weet ik toch, nouja mss kunnen we het hier mss meer in algemene zin hebben ipv alleen alcohol.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:12 schreef Droopie het volgende:
Ja ik heb wel een serieuze vraag.
De helft van de mensen in R&P heeft een bijzondere achtergrond, met mentale problematiek en die problematiek uit zich soms in apart gedrag.
Wat is de problematiek, stoornis of karaktereigenschap bij jou dat je altijd het laatste woord wilt hebben en/ of gewoon meerdere mensen negeert als ze zeggen dat je moet stoppen met iets.
Is dat eigenwijs, autisme, een nare karaktereigenschap of een ziekte waar wij niets van af weten.
Vroeger noemden we dat oost-indisch doof, maar ik vraag het me oprecht af waar dat gedrag vandaan komt.
Diep.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:14 schreef kree het volgende:
Maar goed ik wil ook niet dat dit topic o er mij gaat? maar mss meer van hoe het ging over mij.
ik val veel meer mee als wat je eigenblijk denkt soms. echt. bedoel het allemaal niet zo verkeerd, breng het alleen verkeerd. en daar heb ik last van mijn hele leven al. LOLquote:
Het is toch jouw topic en we mochten toch vragen?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:14 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik toch, nouja mss kunnen we het hier mss meer in algemene zin hebben ipv alleen alcohol.
en goed dat is wss waarom Lenny dacht doen we heel ander topic. (oke hoofdletters hoeven dan niet weer zo van mij)
Maar goed ik wil ook niet dat dit topic o er mij gaat? maar mss meer van hoe het ging over mij. En denk er zijn nog veel meer idee over.
De hoofdletters zijn niet slecht bedoeld, ik wou een opvallend topic hebben zodat je je weg zou vindenquote:Op donderdag 30 april 2026 23:14 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik toch, nouja mss kunnen we het hier mss meer in algemene zin hebben ipv alleen alcohol.
en goed dat is wss waarom Lenny dacht doen we heel ander topic. (oke hoofdletters hoeven dan niet weer zo van mij)
Maar goed ik wil ook niet dat dit topic o er mij gaat? maar mss meer van hoe het ging over mij. En denk er zijn nog veel meer idee over.
Mensen weten ook wel dat je het niet vervelend bedoelt, maar dan kan het nog wél steeds vervelend zijn hč.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:15 schreef kree het volgende:
[..]
ik val veel meer mee als wat je eigenblijk denkt soms. echt. bedoel het allemaal niet zo verkeerd, breng het alleen verkeerd. en daar heb ik last van mijn hele leven al. LOL
cryptisch wel dat weer he, ik zou willen het iets meer to the point zou handig zijn?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het is toch jouw topic en we mochten toch vragen?
En mijn vraag is een algemene vraag
"Bomen zeggen niets, tenzij je je richt tot de wortels."
Maar prima, als je niet wil antwoorden ook goed, het is jouw topic.
Zijn vraag is: waarom blijf je doorposten na dat iemand je heeft gevraagd te stoppen?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:18 schreef kree het volgende:
[..]
cryptisch wel dat weer he, ik zou willen het iets meer to the point zou handig zijn?
Dus wat je vraagt enzo klopt wel? tuurlijk is dit niet oppervlakkig waarom ik struggles heb soms? het komt van veel dieper idd? neem aan dat je dat bedoelt trouwens.
Maar oke in dit topic, wees vooral duidelijk? daar heb ik meer aan als dat ik moet gaan denken over hoe en wart iemand weer wat bedoelt.
ik snapte dat en daarom ook gezegd van is niet handig. maarja oke nu hier bedoel het eerlijk en vooral zonder aanvallend en van wat iedereen beter kan doen enzo, ik zie dit topic voor tips aan mij en aan anderen even.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Mensen weten ook wel dat je het niet vervelend bedoelt, maar dan kan het nog wél steeds vervelend zijn hč.
Het is niet dat je 'het verkeerd brengt'. Het is dat je een plaat voor je hoofd hebt die zo dik is als de Chinese muur. Én je niet van ophouden weet. Én regelmatig totaal niet te volgen bent.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:15 schreef kree het volgende:
[..]
ik val veel meer mee als wat je eigenblijk denkt soms. echt. bedoel het allemaal niet zo verkeerd, breng het alleen verkeerd. en daar heb ik last van mijn hele leven al. LOL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eerlijk gezegd @kreequote:Op donderdag 30 april 2026 23:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zijn vraag is: waarom blijf je doorposten na dat iemand je heeft gevraagd te stoppen?
dat weet ik toch en mss iets waar ik aan moet werken, maar neemt niet weg dat ik alles wel oprecht bedoel.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet dat je 'het verkeerd brengt'. Het is dat je een plaat voor je hoofd hebt die zo dik is als de Chinese muur. Én je niet van ophouden weet. Én regelmatig totaal niet te volgen bent.
Verder geloof ik best dat je een goede en aardige jongen bent, maar bovenstaande is tamelijk irritant
quote:Op donderdag 30 april 2026 23:21 schreef Modus het volgende:
Waarom? gebruik? je?
in? elke? zin? 23? vraagtekens?
zelfs? in? zinnen? waar? dat? niet? eens? hoeft??vraag dat aan me leraressen en leraren van de basisschool? geen idee mss omdat ik wel beetje twijfel aan wat ook zeg soms als ik jullie meningen hoor soms..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
naja laten we het hier eerlijk houden dan en oprecht zeggen naar elkaar ipv druk te maken over hoe iedereen zichzelf hier wil profileren.
Ik heb struggeles en proplemen nl nog steeds.Do what you love, love what you do!
Lijkt me een heel goed idee als je daar aan gaat werkenquote:Op donderdag 30 april 2026 23:28 schreef kree het volgende:
[..]
dat weet ik toch en mss iets waar ik aan moet werken, maar neemt niet weg dat ik alles wel oprecht bedoel.
ik werk er al jaren aan, alleen soms is niet alles zo makkelijk.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed idee als je daar aan gaat werken
Owh, maar ik had het op zich niet over het drinken en je worsteling daarmee. Al zal dat zeker erg moeilijk en zwaar zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:43 schreef kree het volgende:
[..]
ik werk er al jaren aan, alleen soms is niet alles zo makkelijk.
ik ben nooit meer helemaal terug gegaan naar niks meer drinken he (om mss stress of wat gevoelens weg te drukken). maar het dus nooit meer geweest als hiervoor en dat ik dacht, van fuck alles maar gewoon en drink me naar de klote?
het is zover gegaan dat ik zelfmoord gedachtes had zelfs. maarja te laf om die uit te voeren, maar zover kan het gaan als je n iet zoveel hoop ziet in de toekomst.
ja maar jullie oordelen me te vaak dronken in ook als ik dat niet ben. Ik weet heb er wel eens twijfel gevallen mee van dat ik denk mss.... maar het valt veel meer mee als jullie denken toch wel.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:46 schreef Iceage het volgende:
@:Kree Het gaat gewoon weer fout met je Ik zie echt heel veel red flags.
Als je s avonds gezopen hebt ben je echt s'morgens echt niet nuchter.
Als jij met je werkbus tegen een muur of boom of geparkeerde auto aan rijdt Tsja.
Maar er zijn ook scholen s'morgens en kinderen die op straat lopen. en het risico dat jij er een raakt rijd lijkt mij erg aanwezig. Ik moet er niet aan denken als jij met je kater iemand aaanrijdt en volgens mij is dat risico nu echt heel erg groot.
(Helaas) (Helaas)
weet ik wel shis. maar het gaat ook heel snel al over vooroordeel, als ik typefout maak of iets niet logisch zeg?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, maar ik had het op zich niet over het drinken en je worsteling daarmee. Al zal dat zeker erg moeilijk en zwaar zijn.
Of zijn 'bord voor de kop' en 'doordrammen' signalen dat je gedronken hebt?
Wees nou eerlijk. Het valt niet mee. Kijk eens in de spiegel met bier achter je kiezen.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:49 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar jullie oordelen me te vaak dronken in ook als ik dat niet ben. Ik weet heb er wel eens twijfel gevallen mee van dat ik denk mss.... maar het valt veel meer mee als jullie denken toch wel.
nou wat wil je nu eigenlijk weten>? dat ik nog wel eens wat drink. of dat ik niet meer eerlijk ben als als ik reageer hier?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:52 schreef Iceage het volgende:
[..]
Wees nou eerlijk. Het valt niet mee. Kijk eens in de spiegel met bier achter je kiezen.
Vorige week of 2 weken terug, ook op donderdagavond.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:49 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar jullie oordelen me te vaak dronken in ook als ik dat niet ben. Ik weet heb er wel eens twijfel gevallen mee van dat ik denk mss.... maar het valt veel meer mee als jullie denken toch wel.
dus euh had niet meer gedronken vanaf 10 uur die avond, oke je kunt nog in twijfel trekken hoever was dat oke?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:54 schreef Modus het volgende:
[..]
Vorige week of 2 weken terug, ook op donderdagavond.
Toen had je er ongetwijfeld ook wat op, alles leek daar op. Vrjdag 02:30u was je nog aan het posten, en je had al eerder op de avond al gemeld dat je de volgende dag moest werken.
Dus ehhh...
Ah, ok. Niet alles is door de drank.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:51 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel shis. maar het gaat ook heel snel al over vooroordeel, als ik typefout maak of iets niet logisch zeg?
het is niet anders wat ik altijd al deed nl, tis niet door drank, ben gewoon on logisch over het algemeen. leerpunt is dat voor mij. haha al jaren.
Maar dan slaap je 5-6 uurtjes ofzo? Dat lijkt je wel voldoende?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
dus euh had niet meer gedronken vanaf 10 uur die avond, oke je kunt nog in twijfel trekken hoever was dat oke?
ik denk op randje wel toen, maarre hoe denken Julie nu dan na alle drama dat ik mijn rijbewijs in twijfel ga trekken?
duurde 8 jaar of langer? he.
jullie lezen de uitzonderingen dat ik het te laat maak, als je over het algemeen kijkt en waar ik niet reageer nergens trouwens dan valt het allemaal wel mee?quote:Op donderdag 30 april 2026 23:58 schreef Modus het volgende:
[..]
Maar dan slaap je 5-6 uurtjes ofzo? Dat lijkt je wel voldoende?
Elke week zo'n uitzondering is nog teveel hoor. En als je zelf al zegt 'was ms op het randje' dan was het er ws overheen. Alcoholisten zijn niet zo goed in dat over zichzelf kunnen beoordelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:01 schreef kree het volgende:
[..]
jullie lezen de uitzonderingen dat ik het te laat maak, als je over het algemeen kijkt en waar ik niet reageer nergens trouwens dan valt het allemaal wel mee?
wat ik zeg jullie lezen wanneer ik er ben en nemen ervan aan dat ik dat elke dag doe, maar zo is het helemaal niet?
Helpt waarmee?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:05 schreef kree het volgende:
beetje voel me soms alleen maar was al ander topic over, niet deze daarover trouwens.
Laten we deze praktisch houden vooral en wat helpt ?
Dit topic is gewoon jouw topic. Dat mag gaan over wat jij wil. Waar jij zin in hebt het op dat moment over te hebben. Zo begrijp ik het in ieder geval. Geen verboden onderwerp(en) en ook geen specifiek onderwerp waar je het alleen over mag hebben. Jij bepaaltquote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:05 schreef kree het volgende:
beetje voel me soms alleen maar was al ander topic over, niet deze daarover trouwens.
Misschien is het ook handig als je een post maakt. Je deze nog een keer naloopt. Het is af en toe echt heel onduidelijk wat je nou precies bedoeld en daar komt ook veel verwarring vanquote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:04 schreef kree het volgende:
tis goed mss dit topic en kan ik zeggen hoe en wat en jullie ook, ipv maar denken over denken meningen die er gezet worden
Ah, wat hij dus ook zegt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:09 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Misschien is het ook handig als je een post maakt. Je deze nog een keer naloopt. Het is af en toe echt heel onduidelijk wat je nou precies bedoeld en daar komt ook veel verwarring van
2 mss?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:07 schreef Modus het volgende:
[..]
Elke week zo'n uitzondering is nog teveel hoor. En als je zelf al zegt 'was ms op het randje' dan was het er ws overheen. Alcoholisten zijn niet zo goed in dat over zichzelf kunnen beoordelen.
Maar wees eens heel eerlijk
hoeveel avonden per week drink je, maakt niet uit veel of weinig, gewoon hoeveel avonden
het helpt om niet alles zwart wit te zien wss?quote:
snap en is niet interesseert me niet dus, want juist dat wel, ik probeer dat uit te leggen maar door mods kom ik er wel slecht uit soms, nu heeft Leny het mss wat meer anders gemaakt, maar de helft wat ik zei is er niet eens eer en wat ik zie dus/quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:29 schreef APK het volgende:
Even een opmerking als lezer, ik post wat minder tegenwoordig:
Het lijkt mij wel fijn voor de mensen die serieus willen reageren als je eerst zelf nog even jouw eigen reply terugleest voor je op 'Invoeren' klikt.
Het grootste deel van jouw posts doen mij denken dat ik een hersenbeschadiging heb opgelopen. Het klopt niet wat ik lees (ik lees het vaak meerdere keren zonder dat het duidelijker wordt) en ik kan mij daarna niet voorstellen dat iemand dusdanig onverschillig is over hetgeen hij post dat hij zonder verder nadenken op 'invoeren' klikt.
Ik bedoel hoe kan het jou helpen omdat jij dit zegt:quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:40 schreef kree het volgende:
[..]
het helpt om niet alles zwart wit te zien wss?
ik heb er meningen over hoe ene at enzp natuurlijk, maar vond dat te ver gaan om maar dat te zeggen in nooit meer wat drinken?
ok heb er andere mening over. zelfs na alles wat ik had>
Dus wat is in jou ogen het doel van dit topic (ondanks dat het door iemand anders is aangemaakt)quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:05 schreef kree het volgende:
snap ke en eerste deel snap ok ook echt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik bedoel hoe kan het jou helpen omdat jij dit zegt:
[..]
Dus wat is in jou ogen het doel van dit topic (ondanks dat het door iemand anders is aangemaakt)
Wat is praktisch, en wat wil je?
Je probeert in het stoppen met alcohol te zeggen dat het wel ok is om te drinken, maar eigenlijk zeg je nu dat je er een probleem mee hebt er een oplossing voor zoekt. Toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 01:10 schreef kree het volgende:
tis heel simpel. ik kan niet meer ongedaan maken fouten die ik heb gemaakt.
achteraf is dart ,makkelijk praten en zeggen. en daarom zeg ik het hier, maar voor me zelf zijn die gemaakt he. en is het oplossen wss meer.
ik probeer niks te stoppen?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 01:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Je probeert in het stoppen met alcohol te zeggen dat het wel ok is om te drinken, maar eigenlijk zeg je nu dat je er een probleem mee hebt er een oplossing voor zoekt. Toch?
Dat heb (had) ik nou weer nooit, dat ik dacht "heb ik nou wel of niet tien bier gedronken net?".quote:Op donderdag 30 april 2026 23:49 schreef kree het volgende:
ja maar jullie oordelen me te vaak dronken in ook als ik dat niet ben. Ik weet heb er wel eens twijfel gevallen mee van dat ik denk mss...
toch wel opvallend dat @kree juist deze belangrijke vraag (wederom) negeertquote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik wacht al maanden op het moment dat kree eens gaat uitleggen wat hij ons zonodig uit wil leggen, want het komt daar dus nooit van.
Ga er eens een keertje goed voor zitten kree, als je uitgeslapen en nuchter bent. Lees je uitleg nog even kritisch na voordat je hem post.
Kan niet wachten.
ijdag ochtendquote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:02 schreef Moonversion het volgende:
[..]
toch wel opvallend dat @:kree juist deze belangrijke vraag (wederom) negeert
Heb aan ChatGPT gevraagd wat hier staat, maar ook die snapt er geen reet van.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:14 schreef kree het volgende:
[..]
Zoals ik toen schreef: we zijn nog altijd aan het wachten op het algemene dagboek subforum.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
En ik kreeg niet eens een dagboektopic in de dagboektopicsectie. Schandalig, ik wil nu ook een R&P topic, want K_W en Kree hebben er ook recht op.
Hopelijk zonder hoofdpijn wakker geworden...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 01:50 schreef kree het volgende:
ik ga dromen over geluk en happigheid enzo. dat wel. hier kom ik morgen wel weer oppikken terig n:P
Onbegrijpelijk dat dit hier een apart podium krijgt. Beetje een 'Aapjes kijken' idee. Hoe 1 persoon zichzelf finaal voor lul zet met een groot publiek hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:57 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heb aan ChatGPT gevraagd wat hier staat, maar ook die snapt er geen reet van.
In dit geval zal het podium opgebouwd zijn omdat het aapje anders steeds gillend door de verblijven van andere dieren blijft rennen en klimmen, ook al hebben de dierenverzorgers het tijdenlang proberen te leren om de andere dieren niet zo te storen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat dit hier een apart podium krijgt. Beetje een 'Aapjes kijken' idee. Hoe 1 persoon zichzelf finaal voor lul zet met een groot publiek hier.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In dit geval zal het podium opgebouwd zijn omdat het aapje anders steeds gillend door de verblijven van andere dieren blijft rennen en klimmen, ook al hebben de dierenverzorgers het tijdenlang proberen te leren om de andere dieren niet zo te storen.
Je hebt als standaarddrinker geen hoofdpijn meer.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:45 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Hopelijk zonder hoofdpijn wakker geworden...![]()
Dat is dus niet de bedoeling van dit topic...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat dit hier een apart podium krijgt. Beetje een 'Aapjes kijken' idee. Hoe 1 persoon zichzelf finaal voor lul zet met een groot publiek hier.
Ik denk dat mensen serieus interesse hebben maar dat kree af en toe echt moeilijk te begrijpen is. Waardoor het natuurlijk ook lastig word om iets te bespreken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Daar hebben we een oplossing voor. Dit hebben we ook zien gebeuren bij die ene veel te dikke user, die hier non-stop verkondigde te gaan afvallen maar ondertussen doodleuk vreet-vlogs bleef maken en klagen over hoe het afvallen maar niet wilde lukken. Oh en alle tips en trucs die oprecht werden gegeven werden genegeerd of bespot.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In dit geval zal het podium opgebouwd zijn omdat het aapje anders steeds gillend door de verblijven van andere dieren blijft rennen en klimmen, ook al hebben de dierenverzorgers het tijdenlang proberen te leren om de andere dieren niet zo te storen.
Hij is geen standaarddrinker.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hebt als standaarddrinker geen hoofdpijn meer.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:57 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heb aan ChatGPT gevraagd wat hier staat, maar ook die snapt er geen reet van.
Ik maak er met wat vrije interpretatie dit van:quote:weet ik toch, nouja mss kunnen we het hier mss meer in algemene zin hebben ipv alleen alcohol.
Was ook maar een beetje aan het dollen hoor, want itt anderen zal het me echt aan mijn kont roesten waar mijn topic staat. Na de sessie is de interesse om het bij te houden ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik blijf er echter wel bij dat het de hele dag in bed blijven liggen ook een psychologische achtergrond heeft, want als ik niet zo bang en onzeker was geweest dan zou ik me veel en vaak voorstellen, fatsoenlijke gesprekjes aanknopen en mijn excuses aanbieden. Dat ik dat allemaal niet doe heeft weer te maken met mijn atypische schizofrene narcistische borderlinesyndroom.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zoals ik toen schreef: we zijn nog altijd aan het wachten op het algemene dagboek subforum.
Jouw topic was er eentje over: ik blijf lekker in bed liggen en gamen. Dat is best algemeen.
De dagboek-topics hier hebben een psychologische achtergrond.
Wat staat hier?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:45 schreef kree het volgende:
mss is dit topic dan meer voor mensen die nog twijfelen over alcohol en wat dan niet, dat nog zelfs
maar het gaat om meer en dat leg ik jullie allemaal later wel uit nog ook en hoe ik erover denk.
Meer kan ik er niet van maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:36 schreef maily het volgende:
mss is dit topic dan meer voor mensen die nog twijfelen over alcohol en wat dan niet, dat nog zelfs
Dit topic wordt helaas dan ook één groot treinongeluk vrees ik, hoe goedbedoeld ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Daar hebben we een oplossing voor. Dit hebben we ook zien gebeuren bij die ene veel te dikke user, die hier non-stop verkondigde te gaan afvallen maar ondertussen doodleuk vreet-vlogs bleef maken en klagen over hoe het afvallen maar niet wilde lukken. Oh en alle tips en trucs die oprecht werden gegeven werden genegeerd of bespot.
Enkeltje uitgang en geen aandacht meer aan besteden.
Voor een standaardrinker valt het nog wel mee wat die mevrouw opsomt, wat die mevrouw niet weet is dat het niet is wat ze denkt wat het is maar minimaal het dubbelequote:
Wat er staat weet ik ook niet, maar waar het op neerkomt is dat Kree een alcoholprobleem heeft, maar van mening is dat hij een alcoholprobleem heeft gehad en dat hij weer in staat is om normaal te drinken, ondanks dat het nog wel eens misgaat. En hij zoekt een plek - en daar wordt het een beetje gevaarlijk - waar hij anderen kan "ondersteunen" in dat "weer normaal gaan drinken", want hij is het niet eens met de wetenschap, de AA en de verslavingszorg dat dat niet meer kan als je eenmaal die drempel over bent gegaan. En ziet zichzelf daarbij als geslaagd ervaringsdeskundige.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat er staat weet ik ook niet, maar waar het op neerkomt is dat Kree een alcoholprobleem heeft, maar van mening is dat hij een alcoholprobleem heeft gehad en dat hij weer in staat is om normaal te drinken, ondanks dat het nog wel eens misgaat. En hij zoekt een plek - en daar wordt het een beetje gevaarlijk - waar hij anderen kan "ondersteunen" in dat "weer normaal gaan drinken", want hij is het niet eens met de wetenschap, de AA en de verslavingszorg dat dat niet meer kan als je eenmaal die drempel over bent gegaan. En ziet zichzelf daarbij als geslaagd ervaringsdeskundige.
Volledig het padje af.quote:
Hij kon het net bijhouden met tellen op twee handen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:59 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Volledig het padje af.Wat heeft die Victor wel niet moeten denken op dat moment. Pfffff
Victorquote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:59 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Volledig het padje af.Wat heeft die Victor wel niet moeten denken op dat moment. Pfffff
Valt toch ook reuze mee?quote:
Ah ik spelde het verkeerd, twijfelde al of het met een k of c was. Ook weer wat geleerd vandaagquote:
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Neem je me nou in de zeik? Wees eens eerlijk.quote:
Die loopt je gewoon kei hard te ouwehoerenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem je me nou in de zeik? Wees eens eerlijk.
Ja, er zijn er wel meer met zo’n ‘ik ben knettergek en wereldvreemd’-act.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:45 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Die loopt je gewoon kei hard te ouwehoeren
Kunnen we je niet altijd roepen voor een vertaling?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat er staat weet ik ook niet, maar waar het op neerkomt is dat Kree een alcoholprobleem heeft, maar van mening is dat hij een alcoholprobleem heeft gehad en dat hij weer in staat is om normaal te drinken, ondanks dat het nog wel eens misgaat. En hij zoekt een plek - en daar wordt het een beetje gevaarlijk - waar hij anderen kan "ondersteunen" in dat "weer normaal gaan drinken", want hij is het niet eens met de wetenschap, de AA en de verslavingszorg dat dat niet meer kan als je eenmaal die drempel over bent gegaan. En ziet zichzelf daarbij als geslaagd ervaringsdeskundige.
Takes one to know one denk ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Kunnen we je niet altijd roepen voor een vertaling?
Ik vind het wel meevallen. Als ik het er goed van neem dan zijn dat 2 of 3 blikken 8% Schultenbrau, misschien nog een Grand Prestige erbij en daarna nog 2 of 3 goedgevulde glazen wodka-ginger ale/beer of POTT 54% rum met vanille cola en soms zelfs puur.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem je me nou in de zeik? Wees eens eerlijk.
Ik moet ook nog ale halen en wodka ginger klinkt goed.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Als ik het er goed van neem dan zijn dat 2 of 3 blikken 8% Schultenbrau, misschien nog een Grand Prestige erbij en daarna nog 2 of 3 goedgevulde glazen wodka-ginger ale/beer of POTT 54% rum met vanille cola en soms zelfs puur.
Geen idee hoe groot die borreltjes van hem zijn, maar als het van die caféhoeveelheden zijn vind ik het niet veel.
Jij bent dus (ook) een alcoholist.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Als ik het er goed van neem dan zijn dat 2 of 3 blikken 8% Schultenbrau, misschien nog een Grand Prestige erbij en daarna nog 2 of 3 goedgevulde glazen wodka-ginger ale/beer of POTT 54% rum met vanille cola en soms zelfs puur.
Geen idee hoe groot die borreltjes van hem zijn, maar als het van die caféhoeveelheden zijn vind ik het niet veel.
Whatever helps you sleep at night hunquote:
alcoholisme kaart wordt heel gauw getrokken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Whatever helps you sleep at night hunverslavingsartsen zijn het niet met je eens in elk geval, maar verlicht ons met jouw absolute wijsheden.
Geef het een naampje en je kunt onder het mom van demoniseren lekker de moral high ground claimen en hoef je iemand nooit meer serieus te nemen. Ik ken de klappen van de zweep inmiddels welquote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:24 schreef Hetekip het volgende:
[..]
alcoholisme kaart wordt heel gauw getrokken.
Ik ben lekker op bed gaan liggen. Daar zal ik wel verslaafd aan zijn. Ik denk wel dat wij af en toe eens goed losgaan. Drie keer per week of vier? Dan valt het mee. Als ik elke dag zo zou losgaan, zou ik dat ook niet volhouden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Geef het een naampje en je kunt onder het mom van demoniseren lekker de moral high ground claimen en hoef je iemand nooit meer serieus te nemen. Ik ken de klappen van de zweep inmiddels wel
Ja, steek je kop maar lekker in het zand. Wij weten wel beter. Maat.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Geef het een naampje en je kunt onder het mom van demoniseren lekker de moral high ground claimen en hoef je iemand nooit meer serieus te nemen. Ik ken de klappen van de zweep inmiddels wel
Ja joh, geen probleem. Lekker losgaan, lekker krassen. Wie doet je wat.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:27 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik ben lekker op bed gaan liggen. Daar zal ik wel verslaafd aan zijn. Ik denk wel dat wij af en toe eens goed losgaan. Drie keer per week of vier? Dan valt het mee. Als ik elke dag zo zou losgaan, zou ik dat ook niet volhouden.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, steek je kop maar lekker in het zand. Wij weten wel beter. Maat.
geen zorgen jongens. heb gewoon gewerkt vandaag, ietsjes vroeger gestopt omdat min of meer alles afgerond was en vrijdag middag is er meestal ook niet veel meer waar ik bij kan helpen. dus paar snipper uurtjes opgenomen van TvT uren dus.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:45 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Hopelijk zonder hoofdpijn wakker geworden...![]()
zo zie jij het? ik niet? en heb er best wel schijt aan wat er nou weer van gevonden gaat worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Kan je niet altijd zo leesbaar typen?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:48 schreef kree het volgende:
[..]
geen zorgen jongens. heb gewoon gewerkt vandaag, ietsjes vroeger gestopt omdat min of meer alles afgerond was en vrijdag middag is er meestal ook niet veel meer waar ik bij kan helpen. dus paar snipper uurtjes opgenomen van TvT uren dus.
ik zie wel weer wat vragen. en wil best beantwoorden.
wat ik wel hoop want merkte wat gezeur enzo alweer over dit topic en het waarom? Ik besloot dat niet natuurlijk en wmb kan het hier prima passen ook.
het is niet echt dagboek ook weer, maargoed.
ik begrijp totaal wat ik zei?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:15 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Ik maak er met wat vrije interpretatie dit van:
Dat weet ik allemaal wel, maar misschien kunnen we hier dan een algemeen topic van maken in plaats van alleen over alcohol. Dat is ook wat Lenny dacht toen ze dit topic opende (dat is niet wat Lenny dacht toen ze dit topic opende, red.). Maar die titel had van mij niet allemaal in hoofdletters gehoeven (dat is inmiddels ook aangepast, red.).
Ik hoef niet per se een dagboektopic over mijzelf te hebben, maar ik vind dat ik een plek moet hebben waar ik mijn ervaringen in het verleden met andere mensen kan delen en dat die daarvan kunnen leren. Want ik heb veel meegemaakt, dus mijn ervaringen kunnen best behulpzaam zijn! Bovendien word ik ook DTS uitgekotst, dus ik heb ook een soort slowchat nodig waar het over van alles en nog wat kan gaan, zonder dat ik steeds maar aangevallen word.
zucht ik probeer het altijd zo leesbaar mogelijk te maken, maar denk gewoon sneller als ik type enzo.quote:
Maar je kan het nu toch ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:55 schreef kree het volgende:
[..]
zucht ik probeer het altijd zo leesbaar mogelijk te maken, maar denk gewoon sneller als ik type enzo.
En hoe vaak jullie ook denken komt omdat ie bezopen is, dat is gewoon helemaal niet zo (ok soms wel). maar niet altijd.
ik ben gewoon slecht in dingen logisch zo uit te typen. en weiger gewoon om het door chatgtp te halen voor een forum als dit
Nee, want dan moet hij stoppen met drinken en dat wil kree niet.quote:
owh best oke. goeie vraag ook wel want had eerder natuurlijk best drama..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe is tegenwoordig de band met je moedertje?
Fijn om te horen dat het inmiddels op dat vlak wat beter gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:07 schreef kree het volgende:
[..]
owh best oke. goeie vraag ook wel want had eerder natuurlijk best drama..
maar vorig jaar zijn we op vakantie geweest samen met mijn zusje op groepsreis enzo. (zie TRV btw)
En was onwijs leuk, daarom vervolg aan gegeven. maar nu met zijn 3 zonder groep en zelf auto gehuurd en uitgezocht wat we gaan doen.
zie ook TRV voor die btw.
Over 3 weekjes naar Noord-macedonie.
Dus oke, wat wellicht de vraag is, of dat goed gaat, ja nu wel
zie DMquote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:26 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]Nou vind ik niet dat het de bedoeling is dat het hier een volledige SC wordt voor andere users. Misschien dat Kree het niet erg vindt, maar dat vraag ik straks liever aan hem. Het is tenslotte zijn topic. [/modbreak]
Veel succes met je lever.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]heel veel succes met dat betweterige, je maakt er exact 0 indruk mee.
bv dit soort opmerkingen of reacties erop is precies wat ik dus niet wil?quote:
Dat is een vraag?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:51 schreef kree het volgende:
[..]
bv dit soort opmerkingen of reacties erop is precies wat ik dus niet wil?
een opmerking, maar note gedaan, ik wil deze kant niet op, ga dit trouwens gerust verder vragen in een ander SC topic. en wil ik er op reageren, maar het is reactie op reactie die totaal eigenlijk niet ontopic is.quote:
Het was helemaal geen reactie op jou, maar op een van die lolbroeken die menen in dit topic overmatige alcoholconsumptie te moeten bagatelliseren. Zou jou ook niet moeten zinnen. Helaas komen dat soort strontvliegen altijd weer op dit soort topics af.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:54 schreef kree het volgende:
[..]
een opmerking, maar note gedaan, ik wil deze kant niet op, ga dit trouwens gerust verder vragen in een ander SC topic. en wil ik er op reageren, maar het is reactie op reactie die totaal eigenlijk niet ontopic is.
daarom maar juist dat moeten we negeren en omdat jij erop reageert reageer ik er weer op en jij weer op mij?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was helemaal geen reactie op jou, maar op een van die lolbroeken die menen in dit topic overmatige alcoholconsumptie te moeten bagatelliseren. Zou jou ook niet moeten zinnen. Helaas komen dat soort strontvliegen altijd weer op dit soort topics af.
Beste wat je kan doen is ontopic lekker doorgaan, die posts negeren en rapporterenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:00 schreef kree het volgende:
[..]
daarom maar juist dat moeten we negeren en omdat jij erop reageert reageer ik er weer op en jij weer op mij?
Zie mijn punt, daarom laten gaan. Ik had ff DM met Lenny en die zou een beetje opletten erop.
maar je ontkomt er toch niet aan weet ik nu al. Dus goed laten we het er bij houden even voor nu.
En als er wel een goeie vraag is aan mij? of ik aan iemand van jullie, dan is dit wel de juiste plek wss.
Maar vind moet wel een beetje R&P waardig zijn en niet alleen dit soort dingen, want dan ben ik er snel klaar mee nl.
Daar zijn ze hier vrij in toch, het is juist goed dat het topic van stoppen met alcohol hier vrij van blijft. Laat het hier maar gewoon toe. Iedereen met gezond verstand weet dat alcohol slecht is maar soms is de verslaving te sterk.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was helemaal geen reactie op jou, maar op een van die lolbroeken die menen in dit topic overmatige alcoholconsumptie te moeten bagatelliseren. Zou jou ook niet moeten zinnen. Helaas komen dat soort strontvliegen altijd weer op dit soort topics af.
Maar @kree leest dingen soms maar half, en betrekt het dan (dus) toch weer op zichzelf...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:20 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Daar zijn ze hier vrij in toch, het is juist goed dat het topic van stoppen met alcohol hier vrij van blijft. Laat het hier maar gewoon toe. Iedereen met gezond verstand weet dat alcohol slecht is maar soms is de verslaving te sterk.
idd zo is het, nou dan hebben we het er toch genoeg over gehad denk?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:27 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar @:kree leest dingen soms maar half, en betrekt het dan (dus) toch weer op zichzelf...
Het gebeurt vaker dat kree dingen half leest. Helaas, zou ik zeggen.
En nee, ik geef hiermee geen oorzaak-gevolg aan, het is een constatering. Net als de warrige schrijfwijze, en de typefouten; wellicht autocorrectie fouten ook nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Wat mij betreft.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:28 schreef kree het volgende:
[..]
idd zo is het, nou dan hebben we het er toch genoeg over gehad denk?
nou ik ga niet mijn eigen topic modereren? ik doe een TR dus (ja idd geen note) als ik denk van wat staat mij niet aan of is niet handig.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Wat mij betreft.
Kan je nu ook de TR (want het is geen note...) ongedaan maken door er nog een TR achteraan te posten - op de reactie van Lienekien dus?
Want dit is een beetje oneerlijk.
Vind ik.
Je deed een aanname over een opmerking - in jouw topic inderdaad, dat klopt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:34 schreef kree het volgende:
[..]
nou ik ga niet mijn eigen topic modereren? ik doe een TR dus (ja idd geen note) als ik denk van wat staat mij niet aan of is niet handig.
Ik snap niet, maargoed leg het me maar uit dan, omdat we hier eerlijk zijn denk ik naar elkaar?
Waarom vraag je zover door erover? Het gaat niet eens over mij nl meer over wie wat en hoe zegt?
Maar wat denk jij dan dat ik ervan moet zeggen of vragen om dingen weg te halen?
Helemaal niet mijn doel was dat ooit al, en zeker niet voor dit nu? Maar door dit soort discussie ontspoort dus een topic?
want gaan we het hebben over dingen die eigenlijk er niet toe doen.
snap je?
okequote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Je deed een aanname over een opmerking - in jouw topic inderdaad, dat klopt.
Maar die opmerking was naar een ander gericht.
En ach, laten we er maar over ophouden.
Het is jouw topic.
Een serieus topic, en daar wil ik mij ook aan houden.
Ik wilde me er ook niet mee bemoeien, maar dingen die onrechtmatig zijn, kan ik minder goed tegen![]()
jaja okequote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:45 schreef Sally het volgende:
En nee, ik ga niet op commando ergens anders in een slowchat over koetjes en kalfjes kletsen.
Ik post hier, in dit serieuze topic, en bij mijn weten niet tegen de policy in.
Of het moet zijn dat ik heb gezegd dat ik de TR (aldus je post hier) op de post van Lienekien niet terecht vind.
Amen.
Oftewel: slotwoord, even genoeg gezegd.
Want ik wil ook weer niet het bijbelse woord misbruiken![]()
En mijn longen en mijn huiduitslag en de fatsoenlijke gesprekjesquote:
Dan heb ik eerst 2 wedervragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
Ik wil het hebben over andere dingen die mij (en wellicht jullie aangaan)
en is ook vraag aan bovenstaande, en dat is, hoe kom je weer in goed contact met je familie nadat je mss wel best heel veel zelf verprutst hebt?
of hoe los je dat op? ik denk dat dat wel iets is wat mensen zich afvragen
Open zijn. Excuses aanbieden (ja, voor de zoveelste keer). Hun kant van het verhaal (hun beleving) laten vertellen, zonder "ja maar". Jouw aandeel daarin herkennen en erkennen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
en is ook vraag aan bovenstaande, en dat is, hoe kom je weer in goed contact met je familie nadat je mss wel best heel veel zelf verprutst hebt?
nou dit is goed en concrete vraag. en daar wil ik best op antwoorden dan.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan heb ik eerst 2 wedervragen.
Wil je in dit topic antwoorden waar je wat aan hebt of wil je alleen wat je zelf wilt horen.?
Ten tweede, wat is de reden dat het contact zo slecht is geworden (en dan moet je in je achterhoofd houden dat de naasten van een alcoholist zich vaker meer zorgen maken dan de alcoholist en ik daarom de vraag stel).
Denk je dan niet dat wanneer je helemaal stopt met drinken die kans van slagen groter is dan waar je nu mee bezig bent?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:30 schreef kree het volgende:
[..]
nou dit is goed en concrete vraag. en daar wil ik best op antwoorden dan.
1. nee ik wil vertellen en vragen mogen komen als die er zijn, zolang we het beetje ontopic houden.
2. het contact is slecht geworden, met familie dus, want denk die bedoel je. Dat ik me steeds meer afsloot en in mijn eigen alcohol wereldje ging leven? contact afwijken dus ipv zoeken. terwijl achteraf mss had ik dat niet moeten doen.
want mijn familie was er toch wel om te helpen, of ik dat verdient heb dat is wel vraag twee, maarja gewoon van de wereld joh...
wellicht wel, maar daarom is dit topic ook niet het helemaal stoppen met alcohol topic en dus mag ik hier wel zeggen wat ik denk?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:31 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Denk je dan niet dat wanneer je helemaal stopt met drinken die kans van slagen groter is dan waar je nu mee bezig bent?
Mijn vader heeft heel wat traantjes gelaten toen ik hem vertelde dat ik een drankprobleem had..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:30 schreef kree het volgende:
[..]
nou dit is goed en concrete vraag. en daar wil ik best op antwoorden dan.
1. nee ik wil vertellen en vragen mogen komen als die er zijn, zolang we het beetje ontopic houden.
2. het contact is slecht geworden, met familie dus, want denk die bedoel je. Dat ik me steeds meer afsloot en in mijn eigen alcohol wereldje ging leven? contact afwijken dus ipv zoeken. terwijl achteraf mss had ik dat niet moeten doen.
want mijn familie was er toch wel om te helpen, of ik dat verdient heb dat is wel vraag twee, maarja gewoon van de wereld joh...
Ja ik snap volledig wat je zegt, drinken je ouders/familie ook?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:35 schreef kree het volgende:
[..]
wellicht wel, maar daarom is dit topic ook niet het helemaal stoppen met alcohol topic en dus mag ik hier wel zeggen wat ik denk?
het is vaak gewoon gezelliger (niet alleen met familie, maar ook met anderen) als iedereen een drankje op heeft. En dat werkt opzich nog steeds wel voor mij.
Wat ik denk is dat de standaard definitie, die jij ook weet natuurlijk, nooit meer drinken is beste.
Voor mij werkt het gewoon niet, vind niet leuk en niet gezellig en zeker niet met een gezelschap die wel drinkt.
Let op, wat ik zeg nu, want niet altijd is dat zo? want kan best keer zonder wat te drinken, maarja ik vind het gewoon zelf gezelliger als ik ook mee doe.
Wat ik wel een probleem vond voor mezelf. (en dat is verleden) is dat ik nooit meer ergens heen kon gaan zonder wat te drinken, of me ellende verdrinken dus,.
dat is opgelost.
snap je beetje? anders vraag maar?
In de kliniek was het een gesprek met je naaste(n) onder begeleiding van iemand die daar ervaren in was, waarbij het voornamelijk de bedoeling is om hun boodschap aan jou over te brengen (en een beetje andersom). Meestal stuurden die naasten je eerst ook een brief.quote:
nou weet je droopie, je hebt met wat je zegt onwijs gelijk he?>. precies wat je zegt ook nog wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mijn vader heeft heel wat traantjes gelaten toen ik hem vertelde dat ik een drankprobleem had..
Maar ik deed er niemand kwaad mee (ik sloot me ook af en niemand had het door, pas toen ik ging stoppen vroeg ik hem om hulp).
Eerder heb ik bij jou wel eens gelezen dat je moeder zich heel veel zorgen maakte.
Mag ik een idee opperen, waarbij ik niet weet of het klopt in jouw situatie.
Er is een kans dat jouw familieleden niet hechten, omdat ze jouw levenswijze niet accepteren.
Maar sommige kunnen er ook voor kiezen om het contact op een laag vuurtje te houden omdat de kans, met deze levenswijze, dat je er binnenkort niet meer bent.
Ik weet niet of je dronken rijdt, ik weet niet of je echt maar 2 drankjes drinkt op een avond.
Jouw familie ervaren misschien het drinken van jou als een groter probleem, dan wat jij zelf doet.
Zij zien echt wat er gebeurd he!
Dat is wat ik denk wat er aan de hand kan zijn. Maar net zoals wij op Fok! geen dokters zijn, ben ik ook geen relatietherapeut.
iedereen drinkt, alleen die hebben er geen problemen mee dat is het lastige ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja ik snap volledig wat je zegt, drinken je ouders/familie ook?
Dat weet ik, toen ik naar de intake ging van de GGZ ging dacht ik, even wat medicijnen halen en bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk en dan stoppenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:43 schreef kree het volgende:
[..]
mss snap je dit he? als je eenmaal zo verslaafd bent, dan moet je drinken om het drinken om maar ontwenningsverschijnselen voor je te houden?
Dat idee he, en weet dat je me wel snapt, dat is een opgave voor jezelf. en goed eet snoepje of pepermunt, mensen weten het gewoon.
.
Ga je nou vanavond ook drinken thuis? In je eentje?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:48 schreef kree het volgende:
ik heb er nog meer over te zeggen trouwens, maar oke voor nu dit wss genoeg.
ja doe nog een borreltje. en who cares het denk ik dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ga je nou vanavond ook drinken thuis? In je eentje?
ik weet het en denk heb min of meer hetzelfde gehad als jij had.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat weet ik, toen ik naar de intake ging van de GGZ ging dacht ik, even wat medicijnen halen en bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk en dan stoppen
Fout, ik was rijp voor opname en moest tijdens de wachttijd van 4 weken doorblijven drinken.
Dan voel je je heel klein, kan ik je zeggen.
Maar dat is geen reden om door te blijven drinken, want er is ook medicatie om die ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Welke dat tegenwoordig zijn, weet ik niet, ben ook geen dokter.
Je hebt toch een moeder en familie?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
ja doe nog een borreltje. en who cares het denk ik dan?
ik weet jij vind dat al fout, maar je moet ff van uit gaan dat ik niet totaal ben voor stoppen met drinken altijd.
Daarom werkte mijn mening niet in andere topic, ik denk er gewoon anders over,. en denk zolang het voor mij geen probleem is en voor anderen niet, dan denk ik het is OK.
Kijk ik hoef niet voor iemand te zorgen of heb niemand naast me he? aan de ene kant is dat dus heel makkelijk. Aan de andere kant een gemis, maar ik geniet maar van de leuke dingen enzo die er zijn.
Je zegt ‘zolang het geen probleem is voor anderen’. Tellen de anderen op dit forum daarbij niet mee?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
ja doe nog een borreltje. en who cares het denk ik dan?
ik weet jij vind dat al fout, maar je moet ff van uit gaan dat ik niet totaal ben voor stoppen met drinken altijd.
Daarom werkte mijn mening niet in andere topic, ik denk er gewoon anders over,. en denk zolang het voor mij geen probleem is en voor anderen niet, dan denk ik het is OK.
Kijk ik hoef niet voor iemand te zorgen of heb niemand naast me he? aan de ene kant is dat dus heel makkelijk. Aan de andere kant een gemis, maar ik geniet maar van de leuke dingen enzo die er zijn.
ik snap je? maar die keuze hoef ik niet meer te maken? want ze drinken zelf ook borreltje en als ik mee doe alleen maar meer gezellig voor iedereen, zover ben ik he nu.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je hebt toch een moeder en familie?
Stel je zou mogen kiezen.
Een drankje of betere relatie met je moeder en familie?
Wat zou je dan kiezen?
En ik ben niet tegen mensen die alcohol op een normale en verantwoorde gebruiken.
Miljarden mensen op de wereld die kunnen genieten van een biertje, die moeten dat lekker blijven doen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:10 schreef kree het volgende:
[..]
en dat heeft de band met familie verbeterd.
Dan snap ik het nietquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
nee kijk die laatste zei ik meer in het algemeen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Dan snap ik het niet
Maar dat maakt verder niet uit.
Hoop dat je iig gelukkig bent, zo niet:
ik ben van mening dat voor bijna alle probleemdrinkers, stoppen met drinken een beter leven oplevert.
En of je een probleemdrinker bent, of nu een leuk leven hebt. Dat kan alleen jij bepalen
Excuus aanbieden als ze daar voor open staan. En daarna verdee zien.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
In hoeverre denk je dat jij dat als (flinke) drinker dat soort van objectief kunt beoordelen?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:20 schreef kree het volgende:
ik ben geen probleemdrinker meer, dat durf ik wel te zeggen, dat ik af en toe teveel alsnog drink mss wel, maar zie dat niet zo als een probleem als wat het eerder was.
nou dat is ook zo? we hebben er een andere visie op denk beiden hoe dit gaat of kan gaan en etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:29 schreef Droopie het volgende:
Kijk, en wat ik moet doen.
Is jou niet te proberen te willen overtuigen dat jij wel een probleemdrinker bent
Dat is soms lastig, want ik zie alle rode vlaggen wel, vanuit wetenschap en eigen ervaringen.
Maar dat is een observatie en geen wetenschap.
Dus dat moet ik niet doen.
Wat jij dan niet moet doen, de wetenschap tegenspreken in het stoppen met alcohol dat users die wel een drankprobleem hebben te overtuigen dat drinken wel kan.
Want in dat topic zitten mensen die wel een drankprobleem en jij niet.
Dat zijn dan 2 hele verschillende werelden
denk vrij goed toch nog wel. ook omdat ervaring mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:33 schreef Modus het volgende:
[..]
In hoeverre denk je dat jij dat als (flinke) drinker dat soort van objectief kunt beoordelen?
Het was vooral beter als het topic in ONZ open bleef, nu zie ik allemaal users die anders niet zouden reageren, en die zijn vooral hier om de boel te laten escaleren. En er werden helemaal geen grappen gemaakt in dat topic dat maak jij er zelf van.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:52 schreef kree het volgende:
Weet wel btw dat we hier in R&P zijn en niet in ONZ, ik zal me best doen om het serieus te houden,
Maar dat mag de rest dan ook doen.....
dus bespaar me de grappen voor dit dan ook weer dicht gaat ivm policy, die mogen allemaal maar doe die dan maar in ONZ of DTS. post daar dan ook nog wel.
ik zie niemand die de boel escaleert. behalve jij nu?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Het was vooral beter als het topic in ONZ open bleef, nu zie ik allemaal users die anders niet zouden reageren, en die zijn vooral hier om de boel te laten escaleren. En er werden helemaal geen grappen gemaakt in dat topic dat maak jij er zelf van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
dat was toch al duidelijk? ik ben gestopt met problematisch drinken en dat is gelukt.... niet meer drinken ben ik het het niet mee eens. en wil ik niet ookquote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:43 schreef Questular het volgende:
Maar Kree ben je zelf bezig met stoppen met drinken of vind je het wel goed zo?
het is iets wel om op te letten wss ja. en denk vergis me er wel in soms.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:44 schreef Droopie het volgende:
Laatste vraag vanavond (denk ik).
Als jij in de ochtend de auto instapt, is de kans dan 0% dat bij een aanhouding je 0 promille blaast.
Stop jij echt altijd om 2200 uur met maximaal 2 drankjes op?
Want dat vereist idd heel veel discipline..
Ik ben de laatste 2 jaar van mijn verslaving maar met de bus gegaan, niet omdat ik zo verantwoordelijkheids gevoel had hoor, ik had alleen heel veel angst dat ik iemand zou doodrijden en dat zou voor mij gelijk zijn als zelfmoord (niet kunnen leven met de gedachte dat ik zoiets op mijn geweten zou hebben).
Maar als je nuchter ziet hoe onsamenhangend je hier soms op fok van alles neergooit dan zie je geen patroon wat problematisch is?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:44 schreef kree het volgende:
[..]
dat was toch al duidelijk? ik ben gestopt met problematisch drinken en dat is gelukt.... niet meer drinken ben ik het het niet mee eens. en wil ik niet ook
over spelling heb ik al verteld zie stuk terug.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Maar als je nuchter ziet hoe onsamenhangend je hier soms op fok van alles neergooit dan zie je geen patroon wat problematisch is?
En dat kan een reden zijn dat ik het wel als een probleem ziet en jij niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
het is iets wel om op te letten wss ja. en denk vergis me er wel in soms.
maar oke tis niet dat ik het erom doe dus ofzo dat soort dingen, maar heb geen idee. mss zou ik nog wel over limiet scoren als ik het te laat maak...
Ik denk dat je jezelf gruwelijk overschat, en ik ben daar vermoedelijk niet de enige in.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:40 schreef kree het volgende:
[..]
denk vrij goed toch nog wel. ook omdat ervaring mee.
btw jij beoordeelt het op wat?
Ah oke. Nou als je het niet expres doet is met een promillage boven de limiet rondrijden niet zo erg.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
het is iets wel om op te letten wss ja. en denk vergis me er wel in soms.
maar oke tis niet dat ik het erom doe dus ofzo dat soort dingen, maar heb geen idee. mss zou ik nog wel over limiet scoren als ik het te laat maak...
Godverdommequote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:42 schreef kree het volgende:
[..]
ik zie niemand die de boel escaleert. behalve jij nu?
tuurlijk is dat zo, en dat had ik nl ook begrepen nadat ik me rijbewijs jaar kwijt was en tot net begin dit jaar het pas weer oke terug kreeg. (even voor duidelijkheid ik was het jaar kwijt, en toen ging het helemaal slecht. daarna weer terug. maar duurt nog 3 jaar keer check met bloed enzo voor verlening, nu dus weer totaal terug)quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
En dat kan een reden zijn dat ik het wel als een probleem ziet en jij niet.
Want rijden onder invloed is, om welke reden dan ook, onacceptabel.
Maar daar ga ik je ook niet van overtuigen. Laten we met zijn allen hopen dat je niemand of jezelf ooit doodrijdt.
Je gaat toch bijna denken dat het eerst nóg een keer fout moet gaan voordat er een kwartje gaat vallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar daar ga ik je ook niet van overtuigen. Laten we met zijn allen hopen dat je niemand of jezelf ooit doodrijdt.
De totale nonchalance van zo'n opmerking idd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah oke. Nou als je het niet expres doet is met een promillage boven de limiet rondrijden niet zo erg.
Je moet uiteindelijk ook ergens de grens trekken, maar ik zie doorgaans weggebruikers die er nuchter al een zooitje van maken, maar ook mensen die juist goed kijken, anticiperen en de doorstroming en veiligheid juist willen bevorderen. Van die laatste groep denk ik niet dat ze ineens heel anders zullen rijden als ze lichtelijk beneveld zijn van iets. De eerste groep zal ongetwijfeld nog roekelozer, gevaarlijker en asocialer worden ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nee joh, mijn oom (overleden op zijn 39e aan drankmisbruik).quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:53 schreef Modus het volgende:
[..]
Je gaat toch bijna denken dat het eerst nóg een keer fout moet gaan voordat er een kwartje gaat vallen.
Het is meestal op het randje, dus dan kan het wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah oke. Nou als je het niet expres doet is met een promillage boven de limiet rondrijden niet zo erg.
Mag ik niet zeggen wat ik van rijden onder invloed vindt?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:59 schreef kree het volgende:
ik vind dat er weer te veel reageren als of dit een SC is. op elkaar dus en niet op onderwerp.
let wel dat wil ik niet en de mods ook niet trouwens.
vraag rechtsreeks en niet op elkaar.
hele discussies met elkaar over wat je wel of niet oke vind, kun je heel ander topic voor aanmaken denk>?
Nou ja tussen sommige mensen en alcohol. Ik ben ook niet heilig en hier mag je ook weer wat van vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nee joh, mijn oom (overleden op zijn 39e aan drankmisbruik).
Reed maandelijks zijn ford escort tegen een boom of paal.
Liep dan naar huis, waar oom Agent hem al stond op te wachten.
Maar ook bij de AA, zelfs een meisje die achter het stuur zat met vriendin naast haar..
Trauma helikopter etc etc.
Zelfs die had terugvallen.
Het is een bijzondere relatie tussen mens en alcohol.
Wat is het onderwerp dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:59 schreef kree het volgende:
ik vind dat er weer te veel reageren als of dit een SC is. op elkaar dus en niet op onderwerp.
hele discussies met elkaar over wat je wel of niet oke vind, kun je heel ander topic voor aanmaken denk>?
dat zeg ik niet? ik wil alleen geen (in topic) intern discussie over met anderen users die weer meningen hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:00 schreef Questular het volgende:
Ah dus als de reacties je niet zinnen dan mag het niet. Slotje dan maar?
Mensen die op elkaar reageren over de gevaren van rijden met een slok op is keurig ontopic. Of mogen mensen alleen op jouw posts een reactie geven en niet op elkaar? Dat is niet hoe een forum werkt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:59 schreef kree het volgende:
Maar nogmaals waar gaat het dat om hier?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:03 schreef kree het volgende:
[..]
dat zeg ik niet? ik wil alleen geen (in topic) intern discussie over met anderen users die weer meningen hebben.
dat mag btw wil je het o ver recht hebben of rijbewijs en CBR. ga je gang maak topic aan en wil ik er ook nog wel wat in zeggen?
maar daar gaat het hier toch niet om? ook niet over oordeel wat jullie al dan niet hebben over mij. en zeker niet met elkaar nog een discussie maken over wat goed of fout is,
doe dat lekker ergens anders?
thanks.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Met veel moeite heb ik wel begrip voor je hoor @:kree je post in mijn ogen vaak onleesbare wartaal, maar in de context lees ik veel terug van wat ik zelf ook door heb moeten maken. Als je eenmaal een stempel hebt gaan mensen je zien als die stempel en niet de persoon erachter. Ik zou je adviseren om, zolang je wel kritisch naar je eigen handelen durft en kunt kijken, niet zoveel aan te trekken van wat de mensen zeggen die om het stempeltje heen gaan redeneren ipv de persoon, zijn/haar beweegredenen en belevingswereld.
Je hebt ook mensen die jaren lang dronken achter hun pc op fok! zitten.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:01 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja tussen sommige mensen en alcohol. Ik ben ook niet heilig en hier mag je ook weer wat van vinden.
Maar je hebt mensen die met alcohol op auto gaan rijden en mensen die dat nooit doen en wat achter hun pc blijven zitten. En ja dan bijvoorbeeld op een forum zoals hier zitten te zeiken.
Ik wil alleen maar aangeven er is naar mijn idee wel echt een flink verschil in hoe alcoholisten zijn. Kree heeft een fout gemaakt een keer, hij zit sindsdien daarover te praten in plaats van nog weer dezelfde fout te maken.
Lijkt me vrij ontopic ditquote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:59 schreef kree het volgende:
Dus jij mag toegeven dat je niet echt weet of je wel nuchter je auto instapt na een avondje drinken en wij mogen dat niet onverantwoord vinden?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:03 schreef kree het volgende:
[..]
dat zeg ik niet? ik wil alleen geen (in topic) intern discussie over met anderen users die weer meningen hebben.
dat mag btw wil je het o ver recht hebben of rijbewijs en CBR. ga je gang maak topic aan en wil ik er ook nog wel wat in zeggen?
maar daar gaat het hier toch niet om? ook niet over oordeel wat jullie al dan niet hebben over mij. en zeker niet met elkaar nog een discussie maken over wat goed of fout is,
doe dat lekker ergens anders?
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Lijkt me vrij ontopic dit
Modus in R&P / Kree's Topic
Of je moet geen kritische tegengeluiden willen horen.
quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Lijkt me vrij ontopic dit
Modus in R&P / Kree's Topic
Of je moet geen kritische tegengeluiden willen horen.
En juist daarom heeft het weinig zin om iemand weg te zetten als alcoholist en daar alle problemen maar aan te wijten. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen strijd om te strijden en dat kan vanalles zijn. Iemand die veel/vaak drinkt en problemen ervaart is niet plotseling genezen van die problemen als diegene niet meer drinkt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die jaren lang dronken achter hun pc op fok! zitten.
Ik wil alleen maar aangeven er is naar mijn idee wel echt een flink verschil in hoe users zijn.
Ja bro, er is nog helemaal niks gaande hier, niet zo angstig zijn manquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:08 schreef kree het volgende:
ik voorspel gezeik en hoewel het nu de hele avond oke was he>
maar geen zin in deze shit, ik ga naar de SC. morgen reageer ik hier weer. Doeiiiii
De enige die shit ziet aankomen ben je echt zelf nu.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:08 schreef kree het volgende:
maar geen zin in deze shit, ik ga naar de SC. morgen reageer ik hier weer. Doeiiiii
Plaats een TR in plaats van een mod wannabee te willen zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit heeft geen doel zo. Je mag reageren, maar betreffende user wil wel bepalen op wie, hoe, en waarop. Open een blog zonder reactiemogelijkheid ofzo.
Heb je helemaal gelijk in, en ik hoop dat hij de balans zoekt waar hij naar op zoek is. Maar ik hoop ook dat hij gewoon alleen in een auto stapt als hij nuchter is.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En juist daarom heeft het weinig zin om iemand weg te zetten als alcoholist en daar alle problemen maar aan te wijten. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen strijd om te strijden en dat kan vanalles zijn. Iemand die veel/vaak drinkt en problemen ervaart is niet plotseling genezen van die problemen als diegene niet meer drinkt.
Jij reageert altijd zo intellectueelquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:10 schreef Modus het volgende:
[..]
De enige die shit ziet aankomen ben je echt zelf nu.
Ik ga naar DTS maat maar je moet niet zeggen dat dit topic dicht mag want wellicht gaan mensen dat aangrijpen om het ook echt te laten gebeuren.. je hebt nu je eigen topic, dat is wat ik voor mijzelf had gewenst.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:12 schreef kree het volgende:
jammer joh voor ieEbndereen die hier spektakel en drama verwachten, ik ga het niet meer doen.
hoewel btw mijn vingers jeuken op al jullie berichten te reageren, maar daar bedoelde.ik dit niet en anders mag ie dicht.
Kom gezellig naar DTS dan? daar praat ik nog wel even door, voor vandaag dit en serieus kunnen jullie nog wel reageren, maar ik ga er morgen pas weer op in.
Het zegt echt meer over jou dan over ons dat je denkt dat we op 'spektakel en drama' uit zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:12 schreef kree het volgende:
jammer joh voor ieEbndereen die hier spektakel en drama verwachten, ik ga het niet meer doen.
hoewel btw mijn vingers jeuken op al jullie berichten te reageren, maar daar bedoelde.ik dit niet en anders mag ie dicht.
Kom gezellig naar DTS dan? daar praat ik nog wel even door, voor vandaag dit en serieus kunnen jullie nog wel reageren, maar ik ga er morgen pas weer op in.
Ja jammer voor die sukkel die oversteekt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, en ik hoop dat hij de balans zoekt waar hij naar op zoek is. Maar ik hoop ook dat hij gewoon alleen in een auto stapt als hij nuchter is.
Ja, daarom reageer je nu ook niet hé, ow wachtquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Het zegt echt meer over jou dan over ons dat je denkt dat we op 'spektakel en drama' uit zijn.
Moet die sukkel maar niet door rood fietsen. Die zou door een nuchter persoon ook aangereden zijn en in het geval van een auto er waarschijnlijk nog bekaaider vanaf zijn komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja jammer voor die sukkel die oversteekt.
Flikker eens op.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja, daarom reageer je nu ook niet hé, ow wacht
Ah ok ik ik snap het al. Iemand waar ik beter niet op kan reageren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Moet die sukkel maar niet door rood fietsen. Die zou door een nuchter persoon ook aangereden zijn en in het geval van een auto er waarschijnlijk nog bekaaider vanaf zijn komen.
Inderdaad, je mag zulke drek sowieso beter helemaal voor je houden. Denk het maar hardop in je hoofd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Ah ok ik ik snap het al. Iemand waar ik beter niet op kan reageren.
who cares over scores he? ik niet en nooit gedaan ook trouwens. naja. ik ga hier verder morgen wel weer en lees ik het wel. hoop dat er nog wat soort van nuttig is enzo. voor de rest ga ik ook ff lekker SC doen elders in ONZ info.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:15 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik ga naar DTS maat maar je moet niet zeggen dat dit topic dicht mag want wellicht gaan mensen dat aangrijpen om het ook echt te laten gebeuren.. je hebt nu je eigen topic, dat is wat ik voor mijzelf had gewenst.
Maar in plaats daarvan pakken ze mijn centrale topic af, alle andere topics, mijn DM, mijn PM en mijn punten
[ afbeelding ]
En jij denkt dat jij het moeilijk hebt..
Welke SC?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:08 schreef kree het volgende:
Nou ik, vooral ook omdat ze me afgepakt zijn. Ik zou 25K+ hebben gehad nu als iemand me niet alles afgepakt zou hebben.. ik ga geen namen noemen etc. Maar het is wel flink zuurquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:20 schreef kree het volgende:
[..]
who cares over scores he? ik niet en nooit gedaan ook trouwens. naja. ik ga hier verder morgen wel weer en lees ik het wel. hoop dat er nog wat soort van nuttig is enzo. voor de rest ga ik ook ff lekker SC doen elders in ONZ info.
Dat verhaal heb je al in andere topics verteldquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
of hoe krijg je een rijbewijs terug en hoeveel de fuck jaren dat kost,. weet ik veel ik heb er allemaal genoeg over te vertellen.
op de legale manier trouwens. en heb daar genoeg geklaag ook over, maar had ik geweten van te voren dan had ik me er minder druk over gemaakt.
En denk dat is mss nog het goeie van dit topic?
beetje horen hoe en wat alles gaat, want ik ging er echt blanco in. gebeeld wonen ook en etc. en dit hele verhaal.
Het zou mij geholpen hebben als ik beetje wist. wamt was al zo onzeker als de pest.
Kree heeft een eigen topic en krijgt subiet autoritaire trekjes.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:21 schreef kree het volgende:
owja dit is verder geen SC om over door te kletsen nou. mods houden jullie in de gaten.
tuurlijk en jij weet dat, maar hele hoop ook niet nu, als ze al de link kunnen leggen met wat ik hier over jaren vertel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:23 schreef maily het volgende:
[..]
Dat verhaal heb je al in andere topics verteld
Precies, geef ze niet de aandacht die ze willen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:00 schreef kree het volgende:
daarom maar juist dat moeten we negeren en omdat jij erop reageert reageer ik er weer op en jij weer op mij?
ik block niemand. omdat is tegen mijn principes, en ik kan heel serieus over dingen praten enzo ook en daar is dit topic voor. Maargoed ik heb geen zin in gezeik en is mss een SC nu leuker, ik kom hier sowieso op terug btw. Dus vraag vooral. morgen verder hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:26 schreef Chandler het volgende:
[..]
Precies, geef ze niet de aandacht die ze willen.
Ik heb gewoon bepaalde users op block, daar zie ik geen reacties van anders dan dat ze door anderen gequote worden.
Heerlijk!
Als we dat nou eens niet zo veel aandacht geven scheelt dat weer een aantal offtopic postsquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:26 schreef Questular het volgende:
Phoenyx probeert zijn avond nog wat glans te geven zo te zien.
Triest ditquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:21 schreef kree het volgende:
owja dit is verder geen SC om over door te kletsen nou. mods houden jullie in de gaten.
Ze kunnen allemaal in jouw PoHi terugzoeken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:25 schreef kree het volgende:
[..]
tuurlijk en jij weet dat, maar hele hoop ook niet nu, als ze al de link kunnen leggen met wat ik hier over jaren vertel.
maar wat masberum zegt, ontopic. ik wil hier geen SC.
tr gemaakt. ik wil dit n iet namelijk ook, en snap ook niet waarom er eigenlijk nadat ik (vond ik goed) beetje heen en weer met droopie had er mensen allemaal weer drama willen maken>quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:36 schreef Duveldrinker het volgende:
Jammer dat het weer uit de hand loopt.
Vind het wel jammer dat er gedoe vaak bij je is... gun je wel om (hier) serieus genomen te wordenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
tr gemaakt. ik wil dit n iet namelijk ook, en snap ook niet waarom er eigenlijk nadat ik (vond ik goed) beetje heen en weer met droopie had er mensen allemaal weer drama willen maken>
mods wissen dit, of topic dicht dus doe gewoon maar neit he? in DTS ku n je grappen maken met me.
Gek hč dat mensen drama maken als jij laconiek doet over met drank op achter het stuur zittenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
tr gemaakt. ik wil dit n iet namelijk ook, en snap ook niet waarom er eigenlijk nadat ik (vond ik goed) beetje heen en weer met droopie had er mensen allemaal weer drama willen maken>
mods wissen dit, of topic dicht dus doe gewoon maar niet he? in DTS ku n je grappen maken met me.
ben er helemaal klaar mee want dit is precies waarom er nooit een normaal topic kan zijn, door paar die weer moeten zeiken ofzo?
naja. tot morgen, doe geen moeite ik reageer hier morgenavond wss pas weer. rest in SC als je grappen wil maken.
Er tegenaan schoppen gaat denk ik ook niet het gewenste effect hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gek hč dat mensen drama maken als jij laconiek doet over met drank op achter het stuur zitten
Ja als iedereen hier alleen maar met fluwelen handschoentjes aangesproken mag worden dan houdt het inderdaad opquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:42 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Er tegenaan schoppen gaat denk ik ook niet het gewenste effect hebben.
Nee ik vind het gewoon triestquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij hebt echt wel een ongezond huntgevoel naar kree (en anderen,, zoals anderen ook aangeven)
Ik heb daar ook een mening over, maar mijn ervaring leert met de mensen waar ik mee werk dat hoe harder ik er tegenin ga hoe verder weg ze raken en dat ze je dan uiteindelijk helemaal niet meer serieus nemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja als iedereen hier alleen maar met fluwelen handschoentjes aangesproken mag worden dan houdt het inderdaad op
TS wil geen kritiek horen
Reageert daar ook niet op
Het zal wel
Ik heb er zo mijn gedachtes over
Oké dat snap ik welquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een mening over, maar mijn ervaring leert met de mensen waar ik mee werk dat hoe harder ik er tegenin ga hoe verder weg ze raken en dat ze je dat uiteindelijk helemaal niet meer serieus nemen.
Ik snap dat het lastig is als iemand steeds hetzelfde blijft verkondigen maar er tegenin gaan is sowieso niet de manier.
snap hoor ben daar al diep door het stof voor gegaan. maar snap je vraag zal het morgen verder uitleggen heej?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook opvallend dat, als je al eens eerder gepakt bent met drank op, en je al jaren klaagt dat de gevolgen daarvan financieel en door het CBR zo zwaar voor je waren, je dan alsnog zo ogenschijnlijk laconiek omspringt met de mogelijkheid dat je nog een keer in dat hele circus belandt.
Dat is meteen een ontopic vraag aan @:kree Je vond het gedoe met CBR enzo heel vervelend, zeg je altijd. Waarom drink je dan niet 0,0 als je weet dat je volgende dag moet rijden om zeker te zijn dat het je nooit meer gebeurt?
Je kan beter een TR plaatsen (op het vlaggetje rechtsbovenaan/midden klikken en opschrijven wat er mis gaat). Is sneller en efficiėnterquote:
vragen om en waarover mss wel en dat wil ik best uitleggen ook hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een mening over, maar mijn ervaring leert met de mensen waar ik mee werk dat hoe harder ik er tegenin ga hoe verder weg ze raken en dat ze je dan uiteindelijk helemaal niet meer serieus nemen.
Ik snap dat het lastig is als iemand steeds hetzelfde blijft verkondigen maar er tegenin gaan is sowieso niet de manier.
De meeste users zijn hier niet om jou aan te vallen en hebben het beste met je voor en je bent tot niemand iets verplicht dus neem het niet te zwaar op.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:59 schreef kree het volgende:
[..]
vragen om en waarover mss wel en dat wil ik best uitleggen ook hier.
maarja zoals het nu gaat heb ik geen zin in, maarja zie all bezig.. gelukkig.
je wil niet weten hoe veel keer ik dat heb gedaan ook hier, want ik wil het wel serieus houden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan beter een TR plaatsen (op het vlaggetje rechtsbovenaan/midden klikken en opschrijven wat er mis gaat). Is sneller en efficiėnter
Oke, sorry! Wist niet of je dat wistquote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:02 schreef kree het volgende:
[..]
je wil niet weten hoe veel keer ik dat heb gedaan ook hier, want ik wil het wel serieus h9uden.
er werd wat mee gedaan geloof ik als ik het zo zie, maar ik hou het wel voor gezien hier even nu, want denk anders ga ik er weer op in en krijgen we meer drama,. morgen is er nog een dag he?
Je wil altijd morgen antwoorden op vragen die er echt tot doen. Dan komt er natuurlijk niet veel van dat weet jezelf ook wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
[..]
snap hoor ben daar al diep door het stof voor gegaan. maar snap je vraag zal het morgen verder uitleggen heej?
ik heb geen zin in eindeloze discussie hier nl nu alsof het SC is. want is het niet en weet waar je post.
probeer het leuk en constructief te houden. dat anderen dit nou als een SC zien waar ze oude vetes uit kunnen praten,,,, ? mag he, maar dat is wel buiten mij.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oke, sorry! Wist niet of je dat wist
En heel verstandig van je
Snap de hint. Of moeten ze jou ook een eigen topic geven. Het gaat over kree hier niet over jou. Als je het wil ga er over zeuren in FB.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:10 schreef Masberum het volgende:
Wow, 11 pagina's met onzin maar 1 of andere moderator voelt zich nog verplicht om een paar normale posts te verwijderen..
Morgen weer danquote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:05 schreef kree het volgende:
[..]
probeer het leuk en constructief te houden. dat anderen dit nou als een SC zien waar ze oude vetes uit kunnen praten,,,, ? mag he, maar dat is wel buiten mij.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:05 schreef kree het volgende:
[..]
probeer het leuk en constructief te houden. dat anderen dit nou als een SC zien waar ze oude vetes uit kunnen praten,,,, ? mag he, maar dat is wel buiten mij.
Ik wil je een compliment geven: je reageert nu erg constructief doch assertiefquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |