quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:10 schreef kree het volgende:
[..]
en dat heeft de band met familie verbeterd.
Dan snap ik het nietquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
en is ook vraag aan bovenstaande, en dat is, hoe kom je weer in goed contact met je familie nadat je mss wel best heel veel zelf verprutst hebt?
nee kijk die laatste zei ik meer in het algemeen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Dan snap ik het niet
Maar dat maakt verder niet uit.
Hoop dat je iig gelukkig bent, zo niet:
ik ben van mening dat voor bijna alle probleemdrinkers, stoppen met drinken een beter leven oplevert.
En of je een probleemdrinker bent, of nu een leuk leven hebt. Dat kan alleen jij bepalen
Excuus aanbieden als ze daar voor open staan. En daarna verdee zien.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
Ik wil het hebben over andere dingen die mij (en wellicht jullie aangaan)
en is ook vraag aan bovenstaande, en dat is, hoe kom je weer in goed contact met je familie nadat je mss wel best heel veel zelf verprutst hebt?
of hoe los je dat op? ik denk dat dat wel iets is wat mensen zich afvragen
In hoeverre denk je dat jij dat als (flinke) drinker dat soort van objectief kunt beoordelen?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:20 schreef kree het volgende:
ik ben geen probleemdrinker meer, dat durf ik wel te zeggen, dat ik af en toe teveel alsnog drink mss wel, maar zie dat niet zo als een probleem als wat het eerder was.
nou dat is ook zo? we hebben er een andere visie op denk beiden hoe dit gaat of kan gaan en etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:29 schreef Droopie het volgende:
Kijk, en wat ik moet doen.
Is jou niet te proberen te willen overtuigen dat jij wel een probleemdrinker bent
Dat is soms lastig, want ik zie alle rode vlaggen wel, vanuit wetenschap en eigen ervaringen.
Maar dat is een observatie en geen wetenschap.
Dus dat moet ik niet doen.
Wat jij dan niet moet doen, de wetenschap tegenspreken in het stoppen met alcohol dat users die wel een drankprobleem hebben te overtuigen dat drinken wel kan.
Want in dat topic zitten mensen die wel een drankprobleem en jij niet.
Dat zijn dan 2 hele verschillende werelden
denk vrij goed toch nog wel. ook omdat ervaring mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:33 schreef Modus het volgende:
[..]
In hoeverre denk je dat jij dat als (flinke) drinker dat soort van objectief kunt beoordelen?
Het was vooral beter als het topic in ONZ open bleef, nu zie ik allemaal users die anders niet zouden reageren, en die zijn vooral hier om de boel te laten escaleren. En er werden helemaal geen grappen gemaakt in dat topic dat maak jij er zelf van.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:52 schreef kree het volgende:
Weet wel btw dat we hier in R&P zijn en niet in ONZ, ik zal me best doen om het serieus te houden,
Maar dat mag de rest dan ook doen.....
dus bespaar me de grappen voor dit dan ook weer dicht gaat ivm policy, die mogen allemaal maar doe die dan maar in ONZ of DTS. post daar dan ook nog wel.
ik zie niemand die de boel escaleert. behalve jij nu?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Het was vooral beter als het topic in ONZ open bleef, nu zie ik allemaal users die anders niet zouden reageren, en die zijn vooral hier om de boel te laten escaleren. En er werden helemaal geen grappen gemaakt in dat topic dat maak jij er zelf van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
dat was toch al duidelijk? ik ben gestopt met problematisch drinken en dat is gelukt.... niet meer drinken ben ik het het niet mee eens. en wil ik niet ookquote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:43 schreef Questular het volgende:
Maar Kree ben je zelf bezig met stoppen met drinken of vind je het wel goed zo?
het is iets wel om op te letten wss ja. en denk vergis me er wel in soms.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:44 schreef Droopie het volgende:
Laatste vraag vanavond (denk ik).
Als jij in de ochtend de auto instapt, is de kans dan 0% dat bij een aanhouding je 0 promille blaast.
Stop jij echt altijd om 2200 uur met maximaal 2 drankjes op?
Want dat vereist idd heel veel discipline..
Ik ben de laatste 2 jaar van mijn verslaving maar met de bus gegaan, niet omdat ik zo verantwoordelijkheids gevoel had hoor, ik had alleen heel veel angst dat ik iemand zou doodrijden en dat zou voor mij gelijk zijn als zelfmoord (niet kunnen leven met de gedachte dat ik zoiets op mijn geweten zou hebben).
Maar als je nuchter ziet hoe onsamenhangend je hier soms op fok van alles neergooit dan zie je geen patroon wat problematisch is?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:44 schreef kree het volgende:
[..]
dat was toch al duidelijk? ik ben gestopt met problematisch drinken en dat is gelukt.... niet meer drinken ben ik het het niet mee eens. en wil ik niet ook
over spelling heb ik al verteld zie stuk terug.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Maar als je nuchter ziet hoe onsamenhangend je hier soms op fok van alles neergooit dan zie je geen patroon wat problematisch is?
En dat kan een reden zijn dat ik het wel als een probleem ziet en jij niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
het is iets wel om op te letten wss ja. en denk vergis me er wel in soms.
maar oke tis niet dat ik het erom doe dus ofzo dat soort dingen, maar heb geen idee. mss zou ik nog wel over limiet scoren als ik het te laat maak...
Ik denk dat je jezelf gruwelijk overschat, en ik ben daar vermoedelijk niet de enige in.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:40 schreef kree het volgende:
[..]
denk vrij goed toch nog wel. ook omdat ervaring mee.
btw jij beoordeelt het op wat?
Ah oke. Nou als je het niet expres doet is met een promillage boven de limiet rondrijden niet zo erg.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
het is iets wel om op te letten wss ja. en denk vergis me er wel in soms.
maar oke tis niet dat ik het erom doe dus ofzo dat soort dingen, maar heb geen idee. mss zou ik nog wel over limiet scoren als ik het te laat maak...
Godverdommequote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:42 schreef kree het volgende:
[..]
ik zie niemand die de boel escaleert. behalve jij nu?
tuurlijk is dat zo, en dat had ik nl ook begrepen nadat ik me rijbewijs jaar kwijt was en tot net begin dit jaar het pas weer oke terug kreeg. (even voor duidelijkheid ik was het jaar kwijt, en toen ging het helemaal slecht. daarna weer terug. maar duurt nog 3 jaar keer check met bloed enzo voor verlening, nu dus weer totaal terug)quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
En dat kan een reden zijn dat ik het wel als een probleem ziet en jij niet.
Want rijden onder invloed is, om welke reden dan ook, onacceptabel.
Maar daar ga ik je ook niet van overtuigen. Laten we met zijn allen hopen dat je niemand of jezelf ooit doodrijdt.
Je gaat toch bijna denken dat het eerst nóg een keer fout moet gaan voordat er een kwartje gaat vallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
En dat kan een reden zijn dat ik het wel als een probleem ziet en jij niet.
Want rijden onder invloed is, om welke reden dan ook, onacceptabel.
Maar daar ga ik je ook niet van overtuigen. Laten we met zijn allen hopen dat je niemand of jezelf ooit doodrijdt.
De totale nonchalance van zo'n opmerking idd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah oke. Nou als je het niet expres doet is met een promillage boven de limiet rondrijden niet zo erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |