Dan heb ik eerst 2 wedervragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
Ik wil het hebben over andere dingen die mij (en wellicht jullie aangaan)
en is ook vraag aan bovenstaande, en dat is, hoe kom je weer in goed contact met je familie nadat je mss wel best heel veel zelf verprutst hebt?
of hoe los je dat op? ik denk dat dat wel iets is wat mensen zich afvragen
Open zijn. Excuses aanbieden (ja, voor de zoveelste keer). Hun kant van het verhaal (hun beleving) laten vertellen, zonder "ja maar". Jouw aandeel daarin herkennen en erkennen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
Ik wil het hebben over andere dingen die mij (en wellicht jullie aangaan)
en is ook vraag aan bovenstaande, en dat is, hoe kom je weer in goed contact met je familie nadat je mss wel best heel veel zelf verprutst hebt?
of hoe los je dat op? ik denk dat dat wel iets is wat mensen zich afvragen
nou dit is goed en concrete vraag. en daar wil ik best op antwoorden dan.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan heb ik eerst 2 wedervragen.
Wil je in dit topic antwoorden waar je wat aan hebt of wil je alleen wat je zelf wilt horen.?
Ten tweede, wat is de reden dat het contact zo slecht is geworden (en dan moet je in je achterhoofd houden dat de naasten van een alcoholist zich vaker meer zorgen maken dan de alcoholist en ik daarom de vraag stel).
Denk je dan niet dat wanneer je helemaal stopt met drinken die kans van slagen groter is dan waar je nu mee bezig bent?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:30 schreef kree het volgende:
[..]
nou dit is goed en concrete vraag. en daar wil ik best op antwoorden dan.
1. nee ik wil vertellen en vragen mogen komen als die er zijn, zolang we het beetje ontopic houden.
2. het contact is slecht geworden, met familie dus, want denk die bedoel je. Dat ik me steeds meer afsloot en in mijn eigen alcohol wereldje ging leven? contact afwijken dus ipv zoeken. terwijl achteraf mss had ik dat niet moeten doen.
want mijn familie was er toch wel om te helpen, of ik dat verdient heb dat is wel vraag twee, maarja gewoon van de wereld joh...
wellicht wel, maar daarom is dit topic ook niet het helemaal stoppen met alcohol topic en dus mag ik hier wel zeggen wat ik denk?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:31 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Denk je dan niet dat wanneer je helemaal stopt met drinken die kans van slagen groter is dan waar je nu mee bezig bent?
Mijn vader heeft heel wat traantjes gelaten toen ik hem vertelde dat ik een drankprobleem had..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:30 schreef kree het volgende:
[..]
nou dit is goed en concrete vraag. en daar wil ik best op antwoorden dan.
1. nee ik wil vertellen en vragen mogen komen als die er zijn, zolang we het beetje ontopic houden.
2. het contact is slecht geworden, met familie dus, want denk die bedoel je. Dat ik me steeds meer afsloot en in mijn eigen alcohol wereldje ging leven? contact afwijken dus ipv zoeken. terwijl achteraf mss had ik dat niet moeten doen.
want mijn familie was er toch wel om te helpen, of ik dat verdient heb dat is wel vraag twee, maarja gewoon van de wereld joh...
Ja ik snap volledig wat je zegt, drinken je ouders/familie ook?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:35 schreef kree het volgende:
[..]
wellicht wel, maar daarom is dit topic ook niet het helemaal stoppen met alcohol topic en dus mag ik hier wel zeggen wat ik denk?
het is vaak gewoon gezelliger (niet alleen met familie, maar ook met anderen) als iedereen een drankje op heeft. En dat werkt opzich nog steeds wel voor mij.
Wat ik denk is dat de standaard definitie, die jij ook weet natuurlijk, nooit meer drinken is beste.
Voor mij werkt het gewoon niet, vind niet leuk en niet gezellig en zeker niet met een gezelschap die wel drinkt.
Let op, wat ik zeg nu, want niet altijd is dat zo? want kan best keer zonder wat te drinken, maarja ik vind het gewoon zelf gezelliger als ik ook mee doe.
Wat ik wel een probleem vond voor mezelf. (en dat is verleden) is dat ik nooit meer ergens heen kon gaan zonder wat te drinken, of me ellende verdrinken dus,.
dat is opgelost.
snap je beetje? anders vraag maar?
In de kliniek was het een gesprek met je naaste(n) onder begeleiding van iemand die daar ervaren in was, waarbij het voornamelijk de bedoeling is om hun boodschap aan jou over te brengen (en een beetje andersom). Meestal stuurden die naasten je eerst ook een brief.quote:
nou weet je droopie, je hebt met wat je zegt onwijs gelijk he?>. precies wat je zegt ook nog wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mijn vader heeft heel wat traantjes gelaten toen ik hem vertelde dat ik een drankprobleem had..
Maar ik deed er niemand kwaad mee (ik sloot me ook af en niemand had het door, pas toen ik ging stoppen vroeg ik hem om hulp).
Eerder heb ik bij jou wel eens gelezen dat je moeder zich heel veel zorgen maakte.
Mag ik een idee opperen, waarbij ik niet weet of het klopt in jouw situatie.
Er is een kans dat jouw familieleden niet hechten, omdat ze jouw levenswijze niet accepteren.
Maar sommige kunnen er ook voor kiezen om het contact op een laag vuurtje te houden omdat de kans, met deze levenswijze, dat je er binnenkort niet meer bent.
Ik weet niet of je dronken rijdt, ik weet niet of je echt maar 2 drankjes drinkt op een avond.
Jouw familie ervaren misschien het drinken van jou als een groter probleem, dan wat jij zelf doet.
Zij zien echt wat er gebeurd he!
Dat is wat ik denk wat er aan de hand kan zijn. Maar net zoals wij op Fok! geen dokters zijn, ben ik ook geen relatietherapeut.
iedereen drinkt, alleen die hebben er geen problemen mee dat is het lastige ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja ik snap volledig wat je zegt, drinken je ouders/familie ook?
Dat weet ik, toen ik naar de intake ging van de GGZ ging dacht ik, even wat medicijnen halen en bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk en dan stoppenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:43 schreef kree het volgende:
[..]
mss snap je dit he? als je eenmaal zo verslaafd bent, dan moet je drinken om het drinken om maar ontwenningsverschijnselen voor je te houden?
Dat idee he, en weet dat je me wel snapt, dat is een opgave voor jezelf. en goed eet snoepje of pepermunt, mensen weten het gewoon.
.
Ga je nou vanavond ook drinken thuis? In je eentje?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:48 schreef kree het volgende:
ik heb er nog meer over te zeggen trouwens, maar oke voor nu dit wss genoeg.
ja doe nog een borreltje. en who cares het denk ik dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ga je nou vanavond ook drinken thuis? In je eentje?
ik weet het en denk heb min of meer hetzelfde gehad als jij had.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat weet ik, toen ik naar de intake ging van de GGZ ging dacht ik, even wat medicijnen halen en bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk en dan stoppen
Fout, ik was rijp voor opname en moest tijdens de wachttijd van 4 weken doorblijven drinken.
Dan voel je je heel klein, kan ik je zeggen.
Maar dat is geen reden om door te blijven drinken, want er is ook medicatie om die ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Welke dat tegenwoordig zijn, weet ik niet, ben ook geen dokter.
Je hebt toch een moeder en familie?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
ja doe nog een borreltje. en who cares het denk ik dan?
ik weet jij vind dat al fout, maar je moet ff van uit gaan dat ik niet totaal ben voor stoppen met drinken altijd.
Daarom werkte mijn mening niet in andere topic, ik denk er gewoon anders over,. en denk zolang het voor mij geen probleem is en voor anderen niet, dan denk ik het is OK.
Kijk ik hoef niet voor iemand te zorgen of heb niemand naast me he? aan de ene kant is dat dus heel makkelijk. Aan de andere kant een gemis, maar ik geniet maar van de leuke dingen enzo die er zijn.
Je zegt ‘zolang het geen probleem is voor anderen’. Tellen de anderen op dit forum daarbij niet mee?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
ja doe nog een borreltje. en who cares het denk ik dan?
ik weet jij vind dat al fout, maar je moet ff van uit gaan dat ik niet totaal ben voor stoppen met drinken altijd.
Daarom werkte mijn mening niet in andere topic, ik denk er gewoon anders over,. en denk zolang het voor mij geen probleem is en voor anderen niet, dan denk ik het is OK.
Kijk ik hoef niet voor iemand te zorgen of heb niemand naast me he? aan de ene kant is dat dus heel makkelijk. Aan de andere kant een gemis, maar ik geniet maar van de leuke dingen enzo die er zijn.
ik snap je? maar die keuze hoef ik niet meer te maken? want ze drinken zelf ook borreltje en als ik mee doe alleen maar meer gezellig voor iedereen, zover ben ik he nu.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je hebt toch een moeder en familie?
Stel je zou mogen kiezen.
Een drankje of betere relatie met je moeder en familie?
Wat zou je dan kiezen?
En ik ben niet tegen mensen die alcohol op een normale en verantwoorde gebruiken.
Miljarden mensen op de wereld die kunnen genieten van een biertje, die moeten dat lekker blijven doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |