abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220797141
ik hoop alleen maar dat mensen leren he, van nouja mag ik zeggen, uitgebreide verslag hoe het voor mij ging. over jaren dus/. Dat mensen denken owh zo gaat het en beetje idee hebben.

Want ik nl had er totaal geen idee van toen ik in dat begeleid wonen kwam en hoe alles ging. en had daar flinke stress over.
Do what you love, love what you do!
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:09:12 #252
441859 crew  Lenny77
pi_220797144
quote:
84s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:07 schreef kree het volgende:

[..]
ja mag niet om omdat er een principe is (welke ik btw snap trouwens als ervaringsdeskundige haast). maar mag ik er ook niet meer posten dan de valkuilen enzo waar ik in liep? het lijkt me wel relevant.?

En respecteer trouwens als niet mag he? maar ik had er altijd wel wat aan eerder hier ook dat er van alle kanten meningen kwamen eigenlijk.

Anyway dat snap ik en wat ik nu zei is weg gehaald en vind ik best en is beetje topic hoe het moet zijn.
Zal daar niet tegen in gaan trouwens en droopie had het weggehaald, geen problemen mee.

Maarja je krijgt wel eenzijdig idee dan daar, wat mss de bedoeling is.

maar wil maar zeggen
Mja maar Kree, dat topic is ook een specifiek topic, laat de mensen daar maar met rust.
Je kan het hier toch ook hebben over de valkuilen?
Vertel dan over de valkuilen van jou?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:10:13 #253
441859 crew  Lenny77
pi_220797148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:08 schreef kree het volgende:
ik hoop alleen maar dat mensen leren he, van nouja mag ik zeggen, uitgebreide verslag hoe het voor mij ging. over jaren dus/. Dat mensen denken owh zo gaat het en beetje idee hebben.

Want ik nl had er totaal geen idee van toen ik in dat begeleid wonen kwam en hoe alles ging. en had daar flinke stress over.
Vertel ze jouw verhaal dan hier?
pi_220797167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja maar Kree, dat topic is ook een specifiek topic, laat de mensen daar maar met rust.
Je kan het hier toch ook hebben over de valkuilen?
Vertel dan over de valkuilen van jou?
nouja daarom ben ik blij dat jullie me dit topic gunnen ook? en in R&P en denk ook de rest die altijd kritiek hebben op me, mogen het hier gewoon vragen ook?

En zal ik er eerlijk op ingaan dan wel, eens zullen we het met iedereen nooit worden.

Dat hoeft ook niet? wmb iig. maarja hoop dat beetje mijn verhaal begrepen wordt ook. vandaar dat ik aandrong om beetje in R&P te vertellen.

(thanks trouwens dat dat kon)
pi_220797172
ONZ werkt soms gewoon niet he, hoewel bij vlagen en sommige snappen en sommige niet, maar de moderatie is er daar ook niet op en ben ik snel de zeikerd.

Terwijl ik wel heel serieus probeer te zijn soms, niet altijd, en weet ik, maar dat is omdat het in ONZ staat ook.

hier neem ik het wel serieus.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:18:59 #256
441859 crew  Lenny77
pi_220797185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:14 schreef kree het volgende:
ONZ werkt soms gewoon niet he, hoewel bij vlagen en sommige snappen en sommige niet, maar de moderatie is er daar ook niet op en ben ik snel de zeikerd.

Terwijl ik wel heel serieus probeer te zijn soms, niet altijd, en weet ik, maar dat is omdat het in ONZ staat ook.

hier neem ik het wel serieus.
Vertel je verhaal maar :)
pi_220797188
Moet je morgenvroeg werken @kree ? Zoja kun je beter op tijd gaan slapen denk ik.
pi_220797192
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vertel je verhaal maar :)
nouja afgezien van de weet ik hoeveel delen onder verschillende topics er zijn, is dat verhaal er ook wel. En denk echt voor sommige die in het begin waren als ik tien of mss wel 20 jaar terug was, het herkenbaar is.

Of ook wat ik deed om hulp te zoeken enzo, die zijn waardevol en zou ik eens moeten opzoeken en in lijstjes te moeten maken,

Maargoied voor later dan, maar weet dit komt (en weten jullie als mods ook best wel). komt niet uit een eentje keer gebeuren.

Ik heb best wel problemen al 20 jaar en zowel psychisch met struggles als met alcohol wat er uit voorkomt.

En enig wat ik wil, is een eerlijk beeld erover geven van hoe ging dat voor mij. En hoop sommige hebben er wat aan die nu mss pas in beging van dat zijn.

en erover praten natuurlijk.
pi_220797194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:20 schreef Iceage het volgende:
Moet je morgen werken @:Kree ? Zoja kun je beter op tijd gaan slapen denk ik.
vrij morgen dus geen zorgen.
pi_220797197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:23 schreef kree het volgende:

[..]
vrij morgen dus geen zorgen.
Ok lekker lang weekend dus. :B
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:24:45 #261
441859 crew  Lenny77
pi_220797201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:22 schreef kree het volgende:

[..]
nouja afgezien van de weet ik hoeveel delen onder verschillende topics er zijn, is dat verhaal er ook wel. En denk echt voor sommige die in het begin waren als ik tien of mss wel 20 jaar terug was, het herkenbaar is.

Of ook wat ik deed om hulp te zoeken enzo, die zijn waardevol en zou ik eens moeten opzoeken en in lijstjes te moeten maken,

Maargoied voor later dan, maar weet dit komt (en weten jullie als mods ook best wel). komt niet uit een eentje keer gebeuren.

Ik heb best wel problemen al 20 jaar en zowel psychisch met struggles als met alcohol wat er uit voorkomt.

En enig wat ik wil, is een eerlijk beeld erover geven van hoe ging dat voor mij. En hoop sommige hebben er wat aan die nu mss pas in beging van dat zijn.

en erover praten natuurlijk.
Begin dan bij het begin.
Wat is er gebeurd waardoor je bent begonnen? Als je dit wil vertellen natuurlijk?
pi_220797207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:24 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ok lekker lang weekend dus. :B
zeker. die vrijdag vrij plannen was natuurlijk slim idee.

maar afgezien daarvan. weet dat ik het hier serieus bedoel he en hoe heel verder met dit topic weet ik dus niet.

Maar hoop mss zijn er wat vragen ofzo ook van anderen die dit vinden en denken hoe deed kree dit nou of waar liep ie tegen aan.
pi_220797211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Begin dan bij het begin.
Wat is er gebeurd waardoor je bent begonnen? Als je dit wil vertellen natuurlijk?
tuurlijk kan ik dat vertellen. En had ik ook gedaan (daarom mss moeten we alles oude topics linken nog)

maar even zonder dat, ik was 23 ofzo en mijnpa overleed onverwachts toch wel, naja ziek was nooit duidelijk,. maar ineens naar ziekenhuis en was kanker, nog geen week er na later dat er weinig aan te doen was?

wij allemaal geen idee, liet zaak achter waar wij geen idee van hadden? zat net op HBO toen.

Alle gedoe om dat te regelen ontwrichte de hele familie en iedereen andere mening erover wat nu ( bedenk was week dood he). tja?????

naja het was ellende en had er veel verdriet over. en had al lastig om bij te houden op hbo toen met niveau zelfs zonder dat er wat geweest was.

meer dat oplossen dus, naja uiteindelijk slechte deal is dat van mijn pa over genomen (besef je achteraf). maarja.

wat relatie stuk gegaan netcc die ik leuk vond, al met al. het was allemaal niet leuk voor mij. dus ging teveel drinken. rijbewijs kwijt. jaar begeleid wonen. al met al is het nu opgelost.

maar denk wel eens. als jullie dingen zeggen, bedenk wat ik heb gedaan en daar kan ik wel wat over zeggen.
pi_220797213
ik kan het niet in 1 post zo helemaal vertellen, maar weet aantal van jullie weten wel waarom ik zo struggle met dat verleden. end at is wel een probleem.
pi_220797217
ik vat dit te kort samen he? weet dat ook, want natuurlijk ging er meer overheen en met alle gedachten van iedereen. Maar heel simpel gezegd ik kon het niet meer aan en ging naar drank over om maar al die ellende te verdrinken.

Dat is de harde waarheid, dat dat later niet werkte mag duidelijk zijn.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:35:14 #266
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220797220
Hoe oud ben je nu Kree?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220797222
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe oud ben je nu Kree?
42 en dit speelt dus vanaf 23
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:36:11 #268
441859 crew  Lenny77
pi_220797223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:30 schreef kree het volgende:

[..]
tuurlijk kan ik dat vertellen. En had ik ook gedaan (daarom mss moeten we alles oude topics linken nog)

maar even zonder dat, ik was 23 ofzo en mijnpa overleed onverwachts toch wel, naja ziek was nooit duidelijk,. maar ineens naar ziekenhuis en was kanker, nog geen week er na later dat er weinig aan te doen was?

wij allemaal geen idee, liet zaak achter waar wij geen idee van hadden? zat net op HBO toen.

Alle gedoe om dat te regelen ontwrichte de hele familie en iedereen andere mening erover wat nu ( bedenk was week dood he). tja?????

naja het was ellende en had er veel verdriet over. en had al lastig om bij te houden op hbo toen met niveau zelfs zonder dat er wat geweest was.

meer dat oplossen dus, naja uiteindelijk slechte deal is dat van mijn pa over genomen (besef je achteraf). maarja.

wat relatie stuk gegaan netcc die ik leuk vond, al met al. het was allemaal niet leuk voor mij. dus ging teveel drinken. rijbewijs kwijt. jaar begeleid wonen. al met al is het nu opgelost.

maar denk wel eens. als jullie dingen zeggen, bedenk wat ik heb gedaan en daar kan ik wel wat over zeggen.
Dat is zwaar he? Je hebt veel moeten meemaken op een veel te jonge leeftijd..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:37:25 #269
438527 MissButterflyy
pi_220797228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou, inderdaad!

En als ik het zo lees is je familie dus ook uit elkaar gevallen na het overlijden van je vader?

Dat moet ook ontzettend eenzaam zijn. :{
pi_220797231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
nouja denk niet dat ik de enige ben enzo die dit soort dingen mee (moet) maken. Maarja het was toen wel hard ff en totaal geen idee hoe ermee om te gaan ook.

maar dat is mss wat ik beetje wil vertellen ook, want ik ben tot de bijstand gekomen en bijna op straat hierdoor.

Maar al met al als je hulp accepteert kom je wel weer verder denk ik, wil niet zeggen dat het niet lastig is. Maar oke het is er wel.

En daarom wil ik beetje mijn verhaal hier vertellen en is er echt van begin aan. maar zou ff moeten zoeken voor alle topics die erover zijn geweest. ook met hele vervolg enzo.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:41:07 #271
441859 crew  Lenny77
pi_220797233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:39 schreef kree het volgende:

[..]
nouja denk niet dat ik de enige ben enzo die dit soort dingen mee (moet) maken. Maarja het was toen wel hard ff en totaal geen idee hoe ermee om te gaan ook.

maar dat is mss wat ik beetje wil vertellen ook, want ik ben tot de bijstand gekomen en bijna op straat hierdoor.

Maar al met al als je hulp accepteert kom je wel weer verder denk ik, wil niet zeggen dat het niet lastig is. Maar oke het is er wel.

En daarom wil ik beetje mijn verhaal hier vertellen en is er echt van begin aan. maar zou ff moeten zoeken voor alle topics die erover zijn geweest. ook met hele vervolg enzo.
Je bent niet de enige maar het is wel JOUW verhaal en jouw leven. Er zal altijd wel ergens iemand zijn die het erger heeft maar dat maakt niet uit. Jouw verhaal mag er ook zijn en gedeeld worden.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:45:58 #272
441859 crew  Lenny77
pi_220797247
Kree, ik moet gaan slapen, morgen lees ik verder hier he?
pi_220797254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:45 schreef Lenny77 het volgende:
Kree, ik moet gaan slapen, morgen lees ik verder hier he?
ja ik snap jullie allemaal en hoop houden we het in deze serieus dan?

en sta open voor vragen over hoe en wat wie dit later lezen sowieso. en dat is het doel waarom ik vertel eigenlijk.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:53:17 #274
438527 MissButterflyy
pi_220797265
Drink je wel nog alcohol? En wat? En hoeveel?
pi_220797276
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Drink je wel nog alcohol? En wat? En hoeveel?
ik drink wel nog omdat ik denk dat is niet gelijk de oorzaak of probleem. wel een gevolg ervan.

maar dat is dus een verschil wat jullie moeten snappen ook mss?

ik dronk toen uit ellende en om alles maar te verdoven, en geen idee meer ook een daardoor rijbewijs problemen ook. want gaf nergens meer om. (en dat gevaar)

Maargoed op de harde les dat geleerd waardoor ik jaar geen rijbewijs had en jaren jaren erna. nog gezeik had met CBR en herkeuringen.

Nou geloof mij, die wil je niet hebben.
]

Dus om op je vraag in te gaan, drink ik nu nog, ja doe ik nog wel alleen als gezellig en ik iig niet meer hoef te rijden. En verder ben ik wel af van het "moeten drinken". om "normaal" te doem. dus dat is winst.

verder gaat het dus ook wel oke nu met me, maar het was een lange weg dat wel. met hulp van GGZ en andere organisaties....

Denk er is voor ieder met dit probleem wel hulp, maar je moet er wel even lange adem voor hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')