abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220657787

Wikipedia:
quote:
Extinction Rebellion (XR) is een internationale, activistische beweging die zich verzet tegen klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Extinction Rebellion stelt dat de netto CO2-uitstoot gestopt moet zijn in 2025. Klimaatverandering en biodiversiteitsverlies leiden volgens de initiatiefnemers tot de ineenstorting van ecosystemen en tot het uitsterven van planten en soorten waaronder de mens; vandaar de "extinction" in Extinction Rebellion.

De beweging kenmerkt zich door disruptieve en zichtbare acties en het grote aantal activisten dat niet terugdeinst voor arrestatie of gevangenschap. Concreet eisen ze klimaatrechtvaardigheid door openheid van de overheid over de klimaat- en ecologische crisis, een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen in Nederland naar netto-0 in 2025, en het instellen van een burgerberaad klimaat en milieu waarin een gelote en representatieve groep burgers besluit over rechtvaardig klimaat- en milieubeleid, vrij van bedrijfslobby en electorale belangen. XR wil een aanzienlijk deel van de bevolking bereiken en mobiliseren om haar eisen te bereiken. Incrementele verandering is niet voldoende, XR pleit voor snelle en drastische transformatie en beroept zich daarbij op het IPCC. Ook vinden ze dat macht en geld rechtvaardiger verdeeld zouden moeten worden.
XR woket lekker verder.
pi_220657792
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Links Nederland steunt geen radicalen. Dat zou rechts Nederland ook eens moeten gaan doen.
:')
Hamas sponsort veel indirect. Hoezo niet radicaal? Hou op. _O- En dan hebben we het nog niet eens over al die pro Palla wappies die het regime in Iran steunen. Bij GL zitten net zoveel gekken als bij Forum. Alleen de andere kant op.
pi_220657822
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:13 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hamas sponsort veel indirect. Hoezo niet radicaal? Hou op. _O- En dan hebben we het nog niet eens over al die pro Palla wappies die het regime in Iran steunen.
Radicalen worden door links Nederland niet gesteund, datzelfde zou rechts Nederland moeten doen met de radicalen in hun gelederen.
pi_220657869
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:23 schreef torentje het volgende:
Radicalen worden door links Nederland niet gesteund
(s)linkse 'Nederlanders' zijn zelf de radicalen.
pi_220657908
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Radicalen worden door links Nederland niet gesteund, datzelfde zou rechts Nederland moeten doen met de radicalen in hun gelederen.
Hou maar op. Ze zijn alleen wat minder dom dan rechts en verpakken het beter. Dat maakt ze des te gevaarlijker,
pi_220658105
Hey zullen we met zijn allen nog een topic langs elkaars kamp verwijten, ipv dichterbij ellkaar komen
pi_220658108
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hou maar op. Ze zijn alleen wat minder dom dan rechts en verpakken het beter. Dat maakt ze des te gevaarlijker,
Vind jij mensen gevaarlijk die geen dodelijke wapens tot hun beschikking hebben om hun wil door te drukken?
  zondag 26 april 2026 @ 13:16:58 #8
3542 Gia
User under construction
pi_220658139
Blokkeren ze een snelweg, waardoor honderden auto's met lopende motoren in de file staan.
En dat allemaal voor het milieu!!
  Moderator / Redactie FP zondag 26 april 2026 @ 13:18:58 #9
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220658151
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef Gia het volgende:
Blokkeren ze een snelweg, waardoor honderden auto's met lopende motoren in de file staan.
Ja dit _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220658269
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef Gia het volgende:
Of kilometers om moeten rijden.
Word je nog op kosten gejaagd ook omdat er mensen zijn die bepalen dat je er niet langs mag. :|W
pi_220658315
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 12:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Links Nederland steunt geen radicalen.
Sabine, ben jij dat?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220658448
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 13:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Of kilometers om moeten rijden.
Word je nog op kosten gejaagd ook omdat er mensen zijn die bepalen dat je er niet langs mag. :|W
De automobilisten zijn wel degene die bepalen dat de jongere generaties niet op de straat voor hun woonhuis mogen spelen.
Want de bal kon weleens tegen hun auto geschopt worden.
  zondag 26 april 2026 @ 14:52:45 #13
3542 Gia
User under construction
pi_220658535
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 14:19 schreef torentje het volgende:

[..]
De automobilisten zijn wel degene die bepalen dat de jongere generaties niet op de straat voor hun woonhuis mogen spelen.
Wat een onzin. Jongere generaties spelen niet meer op straat omdat ze achter hun pc zitten, niet omdat er auto's geparkeerd staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 26-04-2026 15:03:52 ]
pi_220658809
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 14:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat een onzin. Jongere generaties spelen niet meer op straat omdat ze achter hun pc zitten, niet omdat er auto's geparkeerd staan.
Jij praat zelf onzin, want de jongere generaties krijgen van de automobilisten gewoon de ruimte niet om fatsoenlijk en goedkoop te kunnen sporten, zodat de jongere generaties de automobilisten zouden kunnen overleven.
  zondag 26 april 2026 @ 15:46:32 #15
3542 Gia
User under construction
pi_220658865
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 15:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij praat zelf onzin, want de jongere generaties krijgen van de automobilisten gewoon de ruimte niet om fatsoenlijk en goedkoop te kunnen sporten, zodat de jongere generaties de automobilisten zouden kunnen overleven.
Er is overal ruimte genoeg om te sporten. Op heel veel plekken zijn sporttoestellen geplaatst in parkjes, er zijn looproutes en trapveldjes. En ja, ze kunnen nog steeds stoepranden op straat. Je ziet alleen heel weinig kinderen buiten. Zelfs nu, met dat mooie weer, zijn er geen op straat te vinden. En ik woon in een zeer rustige buurt wat verkeer betreft.

Jij zoekt alleen maar naar een excuus om te kunnen zeuren over auto's.
pi_220658884
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 14:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Huh???
Wat heeft dat er nou mee te maken met wat ik zeg?
En bovendien hier spelen de kinderen gewoon op straat, en als ze echt willen voetballen dan zijn er voetbalveldjes en speeltuinen.
pi_220658941
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is overal ruimte genoeg om te sporten. Op heel veel plekken zijn sporttoestellen geplaatst in parkjes, er zijn looproutes en trapveldjes. En ja, ze kunnen nog steeds stoepranden op straat. Je ziet alleen heel weinig kinderen buiten. Zelfs nu, met dat mooie weer, zijn er geen op straat te vinden. En ik woon in een zeer rustige buurt wat verkeer betreft.

Jij bent dus duidelijk iemand die de jongere generaties geen lang en prettig leven gunt. Goed dat ik dat weet.
pi_220659047
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 15:41 schreef torentje het volgende:

[..]
:') :')
pi_220659287
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 15:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Huh???
Wat heeft dat er nou mee te maken met wat ik zeg?
En bovendien hier spelen de kinderen gewoon op straat, en als ze echt willen voetballen dan zijn er voetbalveldjes en speeltuinen.
Jij had het toch over bepalen? Terwijl de automobilisten bepalen wat er gemaakt moet worden. O.a. veel plaats om te kunnen rijden en om te kunnen parkeren.
  Moderator / Redactie FP zondag 26 april 2026 @ 18:27:54 #20
Brabo Bastard
pi_220659343
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaloers dat hij er zelf geen heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220659578
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 18:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Jaloers dat hij er zelf geen heeft.
Ik ben geen pooier.
  Moderator / Redactie FP zondag 26 april 2026 @ 18:48:07 #22
Brabo Bastard
pi_220659593
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 18:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben geen pooier.
Wat :')
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220659823
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 18:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
De meeste gebouwen zijn fout.
  Moderator / Redactie FP zondag 26 april 2026 @ 19:15:15 #24
Brabo Bastard
pi_220659837
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 19:13 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste gebouwen zijn fout.
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 18:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220659944
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 18:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij had het toch over bepalen? Terwijl de automobilisten bepalen wat er gemaakt moet worden. O.a. veel plaats om te kunnen rijden en om te kunnen parkeren.
En waar iedereen gebruik van kan maken ook de ouders van de kinderen en de kinderen zelf nu of later.
En stoepranden voetballen of wat dan ook kan ook gewoon ieder kind weet wel een rustig plekje daarvoor te vinden, dat is nooit anders geweest.
De hele vergelijking van je gaat mank.
pi_220660050
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 19:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En waar iedereen gebruik van kan maken ook de ouders van de kinderen en de kinderen zelf nu of later.
En stoepranden voetballen of wat dan ook kan ook gewoon ieder kind weet wel een rustig plekje daarvoor te vinden, dat is nooit anders geweest.
De hele vergelijking van je gaat mank.
In jouw ogen gaat die vergelijking mank, maar niet in de ogen van mensen die een iets hoger IQ hebben.
pi_220660073
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 19:51 schreef torentje het volgende:

[..]
In jouw ogen gaat die vergelijking mank, maar niet in de ogen van mensen die een iets hoger IQ hebben.
Ja klaar weer met jou.
pi_220660333
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 19:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klaar weer met jou.
Ga maar uithuilen bij jouw koning.
  zondag 26 april 2026 @ 20:45:38 #29
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220660520
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 19:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Bedoelt uw eigen IQ??

Da's pas lef hebben! :X
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220660633
“Red de beschaving, stop fossiele verslaving” lees ik op de borden van de onnozelen, in hun plastic jassen en plastic schoenen.
pi_220660661
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat dacht je van de gulden middenweg: iedereen mag protesteren (ik heb begrepen dat jij dat niet vindt), mits binnen de grenzen van de wet.

Dus: geen eieren en vuurwerk gooien (laat staan naar agenten) en ook geen snelwegen blokkeren.
Ik heb nooit gezegd dat je niet mag demonstreren of wel dan?
Ik ben alleen tegen geweld.
pi_220663661
quote:
11s.gif Op zondag 26 april 2026 20:45 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Bedoelt uw eigen IQ??

Da's pas lef hebben! :X
Omdat ik tegen de wapen(maak)industrie ben zou ik dus dom zijn?
pi_220664054
Ik zit zo te denken maar dan moet je wel een hoop mensen mee weten te krijgen die dan toevallig op die dag op die weg vast komen te staan.
Als al die mensen in hun auto nu eieren, zakjes tomatenpuree/pasta, verf etc. meenemen en daar die dwazen mee bekogelen. Wel in zakjes want je wilt ze natuurlijk geen gat in hun kop gooien.
Zou wel een stunt zijn maarja denk niet dat iedereen dat standaard in hun auto gaan leggen voor het geval dat.
Het idee vind ik super maar de uitvoering sucks.
  maandag 27 april 2026 @ 12:11:49 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220664104
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:06 schreef Sorella het volgende:
Ik zit zo te denken maar dan moet je wel een hoop mensen mee weten te krijgen die dan toevallig op die dag op die weg vast komen te staan.
Als al die mensen in hun auto nu eieren, zakjes tomatenpuree/pasta, verf etc. meenemen en daar die dwazen mee bekogelen. Wel in zakjes want je wilt ze natuurlijk geen gat in hun kop gooien.
Zou wel een stunt zijn maarja denk niet dat iedereen dat standaard in hun auto gaan leggen voor het geval dat.
Het idee vind ik super maar de uitvoering sucks.
Dank doen we niks mee.
pi_220664651
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dank doen we niks mee.
Weet ik maar je moet je inbeelden hoe dat eruit komt te zien :)
pi_220664671
twitter
pi_220664705
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 21:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegd dat je niet mag demonstreren of wel dan?
Ik ben alleen tegen geweld.
Bij de protesten tegen de AZC gaf je toch aan dat het allemaal extreem rechts tuig was oid en was je in het geheel tegen het protest, niet alleen de excessen.

Of herinner ik mij dat niet correct?
pi_220664713
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij de protesten tegen de AZC gaf je toch aan dat het allemaal extreem rechts tuig was oid en was je in het geheel tegen het protest, niet alleen de excessen.

Of herinner ik mij dat niet correct?
Dat herinner je je niet correct.
pi_220664814
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat herinner je je niet correct.
Nou...

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:22 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch ziek om te zien hoe ver extreem rechtse propaganda rijkt tegenwoordig.

Overal krijgen buitenlanders maar de schuld als de oh zo grote zondebok.
En dan zo´n leuk extreem rechtse actiegroep die naar elke AZC gaat voor een demonstratie, ook zo fijn natuurlijk.
In dit onderwerp protesteer je toch echt tegen het protesteren en beschuldig je de groepen die protesteren van verachtelijke denkbeelden. Waarbij je ook nog bezwaar maakt tegen 'altijd hetzelfde clubje", wat natuurlijk ook op de klimaatdemonstranten van toepassing is.
pi_220664901
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 11:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Omdat ik tegen de wapen(maak)industrie ben zou ik dus dom zijn?
Nee, niet daarom.
pi_220664954
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:10 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nee, niet daarom.
Waarom dan wel? Want ik spreek me voornamelijk uit tegen de wapen(maak)industrie.
pi_220665017
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou...
[..]
In dit onderwerp protesteer je toch echt tegen het protesteren en beschuldig je de groepen die protesteren van verachtelijke denkbeelden. Waarbij je ook nog bezwaar maakt tegen 'altijd hetzelfde clubje", wat natuurlijk ook op de klimaatdemonstranten van toepassing is.
Daar staat niet wat jij daarvoor zei of wel dan?

Ik geef alleen aan dat die demonstraties door die NL defence forces gekaapt worden.
Die overal de meest walgelijke dingen doen.
Ik zeg niet dat iedereen daar dat is of dat ik in het geheel tegen die demonstraties ben.

Altijd hetzelfde clubje geldt natuurlijk ook voor XR.
Alleen gebruikt XR geen geweld, aardig verschil (en nee ik sta niet achter XR).
pi_220665029
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom dan wel? Want ik spreek me voornamelijk uit tegen de wapen(maak)industrie.
Ach, op FOK! ben je al dom als je niet extreem rechts en racistisch bent.
Verbaas je nergens over!
pi_220665061
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Verbaas je nergens over!
99,99% van de Fok! users is dom ;(
pi_220665643
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Verbaas je nergens over!
Helaas zorgt al dat gescheld op dit forum ervoor dat de sfeer allesbehalve gemoedelijk is.
pi_220665735
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Helaas zorgt al dat gescheld op dit forum ervoor dat de sfeer allesbehalve gemoedelijk is.
Ach, je moet toch wat als de argumenten er niet zijn. Ik heb wel medelijden met mensen in de buurt (ik weiger te geloven dat dit allemaal trollen zijn).
pi_220665784
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daar staat niet wat jij daarvoor zei of wel dan?

Ik geef alleen aan dat die demonstraties door die NL defence forces gekaapt worden.
Die overal de meest walgelijke dingen doen.
Ik zeg niet dat iedereen daar dat is of dat ik in het geheel tegen die demonstraties ben.

Altijd hetzelfde clubje geldt natuurlijk ook voor XR.
Alleen gebruikt XR geen geweld, aardig verschil (en nee ik sta niet achter XR).
Maar wat wilde je dan zeggen met de eerste twee zinnen? Want op mij komt het over als dat hiertegen protesteren walgelijk is...
pi_220665833
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar wat wilde je dan zeggen met de eerste twee zinnen? Want op mij komt het over als dat hiertegen protesteren walgelijk is...
Nee, die NL defense forces en die bende is walgelijk.
pi_220665899
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, je moet toch wat als de argumenten er niet zijn. Ik heb wel medelijden met mensen in de buurt (ik weiger te geloven dat dit allemaal trollen zijn).
Men moet dus medelijden hebben met die scheldende schrijvers omdat die geen argumenten meer hebben? Terwijl de weldenkende schrijvers zich niet mogen verlagen tot hun niveau.
pi_220665911
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, die NL defense forces en die bende is walgelijk.
Maar dan snap ik nog steeds niet wat je met die eerste twee zinnen wilde zeggen...
  maandag 27 april 2026 @ 16:46:36 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220666266
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zou Greta ook roepen "How Dare You" tegen deze idioten?
  maandag 27 april 2026 @ 16:55:58 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220666310
Verder niets nieuws, vrijwel alle revolutionaire bewegingen, protesten en maatschappelijk betrokken weerstand worden vroeger of later geïnfecteerd door extremisten, draaien zelf door, gevuld met nuttige idioten of worden geïnfiltreerd door inlichtingendiensten
pi_220666457
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 16:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zou Greta ook roepen "How Dare You" tegen deze idioten?
Die roept tegenwoordig 'say no to genocide (except when it's Jews, that's ok)'.
  maandag 27 april 2026 @ 17:23:51 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220666469
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 17:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn vraag was retorisch sarcastisch
pi_220666491
quote:

[..]
Ze had wel een aardige niche met dat klimaat, maar inmiddels is het gewoon een generieke activist-for-hire :')
  maandag 27 april 2026 @ 17:50:07 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220666583
quote:
Politie pakt rijbewijs af van klimaatactivisten die auto’s op A12 bij Utrecht stopten

De zes chauffeurs die afgelopen zaterdag op de A12 bij Utrecht door de politie werden aangehouden, zijn in de loop van Koningsdag vrijgelaten. Voorafgaand aan de blokkade door actievoerders van Extinction Rebellion (XR) brachten zij auto’s tot stilstand op de snelweg.

Het zestal heeft van het Openbaar Ministerie een dagvaarding gekregen en dient zich op 26 augustus voor de rechter te verantwoorden. De ongeveer vierhonderd andere actievoerders die zaterdag zijn aangehouden, werden meteen weer in vrijheid gesteld.

Dat geldt dus niet voor de genoemde zes mannen: twee uit Utrecht (40 en 44 jaar), een uit Ouderkerk aan de Amstel (46), een uit Tilburg (59), een uit Almelo (67) en een 79-jarige man uit IJsselstein. Zij worden ervan verdacht dat zij opzettelijk zijn gestopt op de Rijksweg A12, waardoor ze de algemene veiligheid van personen of goederen ernstig in gevaar brachten.
Je zou bij mensen met deze leeftijden toch iets meer verstand verwachten…

https://www.ad.nl/binnenl(...)ht-stopten~a15dcf42/
pi_220666604
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Men moet dus medelijden hebben met die scheldende schrijvers omdat die geen argumenten meer hebben? Terwijl de weldenkende schrijvers zich niet mogen verlagen tot hun niveau.
Nee, dat staat er namelijk niet.
pi_220666617
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2026 17:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Prima aanpak wat mij betreft. Demonstreren moet kunnen, maar zonder vergunning/toestemming zou een demonstratie niet andere wetten in de weg moeten staan. Zulke dingen op een snelweg doen is gewoon gevaarlijk
pi_220666673
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2026 17:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

quote:
Lawaaiprotest bij het arrestantencomplex in Houten.
pi_220666731
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 17:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, dat staat er namelijk niet.
Jij schreef toch:
quote:
  maandag 27 april 2026 @ 18:35:35 #61
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220666798
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Fijne leraar, ik zou direct eisen dat mijn kinderen daar geen les meer van krijgen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220667598
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 18:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
prima - daar heeft de samenleving er niet zoveel last van
pi_220670289
Hoofdred van de T. was weer smullen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220670306
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 18:35 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Fijne leraar, ik zou direct eisen dat mijn kinderen daar geen les meer van krijgen.
Dat domme tuig ook wat er omheen gaat staan. Want stel je voor dat je kritische vragen krijgt van een journalist van een partij die jou niet aan staat.
Die vlag interesseert ze blijkbaar totaal niet. Prima, dan behandelen als de terroristen die ze zijn.
pi_220673020
quote:

[..]
Laat anders eens een voorbeeld zien van zo'n uitspraak, of iets waar dit uit zou blijken?
What Would Goku Do
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:14:40 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220674831

André (79) blokkeert de snelweg en moet rijbewijs inleveren: ‘Wat we doen moet schuren, anders verandert er niets’

Klimaatactivist André van den Beekvierel hield afgelopen zaterdag op de snelweg bij Utrecht het andere verkeer tegen. De IJsselsteiner zat daarvoor vijftig uur vast, moest zijn rijbewijs inleveren en komt in augustus voor de rechter. Desondanks: „De volgende keer doe ik weer mee.’’

Een citaat uit het artikel met deze idioot:

quote:
Zo’n plotselinge blokkade kan leiden tot ongelukken waarbij gewonden vallen of erger.
„Dat zou verschrikkelijk zijn, maar we hebben het al heel vaak gedaan en nooit ging het mis. Het risico is miniem. Maar shit happens. Als het toch fout gaat, neem ik mijn verantwoordelijkheid en accepteer ik de straf die daarbij hoort.”
Ik hoop voor de mogelijke slachtoffers niet dat het ooit fout gaat, maar als je met zo'n mentaliteit meedoet aan dit soort acties, dan ben je m.i. niets anders dan een potentiële, staatsgevaarlijke moordenaar. Met een idealisme als excuus…

Premium bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)~a0965aef/272924479/
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:38:20 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220675408
quote:
Als het toch fout gaat, neem ik mijn verantwoordelijkheid en accepteer ik de straf die daarbij hoort.
Wat een teringaso |:(
Die straf kan niet ongedaan maken wat fout gaat.
pi_220676730
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]

André (79) blokkeert de snelweg en moet rijbewijs inleveren: ‘Wat we doen moet schuren, anders verandert er niets’

Klimaatactivist André van den Beekvierel hield afgelopen zaterdag op de snelweg bij Utrecht het andere verkeer tegen. De IJsselsteiner zat daarvoor vijftig uur vast, moest zijn rijbewijs inleveren en komt in augustus voor de rechter. Desondanks: „De volgende keer doe ik weer mee.’’

Een citaat uit het artikel met deze idioot:
[..]
Ik hoop voor de mogelijke slachtoffers niet dat het ooit fout gaat, maar als je met zo'n mentaliteit meedoet aan dit soort acties, dan ben je m.i. niets anders dan een potentiële, staatsgevaarlijke moordenaar. Met een idealisme als excuus…

Premium bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)~a0965aef/272924479/
Er waren al 2 ambu's die er amper langs konden.
Om mij gooien ze deze gek gelijk de gevangenis in, die gaat dit gewoon weer doen.
pi_220679408
quote:
Extinction Rebellion blokkeert ingang energiecentrale
Een groep van ongeveer 25 actievoerders van Extinction Rebellion heeft woensdagochtend de ingang van de energiecentrale van EP NL aan de Petroleumweg in Rotterdam geblokkeerd. De actie, die bedoeld is om de werkzaamheden bij de centrale te verstoren, is inmiddels voorbij.

Volgens de actiegroep was het protest gericht tegen moederbedrijf EPH, een groot Europees energiebedrijf van de Tsjechische ondernemer Daniel Kretínský. De actie in Rotterdam maakte deel uit van een bredere actieweek van het zogeheten STOP EPH Network, waarbij in meerdere Europese landen acties worden gehouden.

Zonnebrand
De energiecentrale in het Botlek-gebied is een gasgestookte elektriciteitscentrale die stroom produceert met aardgas. De centrale heeft een vermogen van ruim 800 megawatt en behoort tot de grotere energiecentrales van Nederland.

De demonstranten waren voorbereid op een lange actie. Ze begonnen om 11:30 uur met demonstreren en smeerden zich in met zonnebrand. Volgens de politie zijn ze aan het eind van de middag vrijwillig vertrokken.
https://www.rijnmond.nl/n(...)gang-energiecentrale
Het weer in Nederland is prima, dus is ER zijn demonstratieseizoen begonnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220679460
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het weer in Nederland is prima, dus is ER zijn demonstratieseizoen begonnen.
Het zijn echt mooiweerdemonstranten :D
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 april 2026 @ 18:46:05 #71
Brabo Bastard
pi_220679497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zijn echt mooiweerdemonstranten :D
Mietjes zijn het die het niet kan schelen of ambulances op tijd komen door hen.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 29 april 2026 @ 18:49:11 #72
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220679525
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Of dat we electriciteit hebben. Vandaag stonden ze bij de Rijnmond-centrale.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/2187978/extinction-rebellion-blokkeert-ingang-energiecentrale
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220679537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Laat anders eens een voorbeeld zien van zo'n uitspraak, of iets waar dit uit zou blijken?
Heb ik je vriendinnetje beledigd?
  woensdag 29 april 2026 @ 18:51:58 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220679548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Misplaatst Messiascomplex.

Ga studeren en werk constructief aan een oplossing. Da’s beter dan ongevraagd mensen lastig vallen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220679552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Misplaatst Messiascomplex.

Ga studeren en werk constructief aan een oplossing. Da’s beter dan ongevraagd mensen lastig vallen.
Beetje lastig als je niks anders kan dan bloedvervelend zijn.
pi_220679553
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2026 17:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ze had wel een aardige niche met dat klimaat, maar inmiddels is het gewoon een generieke activist-for-hire :')
De schoorsteen moet daar ook roken...
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 april 2026 @ 18:54:16 #77
Brabo Bastard
pi_220679555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Blijft er weinig over ja.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220679560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De schoorsteen moet daar ook roken...
I see what you did there
  woensdag 29 april 2026 @ 18:56:48 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220679571
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad vaak het geval.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 29 april 2026 @ 19:07:22 #80
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220679630
Trouwens wel kansloos bij de Rijnmond-centrale vandaag. Zat wind en zat zon. Dat ding stond gewoon uit. Neem dan de kolencentrale op de Maasvlakte op een bewolkte en windstille dag al zetten ze hem dan nog niet stil. Personeel komt dan gewoon per watertaxi.
pi_220679678
Ik vraag me af, wie vervelender is de automobilisten die zich dagelijks massaal gemotoriseerd verplaatsen of de mensen die tijdelijk de snelweg blokkeren, aangezien beide partijen zich opdringen aan het volk.
pi_220679693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Trouwens wel kansloos bij de Rijnmond-centrale vandaag. Zat wind en zat zon. Dat ding stond gewoon uit. Neem dan de kolencentrale op de Maasvlakte op een bewolkte en windstille dag al zetten ze hem dan nog niet stil. Personeel komt dan gewoon per watertaxi.
Dat zegt toch hoe weinig ze er daadwerkelijk over nadenken.
pi_220679836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:16 schreef torentje het volgende:
Ik vraag me af, wie vervelender is de automobilisten die zich dagelijks massaal gemotoriseerd verplaatsen of de mensen die tijdelijk de snelweg blokkeren, aangezien beide partijen zich opdringen aan het volk.
Zonder auto's zou jij geen huis hebben, geen uitkering en zouden er ook geen winkels zijn waar jij je eten haalt.
pi_220679904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zonder auto's zou jij geen huis hebben, geen uitkering en zouden er ook geen winkels zijn waar jij je eten haalt.
Dat is doemdenken in het voordeel van de inmiddels vele automobilisten.
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 april 2026 @ 19:51:33 #85
Brabo Bastard
pi_220679930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is doemdenken in het voordeel van de inmiddels vele automobilisten.
Het is de waarheid.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220680098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het is de waarheid.
Flauwekul, op asfalt of beton groeien geen groenten, kruiden, fruitsoorten of fruitbomen.
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 april 2026 @ 20:17:10 #87
Brabo Bastard
pi_220680110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Flauwekul, op asfalt of beton groeien geen groenten, kruiden, fruitsoorten of fruitbomen.
Via dat asfalt, beton en andere wegen worden ze wel vervoerd.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220680364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Via dat asfalt, beton en andere wegen worden ze wel vervoerd.
Maar de automobilisten geven dat voedsel echter niet gratis aan de jongere generaties, willen voor dat voedsel een forse tegenprestatie van de jongere generaties.
pi_220680492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:47 schreef torentje het volgende:
Maar de automobilisten geven dat voedsel echter niet gratis aan de jongere generaties, willen voor dat voedsel een forse tegenprestatie van de jongere generaties.
Heb je weer te dicht bij de molen gestaan van het weekend?
pi_220680643
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Heb je weer te dicht bij de molen gestaan van het weekend?
Inhoudelijk reageren is zeker te moeilijk voor je?
pi_220680801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:14 schreef torentje het volgende:
Inhoudelijk reageren is zeker te moeilijk voor je?
Is zinloos vooral.
Hier hebben we het namelijk ook al eens over gehad en jouw conclusie was dat de supermarkten prima bevoorraad kunnen worden met de bakfiets. Dan is het inhoudelijk wel snel klaar.
  woensdag 29 april 2026 @ 21:37:12 #92
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220680824
quote:

[..]
Laat ik dan een poging wagen om inhoudelijk te reageren op je stelling…

Als voedsel, bouwmaterialen e.d. niet via de weg per vrachtwagen (nog lang niet iedere vrachtwagen rijdt immers op zonne-energie) mag worden vervoerd naar jouw én mijn super-/bouwmarkt, hoe dan wel in jouw optiek?
pi_220682215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:33 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Is zinloos vooral.
Hier hebben we het namelijk ook al eens over gehad en jouw conclusie was dat de supermarkten prima bevoorraad kunnen worden met de bakfiets. Dan is het inhoudelijk wel snel klaar.
Dat mijn oplossingen jou niet aanstaan, betekend nog steeds niet dat ik gek ben.
pi_220682248
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Laat ik dan een poging wagen om inhoudelijk te reageren op je stelling…

Als voedsel, bouwmaterialen e.d. niet via de weg per vrachtwagen (nog lang niet iedere vrachtwagen rijdt immers op zonne-energie) mag worden vervoerd naar jouw én mijn super-/bouwmarkt, hoe dan wel in jouw optiek?
Jij hebt duidelijk de discussie niet gevolgd. Lees die nog maar een keer.
pi_220682274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Inhoudelijke vraag
Persoonlijk gejijbak als antwoord.

Probeer het nog een keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220682610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Inhoudelijke vraag
Persoonlijk gejijbak als antwoord.

Probeer het nog een keer.
Neen, die vraag van hem is niet inhoudelijk, hij heeft duidelijk de discussie niet gevolgd, want dan had hij wel anders gereageerd.
pi_220682621
quote:
Wáárom zou de jongere generatie gratis moeten krijgen waar de anderen gewoon voor betalen?
pi_220682627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen, die vraag van hem is niet inhoudelijk, hij heeft duidelijk de discussie niet gevolgd, want dan had hij wel anders gereageerd.
Copy paste van een eerdere post.

Denk dat MadMaster je heel goed heeft begrepen en je gewoon een verdere vraag stelt over hoe jij het ziet.
Stig, voetbalmanager en colorcartridge hebben het ook door, dus denk wel het duidelijk is dat MadMaster het goed ziet.

Dus: antwoorden die vraag of kappen met dit gezeik.
1947-2016
pi_220682633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wáárom zou de jongere generatie gratis moeten krijgen waar de anderen gewoon voor betalen?
Oew, nog een inhoudelijke vraag!
1947-2016
pi_220682641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Waarom niet? Want als er geen automobilisten zouden zijn is er voor de jongere generaties toch meer vrije plek om zelf groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te verbouwen.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:15:06 #101
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220682651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb wel degelijk de discussie gevolgd, met jouw m.i. vreemde stelling als conclusie en daarom mijn vraag aan jou. Graag een inhoudelijke reactie daarop.
pi_220682654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:07 schreef torentje het volgende:
Want als er geen automobilisten zouden zijn is er voor de jongere generaties toch meer vrije plek om zelf groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te verbouwen.

De wereld draait gelukkig niet enkel om de hippiejongeren waar jij naar verwijst, en zij krijgen dezelfde rekening voor hun goederen als elk ander.
Zonder automobilisten kunnen je hippies overigens niet eens hun overbewerkte sojavlees'vervangers' kopen.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:24:28 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220682687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:15 schreef PurifieR het volgende:

[..]

De wereld draait gelukkig niet enkel om de hippiejongeren waar jij naar verwijst, en zij krijgen dezelfde rekening voor hun goederen als elk ander.
Zonder automobilisten kunnen je hippies overigens niet eens hun overbewerkte sojavlees'vervangers' kopen.
Die goederen komen dan waarschijnlijk wel geportalled vanuit de 3de daldimensie in het 8ste signum ...
Of op welke andere fantasiemanier dan ook bij hem.
Zo rechtstreeks je kasten in.

Hoef je er niks voor te doen ook. De natte droom van torentje.
1947-2016
pi_220682696
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Copy paste van een eerdere post.

Denk dat MadMaster je heel goed heeft begrepen en je gewoon een verdere vraag stelt over hoe jij het ziet.
Stig, voetbalmanager en colorcartridge hebben het ook door, dus denk wel het duidelijk is dat MadMaster het goed ziet.

Dus: antwoorden die vraag of kappen met dit gezeik.
Waarom zou ik moeten blijven herhalen, dat als er geen automobilisten zouden zijn dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
Omdat er dan minder land onder het asfalt en beton zou liggen. Als men de discussie gevolgd zou hebben dan had men dat toch ook wel kunnen lezen, jij bent dus zelf met jij-bakken bezig.
pi_220682711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die goederen komen dan waarschijnlijk wel geportalled vanuit de 3de daldimensie in het 8ste signum ...
Of op welke andere fantasiemanier dan ook bij hem.
Zo rechtstreeks je kasten in.

Hoef je er niks voor te doen ook. De natte droom van torentje.
Zo denken ze blijkbaar wel.

Ik bedoel, ik streef zelf ook naar een zoveel mogelijk zelfvoorzienend off the grid leven in de nabije toekomst. Maar ik ga niet bij anderen de hand op houden, en ga gewoon gebruik maken van technologie om mijn toekomstige tuin en voedselvoorziening te bewerken en onderhouden. En daar hoort een auto bij.

Wat hij beschrijft klinkt als communistische hippies uit de jaren 60. Moet ie zelf weten, maar vind het dan niet gek dat 99% niet in je waanbeelden van hoe de wereld zou moeten zijn mee gaat.

Zo, nu weer verder geld verdienen om daarmee dat soort thuiszitters en andere xr nietsnutten in leven te houden, vanavond lekker in m'n benzineauto naar een bbq-restaurant tuffen :)
  donderdag 30 april 2026 @ 12:32:34 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220682726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom zou ik moeten blijven herhalen,
Jezelf de vraag stellen en vervolgens:
quote:
dat als er geen automobilisten zouden zijn dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
Omdat er dan minder land onder het asfalt en beton zou liggen. Als men de discussie gevolgd zou hebben dan had men dat toch ook wel kunnen lezen, jij bent dus zelf met jij-bakken bezig.
Met een hele herhaling komen.
Dit moet wel een bot zijn mensen.
1947-2016
pi_220682730
quote:
dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
Want alleen de jongere generatie heeft daar recht op?
Retorische vraag, enige juiste antwoord is uiteraard nee.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:34:52 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220682738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:29 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zo denken ze blijkbaar wel.

Ik bedoel, ik streef zelf ook naar een zoveel mogelijk zelfvoorzienend off the grid leven in de nabije toekomst. Maar ik ga niet bij anderen de hand op houden, en ga gewoon gebruik maken van technologie om mijn toekomstige tuin en voedselvoorziening te bewerken en onderhouden. En daar hoort een auto bij.
Zijn ook al lekker aan het experimenteren in onze tuin met een stukje moestuin. Ieder jaar wat extra's. Leuk, lekker en scheelt een beetje.
quote:
Wat hij beschrijft klinkt als communistische hippies uit de jaren 60. Moet ie zelf weten, maar vind het dan niet gek dat 99% niet in je waanbeelden van hoe de wereld zou moeten zijn mee gaat.
En dingen bedenken die vooral een ander moet doen.
quote:
Zo, nu weer verder geld verdienen om daarmee dat soort thuiszitters en andere xr nietsnutten in leven te houden, vanavond lekker in m'n benzineauto naar een bbq-restaurant tuffen :)
Eetse!
1947-2016
pi_220682764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zijn ook al lekker aan het experimenteren in onze tuin met een stukje moestuin. Ieder jaar wat extra's. Leuk, lekker en scheelt een beetje.
Same here. Vooral aan het proberen/leren, omdat ik dit na emigratie op wat grotere schaal wil doen. Ouderwets homesteaden, maar wel met comforts in en rondom huis :)

quote:
En dingen bedenken die vooral een ander moet doen.
Inderdaad. Bijzonder nare eigenschap...

quote:
Eetse!
Thanks, Braziliaanse bbq, dus komt goed ;)
  donderdag 30 april 2026 @ 12:44:10 #110
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220682798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat mijn oplossingen jou niet aanstaan, betekend nog steeds niet dat ik gek ben.
Laat ik het je makkelijk maken:
Als jouw oplossing is dat iedereen zelfvoorzienend moet zijn, waardoor er minder vervoer van goederen zou hoeven plaatsvinden, waardoor er minder wegen nodig zouden zijn en er daardoor weer meer beschikbare ruimte zou zijn voor het kunnen voorzien in je eigen levensbehoeften, dan ben je misschien niet gek.

Ik zou je dan eerder extreem naïef of wereldvreemd noemen, omdat die oplossing heden ten dage in de praktijk totaal onrealistisch is...
  donderdag 30 april 2026 @ 12:44:12 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220682800
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Same here. Vooral aan het proberen/leren, omdat ik dit na emigratie op wat grotere schaal wil doen. Ouderwets homesteaden, maar wel met comforts in en rondom huis :)
[..]
Inderdaad. Bijzonder nare eigenschap...
[..]
Thanks, Braziliaanse bbq, dus komt goed ;)
Aw meeeen, lekker!
1947-2016
pi_220682915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:33 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Want alleen de jongere generatie heeft daar recht op?
Retorische vraag, enige juiste antwoord is uiteraard nee.
Jij bent dus iemand die van mening is dat alle landen naar tevredenheid van automobilisten ingericht moeten zijn?
pi_220682923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent dus iemand die van mening is dat alle landen naar tevredenheid van automobilisten ingericht moeten zijn?
Ik ben van mening dat alle landen naar tevredenheid van alle inwoners ingericht zou moeten zijn, zoveel mogelijk in balans en rekening houden met alle groepen.

Dus ja, ook automobilisten. En ja, ook jongeren. Maar net zo goed ouderen, die net zo belangrijk zijn.

Ik snap werkelijk waar niet die obsessie met automobilisten.
pi_220682994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:08 schreef PurifieR het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet die obsessie met automobilisten.
Het topic gaat toch over de protesten tegen het fossiele brandstoffen gebruik van de automobilisten?
pi_220683007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Het topic gaat toch over de protesten tegen het fossiele brandstoffen gebruik van de automobilisten?
En zonder automobilisten (zoals vrachtverkeer) ben ook jij helemaal nergens.
pi_220683070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En zonder automobilisten (zoals vrachtverkeer) ben ook jij helemaal nergens.
Wel, want dan zou ik minder werk hebben.
pi_220683165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Wel, want dan zou ik minder werk hebben.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 11:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik hoef niet te werken want ik ben te mooi van geest en uiterlijk.
pi_220683601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

_O- _O- _O-
  donderdag 30 april 2026 @ 15:09:42 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220683602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

'Narcisme' kan dus ook bij zijn lange lijst checkboxen van de DSM
1947-2016
pi_220683677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Narcisme' kan dus ook bij zijn lange lijst checkboxen van de DSM
Na alcoholisme inderdaad:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
We willen ons iedere dag betaalbaar laveloos kunnen drinken, maar dat vinden de altijd nuchtere mensen niet goed..
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom terecht? het is toch veel menselijker en socialer als men alle mensen het geld zou gunnen om zich iedere dag laveloos te kunnen eten en drinken?
Dat moeten wij trouwens ook voor hem betalen. En dat mag alleen met een handkar bij torentje bezorgd worden, want al het geautomatiseerde verkeer is het ultieme kwaad.
  donderdag 30 april 2026 @ 15:22:42 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220683689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat moeten wij trouwens ook voor hem betalen. En dat mag alleen met een handkar bij torentje bezorgd worden, want al het geautomatiseerde verkeer is het ultieme kwaad.
Handkar heeft ook verharde ondergrond nodig. Gaat niet lukken.

Het verklaard wel enorm veel deze 2 posts :D
Dank voor het delen.
1947-2016
pi_220683924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Waarom plaats je niet de haatberichten waardoor ik zo reageerde?
pi_220683988
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom plaats je niet de haatberichten waardoor ik zo reageerde?
Je 1e post is in een topic over afnemende bierconsumptie. Daar post jezelf en niet als reactie.
Ook je 2e post is in een topic waarin jij nog niet eerder gereageerd had en niemand iets over jouw heeft gezegd.
pi_220684068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je 1e post is in een topic over afnemende bierconsumptie. Daar post jezelf en niet als reactie.
Ook je 2e post is in een topic waarin jij nog niet eerder gereageerd had en niemand iets over jouw heeft gezegd.
De oorzaak van die reacties van mij, zijn de haatberichten van bepaalde users over de mensen die te weinig geld vrij te besteden hebben.
pi_220684115
quote:

[..]
Waarom zou ik moeten blijven herhalen, dat als er geen automobilisten zouden zijn dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
En jij denkt dat je de jongere generatie daar een plezier mee doet. :D
Die willen autorijden, mobiele telefoons, vliegvakanties etc.

Als jij zelfvoorzienend wil zijn dan kan je je aansluiten bij de Amish of zo die zijn zelfvoorzienend. (niet negatief bedoeld, ik heb veel respect voor de Amish) Maar hou op voor anderen te praten of willen te bepalen hoe ze moeten leven.
pi_220684177
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als jij zelfvoorzienend wil zijn dan kan je je aansluiten bij de Amish of zo die zijn zelfvoorzienend. (niet negatief bedoeld, ik heb veel respect voor de Amish)
_O-

De Amish staan er bekend om dat ze sterk tegen elke sociale voorziening en uitkering zijn. Veel Amish zijn vanwege hun geloof geheelonthouder en degene die het wel acceptabel vinden om alcohol te drinken doen dat alleen bij heel bijzondere gebeurtenissen zoals een huwelijk.

In elk geval vinden ze niet, zoals torentje, dat anderen er financieel voor moeten zorgen dat je je 'elke dag laveloos kan eten en drinken'.

En tenslotte halen de Amish er veel trots uit dat ze zulke harde werkers zijn.

Het enige wat de Amish en torentje waarschijnlijk gemeen zullen hebben is hun afkeer van auto's en dan ook nog om hele andere redenen _O-
  donderdag 30 april 2026 @ 17:55:23 #127
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220684428
quote:

[..]
Die willen autorijden, mobiele telefoons, vliegvakanties etc.

Als jij zelfvoorzienend wil zijn dan kan je je aansluiten bij de Amish of zo die zijn zelfvoorzienend. (niet negatief bedoeld, ik heb veel respect voor de Amish) Maar hou op voor anderen te praten of willen te bepalen hoe ze moeten leven.
Beter gaat ie dan zelfvoorzienend zijn als in offgrid in Alaska of zo.

Daar heb je geen internet, en veel bruine beren en grizzly beren en zulks O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220684848
quote:

[..]
Die willen autorijden, maar hou op voor anderen te praten of willen te bepalen hoe ze moeten leven.
Maar de meeste automobilisten bepalen toch ook dat de boeren en de vrachtwagenchauffeurs werken zodat zij van de dagelijkse maaltijden kunnen genieten?
Waarom mogen zij dan wel voor anderen bepalen hoe ze moeten leven?
pi_220684945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:37 schreef torentje het volgende:
De oorzaak van die reacties van mij, zijn de haatberichten van bepaalde users over de mensen die te weinig geld vrij te besteden hebben.
Dat komt omdat je ook daar een stelling inneemt die totaal krankjorum is. Namelijk dat je na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc. nog netto ¤ 2.500,- per maand te besteden moet hebben om "mee te kunnen doen" ongeacht of je werkt of op je reet blijft zitten. En dan vind je het gek dat mensen niet normaal inhoudelijk op jouw gezwam reageren?
pi_220685082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat komt omdat je ook daar een stelling inneemt die totaal krankjorum is. Namelijk dat je na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc. nog netto ¤ 2.500,- per maand te besteden moet hebben om "mee te kunnen doen" ongeacht of je werkt of op je reet blijft zitten. En dan vind je het gek dat mensen niet normaal inhoudelijk op jouw gezwam reageren?
Jij kan dan toch een bedrag noemen wat jijzelf redelijk vind? En niet mijn stelling gezwam noemen, terwijl je best wel weet, dat de mensen niet mee mogen doen met de maatschappij als hun vrij te besteden bedrag per maand lager is dan ¤ 300.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:47:33 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220685219
quote:

[..]
Ik heb een chronische ziekte, waardoor ik een laag inkomen heb, en zelf met huur- en zorgtoeslag kom ik niet eens in de buurt bij 2500 netto per maand.
Laat staan na aftrek van vaste lasten en boodschappen en zulks.

En daar kan ik prima van leven.

Okee, ik kan niet 3 keer per jaar op vakantie, heb geen nieuwe of jonge dikke auto, maar eentje van 20 jaar oud, kan niet elke week de kroeg in of een terrasje op, en dergelijke.

Maar ik ben tevreden wat ik heb, kan mijn rekeningen/lasten betalen en kan er ook nog wat leuke dingen voor doen.

Als die mafklapper een dusdanige leefstijl wil hebben dat dat hen 2500 per maand kost, dan moet ie een baan zoeken.
Of anders zijn mond houden.
A murky, forgotten land.
pi_220685295
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb een chronische ziekte, waardoor ik een laag inkomen heb, en zelf met huur- en zorgtoeslag kom ik niet eens in de buurt bij 2500 netto per maand.
Laat staan na aftrek van vaste lasten en boodschappen en zulks.

En daar kan ik prima van leven.

Okee, ik kan niet 3 keer per jaar op vakantie, heb geen nieuwe of jonge dikke auto, maar eentje van 20 jaar oud, kan niet elke week de kroeg in of een terrasje op, en dergelijke.

Maar ik ben tevreden wat ik heb, kan mijn rekeningen/lasten betalen en kan er ook nog wat leuke dingen voor doen.

Als die mafklapper een dusdanige leefstijl wil hebben dat dat hen 2500 per maand kost, dan moet ie een baan zoeken.
Of anders zijn mond houden.
Jou gun ik wel een te laag inkomen, met je mond houden over groot onrecht. Vriend.
pi_220685414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Jou gun ik wel een te laag inkomen, met je mond houden over groot onrecht. Vriend.
Nou ja zeg, torentje is constant aan het brabbelen over de rijke en arme mensen en hoe oneerlijk het allemaal is, maar als mensen het gewoon niet met torentje eens zijn mogen ze alleen daarom al aan de bedelstaf. Onaardig.
pi_220685425
quote:
9s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou ja zeg, torentje is constant aan het brabbelen over de rijke en arme mensen en hoe oneerlijk het allemaal is, maar als mensen het gewoon niet met torentje eens zijn mogen ze alleen daarom al aan de bedelstaf. Onaardig.
Hij noemde mij een mafklapper, dat soort mensen wil ik niet in mijn kamp.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:16:31 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220685834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Hij noemde mij een mafklapper,
Goh, waarom zou dat nou zijn?
  donderdag 30 april 2026 @ 21:43:21 #136
345631 Scjvb
pi_220686062
quote:

[..]
Hij noemde mij een mafklapper, dat soort mensen wil ik niet in mijn kamp.
Dat is inderdaad niet heel aardig.

Zie het als een misverstand omdat u hier op FOK!.nl lang niet altijd even goed wordt begrepen. Soms vielen er tijdens discussies ook van mijn kant harde woorden via m'n toetsenbord richting u, maar ik zie in dat dit wellicht lang niet altijd terecht was omdat bepaalde reacties u niet altijd kwalijk te nemen zijn.

Dus heel misschien wordt het nu toch eens tijd passende hulp, die anderen u al geruime tijd willen bieden, te aanvaarden. Professionals staan wmb voor u klaar om de helpende hand te reiken. 14.gif

Groet, Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220686264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar de meeste automobilisten bepalen toch ook dat de boeren en de vrachtwagenchauffeurs werken zodat zij van de dagelijkse maaltijden kunnen genieten?
Waarom mogen zij dan wel voor anderen bepalen hoe ze moeten leven?
Zodat iedereen ook jij kan eten.
pi_220686326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
_O-

De Amish staan er bekend om dat ze sterk tegen elke sociale voorziening en uitkering zijn. Veel Amish zijn vanwege hun geloof geheelonthouder en degene die het wel acceptabel vinden om alcohol te drinken doen dat alleen bij heel bijzondere gebeurtenissen zoals een huwelijk.

In elk geval vinden ze niet, zoals torentje, dat anderen er financieel voor moeten zorgen dat je je 'elke dag laveloos kan eten en drinken'.

En tenslotte halen de Amish er veel trots uit dat ze zulke harde werkers zijn.

Het enige wat de Amish en torentje waarschijnlijk gemeen zullen hebben is hun afkeer van auto's en dan ook nog om hele andere redenen _O-
Ik zei ook Amish of zo. Of zo in de zin van dat soort zelfvoorzienendheid.
pi_220687500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zodat iedereen ook jij kan eten.
Maar het zou goedkoper zijn als er niet zoveel land onder het asfalt en beton bedolven zou zijn.
pi_220687721
quote:
9s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Natuurlijk, want dat is een pact die de mensen met een laag inkomen niet mee laten doen in de samenleving.
pi_220688004
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb ik je vriendinnetje beledigd?
Niet dus?
What Would Goku Do
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:03:54 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220688134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Je bek staat continu te raaskallen over de zwakken in de samenleving. Kom je een chronisch zieke tegen met al een probleem, gun je hem ook een normaal leven niet.

Wat ben jij een vieze zeg. Bah.
1947-2016
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:07:05 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220688165
quote:

[..]
Ik doe het op zich prima op het moment net een knappe baan, maar ik hou dit niet over hoor na al mn lasten.

Ziek in zn kop. Echt totaal. En maar huilen.
1947-2016
pi_220688368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar het zou goedkoper zijn als er niet zoveel land onder het asfalt en beton bedolven zou zijn.
Meer van eigen bodem ben ik absoluut een voorstander van, veel te veel is export wat later uit het buitenland weer ingekocht moet worden.
Maar ieder zelfredzaam dat ga je niet redden daar zijn er teveel mensen voor in Nederland.

Maar daar kan je het gemiddelde verkeer niet de schuld van geven.
pi_220688390
quote:
dat soort mensen wil ik niet in mijn kamp.
Gelukkig willen de meeste mensen ook niet met jou in het gesticht zitten, dus maak je geen zorgen.
pi_220688619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Niet dus?
Dat staat er niet. Het lijkt mij evident dat ze inmiddels gehersenspoeld is tot een antisemiet. Waarschijnlijk gesponsord door Hamas cs.

Dat zal jij anders zien, want dezelfde hersenspoeling...
pi_220688710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bek staat continu te raaskallen over de zwakken in de samenleving. Kom je een chronisch zieke tegen met al een probleem, gun je hem ook een normaal leven niet.

Wat ben jij een vieze zeg. Bah.
Als hij mij fatsoenlijk te woord had gestaan, was mijn reactie heel anders geweest. Maar op dit forum kan men lang wachten op users die andersdenkende users fatsoenlijk te woord te staan. Continu gescheld en jij-bakken.
pi_220688784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Gelukkig willen de meeste mensen ook niet met jou in het gesticht zitten, dus maak je geen zorgen.
Toch horen de mannen die mij niet fatsoenlijk te woord staan, veel eerder in een gesticht dan ik.
pi_220688809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Meer van eigen bodem ben ik absoluut een voorstander van, veel te veel is export wat later uit het buitenland weer ingekocht moet worden.
Maar ieder zelfredzaam dat ga je niet redden daar zijn er teveel mensen voor in Nederland.

Maar daar kan je het gemiddelde verkeer niet de schuld van geven.
De automobilisten zijn wel de schuld dat al ons land bijna bedolven is onder het asfalt en beton en dat er teveel mannen zijn in ons land.
pi_220688825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:22 schreef torentje het volgende:

[..]
De automobilisten zijn wel de schuld dat al ons land bijna bedolven is onder het asfalt en beton en dat er teveel mannen zijn in ons land.
Teveel mensen is het probleem.
Meer mensen meer auto's.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:25:22 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220688839
quote:

[..]
Zijn de mannen nu ook al een item waar XR tegen protesteert?
Of ben je dit topic, dat over de XR protesten gaat, aan het vullen met jouw persoonlijke hersenspinsels?
pi_220688862
quote:
en dat er teveel mannen zijn in ons land.
Wat? :') :') :')

Jij bent gewoon echt niet serieus te nemen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:40:28 #153
345631 Scjvb
pi_220688911
quote:

[..]
En u gaat maar door.

Het aannemen van goedbedoelde hulp en uw koppigheid laten varen, i.p.v. hier met meerdere users in de clinch te blijven gaan met als gevolg allerhande nare reacties van dien, zal u mettertijd rust gaan brengen, mij dunkt.

Dus, denk hier nog eens goed over na!

Gegroet.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 12:48:26 #154
Brabo Bastard
pi_220688981
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En u gaat maar door.

Het aannemen van goedbedoelde hulp en uw koppigheid laten varen, i.p.v. hier met meerdere users in de clinch te blijven gaan met als gevolg allerhande nare reacties van dien, zal u mettertijd rust gaan brengen, mij dunkt.

Dus, denk hier nog eens goed over na!

Gegroet.
Let op wat je vraagt.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220689040
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zijn de mannen nu ook al een item waar XR tegen protesteert?
Of ben je dit topic, dat over de XR protesten gaat, aan het vullen met jouw persoonlijke hersenspinsels?
Goed, dan maar weer on-topic. De protesten van XR verdienen meer steun.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:53:41 #156
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220689062
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:52 schreef torentje het volgende:

[..]
OK, vanaf nu dus weer on-topic hier.
Waarbij ik je laatste standpunt nog steeds niet ondersteun, maar dat was al bekend...
pi_220689070
quote:

[..]
Prima, on topic. Nee, dat verdienen ze niet. Integendeel.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:55:41 #158
345631 Scjvb
pi_220689087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Let op wat je vraagt.
'k Weet. ;)
pi_220689098
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
OK, vanaf nu dus weer on-topic hier.
Waarbij ik je laatste standpunt nog steeds niet ondersteun, maar dat was al bekend...
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:54 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Prima, on topic. Nee, dat verdienen ze niet. Integendeel.
Dan zijn we al klaar met de discussie. 0-0.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 12:57:28 #160
Brabo Bastard
pi_220689100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:56 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
Mooi, topic op slot en iedereen door met het leven.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220689160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Mooi, topic op slot en iedereen door met het leven.
Gooi maar op slot, want de standpunten van de meeste belanghebbende users zijn bekend en zijn niet te bekeren.
pi_220689188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Let op wat je vraagt.
:D
pi_220689201
Zo werkt het niet natuurlijk. Als iedereen het met jou oneens is en je daarom het topic niet meer leuk vind, dan blijf je zelf maar gewoon weg. Het topic blijft open voor de rest en die mogen gewoon al hun kritiek over XR blijven posten.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:16:34 #164
345631 Scjvb
pi_220689205
@torentje lijkt te denken alwetend te zijn, en i.t.t. iedereen hier continu het gelijk aan z'n kant te hebben en tegen beter weten daarin te volharden. |:(
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:17:11 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220689211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Gooi maar op slot, want de standpunten van de meeste belanghebbende users zijn bekend en zijn niet te bekeren.
Het gaat hier in NWS niet om overtuigen of bekeren, maar om feitelijke nieuws items m.b.t. 'Protesten en blokkades van Extinction Rebellion', zoals de topic titel aangeeft en het (inhoudelijk) reageren daarop...
pi_220689222
quote:

[..]
Bekeren?
Jeez man je bent nog erger dan een Jehova getuige. :X
pi_220689232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo werkt het niet natuurlijk. Als iedereen het met jou oneens is en je daarom het topic niet meer leuk vind, dan blijf je zelf maar gewoon weg. Het topic blijft open voor de rest en die mogen gewoon al hun kritiek over XR blijven posten.
Ik heb niet zo'n bekeringsdrift als de users die belang hebben bij een monddood gemaakte XR.
pi_220689255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb niet zo'n bekeringsdrift als de users die belang hebben bij een monddood gemaakte XR.
Je loopt in elk topic in NWS hetzelfde riedeltje te vertellen dat automobilisten en mensen met geld het ultieme kwaad zijn die arme mensen niks gunnen en hun leven verpesten. Zelfs in topics over compleet andere onderwerpen.
En iedereen die het met jou oneens is (iedereen dus) scheld je binnen de kortste keren verrot en beschuldig je van de meest bizarre dingen.

Ik heb zelden een user gezien met een grotere bekeringsdrang dan jij.
pi_220689274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:56 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
Jij wellicht. Ik blijf gewoon doorgaan met hier kritiek plaatsen op het clubje zwakzinnige terroristen genaamd xr :)
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:33:43 #170
345631 Scjvb
pi_220689295
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Bekeren?
Jeez man je bent nog erger dan een Jehova getuige. :X
En dan spreekt hij ook nog eens over 'bekeren' inderdaad.

Daarbij in aanmerking genomen dat deze persoon religieuze bewegingen en hunner manoeuvres niet bepaald hoog heeft zitten.

:N
pi_220689342
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En dan spreekt hij ook nog eens over 'bekeren' inderdaad.

Daarbij in aanmerking genomen dat deze persoon religieuze bewegingen en hunner manoeuvres niet bepaald hoog heeft zitten.

:N
Ze hebben wel dezelfde eigenschappen als een sekte.

Hun zijn de enige die de goeie zijn iedereen moet leven volgens hun idealen. En net als sekteleiders mogen hun natuurlijk wel auto's gebruiken, vliegvakanties etc. ze maken gebruik van alles waar ze zo op tegen zijn.
En ondertussen iedereen tot last zijn met hun gejank.

Hoe meer ze de bek opentrekken hoe meer ik een schijthekel aan dat tuig krijg. :r
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:58:43 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220689398
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Als hij mij fatsoenlijk te woord had gestaan, was mijn reactie heel anders geweest. Maar op dit forum kan men lang wachten op users die andersdenkende users fatsoenlijk te woord te staan. Continu gescheld en jij-bakken.
Jij maakt continu iedereen die het beter heeft dan jij, uit voor vanalles negatiefs. En dat wil jij 'fatsoenlijk' aangesproken worden?
Wat jij je je niet realiseert is dat al dat volk wat het beter heeft dan jij (lees: wel wil werken), jou leven sponsort. En dan durf jij ze nog zo aan te spreken ook. Ga zelf een keer die mensen met fatsoen aanspreken. Beter nog, ga werk zoeken.

Over fatsoen gesproken.

Zoek hulp.
1947-2016
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:01:33 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220689405
quote:

[..]
Belanghebbende users.. waarin hebben die een belang?
En bekeren? Tot wat? Jouw levensstijl van janken over ongeluk en jaloers zijn op iedereen die het beter heeft dan jij?

Zoek hulp.
1947-2016
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:03:40 #174
345631 Scjvb
pi_220689413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ze hebben wel dezelfde eigenschappen als een sekte.

Hun zijn de enige die de goeie zijn iedereen moet leven volgens hun idealen. En net als sekteleiders mogen hun natuurlijk wel auto's gebruiken, vliegvakanties etc. ze maken gebruik van alles waar ze zo op tegen zijn.
En ondertussen iedereen tot last zijn met hun gejank.

Hoe meer ze de bek opentrekken hoe meer ik een schijthekel aan dat tuig krijg. :r
Weet dat de persoon in kwestie ongeveer hetzelfde erover denkt, en wmb geeft dat allemaal niet. :) Hij bedoelt uiteraard wat totaal anders, maar beter gebruikt hij dan in dit geval geen woorden als 'bekeren' die sterk samenhangen met religie.
pi_220689433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Belanghebbende users.. waarin hebben die een belang?
Het is voor een aantal users van belang dat XR geen steun krijgt. Want dan zullen die users zelf moeten gaan werken.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:11:58 #176
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220689453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is voor een aantal users van belang dat XR geen steun krijgt. Want dan zullen die users zelf moeten gaan werken.
Hé pik, ga je weer met andere zaken er bij halen, die niet gerelateerd zijn.
Zouden we het hier niet on topic houden, zoals je een paar posts geleden nog bevestigde?
pi_220689492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:08 schreef torentje het volgende:
Want dan zullen die users zelf moeten gaan werken.

Ik werk al. En waarschijnlijk betaal ik gedwongen mee aan de uitkeringen van veel van dat xr tuig.
pi_220689500
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zouden we het hier niet on topic houden, zoals je een paar posts geleden nog bevestigde?
Nee, je snapt het niet. Anderen moeten ontopic blijven. Voor xr wappies geldt dat niet.
pi_220689552
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het hebben over de vrees voor een groot XR van een aantal users is toch on-topic?
pi_220689584
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Het hebben over de vrees voor een groot XR van een aantal users is toch on-topic?
De 'vrees' voor een 'groot xr'? :')

Vrezen doe ik die wappies sowieso niet. En groot gaan ze nooit worden. Maak je maar geen zorgen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:32:37 #181
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220689629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb geen idee over welke vrees voor een groot XR je het hebt, maar het gaat om je niet gerelateerde reactie over users die dan moeten gaan werken.
Ik had het bewust nog onderstreept in de quote om je dat kenbaar te maken, maar helaas was dat dus tevergeefs...
pi_220689828
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:03 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Weet dat de persoon in kwestie ongeveer hetzelfde erover denkt, en wmb geeft dat allemaal niet. :) Hij bedoelt uiteraard wat totaal anders, maar beter gebruikt hij dan in dit geval geen woorden als 'bekeren' die sterk samenhangen met religie.
Idd.
Iedereen mag zijn eigen idealen hebben en een mening hebben, maar dring het niet op aan anderen en al helemaal niet op de hypocriete manier zoals XR doet.
pi_220690402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Idd.
Iedereen mag zijn eigen idealen hebben en een mening hebben, maar dring het niet op aan anderen en al helemaal niet op de hypocriete manier zoals XR doet.
Welke leider mag dan volgens jou wel groot worden?
pi_220690700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Welke leider mag dan volgens jou wel groot worden?
Niet XR.
pi_220691702
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:29 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Niet XR.
Maar welke leider mag van jou dan wel groot worden? Of wil je dat niet bekend maken?
pi_220691717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar welke leider mag van jou dan wel groot worden? Of wil je dat niet bekend maken?
Ik heb oneindig liever Trump als leider dan een klimaatwappie.
pi_220691805
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Groot in wat? en wat heeft het met XR te maken?
XR hoeft helemaal niks te leiden.
pi_220691808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik heb oneindig liever Trump als leider dan een klimaatwappie.
Dat dacht ik al, men kiest liever voor mannen met spieren maar zonder verstand, dan mannen zonder spieren maar wel met verstand. Want met meer spieren is de machtsstrijd altijd te winnen.
pi_220691827
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat dacht ik al, men kiest liever voor mannen met spieren maar zonder verstand, dan mannen zonder spieren maar wel met verstand. Want met meer spieren is de machtsstrijd altijd te winnen.
Ja, want Trump is een supergespierde adonis.
Ik kies een leider die mijn vrijheid in stand wil houden in plaats van vrijheden afpakken. Niet dat Trump daar nou zo'n lichtend voorbeeld in is, maar in elk geval lang niet zo erg als klimaatwappies die liefst iedereen de eigen auto (want bezit is vies) en vlees eten willen afpakken.
pi_220691966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:07 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ja, want Trump is een supergespierde adonis.
Ik kies een leider die mijn vrijheid in stand wil houden in plaats van vrijheden afpakken. Niet dat Trump daar nou zo'n lichtend voorbeeld in is, maar in elk geval lang niet zo erg als klimaatwappies die liefst iedereen de eigen auto (want bezit is vies) en vlees eten willen afpakken.
Ik kies evenals jou ook een leider die mijn vrijheid wil garanderen en wij beiden staan dus kilometers uit elkaar want ik heb om dat doel te bereiken slechts verstand tot mijn beschikking en jij onnadenkende mannen met spieren.
pi_220692016
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik kies evenals jou ook een leider die mijn vrijheid wil garanderen en wij beiden staan dus kilometers uit elkaar want ik heb om dat doel te bereiken slechts verstand tot mijn beschikking en jij onnadenkende mannen met spieren.
Wederom een grove leugen. Jij wilt zelfs 'gewapende militairen op iedere straathoek' om automobilisten te stoppen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat maakt radicaal rechts de jongere generaties wijs dat auto's en fabrieken nodig zijn en het voor de automobilisten werken zaligmakend is.
Daarom pleiten bezorgde burgers-zoals ik- voor bewapende militairen op iedere straathoek in verstedelijkte gebieden zodat de radicalen altijd een meerderheid tegenover zich zouden vinden.
pi_220692236
quote:

[..]
Dit moet toch wel een trollaccount zijn, of iemand die nodig wat meer pilletjes moet gaan innemen. Hier is gewoon echt geen touw meer aan vast te knopen.

Als al die xr wappies zo zijn, zijn ze gemakkelijk te overwinnen, da's dan wel weer gunstig.
pi_220692387
quote:
82s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wederom een grove leugen. Jij wilt zelfs 'gewapende militairen op iedere straathoek' om automobilisten te stoppen.
[..]

Maar bewapende militairen op wacht op iedere straathoek in de verstedelijkte gebieden willen de radicale automobilisten toch niet?
Dus zal dat de eerste decennia ook niet gebeuren.
pi_220692412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:12 schreef torentje het volgende:
Maar bewapende militairen op wacht op iedere straathoek in de verstedelijkte gebieden willen de radicale automobilisten toch niet?
Dus zal dat de eerste decennia ook niet gebeuren.
Weet je begeleider eigenlijk wel dat je op het internet zit?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:24:02 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220692447
quote:

[..]
Dan ga je naar de sportschool om die spieren te kweken. Zal je hersenen ook goed doen.

Vast wel een bijzondere bijstandsaanvraag beschikbaar bij je gemeente.
1947-2016
pi_220692620
quote:
Ja, weet je zeker dat je voorstander bent van het afschaffen van de fossiele "subsidies"?
De subsidie zit 'm vooral in belastingkortingen voor bedrijven. Laat je die verdwijnen worden gas en elektra duurder = hogere energierekening. Brandstofprijzen stijgen nog verder = hogere transportkosten = duurdere producten en diensten. Kortom: de burger gaan overal weer meer voor betalen en Torentje dus ook. En laat Torentje nu al klagen dat het leven te duur is. Dan moet je vooral willen dat de eisen van een stelletje nietsnutten als XR ingewilligd worden.

Oh wacht, jij denkt natuurlijk dat het afschaffen van de fossiele subsidies ten gunste komt aan lage inkomens? Daar staat onze overheid om bekend inderdaad ^O^
pi_220692680
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Weet je begeleider eigenlijk wel dat je op het internet zit?
Nog een radicaal, die ook lollig wil zijn.
pi_220693298
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:46 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja, weet je zeker dat je voorstander bent van het afschaffen van de fossiele "subsidies"?
De subsidie zit 'm vooral in belastingkortingen voor bedrijven. Laat je die verdwijnen worden gas en elektra duurder = hogere energierekening. Brandstofprijzen stijgen nog verder = hogere transportkosten = duurdere producten en diensten. Kortom: de burger gaan overal weer meer voor betalen en Torentje dus ook. En laat Torentje nu al klagen dat het leven te duur is. Dan moet je vooral willen dat de eisen van een stelletje nietsnutten als XR ingewilligd worden.

Oh wacht, jij denkt natuurlijk dat het afschaffen van de fossiele subsidies ten gunste komt aan lage inkomens? Daar staat onze overheid om bekend inderdaad ^O^
Wat jij doet is doemdenken in het voordeel van de grootverbruikers van fossiele brandstoffen. Het kan al langer anders en beter, maar de radicale grootverbruikers willen het niet goed doen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:27:05 #199
345631 Scjvb
pi_220693355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee. Kennelijk bent u zelf de weg totaal kwijt en heeft snel hulp nodig. :{

Deze kan u snel worden geboden, wanneer koppigheid plaats maakt voor de behoefte daaraan. En bepaalde heren, als professionals op locaties waar zoal ik in goede functie ben, kunnen u - als minima - deze gratis bieden.

Dus, graag of niet!

Scjvb
pi_220694294
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nee. Kennelijk bent u zelf de weg totaal kwijt en heeft snel hulp nodig. :{

Deze kan u snel worden geboden, wanneer koppigheid plaats maakt voor de behoefte daaraan. En bepaalde heren, als professionals op locaties waar zoal ik in goede functie ben, kunnen u - als minima - deze gratis bieden.

Dus, graag of niet!

Scjvb
Ga toch weg met je psychologiseren. Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:12:38 #201
345631 Scjvb
pi_220695359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 07:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Ga toch weg met je psychologiseren.
Wel wel.

Dat komt nou juist omdat u tijdens discussies op FOK! telkens vastloopt met velen hier, waaronder mij in diverse andere onderwerpen. En daarbij was het krijgen van stank voor dank :|W aangaande handreikingen mijnerzijds tot hulp opnieuw te verwachten van u. ;)

Verder moeten radicale actiepartijen als Extinction Rebellion niet worden gesteund maar streng worden aangepakt, of simpelweg verboden worden. :) Dus kom niet aan met het verhaal dat bepaalde methodes waarmede zij niet zelden opereren oorspronkelijk de schuld van anderen is. :R :W

Fijne dag!
pi_220695372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Soms moet je even je laatste 10 posts op een rijtje zetten en tot 10 tellen voordat je dit soort uitspraken doet. Probeer het eens :)
pi_220695383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:19 schreef torentje het volgende:
Het kan al langer anders en beter, maar de radicale grootverbruikers willen het niet goed doen.
'Beter' voor jou betekent niet beter voor een ander. Jouw soort 'beter' mag je steken waar geen zonlicht komt :)
Al vraag ik me af of er uberhaupt zonlicht binnen komt in je cel.
pi_220695628
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:12 schreef Scjvb het volgende:
Verder moeten radicale actiepartijen als Extinction Rebellion niet worden gesteund maar streng worden aangepakt, of simpelweg verboden worden. :) Dus kom niet aan met het verhaal dat bepaalde methodes waarmede zij niet zelden opereren oorspronkelijk de schuld van anderen is. :R :W

Fijne dag!
Als je tegen radicale partijen bent, waarom pleit jij en de andere tegenstanders van radicale partijen dan niet voor het op wacht zetten van bewapende militairen op iedere straathoek in verstedelijkte gebieden, zodat radicalen altijd een bewapende meerderheid tegenover zich zouden vinden?
Ik vind namelijk veel automobilisten radicaal die zouden dan ook tegengehouden kunnen worden door die bewapende militairen. Toch?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:33:00 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220696079
Ah, hij wil nu gewapende militairen inzetten tegen automobilisten :') 8)7

Totaal van het padje af die mafklapper...
A murky, forgotten land.
pi_220696088
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:02 schreef torentje het volgende:
Ik vind namelijk veel automobilisten radicaal die zouden dan ook tegengehouden kunnen worden door die bewapende militairen. Toch?
Wat :') :') :')

Echt, neem je medicijnen in.
pi_220696096
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, hij wil nu gewapende militairen inzetten tegen automobilisten :') 8)7

Totaal van het padje af die mafklapper...
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat :') :') :')

Echt, neem je medicijnen in.
Ga toch weg met je psychologiseren. Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.
pi_220696137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:36 schreef torentje het volgende:
Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.
Oh, de ironie.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:48:05 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220696145

Een Vandaag
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:53:25 #210
345631 Scjvb
pi_220696168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:36 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
Wel of niet accepteren van hulp vanuit een goed Haerlemsch hart, u maakt het zichzelf anders best moeilijk door hier allerlei onzin te gaan lopen spuien.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:16:02 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220696295
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:48 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Een Vandaag
Ach, wat heerlijk tribaal. De realiteit is natuurlijk dat het beide niet kan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220696425
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is natuurlijk dat het beide niet kan.
En de realiteit is ook dat het 1 van het OM vrij spel krijgt en de andere absoluut niet.
pi_220696715
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wel of niet accepteren van hulp vanuit een goed Haerlemsch hart, u maakt het zichzelf anders best moeilijk door hier allerlei onzin te gaan lopen spuien.
Als jij een goed hart zou hebben, dan voerde je de discussies met andersdenkenden wel zonder persoonlijk te worden.
Dan bleef je niet vijandig reageren op users die èn geen geloof willen èn die tegen de vervuilende industrieën zijn.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 15:52:20 #214
345631 Scjvb
pi_220696936
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Als jij een goed hart zou hebben, dan voerde je de discussies met andersdenkenden wel zonder persoonlijk te worden.
Dan bleef je niet vijandig reageren op users die èn geen geloof willen èn die tegen de vervuilende industrieën zijn.
Goedemiddag,

Sorry hoor, maar weer zo'n lichtend voorbeeldje van: ''waar heeft de goede man het in godsnaam allemaal over'', waar kennelijk velen continu tegenaan lopen bij u, waaronder ikzelf.

Ergo: iemand met een goed hart, hoe u zichzelf dan kennelijk kwalificeert, kijkt immers niet naar de splinter in andermans oog en negeert al dan niet bewust de balk in eigen oog.

Matteüs 7:1-6 & veldrede in Lucas 6:37-42
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_splinter_en_de_balk

(uit: Mortier prentbijbel (1700)

De heren professionals in de psychologie kunnen mensen die moeite hebben met onder andere zulke kwesties uitermate goed op weg helpen, kan ik u met een gerust en tevens goed hart vertellen. ;)
  zaterdag 2 mei 2026 @ 16:04:29 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220697054
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En de realiteit is ook dat het 1 van het OM vrij spel krijgt en de andere absoluut niet.
Jep.
Totaal onverenigbaar met de kernwaarden van gelijke behandeling.
1947-2016
pi_220697071
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:48 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Een Vandaag
Beiden kan absoluut niet. Wat is dat nietszeggende PVDD trouwens ook extreem. Nog erger dan PRO dus.
pi_220697316
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Goedemiddag,

Sorry hoor, maar weer zo'n lichtend voorbeeldje van: ''waar heeft de goede man het in godsnaam allemaal over'', waar kennelijk velen continu tegenaan lopen bij u, waaronder ikzelf.

Ergo: iemand met een goed hart, hoe u zichzelf dan kennelijk kwalificeert, kijkt immers niet naar de splinter in andermans oog en negeert al dan niet bewust de balk in eigen oog.

Matteüs 7:1-6 & veldrede in Lucas 6:37-42
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_splinter_en_de_balk

[ afbeelding ]
(uit: Mortier prentbijbel (1700)

De heren professionals in de psychologie kunnen mensen die moeite hebben met onder andere zulke kwesties uitermate goed op weg helpen, kan ik u met een gerust en tevens goed hart vertellen. ;)
Daar kan ik toch niks aan doen dat de opperhoofden het Nederlands niet onder de knie kunnen krijgen?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:37:06 #218
345631 Scjvb
pi_220699221
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Sorry, maar best hard gelachen over deze opmerking jegens mij eerder vandaag.

Over persoonlijk worden gesproken; kijk hieronder eens goed wat u zelf continu bij anderen doet. Dan kan iemand hetzelfde terugverwachten. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.

Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Minder van jou is ook zeer wenselijk.
Als ik dus zo vrij mag zijn: kennelijk heeft u best nog veel (af) te leren. Geboden hulp door deskundigen kan naar mijn bescheiden mening daar best wat aan bijdragen. :)

Tevens kan passende hulp op niveau wellicht uw taalgebruik ook wat verbeteren *), evenals vreemde denkwijzen als ''automobilisten tegenhouden door gewapende militairen'' en zulks onder de loep nemen.

Welnu, het is allemaal verder aan u en wmb een vrije keuze, want niets moet. Maar gejank of constant trollen op FOK! zal verder niets gaan oplossen! Neem dat van mij aan. ;)

En voor een normale discussie met u zonder fratsen staat verder iedereen open.

Fijne avond!
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:08:23 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220699498
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Sorry, maar best hard gelachen over deze opmerking jegens mij eerder vandaag.

Over persoonlijk worden gesproken; kijk hieronder eens goed wat u zelf continu bij anderen doet. Dan kan iemand hetzelfde terugverwachten. ;)
[..]
[..]
Als ik dus zo vrij mag zijn: kennelijk heeft u best nog veel (af) te leren. Geboden hulp door deskundigen kan naar mijn bescheiden mening daar best wat aan bijdragen. :)

Tevens kan passende hulp op niveau wellicht uw taalgebruik ook wat verbeteren *), evenals vreemde denkwijzen als ''automobilisten tegenhouden door gewapende militairen'' en zulks onder de loep nemen.

Welnu, het is allemaal verder aan u en wmb een vrije keuze, want niets moet. Maar gejank of constant trollen op FOK! zal verder niets gaan oplossen! Neem dat van mij aan. ;)

En voor een normale discussie met u zonder fratsen staat verder iedereen open.

Fijne avond!
Inmiddels is de quote (terecht) verwijderd.
1947-2016
pi_220702165
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef Scjvb het volgende:
De deskundigen van de GGZ heeft de VVD -jouw club- toch wegbezuinigd?
pi_220706174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Het lijkt mij evident dat ze inmiddels gehersenspoeld is tot een antisemiet. Waarschijnlijk gesponsord door Hamas cs.

Dat zal jij anders zien, want dezelfde hersenspoeling...
Als het zo evident is zou je toch denken dat je er iets van aan kunt wijzen in een van haar vele publieke uitingen.
What Would Goku Do
pi_220706192
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 16:06 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Beiden kan absoluut niet. Wat is dat nietszeggende PVDD trouwens ook extreem. Nog erger dan PRO dus.
Je bent gewoon een totaaldebiel als je vuurwerk naar iets of iemand gooit. Net zoals je een totaaldebiel bent als je een snelweg gaat afsluiten 8)7

Een beetje spelen met andermans veiligheid uit een superioriteitsgevoel. Koekoek. Ik hoop zo van harte dat ik een keer vooraan sta bij die lui :r
pi_220706204
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, wat heerlijk tribaal. De realiteit is natuurlijk dat het beide niet kan.
De realiteit is dat bepaalde vormen van protest al door Europese rechters als legitiem zijn bevonden. Waaronder het blokkeren van snelwegen.

Ik denk dat je dat van de recente blokkade bij Utrecht dan weer niet echt kunt zeggen, omdat een belangrijk deel van die uitspraak ging over protest dat qua locatie relevant is voor hetgeen waar men tegen/over protesteert.

Dan heb je nog de discussie over in hoeverre wetten je morele kader moeten bepalen, maar anno nu zijn we in een tijdperk waarin zelfs voor een overduidelijke etnische zuivering danwel genocide er blijkbaar geen wetten zijn die zoiets kunnen verhinderen.
What Would Goku Do
pi_220706211
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je bent gewoon een totaaldebiel als je vuurwerk naar iets of iemand gooit. Net zoals je een totaaldebiel bent als je een snelweg gaat afsluiten 8)7

Een beetje spelen met andermans veiligheid uit een superioriteitsgevoel. Koekoek. Ik hoop zo van harte dat ik een keer vooraan sta bij die lui :r
Als je dat echt hetzelfde vindt ben je echt volledig van het padje. Denk je dat ze voor die blokkades ergens random hun ogen dicht doen en op de rem gaan staan ofzo?
What Would Goku Do
pi_220706219
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je dat echt hetzelfde vindt ben je echt volledig van het padje. Denk je dat ze voor die blokkades ergens random hun ogen dicht doen en op de rem gaan staan ofzo?
Heb je gezien hoe ze een snelweg afsluiten? Elke keer als je zoiets doet veroorzaak je onnodig gevaar. Je speelt met andermans veiligheid en dat is een no-go. Ze gaan eerst langzaam rijden en mensen slingeren daar om heen, waarna die kneuzen simpelweg de snelweg op rennen. Je zal er maar aankomen met je dieplader vol zand.

Je bent van het padje als je denkt dat dat én een effectieve én veilige manier van demonsteren is. Het is wachten op de eerste gewonde of dode.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 17:16:45 ]
pi_220706228
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heb je gezien hoe ze een snelweg afsluiten? Elke keer als je zoiets doet veroorzaak je onnodig gevaar. Je speelt met andermans veiligheid en dat is een no-go.

Je bent van het padje als je denkt dat dat én een effectieve én veilige manier van demonsteren is. Het is wachten op de eerste gewonde of dode.
Ik heb het idee dat jij dat niet gezien hebt. Nogmaals: denk je dat ze hun ogen dichtdoen ergens en op de rem trappen, op hoop van zegen? Dit is geen retorische vraag, ik wil weten hoe je denkt dat ze dit doen en hoe dat even gevaarlijk is als vuurwerk naar personen gooien.
What Would Goku Do
pi_220706245
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:17 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat jij dat niet gezien hebt. Nogmaals: denk je dat ze hun ogen dichtdoen ergens en op de rem trappen, op hoop van zegen? Dit is geen retorische vraag, ik wil weten hoe je denkt dat ze dit doen en hoe dat even gevaarlijk is als vuurwerk naar personen gooien.
Ik heb dat dus wél gezien. Je kan dan wel je vingers in je oren stoppen heel hard ''echt niet'' roepen, ik weet wat ik gezien heb en welk risico dat oplevert.

Lees jij wel? Ik zeg dat ze auto's gebruiken die langzamer gaan rijden en zodra er mensen omheen slingeren (wat natuurlijk het gevolg is) springen er snel mensen de snelweg op. Compleet gestoord.

Dat is spelen met andermans leven, dat is vuurwerk naar iemand gooien ook. Je doet dat gewoon niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 17:25:52 ]
pi_220706285
Er moeten zelfs beelden van zijn, ik kan ze alleen niet vinden. Iemand heeft letterlijk opgenomen hoe XR een blokkade start.
pi_220706287
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb dat dus wél gezien. Je kan dan wel je vingers in je oren stoppen heel hard ''echt niet'' roepen, ik weet wat ik gezien heb en welk risico dat oplevert.

Lees jij wel? Ik zeg dat ze auto's gebruiken die langzamer gaan rijden en zodra er mensen omheen slingeren (wat natuurlijk het gevolg is) springen er snel mensen de snelweg op. Compleet gestoord.

Dat is spelen met andermans leven, dat is vuurwerk naar iemand gooien ook. Je doet dat gewoon niet.
Volgens mij is het probleem dan dat mensen er omheen slingeren. Ik kan me verder bovendien niet bepaald voorstellen dat die mensen voor de er omheen slingerende auto's springen.
What Would Goku Do
pi_220706296
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:28 schreef viagraap het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem dan dat mensen er omheen slingeren. Ik kan me verder bovendien niet bepaald voorstellen dat die mensen voor de er omheen slingerende auto's springen.
Ja precies, die zijn het probleem. Mensen die op een snelweg rijden en om gevaar heen slingeren. Niet de mensen die het gevaar veroorzaken. Je hebt niets te zoeken op een snelweg, punt. Dat het om een of andere compleet achterlijke reden een legitieme manier van demonstreren is doet daar niets aan af. Sterker nog, dat is een gotspe.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 17:30:30 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 17:30:31 #231
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220706302
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:28 schreef viagraap het volgende:

[..]
jij bent de grip op de realiteit wel flink kwijt is het niet
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220706324
Gevonden, het zijn geen hele hoge kwaliteits beelden, maar je ziet overduidelijk wat er gebeurt.

https://www.facebook.com/share/r/1Atmde5btT/

Hele veilig en normale manier van demonsteren. Hoor ze eens gillen en juichen? Dit is voor dat tuig gewoon een uitje. Lange lat erover :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 17:34:48 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 17:50:13 #233
345631 Scjvb
pi_220706418
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:22 schreef torentje het volgende:

[..]
De deskundigen van de GGZ heeft de VVD -jouw club- toch wegbezuinigd?
Hmmm.. tja. :)

Maar evengoed blijft de GGZ continu in goede dienst voor behoeftigen en maakt ook steeds nog 'barmhartige uitzonderingen' voor bepaalde gevallen, als u begrijpt wat ik bedoel. ;)
pi_220706439
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Gevonden, het zijn geen hele hoge kwaliteits beelden, maar je ziet overduidelijk wat er gebeurt.

https://www.facebook.com/share/r/1Atmde5btT/

Hele veilig en normale manier van demonsteren. Hoor ze eens gillen en juichen? Dit is voor dat tuig gewoon een uitje. Lange lat erover :r
Je ziet inderdaad overduidelijk dat een handjevol auto's willens en wetens riskeert de blokkade en de al aanwezige politie te negeren. Dat kunnen zij niet doen zonder een aantal wetten te overtreden, iets wat in dit topic blijkbaar van groot belang is. Je ziet op dit filmpje beelden van ná het daadwerkelijke blokkeren.

En waarom zouden ze niet juichen? De blokkade is gelukt, sinds wanneer moet elke demonstratie een zeer serieuze aangelegenheid zijn?
What Would Goku Do
pi_220706449
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je ziet inderdaad overduidelijk dat een handjevol auto's willens en wetens riskeert de blokkade en de al aanwezige politie te negeren. Dat kunnen zij niet doen zonder een aantal wetten te overtreden, iets wat in dit topic blijkbaar van groot belang is. Je ziet op dit filmpje beelden van ná het daadwerkelijke blokkeren.

En waarom zouden ze niet juichen? De blokkade is gelukt, sinds wanneer moet elke demonstratie een zeer serieuze aangelegenheid zijn?
Je kan er om heen blijven draaien, dit blijft onnodig gevaar veroorzaken. Dat het ''mag'' betekent niet dat het wijs is.

Vroeg of laat gaat het mis en dan is het te laat en komt er iemand niet meer thuis. Goed gewerkt hoor. Gelukkig heb je daarmee wel een heleboel goodwill gekweekt.. toch?

Overigens is daar nog géén blokkade. De polititie staat er omdat die geanticipeerd wordt. Jij denkt dat de politie wel even de snelweg afsluit voor XR? _O- wat een wereldvreemd hautain geleuter zeg.

Deze mensen slopen eigenhandig dat stukje geloofwaardigheid van klimaatdemonstraties dat nog over was na al het gestuntel van anderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 17:58:21 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 17:57:49 #236
459912 FlippingCoin
pi_220706458
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:54 schreef viagraap het volgende:

[..]

mogen we ook juichen wanneer de eerste aan stukken worden gereden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220706468
quote:
16s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
mogen we ook juichen wanneer de eerste aan stukken worden gereden?
Dan ben je ook niet helemaal lekker hoor :T

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 17:58:48 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 17:59:38 #238
459912 FlippingCoin
pi_220706474
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan ben je ook niet helemaal lekker hoor :T
zo iets zou ik ook niet beweren
pi_220706488
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kan er om heen blijven draaien, dit blijft onnodig gevaar veroorzaken. Dat het ''mag'' betekent niet dat het wijs is.

Vroeg of laat gaat het mis en dan is het te laat en komt er iemand niet meer thuis. Goed gewerkt hoor. Gelukkig heb je daarmee wel een heleboel goodwill gekweekt.. toch?

Overigens is daar nog géén blokkade. De polititie staat er omdat die geanticipeerd wordt. Jij denkt dat de politie wel even de snelweg afsluit voor XR? _O- wat een wereldvreemd hautain geleuter zeg.

Deze mensen slopen eigenhandig dat stukje geloofwaardigheid van klimaatdemonstraties dat nog over was na al het gestuntel van anderen.
Ik zeg niet dat de politiewagens die we in beeld zien daar staan te blokkeren, ze staan immers op de vluchtstrook. Dus inderdaad, de auto's die doorrijden creëren onnodig gevaar. De demonstranten gaan pas die weg op als de chauffeurs hebben aangegeven dat de blokkade staat.
What Would Goku Do
pi_220706493
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de politiewagens die we in beeld zien daar staan te blokkeren, ze staan immers op de vluchtstrook. Dus inderdaad, de auto's die doorrijden creëren onnodig gevaar. Ze gaan pas die weg op als de chauffeurs hebben aangegeven dat de blokkade staat.
Zo werkt dat niet en zodra de eerste onder een auto ligt zal dat hele interessante jurispudentie op gaan leveren.

Sterker nog, daar hoeft niet eens letsel voor bij te komen kijken. Ik vermoed dat het met materiele schade al heel interessant kan gaan worden.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over het gewenste effect. Mensen treiteren heeft nog nooit geresulteerd in noemenswaardige resultaten. Integendeel, steeds meer mensen kotsen op XR. En terecht.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2026 18:06:47 ]
pi_220706517
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Je zal er maar aankomen met je dieplader vol zand.
Wat zou ik dat toch graag eens zien. Die xr terroristen die van heel dichtbij met een dieplader of vrachtwagen die niet meer kan stoppen kennismaken.
pi_220706544
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet en zodra de eerste onder een auto ligt zal dat hele interessante jurispudentie op gaan leveren.

Sterker nog, daar hoeft niet eens letsel voor bij te komen kijken. Ik vermoed dat het met materiele schade al heel interessant kan gaan worden.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over het gewenste effect. Mensen treiteren heeft nog nooit geresulteerd in noemenswaardige resultaten. Integendeel, steeds meer mensen kotsen op XR. En terecht.
Kan zeker interessant worden, ik heb geen idee hoe een aanrijding met persoon op snelwegen behandeld wordt in de wet. Wat dat verder over XR zou moeten zeggen weet ik niet. Het is ook niet alsof men niet weet dat het niet risicoloos is. Mijn punt is vooral dat we echt niet hoeven doen alsof vuurwerk gooien en een snelweg blokkeren een zelfde graad van ernstig risicovol zijn.
What Would Goku Do
  zondag 3 mei 2026 @ 18:14:06 #243
459912 FlippingCoin
pi_220706558
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:12 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kan zeker interessant worden, ik heb geen idee hoe een aanrijding met persoon op snelwegen behandeld wordt in de wet. Wat dat verder over XR zou moeten zeggen weet ik niet. Het is ook niet alsof men niet weet dat het niet risicoloos is. Mijn punt is vooral dat we echt niet hoeven doen alsof vuurwerk gooien en een snelweg blokkeren een zelfde graad van ernstig risicovol zijn.
klopt, vuurwerk gooien is vele malen minder gevaarlijk
pi_220706577
quote:
16s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
klopt, vuurwerk gooien is vele malen minder gevaarlijk
Een file veroorzaken met busjes gevaarlijker dan potentieel letsel door zwaar vuurwerk? Ik heb niet meegekregen welk vuurwerk er gebruikt wordt bij AZC demonstraties, maar ik neem aan dat het geen grondbloemen zijn (die overigens op de verkeerde plek op het lichaam ook niet leuk zijn).
What Would Goku Do
  zondag 3 mei 2026 @ 18:42:33 #245
459912 FlippingCoin
pi_220706841
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:16 schreef viagraap het volgende:

[..]
Een file veroorzaken met busjes gevaarlijker dan potentieel letsel door zwaar vuurwerk? Ik heb niet meegekregen welk vuurwerk er gebruikt wordt bij AZC demonstraties, maar ik neem aan dat het geen grondbloemen zijn (die overigens op de verkeerde plek op het lichaam ook niet leuk zijn).
volgens mij gewoon rotjes, die homowouten maken het graag spannender dan het is
pi_220707350
quote:
16s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
volgens mij gewoon rotjes, die homowouten maken het graag spannender dan het is
Het zou niet voor het eerst zijn dat de politie zaken anders voorstelt dan ze zijn.
What Would Goku Do
pi_220708180
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:50 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Hmmm.. tja. :)

Maar evengoed blijft de GGZ continu in goede dienst voor behoeftigen en maakt ook steeds nog 'barmhartige uitzonderingen' voor bepaalde gevallen, als u begrijpt wat ik bedoel. ;)
Ik verwacht dat de deskundigen van de GGZ door de bezuinigingen op hun minder gemotiveerd zijn.
pi_220708189
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:13 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het zou niet voor het eerst zijn dat de politie zaken anders voorstelt dan ze zijn.
Het lijken wel xr-wappies.
pi_220722801
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:14 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het lijken wel xr-wappies.
Laat eens zien zo'n geval.
What Would Goku Do
pi_221232179
Activisten XR blokkeren opnieuw A12 bij Utrecht, politie grijpt in
Activisten van Extinction Rebellion hebben op zaterdag iets na het middaguur een deel van de A12 tussen Utrecht en Nieuwegein geblokkeerd. De demonstratie was al aangekondigd, maar burgemeester Dijksma had deze verboden omdat het te gevaarlijk was.

Politie en gemeente meldden rond 12.30 uur dat nabij afslag Houten drie voertuigen de parallelrijbaan van de A12 hadden geblokkeerd. De politie trad direct op. De inzittenden werden aangehouden, omdat zij de verkeersveiligheid in gevaar brachten. Zij worden overgebracht naar een politiebureau en ingesloten. De voertuigen worden in beslag genomen.

Een deel van de demonstranten wordt van de snelweg gehaald. De politie duwt een deel van het talud naar beneden. „U mag vrijwillig naar beneden lopen. Anders ga ik u helpen.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-grijpt-in~afe438c0/
  zaterdag 4 juli 2026 @ 13:21:54 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221232232
Misschien een idee om als het weer een keer 39 graden is, al dat XR tuig thuis ophalen en ze te verplichten om op het asfalt te gaan zitten.

Van 12u tot 18u, verplicht.

En wie wegloopt wordt terug geknuppeld.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 13:25:49 #252
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221232250
"Liveblog: Politie verwijdert klimaatdemonstranten van vluchtstrook snelweg | Blokkade A12 lijkt mislukt"

https://www.rtvutrecht.nl(...)de-a12-lijkt-mislukt
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221232263
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 13:25 schreef Regilio_ het volgende:
"Liveblog: Politie verwijdert klimaatdemonstranten van vluchtstrook snelweg | Blokkade A12 lijkt mislukt"

Pakken ze dat tuig nu dan eindelijk dus een keer aan zoals het moet?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 13:29:07 #254
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221232270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 13:28 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Pakken ze dat tuig nu dan eindelijk dus een keer aan zoals het moet?
Mwah. Ze zijn in ieder geval tegengehouden.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221232275
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 13:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Mwah. Ze zijn in ieder geval tegengehouden.
Het is al iets. Liever had ik de knuppel erop gezien, maargoed. Hopelijk verzetten ze zich de volgende keer net iets meer waardoor de politie eens fijn mag oefenen. Graag met livestream.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:42 #256
459912 FlippingCoin
pi_221232281
quote:

waren zeker bang dat het uit de hand zou lopen door de tegendemonstranten
pi_221232333
quote:

quote:
En daarnaast staan we er ook tegen de genocide in Gaza.
Ja, daar kunnen die automobilisten wat aan doen :') :') :') :')

Wat een hersenloos tuig is het ook.
pi_221233609
Er waren toch wat boeren die de boel afgezet hadden waardoor ze niet verder konden de snelweg op?
pi_221233652
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
Er waren toch wat boeren die de boel afgezet hadden waardoor ze niet verder konden de snelweg op?
De boeren blokkeerden een deel van de demonstranten inderdaad. Dat deel kon daardoor de rest niet steunen.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 4 juli 2026 @ 16:59:03 #260
Brabo Bastard
pi_221233731
Goede acties van die boeren daar.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:17:12 #261
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221233927
Weinig spectaculairs. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')