XR woket lekker verder.quote:Extinction Rebellion (XR) is een internationale, activistische beweging die zich verzet tegen klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Extinction Rebellion stelt dat de netto CO2-uitstoot gestopt moet zijn in 2025. Klimaatverandering en biodiversiteitsverlies leiden volgens de initiatiefnemers tot de ineenstorting van ecosystemen en tot het uitsterven van planten en soorten waaronder de mens; vandaar de "extinction" in Extinction Rebellion.
De beweging kenmerkt zich door disruptieve en zichtbare acties en het grote aantal activisten dat niet terugdeinst voor arrestatie of gevangenschap. Concreet eisen ze klimaatrechtvaardigheid door openheid van de overheid over de klimaat- en ecologische crisis, een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen in Nederland naar netto-0 in 2025, en het instellen van een burgerberaad klimaat en milieu waarin een gelote en representatieve groep burgers besluit over rechtvaardig klimaat- en milieubeleid, vrij van bedrijfslobby en electorale belangen. XR wil een aanzienlijk deel van de bevolking bereiken en mobiliseren om haar eisen te bereiken. Incrementele verandering is niet voldoende, XR pleit voor snelle en drastische transformatie en beroept zich daarbij op het IPCC. Ook vinden ze dat macht en geld rechtvaardiger verdeeld zouden moeten worden.
quote:Op zondag 26 april 2026 12:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Links Nederland steunt geen radicalen. Dat zou rechts Nederland ook eens moeten gaan doen.
Radicalen worden door links Nederland niet gesteund, datzelfde zou rechts Nederland moeten doen met de radicalen in hun gelederen.quote:Op zondag 26 april 2026 12:13 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
Hamas sponsort veel indirect. Hoezo niet radicaal? Hou op.En dan hebben we het nog niet eens over al die pro Palla wappies die het regime in Iran steunen.
(s)linkse 'Nederlanders' zijn zelf de radicalen.quote:Op zondag 26 april 2026 12:23 schreef torentje het volgende:
Radicalen worden door links Nederland niet gesteund
Hou maar op. Ze zijn alleen wat minder dom dan rechts en verpakken het beter. Dat maakt ze des te gevaarlijker,quote:Op zondag 26 april 2026 12:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Radicalen worden door links Nederland niet gesteund, datzelfde zou rechts Nederland moeten doen met de radicalen in hun gelederen.
Vind jij mensen gevaarlijk die geen dodelijke wapens tot hun beschikking hebben om hun wil door te drukken?quote:Op zondag 26 april 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hou maar op. Ze zijn alleen wat minder dom dan rechts en verpakken het beter. Dat maakt ze des te gevaarlijker,
Ja ditquote:Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef Gia het volgende:
Blokkeren ze een snelweg, waardoor honderden auto's met lopende motoren in de file staan.
En dat allemaal voor het milieu!!
Of kilometers om moeten rijden.quote:Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef Gia het volgende:
Blokkeren ze een snelweg, waardoor honderden auto's met lopende motoren in de file staan.
En dat allemaal voor het milieu!!
Sabine, ben jij dat?quote:Op zondag 26 april 2026 12:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Links Nederland steunt geen radicalen.
De automobilisten zijn wel degene die bepalen dat de jongere generaties niet op de straat voor hun woonhuis mogen spelen.quote:Op zondag 26 april 2026 13:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Of kilometers om moeten rijden.
Word je nog op kosten gejaagd ook omdat er mensen zijn die bepalen dat je er niet langs mag.
Wat een onzin. Jongere generaties spelen niet meer op straat omdat ze achter hun pc zitten, niet omdat er auto's geparkeerd staan.quote:Op zondag 26 april 2026 14:19 schreef torentje het volgende:
[..]
De automobilisten zijn wel degene die bepalen dat de jongere generaties niet op de straat voor hun woonhuis mogen spelen.
Want de bal kon weleens tegen hun auto geschopt worden.
Jij praat zelf onzin, want de jongere generaties krijgen van de automobilisten gewoon de ruimte niet om fatsoenlijk en goedkoop te kunnen sporten, zodat de jongere generaties de automobilisten zouden kunnen overleven.quote:Op zondag 26 april 2026 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Jongere generaties spelen niet meer op straat omdat ze achter hun pc zitten, niet omdat er auto's geparkeerd staan.
Er is overal ruimte genoeg om te sporten. Op heel veel plekken zijn sporttoestellen geplaatst in parkjes, er zijn looproutes en trapveldjes. En ja, ze kunnen nog steeds stoepranden op straat. Je ziet alleen heel weinig kinderen buiten. Zelfs nu, met dat mooie weer, zijn er geen op straat te vinden. En ik woon in een zeer rustige buurt wat verkeer betreft.quote:Op zondag 26 april 2026 15:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij praat zelf onzin, want de jongere generaties krijgen van de automobilisten gewoon de ruimte niet om fatsoenlijk en goedkoop te kunnen sporten, zodat de jongere generaties de automobilisten zouden kunnen overleven.
Huh???quote:Op zondag 26 april 2026 14:19 schreef torentje het volgende:
[..]
De automobilisten zijn wel degene die bepalen dat de jongere generaties niet op de straat voor hun woonhuis mogen spelen.
Want de bal kon weleens tegen hun auto geschopt worden.
Jij bent dus duidelijk iemand die de jongere generaties geen lang en prettig leven gunt. Goed dat ik dat weet.quote:Op zondag 26 april 2026 15:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is overal ruimte genoeg om te sporten. Op heel veel plekken zijn sporttoestellen geplaatst in parkjes, er zijn looproutes en trapveldjes. En ja, ze kunnen nog steeds stoepranden op straat. Je ziet alleen heel weinig kinderen buiten. Zelfs nu, met dat mooie weer, zijn er geen op straat te vinden. En ik woon in een zeer rustige buurt wat verkeer betreft.
Jij zoekt alleen maar naar een excuus om te kunnen zeuren over auto's.
quote:Op zondag 26 april 2026 15:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij praat zelf onzin, want de jongere generaties krijgen van de automobilisten gewoon de ruimte niet om fatsoenlijk en goedkoop te kunnen sporten, zodat de jongere generaties de automobilisten zouden kunnen overleven.
Jij had het toch over bepalen? Terwijl de automobilisten bepalen wat er gemaakt moet worden. O.a. veel plaats om te kunnen rijden en om te kunnen parkeren.quote:Op zondag 26 april 2026 15:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh???
Wat heeft dat er nou mee te maken met wat ik zeg?
En bovendien hier spelen de kinderen gewoon op straat, en als ze echt willen voetballen dan zijn er voetbalveldjes en speeltuinen.
Jaloers dat hij er zelf geen heeft.quote:Op zondag 26 april 2026 15:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is overal ruimte genoeg om te sporten. Op heel veel plekken zijn sporttoestellen geplaatst in parkjes, er zijn looproutes en trapveldjes. En ja, ze kunnen nog steeds stoepranden op straat. Je ziet alleen heel weinig kinderen buiten. Zelfs nu, met dat mooie weer, zijn er geen op straat te vinden. En ik woon in een zeer rustige buurt wat verkeer betreft.
Jij zoekt alleen maar naar een excuus om te kunnen zeuren over auto's.
Ik ben geen pooier.quote:Op zondag 26 april 2026 18:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jaloers dat hij er zelf geen heeft.
Watquote:
quote:
quote:
En waar iedereen gebruik van kan maken ook de ouders van de kinderen en de kinderen zelf nu of later.quote:Op zondag 26 april 2026 18:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij had het toch over bepalen? Terwijl de automobilisten bepalen wat er gemaakt moet worden. O.a. veel plaats om te kunnen rijden en om te kunnen parkeren.
In jouw ogen gaat die vergelijking mank, maar niet in de ogen van mensen die een iets hoger IQ hebben.quote:Op zondag 26 april 2026 19:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En waar iedereen gebruik van kan maken ook de ouders van de kinderen en de kinderen zelf nu of later.
En stoepranden voetballen of wat dan ook kan ook gewoon ieder kind weet wel een rustig plekje daarvoor te vinden, dat is nooit anders geweest.
De hele vergelijking van je gaat mank.
Ja klaar weer met jou.quote:Op zondag 26 april 2026 19:51 schreef torentje het volgende:
[..]
In jouw ogen gaat die vergelijking mank, maar niet in de ogen van mensen die een iets hoger IQ hebben.
Bedoelt uw eigen IQ??quote:Op zondag 26 april 2026 19:51 schreef torentje het volgende:
[..]
In jouw ogen gaat die vergelijking mank, maar niet in de ogen van mensen die een iets hoger IQ hebben.
Ik heb nooit gezegd dat je niet mag demonstreren of wel dan?quote:Op zondag 26 april 2026 09:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de gulden middenweg: iedereen mag protesteren (ik heb begrepen dat jij dat niet vindt), mits binnen de grenzen van de wet.
Dus: geen eieren en vuurwerk gooien (laat staan naar agenten) en ook geen snelwegen blokkeren.
Omdat ik tegen de wapen(maak)industrie ben zou ik dus dom zijn?quote:Op zondag 26 april 2026 20:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Bedoelt uw eigen IQ??
Da's pas lef hebben!
Dank doen we niks mee.quote:Op maandag 27 april 2026 12:06 schreef Sorella het volgende:
Ik zit zo te denken maar dan moet je wel een hoop mensen mee weten te krijgen die dan toevallig op die dag op die weg vast komen te staan.
Als al die mensen in hun auto nu eieren, zakjes tomatenpuree/pasta, verf etc. meenemen en daar die dwazen mee bekogelen. Wel in zakjes want je wilt ze natuurlijk geen gat in hun kop gooien.
Zou wel een stunt zijn maarja denk niet dat iedereen dat standaard in hun auto gaan leggen voor het geval dat.
Het idee vind ik super maar de uitvoering sucks.
Bij de protesten tegen de AZC gaf je toch aan dat het allemaal extreem rechts tuig was oid en was je in het geheel tegen het protest, niet alleen de excessen.quote:Op zondag 26 april 2026 21:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat je niet mag demonstreren of wel dan?
Ik ben alleen tegen geweld.
Dat herinner je je niet correct.quote:Op maandag 27 april 2026 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij de protesten tegen de AZC gaf je toch aan dat het allemaal extreem rechts tuig was oid en was je in het geheel tegen het protest, niet alleen de excessen.
Of herinner ik mij dat niet correct?
Nou...quote:
In dit onderwerp protesteer je toch echt tegen het protesteren en beschuldig je de groepen die protesteren van verachtelijke denkbeelden. Waarbij je ook nog bezwaar maakt tegen 'altijd hetzelfde clubje", wat natuurlijk ook op de klimaatdemonstranten van toepassing is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:22 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch ziek om te zien hoe ver extreem rechtse propaganda rijkt tegenwoordig.
Overal krijgen buitenlanders maar de schuld als de oh zo grote zondebok.
En dan zo´n leuk extreem rechtse actiegroep die naar elke AZC gaat voor een demonstratie, ook zo fijn natuurlijk.
Nee, niet daarom.quote:Op maandag 27 april 2026 11:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Omdat ik tegen de wapen(maak)industrie ben zou ik dus dom zijn?
Daar staat niet wat jij daarvoor zei of wel dan?quote:Op maandag 27 april 2026 13:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou...
[..]
In dit onderwerp protesteer je toch echt tegen het protesteren en beschuldig je de groepen die protesteren van verachtelijke denkbeelden. Waarbij je ook nog bezwaar maakt tegen 'altijd hetzelfde clubje", wat natuurlijk ook op de klimaatdemonstranten van toepassing is.
Ach, op FOK! ben je al dom als je niet extreem rechts en racistisch bent.quote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Want ik spreek me voornamelijk uit tegen de wapen(maak)industrie.
99,99% van de Fok! users is domquote:Op maandag 27 april 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, op FOK! ben je al dom als je niet extreem rechts en racistisch bent.
Verbaas je nergens over!
Helaas zorgt al dat gescheld op dit forum ervoor dat de sfeer allesbehalve gemoedelijk is.quote:Op maandag 27 april 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, op FOK! ben je al dom als je niet extreem rechts en racistisch bent.
Verbaas je nergens over!
Ach, je moet toch wat als de argumenten er niet zijn. Ik heb wel medelijden met mensen in de buurt (ik weiger te geloven dat dit allemaal trollen zijn).quote:Op maandag 27 april 2026 15:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Helaas zorgt al dat gescheld op dit forum ervoor dat de sfeer allesbehalve gemoedelijk is.
Maar wat wilde je dan zeggen met de eerste twee zinnen? Want op mij komt het over als dat hiertegen protesteren walgelijk is...quote:Op maandag 27 april 2026 13:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar staat niet wat jij daarvoor zei of wel dan?
Ik geef alleen aan dat die demonstraties door die NL defence forces gekaapt worden.
Die overal de meest walgelijke dingen doen.
Ik zeg niet dat iedereen daar dat is of dat ik in het geheel tegen die demonstraties ben.
Altijd hetzelfde clubje geldt natuurlijk ook voor XR.
Alleen gebruikt XR geen geweld, aardig verschil (en nee ik sta niet achter XR).
Nee, die NL defense forces en die bende is walgelijk.quote:Op maandag 27 april 2026 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar wat wilde je dan zeggen met de eerste twee zinnen? Want op mij komt het over als dat hiertegen protesteren walgelijk is...
Men moet dus medelijden hebben met die scheldende schrijvers omdat die geen argumenten meer hebben? Terwijl de weldenkende schrijvers zich niet mogen verlagen tot hun niveau.quote:Op maandag 27 april 2026 15:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, je moet toch wat als de argumenten er niet zijn. Ik heb wel medelijden met mensen in de buurt (ik weiger te geloven dat dit allemaal trollen zijn).
Maar dan snap ik nog steeds niet wat je met die eerste twee zinnen wilde zeggen...quote:Op maandag 27 april 2026 15:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, die NL defense forces en die bende is walgelijk.
Die roept tegenwoordig 'say no to genocide (except when it's Jews, that's ok)'.quote:Op maandag 27 april 2026 16:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou Greta ook roepen "How Dare You" tegen deze idioten?
Mijn vraag was retorisch sarcastischquote:Op maandag 27 april 2026 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die roept tegenwoordig 'say no to genocide (except when it's Jews, that's ok)'.
Ze had wel een aardige niche met dat klimaat, maar inmiddels is het gewoon een generieke activist-for-hirequote:Op maandag 27 april 2026 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je zou bij mensen met deze leeftijden toch iets meer verstand verwachten…quote:Politie pakt rijbewijs af van klimaatactivisten die auto’s op A12 bij Utrecht stopten
De zes chauffeurs die afgelopen zaterdag op de A12 bij Utrecht door de politie werden aangehouden, zijn in de loop van Koningsdag vrijgelaten. Voorafgaand aan de blokkade door actievoerders van Extinction Rebellion (XR) brachten zij auto’s tot stilstand op de snelweg.
Het zestal heeft van het Openbaar Ministerie een dagvaarding gekregen en dient zich op 26 augustus voor de rechter te verantwoorden. De ongeveer vierhonderd andere actievoerders die zaterdag zijn aangehouden, werden meteen weer in vrijheid gesteld.
Dat geldt dus niet voor de genoemde zes mannen: twee uit Utrecht (40 en 44 jaar), een uit Ouderkerk aan de Amstel (46), een uit Tilburg (59), een uit Almelo (67) en een 79-jarige man uit IJsselstein. Zij worden ervan verdacht dat zij opzettelijk zijn gestopt op de Rijksweg A12, waardoor ze de algemene veiligheid van personen of goederen ernstig in gevaar brachten.
Nee, dat staat er namelijk niet.quote:Op maandag 27 april 2026 15:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Men moet dus medelijden hebben met die scheldende schrijvers omdat die geen argumenten meer hebben? Terwijl de weldenkende schrijvers zich niet mogen verlagen tot hun niveau.
Prima aanpak wat mij betreft. Demonstreren moet kunnen, maar zonder vergunning/toestemming zou een demonstratie niet andere wetten in de weg moeten staan. Zulke dingen op een snelweg doen is gewoon gevaarlijkquote:Op maandag 27 april 2026 17:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je zou bij mensen met deze leeftijden toch iets meer verstand verwachten…
https://www.ad.nl/binnenl(...)ht-stopten~a15dcf42/
quote:Op maandag 27 april 2026 17:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je zou bij mensen met deze leeftijden toch iets meer verstand verwachten…
https://www.ad.nl/binnenl(...)ht-stopten~a15dcf42/
quote:Lawaaiprotest bij het arrestantencomplex in Houten.
Jij schreef toch:quote:Op maandag 27 april 2026 17:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, dat staat er namelijk niet.
quote:Ach, je moet toch wat als de argumenten er niet zijn. Ik heb wel medelijden met mensen in de buurt (ik weiger te geloven dat dit allemaal trollen zijn).
Fijne leraar, ik zou direct eisen dat mijn kinderen daar geen les meer van krijgen.quote:
Dat domme tuig ook wat er omheen gaat staan. Want stel je voor dat je kritische vragen krijgt van een journalist van een partij die jou niet aan staat.quote:Op maandag 27 april 2026 18:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Fijne leraar, ik zou direct eisen dat mijn kinderen daar geen les meer van krijgen.
Laat anders eens een voorbeeld zien van zo'n uitspraak, of iets waar dit uit zou blijken?quote:Op maandag 27 april 2026 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoop voor de mogelijke slachtoffers niet dat het ooit fout gaat, maar als je met zo'n mentaliteit meedoet aan dit soort acties, dan ben je m.i. niets anders dan een potentiële, staatsgevaarlijke moordenaar. Met een idealisme als excuus…quote:Zo’n plotselinge blokkade kan leiden tot ongelukken waarbij gewonden vallen of erger.
„Dat zou verschrikkelijk zijn, maar we hebben het al heel vaak gedaan en nooit ging het mis. Het risico is miniem. Maar shit happens. Als het toch fout gaat, neem ik mijn verantwoordelijkheid en accepteer ik de straf die daarbij hoort.”
Wat een teringasoquote:Als het toch fout gaat, neem ik mijn verantwoordelijkheid en accepteer ik de straf die daarbij hoort.
Er waren al 2 ambu's die er amper langs konden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
André (79) blokkeert de snelweg en moet rijbewijs inleveren: ‘Wat we doen moet schuren, anders verandert er niets’
Klimaatactivist André van den Beekvierel hield afgelopen zaterdag op de snelweg bij Utrecht het andere verkeer tegen. De IJsselsteiner zat daarvoor vijftig uur vast, moest zijn rijbewijs inleveren en komt in augustus voor de rechter. Desondanks: „De volgende keer doe ik weer mee.’’
Een citaat uit het artikel met deze idioot:
[..]
Ik hoop voor de mogelijke slachtoffers niet dat het ooit fout gaat, maar als je met zo'n mentaliteit meedoet aan dit soort acties, dan ben je m.i. niets anders dan een potentiële, staatsgevaarlijke moordenaar. Met een idealisme als excuus…
Premium bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)~a0965aef/272924479/
Het weer in Nederland is prima, dus is ER zijn demonstratieseizoen begonnen.quote:Extinction Rebellion blokkeert ingang energiecentrale
Een groep van ongeveer 25 actievoerders van Extinction Rebellion heeft woensdagochtend de ingang van de energiecentrale van EP NL aan de Petroleumweg in Rotterdam geblokkeerd. De actie, die bedoeld is om de werkzaamheden bij de centrale te verstoren, is inmiddels voorbij.
Volgens de actiegroep was het protest gericht tegen moederbedrijf EPH, een groot Europees energiebedrijf van de Tsjechische ondernemer Daniel Kretínský. De actie in Rotterdam maakte deel uit van een bredere actieweek van het zogeheten STOP EPH Network, waarbij in meerdere Europese landen acties worden gehouden.
Zonnebrand
De energiecentrale in het Botlek-gebied is een gasgestookte elektriciteitscentrale die stroom produceert met aardgas. De centrale heeft een vermogen van ruim 800 megawatt en behoort tot de grotere energiecentrales van Nederland.
De demonstranten waren voorbereid op een lange actie. Ze begonnen om 11:30 uur met demonstreren en smeerden zich in met zonnebrand. Volgens de politie zijn ze aan het eind van de middag vrijwillig vertrokken.
https://www.rijnmond.nl/n(...)gang-energiecentrale
Het zijn echt mooiweerdemonstrantenquote:Op woensdag 29 april 2026 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het weer in Nederland is prima, dus is ER zijn demonstratieseizoen begonnen.
Mietjes zijn het die het niet kan schelen of ambulances op tijd komen door hen.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn echt mooiweerdemonstranten
Of dat we electriciteit hebben. Vandaag stonden ze bij de Rijnmond-centrale.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mietjes zijn het die het niet kan schelen of ambulances op tijd komen door hen.
Heb ik je vriendinnetje beledigd?quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Laat anders eens een voorbeeld zien van zo'n uitspraak, of iets waar dit uit zou blijken?
Misplaatst Messiascomplex.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mietjes zijn het die het niet kan schelen of ambulances op tijd komen door hen.
Beetje lastig als je niks anders kan dan bloedvervelend zijn.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misplaatst Messiascomplex.
Ga studeren en werk constructief aan een oplossing. Da’s beter dan ongevraagd mensen lastig vallen.
De schoorsteen moet daar ook roken...quote:Op maandag 27 april 2026 17:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ze had wel een aardige niche met dat klimaat, maar inmiddels is het gewoon een generieke activist-for-hire
Blijft er weinig over ja.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beetje lastig als je niks anders kan dan bloedvervelend zijn.
I see what you did therequote:Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De schoorsteen moet daar ook roken...
Dat is inderdaad vaak het geval.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beetje lastig als je niks anders kan dan bloedvervelend zijn.
Dat zegt toch hoe weinig ze er daadwerkelijk over nadenken.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Trouwens wel kansloos bij de Rijnmond-centrale vandaag. Zat wind en zat zon. Dat ding stond gewoon uit. Neem dan de kolencentrale op de Maasvlakte op een bewolkte en windstille dag al zetten ze hem dan nog niet stil. Personeel komt dan gewoon per watertaxi.
Zonder auto's zou jij geen huis hebben, geen uitkering en zouden er ook geen winkels zijn waar jij je eten haalt.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:16 schreef torentje het volgende:
Ik vraag me af, wie vervelender is de automobilisten die zich dagelijks massaal gemotoriseerd verplaatsen of de mensen die tijdelijk de snelweg blokkeren, aangezien beide partijen zich opdringen aan het volk.
Dat is doemdenken in het voordeel van de inmiddels vele automobilisten.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zonder auto's zou jij geen huis hebben, geen uitkering en zouden er ook geen winkels zijn waar jij je eten haalt.
Het is de waarheid.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is doemdenken in het voordeel van de inmiddels vele automobilisten.
Via dat asfalt, beton en andere wegen worden ze wel vervoerd.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Flauwekul, op asfalt of beton groeien geen groenten, kruiden, fruitsoorten of fruitbomen.
Maar de automobilisten geven dat voedsel echter niet gratis aan de jongere generaties, willen voor dat voedsel een forse tegenprestatie van de jongere generaties.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Via dat asfalt, beton en andere wegen worden ze wel vervoerd.
Heb je weer te dicht bij de molen gestaan van het weekend?quote:Op woensdag 29 april 2026 20:47 schreef torentje het volgende:
Maar de automobilisten geven dat voedsel echter niet gratis aan de jongere generaties, willen voor dat voedsel een forse tegenprestatie van de jongere generaties.
Inhoudelijk reageren is zeker te moeilijk voor je?quote:Op woensdag 29 april 2026 20:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heb je weer te dicht bij de molen gestaan van het weekend?
Is zinloos vooral.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:14 schreef torentje het volgende:
Inhoudelijk reageren is zeker te moeilijk voor je?
Laat ik dan een poging wagen om inhoudelijk te reageren op je stelling…quote:Op woensdag 29 april 2026 20:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar de automobilisten geven dat voedsel echter niet gratis aan de jongere generaties, willen voor dat voedsel een forse tegenprestatie van de jongere generaties.
Dat mijn oplossingen jou niet aanstaan, betekend nog steeds niet dat ik gek ben.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Is zinloos vooral.
Hier hebben we het namelijk ook al eens over gehad en jouw conclusie was dat de supermarkten prima bevoorraad kunnen worden met de bakfiets. Dan is het inhoudelijk wel snel klaar.
Jij hebt duidelijk de discussie niet gevolgd. Lees die nog maar een keer.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laat ik dan een poging wagen om inhoudelijk te reageren op je stelling…
Als voedsel, bouwmaterialen e.d. niet via de weg per vrachtwagen (nog lang niet iedere vrachtwagen rijdt immers op zonne-energie) mag worden vervoerd naar jouw én mijn super-/bouwmarkt, hoe dan wel in jouw optiek?
Inhoudelijke vraagquote:Op donderdag 30 april 2026 09:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk de discussie niet gevolgd. Lees die nog maar een keer.
Neen, die vraag van hem is niet inhoudelijk, hij heeft duidelijk de discussie niet gevolgd, want dan had hij wel anders gereageerd.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inhoudelijke vraag
Persoonlijk gejijbak als antwoord.
Probeer het nog een keer.
Wáárom zou de jongere generatie gratis moeten krijgen waar de anderen gewoon voor betalen?quote:Op woensdag 29 april 2026 20:47 schreef torentje het volgende:
Copy paste van een eerdere post.quote:Op donderdag 30 april 2026 11:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, die vraag van hem is niet inhoudelijk, hij heeft duidelijk de discussie niet gevolgd, want dan had hij wel anders gereageerd.
Oew, nog een inhoudelijke vraag!quote:Op donderdag 30 april 2026 12:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wáárom zou de jongere generatie gratis moeten krijgen waar de anderen gewoon voor betalen?
Waarom niet? Want als er geen automobilisten zouden zijn is er voor de jongere generaties toch meer vrije plek om zelf groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te verbouwen.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wáárom zou de jongere generatie gratis moeten krijgen waar de anderen gewoon voor betalen?
Ik heb wel degelijk de discussie gevolgd, met jouw m.i. vreemde stelling als conclusie en daarom mijn vraag aan jou. Graag een inhoudelijke reactie daarop.quote:Op donderdag 30 april 2026 09:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk de discussie niet gevolgd. Lees die nog maar een keer.
quote:Op donderdag 30 april 2026 12:07 schreef torentje het volgende:
Want als er geen automobilisten zouden zijn is er voor de jongere generaties toch meer vrije plek om zelf groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te verbouwen.
Die goederen komen dan waarschijnlijk wel geportalled vanuit de 3de daldimensie in het 8ste signum ...quote:Op donderdag 30 april 2026 12:15 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
De wereld draait gelukkig niet enkel om de hippiejongeren waar jij naar verwijst, en zij krijgen dezelfde rekening voor hun goederen als elk ander.
Zonder automobilisten kunnen je hippies overigens niet eens hun overbewerkte sojavlees'vervangers' kopen.
Waarom zou ik moeten blijven herhalen, dat als er geen automobilisten zouden zijn dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Copy paste van een eerdere post.
Denk dat MadMaster je heel goed heeft begrepen en je gewoon een verdere vraag stelt over hoe jij het ziet.
Stig, voetbalmanager en colorcartridge hebben het ook door, dus denk wel het duidelijk is dat MadMaster het goed ziet.
Dus: antwoorden die vraag of kappen met dit gezeik.
Zo denken ze blijkbaar wel.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die goederen komen dan waarschijnlijk wel geportalled vanuit de 3de daldimensie in het 8ste signum ...
Of op welke andere fantasiemanier dan ook bij hem.
Zo rechtstreeks je kasten in.
Hoef je er niks voor te doen ook. De natte droom van torentje.
Jezelf de vraag stellen en vervolgens:quote:Op donderdag 30 april 2026 12:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten blijven herhalen,
Met een hele herhaling komen.quote:dat als er geen automobilisten zouden zijn dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
Omdat er dan minder land onder het asfalt en beton zou liggen. Als men de discussie gevolgd zou hebben dan had men dat toch ook wel kunnen lezen, jij bent dus zelf met jij-bakken bezig.
Want alleen de jongere generatie heeft daar recht op?quote:Op donderdag 30 april 2026 12:26 schreef torentje het volgende:
dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
Zijn ook al lekker aan het experimenteren in onze tuin met een stukje moestuin. Ieder jaar wat extra's. Leuk, lekker en scheelt een beetje.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zo denken ze blijkbaar wel.
Ik bedoel, ik streef zelf ook naar een zoveel mogelijk zelfvoorzienend off the grid leven in de nabije toekomst. Maar ik ga niet bij anderen de hand op houden, en ga gewoon gebruik maken van technologie om mijn toekomstige tuin en voedselvoorziening te bewerken en onderhouden. En daar hoort een auto bij.
En dingen bedenken die vooral een ander moet doen.quote:Wat hij beschrijft klinkt als communistische hippies uit de jaren 60. Moet ie zelf weten, maar vind het dan niet gek dat 99% niet in je waanbeelden van hoe de wereld zou moeten zijn mee gaat.
Eetse!quote:Zo, nu weer verder geld verdienen om daarmee dat soort thuiszitters en andere xr nietsnutten in leven te houden, vanavond lekker in m'n benzineauto naar een bbq-restaurant tuffen
Same here. Vooral aan het proberen/leren, omdat ik dit na emigratie op wat grotere schaal wil doen. Ouderwets homesteaden, maar wel met comforts in en rondom huisquote:Op donderdag 30 april 2026 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ook al lekker aan het experimenteren in onze tuin met een stukje moestuin. Ieder jaar wat extra's. Leuk, lekker en scheelt een beetje.
Inderdaad. Bijzonder nare eigenschap...quote:En dingen bedenken die vooral een ander moet doen.
Thanks, Braziliaanse bbq, dus komt goedquote:Eetse!
Laat ik het je makkelijk maken:quote:Op donderdag 30 april 2026 09:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat mijn oplossingen jou niet aanstaan, betekend nog steeds niet dat ik gek ben.
Aw meeeen, lekker!quote:Op donderdag 30 april 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Same here. Vooral aan het proberen/leren, omdat ik dit na emigratie op wat grotere schaal wil doen. Ouderwets homesteaden, maar wel met comforts in en rondom huis
[..]
Inderdaad. Bijzonder nare eigenschap...
[..]
Thanks, Braziliaanse bbq, dus komt goed
Jij bent dus iemand die van mening is dat alle landen naar tevredenheid van automobilisten ingericht moeten zijn?quote:Op donderdag 30 april 2026 12:33 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Want alleen de jongere generatie heeft daar recht op?
Retorische vraag, enige juiste antwoord is uiteraard nee.
Ik ben van mening dat alle landen naar tevredenheid van alle inwoners ingericht zou moeten zijn, zoveel mogelijk in balans en rekening houden met alle groepen.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent dus iemand die van mening is dat alle landen naar tevredenheid van automobilisten ingericht moeten zijn?
Het topic gaat toch over de protesten tegen het fossiele brandstoffen gebruik van de automobilisten?quote:Op donderdag 30 april 2026 13:08 schreef PurifieR het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet die obsessie met automobilisten.
En zonder automobilisten (zoals vrachtverkeer) ben ook jij helemaal nergens.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Het topic gaat toch over de protesten tegen het fossiele brandstoffen gebruik van de automobilisten?
Wel, want dan zou ik minder werk hebben.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:21 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En zonder automobilisten (zoals vrachtverkeer) ben ook jij helemaal nergens.
quote:Op donderdag 30 april 2026 13:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Wel, want dan zou ik minder werk hebben.
quote:Op zondag 4 mei 2025 11:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoef niet te werken want ik ben te mooi van geest en uiterlijk.
'Narcisme' kan dus ook bij zijn lange lijst checkboxen van de DSMquote:
Na alcoholisme inderdaad:quote:Op donderdag 30 april 2026 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Narcisme' kan dus ook bij zijn lange lijst checkboxen van de DSM
quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:09 schreef torentje het volgende:
[..]
We willen ons iedere dag betaalbaar laveloos kunnen drinken, maar dat vinden de altijd nuchtere mensen niet goed..
Dat moeten wij trouwens ook voor hem betalen. En dat mag alleen met een handkar bij torentje bezorgd worden, want al het geautomatiseerde verkeer is het ultieme kwaad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom terecht? het is toch veel menselijker en socialer als men alle mensen het geld zou gunnen om zich iedere dag laveloos te kunnen eten en drinken?
Handkar heeft ook verharde ondergrond nodig. Gaat niet lukken.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Na alcoholisme inderdaad:
[..]
[..]
Dat moeten wij trouwens ook voor hem betalen. En dat mag alleen met een handkar bij torentje bezorgd worden, want al het geautomatiseerde verkeer is het ultieme kwaad.
Waarom plaats je niet de haatberichten waardoor ik zo reageerde?quote:Op donderdag 30 april 2026 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Na alcoholisme inderdaad:
[..]
[..]
Dat moeten wij trouwens ook voor hem betalen. En dat mag alleen met een handkar bij torentje bezorgd worden, want al het geautomatiseerde verkeer is het ultieme kwaad.
Je 1e post is in een topic over afnemende bierconsumptie. Daar post jezelf en niet als reactie.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom plaats je niet de haatberichten waardoor ik zo reageerde?
De oorzaak van die reacties van mij, zijn de haatberichten van bepaalde users over de mensen die te weinig geld vrij te besteden hebben.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je 1e post is in een topic over afnemende bierconsumptie. Daar post jezelf en niet als reactie.
Ook je 2e post is in een topic waarin jij nog niet eerder gereageerd had en niemand iets over jouw heeft gezegd.
En jij denkt dat je de jongere generatie daar een plezier mee doet.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten blijven herhalen, dat als er geen automobilisten zouden zijn dat de jongere generatie dan veel vrije plek zouden hebben om voor zichzelf de groenten, kruiden, graan, fruitsoorten en fruitbomen te kunnen verbouwen.
Omdat er dan minder land onder het asfalt en beton zou liggen. Als men de discussie gevolgd zou hebben dan had men dat toch ook wel kunnen lezen, jij bent dus zelf met jij-bakken bezig.
quote:Op donderdag 30 april 2026 16:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als jij zelfvoorzienend wil zijn dan kan je je aansluiten bij de Amish of zo die zijn zelfvoorzienend. (niet negatief bedoeld, ik heb veel respect voor de Amish)
Beter gaat ie dan zelfvoorzienend zijn als in offgrid in Alaska of zo.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En jij denkt dat je de jongere generatie daar een plezier mee doet.
Die willen autorijden, mobiele telefoons, vliegvakanties etc.
Als jij zelfvoorzienend wil zijn dan kan je je aansluiten bij de Amish of zo die zijn zelfvoorzienend. (niet negatief bedoeld, ik heb veel respect voor de Amish) Maar hou op voor anderen te praten of willen te bepalen hoe ze moeten leven.
Maar de meeste automobilisten bepalen toch ook dat de boeren en de vrachtwagenchauffeurs werken zodat zij van de dagelijkse maaltijden kunnen genieten?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En jij denkt dat je de jongere generatie daar een plezier mee doet.
Die willen autorijden, maar hou op voor anderen te praten of willen te bepalen hoe ze moeten leven.
Dat komt omdat je ook daar een stelling inneemt die totaal krankjorum is. Namelijk dat je na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc. nog netto ¤ 2.500,- per maand te besteden moet hebben om "mee te kunnen doen" ongeacht of je werkt of op je reet blijft zitten. En dan vind je het gek dat mensen niet normaal inhoudelijk op jouw gezwam reageren?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:37 schreef torentje het volgende:
De oorzaak van die reacties van mij, zijn de haatberichten van bepaalde users over de mensen die te weinig geld vrij te besteden hebben.
Jij kan dan toch een bedrag noemen wat jijzelf redelijk vind? En niet mijn stelling gezwam noemen, terwijl je best wel weet, dat de mensen niet mee mogen doen met de maatschappij als hun vrij te besteden bedrag per maand lager is dan ¤ 300.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat komt omdat je ook daar een stelling inneemt die totaal krankjorum is. Namelijk dat je na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc. nog netto ¤ 2.500,- per maand te besteden moet hebben om "mee te kunnen doen" ongeacht of je werkt of op je reet blijft zitten. En dan vind je het gek dat mensen niet normaal inhoudelijk op jouw gezwam reageren?
Ik heb een chronische ziekte, waardoor ik een laag inkomen heb, en zelf met huur- en zorgtoeslag kom ik niet eens in de buurt bij 2500 netto per maand.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat komt omdat je ook daar een stelling inneemt die totaal krankjorum is. Namelijk dat je na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc. nog netto ¤ 2.500,- per maand te besteden moet hebben om "mee te kunnen doen" ongeacht of je werkt of op je reet blijft zitten. En dan vind je het gek dat mensen niet normaal inhoudelijk op jouw gezwam reageren?
Jou gun ik wel een te laag inkomen, met je mond houden over groot onrecht. Vriend.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb een chronische ziekte, waardoor ik een laag inkomen heb, en zelf met huur- en zorgtoeslag kom ik niet eens in de buurt bij 2500 netto per maand.
Laat staan na aftrek van vaste lasten en boodschappen en zulks.
En daar kan ik prima van leven.
Okee, ik kan niet 3 keer per jaar op vakantie, heb geen nieuwe of jonge dikke auto, maar eentje van 20 jaar oud, kan niet elke week de kroeg in of een terrasje op, en dergelijke.
Maar ik ben tevreden wat ik heb, kan mijn rekeningen/lasten betalen en kan er ook nog wat leuke dingen voor doen.
Als die mafklapper een dusdanige leefstijl wil hebben dat dat hen 2500 per maand kost, dan moet ie een baan zoeken.
Of anders zijn mond houden.
Nou ja zeg, torentje is constant aan het brabbelen over de rijke en arme mensen en hoe oneerlijk het allemaal is, maar als mensen het gewoon niet met torentje eens zijn mogen ze alleen daarom al aan de bedelstaf. Onaardig.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Jou gun ik wel een te laag inkomen, met je mond houden over groot onrecht. Vriend.
Hij noemde mij een mafklapper, dat soort mensen wil ik niet in mijn kamp.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou ja zeg, torentje is constant aan het brabbelen over de rijke en arme mensen en hoe oneerlijk het allemaal is, maar als mensen het gewoon niet met torentje eens zijn mogen ze alleen daarom al aan de bedelstaf. Onaardig.
Dat is inderdaad niet heel aardig.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij noemde mij een mafklapper, dat soort mensen wil ik niet in mijn kamp.
Zodat iedereen ook jij kan eten.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar de meeste automobilisten bepalen toch ook dat de boeren en de vrachtwagenchauffeurs werken zodat zij van de dagelijkse maaltijden kunnen genieten?
Waarom mogen zij dan wel voor anderen bepalen hoe ze moeten leven?
Ik zei ook Amish of zo. Of zo in de zin van dat soort zelfvoorzienendheid.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
De Amish staan er bekend om dat ze sterk tegen elke sociale voorziening en uitkering zijn. Veel Amish zijn vanwege hun geloof geheelonthouder en degene die het wel acceptabel vinden om alcohol te drinken doen dat alleen bij heel bijzondere gebeurtenissen zoals een huwelijk.
In elk geval vinden ze niet, zoals torentje, dat anderen er financieel voor moeten zorgen dat je je 'elke dag laveloos kan eten en drinken'.
En tenslotte halen de Amish er veel trots uit dat ze zulke harde werkers zijn.
Het enige wat de Amish en torentje waarschijnlijk gemeen zullen hebben is hun afkeer van auto's en dan ook nog om hele andere redenen
Maar het zou goedkoper zijn als er niet zoveel land onder het asfalt en beton bedolven zou zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zodat iedereen ook jij kan eten.
Natuurlijk, want dat is een pact die de mensen met een laag inkomen niet mee laten doen in de samenleving.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou ja zeg, torentje is constant aan het brabbelen over de rijke en arme mensen en hoe oneerlijk het allemaal is, maar als mensen het gewoon niet met torentje eens zijn mogen ze alleen daarom al aan de bedelstaf. Onaardig.
Je bek staat continu te raaskallen over de zwakken in de samenleving. Kom je een chronisch zieke tegen met al een probleem, gun je hem ook een normaal leven niet.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Jou gun ik wel een te laag inkomen, met je mond houden over groot onrecht. Vriend.
Ik doe het op zich prima op het moment net een knappe baan, maar ik hou dit niet over hoor na al mn lasten.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Meer van eigen bodem ben ik absoluut een voorstander van, veel te veel is export wat later uit het buitenland weer ingekocht moet worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar het zou goedkoper zijn als er niet zoveel land onder het asfalt en beton bedolven zou zijn.
Gelukkig willen de meeste mensen ook niet met jou in het gesticht zitten, dus maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:10 schreef torentje het volgende:
dat soort mensen wil ik niet in mijn kamp.
Dat staat er niet. Het lijkt mij evident dat ze inmiddels gehersenspoeld is tot een antisemiet. Waarschijnlijk gesponsord door Hamas cs.quote:
Als hij mij fatsoenlijk te woord had gestaan, was mijn reactie heel anders geweest. Maar op dit forum kan men lang wachten op users die andersdenkende users fatsoenlijk te woord te staan. Continu gescheld en jij-bakken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bek staat continu te raaskallen over de zwakken in de samenleving. Kom je een chronisch zieke tegen met al een probleem, gun je hem ook een normaal leven niet.
Wat ben jij een vieze zeg. Bah.
Toch horen de mannen die mij niet fatsoenlijk te woord staan, veel eerder in een gesticht dan ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Gelukkig willen de meeste mensen ook niet met jou in het gesticht zitten, dus maak je geen zorgen.
De automobilisten zijn wel de schuld dat al ons land bijna bedolven is onder het asfalt en beton en dat er teveel mannen zijn in ons land.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Meer van eigen bodem ben ik absoluut een voorstander van, veel te veel is export wat later uit het buitenland weer ingekocht moet worden.
Maar ieder zelfredzaam dat ga je niet redden daar zijn er teveel mensen voor in Nederland.
Maar daar kan je het gemiddelde verkeer niet de schuld van geven.
Teveel mensen is het probleem.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:22 schreef torentje het volgende:
[..]
De automobilisten zijn wel de schuld dat al ons land bijna bedolven is onder het asfalt en beton en dat er teveel mannen zijn in ons land.
Zijn de mannen nu ook al een item waar XR tegen protesteert?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:22 schreef torentje het volgende:
[..]
De automobilisten zijn wel de schuld dat al ons land bijna bedolven is onder het asfalt en beton en dat er teveel mannen zijn in ons land.
Wat?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:22 schreef torentje het volgende:
en dat er teveel mannen zijn in ons land.
En u gaat maar door.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Let op wat je vraagt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
En u gaat maar door.
Het aannemen van goedbedoelde hulp en uw koppigheid laten varen, i.p.v. hier met meerdere users in de clinch te blijven gaan met als gevolg allerhande nare reacties van dien, zal u mettertijd rust gaan brengen, mij dunkt.
Dus, denk hier nog eens goed over na!
Gegroet.
Goed, dan maar weer on-topic. De protesten van XR verdienen meer steun.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn de mannen nu ook al een item waar XR tegen protesteert?
Of ben je dit topic, dat over de XR protesten gaat, aan het vullen met jouw persoonlijke hersenspinsels?
OK, vanaf nu dus weer on-topic hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Goed, dan maar weer on-topic. De protesten van XR verdienen meer steun.
Prima, on topic. Nee, dat verdienen ze niet. Integendeel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:52 schreef torentje het volgende:
[..]
'k Weet.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, vanaf nu dus weer on-topic hier.
Waarbij ik je laatste standpunt nog steeds niet ondersteun, maar dat was al bekend...
Dan zijn we al klaar met de discussie. 0-0.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Prima, on topic. Nee, dat verdienen ze niet. Integendeel.
Mooi, topic op slot en iedereen door met het leven.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:56 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Dan zijn we al klaar met de discussie. 0-0.
Gooi maar op slot, want de standpunten van de meeste belanghebbende users zijn bekend en zijn niet te bekeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mooi, topic op slot en iedereen door met het leven.
Het gaat hier in NWS niet om overtuigen of bekeren, maar om feitelijke nieuws items m.b.t. 'Protesten en blokkades van Extinction Rebellion', zoals de topic titel aangeeft en het (inhoudelijk) reageren daarop...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Gooi maar op slot, want de standpunten van de meeste belanghebbende users zijn bekend en zijn niet te bekeren.
Bekeren?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Gooi maar op slot, want de standpunten van de meeste belanghebbende users zijn bekend en zijn niet te bekeren.
Ik heb niet zo'n bekeringsdrift als de users die belang hebben bij een monddood gemaakte XR.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo werkt het niet natuurlijk. Als iedereen het met jou oneens is en je daarom het topic niet meer leuk vind, dan blijf je zelf maar gewoon weg. Het topic blijft open voor de rest en die mogen gewoon al hun kritiek over XR blijven posten.
Je loopt in elk topic in NWS hetzelfde riedeltje te vertellen dat automobilisten en mensen met geld het ultieme kwaad zijn die arme mensen niks gunnen en hun leven verpesten. Zelfs in topics over compleet andere onderwerpen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:21 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n bekeringsdrift als de users die belang hebben bij een monddood gemaakte XR.
Jij wellicht. Ik blijf gewoon doorgaan met hier kritiek plaatsen op het clubje zwakzinnige terroristen genaamd xrquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:56 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Dan zijn we al klaar met de discussie. 0-0.
En dan spreekt hij ook nog eens over 'bekeren' inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Bekeren?
Jeez man je bent nog erger dan een Jehova getuige.
Ze hebben wel dezelfde eigenschappen als een sekte.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
En dan spreekt hij ook nog eens over 'bekeren' inderdaad.
Daarbij in aanmerking genomen dat deze persoon religieuze bewegingen en hunner manoeuvres niet bepaald hoog heeft zitten.
![]()
Jij maakt continu iedereen die het beter heeft dan jij, uit voor vanalles negatiefs. En dat wil jij 'fatsoenlijk' aangesproken worden?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Als hij mij fatsoenlijk te woord had gestaan, was mijn reactie heel anders geweest. Maar op dit forum kan men lang wachten op users die andersdenkende users fatsoenlijk te woord te staan. Continu gescheld en jij-bakken.
Belanghebbende users.. waarin hebben die een belang?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Weet dat de persoon in kwestie ongeveer hetzelfde erover denkt, en wmb geeft dat allemaal niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze hebben wel dezelfde eigenschappen als een sekte.
Hun zijn de enige die de goeie zijn iedereen moet leven volgens hun idealen. En net als sekteleiders mogen hun natuurlijk wel auto's gebruiken, vliegvakanties etc. ze maken gebruik van alles waar ze zo op tegen zijn.
En ondertussen iedereen tot last zijn met hun gejank.
Hoe meer ze de bek opentrekken hoe meer ik een schijthekel aan dat tuig krijg.
Het is voor een aantal users van belang dat XR geen steun krijgt. Want dan zullen die users zelf moeten gaan werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belanghebbende users.. waarin hebben die een belang?
Hé pik, ga je weer met andere zaken er bij halen, die niet gerelateerd zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is voor een aantal users van belang dat XR geen steun krijgt. Want dan zullen die users zelf moeten gaan werken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:08 schreef torentje het volgende:
Want dan zullen die users zelf moeten gaan werken.
Nee, je snapt het niet. Anderen moeten ontopic blijven. Voor xr wappies geldt dat niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hé pik, ga je weer met andere zaken er bij halen, die niet gerelateerd zijn.
Zouden we het hier niet on topic houden, zoals je een paar posts geleden nog bevestigde?
Het hebben over de vrees voor een groot XR van een aantal users is toch on-topic?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hé pik, ga je weer met andere zaken er bij halen, die niet gerelateerd zijn.
Zouden we het hier niet on topic houden, zoals je een paar posts geleden nog bevestigde?
De 'vrees' voor een 'groot xr'?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Het hebben over de vrees voor een groot XR van een aantal users is toch on-topic?
Ik heb geen idee over welke vrees voor een groot XR je het hebt, maar het gaat om je niet gerelateerde reactie over users die dan moeten gaan werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Het hebben over de vrees voor een groot XR van een aantal users is toch on-topic?
Idd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Weet dat de persoon in kwestie ongeveer hetzelfde erover denkt, en wmb geeft dat allemaal niet.Hij bedoelt uiteraard wat totaal anders, maar beter gebruikt hij dan in dit geval geen woorden als 'bekeren' die sterk samenhangen met religie.
Welke leider mag dan volgens jou wel groot worden?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Idd.
Iedereen mag zijn eigen idealen hebben en een mening hebben, maar dring het niet op aan anderen en al helemaal niet op de hypocriete manier zoals XR doet.
Niet XR.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Welke leider mag dan volgens jou wel groot worden?
Ik heb oneindig liever Trump als leider dan een klimaatwappie.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar welke leider mag van jou dan wel groot worden? Of wil je dat niet bekend maken?
Groot in wat? en wat heeft het met XR te maken?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar welke leider mag van jou dan wel groot worden? Of wil je dat niet bekend maken?
Dat dacht ik al, men kiest liever voor mannen met spieren maar zonder verstand, dan mannen zonder spieren maar wel met verstand. Want met meer spieren is de machtsstrijd altijd te winnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:53 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik heb oneindig liever Trump als leider dan een klimaatwappie.
Ja, want Trump is een supergespierde adonis.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, men kiest liever voor mannen met spieren maar zonder verstand, dan mannen zonder spieren maar wel met verstand. Want met meer spieren is de machtsstrijd altijd te winnen.
Ik kies evenals jou ook een leider die mijn vrijheid wil garanderen en wij beiden staan dus kilometers uit elkaar want ik heb om dat doel te bereiken slechts verstand tot mijn beschikking en jij onnadenkende mannen met spieren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:07 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja, want Trump is een supergespierde adonis.
Ik kies een leider die mijn vrijheid in stand wil houden in plaats van vrijheden afpakken. Niet dat Trump daar nou zo'n lichtend voorbeeld in is, maar in elk geval lang niet zo erg als klimaatwappies die liefst iedereen de eigen auto (want bezit is vies) en vlees eten willen afpakken.
Wederom een grove leugen. Jij wilt zelfs 'gewapende militairen op iedere straathoek' om automobilisten te stoppen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kies evenals jou ook een leider die mijn vrijheid wil garanderen en wij beiden staan dus kilometers uit elkaar want ik heb om dat doel te bereiken slechts verstand tot mijn beschikking en jij onnadenkende mannen met spieren.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat maakt radicaal rechts de jongere generaties wijs dat auto's en fabrieken nodig zijn en het voor de automobilisten werken zaligmakend is.
Daarom pleiten bezorgde burgers-zoals ik- voor bewapende militairen op iedere straathoek in verstedelijkte gebieden zodat de radicalen altijd een meerderheid tegenover zich zouden vinden.
Dit moet toch wel een trollaccount zijn, of iemand die nodig wat meer pilletjes moet gaan innemen. Hier is gewoon echt geen touw meer aan vast te knopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kies evenals jou ook een leider die mijn vrijheid wil garanderen en wij beiden staan dus kilometers uit elkaar want ik heb om dat doel te bereiken slechts verstand tot mijn beschikking en jij onnadenkende mannen met spieren.
Maar bewapende militairen op wacht op iedere straathoek in de verstedelijkte gebieden willen de radicale automobilisten toch niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wederom een grove leugen. Jij wilt zelfs 'gewapende militairen op iedere straathoek' om automobilisten te stoppen.
[..]
Weet je begeleider eigenlijk wel dat je op het internet zit?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:12 schreef torentje het volgende:
Maar bewapende militairen op wacht op iedere straathoek in de verstedelijkte gebieden willen de radicale automobilisten toch niet?
Dus zal dat de eerste decennia ook niet gebeuren.
Dan ga je naar de sportschool om die spieren te kweken. Zal je hersenen ook goed doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Ja, weet je zeker dat je voorstander bent van het afschaffen van de fossiele "subsidies"?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:52 schreef torentje het volgende:
Nog een radicaal, die ook lollig wil zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Weet je begeleider eigenlijk wel dat je op het internet zit?
Wat jij doet is doemdenken in het voordeel van de grootverbruikers van fossiele brandstoffen. Het kan al langer anders en beter, maar de radicale grootverbruikers willen het niet goed doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, weet je zeker dat je voorstander bent van het afschaffen van de fossiele "subsidies"?
De subsidie zit 'm vooral in belastingkortingen voor bedrijven. Laat je die verdwijnen worden gas en elektra duurder = hogere energierekening. Brandstofprijzen stijgen nog verder = hogere transportkosten = duurdere producten en diensten. Kortom: de burger gaan overal weer meer voor betalen en Torentje dus ook. En laat Torentje nu al klagen dat het leven te duur is. Dan moet je vooral willen dat de eisen van een stelletje nietsnutten als XR ingewilligd worden.
Oh wacht, jij denkt natuurlijk dat het afschaffen van de fossiele subsidies ten gunste komt aan lage inkomens? Daar staat onze overheid om bekend inderdaad
Nee. Kennelijk bent u zelf de weg totaal kwijt en heeft snel hulp nodig.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Nog een radicaal, die ook lollig wil zijn.
Ga toch weg met je psychologiseren. Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:27 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nee. Kennelijk bent u zelf de weg totaal kwijt en heeft snel hulp nodig.![]()
Deze kan u snel worden geboden, wanneer koppigheid plaats maakt voor de behoefte daaraan. En bepaalde heren, als professionals op locaties waar zoal ik in goede functie ben, kunnen u - als minima - deze gratis bieden.
Dus, graag of niet!
Scjvb
Wel wel.quote:
Soms moet je even je laatste 10 posts op een rijtje zetten en tot 10 tellen voordat je dit soort uitspraken doet. Probeer het eensquote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Nog een radicaal, die ook lollig wil zijn.
'Beter' voor jou betekent niet beter voor een ander. Jouw soort 'beter' mag je steken waar geen zonlicht komtquote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:19 schreef torentje het volgende:
Het kan al langer anders en beter, maar de radicale grootverbruikers willen het niet goed doen.
Als je tegen radicale partijen bent, waarom pleit jij en de andere tegenstanders van radicale partijen dan niet voor het op wacht zetten van bewapende militairen op iedere straathoek in verstedelijkte gebieden, zodat radicalen altijd een bewapende meerderheid tegenover zich zouden vinden?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:12 schreef Scjvb het volgende:
Verder moeten radicale actiepartijen als Extinction Rebellion niet worden gesteund maar streng worden aangepakt, of simpelweg verboden worden.Dus kom niet aan met het verhaal dat bepaalde methodes waarmede zij niet zelden opereren oorspronkelijk de schuld van anderen is.
![]()
![]()
Fijne dag!
Watquote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:02 schreef torentje het volgende:
Ik vind namelijk veel automobilisten radicaal die zouden dan ook tegengehouden kunnen worden door die bewapende militairen. Toch?
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, hij wil nu gewapende militairen inzetten tegen automobilisten![]()
Totaal van het padje af die mafklapper...
Ga toch weg met je psychologiseren. Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.quote:
Oh, de ironie.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:36 schreef torentje het volgende:
Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.
Wel of niet accepteren van hulp vanuit een goed Haerlemsch hart, u maakt het zichzelf anders best moeilijk door hier allerlei onzin te gaan lopen spuien.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:36 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Ga toch weg met je psychologiseren. Als je geen inhoudelijk antwoord hebt, zeg dat dan gewoon.
Ach, wat heerlijk tribaal. De realiteit is natuurlijk dat het beide niet kan.quote:
En de realiteit is ook dat het 1 van het OM vrij spel krijgt en de andere absoluut niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is natuurlijk dat het beide niet kan.
Als jij een goed hart zou hebben, dan voerde je de discussies met andersdenkenden wel zonder persoonlijk te worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel of niet accepteren van hulp vanuit een goed Haerlemsch hart, u maakt het zichzelf anders best moeilijk door hier allerlei onzin te gaan lopen spuien.
Goedemiddag,quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij een goed hart zou hebben, dan voerde je de discussies met andersdenkenden wel zonder persoonlijk te worden.
Dan bleef je niet vijandig reageren op users die èn geen geloof willen èn die tegen de vervuilende industrieën zijn.
Jep.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En de realiteit is ook dat het 1 van het OM vrij spel krijgt en de andere absoluut niet.
Beiden kan absoluut niet. Wat is dat nietszeggende PVDD trouwens ook extreem. Nog erger dan PRO dus.quote:
Daar kan ik toch niks aan doen dat de opperhoofden het Nederlands niet onder de knie kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Goedemiddag,
Sorry hoor, maar weer zo'n lichtend voorbeeldje van: ''waar heeft de goede man het in godsnaam allemaal over'', waar kennelijk velen continu tegenaan lopen bij u, waaronder ikzelf.
Ergo: iemand met een goed hart, hoe u zichzelf dan kennelijk kwalificeert, kijkt immers niet naar de splinter in andermans oog en negeert al dan niet bewust de balk in eigen oog.
Matteüs 7:1-6 & veldrede in Lucas 6:37-42
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_splinter_en_de_balk
[ afbeelding ]
(uit: Mortier prentbijbel (1700)
De heren professionals in de psychologie kunnen mensen die moeite hebben met onder andere zulke kwesties uitermate goed op weg helpen, kan ik u met een gerust en tevens goed hart vertellen.![]()
Sorry, maar best hard gelachen over deze opmerking jegens mij eerder vandaag.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij een goed hart zou hebben, dan voerde je de discussies met andersdenkenden wel zonder persoonlijk te worden.
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.
Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
Als ik dus zo vrij mag zijn: kennelijk heeft u best nog veel (af) te leren. Geboden hulp door deskundigen kan naar mijn bescheiden mening daar best wat aan bijdragen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Minder van jou is ook zeer wenselijk.
Inmiddels is de quote (terecht) verwijderd.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Sorry, maar best hard gelachen over deze opmerking jegens mij eerder vandaag.
Over persoonlijk worden gesproken; kijk hieronder eens goed wat u zelf continu bij anderen doet. Dan kan iemand hetzelfde terugverwachten.
[..]
[..]
Als ik dus zo vrij mag zijn: kennelijk heeft u best nog veel (af) te leren. Geboden hulp door deskundigen kan naar mijn bescheiden mening daar best wat aan bijdragen.![]()
Tevens kan passende hulp op niveau wellicht uw taalgebruik ook wat verbeteren, evenals vreemde denkwijzen als ''automobilisten tegenhouden door gewapende militairen'' en zulks onder de loep nemen.
Welnu, het is allemaal verder aan u en wmb een vrije keuze, want niets moet. Maar gejank of constant trollen op FOK! zal verder niets gaan oplossen! Neem dat van mij aan.![]()
En voor een normale discussie met u zonder fratsen staat verder iedereen open.
Fijne avond!
De deskundigen van de GGZ heeft de VVD -jouw club- toch wegbezuinigd?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef Scjvb het volgende:
Als ik dus zo vrij mag zijn: kennelijk heeft u best nog veel (af) te leren. Geboden hulp door deskundigen kan naar mijn bescheiden mening daar best wat aan bijdragen.![]()
Als het zo evident is zou je toch denken dat je er iets van aan kunt wijzen in een van haar vele publieke uitingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Het lijkt mij evident dat ze inmiddels gehersenspoeld is tot een antisemiet. Waarschijnlijk gesponsord door Hamas cs.
Dat zal jij anders zien, want dezelfde hersenspoeling...
Je bent gewoon een totaaldebiel als je vuurwerk naar iets of iemand gooit. Net zoals je een totaaldebiel bent als je een snelweg gaat afsluitenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Beiden kan absoluut niet. Wat is dat nietszeggende PVDD trouwens ook extreem. Nog erger dan PRO dus.
De realiteit is dat bepaalde vormen van protest al door Europese rechters als legitiem zijn bevonden. Waaronder het blokkeren van snelwegen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, wat heerlijk tribaal. De realiteit is natuurlijk dat het beide niet kan.
Als je dat echt hetzelfde vindt ben je echt volledig van het padje. Denk je dat ze voor die blokkades ergens random hun ogen dicht doen en op de rem gaan staan ofzo?quote:Op zondag 3 mei 2026 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent gewoon een totaaldebiel als je vuurwerk naar iets of iemand gooit. Net zoals je een totaaldebiel bent als je een snelweg gaat afsluiten![]()
Een beetje spelen met andermans veiligheid uit een superioriteitsgevoel. Koekoek. Ik hoop zo van harte dat ik een keer vooraan sta bij die lui
Heb je gezien hoe ze een snelweg afsluiten? Elke keer als je zoiets doet veroorzaak je onnodig gevaar. Je speelt met andermans veiligheid en dat is een no-go. Ze gaan eerst langzaam rijden en mensen slingeren daar om heen, waarna die kneuzen simpelweg de snelweg op rennen. Je zal er maar aankomen met je dieplader vol zand.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je dat echt hetzelfde vindt ben je echt volledig van het padje. Denk je dat ze voor die blokkades ergens random hun ogen dicht doen en op de rem gaan staan ofzo?
Ik heb het idee dat jij dat niet gezien hebt. Nogmaals: denk je dat ze hun ogen dichtdoen ergens en op de rem trappen, op hoop van zegen? Dit is geen retorische vraag, ik wil weten hoe je denkt dat ze dit doen en hoe dat even gevaarlijk is als vuurwerk naar personen gooien.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe ze een snelweg afsluiten? Elke keer als je zoiets doet veroorzaak je onnodig gevaar. Je speelt met andermans veiligheid en dat is een no-go.
Je bent van het padje als je denkt dat dat én een effectieve én veilige manier van demonsteren is. Het is wachten op de eerste gewonde of dode.
Ik heb dat dus wél gezien. Je kan dan wel je vingers in je oren stoppen heel hard ''echt niet'' roepen, ik weet wat ik gezien heb en welk risico dat oplevert.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij dat niet gezien hebt. Nogmaals: denk je dat ze hun ogen dichtdoen ergens en op de rem trappen, op hoop van zegen? Dit is geen retorische vraag, ik wil weten hoe je denkt dat ze dit doen en hoe dat even gevaarlijk is als vuurwerk naar personen gooien.
Volgens mij is het probleem dan dat mensen er omheen slingeren. Ik kan me verder bovendien niet bepaald voorstellen dat die mensen voor de er omheen slingerende auto's springen.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb dat dus wél gezien. Je kan dan wel je vingers in je oren stoppen heel hard ''echt niet'' roepen, ik weet wat ik gezien heb en welk risico dat oplevert.
Lees jij wel? Ik zeg dat ze auto's gebruiken die langzamer gaan rijden en zodra er mensen omheen slingeren (wat natuurlijk het gevolg is) springen er snel mensen de snelweg op. Compleet gestoord.
Dat is spelen met andermans leven, dat is vuurwerk naar iemand gooien ook. Je doet dat gewoon niet.
Ja precies, die zijn het probleem. Mensen die op een snelweg rijden en om gevaar heen slingeren. Niet de mensen die het gevaar veroorzaken. Je hebt niets te zoeken op een snelweg, punt. Dat het om een of andere compleet achterlijke reden een legitieme manier van demonstreren is doet daar niets aan af. Sterker nog, dat is een gotspe.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:28 schreef viagraap het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem dan dat mensen er omheen slingeren. Ik kan me verder bovendien niet bepaald voorstellen dat die mensen voor de er omheen slingerende auto's springen.
jij bent de grip op de realiteit wel flink kwijt is het nietquote:Op zondag 3 mei 2026 17:28 schreef viagraap het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem dan dat mensen er omheen slingeren. Ik kan me verder bovendien niet bepaald voorstellen dat die mensen voor de er omheen slingerende auto's springen.
Hmmm.. tja.quote:Op zondag 3 mei 2026 07:22 schreef torentje het volgende:
[..]
De deskundigen van de GGZ heeft de VVD -jouw club- toch wegbezuinigd?
Je ziet inderdaad overduidelijk dat een handjevol auto's willens en wetens riskeert de blokkade en de al aanwezige politie te negeren. Dat kunnen zij niet doen zonder een aantal wetten te overtreden, iets wat in dit topic blijkbaar van groot belang is. Je ziet op dit filmpje beelden van ná het daadwerkelijke blokkeren.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Gevonden, het zijn geen hele hoge kwaliteits beelden, maar je ziet overduidelijk wat er gebeurt.
https://www.facebook.com/share/r/1Atmde5btT/
Hele veilig en normale manier van demonsteren. Hoor ze eens gillen en juichen? Dit is voor dat tuig gewoon een uitje. Lange lat erover
Je kan er om heen blijven draaien, dit blijft onnodig gevaar veroorzaken. Dat het ''mag'' betekent niet dat het wijs is.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad overduidelijk dat een handjevol auto's willens en wetens riskeert de blokkade en de al aanwezige politie te negeren. Dat kunnen zij niet doen zonder een aantal wetten te overtreden, iets wat in dit topic blijkbaar van groot belang is. Je ziet op dit filmpje beelden van ná het daadwerkelijke blokkeren.
En waarom zouden ze niet juichen? De blokkade is gelukt, sinds wanneer moet elke demonstratie een zeer serieuze aangelegenheid zijn?
mogen we ook juichen wanneer de eerste aan stukken worden gereden?quote:Op zondag 3 mei 2026 17:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad overduidelijk dat een handjevol auto's willens en wetens riskeert de blokkade en de al aanwezige politie te negeren. Dat kunnen zij niet doen zonder een aantal wetten te overtreden, iets wat in dit topic blijkbaar van groot belang is. Je ziet op dit filmpje beelden van ná het daadwerkelijke blokkeren.
En waarom zouden ze niet juichen? De blokkade is gelukt, sinds wanneer moet elke demonstratie een zeer serieuze aangelegenheid zijn?
Dan ben je ook niet helemaal lekker hoorquote:Op zondag 3 mei 2026 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
mogen we ook juichen wanneer de eerste aan stukken worden gereden?
zo iets zou ik ook niet bewerenquote:Op zondag 3 mei 2026 17:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan ben je ook niet helemaal lekker hoor
Ik zeg niet dat de politiewagens die we in beeld zien daar staan te blokkeren, ze staan immers op de vluchtstrook. Dus inderdaad, de auto's die doorrijden creëren onnodig gevaar. De demonstranten gaan pas die weg op als de chauffeurs hebben aangegeven dat de blokkade staat.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan er om heen blijven draaien, dit blijft onnodig gevaar veroorzaken. Dat het ''mag'' betekent niet dat het wijs is.
Vroeg of laat gaat het mis en dan is het te laat en komt er iemand niet meer thuis. Goed gewerkt hoor. Gelukkig heb je daarmee wel een heleboel goodwill gekweekt.. toch?
Overigens is daar nog géén blokkade. De polititie staat er omdat die geanticipeerd wordt. Jij denkt dat de politie wel even de snelweg afsluit voor XR?wat een wereldvreemd hautain geleuter zeg.
Deze mensen slopen eigenhandig dat stukje geloofwaardigheid van klimaatdemonstraties dat nog over was na al het gestuntel van anderen.
Zo werkt dat niet en zodra de eerste onder een auto ligt zal dat hele interessante jurispudentie op gaan leveren.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de politiewagens die we in beeld zien daar staan te blokkeren, ze staan immers op de vluchtstrook. Dus inderdaad, de auto's die doorrijden creëren onnodig gevaar. Ze gaan pas die weg op als de chauffeurs hebben aangegeven dat de blokkade staat.
Wat zou ik dat toch graag eens zien. Die xr terroristen die van heel dichtbij met een dieplader of vrachtwagen die niet meer kan stoppen kennismaken.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Je zal er maar aankomen met je dieplader vol zand.
Kan zeker interessant worden, ik heb geen idee hoe een aanrijding met persoon op snelwegen behandeld wordt in de wet. Wat dat verder over XR zou moeten zeggen weet ik niet. Het is ook niet alsof men niet weet dat het niet risicoloos is. Mijn punt is vooral dat we echt niet hoeven doen alsof vuurwerk gooien en een snelweg blokkeren een zelfde graad van ernstig risicovol zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet en zodra de eerste onder een auto ligt zal dat hele interessante jurispudentie op gaan leveren.
Sterker nog, daar hoeft niet eens letsel voor bij te komen kijken. Ik vermoed dat het met materiele schade al heel interessant kan gaan worden.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over het gewenste effect. Mensen treiteren heeft nog nooit geresulteerd in noemenswaardige resultaten. Integendeel, steeds meer mensen kotsen op XR. En terecht.
klopt, vuurwerk gooien is vele malen minder gevaarlijkquote:Op zondag 3 mei 2026 18:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kan zeker interessant worden, ik heb geen idee hoe een aanrijding met persoon op snelwegen behandeld wordt in de wet. Wat dat verder over XR zou moeten zeggen weet ik niet. Het is ook niet alsof men niet weet dat het niet risicoloos is. Mijn punt is vooral dat we echt niet hoeven doen alsof vuurwerk gooien en een snelweg blokkeren een zelfde graad van ernstig risicovol zijn.
Een file veroorzaken met busjes gevaarlijker dan potentieel letsel door zwaar vuurwerk? Ik heb niet meegekregen welk vuurwerk er gebruikt wordt bij AZC demonstraties, maar ik neem aan dat het geen grondbloemen zijn (die overigens op de verkeerde plek op het lichaam ook niet leuk zijn).quote:Op zondag 3 mei 2026 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
klopt, vuurwerk gooien is vele malen minder gevaarlijk
volgens mij gewoon rotjes, die homowouten maken het graag spannender dan het isquote:Op zondag 3 mei 2026 18:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Een file veroorzaken met busjes gevaarlijker dan potentieel letsel door zwaar vuurwerk? Ik heb niet meegekregen welk vuurwerk er gebruikt wordt bij AZC demonstraties, maar ik neem aan dat het geen grondbloemen zijn (die overigens op de verkeerde plek op het lichaam ook niet leuk zijn).
Het zou niet voor het eerst zijn dat de politie zaken anders voorstelt dan ze zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
volgens mij gewoon rotjes, die homowouten maken het graag spannender dan het is
Ik verwacht dat de deskundigen van de GGZ door de bezuinigingen op hun minder gemotiveerd zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:50 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hmmm.. tja.![]()
Maar evengoed blijft de GGZ continu in goede dienst voor behoeftigen en maakt ook steeds nog 'barmhartige uitzonderingen' voor bepaalde gevallen, als u begrijpt wat ik bedoel.
Het lijken wel xr-wappies.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het zou niet voor het eerst zijn dat de politie zaken anders voorstelt dan ze zijn.
Pakken ze dat tuig nu dan eindelijk dus een keer aan zoals het moet?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:25 schreef Regilio_ het volgende:
"Liveblog: Politie verwijdert klimaatdemonstranten van vluchtstrook snelweg | Blokkade A12 lijkt mislukt"
https://www.rtvutrecht.nl(...)de-a12-lijkt-mislukt
Mwah. Ze zijn in ieder geval tegengehouden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:28 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Pakken ze dat tuig nu dan eindelijk dus een keer aan zoals het moet?
Het is al iets. Liever had ik de knuppel erop gezien, maargoed. Hopelijk verzetten ze zich de volgende keer net iets meer waardoor de politie eens fijn mag oefenen. Graag met livestream.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:29 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Mwah. Ze zijn in ieder geval tegengehouden.
waren zeker bang dat het uit de hand zou lopen door de tegendemonstrantenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:25 schreef Regilio_ het volgende:
"Liveblog: Politie verwijdert klimaatdemonstranten van vluchtstrook snelweg | Blokkade A12 lijkt mislukt"
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:25 schreef Regilio_ het volgende:
Ja, daar kunnen die automobilisten wat aan doenquote:En daarnaast staan we er ook tegen de genocide in Gaza.
De boeren blokkeerden een deel van de demonstranten inderdaad. Dat deel kon daardoor de rest niet steunen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
Er waren toch wat boeren die de boel afgezet hadden waardoor ze niet verder konden de snelweg op?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |