abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:28:20 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_214840173
quote:
Het aantal jongeren tot 27 jaar met een bijstandsuitkering blijft stijgen, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS. Het is het zesde kwartaal op rij dat er sprake was van een toename in deze leeftijdsgroep.

Van de mensen met een uitkering is nu 10 procent jongvolwassene. Maar ook onder andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen met een uitkering: bij 27- tot 45-jarigen was het aantal bijstandsgerechtigden eind juni met duizend toegenomen.
Ook het aantal bijstandsgerechtigde 45-plussers was in het tweede kwartaal van dit jaar groter dan een jaar eerder. In die leeftijdscategorie hebben nu 229.000 mensen een uitkering. De verdeling van vrouwen en mannen in de bijstand is in de afgelopen tien jaar vrijwel onveranderd: ongeveer 57 procent is vrouw en 43 procent man.
Eind juni ontvingen in totaal 405.000 mensen een bijstandsuitkering. Dat is een stijging van 6.000 personen vergeleken met vorig jaar juni. Het is het vierde kwartaal op rij dat dit aantal stijgt.

https://www.nu.nl/economi(...)f-jaar-op.html#nujij

Leuk artikel maar zonder context zegt het niet zoveel. - Nope- of je zoekt er feiten bij met bron -

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 31-08-2024 22:31:49 ]
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_214840263
'jongeren'
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:45:45 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214840271
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:28 schreef britneycheers het volgende:
jongeren tot 27 jaar
:{w
pi_214840310
Sta er niet van te kijken, deze generatie jongeren is absurd zwak en lui.
blablablabla
pi_214840371
Ze zitten in de bijstand omdat ze altijd te laat komen en ontslagen worden:
NWS / Scholieren regelmatig te laat omdat ze geen klok kunnen kijken
pi_214840478
Een mogelijke oorzaak is de strengere eisen voor een Wajong uitkering, waardoor deels arbeidsongeschikte jongeren die voor de verandering een Wajong uitkering kregen nu in de bijstand komen.
pi_214840739
Zoals TS al aangeeft, is de kans aannemelijk dat dit voor een aanzienlijk deel mensen met een migratieachtergrond betreft. Zonder migratie, had dit percentage een waarschijnlijk een stuk lager gelegen. Maar dat zal men bij het politiek correcte CBS niet meenemen in het onderzoek natuurlijk, dat dient verdoezeld te worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214840916
10% van 405.000. Dat is 40,500. Op 17 18 millioen mensen. Wat is dat? 0,2% van alle inwoners?

En het aantal uitkeringen stijgt voor alle groepen. Helaas onduidelijk of het aantal uitkeringen voor de ene groep sneller omhoog gaat dan voor een andere.

Raar artikel.
pi_214841942
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:58 schreef ReplaR het volgende:
Ze zitten in de bijstand omdat ze altijd te laat komen en ontslagen worden:
NWS / Scholieren regelmatig te laat omdat ze geen klok kunnen kijken
Dat zit er wel in ja. We moeten echt de lessen klokkijken en veterstrikken weer verplicht stellen op de basisschool.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214841964
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals TS al aangeeft, is de kans aannemelijk dat dit voor een aanzienlijk deel mensen met een migratieachtergrond betreft. Zonder migratie, had dit percentage een waarschijnlijk een stuk lager gelegen. Maar dat zal men bij het politiek correcte CBS niet meenemen in het onderzoek natuurlijk, dat dient verdoezeld te worden.
Je complottheorie lijkt me niet aannemelijk omdat CBS genoeg statistieken heeft over bijstand en migratieachtergrond, zoals hier

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)wartaal%20van%202022.

Volgende keer beter zoeken.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:05:34 #11
338319 ZarB
Piņa colada
pi_214841981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Een mogelijke oorzaak is de strengere eisen voor een Wajong uitkering, waardoor deels arbeidsongeschikte jongeren die voor de verandering een Wajong uitkering kregen nu in de bijstand komen.
Hoe komen al die jongeren dan opeens arbeidsongeschikt :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214842000
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:05 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hoe komen al die jongeren dan opeens arbeidsongeschikt :')
Autisme, depressie, Syndroom van Down etc etc.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:11:35 #13
338319 ZarB
Piņa colada
pi_214842025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar word je niet meteen arbeidsongeschikt van. Het probleem is vooral dat een hele hoop jongeren geen zin hebben om te werken en dan liever gaan steuntrekken. Dat de regels voor wajong strakker zijn is alleen maar goed. Jarenlang met wajongers gewerkt en dat waren overwegend uitvreters.
pi_214842033
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
Daar word je niet meteen arbeidsongeschikt van. Het probleem is vooral dat een hele hoop jongeren geen zin hebben om te werken en dan liever gaan steuntrekken. Dat de regels voor wajong strakker zijn is alleen maar goed. Jarenlang met wajongers gewerkt en dat waren overwegend uitvreters.
Ben jij keuringsarts of waar haal je de expertise vandaan om te beoordelen of mensen met dit soort aandoeningen wel of niet deelarbeidsongeschikt zijn?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:18:33 #15
338319 ZarB
Piņa colada
pi_214842087
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ben jij keuringsarts of waar haal je de expertise vandaan om te beoordelen of mensen met dit soort aandoeningen wel of niet deelarbeidsongeschikt zijn?
Je moet keuringsarts zijn om te weten dat niet iedereen met ass of een depressie arbeidsongeschikt is?
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de ervaring heb dat er, met name in het verleden, heel veel wajongers waren die echt wel konden waren maar "wajong is kaolo hoger dan beetje minimumloon mefrouw heb adhd weettoch"
pi_214842088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je complottheorie lijkt me niet aannemelijk omdat CBS genoeg statistieken heeft over bijstand en migratieachtergrond, zoals hier

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)wartaal%20van%202022.

Volgende keer beter zoeken.
Dit heeft niets met een complottheorie te maken, wel met de realiteit. En zelfs de gegevens die jij hier deelt uit 2022, weten mijn post al op mooie wijze te bevestigen:
quote:
Van de Nederlandse bevolking (tussen 18 jaar en AOW-leeftijd) ontving 4,2 procent een bijstandsuitkering op enig moment gedurende het eerste kwartaal van 2022. Onder migranten van Buiten-Europese herkomst is het aandeel met bijstand groter dan het gemiddelde. Met name migranten uit Marokko en overig Buiten-Europese landen ontvingen vaak bijstand: 20,4 en 17,7 procent.
...
quote:
Gemiddeld ontvangen de vijf grootste herkomstgroepen uit landen waarvandaan recent vluchtelingen naar Nederland zijn gekomen flink vaker bijstand dan gemiddeld. Het aandeel met een bijstandsuitkering is het hoogst onder personen geboren in Syrië. Met 50,4 procent is dit aandeel in het eerste kwartaal 2022 12 keer zo groot als het Nederlands gemiddelde. Van de vijf herkomstgroepen ontvingen Iraanse migranten het minst vaak bijstand (21,9 procent), maar dit percentage was wel bijna 2 keer hoger dan het percentage overig Buiten-Europese migranten met bijstand.
Maar dit onderscheid wordt niet gemaakt in het artikel van nu.nl, daar lezen we alleen over 'jongeren' en 'jongvolwassenen'. En men baseert zich op dit artikel van CBS dat vandaag is gepubliceerd. En ook daar wordt, zoals ik al aangaf, geen onderscheid gemaakt in achtergrond of afkomst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214842111
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:51 schreef Elan het volgende:
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214842113
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Je moet keuringsarts zijn om te weten dat niet iedereen met ass of een depressie arbeidsongeschikt is?
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de ervaring heb dat er, met name in het verleden, heel veel wajongers waren die echt wel konden waren maar "wajong is kaolo hoger dan beetje minimumloon mefrouw heb adhd weettoch"
Die gaan over dat oordeel en zijn er voor opgeleid. Wij zijn leken die daar niet over kunnen oordelen.
pi_214842125
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heeft niets met een complottheorie te maken, wel met de realiteit. En zelfs de gegevens die jij hier deelt uit 2022, weten mijn post al op mooie wijze te bevestigen:
[..]
...
[..]
Maar dit onderscheid wordt niet gemaakt in het artikel van nu.nl, daar lezen we alleen over 'jongeren' en 'jongvolwassenen'. En men baseert zich op dit artikel van CBS dat vandaag is gepubliceerd. En ook daar wordt, zoals ik al aangaf, geen onderscheid gemaakt in achtergrond of afkomst.
Jouw complottheorie is dat CBS dat soort gegevens bewust weglaat, terwijl mijn link het tegendeel laat zien
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:22:48 #20
338319 ZarB
Piņa colada
pi_214842133
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die gaan over dat oordeel en zijn er voor opgeleid. Wij zijn leken die daar niet over kunnen oordelen.
Ik zou mezelf geen leek noemen op dit gebied.
pi_214842185
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:28 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Leuk artikel maar zonder context zegt het niet zoveel. Hoeveel % van deze jongeren hebben afgelopen jaren een verblijfsvergunning gekregen?

We kunnen natuurlijk doen alsof het een landelijk fenomeen is en dat Anna en Henk steeds vaker na de middelbare school voor een bijstandsuitkering kiezen, maar dat ligt niet voor de hand.
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar hun verdere achtergrond. Komt dit omdat ze een bullshit studie hebben gevolgd. En zodoende nergens een baan kunnen vinden maar wel het ouderlijk huis moeten verlaten? Hoe is de etnische samenstelling van deze statistieken?
pi_214842264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Jouw complottheorie is dat CBS dat soort gegevens bewust weglaat, terwijl mijn link het tegendeel laat zien
Nee hoor, in het artikel dat hierover geschreven is staat niets over achtergrond of afkomst. Jij moet vervolgens naar andere cijfers grijpen, uit 2022, maar daar gaat het artikel van nu.nl en dus dit topic niet over. En je probeert vervolgens mij standpunt weg te zetten als een 'complottheorie', waar dus helemaal geen sprake van is.
pi_214842373
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, in het artikel dat hierover geschreven is staat niets over achtergrond of afkomst. Jij moet vervolgens naar andere cijfers grijpen, uit 2022, maar daar gaat het artikel van nu.nl en dus dit topic niet over. En je probeert vervolgens mij standpunt weg te zetten als een 'complottheorie', waar dus helemaal geen sprake van is.
Jij stelt dat het doelbewust verdoezeld is zonder dat je de onderzoeksvraag weet. Ook publiceert het volgens jou politiek correcte CBS geregeld data over bijstand en migratieachtergrond of arbeidsparticipatie van (voormalig) statushouders. Dus je stelling komt op mij nogal complotterig over ja.
pi_214842430
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
Er is ook gigantisch veel betekenisloos werk. Ja, logisch dat je dan een depressie krijgt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:53:04 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214842431
Wat een lullen!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214842822
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit. :')
Tegenwoordig is het wel heel extreem hoor. Ze hebben al een burnout voor ze überhaupt aan de bak zijn.
blablablabla
pi_214842916
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegenwoordig is het wel heel extreem hoor. Ze hebben al een burnout voor ze überhaupt aan de bak zijn.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn generatie ook toch echt uitzonderlijk extreem verloren was. Nu hoor ik leeftijdsgenoten precies hetzelfde zeggen over de volgende generatie.

Maar deze keer is het ekt waar heur.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:50:23 #28
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214842942
Dit is de eerste generatie die het voor elkaar krijgt elke dag tenderloins en juicy stakes op tafel te krijgen zonder de mouwen uit te stropen. Ik hou mijn hart vast voor de volgende generatie.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214843007
quote:

[..]
Ze kunnen waarschijnlijk niet tegen de werkdruk die gegeven word aan werknemers bij de reguliere bedrijven.
pi_214843028
De oude Grieken wisten het al.
pi_214843091
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mij nog herinneren dat mijn generatie ook toch echt uitzonderlijk extreem verloren was. Nu hoor ik leeftijdsgenoten precies hetzelfde zeggen over de volgende generatie.

De team burnout is relatief nieuw.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:21:46 #32
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_214843170
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is de eerste generatie die het voor elkaar krijgt elke dag tenderloins en juicy stakes op tafel te krijgen zonder de mouwen uit te stropen. Ik hou mijn hart vast voor de volgende generatie.

We leven in een erg rijk land, ook de arme hebben het goed hier. Ik ben dit jaar al in totaal bijna 6 weken op vakantie geweest, beide keren buiten Europa terwijl ik ook een uitkering heb. 1 keer alleen met een vriendin en 1 keer met mijn kinderen, Ik werk niet zwart, maar met goed bugetteren en alle extra toeslagen kan je gewoon prima leven. Ik definieer mijzelf niet als arm.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_214843185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
ADHD, bipolair, neurodivers, psychotisch, schizofreen, OCD, hechtingsstoornis, angststoornis, etc. etc. Er is een heel boek vol met dit soort stickertjes: de DSM-5. Voor iedereen die dat wil is er wel een stickertje, en als dat er niet is, dan komt het wel in de DSM-6.
pi_214843199
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De 'no future' generatie was dat toch? Die doen het prima volgens mij.
pi_214843256
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:27 schreef Morri2 het volgende:

[..]
De 'no future' generatie was dat toch? Die doen het prima volgens mij.
Dat zijn er ondertussen ook al meerdere geweest volgens mij. De jongeren die in de jaren 80 massaal werkloos waren zijn de originelen toch?
pi_214843266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:58 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Het merendeel van die jongeren is helemaal niet arbeidsongeschikt maar heeft gewoon een pak rammel en een schop onder hun hol nodig 🥾💥 .
Nou, als ik sommigen bij ons op het werk zie, dan deel ik idd je mening..
pi_214843275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn basisschoolleraren hadden al burnouts. Voor mijn leeftijdsgenoten is dat dus iets wat al het hele leven bestaat.
pi_214843376
Leuk hoe een topic over jongeren gepolariseerd is over asielzoekers door de users die 24/7 hier posten
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:54:28 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214843489
quote:
Dat kan. De bijstand zit vol met mensen met allerlei lichamelijke en psychische klachten waardoor ze onaantrekkelijk zijn voor werkgevers.

Lekker goedkoop wel. Dan hoeft de staat geen dure arbeidsongeschiktheid uitkeringen te betalen maar mensen gewoon in de participatiewet proppen waar ze maar het hoognodige krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:58:28 #40
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214843544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:51 schreef Elan het volgende:
Wij kijken even naar WAO en bijstandscijfers uit de jaren 70/80...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:59:07 #41
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214843554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mijn basisschoolleraren hadden al burnouts. Voor mijn leeftijdsgenoten is dat dus iets wat al het hele leven bestaat.
Dat noemde we nog wel overspannen.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:00:53 #42
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214843579
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:21 schreef britneycheers het volgende:

[..]
We leven in een erg rijk land, ook de arme hebben het goed hier. Ik ben dit jaar al in totaal bijna 6 weken op vakantie geweest, beide keren buiten Europa terwijl ik ook een uitkering heb. 1 keer alleen met een vriendin en 1 keer met mijn kinderen, Ik werk niet zwart, maar met goed bugetteren en alle extra toeslagen kan je gewoon prima leven. Ik definieer mijzelf niet als arm.
Dus in je eerste post meteen kankeren op de buitenlanders, maar eigenlijk loop je zelf vol trots te parasiteren. Of je bent ongekend hypocriet, of een troll. :D
pi_214843634
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:58 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Wij kijken even naar WAO en bijstandscijfers uit de jaren 70/80...
WAO was gewoon een vorm vroegpensioen in de jaren 70/80. Omdat mensen fysiek op waren vanwege het zware werk dat ze deden. Was ook amper overgewicht.

Tegenwoordig is een fatsoenlijke schilder of tegelzetter (ondanks de riante beloningen ) amper nog aan te komen. Dat geeft wel aan hoe lui deze generatie is.
blablablabla
pi_214843658
Je kan je ook afvragen waarom het CBS deze berichten stuurt.

Waarom nu? Wie moet er wat mee? Mķet je er wat mee, zoja wat? Wat is het doel van het bericht, aan wie is het gericht? Waarom een half verhaal, en niet meteen het complete plaatje in context? Etc.

Nu gooien ze -ogenschijnlijk- een bericht lukraak voor de leeuwen, waarbij ze ongevoelig lijken voor de tendensen en tegenstellingen die in de samenleving spelen/leven.

Doet het CBS hier nu goed aan, qua vorm én inhoud?

Is het voor politici: die weten het al

Is het voor ons: iedereen weet het beter

Is het voor werkgevers: die vragen juist personeel en weten het ook al

Voor wie is dit nieuwsbericht dan wčl bedoeld? :D is er 1 ziel in NL die na dit nieuwsbericht denkt: Hej, dit wist ik nog niet, ik moet iets doen, of anders doen, of helpen, of..

Ik zie maar 1 nut: De geesten voorbereiden voor maatregelen, die terughaken op dit bericht, zodat iets wat we mss niet willen dan volstrekt logisch en eerlijk lijkt. Zoiets??

Of als honeypot, zodat ze in de reacties op Fora kunnen grasduinen hoe 'de vlag erbij hangt'.

Vind het eigenlijk onnavolgbaar, je kan er niéts mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Buikbrein op 30-08-2024 17:15:04 ]
pi_214843719
Het moet ook maar net in je aard leggen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:18:55 #46
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_214843744
Zou dat niet gewoon komen doordat jongere generaties niet meer zomaar gaan voor een geestdodende kantoorbaan waardoor je geestelijke gesteldheid achteruit gaat? In mijn huidige kantoorbaan zijn al vier personen in een burn out beland, zowel oud als jong, omdat ze geestelijk geen uitdaging meer hebben in hun baan. Jongere generaties bedanken daarvoor, hoewel ze dan wel weer op zoek kunnen gaan naar wat wél bij ze past want er zal toch eigen verdiend brood op de plank moeten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 30-08-2024 17:56:21 ]
With love :*
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:22:48 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214843783
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:18 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zou dat niet gewoon komen doordat jongere generaties niet meer zomaar gaan voor een geestdodende kantoorbaan waardoor je geestelijke gesteldheid achteruit gaat? In mijn huidige kantoorbaan zijn al vier personen in een burn out beland, zowel oud als jong, omdat ze geestelijk geen uitdaging meer hebben in hun baan. Jongere generaties bedanken daarvoor, hoewel ze dan wel weer op zoek kunnen gaan naar wat wél bij ze past want er zal toch eigen verdiend broodnop denolanj moeten komen.
Er is werk genoeg om wat leuks te vinden dat bij je past.

Als je geen initiatief toont om leuk werk te vinden, ligt de schuld maar bij 1 persoon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214843805
quote:
Zou dat niet gewoon komen doordat jongere generaties niet meer zomaar gaan voor een geestdodende kantoorbaan waardoor je geestelijke gesteldheid achteruit gaat? In mijn huidige kantoorbaan zijn al vier personen in een burn out beland, zowel oud als jong, omdat ze geestelijk geen uitdaging meer hebben in hun baan. Jongere generaties bedanken daarvoor, hoewel ze dan wel weer op zoek kunnen gaan naar wat wél bij ze past want er zal toch eigen verdiend broodnop denolanj moeten komen.
Een oplossing zou zijn dat iedereen geld genoeg zou krijgen om op jonge leeftijd wereldreizen te maken en pas op 70 jarige leeftijd zou moeten gaan werken.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:54:13 #49
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_214844222
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je geen initiatief toont om leuk werk te vinden, ligt de schuld maar bij 1 persoon.
Dat ben ik volledig met je eens. En anders lopen er genoeg coaches rond om je de juiste richting op te loodsen, wel alleen als het ook daadwerkelijk een goede coach is want er lopen ook een hoop niet goede coaches rond.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Een oplossing zou zijn dat iedereen geld genoeg zou krijgen om op jonge leeftijd wereldreizen te maken en pas op 70 jarige leeftijd zou moeten gaan werken.
Dat zeg ik niet. Maar denk wel dat er een shift gaande mbt de standaardroute die een werknemer loopt ten opzichte van vroeger. Het is niet meer werken en bek dicht om het maar even grof te zeggen, er wordt nu meer gekeken naar gevoel.
With love :*
pi_214844454
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:59 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Dat noemde we nog wel overspannen.
Je hebt gelijk.
pi_214844798
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:15 schreef Nober het volgende:
Het moet ook maar net in je aard leggen.
pi_214844956
Vroeger schreef je 3 brieven, dat werd dan gepost, en na een week had je antwoord. Je kwam thuis, in je woning die je voor een tonnetje of 2 gekocht heb. Je hebt een mooi salaris, genoeg om vrouw en 2 kinderen te onderhouden.

Een studie heb je niet gevolgd. Ondanks dat het gratis was, had je er weinig zin in. Gelukkig heb je een bedrijf gevonden dat bij je past. Even langs gaan en je voorgesteld, was alles goed. Het bedrijf heeft je intern opgeleid in een jaar tijd (incl. loon betaling).

.

Nu krijg je 200 emails per dag en alles moet binnen een kwartier beantwoord en opgelost zijn. Whatsapp, ook na 21:00 af en toe een berichtje van je manager.

Beide partners werken (na het afronden van een hbo en de ander zelfs een uni studie), want anders redt je het niet qua kosten, met 2 kinderen, een hypotheek en de studiefinanciering is ook niet helemaal afbetaald (2x pechgeneratie).

De baan, gevonden via LinkedIn! 84 solicitaties, 3 keer uitgenodigd, 2 keer de laatste ronde. En de laatste keer geluk had, na 5 rondes, en 3 tests(logica/psychologisch/team), aangenomen.

Je woont in hetzelfde huisje als je doppelganger in het verleden, deze is nu 50 jaar ouder, authentiek, een opknappertje, gedeeltelijk nog met enkel glas. Maar je hebt het toch wel even mooi kunnen kopen voor 7.5ton.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:37:45 #53
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214844985
quote:
Eind juni ontvingen in totaal 405.000 mensen een bijstandsuitkering
405.000 x alleenstaande norm ¤1308,45= 530 miljoen euro per maand. / beroepsbevolking 9.8 miljoen = ¤54

Ik betaal 54¤ per maand voor de bijstandsgerechtigden. Ach ik gun het ze.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:59:07 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214845189
quote:

[..]
Je bent echt een ouwe zak aan het worden als je dit soort denkbeelden over jeugd hebt.
pi_214845568
quote:
Zou dat niet gewoon komen doordat jongere generaties niet meer zomaar gaan voor een geestdodende kantoorbaan waardoor je geestelijke gesteldheid achteruit gaat? In mijn huidige kantoorbaan zijn al vier personen in een burn out beland, zowel oud als jong, omdat ze geestelijk geen uitdaging meer hebben in hun baan. Jongere generaties bedanken daarvoor, hoewel ze dan wel weer op zoek kunnen gaan naar wat wél bij ze past want er zal toch eigen verdiend brood op de plank moeten komen.
Als dat het geval zou zijn zoek je toch ander werk en/of laat je omscholen. Zeker als je nog jong bent. En je neemt toch niet zomaar ontslag als je geen plan B hebt. Dan mis je ook een ww uitkering.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:45:43 #56
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214846041
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er is ook gigantisch veel betekenisloos werk. Ja, logisch dat je dan een depressie krijgt.
Zou mij zelf ook van kant maken als ik ergens in een kantoortuin moet zitten 40 uur in de week.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214846211
We leven in een maatschappij waarin iedereen zelfredzaam moet zijn. We hebben het grootste deel van de werkloosheidsuitkeringen afgeschaft of drastisch ingekort, waardoor bijna iedereen nu in de bijstand terecht is gekomen. Het voordeel daarvan is dat we nu kunnen zeggen dat er meer dan 400.000 profiteurs zijn, waardoor het steeds makkelijker wordt om de rest van de werkloosheidsuitkeringen (waaronder de bijstand) ook af te schaffen.

En ja, de meerderheid bestaat natuurlijk uit profiterende buitenlanders. Dus binnenkort bij werkloosheid gewoon twee maanden WW en dan geen inkomen meer. Dat zal ze leren.

Of althans, zo wordt het verkocht.
pi_214846848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bent echt een ouwe zak aan het worden als je dit soort denkbeelden over jeugd hebt.
Is gewoon wat ik om me heen zie en hoor. Valt ook wel te verklaren want van huis uit groeien de bomen dikwijls tot de hemel en met de huidige arbeidsmarkt heb je als je eenmaal zelf aan de slag gaat heel veel te eisen. En nu komen ze dus met bosjes in de bijstand terecht terwijl de werkgelegenheid recordhoog is.
blablablabla
pi_214846887
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De enige aandoening die de meeste wajongers hebben is te veel rukken en playstationen.
pi_214846897
Het aantal jongeren met een migratie/asielachtergrond stijgt ook fors, verband?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_214847115
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 00:02 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De enige aandoening die de meeste wajongers hebben is te veel rukken en playstationen.
Niet dat ik veel verwacht van het niveau op Fok maar je komt tegenwoordig echt niet zo makkelijk in de Wajong. Mijn beste vriend had autisme, depressie en een eetstoornis. Kon volgens de keuring prima werken,kreeg geen Wajong.

Paar weken later is hij van de flat van zijn zus gesprongen. Dit was iemand die cum laude was geslaagd op het vwo. We praten nu over bijna 8 jaar geleden. Inmiddels zijn de regels nog veel strenger
pi_214847121
De maatschappij gaat sterk veranderen.
pi_214847549
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 00:02 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Tegenwoordig kom je alleen nog in de wajong als je een kwijlend kasplantje bent
pi_214847620
Ken vele oplichters in de wajong. Die kunnen prima gedeeltelijk werken.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:17:09 #65
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214847651
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel beetje jammer dat je dan weer van uitzendcontract naar uitzendcontract mag. Sommige bedrijven zijn helemaal niet van plan mensen na een uitzendperiode een vast contract te bieden, maar lokken daar uiteraard wel mee. Geeft natuurlijk echt een stabiel gevoel en maakt het ook een stuk makkelijker voor een toch al lastig te verkrijgen hypotheek.

Je blijft ook niet eeuwig vijfentwintig dus als je na een paar jaar geen vast contract krijgt, mag je weer verder zoeken maar dan nét wat ouder. Met een beetje dubbelpech gebeurt er daarna hetzelfde. En met nog wat meer pech is de arbeidsmarkt dan helemaal niet zo lekker meer.

En dan nog niet te vergeten dat je voor de domste banen soms de achterlijkste testjes moet doen, :'). Echt, het lijkt af en toe wel alsof je cum laude afgestudeerd moet zijn om schoonmaker te kunnen worden (bij wijze van).

Edit: het is goed dat er een tijd geleden een beetje is gesleuteld aan uitzendovereenkomsten (o.a. max 3 opvolgend) maar daar mag echt nog wel meer aan gedaan worden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:29:06 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214847676
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Is gewoon wat ik om me heen zie en hoor. Valt ook wel te verklaren want van huis uit groeien de bomen dikwijls tot de hemel en met de huidige arbeidsmarkt heb je als je eenmaal zelf aan de slag gaat heel veel te eisen. En nu komen ze dus met bosjes in de bijstand terecht terwijl de werkgelegenheid recordhoog is.
Tja ik werk ook geregeld met collega's die net van school komen maar die doen het doorgaans gewoon prima. Lijkt eerder dat je zelf moeite hebt met ouder worden.

Verder baseer je het ook werkelijk nergens op. Misschien komt het wel door statushouders. Of komt het door mensen die anders in de WAJONG zaten. Of komt het door faillissementen van bedrijven, waarbij jongeren minder lang WW-recht hebben. We weten het niet.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:05:30 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214847849
Ik heb toch echt de indruk dat de focus erg ligt op een deel van de jongeren. Ik zie toch vooral veel keurig opgevoede, beleefde en hardwerkende jongeren die erg hun best doen op school en/of werk.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:25:06 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214847950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Vroeger was je overspannen, tegenwoordig heb je een burn out.
Is verder gewoon hetzelfde, komt ook al decennialang voor, alleen de naam wisselt.
Net Raider-Twix, Vim-Jif-Cif, Libertel-Vodafone.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214848008
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ik werk ook geregeld met collega's die net van school komen maar die doen het doorgaans gewoon prima. Lijkt eerder dat je zelf moeite hebt met ouder worden.

Verder baseer je het ook werkelijk nergens op. Misschien komt het wel door statushouders. Of komt het door mensen die anders in de WAJONG zaten. Of komt het door faillissementen van bedrijven, waarbij jongeren minder lang WW-recht hebben. We weten het niet.
Ik werk al jaren als planner voor een bedrijf met ca 1200 man personeel. Het valt me op hoe makkelijk veel jongeren zijn als het gaat om afspraken (niet) nakomen en bijvoorbeeld ziekteverzuim. Fatsoen is ook vaak ver te zoeken.

Mag je boomeronzin vinden maar heb toch het idee dat wij vroeger meer te bewijzen hadden t.a.v. een werkgever voor je bepaalde privileges kreeg.

Maar is ook wel te verklaren want zoals ik zei vroeger mocht jij blij zijn met je baantje en tegenwoordig moet een baas blij zijn als jij überhaupt voor hem wil werken.
blablablabla
pi_214848037
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vroeger was je overspannen, tegenwoordig heb je een burn out.
Is verder gewoon hetzelfde, komt ook al decennialang voor, alleen de naam wisselt.
Net Raider-Twix, Vim-Jif-Cif, Libertel-Vodafone.
Het percentage ziekteverzuim is al jaren relatief hoog. En dan zeggen mensen werkstress, alsof die er vroeger niet was.

https://www.consultancy.n(...)-hoger-ziekteverzuim
blablablabla
pi_214848053
quote:
en dus gewoon aan het werk moeten zoals het hoort
pi_214848117
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Vroeger schreef je 3 brieven, dat werd dan gepost, en na een week had je antwoord. Je kwam thuis, in je woning die je voor een tonnetje of 2 gekocht heb. Je hebt een mooi salaris, genoeg om vrouw en 2 kinderen te onderhouden.

Een studie heb je niet gevolgd. Ondanks dat het gratis was, had je er weinig zin in. Gelukkig heb je een bedrijf gevonden dat bij je past. Even langs gaan en je voorgesteld, was alles goed. Het bedrijf heeft je intern opgeleid in een jaar tijd (incl. loon betaling).
.
Hoe 'vroeger' is 'vroeger' bij dit verhaal? Jaren 50 of zo?
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:49:23 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214848153
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik werk al jaren als planner voor een bedrijf met ca 1200 man personeel. Het valt me op hoe makkelijk veel jongeren zijn als het gaat om afspraken (niet) nakomen en bijvoorbeeld ziekteverzuim. Fatsoen is ook vaak ver te zoeken.

Mag je boomeronzin vinden maar heb toch het idee dat wij vroeger meer te bewijzen hadden t.a.v. een werkgever voor je bepaalde privileges kreeg.

Maar is ook wel te verklaren want zoals ik zei vroeger mocht jij blij zijn met je baantje en tegenwoordig moet een baas blij zijn als jij überhaupt voor hem wil werken.
Misschien deugt die organisatiecultuur bij jullie wel gewoon niet, en krijgen mensen er daarom schijt aan. Doorgaans is het tweerichtingsverkeer hoe men met elkaar omgaat.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:50:27 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214848163
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:44 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Hoe 'vroeger' is 'vroeger' bij dit verhaal? Jaren 50 of zo?
Een tijd die nooit heeft bestaan.
pi_214848189
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:38 schreef mschol het volgende:

[..]
en dus gewoon aan het werk moeten zoals het hoort
Het is heel lastig om werk te vinden voor deze groep omdat veel werkgevers er niet op zitten te wachten. Dus blijven de meeste levenslang in de bijstand zitten.
pi_214848270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien deugt die organisatiecultuur bij jullie wel gewoon niet, en krijgen mensen er daarom schijt aan. Doorgaans is het tweerichtingsverkeer hoe men met elkaar omgaat.
Dat zal wel meevallen want ik spreek anderen (ook extern) en die lopen tegen precies dezelfde problemen aan. Het is gewoon een luie generatie die niet meer om kan gaan met tegenwind omdat ze die nooit gehad hebben. Het begint al op de basisschool met leerlingen die amper te handhaven zijn.
blablablabla
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:08:01 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214848853
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen want ik spreek anderen (ook extern) en die lopen tegen precies dezelfde problemen aan. Het is gewoon een luie generatie die niet meer om kan gaan met tegenwind omdat ze die nooit gehad hebben. Het begint al op de basisschool met leerlingen die amper te handhaven zijn.
Je bedoeld dat basisscholen het opgegeven hebben te handhaven.
pi_214848914
quote:

[..]
Dus je praat alleen over die dingen met mensen die het met je eens zijn?
pi_214848943
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je praat alleen over die dingen met mensen die het met je eens zijn?
En nogal kortzichtig is het wel. Allemaal lui. Daarom krijgen ze bijstand.

Empathie is ver te zoeken.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_214848965
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 00:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het aantal jongeren met een migratie/asielachtergrond stijgt ook fors, verband?
In de praktijk heeft dat weinig invloed.
We hebben al jaren een hoge instroom van migranten en toch zijn de cijfers juist gedaald.

Als je het artikel leest gaat het om een stijging van 6.000 personen in 1 jaar.
Dat is een stijging van 1,5% op het totaal en dat is na de daling van de afgelopen jaren niet heel schokkend.

Het zijn er nu 405.000 t.o.v. de 399.000 van vorig jaar juni:
pi_214849015
quote:

[..]
Ik heb een paar jonge collega's en stagiares. Het wisselt, soms zit er inderdaad een crybaby bij, dat valt natuurlijk op, maar dat heb je bij de ouderen net zo goed. Genoeg lui tegengekomen, 50+, die jaren lang thuis zitten met een burnout. Maar de meeste willen gewoon goed werk afleveren.

Probleem bij de ouderen is dat ze ook geen zin/energie hebben om nieuwe programma's en werkmethoden te leren (en ze zijn al sloom als het om daadwerkelijke output gaat).

"We hebben het altijd zo gedaan, waarom moet het nu anders." :') Omdat het 3x minder tijd kost?

Mijn vrouw had laatst een iets ouder persoon aangenomen, 50+, in een team met vooral jongeren, 20-30. Die moest ze na 2 maanden weer ontslaan, want te traag met de programma's, te weinig productie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 31-08-2024 11:40:40 ]
pi_214849058
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ik heb een paar jonge collega's en stagiares. Het wisselt, soms zit er inderdaad een crybaby bij, dat valt natuurlijk op, maar dat heb je bij de ouderen net zo goed. Genoeg lui tegengekomen, 50+, die jaren lang thuis zitten met een burnout. Maar de meeste willen gewoon goed werk afleveren.

Probleem bij de ouderen is dat ze ook geen zin/energie hebben om nieuwe programma's en werkmethoden te leren (en ze zijn al sloom als het om daadwerkelijke output gaat).

"We hebben het altijd zo gedaan, waarom moet het nu anders." :') Omdat het 3x minder tijd kost?

Mijn vrouw had laatst een iets ouder persoon aangenomen, 50+, in een team met vooral jongeren, 20-30. Die moest ze na 2 maanden weer ontstaan, want te traag met de programma's, te weinig productie.
Luie mensen zoeken vaak slimme, werk besparende manieren om werk gedaan te krijgen, dus die zijn belangrijk voor een bedrijf ;)
pi_214849231
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Luie mensen zoeken vaak slimme, werk besparende manieren om werk gedaan te krijgen, dus die zijn belangrijk voor een bedrijf ;)
"Kijk mij hard werken, ik ben elke dag als eerst binnen en blijf het langste, korte pauzes."

Dan kom je eens kijken wat ze precies doen.Vreemd..Je kan daar een scriptje gebruiken. Simpel importeren, wordt het automatisch berekend, hoef je niet manueel, die 300 cijfers in excel in te typen.

Je kan dat ook digitaal controleren en stempelen. Dan hoef je niet alles uit te drukken (100 pagina's), en met de hand te controleren, stempelen en weer in te scannen.

Die oudjes werken zo hard gek. :')
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:26:55 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214849393
quote:

[..]
En hoeveel "tegenwind" heb jij gehad dan? Moest jij ooit bloembollen eten of 12 uur per dag in de kolenmijn werken?
pi_214849486
Ik vermoed dat de lichte stijging in de Bijstand van jongeren vooral voortkomt uit mensen die voorheen recht zouden hebben gehad op Wajong maar dat met de regeling vanaf 2015 niet meer hebben en dan in de Bijstand belanden.

Sommige mensen met autisme, cerebrale parese, spina bifida enzovoort, die vaak zonder enkele aanpassingen niet in een reguliere baan kunnen functioneren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_214849499
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vermoed dat de lichte stijging in de Bijstand van jongeren vooral voortkomt uit mensen die voorheen recht zouden hebben gehad op Wajong maar dat met de regeling vanaf 2015 niet meer hebben en dan in de Bijstand belanden.

Sommige mensen met autisme, cerebrale parese, spina bifida enzovoort, die vaak zonder enkele aanpassingen niet in een reguliere baan kunnen functioneren.
Dan nog, het gaat om 6.000 op een totaal van 405.000 dus een 1,5% meer dan vorig jaar en dat na een jarenlange daling.

Dat is een normale fluctuatie die over 5 jaar niet eens meer opvalt op de grafiek.

Het is dus echt komkommernieuws.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:49:34 #87
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214849546
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Het tweede is dan ook veel wenselijker.
pi_214850542
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoeveel "tegenwind" heb jij gehad dan? Moest jij ooit bloembollen eten of 12 uur per dag in de kolenmijn werken?
Toen ik begon met werken lag de werkeloosheid rond de 10% dan is een ander voor jouw functie snel gevonden. Tegenwoordig tolereren ze veel meer onder de noemer "er is amper personeel" .
blablablabla
pi_214850551
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het tweede is dan ook veel wenselijker.
Alleen aan de werknemerszijde.

Te weinig personeel zoals je nu ziet komt de dienstverlening niet bepaald ten goede. Los van het ongemotiveerde en vaak onbekwame personeel.
blablablabla
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:29:02 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214850581
Als ik geen woning kon kopen, ook met werk kansloos ben voor sociale huur en de vrije sector huur minimaal de helft van mn gehele inkomen is dan zou ik ook lekker bijstand gaan trekken. Fuck it, waar draai je die 40+ uur dan voor.
pi_214850686
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:29 schreef Twiitch het volgende:
Als ik geen woning kon kopen, ook met werk kansloos ben voor sociale huur en de vrije sector huur minimaal de helft van mn gehele inkomen is dan zou ik ook lekker bijstand gaan trekken. Fuck it, waar draai je die 40+ uur dan voor.
Je maakt alleen de (veelgemaakte) denkfout dat je voor Bijstand zou kunnen “kiezen”.

Mocht je al in aanmerking komen voor Bijstand en niet geweigerd of gekort omdat je verwijtbaar werkloos bent dan wordt je in de bijstand op alle mogelijke manieren richting betaalde arbeid gedwongen, zeker als je gezond van lijf en leden bent. Weigeren van aanbod waarmee ze komen levert ook een sanctie op of zelfs het volledig eindigen van de bijstand.

Dat de bijstand een heerlijke hangmat zou zijn is echt een fabeltje.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:48:40 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214850702
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Toen ik begon met werken lag de werkeloosheid rond de 10% dan is een ander voor jouw functie snel gevonden. Tegenwoordig tolereren ze veel meer onder de noemer "er is amper personeel" .
Nou nu hebben ze het moeilijker een huis te vinden. Dus ze hebben ook tegenwind.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:52:14 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214850721
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je maakt alleen de (veelgemaakte) denkfout dat je voor Bijstand zou kunnen “kiezen”.

Mocht je al in aanmerking komen voor Bijstand en niet geweigerd of gekort omdat je verwijtbaar werkloos bent dan wordt je in de bijstand op alle mogelijke manieren richting betaalde arbeid gedwongen, zeker als je gezond van lijf en leden bent. Weigeren van aanbod waarmee ze komen levert ook een sanctie op of zelfs het volledig eindigen van de bijstand.

Dat de bijstand een heerlijke hangmat zou zijn is echt een fabeltje.
En terecht
pi_214850845
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mijn vrouw had laatst een iets ouder persoon aangenomen, 50+, in een team met vooral jongeren, 20-30. Die moest ze na 2 maanden weer ontslaan, want te traag met de programma's, te weinig productie.
Oh ja breek me de bek niet open over de ouderen, die zijn een fractie erger vooral in ziekteverzuim. Sommigen hebben er gewoon echt geen zin meer in maar willen hun (tweede) inkomen niet opgeven.

Je ziet ook relatief veel kleine contracten hebben, maar dan wel twee keer waar vroeger alleen de man werkte delen ze nu zorg voor kinderen en inkomen.
Dus netto werkt deze generatie (gemiddeld) waarschijnlijk meer dan vroeger. Maar individueel minder uren. Zijn snel moe, of willen hun toeslagen niet opgeven. Dat is ook wel een dingetje, al zal dat niet gelden voor de groep waar het hier over gaat want dit zijn nog tieners.
blablablabla
pi_214850881
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nu hebben ze het moeilijker een huis te vinden. Dus ze hebben ook tegenwind.
Tegenwind op de arbeidsmarkt bedoel ik. Tegenwoordig moet je het wel heel bont maken wil een werkgever je op straat zetten. Vroeger huurden ze sneller een ander in als je er met de pet naar gooide. Ontslagrecht en ziekteverzuim is ook anders geregeld. Je baas hoeft niet eens meer te weten wat je mankeert.
blablablabla
pi_214851281
quote:

[..]
Het is geen luie generatie. Er word gewoon te veel verwacht van jongeren of ze leggen zichzelf een te hoge druk op, dat kan natuurlijk ook.
pi_214851723
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En terecht
Waarom terecht? het is toch veel menselijker en socialer als men alle mensen het geld zou gunnen om zich iedere dag laveloos te kunnen eten en drinken?
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:28:49 #98
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214851739
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom terecht? het is toch veel menselijker en socialer als men alle mensen het geld zou gunnen om zich iedere dag laveloos te kunnen eten en drinken?
Daarvoor mag u dan zelf wat doen en wat meer presteren. ;) Denken dat het allemaal komt aangewaaid! :N
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:33:46 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214851762
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Zie hier, solidariteit gaat maar 1 kant op..
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:01:30 #100
13462 BansheeBoy
pi_214851961
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zie hier, solidariteit gaat maar 1 kant op..
Je brengt het ietwat populistisch maar is solidariteit dat niet per definitie? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:02:49 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214851967
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je brengt het ietwat populistisch maar is solidariteit dat niet per definitie? :?

Je bent en blijft een PVV Wilderstroll
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:03:50 #102
13462 BansheeBoy
pi_214851972
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je bent en blijft een PVV Wilderstroll
Ja, solidariteit is altijd van de sterkere naar de zwakkere. Snap niet dat je daar een punt van maakt.

zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:05:36 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214851979
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, solidariteit is altijd van de sterkere naar de zwakkere.

In jouw wereld wel ja, trolletje
pi_214851988
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:28 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daarvoor mag u dan zelf wat doen en wat meer presteren. ;) Denken dat het allemaal komt aangewaaid! :N
Ik had gedacht dat de geheelonthouders/workaholics dan wel samen de benodigde drank en het eten zouden kunnen gaan leveren, dan hoeven ze tenminste niet zelf de dronkenmanspraatjes aan te horen.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:07:49 #105
13462 BansheeBoy
pi_214851997
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In jouw wereld wel ja, trolletje
Mag ik jou dan toch een vraag stellen? Wat heeft de zwakkere dan in te brengen om de solidariteit 2weg te maken?

zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:24:15 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214852089
* Jan_Onderwater denkt dat Torentje en Bullshitboy maar eens moeten daten.
pi_214852219
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb niets met automobilisten die onnodige en storende bewegingen maken met hun auto's.
pi_214853237
Ik ken een zo'n jongere (26 jaar) met een bijstandsuitkering. Ze heeft een leuk huurhuis, werkt daarnaast 20 uur per week bij een werkgever (zwart dus), heeft een eigen paard en is bezig met een eigen bedrijf (kapsalon aan huis en massagepraktijk).

Maar ze heeft vroeger iets meegemaakt waardoor ze een trauma heeft en niet kan werken...
pi_214853285
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ken een zo'n jongere (26 jaar) met een bijstandsuitkering. Ze heeft een leuk huurhuis, werkt daarnaast 20 uur per week bij een werkgever (zwart dus), heeft een eigen paard en is bezig met een eigen bedrijf (kapsalon aan huis en massagepraktijk).

Maar ze heeft vroeger iets meegemaakt waardoor ze een trauma heeft en niet kan werken...
Wat een hoop aannames weer (zoals gebruikelijk).

Dat part-time werken hoeft helemaal niet zwart te zijn want met een bijstandsuitkering wordt je vaak aan het werk gestuurd met behoud van uitkering.

Lijkt me een waarschijnlijker scenario dan dat ze 20 uur per week zwart werkt.
pi_214853302
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat een hoop aannames weer (zoals gebruikelijk).

Dat part-time werken hoeft helemaal niet zwart te zijn want met een bijstandsuitkering wordt je vaak aan het werk gestuurd met behoud van uitkering.

Lijkt me een waarschijnlijker scenario dan dat ze 20 uur per week zwart werkt.
Nee, geen aannames, ik doe de belastingzaken en loonadministratie van die "werkgever".
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:50:19 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214853724
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee, geen aannames, ik doe de belastingzaken en loonadministratie van die "werkgever".
Maak jij je strafbaar mee
pi_214853767
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer bansheeboy krachtige armen en benen heeft zou dat een match made in heaven kunnen zijn.
pi_214854737
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maak jij je strafbaar mee
Absoluut niet. Ik ben extern adviseur en hoef dit helemaal niet te weten. Zou wat zijn als ik precies zou moeten weten wat er intern gebeurt bij al mijn klanten.
Ik heb hem er op gewezen dat dat niet mag en dat hij alleen zichzelf benadeelt (doordat de kosten nu niet aftrekbaar zijn). En dat is voldoende.
  zondag 1 september 2024 @ 00:18:51 #114
13462 BansheeBoy
pi_214854803
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:43 schreef bloodymary1 het volgende:

:') :') :')

zondag 1 september 2024 @ 00:22:46 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214854815
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Absoluut niet. Ik ben extern adviseur en hoef dit helemaal niet te weten. Zou wat zijn als ik precies zou moeten weten wat er intern gebeurt bij al mijn klanten.
Ik heb hem er op gewezen dat dat niet mag en dat hij alleen zichzelf benadeelt (doordat de kosten nu niet aftrekbaar zijn). En dat is voldoende.
Maar je weet het, je hebt er kennis van.
pi_214854897
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is goed dat je dat openbaar maakt, zodat je klanten weten dat ze met jou geen zaken moeten doen en justitie weet dat ze een grondig onderzoek naar jou in moeten stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')