Tegenwoordig is het wel heel extreem hoor. Ze hebben al een burnout voor ze überhaupt aan de bak zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn generatie ook toch echt uitzonderlijk extreem verloren was. Nu hoor ik leeftijdsgenoten precies hetzelfde zeggen over de volgende generatie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het wel heel extreem hoor. Ze hebben al een burnout voor ze überhaupt aan de bak zijn.
Ze kunnen waarschijnlijk niet tegen de werkdruk die gegeven word aan werknemers bij de reguliere bedrijven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het wel heel extreem hoor. Ze hebben al een burnout voor ze überhaupt aan de bak zijn.
De team burnout is relatief nieuw.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan mij nog herinneren dat mijn generatie ook toch echt uitzonderlijk extreem verloren was. Nu hoor ik leeftijdsgenoten precies hetzelfde zeggen over de volgende generatie.
Maar deze keer is het ekt waar heur.
We leven in een erg rijk land, ook de arme hebben het goed hier. Ik ben dit jaar al in totaal bijna 6 weken op vakantie geweest, beide keren buiten Europa terwijl ik ook een uitkering heb. 1 keer alleen met een vriendin en 1 keer met mijn kinderen, Ik werk niet zwart, maar met goed bugetteren en alle extra toeslagen kan je gewoon prima leven. Ik definieer mijzelf niet als arm.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is de eerste generatie die het voor elkaar krijgt elke dag tenderloins en juicy stakes op tafel te krijgen zonder de mouwen uit te stropen. Ik hou mijn hart vast voor de volgende generatie.²
ADHD, bipolair, neurodivers, psychotisch, schizofreen, OCD, hechtingsstoornis, angststoornis, etc. etc. Er is een heel boek vol met dit soort stickertjes: de DSM-5. Voor iedereen die dat wil is er wel een stickertje, en als dat er niet is, dan komt het wel in de DSM-6.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Autisme, depressie, Syndroom van Down etc etc.
De 'no future' generatie was dat toch? Die doen het prima volgens mij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan mij nog herinneren dat mijn generatie ook toch echt uitzonderlijk extreem verloren was. Nu hoor ik leeftijdsgenoten precies hetzelfde zeggen over de volgende generatie.
Maar deze keer is het ekt waar heur.
Dat zijn er ondertussen ook al meerdere geweest volgens mij. De jongeren die in de jaren 80 massaal werkloos waren zijn de originelen toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De 'no future' generatie was dat toch? Die doen het prima volgens mij.
Nou, als ik sommigen bij ons op het werk zie, dan deel ik idd je mening..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:58 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Het merendeel van die jongeren is helemaal niet arbeidsongeschikt maar heeft gewoon een pak rammel en een schop onder hun hol nodig 🥾💥 .
Mijn basisschoolleraren hadden al burnouts. Voor mijn leeftijdsgenoten is dat dus iets wat al het hele leven bestaat.quote:
Dat kan. De bijstand zit vol met mensen met allerlei lichamelijke en psychische klachten waardoor ze onaantrekkelijk zijn voor werkgevers.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Een mogelijke oorzaak is de strengere eisen voor een Wajong uitkering, waardoor deels arbeidsongeschikte jongeren die voor de verandering een Wajong uitkering kregen nu in de bijstand komen.
Wij kijken even naar WAO en bijstandscijfers uit de jaren 70/80...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:51 schreef Elan het volgende:
Sta er niet van te kijken, deze generatie jongeren is absurd zwak en lui.
Dat noemde we nog wel overspannen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn basisschoolleraren hadden al burnouts. Voor mijn leeftijdsgenoten is dat dus iets wat al het hele leven bestaat.
Dus in je eerste post meteen kankeren op de buitenlanders, maar eigenlijk loop je zelf vol trots te parasiteren. Of je bent ongekend hypocriet, of een troll.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:21 schreef britneycheers het volgende:
[..]
We leven in een erg rijk land, ook de arme hebben het goed hier. Ik ben dit jaar al in totaal bijna 6 weken op vakantie geweest, beide keren buiten Europa terwijl ik ook een uitkering heb. 1 keer alleen met een vriendin en 1 keer met mijn kinderen, Ik werk niet zwart, maar met goed bugetteren en alle extra toeslagen kan je gewoon prima leven. Ik definieer mijzelf niet als arm.
WAO was gewoon een vorm vroegpensioen in de jaren 70/80. Omdat mensen fysiek op waren vanwege het zware werk dat ze deden. Was ook amper overgewicht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wij kijken even naar WAO en bijstandscijfers uit de jaren 70/80...
Er is werk genoeg om wat leuks te vinden dat bij je past.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:18 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zou dat niet gewoon komen doordat jongere generaties niet meer zomaar gaan voor een geestdodende kantoorbaan waardoor je geestelijke gesteldheid achteruit gaat? In mijn huidige kantoorbaan zijn al vier personen in een burn out beland, zowel oud als jong, omdat ze geestelijk geen uitdaging meer hebben in hun baan. Jongere generaties bedanken daarvoor, hoewel ze dan wel weer op zoek kunnen gaan naar wat wél bij ze past want er zal toch eigen verdiend broodnop denolanj moeten komen.
Een oplossing zou zijn dat iedereen geld genoeg zou krijgen om op jonge leeftijd wereldreizen te maken en pas op 70 jarige leeftijd zou moeten gaan werken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:18 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zou dat niet gewoon komen doordat jongere generaties niet meer zomaar gaan voor een geestdodende kantoorbaan waardoor je geestelijke gesteldheid achteruit gaat? In mijn huidige kantoorbaan zijn al vier personen in een burn out beland, zowel oud als jong, omdat ze geestelijk geen uitdaging meer hebben in hun baan. Jongere generaties bedanken daarvoor, hoewel ze dan wel weer op zoek kunnen gaan naar wat wél bij ze past want er zal toch eigen verdiend broodnop denolanj moeten komen.
Dat ben ik volledig met je eens. En anders lopen er genoeg coaches rond om je de juiste richting op te loodsen, wel alleen als het ook daadwerkelijk een goede coach is want er lopen ook een hoop niet goede coaches rond.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is werk genoeg om wat leuks te vinden dat bij je past.
Als je geen initiatief toont om leuk werk te vinden, ligt de schuld maar bij 1 persoon.
Dat zeg ik niet. Maar denk wel dat er een shift gaande mbt de standaardroute die een werknemer loopt ten opzichte van vroeger. Het is niet meer werken en bek dicht om het maar even grof te zeggen, er wordt nu meer gekeken naar gevoel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Een oplossing zou zijn dat iedereen geld genoeg zou krijgen om op jonge leeftijd wereldreizen te maken en pas op 70 jarige leeftijd zou moeten gaan werken.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat noemde we nog wel overspannen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |