Lekekr dichtbijquote:Op zondag 19 april 2026 12:17 schreef taxibabe het volgende:
https://www.hofvaneckberg(...)bij-hof-van-eckberge
Geweldig nieuws, vanaf morgen (18 april) is ons gloednieuwe capibaraverblijf geopend! Kom langs in de meivakantie en neem een kijkje bij deze unieke reuzenknaagdieren, die niet alleen binnen en buiten te zien zijn, maar ook in onze grote zwemvijver!
Sowieso hoef ik ze geen van allen in mijn bed of achtertuin.quote:Op zondag 19 april 2026 13:34 schreef oh-oh het volgende:
Capibaras zijn echt leuk en schattig en makkelijk, Schotse hooglanders hou ik toch liever op afstand![]()
Ik zag hier van de week een smaragdhagedis, joekel van 30 cm, supermooi!
Shetlandpony's of ezeltjes.quote:Op zondag 19 april 2026 14:13 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik zou hier best een paar capicara's willen hebben.
Of een stel alpacas. Geiten hebben we op de no go lijst gezet want hou die maar eens uit je moestuin, the drama!
Maar we moeten eerst een kippenhok regelen, dan kunnen we aan de kipjes.
We hebben twee stallen/schuren, en gisteren waren we toevallig aan het bespreken hoe we aan een kant een kippenren willen realiseren.
Aan de andere kant hebben wss varkens gestaan.
Maar beide schuren hebben een leghok ingebouwd.
Idealiter nemen we dus ook nog iets wat ons gaat helpen het gras kort te houden.
Wij gaan naar Eibergen op vakantie, dat zit daar heel dichtbij zie ik, de 9 jarige is dol op capibaras dus deze gaat op onze to do lijstquote:Op zondag 19 april 2026 12:17 schreef taxibabe het volgende:
https://www.hofvaneckberg(...)bij-hof-van-eckberge
Geweldig nieuws, vanaf morgen (18 april) is ons gloednieuwe capibaraverblijf geopend! Kom langs in de meivakantie en neem een kijkje bij deze unieke reuzenknaagdieren, die niet alleen binnen en buiten te zien zijn, maar ook in onze grote zwemvijver!
quote:
Ooh waar gaan jullie heen?Jaa, Hof van Eckberge zit in Eibergen, voor ons op fiets/loopafstand!.quote:Op zondag 19 april 2026 14:20 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wij gaan naar Eibergen op vakantie, dat zit daar heel dichtbij zie ik, de 9 jarige is dol op capibaras dus deze gaat op onze to do lijst
Ouessant-schaapjes? Die blijven klein en zijn denk ik niet zo vernielzuchtig. De schattigheidsfactor is een bonusquote:Op zondag 19 april 2026 14:13 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik zou hier best een paar capicara's willen hebben.
Of een stel alpacas. Geiten hebben we op de no go lijst gezet want hou die maar eens uit je moestuin, the drama!
Maar we moeten eerst een kippenhok regelen, dan kunnen we aan de kipjes.
We hebben twee stallen/schuren, en gisteren waren we toevallig aan het bespreken hoe we aan een kant een kippenren willen realiseren.
Aan de andere kant hebben wss varkens gestaan.
Maar beide schuren hebben een leghok ingebouwd.
Idealiter nemen we dus ook nog iets wat ons gaat helpen het gras kort te houden.
Hier ook vandaag. Zo jammer dat ik een rijtje binnen-klusjes te doen heb vandaag.quote:Op zondag 19 april 2026 14:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga maar weer naar buiten.
Binnen is het hier echt koud, buiten is het heerlijk.
Wij gaan naar Eibernest (Capfun), van komende vrijdag tm volgende week zaterdag.quote:Op zondag 19 april 2026 14:29 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ooh waar gaan jullie heen?Jaa, Hof van Eckberge zit in Eibergen, voor ons op fiets/loopafstand!.Als jullie van zwemmen houden, het buitenzwembad ligt ernaast. Voor meer tips, geef ff een dm/pm
Ze zijn toch met zijn tweetjes en je krijgt daar overal eten!quote:Op zondag 19 april 2026 14:52 schreef Mushanga71 het volgende:
DaaromDe vader van bestie brengt ze vanavond eten, hoeven ze de rij...niet uit.
Leuk! Je hebt een pm terug!quote:Op zondag 19 april 2026 14:58 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wij gaan naar Eibernest (Capfun), van komende vrijdag tm volgende week zaterdag.
We willen sowieso een dagje Duitsland want dat willen de kinderen heel graag, en nu dus zeker ook een dagje Hof van Eckbergeik doe je even een pm want voor de rest hebben we nog niet echt bedacht wat we kunnen doen!
Hof van Eckberge is leuk, vooral het buitendeel (dieren + grote (water) speeltuin). Binnen is ook een binnenspeeltuin, die vonden wij veel te druk (vooral t geluid), en we zijn toen ondanks het matige weer buiten gaan zitten. Mocht je toch binnen willen zitten: reserveer een tafeltje, anders kan t zijn dat je pech hebt...quote:Op zondag 19 april 2026 14:58 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wij gaan naar Eibernest (Capfun), van komende vrijdag tm volgende week zaterdag.
We willen sowieso een dagje Duitsland want dat willen de kinderen heel graag, en nu dus zeker ook een dagje Hof van Eckbergeik doe je even een pm want voor de rest hebben we nog niet echt bedacht wat we kunnen doen!
Hoe laat gaan de deuren open? Leuk dat ze zo enthousiast zijnquote:Op zondag 19 april 2026 14:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wil heel graag een mini-ezeltje in de tuinDenk alleen niet dat mn buren daar blij van worden en mn tuin is te klein
![]()
Net zoon en bestie naar Afas gebracht, concert van Skillet. Ze wilden vroeg zijn omdat, vooraan staan. Nou, ze staan in de rij hoor! Met 3 mensen voor zich
18.30 gingen ze open en ze staan vooraanquote:Op zondag 19 april 2026 18:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe laat gaan de deuren open? Leuk dat ze zo enthousiast zijn
Ja, dat is wel echt heel belangrijk. Mijn zoon draagt ze heel trouw. Hij heeft ze ook standaard bij zich.quote:Op zondag 19 april 2026 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
18.30 gingen ze open en ze staan vooraan![]()
Staan ze wel pal voor de boxen dus ik hoop dat de Loops werken.
True, hij had nog geen shirt van Skillet dus hij heeft die meteen aangetrokken. Bestie heeft Metallica aan maar dat wilde zoon niet. Die droeg zn Stranger Things shirtquote:Op zondag 19 april 2026 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat is wel echt heel belangrijk. Mijn zoon draagt ze heel trouw. Hij heeft ze ook standaard bij zich.
Mooi, dan kan ik 'm daar aan herkennenquote:Op zondag 19 april 2026 20:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
True, hij had nog geen shirt van Skillet dus hij heeft die meteen aangetrokken. Bestie heeft Metallica aan maar dat wilde zoon niet. Die droeg zn Stranger Things shirt![]()
Zijn kast hangt vol met bandshirts, draagt of die of ST. Of Manga.
Hij heeft al een Iron Maiden shirt, voor als ie naar dat concert gaat![]()
Maar die van jou neemt het shirt mee, trekt het niet van te voren aan?
Ja, Large verkoopt ook al jaren baby rompertjes en shirtjes van rocksterren.quote:Op maandag 20 april 2026 08:16 schreef oh-oh het volgende:
Ja hij kent ze dus, dat is dan wel heel tof!
H&M heeft ook van die hele toffe baby shirtjes van Run DMC en zo.
Maar die zou je je baby niet aantrekken als je die bands niet kent denk ik toch?
Ik heb ze wel eens vermaakt voor de honden
Large Popmerchandisingquote:Op maandag 20 april 2026 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou als ik die hippe jonge meiden met Nirvana shirts en Smashing Pumpins zie denk ik echt zing eens een liedje dan!
Large heeft een specifiek publiek, dat is toch anders dan H&M.
Mijn fijnste Billie shirt heb ik voor ik weg ging aan Hannah gegeven, die is 11 maar die is wel echt enorme fan
Wellicht niet nee. Maar denk dat zoiets bij H&M 20 jaar terug ook al was. Dus per aantal generaties komt dat doodleuk weer terug.quote:Op maandag 20 april 2026 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou als ik die hippe jonge meiden met Nirvana shirts en Smashing Pumpins zie denk ik echt zing eens een liedje dan!
Large heeft een specifiek publiek, dat is toch anders dan H&M.
Mijn fijnste Billie shirt heb ik voor ik weg ging aan Hannah gegeven, die is 11 maar die is wel echt enorme fan
Ik baalde wel toen mijn Who's that girl shirt versleten was. Ik droeg dat gewoon in mijn alto fase, lekker rebelsquote:Op maandag 20 april 2026 08:49 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus heeft een hele reeks Madonna shirts maar die draagt ze nooit. Puur om mooi in de kast te hangen als herinnering.
Hoewel..denk wel dat ze die draagt als er een concert is.
She should be.
Thunderdome.quote:Op maandag 20 april 2026 09:28 schreef oh-oh het volgende:
Mijn broertje heeft de best mogelijke muziekale opvoeding gehad, van de Stones tot de Beatles, en Bob Marley Tina Turner, Sade van mijn ouders tot Prince en zo van ons, maar uiteindelijk houdt ie toch alleen van Thunderdome
![]()
Maar ja mijn neefje ging toen ik met zijn zussen naar Beyoncé ging ook liever naar Lenny K.
En nee dat was niet Kravitz maar Kuhr
Primark!quote:Op maandag 20 april 2026 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou als ik die hippe jonge meiden met Nirvana shirts en Smashing Pumpins zie denk ik echt zing eens een liedje dan!
Large heeft een specifiek publiek, dat is toch anders dan H&M.
Mijn fijnste Billie shirt heb ik voor ik weg ging aan Hannah gegeven, die is 11 maar die is wel echt enorme fan
Claw Boys Claw, die heb ik nog zien optreden, voordat ze doorbrakenquote:Op maandag 20 april 2026 09:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Primark!
Daar komt mijn Queentrui ook vandaan.
Hier: Sonata Arctica (maar helaas alleen maar ziphoodie)
Queen dus
Iron Maiden
Toto
Helloween
Claw Boys Claw had enkel shirts en ik ben van de hoodies...
Mijn jongens liepen vroeger ook in Beatles, Iron Maiden enzo van de H&M. Maar wel omdat ik dat kende
God, Sonata! Die was ik allang vergeten. Geloof dat ik er in 2008 een concert van bezocht, of 2.quote:Op maandag 20 april 2026 09:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Primark!
Daar komt mijn Queentrui ook vandaan.
Hier: Sonata Arctica (maar helaas alleen maar ziphoodie)
Queen dus
Iron Maiden
Toto
Helloween
Claw Boys Claw had enkel shirts en ik ben van de hoodies...
Mijn jongens liepen vroeger ook in Beatles, Iron Maiden enzo van de H&M. Maar wel omdat ik dat kende
Rosiequote:Op maandag 20 april 2026 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik stream niks hoor, luister ook geen radio meer. Ik koop cds 😂.
Claw boys Claw heb ik vaak zien optreden op festivals of als voorprogramma, geloof oa van U2 (ja niet mijn keuze,die haat ik echt intens).
Rosie is van hun toch?
Waar staat dat op?quote:Op maandag 20 april 2026 09:06 schreef oh-oh het volgende:
Oh, kent er iemand Real Housewifes of the South?
Videolandquote:Op maandag 20 april 2026 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar staat dat op?
Misschien kan ik ook nog wat herinneringen spotten
Momentjes genoeg, heb al gesport vanochtend, dat was fijn. Dat inpakken stelt niet zoveel voor, kleding in tassen, tassen in dakkoffer en klaar.quote:Op maandag 20 april 2026 11:13 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode kun je nog wel wat rustmomentjes "inplannen" vandaag? Even lekker een podcast luisteren, youtube mediatie (yoga nidra is lekker) kan mij altijd wel helpen als ik even helemaal verhypert ben.
Ik ben helemaal niet van de festivals/feestjes. Verder dan een verdwaald tentfeest in een dorp of lokaal bandje kwam ik niet.
Greenday in 2024 was mijn eerste echte concertDaarna ook nog the Offspring en the Dropkick Murphies gezien.
Ik hoop echt voor je van niet, wat een drama , maar idd, Videoland.quote:Op maandag 20 april 2026 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar staat dat op?
Misschien kan ik ook nog wat herinneringen spotten
Niet deze toch…quote:Op maandag 20 april 2026 17:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken alleen dat vreselijke zeurderige Africa van Toto dus voor mij is dit ook nieuw!
Mijn usernaam komt ook van een liedje, maar een willekeurig liedje wat op de radio was toen ik er een moest bedenken
Maar oh-oh zei niet perse dat het van een Toto liedje kwam. Ze zei: van een willekeurig liedje op de radio.quote:Op maandag 20 april 2026 17:33 schreef Nijna het volgende:
Die is niet van Toto @:venco.
Deze is het:
Bekijk deze YouTube-video
Dat nummer Mushanga ken ik, mijn vader had die cd nog wel eens opstaan blijkbaar. Ik wist alleen niet dat zo heette. Maar het komt me bekend voor.
Bekijk deze YouTube-video
Oh verkeerd gelezen...quote:Op maandag 20 april 2026 17:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar oh-oh zei niet perse dat het van een Toto liedje kwam. Ze zei: van een willekeurig liedje op de radio.
Een stedentripje met de trein lijkt me dan leuk. Dan kan je moeder winkelen en je vader treinen en wellicht een leuk, luxe hotelletje met een lekker etentje erbij. De NS spoordeelwinkel heeft vaak wel leuke aanbiedingen.quote:Op maandag 20 april 2026 17:33 schreef vencodark het volgende:
Vraagje. Mijn pa en ma zijn binnenkort 45 jaar getrouwd.
Wat is nou een tof cadeau/beleving/uitje om te geven?
Ze gaan regelmatig weekendjes weg en verder vooral winkelen en pa houdt van treinen.
Echtquote:Op maandag 20 april 2026 17:04 schreef FlyingFish het volgende:
Ik reed net naar huis, en had een openbaring. Op de radio speelde een liedje en daarna zeiden ze dat dat Mushanga van Toto was. Ik begrijp opeens waar die username vandaan komtnooit geweten dat dat een titel van een liedje was (of wat het überhaupt betekende
)
Africa is idd best wel uitgekauwd. Tijdens concerten vragen ze ook altijd; Do you wanna hear THAT song? Ze zijn er zelf ook helemaal klaar mee maar ja, het wordt verwacht dat ze dat spelen. Heel de zaal gilt dan, JAAA en daar kom ik met mijn NEEEE dan niet bovenuitquote:Op maandag 20 april 2026 17:33 schreef Nijna het volgende:
Die is niet van Toto @:venco.
Deze is het:
Bekijk deze YouTube-video
Dat nummer Mushanga ken ik, mijn vader had die cd nog wel eens opstaan blijkbaar. Ik wist alleen niet dat zo heette. Maar het komt me bekend voor.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, hopelijk blijf ik overeind want ik wankel behoorlijkquote:Op maandag 20 april 2026 19:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna, deze situatie vreet mentaal energie, dat merk je nu
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 20 april 2026 17:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken alleen dat vreselijke zeurderige Africa van Toto dus voor mij is dit ook nieuw!
Mijn usernaam komt ook van een liedje, maar een willekeurig liedje wat op de radio was toen ik er een moest bedenken
Ga zo lekker vast je bedje in met een boek of luisterboek. Aan omvallen heb je nu nietsquote:Op maandag 20 april 2026 20:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja, hopelijk blijf ik overeind want ik wankel behoorlijk
Was het maar dat nummer, het was dat nummer wat Venco al noemde.quote:Op maandag 20 april 2026 20:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Eerste nummer waar ik dan aan denk.
Mag ik jouw tip dan ook aan jou teruggeven? Fijne rustige dagquote:Op dinsdag 21 april 2026 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik had nog nooit van mushanga gehoord. Ken van toto ook alleen Africa. Maar als het van eind jaren 80 is, is dat niet gek. Ik was toen nog niet geboren…
Veel plezier op de vakanties dames! Met capibara’s en Lego en snoezelruimtes moet het goed komen.
Sterkte Nijna, zoek voldoende momentjes voor jezelf. Het is een faaaaaaaaaase en je komt hier vast sterker uit. Maar dat maakt niet dat het nu niet volslagen kut is.
Ik ben op dag 4 van centerparcs en we hebben het fijn, maar ik kan moeilijk tot rust komen. We doen eigenlijk veel te veel op een dag… dat heb ik thuis ook, maar hier merk ik pas hoe vervelend ik dat eigenlijk vind. Vandaag dus maar rustig aan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Nijna op 21-04-2026 12:51:17 ]Fake it till you make it...
Dan is het nog net iets verder fietsen naar mn sport en mn meidenquote:Op dinsdag 21 april 2026 09:12 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, als hij zo loopt te klagen dat je weg moet mag ie zelf ook wel wat bedenken he?
Wat een gedoe.
Ik kon ook moeilijk uitschakelen met twee banen en al die honden maar het lukt me nu perfect en ik houi dat de rest van mijn leven wel vol.
Nijna, ik zou bijna zeggen kom maar op retraite, maar ik snap dat dat niet werkt voor je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:49 schreef Kyara het volgende:
@:NijnaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Boerenomelet?quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:15 schreef Hupje het volgende:
HelpEr komt morgen een kennis van mijn vriend lunchen. En vriend vertelt nu dus pas dat diegene glutenvrij/laag in gluten eet.
Suggesties? Ik ga nog boodschappen doen.
Maar dan zou ik het wel kant en klaar kopen, want zelf afbakken terwijl je ook gluten in de oven hebt gehad is vaak een no goquote:Op dinsdag 21 april 2026 18:06 schreef oh-oh het volgende:
Er is veel meer glutenvrij te krijgen ( brood en pasta) in de gewone supermarkt dan koolhydraatarm, dus ik zou gewoon daar iets van kiezen?
quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:40 schreef Troel het volgende:
@:Drizzt_DoUrden Jij hebt vast wel tips voor Hupje
Kijk sowieso bij het glutenvrije vak van je suup, grote kans dat er wel stokbroden van Schär liggen, die zijn best goed te doen. Reinig wel je oven als je dat gaat doen, want kruisbesmetting. Als je gewoon brood wil doen moet je ff bij de Appie kijken, die verkopen halve broden (licht- en donker meerzaden), en gewone bolletjes die je niet hoeft af te bakken. Rozijnenbollen ook trouwens.quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:15 schreef Hupje het volgende:
HelpEr komt morgen een kennis van mijn vriend lunchen. En vriend vertelt nu dus pas dat diegene glutenvrij/laag in gluten eet.
Suggesties? Ik ga nog boodschappen doen.
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Retour afzender sturen, kost je niks , alleen het vinden van een brievenbus, aan die vorige bewoners zou ik geen aandacht meer besteden hoor.
Hier krijgen we facturen en zo per post, voor alles zo een beetje, behalve voor internet , dat komt nog net wel digitaal.
Lekker ouderwets alles met de hand overmaken, want automatisch incasso kennen veel bedrijven hier niet.
Of je hebt er een Hongaars rekeningnummer voor nodig, en daar heb je eerst een belastingnummer voor nodig, en daar heb je eerst een adreskaart voor nodig, en daar wachten we nog op![]()
Maar ach, hebben we wat te doen!
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).quote:Op woensdag 22 april 2026 11:44 schreef vencodark het volgende:
Of je flikkert die post gelijk in de kliko.
Wie weet gaan de oude bewoners dan eens zelf actie ondernemen als ze ineens belangrijke post niet meer ontvangen.![]()
Of denk ik nu te simpel? Nu wordt hun post, jouw probleem!
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:19 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.
Als ik zo brutaal mag zijn, doe je vanuit Hongarije nog steeds je Nederlandse callcenter werk? Of heb je iets anders, of nog zoekende kan ook natuurlijk.
Als ik je verhalen zo hoor ben ik wel eens lichtelijk jaloers!
Je hebt echt ruim voldoende moeite gedaan om de oude bewoners tegemoet te komen. Groot gelijk dat je er klaar mee bent! Hopelijk werkt terugsturen.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).
Ik ga ze inderdaad ook echt niets meer laten weten. Maar zou graag willen dat het stopt. Deze Duitse post (nee ergens heb ik er geen last van maar mijn hoofd vind dit irritant)
Dus nu een paar keer retour afzender en hopen dat het stopt.
En anders inderdaad in de papierbak (of mushangas idee)
Ik had meteen de politie gebeld.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:13 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie zin om boos te worden?
Ik ben met mijn kinderen naar een strandje verderop.
Parkeer de auto en hoor een krijsende baby uit de auto naast me.
Iemand had doodleuk de auto onderaan de dijk geparkeerd, baby van pakweg 7-9 maanden achtergelaten in de maxi cosi, raam open en er vandoor.![]()
Een mevrouw met een hond kwam aan, niet haar baby.
Een ouder echtpaar was ook al aan het twijfelen wat te doen.
Dus mevrouw met hond en ik gingen bij de snackbar vragen wiens baby dat is en die ene meneer wilde al de polite bellen.
De oudere dame vond al snel de ‘moeder’ in kwestie.
Lekker met een andere dame op het strand met een kleedje.![]()
Ze kreeg van ons allemaal een standje.en verontschuldigt ging ze haar baby halen.
Man man man.![]()
Misschien sliep de baby toen ze aankomen en was ze ervan overtuigd de baby te horen als het brulde maar kloppen doet het niet.
Kind was totaal van de kaart.
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.quote:Op woensdag 22 april 2026 13:47 schreef FlyingFish het volgende:
Maar komen mensen dan met hun hond nu naar Hongarije oh-oh? Of doe je dat online? Ik had juist verwacht dat je het callcenter werk mee had genomen, dat klinkt makkelijker verplaatsbaar.
We hebben het hier over enkele minuten? Denk je dat die politie er eerder was geweest?quote:Op woensdag 22 april 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.
Ken ook veel mensen met kinderen die hier een nieuwe start maken.
Zeker als je in NL een eigen huis hebt is dat heel erg goed te doen en voor kinderen zijn de voorzieningen hier ook erg goed begreep ik. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept tbh.
Ik moet nog even uitzoeken of mijn baan zorgt dat ik gewoon AOW krijg ( ik vermoed van wel, ik draag gewoon af in NL) of dat ik dat moet bijverzekeren.
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.
En dat je werkgever ook de payroll aan moet passen op die situatie.
Venco niet te streng voor jezelf zijn. Achteraf is het altijd makkelijk te denken wat er anders gekund had. In the heat of te moment is dat een stuk lastiger.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:06 schreef vencodark het volgende:
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen.
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze aangepast hebben maar aan je verhaal zitten best veel haken en ogen ook voor de werkgever. Zij kunnen niet zomaar niks meer inhouden. Zij zijn eigenlijk verplicht een Hongaarse payroll op te zetten als jij daar permanent zit en daarom daar sociaal verzekerd bent en loonbelasting af moet dragen.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?
Lees nog eens rustig terug.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef oh-oh het volgende:
Er is niet naar de politie gebeld toch?
Maar het maakt niks meer uit nu!
Nou ik kan pas negen maanden nadat ik me hier gevestigd heb een verzekering afsluiten hier ( ben nu verzekerd via OOM ), en ik betaal hier geen loonbelasting.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze aangepast hebben maar aan je verhaal zitten best veel haken en ogen ook voor de werkgever. Zij kunnen niet zomaar niks meer inhouden. Zij zijn eigenlijk verplicht een Hongaarse payroll op te zetten als jij daar permanent zit en daarom daar sociaal verzekerd bent en loonbelasting af moet dragen.
Ik kwam er ook als eerste bij, dat maakt een groot verschil hoor!quote:Op woensdag 22 april 2026 14:41 schreef vencodark het volgende:
@:Troel
Snap ik. In dit geval bleef die oudere man bij de baby, hij was al aan het bellen. De oudere dame vond in no time al de moeder die dus aan de andere kant van de dijk zat.
En de baby huilde, het raam was wagenwijd open. Stel dat er geen ouder was gevonden (je weet het nooit), had je de baby er zo uit kunnen wippen.
Het ging heel snel.
Wat ik wel gek vond: zowel de dame met de hond als het echtpaar hadden de baby al gehoord maar waren al weggelopen/doorgelopen zonder iets te doen.![]()
Ik kwam net aan.
Het gaat ook niet alleen om de baby dan he, moeders zou op zijn minst een flinke waarschuwing moeten krijgen dat dit veilig thuis waardig is ofzoquote:Op woensdag 22 april 2026 14:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben het hier over enkele minuten? Denk je dat die politie er eerder was geweest?
Maar een melding had gekund ja.
Toch weer te soft gehandeld hè.
En dit, vooral dit!quote:Op woensdag 22 april 2026 15:18 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Venco niet te streng voor jezelf zijn. Achteraf is het altijd makkelijk te denken wat er anders gekund had. In the heat of te moment is dat een stuk lastiger.
Hopelijk is die moeder genoeg geschrokken om dit niet nog een keer te doen.
Belangrijkste voor de korte termijn is dat het kind zich veilig voelt bij een bekende, toch? En daar heb je voor gezorgd.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:06 schreef vencodark het volgende:
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen.
Gezien je 100% werkdagen maakt in Hongarije vermoed ik dat ze wel willen en mogen belasten.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ik kan pas negen maanden nadat ik me hier gevestigd heb een verzekering afsluiten hier ( ben nu verzekerd via OOM ), en ik betaal hier geen loonbelasting.
Snap ik, maar onder de streep is er niets gebeurd toch? En je was niet alleen, er waren meerdere mensen bij. Denk dat als je wel alleen was geweest, je het anders had aangepakt. Dus, laat het los, laat het gaaaaaan!quote:Op woensdag 22 april 2026 17:44 schreef vencodark het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht, de rest van de middagen ik heb er toch wel een rot gevoel over.
Ja, deels handelden we goed door in elk geval iets te doen ipv negeren en in dit geval de ouder te zoeken.
Maar daarbij hadden we ook gelijk de politie moeten bellen, gezien de strafbaarheid.
Toen de ouder aankwam, is de politie dus niet meer gebeld. Die man heeft het gesprek geannuleerd.
Gelukkig de ouder er bij kunnen halen maar dan had ze minstens met hen moeten dealen.
Denk niet dat we het verkeerd deden maar we hadden meer moeten doen.
Ik blijf wel over zoiets malen tenminste.![]()
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 22 april 2026 17:53 schreef exode het volgende:
en het is enorm fijn om alles te kennen en herkennen. Als ik weer 100% ben gaan we de wereld wel weer ontdekken.
Ah, ik dacht dat je zelf de honden trainde. Het achter de schermen werk is idd beter op afstand te doen. Jammer dat je nog even op de uitbreiding van de roedel moet wachten!quote:Op woensdag 22 april 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
Hopelijk wordt die rugpijn beter voor dinsdagquote:Op donderdag 23 april 2026 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je zelf de honden trainde. Het achter de schermen werk is idd beter op afstand te doen. Jammer dat je nog even op de uitbreiding van de roedel moet wachten!
Fijne vakantie Exode! En Kyara ook! Hopelijk viel het mee qua overlast door de stakingen.
Sterkte met de bijwerkingen Schanu!
Ik heb ook vakantiepas over 4 weken weer werken! Enige jammere is dat mijn lichaam daar niet zoveel zin in heeft. Ik kijk met de rugpijn die er nu is echt op tegen de 12 uur vliegen dinsdag…
Nee, het is hier een stukje duurder. Ik koop in Legoland en Lego House alleen de exclusives.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:54 schreef F_r het volgende:
@:exode is lego in legoland ook goedkoper dan in Nederland? Vast niet maar wie weet. Dochter wil namelijk de winnie the pooh
Dit klinkt inderdaad als echte dropshippingquote:Op vrijdag 24 april 2026 14:46 schreef hilliebillie het volgende:
Sterkte met de blessures!
Nou die winterjas voor m’n man die ik per ongeluk bij die dropshipper had besteld, maat xl.. die valt als een S ofzo.
Heb een beetje blond gedaan. Aangezien de plaatsnaam in de bedrijfsnaam best in de buurt is heb ik aangegeven dat ik de jas terug wil komen brengen als ze me het adres geven. Ik krijg nu allemaal AI gegenereerde mails terug. Waaronder in de tweede mail dat ze me een fantastisch aanbod willen doen, dat ik de jas mag houden en 25% terug krijg. Zo kan ik toch genieten van het product maar dan met korting.
Uhm ja, ik kan genieten van een jas die 3 maten te klein is (en ook niet echt een winterjas te noemen is qua dikte, en ook stinkt, maar wellicht dat dat er in de wasmachine wel uit zou gaan).
Ben benieuwd of ik er nog wat voor terug ga zien.
(Oh ja en met man weer op zoek naar een andere winterjas)
Sapph?quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad als echte dropshipping
Ik las ook al dit soort verhalen over een bepaald behamerk
Nee, een of ander merk voor opzijhangende borsten. Monavida ofzo. Zag het voorbijkomen ergens waar men het over trustpilot hadquote:
Heb het hem niet laten passen, maar ik denk dat het model ook niet helemaal klopt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:05 schreef F_r het volgende:
Balen van de jas hillie. Iets voor je zoon? Of kloppen de verhoudingen helemaal niet?
Goede reis terug morgen!quote:Op zaterdag 25 april 2026 07:11 schreef Amsel het volgende:
Ik hoop dat jullie bolderkar gewoon mee mag @:Schanu!
Voor ons de laatste dag Denemarken, morgen weer naar huis
Sauerlandquote:Op zaterdag 25 april 2026 09:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff, hier wil het niet lukken met iets plannen. Door omstandigheden hebben we nog niks kunnen boeken, maar nu zijn die omstandigheden ten positieve veranderd, dus willen we toch nog graag naar Duitsland.
Eerst gekeken naar gebied rond de Eifel, maar geen leuke huisjes kunnen vinden of echt letterlijk in the middle of nowhere (of te dichtbij het gebied waar we vorig jaar waren). Toen vonden we als alternatief het Ruhrgebied, veel leuke dingen om te doen en nog veel overnachtingsmogelijkheden, maar toen bleek dat onze auto daar niet mag komen (hele gebied) vanwege de milieuzone.
Dus als iemand nog tips heeft voor max. 3-3,5 uur rijden vanuit regio Utrecht in Duitsland met voldoende leuke en afwisselende activiteiten, dan houd ik me aanbevolen!
Voor iedereen die ook nog met vakantie gaat, hee veel plezier!!!
Luxemburg, omgeving Echternach. Veel mooie wandelingen mogelijk.quote:Op zaterdag 25 april 2026 09:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff, hier wil het niet lukken met iets plannen. Door omstandigheden hebben we nog niks kunnen boeken, maar nu zijn die omstandigheden ten positieve veranderd, dus willen we toch nog graag naar Duitsland.
Eerst gekeken naar gebied rond de Eifel, maar geen leuke huisjes kunnen vinden of echt letterlijk in the middle of nowhere (of te dichtbij het gebied waar we vorig jaar waren). Toen vonden we als alternatief het Ruhrgebied, veel leuke dingen om te doen en nog veel overnachtingsmogelijkheden, maar toen bleek dat onze auto daar niet mag komen (hele gebied) vanwege de milieuzone.
Dus als iemand nog tips heeft voor max. 3-3,5 uur rijden vanuit regio Utrecht in Duitsland met voldoende leuke en afwisselende activiteiten, dan houd ik me aanbevolen!
Voor iedereen die ook nog met vakantie gaat, hee veel plezier!!!
Sansa en Sasha?Nah 😂quote:
Dat vind ik geen leuke naam voor een hondquote:
Neh, dat bekt idd niet lekkerquote:
Sadiequote:Op zaterdag 25 april 2026 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb nu Sari en Sonja op de shortlist maar nog niet de naam waarvan ik denk yes dat is hem.
Saar kan mss ook wel op de lijst.
Ik vind meisjesnamen echt moeilijk 😂
Alst een mannetje was geweest, Zuko of Sokkaquote:Op zaterdag 25 april 2026 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Sadie vind ik te Engels, op zich wel leuk, maar ik ken ook al veel honden die zo heten!
Oh ja en ik wil eigenlijk ook niks meer op ie of y .
I know, ik ben lastig
Vooral datquote:Op zaterdag 25 april 2026 12:25 schreef exode het volgende:
[..]
Verstaan ze daar toch niet, dus je kan helemaal los.
Scooby Dooquote:
Sam(antha)quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb nu Sari en Sonja op de shortlist maar nog niet de naam waarvan ik denk yes dat is hem.
Saar kan mss ook wel op de lijst.
Ik vind meisjesnamen echt moeilijk 😂
Ach, ik lees de hele week al waarschuwingen inderdaad dat je het verkeer rondom Utrecht dit weekend moet vermijden om die reden (onder andere). Klotezooi zeg.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:22 schreef Troel het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die jongens die met hun vader wat leuks zouden doen?
Nou, die zijn onderweg en zijn er bijna, maar vaders staat in de file vanwege een aangekondigde actie van XR
Soofquote:Op zaterdag 25 april 2026 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Sadie vind ik te Engels, op zich wel leuk, maar ik ken ook al veel honden die zo heten!
Oh ja en ik wil eigenlijk ook niks meer op ie of y .
I know, ik ben lastig
quote:Op zaterdag 25 april 2026 14:16 schreef Schanu het volgende:
Oh nee Troel, wat balen![]()
Wij zijn terug van het Hof van Eckberge, wat is het er leukgeen uitzondering op de bolderkar, maar Jewel heeft uren (afwisselend met vrouwlief en mij) in de snoezelruimte doorgebracht terwijl de 7 jarige heerlijk aan het spelen en ontdekken was
[ afbeelding ]
En Capibara!
[ afbeelding ]
Best druk vandaag! Misschien ook omdat het een zaterdag is natuurlijk. Achteraf gezien hadden we misschien beter gisteren kunnen gaan, was ook warmer geweestquote:Op zaterdag 25 april 2026 14:43 schreef exode het volgende:
Fijn dat het toch leuk was Amsel. Hoe was de drukte? Het is al dagen zo rustig overal maar ik denk dat vanaf vandaag het overal drukker wordt.
Ja ze heeft hem gezien! Hij zit nu nog in een binnenverblijf en zat in een hokje te chillen dus we zagen hem niet heel goed. De foto is van de 7 jarige, dat was de 2e keer dat we er langs liepen (zonder Jewel) en toen kwam hij nieuwsgierig naar ons terug kijkenquote:Op zaterdag 25 april 2026 14:30 schreef Amsel het volgende:
[..]
Heeft Jewel uiteindelijk de capybara nog gezien, of bleef ze liever snoezelen?![]()
Onze tweede dag in Legoland is inmiddels afgelopen. Net als op de eerste dag zijn we vroeg weer weggegaan, want de kinderen houden het gewoon niet lang vol door alle prikkels. Ik ben dan te optimistisch en hoop van tevoren dat we de hele dag kunnen blijven en in alle attracties kunnen, maar dat blijkt niet helemaal realistischGelukkig hadden we polsbandjes waarmee we de rijen konden skippen, dus uiteindelijk in korte tijd nog best wat kunnen doen. De kinderen zijn in ieder geval (nu ze weer wat gekalmeerd zijn) blij
Sauerland ga ik ook nog even bekijken, dank voor de tip!quote:Op zaterdag 25 april 2026 09:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Sauerland
Zomer rodelbaan, kabelbanen met activiteiten op de berg, verschillende water-, amusement- en dierenparken, dorpjes, veel wandelmogelijkheden.
Is het issue dat je geen sticker hebt voor het ruhrgebied?
Want de milieusticker is ook wel ter plekke te verkrijgen. Ik heb ‘m in Nordhorn gehaald en was met 10 minuten klaar. Er zitten veel DEKRA’s langs de grens overal, die elke dag behalve zondag om 08:00uur openen.
En met alle verhalen die je door de jaren heen gehoord hebt, zal het je dus niet verbazen dat hij zich niets van die verhalen aantrok en gewoon op de tijd vertrokken is alsof er niets aan de hand wasquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, ik lees de hele week al waarschuwingen inderdaad dat je het verkeer rondom Utrecht dit weekend moet vermijden om die reden (onder andere). Klotezooi zeg.
Oh nee totaal niet hoor! Het was vooral heel leuk. Deze mensen snapte ik alleen niet zo goed. Effe ventileren dus. De meeste mensen waren gewoon leuk en gezellig.quote:Op zaterdag 25 april 2026 18:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja na zo een opsomming lijkt het wel alsof je je overal aan loopt te ergeren alleen maar.
Maar goed, CP krijg je mij met geld toe nog niet heen hoor.
Mijn honden hebben eigenlijk allemaal best normale mensen namen?
Leo Ruben Stella Sasha Otis Frenkie Abel Niels Donnie ( er loopt serieus een super lief joch in mijn oude buurt die Donovan heet en door iedereen Donnie genoemd wordt ) Kick ( is een oud Hollandse naam ) en ok, Denzel, die is vernoemd naar een mooie man want een bruine poedel. Ik vind dat niet hele gekke namen.
Ik hoor kinderen gekkere namen hebben
quote:Op zaterdag 25 april 2026 20:49 schreef oh-oh het volgende:
En het wordt Sharon denk ik.
Kan ik haar Sjer noemen.
Ik stond net even op de tuin op de berg en de vleermuizen vlogen rond mn hoofd, aan de overkant is een feestje en ze draaiden James Brown en Aha en Gloria Gaynor.
Mijn buurman is jarig vandaag , het was even een mooi momentje!
quote:
Nou ja dat is mijn achternaam. Kan ook als voornaam en dan spreek je het anders uit.quote:
Linusquote:
Nee een gewone naamquote:Op zondag 26 april 2026 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Is dat een naam of een afkorting voor Wat is het?
Ik heb ooit een schildpad gehad, die Cavia heette.
Dat is een hele toffe naam voor een kat.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:47 schreef livelink het volgende:
Mijn kat heet Madelief en ik ben nog steeds blij met die naam
Tja, die chick van haar is er uitgegroeid kennelijk.quote:Op zondag 26 april 2026 19:44 schreef oh-oh het volgende:
Jemig nee,best ook een leeftijdsverschil.
Raar!
Lekker lui ook,kun jij het weg gaan gooien...
Ik heb ineens de hele struik vol kruisbessen hangen!
En laat dat nu echt mijn lievelings zijn 💚
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |