Mag ik jouw tip dan ook aan jou teruggeven? Fijne rustige dagquote:Op dinsdag 21 april 2026 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik had nog nooit van mushanga gehoord. Ken van toto ook alleen Africa. Maar als het van eind jaren 80 is, is dat niet gek. Ik was toen nog niet geboren…
Veel plezier op de vakanties dames! Met capibara’s en Lego en snoezelruimtes moet het goed komen.
Sterkte Nijna, zoek voldoende momentjes voor jezelf. Het is een faaaaaaaaaase en je komt hier vast sterker uit. Maar dat maakt niet dat het nu niet volslagen kut is.
Ik ben op dag 4 van centerparcs en we hebben het fijn, maar ik kan moeilijk tot rust komen. We doen eigenlijk veel te veel op een dag… dat heb ik thuis ook, maar hier merk ik pas hoe vervelend ik dat eigenlijk vind. Vandaag dus maar rustig aan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Nijna op 21-04-2026 12:51:17 ]Fake it till you make it...
Dan is het nog net iets verder fietsen naar mn sport en mn meidenquote:Op dinsdag 21 april 2026 09:12 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, als hij zo loopt te klagen dat je weg moet mag ie zelf ook wel wat bedenken he?
Wat een gedoe.
Ik kon ook moeilijk uitschakelen met twee banen en al die honden maar het lukt me nu perfect en ik houi dat de rest van mijn leven wel vol.
Nijna, ik zou bijna zeggen kom maar op retraite, maar ik snap dat dat niet werkt voor je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:49 schreef Kyara het volgende:
@:NijnaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Boerenomelet?quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:15 schreef Hupje het volgende:
HelpEr komt morgen een kennis van mijn vriend lunchen. En vriend vertelt nu dus pas dat diegene glutenvrij/laag in gluten eet.
Suggesties? Ik ga nog boodschappen doen.
Maar dan zou ik het wel kant en klaar kopen, want zelf afbakken terwijl je ook gluten in de oven hebt gehad is vaak een no goquote:Op dinsdag 21 april 2026 18:06 schreef oh-oh het volgende:
Er is veel meer glutenvrij te krijgen ( brood en pasta) in de gewone supermarkt dan koolhydraatarm, dus ik zou gewoon daar iets van kiezen?
quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:40 schreef Troel het volgende:
@:Drizzt_DoUrden Jij hebt vast wel tips voor Hupje
Kijk sowieso bij het glutenvrije vak van je suup, grote kans dat er wel stokbroden van Schär liggen, die zijn best goed te doen. Reinig wel je oven als je dat gaat doen, want kruisbesmetting. Als je gewoon brood wil doen moet je ff bij de Appie kijken, die verkopen halve broden (licht- en donker meerzaden), en gewone bolletjes die je niet hoeft af te bakken. Rozijnenbollen ook trouwens.quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:15 schreef Hupje het volgende:
HelpEr komt morgen een kennis van mijn vriend lunchen. En vriend vertelt nu dus pas dat diegene glutenvrij/laag in gluten eet.
Suggesties? Ik ga nog boodschappen doen.
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Retour afzender sturen, kost je niks , alleen het vinden van een brievenbus, aan die vorige bewoners zou ik geen aandacht meer besteden hoor.
Hier krijgen we facturen en zo per post, voor alles zo een beetje, behalve voor internet , dat komt nog net wel digitaal.
Lekker ouderwets alles met de hand overmaken, want automatisch incasso kennen veel bedrijven hier niet.
Of je hebt er een Hongaars rekeningnummer voor nodig, en daar heb je eerst een belastingnummer voor nodig, en daar heb je eerst een adreskaart voor nodig, en daar wachten we nog op![]()
Maar ach, hebben we wat te doen!
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).quote:Op woensdag 22 april 2026 11:44 schreef vencodark het volgende:
Of je flikkert die post gelijk in de kliko.
Wie weet gaan de oude bewoners dan eens zelf actie ondernemen als ze ineens belangrijke post niet meer ontvangen.![]()
Of denk ik nu te simpel? Nu wordt hun post, jouw probleem!
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:19 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.
Als ik zo brutaal mag zijn, doe je vanuit Hongarije nog steeds je Nederlandse callcenter werk? Of heb je iets anders, of nog zoekende kan ook natuurlijk.
Als ik je verhalen zo hoor ben ik wel eens lichtelijk jaloers!
Je hebt echt ruim voldoende moeite gedaan om de oude bewoners tegemoet te komen. Groot gelijk dat je er klaar mee bent! Hopelijk werkt terugsturen.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).
Ik ga ze inderdaad ook echt niets meer laten weten. Maar zou graag willen dat het stopt. Deze Duitse post (nee ergens heb ik er geen last van maar mijn hoofd vind dit irritant)
Dus nu een paar keer retour afzender en hopen dat het stopt.
En anders inderdaad in de papierbak (of mushangas idee)
Ik had meteen de politie gebeld.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:13 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie zin om boos te worden?
Ik ben met mijn kinderen naar een strandje verderop.
Parkeer de auto en hoor een krijsende baby uit de auto naast me.
Iemand had doodleuk de auto onderaan de dijk geparkeerd, baby van pakweg 7-9 maanden achtergelaten in de maxi cosi, raam open en er vandoor.![]()
Een mevrouw met een hond kwam aan, niet haar baby.
Een ouder echtpaar was ook al aan het twijfelen wat te doen.
Dus mevrouw met hond en ik gingen bij de snackbar vragen wiens baby dat is en die ene meneer wilde al de polite bellen.
De oudere dame vond al snel de ‘moeder’ in kwestie.
Lekker met een andere dame op het strand met een kleedje.![]()
Ze kreeg van ons allemaal een standje.en verontschuldigt ging ze haar baby halen.
Man man man.![]()
Misschien sliep de baby toen ze aankomen en was ze ervan overtuigd de baby te horen als het brulde maar kloppen doet het niet.
Kind was totaal van de kaart.
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.quote:Op woensdag 22 april 2026 13:47 schreef FlyingFish het volgende:
Maar komen mensen dan met hun hond nu naar Hongarije oh-oh? Of doe je dat online? Ik had juist verwacht dat je het callcenter werk mee had genomen, dat klinkt makkelijker verplaatsbaar.
We hebben het hier over enkele minuten? Denk je dat die politie er eerder was geweest?quote:Op woensdag 22 april 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.
Ken ook veel mensen met kinderen die hier een nieuwe start maken.
Zeker als je in NL een eigen huis hebt is dat heel erg goed te doen en voor kinderen zijn de voorzieningen hier ook erg goed begreep ik. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept tbh.
Ik moet nog even uitzoeken of mijn baan zorgt dat ik gewoon AOW krijg ( ik vermoed van wel, ik draag gewoon af in NL) of dat ik dat moet bijverzekeren.
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.
En dat je werkgever ook de payroll aan moet passen op die situatie.
Venco niet te streng voor jezelf zijn. Achteraf is het altijd makkelijk te denken wat er anders gekund had. In the heat of te moment is dat een stuk lastiger.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:06 schreef vencodark het volgende:
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen.
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze aangepast hebben maar aan je verhaal zitten best veel haken en ogen ook voor de werkgever. Zij kunnen niet zomaar niks meer inhouden. Zij zijn eigenlijk verplicht een Hongaarse payroll op te zetten als jij daar permanent zit en daarom daar sociaal verzekerd bent en loonbelasting af moet dragen.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?
Lees nog eens rustig terug.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef oh-oh het volgende:
Er is niet naar de politie gebeld toch?
Maar het maakt niks meer uit nu!
Nou ik kan pas negen maanden nadat ik me hier gevestigd heb een verzekering afsluiten hier ( ben nu verzekerd via OOM ), en ik betaal hier geen loonbelasting.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze aangepast hebben maar aan je verhaal zitten best veel haken en ogen ook voor de werkgever. Zij kunnen niet zomaar niks meer inhouden. Zij zijn eigenlijk verplicht een Hongaarse payroll op te zetten als jij daar permanent zit en daarom daar sociaal verzekerd bent en loonbelasting af moet dragen.
Ik kwam er ook als eerste bij, dat maakt een groot verschil hoor!quote:Op woensdag 22 april 2026 14:41 schreef vencodark het volgende:
@:Troel
Snap ik. In dit geval bleef die oudere man bij de baby, hij was al aan het bellen. De oudere dame vond in no time al de moeder die dus aan de andere kant van de dijk zat.
En de baby huilde, het raam was wagenwijd open. Stel dat er geen ouder was gevonden (je weet het nooit), had je de baby er zo uit kunnen wippen.
Het ging heel snel.
Wat ik wel gek vond: zowel de dame met de hond als het echtpaar hadden de baby al gehoord maar waren al weggelopen/doorgelopen zonder iets te doen.![]()
Ik kwam net aan.
Het gaat ook niet alleen om de baby dan he, moeders zou op zijn minst een flinke waarschuwing moeten krijgen dat dit veilig thuis waardig is ofzoquote:Op woensdag 22 april 2026 14:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben het hier over enkele minuten? Denk je dat die politie er eerder was geweest?
Maar een melding had gekund ja.
Toch weer te soft gehandeld hè.
En dit, vooral dit!quote:Op woensdag 22 april 2026 15:18 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Venco niet te streng voor jezelf zijn. Achteraf is het altijd makkelijk te denken wat er anders gekund had. In the heat of te moment is dat een stuk lastiger.
Hopelijk is die moeder genoeg geschrokken om dit niet nog een keer te doen.
Belangrijkste voor de korte termijn is dat het kind zich veilig voelt bij een bekende, toch? En daar heb je voor gezorgd.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:06 schreef vencodark het volgende:
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen.
Gezien je 100% werkdagen maakt in Hongarije vermoed ik dat ze wel willen en mogen belasten.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ik kan pas negen maanden nadat ik me hier gevestigd heb een verzekering afsluiten hier ( ben nu verzekerd via OOM ), en ik betaal hier geen loonbelasting.
Snap ik, maar onder de streep is er niets gebeurd toch? En je was niet alleen, er waren meerdere mensen bij. Denk dat als je wel alleen was geweest, je het anders had aangepakt. Dus, laat het los, laat het gaaaaaan!quote:Op woensdag 22 april 2026 17:44 schreef vencodark het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht, de rest van de middagen ik heb er toch wel een rot gevoel over.
Ja, deels handelden we goed door in elk geval iets te doen ipv negeren en in dit geval de ouder te zoeken.
Maar daarbij hadden we ook gelijk de politie moeten bellen, gezien de strafbaarheid.
Toen de ouder aankwam, is de politie dus niet meer gebeld. Die man heeft het gesprek geannuleerd.
Gelukkig de ouder er bij kunnen halen maar dan had ze minstens met hen moeten dealen.
Denk niet dat we het verkeerd deden maar we hadden meer moeten doen.
Ik blijf wel over zoiets malen tenminste.![]()
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 22 april 2026 17:53 schreef exode het volgende:
en het is enorm fijn om alles te kennen en herkennen. Als ik weer 100% ben gaan we de wereld wel weer ontdekken.
Ah, ik dacht dat je zelf de honden trainde. Het achter de schermen werk is idd beter op afstand te doen. Jammer dat je nog even op de uitbreiding van de roedel moet wachten!quote:Op woensdag 22 april 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
Hopelijk wordt die rugpijn beter voor dinsdagquote:Op donderdag 23 april 2026 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je zelf de honden trainde. Het achter de schermen werk is idd beter op afstand te doen. Jammer dat je nog even op de uitbreiding van de roedel moet wachten!
Fijne vakantie Exode! En Kyara ook! Hopelijk viel het mee qua overlast door de stakingen.
Sterkte met de bijwerkingen Schanu!
Ik heb ook vakantiepas over 4 weken weer werken! Enige jammere is dat mijn lichaam daar niet zoveel zin in heeft. Ik kijk met de rugpijn die er nu is echt op tegen de 12 uur vliegen dinsdag…
Nee, het is hier een stukje duurder. Ik koop in Legoland en Lego House alleen de exclusives.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:54 schreef F_r het volgende:
@:exode is lego in legoland ook goedkoper dan in Nederland? Vast niet maar wie weet. Dochter wil namelijk de winnie the pooh
Dit klinkt inderdaad als echte dropshippingquote:Op vrijdag 24 april 2026 14:46 schreef hilliebillie het volgende:
Sterkte met de blessures!
Nou die winterjas voor m’n man die ik per ongeluk bij die dropshipper had besteld, maat xl.. die valt als een S ofzo.
Heb een beetje blond gedaan. Aangezien de plaatsnaam in de bedrijfsnaam best in de buurt is heb ik aangegeven dat ik de jas terug wil komen brengen als ze me het adres geven. Ik krijg nu allemaal AI gegenereerde mails terug. Waaronder in de tweede mail dat ze me een fantastisch aanbod willen doen, dat ik de jas mag houden en 25% terug krijg. Zo kan ik toch genieten van het product maar dan met korting.
Uhm ja, ik kan genieten van een jas die 3 maten te klein is (en ook niet echt een winterjas te noemen is qua dikte, en ook stinkt, maar wellicht dat dat er in de wasmachine wel uit zou gaan).
Ben benieuwd of ik er nog wat voor terug ga zien.
(Oh ja en met man weer op zoek naar een andere winterjas)
Sapph?quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad als echte dropshipping
Ik las ook al dit soort verhalen over een bepaald behamerk
Nee, een of ander merk voor opzijhangende borsten. Monavida ofzo. Zag het voorbijkomen ergens waar men het over trustpilot hadquote:
Heb het hem niet laten passen, maar ik denk dat het model ook niet helemaal klopt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:05 schreef F_r het volgende:
Balen van de jas hillie. Iets voor je zoon? Of kloppen de verhoudingen helemaal niet?
Goede reis terug morgen!quote:Op zaterdag 25 april 2026 07:11 schreef Amsel het volgende:
Ik hoop dat jullie bolderkar gewoon mee mag @:Schanu!
Voor ons de laatste dag Denemarken, morgen weer naar huis
Sauerlandquote:Op zaterdag 25 april 2026 09:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff, hier wil het niet lukken met iets plannen. Door omstandigheden hebben we nog niks kunnen boeken, maar nu zijn die omstandigheden ten positieve veranderd, dus willen we toch nog graag naar Duitsland.
Eerst gekeken naar gebied rond de Eifel, maar geen leuke huisjes kunnen vinden of echt letterlijk in the middle of nowhere (of te dichtbij het gebied waar we vorig jaar waren). Toen vonden we als alternatief het Ruhrgebied, veel leuke dingen om te doen en nog veel overnachtingsmogelijkheden, maar toen bleek dat onze auto daar niet mag komen (hele gebied) vanwege de milieuzone.
Dus als iemand nog tips heeft voor max. 3-3,5 uur rijden vanuit regio Utrecht in Duitsland met voldoende leuke en afwisselende activiteiten, dan houd ik me aanbevolen!
Voor iedereen die ook nog met vakantie gaat, hee veel plezier!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |