Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Retour afzender sturen, kost je niks , alleen het vinden van een brievenbus, aan die vorige bewoners zou ik geen aandacht meer besteden hoor.
Hier krijgen we facturen en zo per post, voor alles zo een beetje, behalve voor internet , dat komt nog net wel digitaal.
Lekker ouderwets alles met de hand overmaken, want automatisch incasso kennen veel bedrijven hier niet.
Of je hebt er een Hongaars rekeningnummer voor nodig, en daar heb je eerst een belastingnummer voor nodig, en daar heb je eerst een adreskaart voor nodig, en daar wachten we nog op![]()
Maar ach, hebben we wat te doen!
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).quote:Op woensdag 22 april 2026 11:44 schreef vencodark het volgende:
Of je flikkert die post gelijk in de kliko.
Wie weet gaan de oude bewoners dan eens zelf actie ondernemen als ze ineens belangrijke post niet meer ontvangen.![]()
Of denk ik nu te simpel? Nu wordt hun post, jouw probleem!
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:19 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.
Als ik zo brutaal mag zijn, doe je vanuit Hongarije nog steeds je Nederlandse callcenter werk? Of heb je iets anders, of nog zoekende kan ook natuurlijk.
Als ik je verhalen zo hoor ben ik wel eens lichtelijk jaloers!
Je hebt echt ruim voldoende moeite gedaan om de oude bewoners tegemoet te komen. Groot gelijk dat je er klaar mee bent! Hopelijk werkt terugsturen.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).
Ik ga ze inderdaad ook echt niets meer laten weten. Maar zou graag willen dat het stopt. Deze Duitse post (nee ergens heb ik er geen last van maar mijn hoofd vind dit irritant)
Dus nu een paar keer retour afzender en hopen dat het stopt.
En anders inderdaad in de papierbak (of mushangas idee)
Ik had meteen de politie gebeld.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:13 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie zin om boos te worden?
Ik ben met mijn kinderen naar een strandje verderop.
Parkeer de auto en hoor een krijsende baby uit de auto naast me.
Iemand had doodleuk de auto onderaan de dijk geparkeerd, baby van pakweg 7-9 maanden achtergelaten in de maxi cosi, raam open en er vandoor.![]()
Een mevrouw met een hond kwam aan, niet haar baby.
Een ouder echtpaar was ook al aan het twijfelen wat te doen.
Dus mevrouw met hond en ik gingen bij de snackbar vragen wiens baby dat is en die ene meneer wilde al de polite bellen.
De oudere dame vond al snel de ‘moeder’ in kwestie.
Lekker met een andere dame op het strand met een kleedje.![]()
Ze kreeg van ons allemaal een standje.en verontschuldigt ging ze haar baby halen.
Man man man.![]()
Misschien sliep de baby toen ze aankomen en was ze ervan overtuigd de baby te horen als het brulde maar kloppen doet het niet.
Kind was totaal van de kaart.
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.quote:Op woensdag 22 april 2026 13:47 schreef FlyingFish het volgende:
Maar komen mensen dan met hun hond nu naar Hongarije oh-oh? Of doe je dat online? Ik had juist verwacht dat je het callcenter werk mee had genomen, dat klinkt makkelijker verplaatsbaar.
We hebben het hier over enkele minuten? Denk je dat die politie er eerder was geweest?quote:Op woensdag 22 april 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.
Ken ook veel mensen met kinderen die hier een nieuwe start maken.
Zeker als je in NL een eigen huis hebt is dat heel erg goed te doen en voor kinderen zijn de voorzieningen hier ook erg goed begreep ik. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept tbh.
Ik moet nog even uitzoeken of mijn baan zorgt dat ik gewoon AOW krijg ( ik vermoed van wel, ik draag gewoon af in NL) of dat ik dat moet bijverzekeren.
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.
En dat je werkgever ook de payroll aan moet passen op die situatie.
Venco niet te streng voor jezelf zijn. Achteraf is het altijd makkelijk te denken wat er anders gekund had. In the heat of te moment is dat een stuk lastiger.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:06 schreef vencodark het volgende:
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen.
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze aangepast hebben maar aan je verhaal zitten best veel haken en ogen ook voor de werkgever. Zij kunnen niet zomaar niks meer inhouden. Zij zijn eigenlijk verplicht een Hongaarse payroll op te zetten als jij daar permanent zit en daarom daar sociaal verzekerd bent en loonbelasting af moet dragen.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?
Lees nog eens rustig terug.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef oh-oh het volgende:
Er is niet naar de politie gebeld toch?
Maar het maakt niks meer uit nu!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |