abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220631978
We hebben nu ondertussen twee jaar de sleutel van dit huis en we blijven maar post ontvangen van de vorige bewoners. We hebben ze al verschillende keren geïnformeerd en ook op hun verzoek alles opgestuurd (zat ook een bankpasje bij, tenminste zo voelde dat). En ook in de appjes daarover al een paar keer vriendelijk gevraagd het nieuwe adres door te geven bij alle bedrijven.

Van een bedrijf blijf ik stug (zakelijke) post ontvangen (is gericht aan een van de bedrijven die ze hadden). Elke maand weer een brief.

Vorige maand was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee en heb bij de bedtijdnaam van de afzender op de website het eerste beste mailadres opgezocht en een mail gestuurd (in m’n beste Google Translate Duits) dat ze moeten stoppen met de brieven omdat het adres niet meer klopt en dat het doorgeven van de eigenaars (waar ik vanuit ga dat ze dat gedaan hebben) niet door komt. En dat ik ze vanaf nu retour afzender ga sturen.

Blijkbaar heeft dat niet geholpen, want vandaag toch weer post van ze.

Zelf zijn we anderhalf jaar weg uit ons oude huis, en heb in het begin denk ik twee keer nog post opgehaald, en meteen adreswijziging doorgegeven. Dus of ze laten niks meer weten sinds die tijd, of het gaat allemaal goed, maar na twee jaar mag het wel toch dat ik er mee stop om het door te geven (zeker als het maandelijks hetzelfde is)
pi_220632027
Gewoon retour afzender, Hillie en als het dan nog niet stopt, groffer geschut inzetten en: bewoner overleden erop schrijven en dan retour.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220632174
Of je flikkert die post gelijk in de kliko.
Wie weet gaan de oude bewoners dan eens zelf actie ondernemen als ze ineens belangrijke post niet meer ontvangen. :+
Of denk ik nu te simpel? Nu wordt hun post, jouw probleem!
pi_220632183
@Kyara dat maakt de reis wel iets spannender. Veel plezier!

@hilliebillie inderdaad gewoon paar keer retour sturen. Over een paar maanden de kliko in..
Ik bleek mijn adres bij de ASN nooit gewijzigd te hebben. Ik gebruikte die rekening nooit, mijn man wel en er zat lang geleden iets voor de kinderen aan gelinkt. Kwam ik vorig jaar achter toen mijn moeder me wilde machtigen. Dat was bijna 11 jaar na de verhuizing 8)7

@Nijna, ik stuur gewoon nog een portie sterkte jou kant op :*
  woensdag 22 april 2026 @ 12:08:08 #130
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220632330
Retour afzender sturen, kost je niks , alleen het vinden van een brievenbus, aan die vorige bewoners zou ik geen aandacht meer besteden hoor.
Hier krijgen we facturen en zo per post, voor alles zo een beetje, behalve voor internet , dat komt nog net wel digitaal.
Lekker ouderwets alles met de hand overmaken, want automatisch incasso kennen veel bedrijven hier niet.
Of je hebt er een Hongaars rekeningnummer voor nodig, en daar heb je eerst een belastingnummer voor nodig, en daar heb je eerst een adreskaart voor nodig, en daar wachten we nog op :D
Maar ach, hebben we wat te doen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220632400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Retour afzender sturen, kost je niks , alleen het vinden van een brievenbus, aan die vorige bewoners zou ik geen aandacht meer besteden hoor.
Hier krijgen we facturen en zo per post, voor alles zo een beetje, behalve voor internet , dat komt nog net wel digitaal.
Lekker ouderwets alles met de hand overmaken, want automatisch incasso kennen veel bedrijven hier niet.
Of je hebt er een Hongaars rekeningnummer voor nodig, en daar heb je eerst een belastingnummer voor nodig, en daar heb je eerst een adreskaart voor nodig, en daar wachten we nog op :D
Maar ach, hebben we wat te doen!
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.

Als ik zo brutaal mag zijn, doe je vanuit Hongarije nog steeds je Nederlandse callcenter werk? Of heb je iets anders, of nog zoekende kan ook natuurlijk.

Als ik je verhalen zo hoor ben ik wel eens lichtelijk jaloers!
pi_220632420
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:44 schreef vencodark het volgende:
Of je flikkert die post gelijk in de kliko.
Wie weet gaan de oude bewoners dan eens zelf actie ondernemen als ze ineens belangrijke post niet meer ontvangen. :+
Of denk ik nu te simpel? Nu wordt hun post, jouw probleem!
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).

Ik ga ze inderdaad ook echt niets meer laten weten. Maar zou graag willen dat het stopt. Deze Duitse post (nee ergens heb ik er geen last van maar mijn hoofd vind dit irritant ;) )

Dus nu een paar keer retour afzender en hopen dat het stopt.

En anders inderdaad in de papierbak (of mushangas idee :7 )
pi_220632533
Ik heb nog jaren zakelijke post gehad van de oude bewoners, op een gegeven moment retour afzender is verhuist op de envelop geschreven.
Fake it till you make it...
  woensdag 22 april 2026 @ 12:54:30 #134
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220632656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:19 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat klinkt ook wel weer lekker back to basic. Zal even een paar keer wennen zijn om daar maandelijks aan te denken. En dan zal het ook wel weer in je systeem zitten.

Als ik zo brutaal mag zijn, doe je vanuit Hongarije nog steeds je Nederlandse callcenter werk? Of heb je iets anders, of nog zoekende kan ook natuurlijk.

Als ik je verhalen zo hoor ben ik wel eens lichtelijk jaloers!
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.
Ken ook veel mensen met kinderen die hier een nieuwe start maken.
Zeker als je in NL een eigen huis hebt is dat heel erg goed te doen en voor kinderen zijn de voorzieningen hier ook erg goed begreep ik. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept tbh.

Ik moet nog even uitzoeken of mijn baan zorgt dat ik gewoon AOW krijg ( ik vermoed van wel, ik draag gewoon af in NL) of dat ik dat moet bijverzekeren.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220632965
Maar komen mensen dan met hun hond nu naar Hongarije oh-oh? Of doe je dat online? Ik had juist verwacht dat je het callcenter werk mee had genomen, dat klinkt makkelijker verplaatsbaar.
pi_220633090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nadat ze de vorige keer heel laat reageerden (of eigenlijk niet meer reageerden nadat ze een afspraak om post op te halen hadden afgezegd en na drie weken niets meer lieten weten. Heb ik nog een appje gestuurd met de vraag of het weg kon aangezien ze niets lieten weten).

Ik ga ze inderdaad ook echt niets meer laten weten. Maar zou graag willen dat het stopt. Deze Duitse post (nee ergens heb ik er geen last van maar mijn hoofd vind dit irritant ;) )

Dus nu een paar keer retour afzender en hopen dat het stopt.

En anders inderdaad in de papierbak (of mushangas idee :7 )
Je hebt echt ruim voldoende moeite gedaan om de oude bewoners tegemoet te komen. Groot gelijk dat je er klaar mee bent! Hopelijk werkt terugsturen.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220633111
Hebben jullie zin om boos te worden?

Ik ben met mijn kinderen naar een strandje verderop.
Parkeer de auto en hoor een krijsende baby uit de auto naast me.
Iemand had doodleuk de auto onderaan de dijk geparkeerd, baby van pakweg 7-9 maanden achtergelaten in de maxi cosi, raam open en er vandoor. :(

Een mevrouw met een hond kwam aan, niet haar baby.
Een ouder echtpaar was ook al aan het twijfelen wat te doen.
Dus mevrouw met hond en ik gingen bij de snackbar vragen wiens baby dat is en die ene meneer wilde al de polite bellen.
De oudere dame vond al snel de ‘moeder’ in kwestie.
Lekker met een andere dame op het strand met een kleedje. :(
Ze kreeg van ons allemaal een standje. }:| en verontschuldigt ging ze haar baby halen.

Man man man. :{w

Misschien sliep de baby toen ze aankomen en was ze ervan overtuigd de baby te horen als het brulde maar kloppen doet het niet.
Kind was totaal van de kaart. ;(
  Redactie Frontpage woensdag 22 april 2026 @ 14:23:14 #138
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220633158
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:13 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie zin om boos te worden?

Ik ben met mijn kinderen naar een strandje verderop.
Parkeer de auto en hoor een krijsende baby uit de auto naast me.
Iemand had doodleuk de auto onderaan de dijk geparkeerd, baby van pakweg 7-9 maanden achtergelaten in de maxi cosi, raam open en er vandoor. :(

Een mevrouw met een hond kwam aan, niet haar baby.
Een ouder echtpaar was ook al aan het twijfelen wat te doen.
Dus mevrouw met hond en ik gingen bij de snackbar vragen wiens baby dat is en die ene meneer wilde al de polite bellen.
De oudere dame vond al snel de ‘moeder’ in kwestie.
Lekker met een andere dame op het strand met een kleedje. :(
Ze kreeg van ons allemaal een standje. }:| en verontschuldigt ging ze haar baby halen.

Man man man. :{w

Misschien sliep de baby toen ze aankomen en was ze ervan overtuigd de baby te horen als het brulde maar kloppen doet het niet.
Kind was totaal van de kaart. ;(
Ik had meteen de politie gebeld.

Ik heb dit een keer meegemaakt. Er was een AED melding geweest en de meneer die kwam reanimeren had het kind mogelijk slapend in de auto achtergelaten. Ik kwam als journalist aan en zag het kind zitten. Auto stond inmiddels in de volle zon. Heb serieus 112 gebeld om te vragen of er via de agenten doorgegeven kon worden dan dat kind nog in de auto zat. (Wilde ook niet bij een huis waar gereanimeerd werd zomaar naar binnen).
Normaal gesproken blijf je als journalist daar niet bij, maar in dit geval ben ik gebleven totdat er iemand veilig het kind kwam halen. Gelukkig was dat vrij snel na mijn belletje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 april 2026 @ 14:31:19 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220633188
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:47 schreef FlyingFish het volgende:
Maar komen mensen dan met hun hond nu naar Hongarije oh-oh? Of doe je dat online? Ik had juist verwacht dat je het callcenter werk mee had genomen, dat klinkt makkelijker verplaatsbaar.
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220633243
@Troel
Snap ik. In dit geval bleef die oudere man bij de baby, hij was al aan het bellen. De oudere dame vond in no time al de moeder die dus aan de andere kant van de dijk zat.
En de baby huilde, het raam was wagenwijd open. Stel dat er geen ouder was gevonden (je weet het nooit), had je de baby er zo uit kunnen wippen.
Het ging heel snel.

Wat ik wel gek vond: zowel de dame met de hond als het echtpaar hadden de baby al gehoord maar waren al weggelopen/doorgelopen zonder iets te doen. :?
Ik kwam net aan.
pi_220633266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nee ik doe de planning en de socials gewoon lekker vanuit waar ik dan ook ben.
Sorry Venco ik had echt meteen de politie gebeld, en was niet gaan zoeken, da fuck?
Komen ze mooi mee weg, daar had echt wel een melding van gemaakt mogen zijn...
We hebben het hier over enkele minuten? Denk je dat die politie er eerder was geweest?
Maar een melding had gekund ja.
Toch weer te soft gehandeld hè. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 22-04-2026 15:06:49 ]
  woensdag 22 april 2026 @ 14:45:54 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220633304
:D Geen idee maar ik belde eerst de politie, meldde het nr bord en vroeg wat ik kon doen en dan zou ik verder kijken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 22 april 2026 @ 15:02:43 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220633528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik werkte in NL twee banen, een callcenter en een voor een hondencoach, die tweede baan heb ik meegenomen en is voor hier ook ruim voldoende aangezien mijn vaste lasten niet vergelijkbaar zijn met NL.
Ken ook veel mensen met kinderen die hier een nieuwe start maken.
Zeker als je in NL een eigen huis hebt is dat heel erg goed te doen en voor kinderen zijn de voorzieningen hier ook erg goed begreep ik. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept tbh.

Ik moet nog even uitzoeken of mijn baan zorgt dat ik gewoon AOW krijg ( ik vermoed van wel, ik draag gewoon af in NL) of dat ik dat moet bijverzekeren.
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.
En dat je werkgever ook de payroll aan moet passen op die situatie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220633542
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen. ;(
  woensdag 22 april 2026 @ 15:17:49 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220633598
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik vrees dat die AOW opbouw toch ophoudt gezien je permanente fulltime in Hongarije situatie.
En dat je werkgever ook de payroll aan moet passen op die situatie.
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220633606
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:06 schreef vencodark het volgende:
Ik zal er voor de volgende keer aan denken beter te handelen. ;(
Venco niet te streng voor jezelf zijn. Achteraf is het altijd makkelijk te denken wat er anders gekund had. In the heat of te moment is dat een stuk lastiger.
Hopelijk is die moeder genoeg geschrokken om dit niet nog een keer te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LauriLynne op 22-04-2026 15:19:21 (Aanvulling) ]
pi_220633660
Ik zou niet weten wat je beter had kunnen doen @vencodark
1 iemand die de politie belt en erbij blijft staan is wel genoeg en de moeder zoeken bleek de snelste manier. Prima gehandeld.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:29:39 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220633676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
De payroll is aangepast, waarom draag ik dan nog zoveel belasting af aan NL?
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze aangepast hebben maar aan je verhaal zitten best veel haken en ogen ook voor de werkgever. Zij kunnen niet zomaar niks meer inhouden. Zij zijn eigenlijk verplicht een Hongaarse payroll op te zetten als jij daar permanent zit en daarom daar sociaal verzekerd bent en loonbelasting af moet dragen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 april 2026 @ 15:29:41 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220633677
Er is niet naar de politie gebeld toch?
Maar het maakt niks meer uit nu!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220633698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef oh-oh het volgende:
Er is niet naar de politie gebeld toch?
Maar het maakt niks meer uit nu!
Lees nog eens rustig terug.
Ik lees dat de meneer ging bellen en bij de baby bleef terwijl de vrouw en venco op zoek gingen. De vrouw had binnen enkele minuten de moeder gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')