abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220546816
quote:
Save the Children: Palestijnse kinderen gemarteld en misbruikt in Israëlische cellen

In militaire gevangenissen in Israël worden Palestijnse kinderen gemarteld, seksueel misbruikt en uitgehongerd. Dat staat in een rapport van kinderrechtenorganisatie Save the Children.

De hulporganisatie liet 165 Palestijnse kinderen vragenlijsten invullen na hun vrijlating. Ze waren tussen de 12 en 17 jaar oud tijdens hun gevangenschap. Ook sprak de organisatie met 32 ouders en verzorgers, dertien sociale hulpverleners en drie advocaten.

Uit het onderzoek, waar NRC als eerste over publiceerde, komt naar voren dat veel kinderen tijdens hun arrestatie en detentie werden "vastgebonden, geblinddoekt, geslagen, geschopt en urenlang ondervraagd zonder aanwezigheid van advocaten of van hun ouders".

Ook zijn er verslagen van kinderen op wie een hond werd losgelaten en van traangas dat in cellen werd gespoten. Twee derde van de kinderen werd tussen de 1 en 45 dagen in een isoleercel opgesloten.
Seksueel geweld

Meer dan de helft van de kinderen gaf aan dat ze seksueel geweld hadden gezien of ervaren. Volgens Save the Children gaat het vermoedelijk om meer slachtoffers, omdat er veel schaamte heerst over dergelijke ervaringen.

Kinderen werden aangeraakt of geslagen in hun kruis, seksueel geïntimideerd en gedwongen naakt vernederende handelingen te verrichten. Sommige van de kinderen zeiden dat werd gedreigd met verkrachting. Volgens de advocaten zijn veel van de kinderen seksueel misbruikt en zitten daar ook verkrachtingen tussen.

"Alle beschikbare bewijzen wijzen erop dat de behandeling van vastgehouden Palestijnse kinderen door de Israëlische regering een systematische schending is van het internationale humanitaire recht en de mensenrechten, waaronder het absolute verbod op marteling", staat in het rapport.
Israël-correspondent Nasrah Habiballah:

"Het is niet altijd duidelijk waarom de kinderen zijn vastgezet. Dat kan bijvoorbeeld zijn vanwege het gooien van stenen, maar in veel gevallen is het onduidelijk.

Kinderen worden vastgehouden in wat Israël 'administratieve detentie' noemt. Dat is een situatie waarin gedetineerden worden vastgehouden zonder aanklacht of proces. Dat is voor een periode van zes maanden, maar die kan steeds worden verlengd met een halfjaar. Dat is een uitzichtloze situatie, een middel dat door Israël op grote schaal wordt toegepast.

In dit rapport staat niets wat we nog niet wisten. Het sluit aan bij eerdere rapporten van andere mensenrechtenorganisaties, alleen focust Save the Children zich op kinderen. Maar de uithongering en marteling waar ze het over hebben, die gelden eigenlijk voor alle Palestijnen die worden vastgehouden.

Na 7 oktober 2023 is de situatie enorm verslechterd. Ik heb dat zelf ook gezien. Ik was bij vrijlatingen van Palestijnen en zag dat ze enorm vermagerd waren, huidziektes hadden, stonken en er ook mentaal slecht aan toe waren. De verantwoordelijke minister Ben-Gvir is daar ook heel open over. Hij heeft gezegd: Palestijnse gevangenen zouden in een graf moeten liggen, maar laten we de omstandigheden in de cel in ieder geval zo slecht mogelijk maken."

Los van het geweld werden de kinderen vastgehouden onder slechte omstandigheden. Ze werden opgesloten in overvolle, onhygiënische cellen en mochten niet douchen of schone kleren aantrekken. Driekwart van de kinderen gaf aan dat er onvoldoende voedsel en water was en dat ze vaak extreme honger hadden.

Er zitten ongeveer 350 Palestijnse kinderen uit de bezette Westelijke Jordaanoever vast in Israël, schrijft NRC. Sinds de aanslagen van Hamas op 7 oktober 2023 is het aantal willekeurige arrestaties op de Westelijke Jordaanoever toegenomen en worden ook kinderen uit Gaza vastgehouden.

"Voor kinderen is de situatie enorm verslechterd", zegt Juliëtte Verhoeven van Save the Children. "Niet alleen is het aantal mensen dat gevangen is genomen na oktober 2023 explosief gestegen, maar de behandeling is ook slechter geworden."

De kinderen worden vastgehouden in militaire gevangenissen en hebben geen contact met hun familie of een advocaat. De kinderen zouden volgens Verhoeven onder civiele rechtbanken moeten vallen. "Deze kinderen zouden als kinderen behandeld moeten worden en volledig ondersteund moeten worden door advocaten."
Druk op hulporganisaties

Het rapport was afgelopen zomer al af, maar Save the Children besloot het nog niet naar buiten te brengen vanwege de druk die Israël uitoefende op hulporganisaties in het land. Eind vorig jaar verbood Israël tientallen hulporganisaties in Gaza en de Westelijke Jordaanoever. De organisaties wilden niet voldoen aan een nieuwe registratieplicht waarmee informatie over onder meer adressen en gezinssamenstellingen van medewerkers moest worden gedeeld.

Het hooggerechtshof schortte in februari van dit jaar een deel van de verboden op, maar de onzekerheid voor de hulporganisaties blijft groot.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-israelische-cellen

Dit zogenaamde westerse land had al rellen met steun van kabinetsleden, om verkrachters vrij te krijgen. Verkrachters die alleen maar waren opgepakt, omdat hun daden op de nationale tv waren gekomen. Nu zijn ze dus ook al bezig met het intimideren van onderzoekers. 7 oktober kwam niet uit het niets, het is oa veroorzaakt door een jarenlange terreurcampagne door Israel. Het is echt te triest voor woorden dat we nog zogenaamd bevriend zijn met een land dat massaal kinderen martelt en verkracht.
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:11:39 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220546871
Inb4 goedpraters en wegkijkers.
Huilen dan.
pi_220546912
Verbaast niet meer. Dit is de verwachting bij de gewapende vleugel van het Epstein regime.
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:31:42 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220547002
Niet heel verrassend dit.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 11:33:31 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220547009
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:11 schreef Isdatzo het volgende:
Inb4 goedpraters en wegkijkers.
Ik durf te wedden dat de bronnen aangevallen gaan worden en niet de inhoud ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220547015
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar de NOS is ook gewoon staatspropaganda dat zei onze Leider Thierry zelf!!! Rusland #1!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:43:33 #7
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220547055
Even een klein beetje nuance..
Ook al geloof ik best dat er wel wat gebeurd daar in die gevangenissen.

Maar de titel komt met 'kinderen' dan denk ik gauw aan 6 jarigen maar het gaat hier om 12 - 17 jarigen waarvan velen waarschijnlijk Hamas strijders zijn.
En als die een papier in de handen geduiwd krijgen van "Hoe zijn jullie behandeld?"
Dan zullen ze echt niet gauw neerzetten "Oh de Joden waren zo lief voor ons!"

Daarin tegen moet dit natuurlijk wel onderzocht worden door de Israelische overheid al weet ik niet of die dat objectief zullen doen.
De haat naar elkaar toe is zo enorm van beide kanten, daar kun je niet meer van verwachten dat die zo netjes zullen zijn als dat wij zouden zijn bv.
pi_220547070
Ah ja, maar natuurlijk. En dan is de grote vraag natuurlijk waar de concrete bewijzen hiervan zijn? Antwoord: die zijn er niet, het zijn allemaal totaal ongefundeerde aantijgingen op basis van claims van de kinderen zelf. Zo staat in het artikel van de NRC, waar dit artikel van de NOS naar verwijst:
quote:
Save the Children liet 165 Palestijnse kinderen vragenlijsten invullen nadat ze uit de gevangenissen waren vrijgelaten.

Bron
En zo kan ook dit weer in de inmiddels grote stapel met soortgelijke bloedsprookjes over Israël. Het vormt inmiddels helaas een oneindige stroom met steeds gekker wordende aantijgingen, die eigenlijk zelden tot nooit concreet worden gemaakt maar altijd blijven bij 'Palestijnen zeggen dat ..'.

Want blijkbaar als Palestijnen iets zeggen, is dit meteen stuitend bewijs van iets. En dan heb je natuurlijk een aanzienlijk groep Westerlingen, die zich blind in dit soort ongefundeerde claims laten meeslepen op basis van emotie.

En omdat dit soort claims direct voor de waarheid worden aangenomen, is er inmiddels een heel ecosysteem opgetuigd van actiegroepen en activisten die meewerken om op basis van zulke claims rapporten te schrijven en dit in de Westerse media te krijgen en de publieke opinie verder tegen Israël te keren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220547088
quote:

[..]
Jij wint.
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:51:30 #10
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220547102
Die vragenlijsten waren vast ook niet gestuurd of zo. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:51:38 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547104
quote:

[..]
Meestal willen mensen een bewijs van een aantijging zien, dat heeft dus niets te maken met een bron aanvallen ;)

Jij verwacht schijnbaar namelijk dat mensen dit soort dingen meteen blind geloven, maar zo werkt de wereld niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:00:31 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547157
Het is trouwens ook al bijzonder om te zien dat men in het artikel van de NRC, alvast een slag om de arm heeft genomen met betrekking tot kritiek op zulke ongefundeerde rapporten. NGO Monitor, een organisatie die zulke claims vaak te weerleggen, zet men meteen in een hoekje. Want ja, er zouden maar mensen zijn die dit soort claims niet meteen geloven en bewijzen willen, dat kan niet.
quote:
Een van de nieuwe vereisten is dat organisaties zich niet meer kritisch over de staat Israël mogen uitlaten, zegt Verhoeven. „Er zijn organisaties als NGO Monitor, die aan mensenrechten-bashing doen, die precies bijhouden welke organisaties zogenaamd leugens over Israël verspreiden. Ook onze rapporten worden stelselmatig als leugenachtig weggezet. Toen wij over de systematische marteling van Palestijnse kinderen gingen publiceren, wisten we dat Israël dat als problematisch zou ervaren.”

Bron
Tja, wellicht heeft dit ermee te maken dat de rapporten ook leugenachtig zijn, en vol met leugens en onbewezen claims staan.
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:01:46 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220547161
Het overkomt al die palestijntjes ook maar hè.

Wat een martelaarschap.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220547164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Oef, gelukkig worden deze aantijgingen meteen debunked door HowardRoark. Ik maak me al even zorgen.
We kunnen rustig slapen, Israel blijft het meest ethische leger ter wereld hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:02:21 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547165
Het is trouwens ook wel opmerkelijk om te zien, dat juist de mensen die zich blind laten meeslepen in dit soort claims, geen inhoudelijk weerwoord hebben als er kritiek op die claims komt en <Knip> Dat toont met name aan dat men inhoudelijk niets in de melk te brokkelen heeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:04:34 ]
pi_220547182
Hoog tijd voor een objectief onderzoek.
pi_220547214
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het is trouwens ook wel opmerkelijk om te zien, dat juist de mensen die zich blind laten meeslepen in dit soort claims, geen inhoudelijk weerwoord hebben als er kritiek op die claims komt en het enige wat rest is een sneer of belediging richting een user posten. Dat toont met name aan dat men inhoudelijk niets in de melk te brokkelen heeft.
Waarom zo overtuigd van de onschuld van Israel? Laat jij je nu niet een beetje blind meeslepen in je overtuiging dat Palestijnen per definitie het ultieme kwaad zijn en Israel de onschuld zelve?

Ik weet niet wat ik nu nog moet geloven, ik weet wel dat er in westerse gevangenissen waar terroristen vastzitten, men het niet zo nauw neemt met de internationale mensenrechten.
pi_220547218
quote:
De hulporganisatie liet 165 Palestijnse kinderen vragenlijsten invullen na hun vrijlating
:')

Ja, en wij moeten maar geloven dat ze die dus naar waarheid invullen?
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:21:51 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547360
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zo overtuigd van de onschuld van Israel? Laat jij je nu niet een beetje blind meeslepen in je overtuiging dat Palestijnen per definitie het ultieme kwaad zijn en Israel de onschuld zelve?

Ik weet niet wat ik nu nog moet geloven, ik weet wel dat er in westerse gevangenissen waar terroristen vastzitten, men het niet zo nauw neemt met de internationale mensenrechten.
Ik zeg nergens dat Israël onschuldig zou zijn. Ik vraag waar de bewijzen van deze (en soortgelijke) claims zijn. De bewijslast ligt daarin niet bij mij maar bij degenen die deze beschuldigen de wereld in helpen.

Als er zulke zware aantijgingen worden gedaan, dan moet je ook goed bewijs hebben. Dat ontbreekt keer op keer bij dit soort rapporten. Maar schijnbaar is het de norm geworden om aantijgingen jegens Israël zonder enig bewijs, maar zo te geloven.

En dit helaas keer op keer het verhaal, ook de radicaal linkse actiegroep B'Tselem heeft talloze rapporten die alleen maar zijn gebaseerd op claims van Palestijnen, die zonder enige rectificatie of check als de waarheid worden gepresenteerd.

Soms wordt er dan nog gezegd dat er 'een aantal doktoren' of 'advocaten' of 'ouders' de claims bevestigen, maar ook dat is geen bewijs natuurlijk. Ook bij dit rapport wordt dit weer geprobeerd:
quote:
De humanitaire organisatie sprak daarnaast met 32 ouders en verzorgers, dertien sociale hulpverleners en drie advocaten die de Palestijnse kinderen vertegenwoordigen.

Bron
pi_220547365
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Dronken mensen en kleine kinderen vertellen toch altijd de waarheid?
pi_220547417
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:06 schreef William_Papadin het volgende:
Lastig in een gesloten land dat permanent in oorlog is.
pi_220547453
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Er zal er vast een gelogen hebben, maar als zelfs kabinetsleden verkrachters proberen vrij te krijgen met gewelddadige rellen, dan heb je de schijn tegen toch?
pi_220547464
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat Israël onschuldig zou zijn. Ik vraag waar de bewijzen van deze (en soortgelijke) claims zijn. De bewijslast ligt daarin niet bij mij maar bij degenen die deze beschuldigen de wereld in helpen.

Als er zulke zware aantijgingen worden gedaan, dan moet je ook goed bewijs hebben. Dat ontbreekt keer op keer bij dit soort rapporten. Maar schijnbaar is het de norm geworden om aantijgingen jegens Israël zonder enig bewijs, maar zo te geloven.

En dit helaas keer op keer het verhaal, ook de radicaal linkse actiegroep B'Tselem heeft talloze rapporten die alleen maar zijn gebaseerd op claims van Palestijnen, die zonder enige rectificatie of check als de waarheid worden gepresenteerd.

Soms wordt er dan nog gezegd dat er 'een aantal doktoren' of 'advocaten' of 'ouders' de claims bevestigen, maar ook dat is geen bewijs natuurlijk. Ook bij dit rapport wordt dit weer geprobeerd:
[..]

Tuurlijk is het niet aan jou om met bewijzen te komen, maar dan nog ben je wel heel zeker van je zaak dat deze beschuldigingen uit diverse palestijnse duimpjes komen.

Deze twee landen zijn al bijna 90 jaar met elkaar in oorlog.
Is het dan niet een beetje aannemelijk dat beide partijen volkomen van het padje zijn.
Twee of misschien wel vier of vijf generaties die zijn opgegroeid met dagelijks oorlogsgeweld.

Dat doet echt wel iets met de mentaliteit van deze mensen.
pi_220547504
quote:
Dit vooral.

Ik zeg niet dat deze claims niet waar zijn. Maar dit zijn wel grote beschuldigingen op basis van wat vragenlijsten die zijn ingevuld door kinderen.

Meer onderzoek lijkt me meer dan gepast.
pi_220547584
<Knip>

Het feit dat deze kinderen überhaupt in een militaire gevangenis zaten is eigenlijk al erg genoeg.

[ Bericht 37% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:07:30 ]
pi_220547601
De waarheid is altijd het grootste slachtoffer tijdens oorlogen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:39:01 #27
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220547619
Afschuwelijk :'(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:40:06 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er zal er vast een gelogen hebben, maar als zelfs kabinetsleden verkrachters proberen vrij te krijgen met gewelddadige rellen, dan heb je de schijn tegen toch?
Je reduceert een land weer eens tot een hele kleine groep mensen.

Otzma Yehudit, de partij van Ben-Gvir, (want je het hebt over een aantal aanhangers van deze partij) staat momenteel in de peilingen voor de Israëlische verkiezingen op 6-8 zetels, dat is wisselend 4-6% van het Israëlische electoraat.

Op welke manier is dit representatief voor het hele land? CU en SGP hebben hier ook bepaalde opmerkelijke standpunten, zo vindt men bij de SGP dat het homohuwelijk niet kan en is men bij zowel CU als SGP tegen abortus.

CU en SGP hebben momenteel tezamen in Nederland 6 zetels, dat is 4% van het electoraat. Kunnen we daarom dus concluderen dat Nederland tegen abortus is? Of dat Nederland 'de schijn tegen zich heeft' als gaat om dit recht?
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:41:05 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Howard is de koning van grenzen verleggen. Eerst over dat het een genocide was, toen over het aantal burgerslachtoffers, nu met dit. Is allemaal fake news! Het maakt hem niet uit of het (nu of over een tijdje) een vaststaand feit is, Israël kan niks verkeerd doen _O_

Het feit dat deze kinderen überhaupt in een militaire gevangenis zaten is eigenlijk al erg genoeg.
Ach, leuke stropop, niemand die dit zegt. Vragen om bewijzen is niet hetzelfde als stellen dat iets fake news zou zijn.
pi_220547674
Zou je ook zo reageren als jouw kinderen zeggen misbruikt/mishandelt te zijn, als in, waar zijn de bewijzen? Dat zou je in de eerste instantie ook niet serieus nemen? En wat voor bewijzen wil je dan? Filmbeelden? Lijkt mij bijzonder lastig een dergelijk onderzoek te verrichten. Denk dat je bij kinderen, vooral onder de 14 jaar, ze best het voordeel van de twijfel mag geven.

En dit komt van iemand die niks nada met Palestina heeft.
pi_220547756
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je reduceert een land weer eens tot een hele kleine groep mensen.

Otzma Yehudit, de partij van Ben-Gvir, (want je het hebt over een aantal aanhangers van deze partij) staat momenteel in de peilingen voor de Israëlische verkiezingen op 6-8 zetels, dat is wisselend 4-6% van het Israëlische electoraat.

Op welke manier is dit representatief voor het hele land? CU en SGP hebben hier ook bepaalde opmerkelijke standpunten, zo vindt men bij de SGP dat het homohuwelijk niet kan en is men bij zowel CU als SGP tegen abortus.

CU en SGP hebben momenteel tezamen in Nederland 6 zetels, dat is 4% van het electoraat. Kunnen we daarom dus concluderen dat Nederland tegen abortus is? Of dat Nederland 'de schijn tegen zich heeft' als gaat om dit recht?
Welk percentage van het land was nog meer vertegenwoordigd in het kabinet en vond rellen voor verkrachters geen goede reden om de samenwerking te stoppen?
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:50:16 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:41 schreef Cockwhale het volgende:
Zou je ook zo reageren als jouw kinderen zeggen misbruikt/mishandelt te zijn, als in, waar zijn de bewijzen? Dat zou je in de eerste instantie ook niet serieus nemen? En wat voor bewijzen wil je dan? Filmbeelden? Lijkt mij bijzonder lastig een dergelijk onderzoek te verrichten. Denk dat je bij kinderen, vooral onder de 14 jaar, ze best het voordeel van de twijfel mag geven.

Bij kinderen die vanaf jongs af worden geïndoctrineerd tot brave Jodenhatertjes met een bereidheid tot het martelaarschap en dondersgoed weten hoe het spelletje gespeeld moet worden, dienen zulke claims met voorzichtigheid benaderd te worden.

Bovendien zou het ook goed zijn om de vragenlijsten van zulke actiegroepen en NGOs vrij te geven, daar kan ook in gestuurd worden. We krijgen nu immers claims over een rapport, dat niet eens te lezen is.
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:51:30 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk percentage van het land was nog meer vertegenwoordigd in het kabinet en vond rellen voor verkrachters geen goede reden op de samenwerking te stoppen?
Een tegenvraag stellen vormt geen goed antwoord op een vraag, het is eerder het ontwijken van de vraag. Logisch ook, want de realiteit is natuurlijk dat zo een kleine groep geen goede vertegenwoordiging is voor een heel land.
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:54:50 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220547796
Als dit zo is dan is dat natuurlijk van de gekken en moet dat keihard aangepakt worden. Hamas kinderen of niet.

Maar er zijn nog 0 bewijzen, alleen een artikel van een links activistische organisatie.
pi_220547812
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een tegenvraag stellen vormt geen goed antwoord op een vraag, het is eerder het ontwijken van de vraag. Logisch ook, want de realiteit is natuurlijk dat zo een kleine groep geen goede vertegenwoordiging is voor een heel land.
Mijn vraag en je ontwijking hier laat zien hoe slap je stelling is. De haat voor de ander is zo sterk dat de meerderheid het niet op kan brengen om verkrachting af te keuren. De perfecte omgeving waarin je ervaringen zoals beschreven in dit rapport krijgt.
pi_220547813
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, leuke stropop, niemand die dit zegt. Vragen om bewijzen is niet hetzelfde als stellen dat iets fake news zou zijn.
Semantiek. Volgens jou is het allemaal nep, er zou geen data zijn of als die bestaat is het allemaal niet betrouwbaar want Israël verdient altijd het voordeel van de twijfel. Als er later nog meer bevestiging komt wordt het gewoon weer onder het tapijt geveegd (zoals met het nieuws over het aantal burgerslachtoffers) en is deze thread al zo oud dat de discussie al over iets anders gaat. Zo gaat dat hier steeds.

Ik snap niet waarom je de behoefte voelt om alle morele vergrijpen van Israël zo hardnekkig te verdedigen.
pi_220547819
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:54 schreef Mubassie het volgende:
Als dit zo is dan is dat natuurlijk van de gekken en moet dat keihard aangepakt worden. Hamas kinderen of niet.

Maar er zijn nog 0 bewijzen, alleen een artikel van een links activistische organisatie.
Dat is het probleem van martelgevangenissen in een land dat honderden journalisten heeft vermoord.

Bewijslast is moeilijk, omdat de hele staat in meer of mindere mate schuldig is.
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:05:02 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Semantiek. Volgens jou is het allemaal nep, er zou geen data zijn of als die bestaat is het allemaal niet betrouwbaar want Israël verdient altijd het voordeel van de twijfel. Als er later nog meer bevestiging komt wordt het gewoon weer onder het tapijt geveegd (zoals met het nieuws over het aantal burgerslachtoffers) en is deze thread al zo oud dat de discussie al over iets anders gaat. Zo gaat dat hier steeds.

Ik snap niet waarom je de behoefte voelt om alle morele vergrijpen van Israël zo hardnekkig te verdedigen.
Wederom, dit zegt niemand. Een vraag naar bewijzen is het niet hetzelfde als stellen dat alles per definitie nep zou zijn.
pi_220547845
Getuigenverklaringen zijn bewijs.
pi_220547847
quote:

Kan je onderbouwen dat dit een activistische organisatie is die kritiekloos anonieme vragenlijstjes overneemt? NGO Monitor heeft flinke kritiek alleen NGO Monitor lijkt pro Israëlisch en geeft geen duidelijkheid waar zij al haar geld vandaan haalt.

Ik denk dat niemand er vanuit mag gaan dat op zo'n vragenlijst of interview de waarheid wordt ingevuld of gesproken. Aangezien in Israëlische gevangenissen alle organisaties de toegang ontzegt is, is hard bewijs vergaren per definitie onmogelijk. Het is wel mogelijk om na te gaan of iemand een betrouwbare verklaring afgeeft.

Wat we feitelijk weten is dat in Israëlische gevangenissen sinds 7 oktober meer dan 100 Palestijnen omgekomen zijn. Bij één (1) Palestijn is de doodsoorzaak bekend en dat is dat deze 17 jaar oude jongen omgekomen is door een tekort aan voedsel. Bij alle andere omgekomen gevangenen wordt de doodsoorzaken nog onderzocht.
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:08:18 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220547849
quote:

Het lastige met het onderwerp Israël is dat niks me zou verbazen als ze het daadwerkelijk doen maar dat er tegelijkertijd veel fog of war is.

Ik ben in ieder geval wel klaar met Israël, wat ze wel of niet precies doen is irrelevant. Het is te veel om achter dat land te staan.
pi_220547855
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:41 schreef Cockwhale het volgende:

Wat is je voorstel? Iedereen die een vragenlijst invult met de opmerking dat hij is mishandelt danwel misbruikt klakkeloos geloven en overgaan tot vervolging van een ieder die hij of zij aanwijst?

Grondig onderzoek is nodig.
pi_220547898
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wederom, dit zegt niemand. Een vraag naar bewijzen is het niet hetzelfde als stellen dat alles per definitie nep zou zijn.
Oké, dus je gelooft wel dat Israël kinderen heeft gemarteld en misbruikt, maar je hoopt alleen dat er meer berichten en bewijzen naar buiten komen? :?
pi_220547927
Op de liveblog van de Volkskrant staat het volgende:

quote:
Het rapport ligt al een half jaar klaar voor publicatie. Maar omdat Israël internationale ngo’s vorig jaar verplichtte zich opnieuw te registreren voor toegang tot de bezette Palestijnse gebieden, vreesde Save the Children dat het zijn werk daar zou moeten opschorten na publicatie. Een vereiste voor het verkrijgen van een registratie is dat organisaties geen ‘leugens verspreid over Israël'. Observaties en kritiek worden daar vaak onder geschaard.

Hoewel het rapport niet werd gepubliceerd, is de registratie van Save the Children inmiddels ingetrokken, laat de mensenrechtenorganisatie weten aan NRC. De organisatie mag nu bijvoorbeeld geen hulpgoederen meer naar Gaza brengen.
https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F

Een onderzoek naar de validiteit van het rapport heeft dan ook geen zin. Ik verwacht dan ook niet dat NRC het rapport heeft ingezien. Het artikel is daarom m.i. tendentieus omdat het volledig ingaat op 'hearsay'.

Op de site van Save The Children is het rapport ook niet terug te vinden.

Wel eerdere rapporten waarin ook ingegaan wordt op Palestijnse kinderen in Israëlische gevangenschap. Dit onderwerp zal dan ook wel een regelmatig terugkerend onderzoek zijn.

Zoals bv deze van 2023: https://resourcecentre.sa(...)tem-SC-July-2023.pdf

wat ook een afkeurenswaardig beeld schetst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:25:23 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547944
Het is gelukkig positief om te zien dat er ondanks de enorme bedragen die er richting dit soort actiegroepen en NGOs gaan, sommigen alsnog ten onder gaan: Defense for Children International-Palestine, een organisatie die decennialang structureel kindermartelaren wegzette als 'onschuldige kinderen' die 'zomaar' waren neergeschoten door Israël, gaat de deuren sluiten.

En dit is dan dus een van de organisaties die we volgens sommigen gewoon maar klakkeloos dienen te geloven met betrekking tot al hun claims over de vermeende mensenrechtenschendingen van Israël ten opzichte van de Palestijnen.

twitter

En vergis je niet, naar zulke groepen gaat gewoon geld van Europese overheden en de EU:
quote:
Defense for Children International - Palestine (DCIP) is an independent, local Palestinian child rights organization founded in 1991, primarily funded by European government grants and international donors. Key funders have included the EU, Sweden, and various NGOs, though the organization has faced severe funding suspensions due to Israeli allegations of ties to the PFLP terror group.

Bron: Google Gemini
Ook onze eigen NRC viel regelmatig terug op claims van deze organisatie, zie bijvoorbeeld:
quote:
Ruim honderd Palestijnse kinderen omgekomen door Israëlisch geweld

De menselijke tol door het gewapende conflict tussen Hamas en Israël blijven aan beide kanten stijgen. Sinds zaterdag zouden inmiddels tussen de honderd en 140 Palestijnse kinderen om het leven zijn gekomen door Israëlisch geweld, blijkt uit cijfers van kinderrechtenorganisatie Defense for Children International – Palestine en het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid.

...
pi_220547967
<Knip> Zelfs al waren al deze kinderen bloeddorstige Hamas strijders met 100 doden op hun naam, verkrachting is fout en we zien los van getuigenverklaringen al jaren bewijs dat de staat niet goed omgaat met excessen. Zover je daarvan nog kan spreken als het exces de standaard is.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:08:55 ]
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:36:48 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548001
quote:

Dit ja.
En wie zegt dat die kinderen het zelf zonder beïnvloed te worden konden invullen. Hier zit te veel risico aan om serieus te nemen.
Verder mocht het waar zijn, keihard aanpakken. Israel moet zich niet verlagen tot het niveau van de door iran gesponsorde terroristen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:41:26 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
<Knip> Zelfs al waren al deze kinderen bloeddorstige Hamas strijders met 100 doden op hun naam, verkrachting is fout en we zien los van getuigenverklaringen al jaren bewijs dat de staat niet goed omgaat met excessen. Zover je daarvan nog kan spreken als het exces de standaard is.
Daar zijn we het dan beide helemaal over eens, alleen verkrachting (waar in dit geval niet over wordt gesproken trouwens) is een zeer zware beschuldiging waar ook goed onderbouwd bewijs voor moet zijn. Daar ontbreekt het echter aan.

Daarnaast maak ik geen fouten in mijn redeneringen hier, die zijn tot op heden namelijk zeer accuraat. Tevens is de post die ik deel boven niet slechts een geen 'random feitje', maar legt het bloot hoe dit ecosysteem van actiegroepen en NGOs te werk gaat, helaas met regelmaat op basis van onze belastingcenten.

Wij financieren dus feitenvrije propagandamachines die als enige doel hebben het demoniseren van een piepklein Joods land aan de hand van totaal ongefundeerde aantijgingen, die met de dag grotesker worden. Dat is geen goede ontwikkeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:09:22 ]
pi_220548048
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan beide helemaal over eens, alleen verkrachting (waar in dit geval niet over wordt gesproken trouwens) is een zeer zware beschuldiging waar ook goed onderbouwd bewijs voor moet zijn. Daar ontbreekt het echter aan.

Daarnaast maak ik geen fouten in mijn redeneringen hier, die zijn tot op heden namelijk zeer accuraat. Tevens is de post die ik deel boven niet slechts een geen 'random feitje', maar legt het bloot hoe dit ecosysteem van actiegroepen en NGOs te werk gaat, helaas met regelmaat op basis van onze belastingcenten.

Wij financieren dus feitenvrije propagandamachines die als enige doel hebben het demoniseren van een piepklein Joods land aan de hand van totaal ongefundeerde aantijgingen, die met de dag grotesker worden. Dat is geen goede ontwikkeling.
Graag een antwoord op m'n vraag als je geen fouten hebt gemaakt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:51:52 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548096
Tja, die kinderen Hamas strijdertjes gaan natuurlijk niet invullen dat ze het in Israel veel beter hadden dan thuis diep in hun vochtige koude tunnels.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:04:10 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548159
Wat mij opvalt is dat overal waar de islam actief is de terreur en de agressie altijd toeneemt. Niet zo vreemd overigens want dit is gewoon een belangrijke tool in de islam om overal te domineren en verdere expansie mogelijk te maken.

Maar als het dan tussen Israel en of de Joden ook aan de orde is, dan zouden het altijd de Joden zijn die daar de kwaaie pier zijn. Dan zijn het ineens de Joden die aanvallen, martelen, terreur zaaien en noem maar op.

En dit past natuurlijk helemaal niet bij wat je rondom al die islamische regimes en terreurgroepen ziet zoals bijvoorbeeld ook Boko Haram.

Feit is wel dat als je als islamitische terreurgroep Israel aanvalt dat je er op mag vertrouwen dat ze dan keihard terugslaan. En dan kun je of weer in de slachtofferrol kruipen, zoals ook nu hier, of je kunt je een keer onthouden van je agressieve en vernietigende expansiedriften. Maar dat laatste sluit nog niet aan met wat er in hun quran staat, dus tja dan moet je maar voelen.
pi_220548166
Ik blijf dit toch wel bijzonder vinden. Tuurlijk zal Save the Children/Palestina overdrijven, maar dat direct afdoen met "bewijs het maar!" is ook zo onnodig.

Er zijn inmiddels zoveel berichten over vermeende mensenrechtenschendingen dat er naar mijn mening best serieus onderzoek gedaan mag worden. Als daaruit komt dat er inderdaad zulke mensenrechtenschendingen plaatsvinden mag dat ook wel aangepakt worden.

Die kramp die sommigen in schieten om gelijk Israël te verdedigen of veroordelen is ook nogal onnodig.
pi_220548170
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

dat bewijs dat Israëlische gegijzelden tijdens hun gijzeling in Gaza zijn mishandeld, gemarteld en/of verkracht was daar wel fysiek bewijs van dan?
pi_220548189
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
dat bewijs dat Israëlische gegijzelden tijdens hun gijzeling in Gaza zijn mishandeld, gemarteld en/of verkracht was daar wel fysiek bewijs van dan?
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:10:50 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548196
Als ze in Gaza op 7 Oktober ook gewoon een gezellig en chill Rave feest hadden gehouden, was er nu helemaal niks aan de hand geweest. Dan hadden er nog steeds allerlei Gazanen gewoon in Israel kunnen werken zoals dat voor die datum ook gebeurde en hadden ze nog een dak boven hun hoofd gehad en zich niet hoeven te beklagen dat het boze Israel daar even heeft huis gehouden.

Dus stop svp met je eindeloze slachtofferrol en dat blameshiften en wordt een keer volwassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 10-04-2026 14:20:47 ]
pi_220548227
Waarschijnlijk ingefluisterd door Gekke Greta Thunberg, die aangaf dat ze mishandeld was na haar arrestatie in Israël. Was dus gelogen.
pi_220548229
Mijn maag draait letterlijk om bij de gedachte alleen al...
Ik snap nu pas waarom het verzet in ww2 zo kleinschalig was. Het zit in de mens om weg te kijken en niet op te komen tegen onrechtvaardigheid. Blijkbaar mag een bevriend land alle grenzen overschrijden, omdat we bang zijn ruzie en sancties te krijgen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:18:04 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:05 schreef beefkeek het volgende:
Ik blijf dit toch wel bijzonder vinden. Tuurlijk zal Save the Children/Palestina overdrijven, maar dat direct afdoen met "bewijs het maar!" is ook zo onnodig.

Er zijn inmiddels zoveel berichten over vermeende mensenrechtenschendingen dat er naar mijn mening best serieus onderzoek gedaan mag worden. Als daaruit komt dat er inderdaad zulke mensenrechtenschendingen plaatsvinden mag dat ook wel aangepakt worden.

Die kramp die sommigen in schieten om gelijk Israël te verdedigen of veroordelen is ook nogal onnodig.
Hier gaat het al meteen mis, want dan ben je dus als organisatie niet meer objectief bezig maar aan het liegen en propaganda aan het verspreiden. Blijkbaar is de realiteit niet schokkend genoeg en dient deze aangedikt te worden.

Serieus onderzoek zou uitstekend zijn, niemand heeft hier nog anders willen beweren. Daarnaast wordt Israël niet verdedigd maar wordt er kritiek gegeven op de inhoud van dit soort rapporten en tevens het bredere ecosysteem.

Israël verdedigen zou trouwens een begrijpelijke keus zijn, want een land demoniseren op basis van zelfs halve waarheden of hele leugens (zoals sommige actiegroepen en NGOs doen) is verwerpelijk. Als mensen (of landen) ten onrechte (of zonder bewijzen) van iets beschuldig worden, is het logisch deze in eerste instantie te willen verdedigen. Kortom, onschuldpresumptie.

Wat we echter zien is dat sommigen zich zo hebben laten meeslepen in alle bizarre en wilde verhalen over Israël, dat het inmiddels gelijkenissen vertoond met de bekende Middeleeuwse bloedsprookjes, daar wist men ook volledige samenlevingen op basis van idiote theorieën op te stoken tegen een groep.

Dit heeft in het geval van Israël inmiddels zo een schrikbarende haat weten op te wekken bij sommigen, dat men niet eens meer een oprechte interesse heeft in de waarheid, een beschuldiging is een bewijs van schuld en reden voor nog meer haat.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:03 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220548244
Dat verbaast me niets.
Israel gooit herhaaldelijk bommen op onschuldige vrouwen en kinderen.
Dat ze die ook in de gevangenis onmenselijk behandelen kon je geld op zetten.

Het is een ziek regime met duizenden liters bloed aan hun handen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:41 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
Dat verbaast me niets.
Dat ze die ook in de gevangenis onmenselijk behandelen kon je geld op zetten.

Het is een ziek regime met duizenden liters bloed aan hun handen.
_O-
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:21:41 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548247
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het is gelukkig positief om te zien dat er ondanks de enorme bedragen die er richting dit soort actiegroepen en NGOs gaan, sommigen alsnog ten onder gaan: Defense for Children International-Palestine, een organisatie die decennialang structureel kindermartelaren wegzette als 'onschuldige kinderen' die 'zomaar' waren neergeschoten door Israël, gaat de deuren sluiten.

En dit is dan dus een van de organisaties die we volgens sommigen gewoon maar klakkeloos dienen te geloven met betrekking tot al hun claims over de vermeende mensenrechtenschendingen van Israël ten opzichte van de Palestijnen.

[ twitter ]

[ afbeelding ]

En vergis je niet, naar zulke groepen gaat gewoon geld van Europese overheden en de EU:
[..]
Ook onze eigen NRC viel regelmatig terug op claims van deze organisatie, zie bijvoorbeeld:
[..]

Vind het interessant hoe die pali-leugens toch altijd voor zoete koek worden geslikt.
Zie ook die 'aanval' op dat ziekenhuis hoe dat ging. Niks hoor en wederhoor, niks terughoudendheid, gewoon terroristen napapagaaien.
1947-2016
pi_220548251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:09 schreef mackinac het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als dit verkrachting en marteling bewijst hoe zou jij dan reageren als pro hamas mensen video's en foto's plaatsen van graatmagere Hamas terroristen die door Israël vrijgelaten zijn...
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:23:10 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tja, dit vormt natuurlijk geen goede opmerking omdat de Palestijnen al hun daden zelf hebben gefilmd.

En zelfs dan nog wordt dit ontkend, verdraaid of gerechtvaardigd door sommigen, met name in de kringen waar men de narratieven van pro-Palestijnse actiegroepen of NGOs direct voor de waarheid aanneemt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:24:14 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548263
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als dit verkrachting en marteling bewijst hoe zou jij dan reageren als pro hamas mensen video's en foto's plaatsen van graatmagere Hamas terroristen die door Israël vrijgelaten zijn...
Video's en foto's van graatmagere mensen an sich vormen inderdaad geen bewijs. Palestijnen die een graatmagere Israëliërs in gevangenschap zijn eigen graf laten graven, vormt wel een bewijs. Het zijn nota bene de daders zelf die het filmen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:28:33 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548276
En voor de mensen die echt graag willen begrijpen hoe dat hele conflict nou in elkaar zit, hier bijgaand een filmpje waar Mosab het eea duidelijk uitlegt. Mosab is opgegroeid in dat gebied, was onderdeel van Hamas, heeft ook in Joodse gevangenissen gezeten en heeft de Quran uitgebreid besturdeerd en ging hiervoor ook naar een koranschool. Iemand die een beetje zou moeten weten hoe eea in elkaar zit zou je zeggen, tenzij je de waarheid natuurlijk niet wil horen, dan zul je deze man natuurlijk direct verguizen conform de posts die hierna dus zullen volgen.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:33:23 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind het interessant hoe die pali-leugens toch altijd voor zoete koek worden geslikt.
Zie ook die 'aanval' op dat ziekenhuis hoe dat ging. Niks hoor en wederhoor, niks terughoudendheid, gewoon terroristen napapagaaien.
Dat komt omdat deze narratieven perfect in weet te spelen op het onderdrukker-onderdrukten wereldbeeld wat erg populair is in bepaalde Westerse kringen. Arabieren, en met name Arabische moslims, worden daar per definitie al als systematisch onderdrukt gezien en de gepresenteerde narratieven over de zogenaamde aard van dit conflict sluiten daar precies op aan.

Als iemand bijvoorbeeld al oprecht gelooft in dit soort kaartjes:

Dan is het natuurlijk niet gek dat zulke mensen ook blind vallen voor alle hysterische verhalen over een zogenaamde genocide en apartheid en vermeende systematisch mensenrechtenschendingen.
pi_220548298
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het waren de Palestijnen zelf die het filmde en het op internet hebben gezet. Of geloven we die alleen nog maar als ze een vragenlijst invullen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_220548316
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier gaat het al meteen mis, want dan ben je dus als organisatie niet meer objectief bezig maar aan het liegen en propaganda aan het verspreiden. Blijkbaar is de realiteit niet schokkend genoeg en dient deze aangedikt te worden.

Serieus onderzoek zou uitstekend zijn, niemand heeft hier nog anders willen beweren. Daarnaast wordt Israël niet verdedigd maar wordt er kritiek gegeven op de inhoud van dit soort rapporten en tevens het bredere ecosysteem.
Ja, en dus zou serieus onderzoek door een mensenrechtenorganisatie geen kwaad kunnen, dat zou Israël ook toe moeten juichen.

quote:
Israël verdedigen zou trouwens een begrijpelijke keus zijn, want een land demoniseren op basis van zelfs halve waarheden of hele leugens (zoals sommige actiegroepen en NGOs doen) is verwerpelijk. Als mensen (of landen) ten onrechte (of zonder bewijzen) van iets beschuldig worden, is het logisch deze in eerste instantie te willen verdedigen. Kortom, onschuldpresumptie.
Of we verdedigen geen van beiden, dat kan natuurlijk ook. Er zijn twee landen in oorlog, of twee groepen, maar net hoe je het ziet. Dan is het best logisch aan te nemen dat daar aan beide kanten dingen mis gaan.

quote:
Wat we echter zien is dat sommigen zich zo hebben laten meeslepen in alle bizarre en wilde verhalen over Israël, dat het inmiddels gelijkenissen vertoond met de bekende Middeleeuwse bloedsprookjes, daar wist men ook volledige samenlevingen op basis van idiote theorieën op te stoken tegen een groep.

Dit heeft in het geval van Israël inmiddels zo een schrikbarende haat weten op te wekken bij sommigen, dat men niet eens meer een oprechte interesse heeft in de waarheid, een beschuldiging is een bewijs van schuld en reden voor nog meer haat.
Nou dat vind ik wel meevallen. Het probleem is vooral dat kritiek gelijkgesteld wordt aan haat.
pi_220548324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:28 schreef Tengano het volgende:
En voor de mensen die echt graag willen begrijpen hoe dat hele conflict nou in elkaar zit, hier bijgaand een filmpje waar Mosab het eea duidelijk uitlegt. Mosab is opgegroeid in dat gebied, was onderdeel van Hamas, heeft ook in Joodse gevangenissen gezeten en heeft de Quran uitgebreid besturdeerd en ging hiervoor ook naar een koranschool. Iemand die een beetje zou moeten weten hoe eea in elkaar zit zou je zeggen, tenzij je de waarheid natuurlijk niet wil horen, dan zul je deze man natuurlijk direct verguizen conform de posts die hierna dus zullen volgen.

Staat er iets in dit filmpje wat verkrachting goed maakt of het verhaal ontkracht?
pi_220548344
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat deze narratieven perfect in weet te spelen op het onderdrukker-onderdrukten wereldbeeld wat erg populair is in bepaalde Westerse kringen. Arabieren, en met name Arabische moslims, worden daar per definitie al als systematisch onderdrukt gezien en de gepresenteerde narratieven over de zogenaamde aard van dit conflict sluiten daar precies op aan.

Als iemand bijvoorbeeld al oprecht gelooft in dit soort kaartjes:

[ afbeelding ]

Dan is het natuurlijk niet gek dat zulke mensen ook blind vallen voor alle hysterische verhalen over een zogenaamde genocide en apartheid en vermeende systematisch mensenrechtenschendingen.
In plaats van uitleggen hoe een meerderheidskabinet met een groepje hardcore pro verkrachters erin helemaal niet als een breed gedragen goedkeuring van, of onverschilligheid over verkrachting gezien moet worden, kom je met allerlei niet heel relevante feitjes.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:45:11 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Staat er iets in dit filmpje wat verkrachting goed maakt of het verhaal ontkracht?
Het filmpje is, zoals ik al zei, vooral bedoeld voor mensen die echt willen weten hoe dit conflict in elkaar zit, wat dan automatisch maakt dat het voor jou niet bedoeld is, tenzij je ooit nog een keer uit je boze bubble wilt stappen, wie weet.
pi_220548351
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het filmpje is, zoals ik al zei, vooral bedoeld voor mensen die echt willen weten hoe het conflict in elkaar zit, en wat dan automatisch maakt dat het voor jou niet bedoeld is, tenzij je ooit nog een keer uit je boze bubble wilt stappen, wie weet.
Ik stel een normale vraag en je reageert zelf nogal boos
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:48:26 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, en dus zou serieus onderzoek door een mensenrechtenorganisatie geen kwaad kunnen, dat zou Israël ook toe moeten juichen.
[..]
Het mag duidelijk zijn dat in dit ecosysteem van actiegroepen, NGOs en mensenrechtenorganisaties de objectiviteit ver te zoeken is. Zo roept een van de bekendste op dat vlak, Amnesty, in hun 'aanbevelingen' iedere keer op de demografische vernietiging van Israël daarnaast vond men het nodig de term 'genocide' te herdefiniëren zodat men deze kon toepassen op de oorlog in de Gazastrook.
quote:
[..]
Of we verdedigen geen van beiden, dat kan natuurlijk ook. Er zijn twee landen in oorlog, of twee groepen, maar net hoe je het ziet. Dan is het best logisch aan te nemen dat daar aan beide kanten dingen mis gaan.
Ik heb het over onschuldpresumtie, dat gaat ook in dit geval op.
quote:
[..]
Nou dat vind ik wel meevallen. Het probleem is vooral dat kritiek gelijkgesteld wordt aan haat.
Het is in steeds meer gevallen natuurlijk wel degelijk een blinde haat waarbij mensen met eigenlijk relatief weinig tot geen inhoudelijke kennis wel weten dat men Israël maar niets vindt en geregeld zelfs stelt dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht zou hebben. Dan spreken we dus niet meer van gefundeerde kritiek op basis van feiten en kennis maar een blinde haat op basis van propaganda en onderbuikgevoelens.
pi_220548363
"IS ONZIN WANT GEEN DEGELIJK BEWIJS WANT STC IS LINKS !!! Plus nog wat gedram over hoe Israëliërs altijd gelijk hebben in alles, en iedereen die dat niet vindt haat joden!" - Howard

Edit: Ah, te laat. Jammer.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:54:05 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In plaats van uitleggen hoe een meerderheidskabinet met een groepje hardcore pro verkrachters erin helemaal niet als een breed gedragen goedkeuring van, of onverschilligheid over verkrachting gezien moet worden, kom je met allerlei niet heel relevante feitjes.
Tja, je blijft helaas bezig met 5% van een land gelijk te stellen aan de rest van het land. Hier is niet mee te discussiëren.

Mogen we van jou ook de hele Palestijnse samenleving pro-verkrachting noemen gezien de daden van de Palestijnen op 7 oktober 2023? En die waren van een veel grotere schaal dan het ene incident in het detentiecentrum Sde Teiman. Zelfs ik, een groot criticus op de cultuur in de Palestijnen samenleving geloof niet dat die hele samenleving pro-verkrachting is.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:56:05 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:50 schreef probeer het volgende:
"IS ONZIN WANT GEEN DEGELIJK BEWIJS WANT STC IS LINKS !!! Plus nog wat gedram over hoe Israëliërs altijd gelijk hebben in alles, en iedereen die dat niet vindt haat joden!" - Howard

Edit: Ah, te laat. Jammer.
Ik zeg ook helemaal niet dat de Israëliërs altijd gelijk hebben in alles of dat mensen die dat niet vinden Joden zouden haten. Dit vormt weer een hele rare en onnodige stropop. Het weet ook mijn eerdere post in dit topic te bevestigen:
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het is trouwens ook wel opmerkelijk om te zien, dat juist de mensen die zich blind laten meeslepen in dit soort claims, geen inhoudelijk weerwoord hebben als er kritiek op die claims komt en het enige wat rest is een sneer of belediging richting een user posten. Dat toont met name aan dat men inhoudelijk niets in de melk te brokkelen heeft.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:58:42 #77
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220548413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
_O-
:D daar moest ik ook wel even om lachen
pi_220548415
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je blijft helaas bezig met 5% van een land gelijk te stellen aan de rest van het land. Hier is niet mee te discussiëren.

Mogen we van jou ook de hele Palestijnse samenleving pro-verkrachting noemen gezien de daden van de Palestijnen op 7 oktober 2023? En die waren van een veel grotere schaal dan het ene incident in het detentiecentrum Sde Teiman. Zelfs ik, een groot criticus op de cultuur in de Palestijnen samenleving geloof niet dat die hele samenleving pro-verkrachting is.
Dat is niet wat ik zei. Je verplaatst eerst zelf de doelpalen, vervolgens blijkt dat die positie ook niet houdbaar is en dan ga je je van de domme houden.

Van mij mag je dat doen. Vrijheid om domme dingen te zeggen heeft iedereen.
pi_220548418
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij kinderen die vanaf jongs af worden geïndoctrineerd tot brave Jodenhatertjes met een bereidheid tot het martelaarschap en dondersgoed weten hoe het spelletje gespeeld moet worden, dienen zulke claims met voorzichtigheid benaderd te worden.

Bovendien zou het ook goed zijn om de vragenlijsten van zulke actiegroepen en NGOs vrij te geven, daar kan ook in gestuurd worden. We krijgen nu immers claims over een rapport, dat niet eens te lezen is.
"Brave jodenhatertjes". Spreekt hier het schuldgevoel van een witte west-europese man?

Deze kinderen zijn de kinderen van kinderen die niks anders kennen dan palestijnenhaat van hun joodse buren.
Je moet de zaken wel even in het juiste perspectief plaatsen.

Ik denk dat Anne Frank het ook niet met jou eens zou zijn.
pi_220548426
Zo! pak aan, Howard. :P
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:05:32 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
"Brave jodenhatertjes". Spreekt hier het schuldgevoel van een witte west-europese man?

Deze kinderen zijn de kinderen van kinderen die niks anders kennen dan palestijnenhaat van hun joodse buren.

Integendeel. Je draait hiermee het conflict volledig om. Veel Joden die terugkeerden in dit gebied wilde initieel in in vrede samenleven met de aanwezige Arabieren (wat er ook relatief weinig waren in aantal).

Het waren echter deze Arabieren die dit niet met de Joodse gemeenschappen wilde en de aanwezigheid van deze Joden als een bedreiging voor hun nationalistische aspiraties en tevens gevoelens van ethnische en religieuze superioriteit zagen.

Dit is natuurlijk wat we helaas in wel meer Islamitische landen zien, of het nu Joden, Christenen, Druzen of Jezidis zijn, moslims komen bijna altijd in conflict met zulke andere groepen. Dit maakt tevens de pathologische empathie voor specifiek (Arabische) moslims die we bij sommige Westerlingen zien, zo vreemd. Men kiest doelbewust partij voor de kant die keer op keer aantoont zelden tot nooit in vrede met anderen te kunnen samenleven.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:09:57 #82
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220548455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat er zoveel Palestijnen in Israël wonen.

Draai het gerust om.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 15:11:31 #83
485843 crew  Jippie
pi_220548464
Geen gejijbak of antwoorden van elkaar eisen

vrijdag 10 april 2026 @ 15:21:29 #84
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220548509
Ja maar ja maar ja maar 7 oktober dan!!!!???? Waarom moeten ze altijd het zielige onschuldige Israël hebben?
Blaf me vol
pi_220548522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
En mannen. Niet minder belangrijk.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:24:30 #86
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220548535
Oh Hans, hier staat dat Israël al jaren Palestijnse kinderen martelt? Maar Hans, het begon toch pas op 7 oktober? Oh Hans wat nu?
Blaf me vol
pi_220548540
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit vormt natuurlijk geen goede opmerking omdat de Palestijnen al hun daden zelf hebben gefilmd.
Ik ben niet bekend met beelden van gegijzelden die gemarteld of verkracht worden. Volgens mij lul je uit je nek.

Daarnaast begrijp ik wel dat jij vraagt om bewijs voor die vermeende martelingen. Ik ga zelf ook niet zomaar uit van een verklaring van een Palestijn.

Wat ik wel een beetje gek vind is dat jij en een paar anderen hier nu hard bewijs eisen terwijl bij andere gevallen van verkrachting of marteling de verklaring van het slachtoffer zonder voorbehoud wordt geaccepteerd.
pi_220548555
quote:

[..]
Baby's in ovens. Baby's aan waslijnen. 40 dode baby's. Kinderen waarvan de vingers werden afgeknipt terwijl de ouders moesten toekijken. Het werd zelfs nog een keer nagepapagaaid toen duidelijk was dat dit niet gebeurd was, open en bloot in het witte huis en het werd weer enthousiast opgeschreven en met de abonnees gedeeld. Net zo goed niet oké dunkt me
pi_220548560
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Je draait hiermee het conflict volledig om. Veel Joden die terugkeerden in dit gebied wilde initieel in in vrede samenleven met de aanwezige Arabieren (wat er ook relatief weinig waren in aantal).

Het waren echter deze Arabieren die dit niet met de Joodse gemeenschappen wilde en de aanwezigheid van deze Joden als een bedreiging voor hun nationalistische aspiraties en tevens gevoelens van ethnische en religieuze superioriteit zagen.

Dit is natuurlijk wat we helaas in wel meer Islamitische landen zien, of het nu Joden, Christenen, Druzen of Jezidis zijn, moslims komen bijna altijd in conflict met zulke andere groepen. Dit maakt tevens de pathologische empathie voor specifiek (Arabische) moslims die we bij sommige Westerlingen zien, zo vreemd. Men kiest doelbewust partij voor de kant die keer op keer aantoont zelden tot nooit in vrede met anderen te kunnen samenleven.
Als ik me niet vergis waren het destijds de Britten die dit stukje land aan de joden hadden toegekend.
Ben Goerion had nog heel veel twijfels, maar helaas pindakaas, het besluit kon niet meer worden teruggedraaid.

En dit is dan het gevolg. En we zijn er nog lang niet.
pi_220548565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben niet bekend met beelden van gegijzelden die gemarteld of verkracht worden. Volgens mij lul je uit je nek.

Daarnaast begrijp ik wel dat jij vraagt om bewijs voor die vermeende martelingen. Ik ga zelf ook niet zomaar uit van een verklaring van een Palestijn.

Wat ik wel een beetje gek vind is dat jij en een paar anderen hier nu hard bewijs eisen terwijl bij andere gevallen van verkrachting of marteling de verklaring van het slachtoffer zonder voorbehoud wordt geaccepteerd.
https://www.arabnews.jp/en/middle-east/article_122482/

Slechts één voorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:30:53 #91
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220548569
Haha uiteraard is het CIDI-account ook gelijk weer actief hier.
Blaf me vol
pi_220548600
quote:

[..]
Slachtoffers van seksueel geweld afserveren met pali-leugens vind ik niet bijdragen aan een positieve sfeer met ruimte voor iedereen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:39:38 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Slachtoffers van seksueel geweld afserveren met pali-leugens vind ik niet bijdragen aan een positieve sfeer met ruimte voor iedereen.
<Knip>Dat weet jij ook en zie jij ook. Je bent niet dom.
Toch draai je het zo.

Verder is het dus helemaal niet zeker dat die shit is gepleegd. Jij staat weer voor aan met je vingertje te wijzen terwijl er 1 bron is die wat zegt op het moment. Waar rook is, is vuur en dat moet verder onderzocht worden.
Ook gezegd in een eerdere post.
Dus ga mij geen woorden in de mond leggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:46:45 ]
1947-2016
pi_220548634
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat de Israëliërs altijd gelijk hebben in alles of dat mensen die dat niet vinden Joden zouden haten. Dit vormt weer een hele rare en onnodige stropop. Het weet ook mijn eerdere post in dit topic te bevestigen:
[..]

quote:
... natuurlijk wel degelijk een blinde haat ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_220548638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:30 schreef Tjoent het volgende:

[..]
https://www.arabnews.jp/en/middle-east/article_122482/

Slechts één voorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat Hamas en PIJ mensen gegijzeld hebben daar zijn meerdere beelden van inderdaad. De bewering was dat er beelden (meervoud) zijn van marteling en verkrachting tijdens gevangenschap. Die beelden zijn er volgens mij niet. Hoewel je die man die zijn eigen graf moest graven vast en zeker marteling kan noemen
pi_220548656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooie suggestieve vuige spin weer van je en woorden in de mond leggen.

Ik had het in die post over de zaken die HR daar aanlevert. Dat weet jij ook en zie jij ook. Je bent niet dom.
Toch draai je het zo.

Verder is het dus helemaal niet zeker dat die shit is gepleegd. Jij staat weer voor aan met je vingertje te wijzen terwijl er 1 bron is die wat zegt op het moment. Waar rook is, is vuur en dat moet verder onderzocht worden.
Ook gezegd in een eerdere post.
Dus ga mij geen woorden in de mond leggen.
je jij jij je jij
Howard schrijft over "dit soort NGO's" in een topic over een raport over seksueel geweld van een NGO waarin ze slachtoffers bevraagd hebben. Zo gek is het dus niet dat iemand tot de conclusie kan komen dat je het over de kinderen had met je pali opmerking.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:46:33 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548671
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
je jij jij je jij
Howard schrijft over "dit soort NGO's" in een topic over een raport over seksueel geweld van een NGO waarin ze slachtoffers bevraagd hebben. Zo gek is het dus niet dat iemand tot de conclusie kan komen dat je het over de kinderen had met je pali opmerking.
Zo gek is het niet nee, als je de post gewoonweg niet leest.
Of vraagt wat iemand er mee bedoeld. Maar nee, veronderstellen is weer de weg die gekozen wordt.
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:46:46 #98
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220548674
Waarom zou men dit in twijfel trekken van een land dat zich openlijk schuldig maakt aan genocide?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 15:48:58 #99
485843 crew  Jippie
pi_220548683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe walgelijk die opmerking ook mag klinken, nergens staat dat hij deze opmerking niet mag maken? Jij jouw mening, Red zijn mening. Deal with it, we hoeven de oorlog in het Midden-Oosten hier niet dunnetjes over te doen.
pi_220548696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo gek is het niet nee, als je de post gewoonweg niet leest.
Of vraagt wat iemand er mee bedoeld. Maar nee, veronderstellen is weer de weg die gekozen wordt.
Nou nou nou dat klinkt als een aanname. Wellicht dat ik heel slecht gelezen had, maar denk je niet dat je gebruik van opruiende termen als pali-leugens bij een beladen onderwerp als verkrachting een zekere mate van tunnelvisie uitlokt?
pi_220548703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Waarom zou men dit in twijfel trekken van een land dat zich openlijk schuldig maakt aan genocide?
Omdat het joden zijn. Zo, het hoge woord is eruit. Ik heb niks tegen joden, maar ik walg wel van dit soort bescherming uit een misplaatst schuldgevoel.
Waarom is het niet mogelijk om toe te geven dat dit niet werkt en nooit zal werken.
En daarom de gehele joodse bevolking opnieuw een gebied toedelen in een omgeving die veiliger is?
Noord-Amerika, Canada, Europa.

Of zeg ik nu iets heel doms?
pi_220548704
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat Hamas en PIJ mensen gegijzeld hebben daar zijn meerdere beelden van inderdaad. De bewering was dat er beelden (meervoud) zijn van marteling en verkrachting tijdens gevangenschap. Die beelden zijn er volgens mij niet. Hoewel je die man die zijn eigen graf moest graven vast en zeker marteling kan noemen
Dit meisje op de foto en alle meisjes in dat artikel zijn overduidelijk gemarteld.
Mogelijk herinner je je ook het meisje nog met die grijze joggingbroek die vol met bloed zat... bij die terreinwagen.
pi_220548730
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hoe walgelijk die opmerking ook mag klinken, nergens staat dat hij deze opmerking niet mag maken? Jij jouw mening, Red zijn mening. Deal with it, we hoeven de oorlog in het Midden-Oosten hier niet dunnetjes over te doen.
Waar zeg ik dat die opmerking niet mag? Ik TR de beste man niet eens.
pi_220548735
Religieuze extremisten gonna religieuze extremist.
Conscience do cost.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:58:05 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220548738
Leuk altijd van die mensen die selectief dingen gaan geloven. Van beide kanten is deze strijd gruwelijk en zijn er veel misstanden. Fake news is zeker een aspect, maar om Save the Children en 165 kinderen nou blind weg te zetten als fake news....
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 15:58:30 #106
485843 crew  Jippie
pi_220548745
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat die opmerking niet mag? Ik TR de beste man niet eens.
Je hoeft niet altijd iets te zeggen om iets te laten blijken.
pi_220548749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:53 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dit meisje op de foto en alle meisjes in dat artikel zijn overduidelijk gemarteld.
Mogelijk herinner je je ook het meisje nog met die grijze joggingbroek die vol met bloed zat... bij die terreinwagen.
Jij wilt graag plaatjes kijken. Anders is het niet gebeurt?
Dus elke vrouw/man die verkracht is en elk kind die slachtoffer werd van een pedo, moet daarvan beeldmateriaal kunnen overleggen als 'bewijs'?
Of, om het op zijn foks te zeggen: Pics or it didn't happen.
pi_220548758
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je hoeft niet altijd iets te zeggen om iets te laten blijken.
Aannames.
pi_220548762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij wilt graag plaatjes kijken. Anders is het niet gebeurt?
Dus elke vrouw/man die verkracht is en elk kind die slachtoffer werd van een pedo, moet daarvan beeldmateriaal kunnen overleggen als 'bewijs'?
Of, om het op zijn foks te zeggen: Pics or it didn't happen.
opgebaarde vroeg of er beelden van zijn..... daar reageerde ik op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 16:01:31 #110
485843 crew  Jippie
pi_220548763
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Aannames.
Precies, aannames
pi_220548773
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:01 schreef Jippie het volgende:

[..]
Precies, aannames
Je boodschap komt momenteel niet over.
pi_220548781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, het gaat om terroristen, niet om kinderen.
Welk soort mensen moet die kinderen gaan verkrachten? Zijn dat mensen die je in een positie van macht wil hebben?
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:07:07 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220548791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk soort mensen moet die kinderen gaan verkrachten? Zijn dat mensen die je in een positie van macht wil hebben?
Er "moet" niks, dat heb ik niet gezegd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220548795
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er "moet" niks, dat heb ik niet gezegd.
Kunnen dan. Wil je mensen die kinderen kunnen verkrachten in een positie van macht hebben?
pi_220548797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:07 schreef Tengano het volgende:
"Kinderen" :+
Ik weet dat het niet populair is in Epstein fanboys van MAGA, maar 12 jarigen zijn kinderen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:09:18 #116
56749 BlaZ
pi_220548800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kunnen dan. Wil je mensen die kinderen kunnen verkrachten in een positie van macht hebben?
Nee, dat heb ik ook niet gezegd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 16:10:01 #117
485843 crew  Jippie
pi_220548808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik heb wel iets tegen onder andere joden. Jonge jongetjes een stuk van hun lul afsnijden dan spoor je gewoon niet.
Als je denkt dat dat is wat besnijden is?
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:10:06 #118
56749 BlaZ
pi_220548809
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik heb wel iets tegen onder andere joden. Jonge jongetjes een stuk van hun lul afsnijden dan spoor je gewoon niet.
Behalve bij medische noodzaak neem ik aan?
pi_220548814
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik ook niet gezegd.
Maar is wel een vereiste voor deze comment in de echte wereld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het gaat om terroristen, wat mij betreft is er dan vrij spel en zijn mensenrechten niet van toepassing.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:12:35 #120
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548825
quote:
Volgens die vrijgegeven opnames (die ook door verschillende media zijn geciteerd), zouden sommige bellers opscheppen over wat ze hadden gedaan. Een vaak aangehaalde passage is ongeveer:

“Mam, ik heb tien Joden gedood met mijn eigen handen.”

In dezelfde gesprekken werd ook gezegd dat familieleden aan de andere kant van de lijn hen zouden hebben geprezen of aangemoedigd.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:13:42 #121
56749 BlaZ
pi_220548829
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar is wel een vereiste voor deze comment in de echte wereld.
[..]

Nee, dat is heel wat anders. Ik zeg enkel dat als het gaat om terroristen, de mensenrechten niet van toepassing zijn. Dat betekent niet dat ik iets wil of dat er iets moet gebeuren; het gaat enkel om dat als zo iets toevallig gebeurt dat het geen ramp is.
pi_220548831
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als je denkt dat dat is wat besnijden is?
Nee niet letterlijk natuurlijk maar in feite komt het daar wel op neer.
En dit gebeurt alleen maar omdat in de thora staat geschreven dat god dit het joodse volk opdroeg als een soort teken dat joden het uitverkoren volk waren.
pi_220548863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat is heel wat anders. Ik zeg enkel dat als het gaat om terroristen, de mensenrechten niet van toepassing zijn. Dat betekent niet dat ik iets wil of dat er iets moet gebeuren; het gaat enkel om dat als zo iets toevallig gebeurt dat het geen ramp is.
Iemand ergens in de staat moet bepalen of een persoon een terrorist is. Nou zeg jij dat het niet relevant is als diegene de terrorist verkracht. Dan laat je de bepaling van wie een terrorist over aan iemand die een kind kan verkrachten. Mijn punt is dat je diegene niet in een positie van macht wil hebben en het daarom heel relevant is dat je terroristen niet verkracht. Nog afgezien van dat de hele situatie barbaars is.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:21:09 #124
56749 BlaZ
pi_220548871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand ergens in de staat moet bepalen of een persoon een terrorist is. Nou zeg jij dat het niet relevant is als diegene de terrorist verkracht. Dan laat je de bepaling van wie een terrorist over aan iemand die een kind kan verkrachten. Mijn punt is dat je diegene niet in een positie van macht wil hebben en het daarom heel relevant is dat je terroristen niet verkracht. Nog afgezien van dat de hele situatie barbaars is.
Ik heb vertrouwen in de Israelische rechtsstaat bij het bepalen of iemand een terrorist is.
pi_220548876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik heb vertrouwen in de Israelische rechtsstaat bij het bepalen of iemand een terrorist is.
De kinderen uit het artikel zijn weer vrijgelaten.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:24:42 #126
56749 BlaZ
pi_220548886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De kinderen uit het artikel zijn weer vrijgelaten.
Dan moeten we het casus per casus bekijken hé.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:25:32 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220548893
En watvoor kwajongensstreken hadden deze "kinderen" eigenlijk uitgehaald?
pi_220548896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:53 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Die walgelijke beelden zijn van Naama Levy die meerdere verwondingen opliep tijdens haar ontvoering. Ze heeft later verklaard over haar ontvoering en gevangenschap maar fysieke marteling of verkrachting zit daar niet bij. Andere Israëlische ontvoerde vrouwen hebben wel verklaard dat zij verkracht of sexueel gemolesteerd zijn.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:33:01 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220548967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
Leuk altijd van die mensen die selectief dingen gaan geloven. Van beide kanten is deze strijd gruwelijk en zijn er veel misstanden. Fake news is zeker een aspect, maar om Save the Children en 165 kinderen nou blind weg te zetten als fake news....
Na jaren fake news uit Gaza gaan we een stel Palestijnse terroristen op hun woord geloven?
Doe effe gewoon zeg :')
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:38:28 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wellicht dat ik heel slecht gelezen had
Daar laten we het bij.
Ik kan een hoop meer zeggen, maar ik ga vandaag niet in valkuiltjes stappen :)
1947-2016
pi_220548998
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het mag duidelijk zijn dat in dit ecosysteem van actiegroepen, NGOs en mensenrechtenorganisaties de objectiviteit ver te zoeken is. Zo roept een van de bekendste op dat vlak, Amnesty, in hun 'aanbevelingen' iedere keer op de demografische vernietiging van Israël daarnaast vond men het nodig de term 'genocide' te herdefiniëren zodat men deze kon toepassen op de oorlog in de Gazastrook.
Lees nog eens wat ik zei, en daarna wat jij zegt. Heeft dat echt betrekking op elkaar? Ik heb het over een serieus onderzoek door een mensenrechtenorganisatie en jij gaat Amnesty afbranden. Dat is toch onnodig?

quote:
Ik heb het over onschuldpresumtie, dat gaat ook in dit geval op.
Tuurlijk. Alleen zijn er in dit geval wel meerdere verdenkingen, waardoor het helemaal niet verkeerd is om dat onderzoek te doen.

quote:
Het is in steeds meer gevallen natuurlijk wel degelijk een blinde haat waarbij mensen met eigenlijk relatief weinig tot geen inhoudelijke kennis wel weten dat men Israël maar niets vindt en geregeld zelfs stelt dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht zou hebben. Dan spreken we dus niet meer van gefundeerde kritiek op basis van feiten en kennis maar een blinde haat op basis van propaganda en onderbuikgevoelens.
Ik heb absoluut geen haat tegen Israël, maar ben wel van mening dat Israël hier ook even de deuren open mag stellen om te laten zien dat er geen sprake is van deze zaken. Er zijn foto's van kinderen die onder 't bloed zitten, van uitgemergelde mensen. Er is (bewezen) sprake van het verdrijven van mensen naar andere plekken, achter checkpoints, etc. Kan allemaal zo fatsoenlijk mogelijk gebeuren, maar dat mag best even gecontroleerd worden.

Mijn kritiek op Israël wordt (door onder andere jou) regelmatig afgedaan als anti-Westers sentiment, of door anderen als anti-semitisch.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:42:52 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220549005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Na jaren fake news uit Gaza gaan we een stel Palestijnse terroristen op hun woord geloven?
Dit.
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:43:49 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220549011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:12 schreef Tengano het volgende:
[..]

Lief en vredig he. Die pali kindjes.
Opgevoed en doordrongen van haat.
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:46:24 #134
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220549020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lief en vredig he. Die pali kindjes.
Opgevoed en doordrongen van haat.
Datzelfde geldt voor die arme Israëlische kindertjes .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:47:29 #135
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220549024
Maar blijkbaar dringt dat dan weer niet door
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:51:08 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220549041
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:46 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor die arme Israëlische kindertjes .
En die spelen ook met wapens.

vrijdag 10 april 2026 @ 16:52:08 #137
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220549047
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En die spelen ook met wapens.

[ afbeelding ]
Die worden ook gedrild om te moorden in het leger , en wil je dat niet,. dan ben je een schande voor de omgeving.
Dat vergeten mensen hier
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:53:51 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220549058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Die worden ook gedrild om te moorden in het leger , en wil je dat niet,. dan ben je een schande voor de omgeving.
Dat vergeten mensen hier
Maar als je daarover begint noemen <Knip>

Ziek ook deze foto. Een klein Israelisch meisje met raketwerper ipv speelgoed

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 19:57:16 ]
pi_220549064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar laten we het bij.
Ik kan een hoop meer zeggen, maar ik ga vandaag niet in valkuiltjes stappen :)
Selectieve quotes zijn ook niet blij blij gedrag red.

@Jippie je hoeft knip niet te cancelen hoor.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:55:03 #140
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220549067
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ziek ook deze foto. Een klein meisje met raketwerper ipv speelgoed

[ afbeelding ]
Er zijn genoeg docu's gemaakt over hoe het leven kinderen en jongeren is mbt dienstplicht , zelfmoorden en dienstweigeren

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 19:57:53 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:01:42 #141
56749 BlaZ
pi_220549104
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ziek ook deze foto. Een klein Israelisch meisje met raketwerper ipv speelgoed

[ afbeelding ]
Dat is voor de zelfverdediging.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 19:58:13 ]
pi_220549114
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:50 schreef the-eye het volgende:

[..]
En nou?
Israel verdedigt zich tegen terrorristen die het land van de kaart willen vegen. Ze zijn niet met een wedstrijdje deugen bezig ten overstaan van de gehele wereld
Oh sorry, ik wist niet dat jij onderdeel van het IDF was. Ja, dan snap ik wel hoe je in de wedstrijd staat.

Blij te zien wel dat mensenrechten en humane aanpakken ondertussen vallen onder deugen. Weer wat geleerd.
pi_220549138
Kortom, het is mij inmiddels wel duidelijk dat het enige wat nodig is om onvervalste oorlogsmisdaden goed te praten de vijand als terrorist te bestempelen.
Simpel toch? Alleen jammer dat onze tegenstanders precies hetzelfde doen. En met welk recht?
Nou, hetzelfde recht dat wij ons toe eigenen.

Hoe lang zal het nog duren? We zitten met zijn allen op deze kleine kutplaneet, waarbij we ook nog eens afhankelijk zijn van de natuur (zuurstof, bomen, oceaanleven, enz.) en wij donderen maar door, zonder na te denken, maar haten en moorden kunnen we als de beste.

Ja, ik weet het, Moeder Natuur is niet bepaald een liefhebbende zachtaardige moeder, maar ze is wel onbevooroordeeld.

Hier win je wat, en daar verlies je iets.

vrijdag 10 april 2026 @ 17:08:26 #144
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220549148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh sorry, ik wist niet dat jij onderdeel van het IDF was. Ja, dan snap ik wel hoe je in de wedstrijd staat.

Blij te zien wel dat mensenrechten en humane aanpakken ondertussen vallen onder deugen. Weer wat geleerd.
En het is onrealistisch om van Israel te verwachten dat ze constant met één hand op hun rug vechten terwijl ze een stelletje tegenover zich hebben die elke regel aan de laars lapt en daar bij geholpen wordt door de westerse media.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:10:19 #145
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220549157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:08 schreef the-eye het volgende:

[..]
En het is onrealistisch om van Israel te verwachten dat ze constant met één hand op hun rug vechten terwijl ze een stelletje tegenover zich hebben die elke regel aan de laars lapt en daar bij geholpen wordt door de westerse media.
ik zal dit maar zien als onwetendheid.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220549164
quote:
En wie moet dat dan doen?
De kerstman? Mannetje op de maan? Harry Potter? De wetenschap? De politiek? De religie?
Mannen? Vrouwen? Kinderen?

Wie is er in deze zaak nog objectief?
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:11:37 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220549169
Zoveel van die users hier die deze Palestijnse "kinderen" hier zo graag zouden willen opvangen O+
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:13:07 #148
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220549184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:11 schreef Tengano het volgende:
Zoveel van die users hier die deze Palestijnse "kinderen" hier zo graag zouden willen opvangen O+
Niemand hier beweert dat. Wat ik dan weer om te kotsen vind is de pro-israelische houding van veel users hier.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:13:58 #149
56749 BlaZ
pi_220549194
quote:
<Knip>
Dat is heel wat anders, ik bezie mensenrechten echter in de Kantische optiek; deze zijn niet van toepassing op degenen die er zelf maling aan hebben.

[ Bericht 47% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 19:59:27 ]
pi_220549226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is heel wat anders, ik bezie mensenrechten echter in de Kantische optiek; deze zijn niet van toepassing op degenen die er zelf maling aan hebben.
Goed beschouwd geldt dit dus voor de gehele mensheid.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:18:40 #151
56749 BlaZ
pi_220549232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goed beschouwd geldt dit dus voor de gehele mensheid.
Zou u uw standpunt in deze kunnen verduidelijken?
pi_220549234
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:08 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee hoor. Maar je kunt als Israël ook wel terughoudend zijn met nederzettingen neerzetten, aparte wetten instellen voor Palestijnen, meewerken met de VS aan staakt het vuren, etc.
pi_220549251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zou u uw standpunt in deze kunnen verduidelijken?
'Eigen volk eerst'
'Slegs vor blanke'
'Verboden voor joden'

Dat soort dingetjes dus.

'Wij' zijn superieur aan alle andere volkeren. De anderen zijn slechts domme, primitieve, achterlijke, religieuze en weet ik veel wat nog meer.

Wij worden nog steeds geregeerd door de Almachtige Onverdraagzaamheid.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:23:30 #154
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220549254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Deze personen zitten natuurlijk vast nadat dit vastgesteld is.

Maar goed, jij wilt dit soort volk knuffelen natuurlijk, lieve jongens:
[ afbeelding ]
Ohja omdat je misdaden van een partij benoemd ben je een knuffelaar van de andere partij. Kom eens met iets beters zeg.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:25:32 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220549267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat denk je als ze zouden moeten kiezen tussen een Jood of 1 van die Palestijnse "kinderen" O+
Je bent vijf, je moet kiezen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:26:19 #156
56749 BlaZ
pi_220549276
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
'Eigen volk eerst'
'Slegs vor blanke'
'Verboden voor joden'

Dat soort dingetjes dus.

'Wij' zijn superieur aan alle andere volkeren. De anderen zijn slechts domme, primitieve, achterlijke, religieuze en weet ik veel wat nog meer.

Wij worden nog steeds geregeerd door de Almachtige Onverdraagzaamheid.
Dat soort ideeën over een meesterras laat ik verre van me.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:27:11 #157
56749 BlaZ
pi_220549283
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja omdat je misdaden van een partij benoemd ben je een knuffelaar van de andere partij. Kom eens met iets beters zeg.
De ene misdaad is reactionair van aard, de andere niet.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:27:31 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220549284
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Er komt allerlei fake news en ellende van beide kanten. Waarom is de behoefte om een kant te kiezen?
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:28:47 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220549295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De ene misdaad is reactionair van aard, de andere niet.
Nee, ze reageren echt niet al tientallen jaren op elkaar met de grootste ellende.
pi_220549301
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat soort ideeën over een meesterras laat ik verre van me.
Ja? Echt waar?
Wij zijn mensen. Geen meesterras. Ondanks dat Hitler het tegendeel wilde bewijzen.

Ik vind dat men de joden net zo hard mag aanspreken op zijn misdaden als welke aggressor dan ook.
Ze trekken zelf ook geen fluwelen handschoenen aan als het gaat over het 'verdedigen' van 'hun' grondgebied.

En dat is geen antisemitisme.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:37:52 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220549356
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Selectieve quotes zijn ook niet blij blij gedrag red.

@:jippie je hoeft knip niet te cancelen hoor.
Wat denk je nu te bereiken met iedere keer openlijk mods er bij te halen?

Ik geef toch aan het er bij te laten qua discussie?
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:42:00 #162
56749 BlaZ
pi_220549405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja? Echt waar?
Wij zijn mensen. Geen meesterras. Ondanks dat Hitler het tegendeel wilde bewijzen.

Ik vind dat men de joden net zo hard mag aanspreken op zijn misdaden als welke aggressor dan ook.
Ze trekken zelf ook geen fluwelen handschoenen aan als het gaat over het 'verdedigen' van 'hun' grondgebied.

De Palestijnen zijn de aggressoren in dit conflict.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:42:57 #163
56749 BlaZ
pi_220549418
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, ze reageren echt niet al tientallen jaren op elkaar met de grootste ellende.
Juist, Palestijnse actie; Israelische reactie.
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:44:29 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220549431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat vergeten mensen hier
Op latere leeftijd is er een dienstplicht ja. Niet op 5 a 6 jaar al dat ze een gun met live ammo in de handen wordt gedrukt om iemand point blank af te maken, zoals we gezien hebben gekregen bij een ander islamitisch haatfeestje, dat van is toen. En israel heeft die diensplicht omdat als israel zn leger niet op orde heeft, het morgen niet meer bestaat met al die iran gesponsorde haat om zich heen.

Al vaak genoeg laten zien door een hoop users hier van een hoop bronnen hoe de haatindoctrinatie van jongs af aan er in gepompt wordt. In israel gaat de jeugd naar school toe, krijgt het educatie. In palestina krijgt het hamas op zn kop en een ak47 of wat stenen in de hand. Anders hoor je er daar ook niet bij.

Zo eenzijdig is het allemaal niet.
1947-2016
pi_220549442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niemand hier beweert dat. Wat ik dan weer om te kotsen vind is de pro-israelische houding van veel users hier.
Eerder de houding die de pro pallies er zelf aan geven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:47:51 #166
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220549459
Het is wel opvallend dat de gang van zaken altijd duidelijk genoeg was.

Totdat Hamas/de Palestijnen/ Arabieren toegang kregen tot de socials om de wereld te bedienen van hun oneindige slachtofferpropaganda.

En het werkt. De joden zijn van slachtoffers van de holocaust uitgegroeid tot grootste dreiging van de wereld.

Chapeau Arabische wereld.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 17:54:12 #167
485843 crew  Jippie
pi_220549514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee niet letterlijk natuurlijk maar in feite komt het daar wel op neer.
En dit gebeurt alleen maar omdat in de thora staat geschreven dat god dit het joodse volk opdroeg als een soort teken dat joden het uitverkoren volk waren.
Onzin, mijn zoon moest vanwege medische redenen op zijn 4e worden besneden. Maar hij en zijn vriendin hebben nog steeds veel plezier van zijn geslachtsdeel ^O^
pi_220549524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En ondertussen is dit topic ook vervallen tot een circlejerk. Aan de ene kant de mensen die Israël in alles wantrouwen en de andere kant die Israël in alles geloven.

Daar hebben we 't Iran topic al voor. Laat maar weer.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 17:55:47 #169
485843 crew  Jippie
pi_220549525
Geen nazi-verwijzingen én geen nazi-plaatjes }:|
pi_220549549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Palestijnen zijn de aggressoren in dit conflict.
Hoezo en over welk conflict hebben we het nu?
pi_220549558
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat denk je nu te bereiken met iedere keer openlijk mods er bij te halen?

Ik geef toch aan het er bij te laten qua discussie?
Ik zou graag willen dat je stopt met het maken van aannames waar ik mee bezig ben. Enige reden dat ik jippie noemde was omdat ze hier eerder vanuit het niets met deze opmerking kwam.
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik wil je er wel op wijzen dat je in deze discussie schuldig was aan meerdere soorten gedrag waar je bij anderen over klaagt. En enkel ermee stopt omdat je hebt verloren. Groetjes.
pi_220549565
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:55 schreef Jippie het volgende:
Geen nazi-verwijzingen én geen nazi-plaatjes }:|
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Onzin, mijn zoon moest vanwege medische redenen op zijn 4e worden besneden. Maar hij en zijn vriendin hebben nog steeds veel plezier van zijn geslachtsdeel ^O^
Ja, nu noem je ook wat. Er is een hemelsbreed verschil tussen medisch ingrijpen en religieuze wetten.
Dat ik dit nu nog aan jou moet uitleggen. :{
pi_220549589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
[..]
Ja, nu noem je ook wat. Er is een hemelsbreed verschil tussen medisch ingrijpen en religieuze wetten.
Ik snap ook echt niet waarom medisch besnijden er iedere keer aan de haren moet worden bijgetrokken. Ik ken mensen met een been minder vanwege medische noodzaak. Mogen de religekken nu ook gewoon baby benen eraf gaan hakken? Besnijdenis kan voordelen hebben, maar ook nadelen en doorgaans laten we die keuze dan aan volwassenen of ze het willen doen bij zichzelf.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:05:24 #174
396550 Richestorags
pi_220549597
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de Torah te maken?
pi_220549604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:

Totdat Hamas/de Palestijnen/ Arabieren toegang kregen tot de socials om de wereld te bedienen van hun oneindige slachtofferpropaganda.

En het werkt. De joden zijn van slachtoffers van de holocaust uitgegroeid tot grootste dreiging van de wereld.

Als iemand in het westen dat gelooft zouden wij dan niet honderden topics volspammen over de Israëlische kernwapens?

Er was vorig jaar zomer toch ook niet zoveel ophef tijdens de acht dagen durende oorlog. De meeste mensen begrepen wel dat Iran aangevallen werd. Dat er in de Arabische wereld anders over Israël gedacht wordt heeft denk ik meer een godsdienstige basis
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:33:31 #176
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220549797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Waar dan?
pi_220549849
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan kun je beter 16-jarige meisjes die naar een festival gingen verkrachten, toetakelen en door de straten (vol juichende gazanen)rijden achter je 2e hands isis-pick up.

Daar draait de wereld voor.
Vergeet de borsten afsnijden niet.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:42:56 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220549854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:41 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Vergeet de borsten afsnijden niet.
Nou inderdaad zeg.

En iedereen die stond te klappen en juichen in de straat mag van mij een portie fosforbom koppen.

De statistiek in als burgerslachtoffer. Lekker boeiend.

Smerig volk.
pi_220549870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:

HamasG***N :P
pi_220549880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap ook echt niet waarom medisch besnijden er iedere keer aan de haren moet worden bijgetrokken. Ik ken mensen met een been minder vanwege medische noodzaak. Mogen de religekken nu ook gewoon baby benen eraf gaan hakken? Besnijdenis kan voordelen hebben, maar ook nadelen en doorgaans laten we die keuze dan aan volwassenen of ze het willen doen bij zichzelf.
:?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 18:54:35 #181
485843 crew  Jippie
pi_220549923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
[..]
Nee, je beschreef hetzelf alsof er piemels in zijn geheel werden afgesneden, daar breng ik een nuance in aan.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:55:07 #182
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220549925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik snap het. Maar snap jij ook dat het juist door de nazi's komt dat deze oneindige oorlog is ontstaan?
Denk maar even na; als de nazi's niet destijds hadden geprobeerd om de joden uit te roeien, had de wereld er vandaag heel anders uitgezien.
Dat is nog maar zeer de vraag, want het politiek Zionisme bestond al ver voor er sprake was van Nazi Duitsland, sinds 1897 namelijk, dus vroeg of laat was Israël waarschijnlijk toch wel gesticht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 18:56:29 #183
485843 crew  Jippie
pi_220549933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik snap het. Maar snap jij ook dat het juist door de nazi's komt dat deze oneindige oorlog is ontstaan?
Denk maar even na; als de nazi's niet destijds hadden geprobeerd om de joden uit te roeien, had de wereld er vandaag heel anders uitgezien.
Ja en als mijn oom een baarmoeder had, was hij mijn tante geweest. Gewoon geen nazi-plaatjes en nazi-verwijzingen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 18:57:42 #184
485843 crew  Jippie
pi_220549939
Afkoelslotje
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 20:05:02 #185
485843 crew  Jippie
pi_220550601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de Torah te maken?
Niets, daar sloeg mijn reactie niet op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 20:05:50 #186
485843 crew  Jippie
pi_220550617
Weer open, hou de discussie een beetje beschaafd.
pi_220550655
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja? Echt waar?

'de joden'
Puur antisemitisme.
pi_220550747
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:08 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
'de joden'
Puur antisemitisme.
Tuurlijk. Maar als men het heeft over negers of zwarte piet dan mag zoiets geen racisme genoemd worden.

Joden is net zo racistisch als het spreken over Nederlanders of Spanjaarden.
pi_220550755
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:05 schreef Jippie het volgende:
Weer open, hou de discussie een beetje beschaafd.
Jippie, je bent een lieverd. :*
pi_220550766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk. Maar als men het heeft over negers of zwarte piet dan mag zoiets geen racisme genoemd worden.

Joden is net zo racistisch als het spreken over Nederlanders of Spanjaarden.
Israël kent meerdere bevolkingsgroepen, etniciteiten en religies.
'de joden' wonen ook in andere landen dan Israël alleen.
'de joden' ergens verantwoordelijk voor houden als groep is puur antisemitisme.
Je kunt zelf wel bedenken welke vegetariër dit ook deed. Gewoon niet doen dus.

Noem het dan Israeli. Als je daar op doelt? Dat hoop ik echt.
pi_220550775
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:08 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
'de joden'
Puur antisemitisme.
Het is in eerlijk geval eerlijk in plaats van dat voorzichtige Israël of zionisten.
pi_220550787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is in eerlijk geval eerlijk in plaats van dat voorzichtige Israël of zionisten.
De joden als groep ergens verantwoordelijk voor houden.
Ik vind het ziek.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 20:27:11 #193
485843 crew  Jippie
pi_220550829
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jippie, je bent een lieverd. :*
Yep, als een ware Inoffizielle Mitarbeiter
pi_220550895
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Israël kent meerdere bevolkingsgroepen, etniciteiten en religies.
'de joden' wonen ook in andere landen dan Israël alleen.
'de joden' ergens verantwoordelijk voor houden als groep is puur antisemitisme.
Je kunt zelf wel bedenken welke vegetariër dit ook deed. Gewoon niet doen dus.

Noem het dan Israeli. Als je daar op doelt? Dat hoop ik echt.

Waarom? Het zijn toch joden? Of is in dit geval het woord joden ook al een foute term?
Zo ja, dan is dit naar mijn mening het toppunt van antisemitisme.
Er wordt ook steeds gesproken over moslims zonder de notitie van welke nationaliteit deze moslims zijn.
pi_220550900
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:27 schreef Jippie het volgende:

[..]
Yep, als een ware Inoffizielle Mitarbeiter
De wie en de watte? :?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 20:34:56 #196
485843 crew  Jippie
pi_220550913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
De wie en de watte? :?
Stasi methode?
pi_220550971
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, je beschreef hetzelf alsof er piemels in zijn geheel werden afgesneden, daar breng ik een nuance in aan.
Nee, dat deed ik niet. Even teruglezen, Jippie.
En vooral niet jouw zoon gaan vergelijken met baby's die worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
pi_220550986
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Stasi methode?
Ja. Beetje misbruik maken van je macht om mensen te censureren.
Doe dat niet. Wees kritisch maar vergeet niet om objectief te blijven.
Is niet leuk, maar dat is waar je voor gekozen hebt toen je modje werd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 20:48:36 #199
485843 crew  Jippie
pi_220551018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja. Beetje misbruik maken van je macht om mensen te censureren.
Doe dat niet. Wees kritisch maar vergeet niet om objectief te blijven.
Is niet leuk, maar dat is waar je voor gekozen hebt toen je modje werd.
Nee, als ik mij superieur had willen voelen was ik wel als user aangebleven. Lekker overal tegen aanschoppen en janken als je een beetje tegengas krijgt ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 20:52:59 #200
485843 crew  Jippie
pi_220551042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, dat deed ik niet. Even teruglezen, Jippie.
En vooral niet jouw zoon gaan vergelijken met baby's die worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
Zo verliep de discussie:

7dc25bfc7830dc67740a3df400195b371c05a307.jpg?1775847129

527388dcc0a7eacff940788fb42c2de86f688c6b.jpg?1775847139

In feite kwam het daar op neer. En daar reageerde ik op.
pi_220551046
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, als ik mij superieur had willen voelen was ik wel als user aangebleven. Lekker overal tegen aanschoppen en janken als je een beetje tegengas krijgt ^O^
Auw. Dat wist ik niet.
Dan neem ik alles terug wat ik geschreven heb.
Maar ik vind je ondanks dit alles nog steeds aardig.
Nog wel dus. :(
pi_220551099
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zo verliep de discussie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In feite kwam het daar op neer. En daar reageerde ik op.
Dat weet ik. En ik neem er geen woord van terug.
Wees eerlijk. Een jongetje besnijden zonder medische noodzaak slaat toch helemaal nergens op.
Of een meisjesbaby die geboren wordt met een maagdenvlies die de hele vagina afsluit zodat ze later problemen krijgt met de menstruatie of een kind met een open ruggetje enz.
Allemaal medische noodzakelijkheden.
Dit staat zo ver af van babys die onnodig worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
Dit is op geen enkele manier te vergelijken met jullie zoontje.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 21:02:45 #203
485843 crew  Jippie
pi_220551122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat weet ik. En ik neem er geen woord van terug.
Wees eerlijk. Een jongetje besnijden zonder medische noodzaak slaat toch helemaal nergens op.
Of een meisjesbaby die geboren wordt met een maagdenvlies die de hele vagina afsluit zodat ze later problemen krijgt met de menstruatie of een kind met een open ruggetje enz.
Allemaal medische noodzakelijkheden.
Dit staat zo ver af van babys die onnodig worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
Dit is op geen enkele manier te vergelijken met jullie zoontje.
Dat ben ik 200% met je eens, religieuze verminkingen horen te zijn opgenomen in het strafrecht.
pi_220551127
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat ben ik 200% met je eens, religieuze verminkingen horen te zijn opgenomen in het strafrecht.
Nou dan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 21:07:58 #205
485843 crew  Jippie
pi_220551161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou dan.
Ja, dan had je maar iets duidelijker moeten zijn in de discussie. Maar enfin, bij korte berichtjes in een druk topic ligt miscommunicatie altijd op de loer.
pi_220551198
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja, dan had je maar iets duidelijker moeten zijn in de discussie. Maar enfin, bij korte berichtjes in een druk topic ligt miscommunicatie altijd op de loer.
PARDON???

Moet ik duidelijk zijn in een discussie waarbij jouw persoonlijke bijdrage zover afstond bij het onderwerp?
Sorry Jippie, maar dit is helemaal jouw fauxpas.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Faux_pas

:{
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:20:45 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220551241
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:55 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat is nog maar zeer de vraag, want het politiek Zionisme bestond al ver voor er sprake was van Nazi Duitsland, sinds 1897 namelijk, dus vroeg of laat was Israël waarschijnlijk toch wel gesticht.
Dit inderdaad.

De toestroom was waarschijnlijk wel veel minder geweest omdat een deel van Joden in Europa zoals bijvoorbeeld Bundists en bepaalde groepen ultraorthodoxen, uitgesproken tegen zionisme waren. In 1930 zaten er al 175 - 200k Joden in het Britse Mandaatgebied met als bloeiende hart Tel-Aviv terwijl Petach Tikwa en Rishon LeZion ook flink begonnen te groeien.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:21:10 #208
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220551244
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Er komt allerlei fake news en ellende van beide kanten. Waarom is de behoefte om een kant te kiezen?
Ik ga er niet in mee om Israel op gelijke voet met Hamas te zetten. Ook niet vwb de berichtgeving
pi_220551439
Ah, natuurlijk. Joden die kinderen gruwelheden aandoen. Waar in de historie heb je dit eerder gelezen?

Moderne bloodlibel dit.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:56:26 #210
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220551480
Different day, same propaganda.

#islam

pi_220552334
quote:
Zal ik dan gewoon eens iets uit de inhoud van de bron zelf plukken:

quote:
A combination of quantitative and qualitative approaches, including surveys, focus groups and key informant interviews, was utilised. All the children interviewed as part of the study were from the West Bank, including East Jerusalem. Save the Children was unable to directly consult children detained from Gaza, due to concerns including the risk of re-traumatisation, as well as difficulties reaching these children due to denials of access by Israeli authorities. However, Save the Children consulted civil society organisations and lawyers who directly support children detained from Gaza, to ensure that their experiences are reflected in this report.
De bron zelf geeft al aan dat alle ondervraagde kinderen geen kinderen waren die zelf in detentie zaten.

Dat de NOS en het NRC er vervolgens dit van maken...

quote:
De hulporganisatie liet 165 Palestijnse kinderen vragenlijsten invullen na hun vrijlating. Ze waren tussen de 12 en 17 jaar oud tijdens hun gevangenschap
...is op z'n minst nogal dubieus te noemen als nota bene de bron zelf wat anders zegt.
pi_220553246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom? Het zijn toch joden? Of is in dit geval het woord joden ook al een foute term?
Er wordt ook steeds gesproken over moslims zonder de notitie van welke nationaliteit deze moslims zijn.
Een kwart van de Israeli is niet joods.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:00:09 #213
396550 Richestorags
pi_220553309
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Moslim zijn is een keuze (een verknipte als je het mij vraagt), Jood niet.
pi_220553437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Moslim zijn is een keuze (een verknipte als je het mij vraagt), Jood niet.
Het zijn beide religieuze benamingen.
Iedereen kan zich tot het jodendom bekeren.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:32:59 #215
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220553467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het zijn beide religieuze benamingen.
Iedereen kan zich tot het jodendom bekeren.

Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:33:48 #216
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220553473
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.
Nee hoor.

Bekeren tot het jodendom (gioer) is een intensief, jarenlang proces van studie en integratie in de joodse gemeenschap, waarbij men zich verplicht de joodse wetten na te leven. Het traject eindigt met een rabbinale rechtbank (Bet Din), een ritueel bad (mikwe) en voor mannen een besnijdenis. Het is geen proces van actieve zieltjeswinnerij, maar een bewuste keuze voor een nieuwe levenswijze.Kernpunten van het bekeringstraject (Gioer):Langdurig proces: Een bekering duurt vaak meer dan drie jaar en vraagt toewijding om de joodse wetten en tradities (de 613 geboden) te leren en te praktiseren.Studie en begeleiding: Kandidaat-bekeerlingen studeren onder begeleiding van een rabbijn over de Thora, joodse geschiedenis, tradities en gebruiken.Bet Din: Aan het einde van het proces verschijnt de kandidaat voor een rabbinale rechtbank (Bet Din) die beoordeelt of de persoon klaar is om Jood te worden.Rituele handelingen: De formele toetreding omvat de onderdompeling in een ritueel bad (mikwe) en, indien van toepassing, een besnijdenis voor mannen.Nieuwe identiteit: Na de bekering wordt de persoon volledig als lid van de joodse gemeenschap beschouwd en neemt vaak een Hebreeuwse naam aan.Verschillen in stromingen:De erkenning van een bekering hangt af van de stroming. Orthodoxe bekeringen zijn strenger qua naleving van de wetten (Halacha), terwijl liberale of reformgemeenschappen het proces anders kunnen benaderen.Het is raadzaam om contact op te nemen met een plaatselijke rabbijn of joodse gemeente om over de specifieke stappen te spreken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220553484
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dan behoor je tot het semitische ras. Palestijnen zijn ook semieten.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:35:11 #218
438527 MissButterflyy
pi_220553488
Madonna had zich ook laten bekeren tot het jodendom.
pi_220553527
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Klopt, en Lenny Kuhr ook. Dat zat ik net te lezen toen jij met jouw bericht verscheen over de gioer.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:38:56 #220
438527 MissButterflyy
pi_220553535
Het proces om je te bekeren tot het jodendom is wel langduriger en ingewikkelder, maar dat je enkel een joodse moeder moet hebben is dus niet waar.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:44:22 #221
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220553572
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Het proces om je te bekeren tot het jodendom is wel langduriger en ingewikkelder, maar dat je enkel een joodse moeder moet hebben is dus niet waar.

Wat jij wil joh maar je lult onzin.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:47:44 #222
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220553594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Wat jij wil joh maar je lult onzin.
Gaat er indd alleen maar om dat je een sigaretje kunt roken onder de douche.
pi_220554084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 01:23 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Zal ik dan gewoon eens iets uit de inhoud van de bron zelf plukken:
[..]
De bron zelf geeft al aan dat alle ondervraagde kinderen geen kinderen waren die zelf in detentie zaten.

Dat de NOS en het NRC er vervolgens dit van maken...
[..]
...is op z'n minst nogal dubieus te noemen als nota bene de bron zelf wat anders zegt.
Dat staat niet in dat stukje van jou. Er staat dat ze geen kinderen direct hebben gesproken die gevangen hebben gezeten en uit Gaza kwamen. De West Bank en Gaza zijn twee aparte gebieden waarbij Jerusalem in de West Bank ligt. Een Palestijn kan niet van het ene naar het andere gebied, daar tussen in ligt Israël.
pi_220554753
Dus... luttele tientallen... pubers... zijn "gemarteld" (lees: ze kregen instructies van Hamas om dat zo in te vullen) en nu ligt er een rapport dat Israël "stelselmatig" KINDEREN (dus nog geen pubers) martelt?

Hier is meer onderzoek nodig. Daadwerkelijke controles door de VN op de plaatsen waar die... pubers... zeiden dat ze vastgehouden werden.
pi_220554779
165 vragenlijsten. In laten vullen door kinderen.

Lijkt me een seer serieuze steekproef. Wat jullie!
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:53:01 #226
3542 Gia
User under construction
pi_220554829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dan behoor je tot het semitische ras. Palestijnen zijn ook semieten.
Je kunt etnisch gezien Joods zijn, omdat je moeder Joods is. Dat staat los van de religie. Iemand van Joodse komaf, kan bijvoorbeeld ook Christen zijn.
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:33:26 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220555060
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee joh, ze was een tijdje geïnteresseerd in Kabbalah (Joodse mystiek) meer niet. Een officiële bekering duurt zoals je zelf al aangeeft vaak jaren en zulke celebs hebben daar de tijd niet voor. Een paar jaar later scheen ze dan weer een interesse te hebben in de Islam en de Koran te lezen, allemaal lastig serieus te nemen zulke mensen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:42:31 #228
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220555106
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee joh, ze was een tijdje geïnteresseerd in Kabbalah (Joodse mystiek) meer niet. Een officiële bekering duurt zoals je zelf al aangeeft vaak jaren en zulke celebs hebben daar de tijd niet voor. Een paar jaar later scheen ze dan weer een interesse te hebben in de Islam en de Koran te lezen, allemaal lastig serieus te nemen zulke mensen.
Ze mag nog steeds met me trouwen. :)
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:44:03 #229
117098 Hathor
Effe niet
pi_220555117
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ze mag nog steeds met me trouwen. :)
Dan zal dat wel voor het geld zijn, want als je een recente foto van haar gezien hebt zou je zoiets niet roepen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220568053
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:57 schreef Jippie het volgende:
Afkoelslotje
Vredestichter _O_ _O_

De OP verhalen suggereren ergens ook wel dat vreselijke misdaden worden herhaald die eerder ook hebben plaatsgevonden. Ja, dubieuze uitspraak, dat betekent zowel dat de gevangenissen praktijken uit het verleden herhalen, en dat eventuele slachtoffers zonder moeite kunnen herhalen wat andere slachtoffers hebben gezegd.

Kuttopic btw :')
  zondag 12 april 2026 @ 21:37:15 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220568795
Iedereen met minstens twee werkende hersencellen weet dat Israël onder reli-fundi's als Netanyahu en Smotrich afglijdt naar een theocratie zoals er zovelen zijn in die regio.

Iedereen met diezelfde hersenfunctie weet eveneens dat reli-fundi's bestaan bij de gratie van hun god/goden (m/v/x) om andersdenkenden op de meest gruwelijke manieren te martelen.

Waarom sta ik dan niet met al die schattenbollen op de Dam met Palestina-vlaggen te zwaaien?

Omdat het helemaal niet gaat om een universele afkeer van reli-fundi's en hun waanzin, laat staan mensenrechten. Wat heet, in onze grote steden worden al gezellige op geslacht gescheiden en met voorafgaande gebedsdiensten georganiseerde "antizionistische" bijeenkomsten gerealiseerd - super leuke beelden van op Dumpert. Want echt, díe reli-fundi's maken zich wel echt zorgen om menswaardigheid, heus. En een hele meute bleekneuzerige UvA-studenten zullen dat met verve beamen.

Dit wordt vooral weer gebruikt door een roedel super selectieve echte wegkijkers die enkel en alleen begaan zijn met mensenrechten wanneer het hun stam of hun straatje betreft.

Ik ben onderhand sowieso helemaal klaar met dat Midden Oosten. Laat ze elkaar daar lekker op basis van bronstijd boeken het leven zuur maken als het ach zo moeilijk is eens in de 21e eeuw te geraken.

Val mij niet lastig met dat primitieve gekloot. Maar nog meer: houd dat eencellig stammendenken lekker DAAR, en laat Nederland gewoon lekker Nederland zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-04-2026 21:42:30 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2026 @ 21:42:59 #232
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220568844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:44 schreef Hathor het volgende:
Dan zal dat wel voor het geld zijn
Dat hoop ik ook. Anders is het een halve necrofiel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 april 2026 @ 21:45:03 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220568854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:56 schreef Tengano het volgende:
Different day, same propaganda.

#islam

[ afbeelding ]
Een vrouw in het Westen met een hoofddoek neem ik sowieso niet serieus. In ieder geval net zo serieus als SGP'ers en die laatste ultramontaan die we hier nog hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')