Dan moeten we het casus per casus bekijken hé.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De kinderen uit het artikel zijn weer vrijgelaten.
Die walgelijke beelden zijn van Naama Levy die meerdere verwondingen opliep tijdens haar ontvoering. Ze heeft later verklaard over haar ontvoering en gevangenschap maar fysieke marteling of verkrachting zit daar niet bij. Andere Israëlische ontvoerde vrouwen hebben wel verklaard dat zij verkracht of sexueel gemolesteerd zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:53 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit meisje op de foto en alle meisjes in dat artikel zijn overduidelijk gemarteld.
Mogelijk herinner je je ook het meisje nog met die grijze joggingbroek die vol met bloed zat... bij die terreinwagen.
Na jaren fake news uit Gaza gaan we een stel Palestijnse terroristen op hun woord geloven?quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
Leuk altijd van die mensen die selectief dingen gaan geloven. Van beide kanten is deze strijd gruwelijk en zijn er veel misstanden. Fake news is zeker een aspect, maar om Save the Children en 165 kinderen nou blind weg te zetten als fake news....
Daar laten we het bij.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht dat ik heel slecht gelezen had
Lees nog eens wat ik zei, en daarna wat jij zegt. Heeft dat echt betrekking op elkaar? Ik heb het over een serieus onderzoek door een mensenrechtenorganisatie en jij gaat Amnesty afbranden. Dat is toch onnodig?quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat in dit ecosysteem van actiegroepen, NGOs en mensenrechtenorganisaties de objectiviteit ver te zoeken is. Zo roept een van de bekendste op dat vlak, Amnesty, in hun 'aanbevelingen' iedere keer op de demografische vernietiging van Israël daarnaast vond men het nodig de term 'genocide' te herdefiniëren zodat men deze kon toepassen op de oorlog in de Gazastrook.
Tuurlijk. Alleen zijn er in dit geval wel meerdere verdenkingen, waardoor het helemaal niet verkeerd is om dat onderzoek te doen.quote:Ik heb het over onschuldpresumtie, dat gaat ook in dit geval op.
Ik heb absoluut geen haat tegen Israël, maar ben wel van mening dat Israël hier ook even de deuren open mag stellen om te laten zien dat er geen sprake is van deze zaken. Er zijn foto's van kinderen die onder 't bloed zitten, van uitgemergelde mensen. Er is (bewezen) sprake van het verdrijven van mensen naar andere plekken, achter checkpoints, etc. Kan allemaal zo fatsoenlijk mogelijk gebeuren, maar dat mag best even gecontroleerd worden.quote:Het is in steeds meer gevallen natuurlijk wel degelijk een blinde haat waarbij mensen met eigenlijk relatief weinig tot geen inhoudelijke kennis wel weten dat men Israël maar niets vindt en geregeld zelfs stelt dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht zou hebben. Dan spreken we dus niet meer van gefundeerde kritiek op basis van feiten en kennis maar een blinde haat op basis van propaganda en onderbuikgevoelens.
Dit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Na jaren fake news uit Gaza gaan we een stel Palestijnse terroristen op hun woord geloven?
Doe effe gewoon zeg
Lief en vredig he. Die pali kindjes.quote:
Datzelfde geldt voor die arme Israëlische kindertjes .quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lief en vredig he. Die pali kindjes.
Opgevoed en doordrongen van haat.
En die spelen ook met wapens.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor die arme Israëlische kindertjes .
Die worden ook gedrild om te moorden in het leger , en wil je dat niet,. dan ben je een schande voor de omgeving.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En die spelen ook met wapens.
[ afbeelding ]
Maar als je daarover begint noemen <Knip>quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Die worden ook gedrild om te moorden in het leger , en wil je dat niet,. dan ben je een schande voor de omgeving.
Dat vergeten mensen hier
Selectieve quotes zijn ook niet blij blij gedrag red.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar laten we het bij.
Ik kan een hoop meer zeggen, maar ik ga vandaag niet in valkuiltjes stappen
Er zijn genoeg docu's gemaakt over hoe het leven kinderen en jongeren is mbt dienstplicht , zelfmoorden en dienstweigerenquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als je daarover begint noemen <Knip>
Ziek ook deze foto. Een klein meisje met raketwerper ipv speelgoed
[ afbeelding ]
Dat is voor de zelfverdediging.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als je daarover begint noemen <Knip>
Ziek ook deze foto. Een klein Israelisch meisje met raketwerper ipv speelgoed
[ afbeelding ]
Oh sorry, ik wist niet dat jij onderdeel van het IDF was. Ja, dan snap ik wel hoe je in de wedstrijd staat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
En nou?
Israel verdedigt zich tegen terrorristen die het land van de kaart willen vegen. Ze zijn niet met een wedstrijdje deugen bezig ten overstaan van de gehele wereld
En het is onrealistisch om van Israel te verwachten dat ze constant met één hand op hun rug vechten terwijl ze een stelletje tegenover zich hebben die elke regel aan de laars lapt en daar bij geholpen wordt door de westerse media.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh sorry, ik wist niet dat jij onderdeel van het IDF was. Ja, dan snap ik wel hoe je in de wedstrijd staat.
Blij te zien wel dat mensenrechten en humane aanpakken ondertussen vallen onder deugen. Weer wat geleerd.
ik zal dit maar zien als onwetendheid.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
En het is onrealistisch om van Israel te verwachten dat ze constant met één hand op hun rug vechten terwijl ze een stelletje tegenover zich hebben die elke regel aan de laars lapt en daar bij geholpen wordt door de westerse media.
En wie moet dat dan doen?quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:06 schreef William_Papadin het volgende:
Hoog tijd voor een objectief onderzoek.
Niemand hier beweert dat. Wat ik dan weer om te kotsen vind is de pro-israelische houding van veel users hier.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:11 schreef Tengano het volgende:
Zoveel van die users hier die deze Palestijnse "kinderen" hier zo graag zouden willen opvangen
Dat is heel wat anders, ik bezie mensenrechten echter in de Kantische optiek; deze zijn niet van toepassing op degenen die er zelf maling aan hebben.quote:<Knip>
Goed beschouwd geldt dit dus voor de gehele mensheid.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders, ik bezie mensenrechten echter in de Kantische optiek; deze zijn niet van toepassing op degenen die er zelf maling aan hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |