abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:04:10 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548159
Wat mij opvalt is dat overal waar de islam actief is de terreur en de agressie altijd toeneemt. Niet zo vreemd overigens want dit is gewoon een belangrijke tool in de islam om overal te domineren en verdere expansie mogelijk te maken.

Maar als het dan tussen Israel en of de Joden ook aan de orde is, dan zouden het altijd de Joden zijn die daar de kwaaie pier zijn. Dan zijn het ineens de Joden die aanvallen, martelen, terreur zaaien en noem maar op.

En dit past natuurlijk helemaal niet bij wat je rondom al die islamische regimes en terreurgroepen ziet zoals bijvoorbeeld ook Boko Haram.

Feit is wel dat als je als islamitische terreurgroep Israel aanvalt dat je er op mag vertrouwen dat ze dan keihard terugslaan. En dan kun je of weer in de slachtofferrol kruipen, zoals ook nu hier, of je kunt je een keer onthouden van je agressieve en vernietigende expansiedriften. Maar dat laatste sluit nog niet aan met wat er in hun quran staat, dus tja dan moet je maar voelen.
pi_220548166
Ik blijf dit toch wel bijzonder vinden. Tuurlijk zal Save the Children/Palestina overdrijven, maar dat direct afdoen met "bewijs het maar!" is ook zo onnodig.

Er zijn inmiddels zoveel berichten over vermeende mensenrechtenschendingen dat er naar mijn mening best serieus onderzoek gedaan mag worden. Als daaruit komt dat er inderdaad zulke mensenrechtenschendingen plaatsvinden mag dat ook wel aangepakt worden.

Die kramp die sommigen in schieten om gelijk Israël te verdedigen of veroordelen is ook nogal onnodig.
pi_220548170
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan beide helemaal over eens, alleen verkrachting (waar in dit geval niet over wordt gesproken trouwens) is een zeer zware beschuldiging waar ook goed onderbouwd bewijs voor moet zijn. Daar ontbreekt het echter aan.

Daarnaast maak ik geen fouten in mijn redeneringen hier, die zijn tot op heden namelijk zeer accuraat. Tevens is de post die ik deel boven niet slechts een geen 'random feitje', maar legt het bloot hoe dit ecosysteem van actiegroepen en NGOs te werk gaat, helaas met regelmaat op basis van onze belastingcenten.

Wij financieren dus feitenvrije propagandamachines die als enige doel hebben het demoniseren van een piepklein Joods land aan de hand van totaal ongefundeerde aantijgingen, die met de dag grotesker worden. Dat is geen goede ontwikkeling.
dat bewijs dat Israëlische gegijzelden tijdens hun gijzeling in Gaza zijn mishandeld, gemarteld en/of verkracht was daar wel fysiek bewijs van dan?
pi_220548189
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
dat bewijs dat Israëlische gegijzelden tijdens hun gijzeling in Gaza zijn mishandeld, gemarteld en/of verkracht was daar wel fysiek bewijs van dan?
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:10:50 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548196
Als ze in Gaza op 7 Oktober ook gewoon een gezellig en chill Rave feest hadden gehouden, was er nu helemaal niks aan de hand geweest. Dan hadden er nog steeds allerlei Gazanen gewoon in Israel kunnen werken zoals dat voor die datum ook gebeurde en hadden ze nog een dak boven hun hoofd gehad en zich niet hoeven te beklagen dat het boze Israel daar even heeft huis gehouden.

Dus stop svp met je eindeloze slachtofferrol en dat blameshiften en wordt een keer volwassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 10-04-2026 14:20:47 ]
pi_220548227
Waarschijnlijk ingefluisterd door Gekke Greta Thunberg, die aangaf dat ze mishandeld was na haar arrestatie in Israël. Was dus gelogen.
pi_220548229
Mijn maag draait letterlijk om bij de gedachte alleen al...
Ik snap nu pas waarom het verzet in ww2 zo kleinschalig was. Het zit in de mens om weg te kijken en niet op te komen tegen onrechtvaardigheid. Blijkbaar mag een bevriend land alle grenzen overschrijden, omdat we bang zijn ruzie en sancties te krijgen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:18:04 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:05 schreef beefkeek het volgende:
Ik blijf dit toch wel bijzonder vinden. Tuurlijk zal Save the Children/Palestina overdrijven, maar dat direct afdoen met "bewijs het maar!" is ook zo onnodig.

Er zijn inmiddels zoveel berichten over vermeende mensenrechtenschendingen dat er naar mijn mening best serieus onderzoek gedaan mag worden. Als daaruit komt dat er inderdaad zulke mensenrechtenschendingen plaatsvinden mag dat ook wel aangepakt worden.

Die kramp die sommigen in schieten om gelijk Israël te verdedigen of veroordelen is ook nogal onnodig.
Hier gaat het al meteen mis, want dan ben je dus als organisatie niet meer objectief bezig maar aan het liegen en propaganda aan het verspreiden. Blijkbaar is de realiteit niet schokkend genoeg en dient deze aangedikt te worden.

Serieus onderzoek zou uitstekend zijn, niemand heeft hier nog anders willen beweren. Daarnaast wordt Israël niet verdedigd maar wordt er kritiek gegeven op de inhoud van dit soort rapporten en tevens het bredere ecosysteem.

Israël verdedigen zou trouwens een begrijpelijke keus zijn, want een land demoniseren op basis van zelfs halve waarheden of hele leugens (zoals sommige actiegroepen en NGOs doen) is verwerpelijk. Als mensen (of landen) ten onrechte (of zonder bewijzen) van iets beschuldig worden, is het logisch deze in eerste instantie te willen verdedigen. Kortom, onschuldpresumptie.

Wat we echter zien is dat sommigen zich zo hebben laten meeslepen in alle bizarre en wilde verhalen over Israël, dat het inmiddels gelijkenissen vertoond met de bekende Middeleeuwse bloedsprookjes, daar wist men ook volledige samenlevingen op basis van idiote theorieën op te stoken tegen een groep.

Dit heeft in het geval van Israël inmiddels zo een schrikbarende haat weten op te wekken bij sommigen, dat men niet eens meer een oprechte interesse heeft in de waarheid, een beschuldiging is een bewijs van schuld en reden voor nog meer haat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:03 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220548244
Dat verbaast me niets.
Israel gooit herhaaldelijk bommen op onschuldige vrouwen en kinderen.
Dat ze die ook in de gevangenis onmenselijk behandelen kon je geld op zetten.

Het is een ziek regime met duizenden liters bloed aan hun handen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:41 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
Dat verbaast me niets.
Dat ze die ook in de gevangenis onmenselijk behandelen kon je geld op zetten.

Het is een ziek regime met duizenden liters bloed aan hun handen.
_O-
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:21:41 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548247
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het is gelukkig positief om te zien dat er ondanks de enorme bedragen die er richting dit soort actiegroepen en NGOs gaan, sommigen alsnog ten onder gaan: Defense for Children International-Palestine, een organisatie die decennialang structureel kindermartelaren wegzette als 'onschuldige kinderen' die 'zomaar' waren neergeschoten door Israël, gaat de deuren sluiten.

En dit is dan dus een van de organisaties die we volgens sommigen gewoon maar klakkeloos dienen te geloven met betrekking tot al hun claims over de vermeende mensenrechtenschendingen van Israël ten opzichte van de Palestijnen.

[ twitter ]

[ afbeelding ]

En vergis je niet, naar zulke groepen gaat gewoon geld van Europese overheden en de EU:
[..]
Ook onze eigen NRC viel regelmatig terug op claims van deze organisatie, zie bijvoorbeeld:
[..]

Vind het interessant hoe die pali-leugens toch altijd voor zoete koek worden geslikt.
Zie ook die 'aanval' op dat ziekenhuis hoe dat ging. Niks hoor en wederhoor, niks terughoudendheid, gewoon terroristen napapagaaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220548251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:09 schreef mackinac het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als dit verkrachting en marteling bewijst hoe zou jij dan reageren als pro hamas mensen video's en foto's plaatsen van graatmagere Hamas terroristen die door Israël vrijgelaten zijn...
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:23:10 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tja, dit vormt natuurlijk geen goede opmerking omdat de Palestijnen al hun daden zelf hebben gefilmd.

En zelfs dan nog wordt dit ontkend, verdraaid of gerechtvaardigd door sommigen, met name in de kringen waar men de narratieven van pro-Palestijnse actiegroepen of NGOs direct voor de waarheid aanneemt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:24:14 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548263
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als dit verkrachting en marteling bewijst hoe zou jij dan reageren als pro hamas mensen video's en foto's plaatsen van graatmagere Hamas terroristen die door Israël vrijgelaten zijn...
Video's en foto's van graatmagere mensen an sich vormen inderdaad geen bewijs. Palestijnen die een graatmagere Israëliërs in gevangenschap zijn eigen graf laten graven, vormt wel een bewijs. Het zijn nota bene de daders zelf die het filmen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:28:33 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548276
En voor de mensen die echt graag willen begrijpen hoe dat hele conflict nou in elkaar zit, hier bijgaand een filmpje waar Mosab het eea duidelijk uitlegt. Mosab is opgegroeid in dat gebied, was onderdeel van Hamas, heeft ook in Joodse gevangenissen gezeten en heeft de Quran uitgebreid besturdeerd en ging hiervoor ook naar een koranschool. Iemand die een beetje zou moeten weten hoe eea in elkaar zit zou je zeggen, tenzij je de waarheid natuurlijk niet wil horen, dan zul je deze man natuurlijk direct verguizen conform de posts die hierna dus zullen volgen.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:33:23 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind het interessant hoe die pali-leugens toch altijd voor zoete koek worden geslikt.
Zie ook die 'aanval' op dat ziekenhuis hoe dat ging. Niks hoor en wederhoor, niks terughoudendheid, gewoon terroristen napapagaaien.
Dat komt omdat deze narratieven perfect in weet te spelen op het onderdrukker-onderdrukten wereldbeeld wat erg populair is in bepaalde Westerse kringen. Arabieren, en met name Arabische moslims, worden daar per definitie al als systematisch onderdrukt gezien en de gepresenteerde narratieven over de zogenaamde aard van dit conflict sluiten daar precies op aan.

Als iemand bijvoorbeeld al oprecht gelooft in dit soort kaartjes:

Dan is het natuurlijk niet gek dat zulke mensen ook blind vallen voor alle hysterische verhalen over een zogenaamde genocide en apartheid en vermeende systematisch mensenrechtenschendingen.
pi_220548298
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het waren de Palestijnen zelf die het filmde en het op internet hebben gezet. Of geloven we die alleen nog maar als ze een vragenlijst invullen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_220548316
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier gaat het al meteen mis, want dan ben je dus als organisatie niet meer objectief bezig maar aan het liegen en propaganda aan het verspreiden. Blijkbaar is de realiteit niet schokkend genoeg en dient deze aangedikt te worden.

Serieus onderzoek zou uitstekend zijn, niemand heeft hier nog anders willen beweren. Daarnaast wordt Israël niet verdedigd maar wordt er kritiek gegeven op de inhoud van dit soort rapporten en tevens het bredere ecosysteem.
Ja, en dus zou serieus onderzoek door een mensenrechtenorganisatie geen kwaad kunnen, dat zou Israël ook toe moeten juichen.

quote:
Israël verdedigen zou trouwens een begrijpelijke keus zijn, want een land demoniseren op basis van zelfs halve waarheden of hele leugens (zoals sommige actiegroepen en NGOs doen) is verwerpelijk. Als mensen (of landen) ten onrechte (of zonder bewijzen) van iets beschuldig worden, is het logisch deze in eerste instantie te willen verdedigen. Kortom, onschuldpresumptie.
Of we verdedigen geen van beiden, dat kan natuurlijk ook. Er zijn twee landen in oorlog, of twee groepen, maar net hoe je het ziet. Dan is het best logisch aan te nemen dat daar aan beide kanten dingen mis gaan.

quote:
Wat we echter zien is dat sommigen zich zo hebben laten meeslepen in alle bizarre en wilde verhalen over Israël, dat het inmiddels gelijkenissen vertoond met de bekende Middeleeuwse bloedsprookjes, daar wist men ook volledige samenlevingen op basis van idiote theorieën op te stoken tegen een groep.

Dit heeft in het geval van Israël inmiddels zo een schrikbarende haat weten op te wekken bij sommigen, dat men niet eens meer een oprechte interesse heeft in de waarheid, een beschuldiging is een bewijs van schuld en reden voor nog meer haat.
Nou dat vind ik wel meevallen. Het probleem is vooral dat kritiek gelijkgesteld wordt aan haat.
pi_220548324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:28 schreef Tengano het volgende:
En voor de mensen die echt graag willen begrijpen hoe dat hele conflict nou in elkaar zit, hier bijgaand een filmpje waar Mosab het eea duidelijk uitlegt. Mosab is opgegroeid in dat gebied, was onderdeel van Hamas, heeft ook in Joodse gevangenissen gezeten en heeft de Quran uitgebreid besturdeerd en ging hiervoor ook naar een koranschool. Iemand die een beetje zou moeten weten hoe eea in elkaar zit zou je zeggen, tenzij je de waarheid natuurlijk niet wil horen, dan zul je deze man natuurlijk direct verguizen conform de posts die hierna dus zullen volgen.

Bekijk deze YouTube-video
Staat er iets in dit filmpje wat verkrachting goed maakt of het verhaal ontkracht?
pi_220548344
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat deze narratieven perfect in weet te spelen op het onderdrukker-onderdrukten wereldbeeld wat erg populair is in bepaalde Westerse kringen. Arabieren, en met name Arabische moslims, worden daar per definitie al als systematisch onderdrukt gezien en de gepresenteerde narratieven over de zogenaamde aard van dit conflict sluiten daar precies op aan.

Als iemand bijvoorbeeld al oprecht gelooft in dit soort kaartjes:

[ afbeelding ]

Dan is het natuurlijk niet gek dat zulke mensen ook blind vallen voor alle hysterische verhalen over een zogenaamde genocide en apartheid en vermeende systematisch mensenrechtenschendingen.
In plaats van uitleggen hoe een meerderheidskabinet met een groepje hardcore pro verkrachters erin helemaal niet als een breed gedragen goedkeuring van, of onverschilligheid over verkrachting gezien moet worden, kom je met allerlei niet heel relevante feitjes.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:45:11 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Staat er iets in dit filmpje wat verkrachting goed maakt of het verhaal ontkracht?
Het filmpje is, zoals ik al zei, vooral bedoeld voor mensen die echt willen weten hoe dit conflict in elkaar zit, wat dan automatisch maakt dat het voor jou niet bedoeld is, tenzij je ooit nog een keer uit je boze bubble wilt stappen, wie weet.
pi_220548351
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het filmpje is, zoals ik al zei, vooral bedoeld voor mensen die echt willen weten hoe het conflict in elkaar zit, en wat dan automatisch maakt dat het voor jou niet bedoeld is, tenzij je ooit nog een keer uit je boze bubble wilt stappen, wie weet.
Ik stel een normale vraag en je reageert zelf nogal boos
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:48:26 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, en dus zou serieus onderzoek door een mensenrechtenorganisatie geen kwaad kunnen, dat zou Israël ook toe moeten juichen.
[..]
Het mag duidelijk zijn dat in dit ecosysteem van actiegroepen, NGOs en mensenrechtenorganisaties de objectiviteit ver te zoeken is. Zo roept een van de bekendste op dat vlak, Amnesty, in hun 'aanbevelingen' iedere keer op de demografische vernietiging van Israël daarnaast vond men het nodig de term 'genocide' te herdefiniëren zodat men deze kon toepassen op de oorlog in de Gazastrook.
quote:
[..]
Of we verdedigen geen van beiden, dat kan natuurlijk ook. Er zijn twee landen in oorlog, of twee groepen, maar net hoe je het ziet. Dan is het best logisch aan te nemen dat daar aan beide kanten dingen mis gaan.
Ik heb het over onschuldpresumtie, dat gaat ook in dit geval op.
quote:
[..]
Nou dat vind ik wel meevallen. Het probleem is vooral dat kritiek gelijkgesteld wordt aan haat.
Het is in steeds meer gevallen natuurlijk wel degelijk een blinde haat waarbij mensen met eigenlijk relatief weinig tot geen inhoudelijke kennis wel weten dat men Israël maar niets vindt en geregeld zelfs stelt dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht zou hebben. Dan spreken we dus niet meer van gefundeerde kritiek op basis van feiten en kennis maar een blinde haat op basis van propaganda en onderbuikgevoelens.
pi_220548363
"IS ONZIN WANT GEEN DEGELIJK BEWIJS WANT STC IS LINKS !!! Plus nog wat gedram over hoe Israëliërs altijd gelijk hebben in alles, en iedereen die dat niet vindt haat joden!" - Howard

Edit: Ah, te laat. Jammer.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:54:05 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In plaats van uitleggen hoe een meerderheidskabinet met een groepje hardcore pro verkrachters erin helemaal niet als een breed gedragen goedkeuring van, of onverschilligheid over verkrachting gezien moet worden, kom je met allerlei niet heel relevante feitjes.
Tja, je blijft helaas bezig met 5% van een land gelijk te stellen aan de rest van het land. Hier is niet mee te discussiëren.

Mogen we van jou ook de hele Palestijnse samenleving pro-verkrachting noemen gezien de daden van de Palestijnen op 7 oktober 2023? En die waren van een veel grotere schaal dan het ene incident in het detentiecentrum Sde Teiman. Zelfs ik, een groot criticus op de cultuur in de Palestijnen samenleving geloof niet dat die hele samenleving pro-verkrachting is.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:56:05 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:50 schreef probeer het volgende:
"IS ONZIN WANT GEEN DEGELIJK BEWIJS WANT STC IS LINKS !!! Plus nog wat gedram over hoe Israëliërs altijd gelijk hebben in alles, en iedereen die dat niet vindt haat joden!" - Howard

Edit: Ah, te laat. Jammer.
Ik zeg ook helemaal niet dat de Israëliërs altijd gelijk hebben in alles of dat mensen die dat niet vinden Joden zouden haten. Dit vormt weer een hele rare en onnodige stropop. Het weet ook mijn eerdere post in dit topic te bevestigen:
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het is trouwens ook wel opmerkelijk om te zien, dat juist de mensen die zich blind laten meeslepen in dit soort claims, geen inhoudelijk weerwoord hebben als er kritiek op die claims komt en het enige wat rest is een sneer of belediging richting een user posten. Dat toont met name aan dat men inhoudelijk niets in de melk te brokkelen heeft.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:58:42 #77
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220548413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
_O-
:D daar moest ik ook wel even om lachen
pi_220548415
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je blijft helaas bezig met 5% van een land gelijk te stellen aan de rest van het land. Hier is niet mee te discussiëren.

Mogen we van jou ook de hele Palestijnse samenleving pro-verkrachting noemen gezien de daden van de Palestijnen op 7 oktober 2023? En die waren van een veel grotere schaal dan het ene incident in het detentiecentrum Sde Teiman. Zelfs ik, een groot criticus op de cultuur in de Palestijnen samenleving geloof niet dat die hele samenleving pro-verkrachting is.
Dat is niet wat ik zei. Je verplaatst eerst zelf de doelpalen, vervolgens blijkt dat die positie ook niet houdbaar is en dan ga je je van de domme houden.

Van mij mag je dat doen. Vrijheid om domme dingen te zeggen heeft iedereen.
pi_220548418
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij kinderen die vanaf jongs af worden geïndoctrineerd tot brave Jodenhatertjes met een bereidheid tot het martelaarschap en dondersgoed weten hoe het spelletje gespeeld moet worden, dienen zulke claims met voorzichtigheid benaderd te worden.

Bovendien zou het ook goed zijn om de vragenlijsten van zulke actiegroepen en NGOs vrij te geven, daar kan ook in gestuurd worden. We krijgen nu immers claims over een rapport, dat niet eens te lezen is.
"Brave jodenhatertjes". Spreekt hier het schuldgevoel van een witte west-europese man?

Deze kinderen zijn de kinderen van kinderen die niks anders kennen dan palestijnenhaat van hun joodse buren.
Je moet de zaken wel even in het juiste perspectief plaatsen.

Ik denk dat Anne Frank het ook niet met jou eens zou zijn.
pi_220548426
Zo! pak aan, Howard. :P
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:05:32 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
"Brave jodenhatertjes". Spreekt hier het schuldgevoel van een witte west-europese man?

Deze kinderen zijn de kinderen van kinderen die niks anders kennen dan palestijnenhaat van hun joodse buren.

Integendeel. Je draait hiermee het conflict volledig om. Veel Joden die terugkeerden in dit gebied wilde initieel in in vrede samenleven met de aanwezige Arabieren (wat er ook relatief weinig waren in aantal).

Het waren echter deze Arabieren die dit niet met de Joodse gemeenschappen wilde en de aanwezigheid van deze Joden als een bedreiging voor hun nationalistische aspiraties en tevens gevoelens van ethnische en religieuze superioriteit zagen.

Dit is natuurlijk wat we helaas in wel meer Islamitische landen zien, of het nu Joden, Christenen, Druzen of Jezidis zijn, moslims komen bijna altijd in conflict met zulke andere groepen. Dit maakt tevens de pathologische empathie voor specifiek (Arabische) moslims die we bij sommige Westerlingen zien, zo vreemd. Men kiest doelbewust partij voor de kant die keer op keer aantoont zelden tot nooit in vrede met anderen te kunnen samenleven.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:09:57 #82
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220548455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat er zoveel Palestijnen in Israël wonen.

Draai het gerust om.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 15:11:31 #83
485843 crew  Jippie
pi_220548464
Geen gejijbak of antwoorden van elkaar eisen

vrijdag 10 april 2026 @ 15:21:29 #84
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220548509
Ja maar ja maar ja maar 7 oktober dan!!!!???? Waarom moeten ze altijd het zielige onschuldige Israël hebben?
Blaf me vol
pi_220548522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
En mannen. Niet minder belangrijk.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:24:30 #86
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220548535
Oh Hans, hier staat dat Israël al jaren Palestijnse kinderen martelt? Maar Hans, het begon toch pas op 7 oktober? Oh Hans wat nu?
Blaf me vol
pi_220548540
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit vormt natuurlijk geen goede opmerking omdat de Palestijnen al hun daden zelf hebben gefilmd.
Ik ben niet bekend met beelden van gegijzelden die gemarteld of verkracht worden. Volgens mij lul je uit je nek.

Daarnaast begrijp ik wel dat jij vraagt om bewijs voor die vermeende martelingen. Ik ga zelf ook niet zomaar uit van een verklaring van een Palestijn.

Wat ik wel een beetje gek vind is dat jij en een paar anderen hier nu hard bewijs eisen terwijl bij andere gevallen van verkrachting of marteling de verklaring van het slachtoffer zonder voorbehoud wordt geaccepteerd.
pi_220548555
quote:

[..]
Baby's in ovens. Baby's aan waslijnen. 40 dode baby's. Kinderen waarvan de vingers werden afgeknipt terwijl de ouders moesten toekijken. Het werd zelfs nog een keer nagepapagaaid toen duidelijk was dat dit niet gebeurd was, open en bloot in het witte huis en het werd weer enthousiast opgeschreven en met de abonnees gedeeld. Net zo goed niet oké dunkt me
pi_220548560
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Je draait hiermee het conflict volledig om. Veel Joden die terugkeerden in dit gebied wilde initieel in in vrede samenleven met de aanwezige Arabieren (wat er ook relatief weinig waren in aantal).

Het waren echter deze Arabieren die dit niet met de Joodse gemeenschappen wilde en de aanwezigheid van deze Joden als een bedreiging voor hun nationalistische aspiraties en tevens gevoelens van ethnische en religieuze superioriteit zagen.

Dit is natuurlijk wat we helaas in wel meer Islamitische landen zien, of het nu Joden, Christenen, Druzen of Jezidis zijn, moslims komen bijna altijd in conflict met zulke andere groepen. Dit maakt tevens de pathologische empathie voor specifiek (Arabische) moslims die we bij sommige Westerlingen zien, zo vreemd. Men kiest doelbewust partij voor de kant die keer op keer aantoont zelden tot nooit in vrede met anderen te kunnen samenleven.
Als ik me niet vergis waren het destijds de Britten die dit stukje land aan de joden hadden toegekend.
Ben Goerion had nog heel veel twijfels, maar helaas pindakaas, het besluit kon niet meer worden teruggedraaid.

En dit is dan het gevolg. En we zijn er nog lang niet.
pi_220548565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben niet bekend met beelden van gegijzelden die gemarteld of verkracht worden. Volgens mij lul je uit je nek.

Daarnaast begrijp ik wel dat jij vraagt om bewijs voor die vermeende martelingen. Ik ga zelf ook niet zomaar uit van een verklaring van een Palestijn.

Wat ik wel een beetje gek vind is dat jij en een paar anderen hier nu hard bewijs eisen terwijl bij andere gevallen van verkrachting of marteling de verklaring van het slachtoffer zonder voorbehoud wordt geaccepteerd.
https://www.arabnews.jp/en/middle-east/article_122482/

Slechts één voorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:30:53 #91
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220548569
Haha uiteraard is het CIDI-account ook gelijk weer actief hier.
Blaf me vol
pi_220548600
quote:

[..]
Slachtoffers van seksueel geweld afserveren met pali-leugens vind ik niet bijdragen aan een positieve sfeer met ruimte voor iedereen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:39:38 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Slachtoffers van seksueel geweld afserveren met pali-leugens vind ik niet bijdragen aan een positieve sfeer met ruimte voor iedereen.
<Knip>Dat weet jij ook en zie jij ook. Je bent niet dom.
Toch draai je het zo.

Verder is het dus helemaal niet zeker dat die shit is gepleegd. Jij staat weer voor aan met je vingertje te wijzen terwijl er 1 bron is die wat zegt op het moment. Waar rook is, is vuur en dat moet verder onderzocht worden.
Ook gezegd in een eerdere post.
Dus ga mij geen woorden in de mond leggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:46:45 ]
1947-2016
pi_220548634
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat de Israëliërs altijd gelijk hebben in alles of dat mensen die dat niet vinden Joden zouden haten. Dit vormt weer een hele rare en onnodige stropop. Het weet ook mijn eerdere post in dit topic te bevestigen:
[..]

quote:
... natuurlijk wel degelijk een blinde haat ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_220548638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:30 schreef Tjoent het volgende:

[..]
https://www.arabnews.jp/en/middle-east/article_122482/

Slechts één voorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat Hamas en PIJ mensen gegijzeld hebben daar zijn meerdere beelden van inderdaad. De bewering was dat er beelden (meervoud) zijn van marteling en verkrachting tijdens gevangenschap. Die beelden zijn er volgens mij niet. Hoewel je die man die zijn eigen graf moest graven vast en zeker marteling kan noemen
pi_220548656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooie suggestieve vuige spin weer van je en woorden in de mond leggen.

Ik had het in die post over de zaken die HR daar aanlevert. Dat weet jij ook en zie jij ook. Je bent niet dom.
Toch draai je het zo.

Verder is het dus helemaal niet zeker dat die shit is gepleegd. Jij staat weer voor aan met je vingertje te wijzen terwijl er 1 bron is die wat zegt op het moment. Waar rook is, is vuur en dat moet verder onderzocht worden.
Ook gezegd in een eerdere post.
Dus ga mij geen woorden in de mond leggen.
je jij jij je jij
Howard schrijft over "dit soort NGO's" in een topic over een raport over seksueel geweld van een NGO waarin ze slachtoffers bevraagd hebben. Zo gek is het dus niet dat iemand tot de conclusie kan komen dat je het over de kinderen had met je pali opmerking.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:46:33 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548671
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
je jij jij je jij
Howard schrijft over "dit soort NGO's" in een topic over een raport over seksueel geweld van een NGO waarin ze slachtoffers bevraagd hebben. Zo gek is het dus niet dat iemand tot de conclusie kan komen dat je het over de kinderen had met je pali opmerking.
Zo gek is het niet nee, als je de post gewoonweg niet leest.
Of vraagt wat iemand er mee bedoeld. Maar nee, veronderstellen is weer de weg die gekozen wordt.
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:46:46 #98
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220548674
Waarom zou men dit in twijfel trekken van een land dat zich openlijk schuldig maakt aan genocide?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 15:48:58 #99
485843 crew  Jippie
pi_220548683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe walgelijk die opmerking ook mag klinken, nergens staat dat hij deze opmerking niet mag maken? Jij jouw mening, Red zijn mening. Deal with it, we hoeven de oorlog in het Midden-Oosten hier niet dunnetjes over te doen.
pi_220548696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo gek is het niet nee, als je de post gewoonweg niet leest.
Of vraagt wat iemand er mee bedoeld. Maar nee, veronderstellen is weer de weg die gekozen wordt.
Nou nou nou dat klinkt als een aanname. Wellicht dat ik heel slecht gelezen had, maar denk je niet dat je gebruik van opruiende termen als pali-leugens bij een beladen onderwerp als verkrachting een zekere mate van tunnelvisie uitlokt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')