abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220547756
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je reduceert een land weer eens tot een hele kleine groep mensen.

Otzma Yehudit, de partij van Ben-Gvir, (want je het hebt over een aantal aanhangers van deze partij) staat momenteel in de peilingen voor de Israëlische verkiezingen op 6-8 zetels, dat is wisselend 4-6% van het Israëlische electoraat.

Op welke manier is dit representatief voor het hele land? CU en SGP hebben hier ook bepaalde opmerkelijke standpunten, zo vindt men bij de SGP dat het homohuwelijk niet kan en is men bij zowel CU als SGP tegen abortus.

CU en SGP hebben momenteel tezamen in Nederland 6 zetels, dat is 4% van het electoraat. Kunnen we daarom dus concluderen dat Nederland tegen abortus is? Of dat Nederland 'de schijn tegen zich heeft' als gaat om dit recht?
Welk percentage van het land was nog meer vertegenwoordigd in het kabinet en vond rellen voor verkrachters geen goede reden om de samenwerking te stoppen?
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:50:16 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:41 schreef Cockwhale het volgende:
Zou je ook zo reageren als jouw kinderen zeggen misbruikt/mishandelt te zijn, als in, waar zijn de bewijzen? Dat zou je in de eerste instantie ook niet serieus nemen? En wat voor bewijzen wil je dan? Filmbeelden? Lijkt mij bijzonder lastig een dergelijk onderzoek te verrichten. Denk dat je bij kinderen, vooral onder de 14 jaar, ze best het voordeel van de twijfel mag geven.

En dit komt van iemand die niks nada met Palestina heeft.
Bij kinderen die vanaf jongs af worden geïndoctrineerd tot brave Jodenhatertjes met een bereidheid tot het martelaarschap en dondersgoed weten hoe het spelletje gespeeld moet worden, dienen zulke claims met voorzichtigheid benaderd te worden.

Bovendien zou het ook goed zijn om de vragenlijsten van zulke actiegroepen en NGOs vrij te geven, daar kan ook in gestuurd worden. We krijgen nu immers claims over een rapport, dat niet eens te lezen is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:51:30 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk percentage van het land was nog meer vertegenwoordigd in het kabinet en vond rellen voor verkrachters geen goede reden op de samenwerking te stoppen?
Een tegenvraag stellen vormt geen goed antwoord op een vraag, het is eerder het ontwijken van de vraag. Logisch ook, want de realiteit is natuurlijk dat zo een kleine groep geen goede vertegenwoordiging is voor een heel land.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:54:50 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220547796
Als dit zo is dan is dat natuurlijk van de gekken en moet dat keihard aangepakt worden. Hamas kinderen of niet.

Maar er zijn nog 0 bewijzen, alleen een artikel van een links activistische organisatie.
pi_220547812
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een tegenvraag stellen vormt geen goed antwoord op een vraag, het is eerder het ontwijken van de vraag. Logisch ook, want de realiteit is natuurlijk dat zo een kleine groep geen goede vertegenwoordiging is voor een heel land.
Mijn vraag en je ontwijking hier laat zien hoe slap je stelling is. De haat voor de ander is zo sterk dat de meerderheid het niet op kan brengen om verkrachting af te keuren. De perfecte omgeving waarin je ervaringen zoals beschreven in dit rapport krijgt.
pi_220547813
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, leuke stropop, niemand die dit zegt. Vragen om bewijzen is niet hetzelfde als stellen dat iets fake news zou zijn.
Semantiek. Volgens jou is het allemaal nep, er zou geen data zijn of als die bestaat is het allemaal niet betrouwbaar want Israël verdient altijd het voordeel van de twijfel. Als er later nog meer bevestiging komt wordt het gewoon weer onder het tapijt geveegd (zoals met het nieuws over het aantal burgerslachtoffers) en is deze thread al zo oud dat de discussie al over iets anders gaat. Zo gaat dat hier steeds.

Ik snap niet waarom je de behoefte voelt om alle morele vergrijpen van Israël zo hardnekkig te verdedigen.
pi_220547819
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:54 schreef Mubassie het volgende:
Als dit zo is dan is dat natuurlijk van de gekken en moet dat keihard aangepakt worden. Hamas kinderen of niet.

Maar er zijn nog 0 bewijzen, alleen een artikel van een links activistische organisatie.
Dat is het probleem van martelgevangenissen in een land dat honderden journalisten heeft vermoord.

Bewijslast is moeilijk, omdat de hele staat in meer of mindere mate schuldig is.
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:05:02 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Semantiek. Volgens jou is het allemaal nep, er zou geen data zijn of als die bestaat is het allemaal niet betrouwbaar want Israël verdient altijd het voordeel van de twijfel. Als er later nog meer bevestiging komt wordt het gewoon weer onder het tapijt geveegd (zoals met het nieuws over het aantal burgerslachtoffers) en is deze thread al zo oud dat de discussie al over iets anders gaat. Zo gaat dat hier steeds.

Ik snap niet waarom je de behoefte voelt om alle morele vergrijpen van Israël zo hardnekkig te verdedigen.
Wederom, dit zegt niemand. Een vraag naar bewijzen is het niet hetzelfde als stellen dat alles per definitie nep zou zijn.
pi_220547845
Getuigenverklaringen zijn bewijs.
pi_220547847
quote:

Kan je onderbouwen dat dit een activistische organisatie is die kritiekloos anonieme vragenlijstjes overneemt? NGO Monitor heeft flinke kritiek alleen NGO Monitor lijkt pro Israëlisch en geeft geen duidelijkheid waar zij al haar geld vandaan haalt.

Ik denk dat niemand er vanuit mag gaan dat op zo'n vragenlijst of interview de waarheid wordt ingevuld of gesproken. Aangezien in Israëlische gevangenissen alle organisaties de toegang ontzegt is, is hard bewijs vergaren per definitie onmogelijk. Het is wel mogelijk om na te gaan of iemand een betrouwbare verklaring afgeeft.

Wat we feitelijk weten is dat in Israëlische gevangenissen sinds 7 oktober meer dan 100 Palestijnen omgekomen zijn. Bij één (1) Palestijn is de doodsoorzaak bekend en dat is dat deze 17 jaar oude jongen omgekomen is door een tekort aan voedsel. Bij alle andere omgekomen gevangenen wordt de doodsoorzaken nog onderzocht.
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:08:18 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220547849
quote:

Het lastige met het onderwerp Israël is dat niks me zou verbazen als ze het daadwerkelijk doen maar dat er tegelijkertijd veel fog of war is.

Ik ben in ieder geval wel klaar met Israël, wat ze wel of niet precies doen is irrelevant. Het is te veel om achter dat land te staan.
pi_220547855
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:41 schreef Cockwhale het volgende:
Zou je ook zo reageren als jouw kinderen zeggen misbruikt/mishandelt te zijn, als in, waar zijn de bewijzen? Dat zou je in de eerste instantie ook niet serieus nemen? En wat voor bewijzen wil je dan? Filmbeelden? Lijkt mij bijzonder lastig een dergelijk onderzoek te verrichten. Denk dat je bij kinderen, vooral onder de 14 jaar, ze best het voordeel van de twijfel mag geven.

En dit komt van iemand die niks nada met Palestina heeft.
Wat is je voorstel? Iedereen die een vragenlijst invult met de opmerking dat hij is mishandelt danwel misbruikt klakkeloos geloven en overgaan tot vervolging van een ieder die hij of zij aanwijst?

Grondig onderzoek is nodig.
pi_220547898
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wederom, dit zegt niemand. Een vraag naar bewijzen is het niet hetzelfde als stellen dat alles per definitie nep zou zijn.
Oké, dus je gelooft wel dat Israël kinderen heeft gemarteld en misbruikt, maar je hoopt alleen dat er meer berichten en bewijzen naar buiten komen? :?
pi_220547927
Op de liveblog van de Volkskrant staat het volgende:

quote:
Het rapport ligt al een half jaar klaar voor publicatie. Maar omdat Israël internationale ngo’s vorig jaar verplichtte zich opnieuw te registreren voor toegang tot de bezette Palestijnse gebieden, vreesde Save the Children dat het zijn werk daar zou moeten opschorten na publicatie. Een vereiste voor het verkrijgen van een registratie is dat organisaties geen ‘leugens verspreid over Israël'. Observaties en kritiek worden daar vaak onder geschaard.

Hoewel het rapport niet werd gepubliceerd, is de registratie van Save the Children inmiddels ingetrokken, laat de mensenrechtenorganisatie weten aan NRC. De organisatie mag nu bijvoorbeeld geen hulpgoederen meer naar Gaza brengen.
https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F

Een onderzoek naar de validiteit van het rapport heeft dan ook geen zin. Ik verwacht dan ook niet dat NRC het rapport heeft ingezien. Het artikel is daarom m.i. tendentieus omdat het volledig ingaat op 'hearsay'.

Op de site van Save The Children is het rapport ook niet terug te vinden.

Wel eerdere rapporten waarin ook ingegaan wordt op Palestijnse kinderen in Israëlische gevangenschap. Dit onderwerp zal dan ook wel een regelmatig terugkerend onderzoek zijn.

Zoals bv deze van 2023: https://resourcecentre.sa(...)tem-SC-July-2023.pdf

wat ook een afkeurenswaardig beeld schetst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:25:23 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220547944
Het is gelukkig positief om te zien dat er ondanks de enorme bedragen die er richting dit soort actiegroepen en NGOs gaan, sommigen alsnog ten onder gaan: Defense for Children International-Palestine, een organisatie die decennialang structureel kindermartelaren wegzette als 'onschuldige kinderen' die 'zomaar' waren neergeschoten door Israël, gaat de deuren sluiten.

En dit is dan dus een van de organisaties die we volgens sommigen gewoon maar klakkeloos dienen te geloven met betrekking tot al hun claims over de vermeende mensenrechtenschendingen van Israël ten opzichte van de Palestijnen.

twitter

En vergis je niet, naar zulke groepen gaat gewoon geld van Europese overheden en de EU:
quote:
Defense for Children International - Palestine (DCIP) is an independent, local Palestinian child rights organization founded in 1991, primarily funded by European government grants and international donors. Key funders have included the EU, Sweden, and various NGOs, though the organization has faced severe funding suspensions due to Israeli allegations of ties to the PFLP terror group.

Bron: Google Gemini
Ook onze eigen NRC viel regelmatig terug op claims van deze organisatie, zie bijvoorbeeld:
quote:
Ruim honderd Palestijnse kinderen omgekomen door Israëlisch geweld

De menselijke tol door het gewapende conflict tussen Hamas en Israël blijven aan beide kanten stijgen. Sinds zaterdag zouden inmiddels tussen de honderd en 140 Palestijnse kinderen om het leven zijn gekomen door Israëlisch geweld, blijkt uit cijfers van kinderrechtenorganisatie Defense for Children International – Palestine en het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid.

...
pi_220547967
<Knip> Zelfs al waren al deze kinderen bloeddorstige Hamas strijders met 100 doden op hun naam, verkrachting is fout en we zien los van getuigenverklaringen al jaren bewijs dat de staat niet goed omgaat met excessen. Zover je daarvan nog kan spreken als het exces de standaard is.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:08:55 ]
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:36:48 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220548001
quote:

Dit ja.
En wie zegt dat die kinderen het zelf zonder beïnvloed te worden konden invullen. Hier zit te veel risico aan om serieus te nemen.
Verder mocht het waar zijn, keihard aanpakken. Israel moet zich niet verlagen tot het niveau van de door iran gesponsorde terroristen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:41:26 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
<Knip> Zelfs al waren al deze kinderen bloeddorstige Hamas strijders met 100 doden op hun naam, verkrachting is fout en we zien los van getuigenverklaringen al jaren bewijs dat de staat niet goed omgaat met excessen. Zover je daarvan nog kan spreken als het exces de standaard is.
Daar zijn we het dan beide helemaal over eens, alleen verkrachting (waar in dit geval niet over wordt gesproken trouwens) is een zeer zware beschuldiging waar ook goed onderbouwd bewijs voor moet zijn. Daar ontbreekt het echter aan.

Daarnaast maak ik geen fouten in mijn redeneringen hier, die zijn tot op heden namelijk zeer accuraat. Tevens is de post die ik deel boven niet slechts een geen 'random feitje', maar legt het bloot hoe dit ecosysteem van actiegroepen en NGOs te werk gaat, helaas met regelmaat op basis van onze belastingcenten.

Wij financieren dus feitenvrije propagandamachines die als enige doel hebben het demoniseren van een piepklein Joods land aan de hand van totaal ongefundeerde aantijgingen, die met de dag grotesker worden. Dat is geen goede ontwikkeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 10-04-2026 15:09:22 ]
pi_220548048
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan beide helemaal over eens, alleen verkrachting (waar in dit geval niet over wordt gesproken trouwens) is een zeer zware beschuldiging waar ook goed onderbouwd bewijs voor moet zijn. Daar ontbreekt het echter aan.

Daarnaast maak ik geen fouten in mijn redeneringen hier, die zijn tot op heden namelijk zeer accuraat. Tevens is de post die ik deel boven niet slechts een geen 'random feitje', maar legt het bloot hoe dit ecosysteem van actiegroepen en NGOs te werk gaat, helaas met regelmaat op basis van onze belastingcenten.

Wij financieren dus feitenvrije propagandamachines die als enige doel hebben het demoniseren van een piepklein Joods land aan de hand van totaal ongefundeerde aantijgingen, die met de dag grotesker worden. Dat is geen goede ontwikkeling.
Graag een antwoord op m'n vraag als je geen fouten hebt gemaakt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:51:52 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548096
Tja, die kinderen Hamas strijdertjes gaan natuurlijk niet invullen dat ze het in Israel veel beter hadden dan thuis diep in hun vochtige koude tunnels.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:04:10 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548159
Wat mij opvalt is dat overal waar de islam actief is de terreur en de agressie altijd toeneemt. Niet zo vreemd overigens want dit is gewoon een belangrijke tool in de islam om overal te domineren en verdere expansie mogelijk te maken.

Maar als het dan tussen Israel en of de Joden ook aan de orde is, dan zouden het altijd de Joden zijn die daar de kwaaie pier zijn. Dan zijn het ineens de Joden die aanvallen, martelen, terreur zaaien en noem maar op.

En dit past natuurlijk helemaal niet bij wat je rondom al die islamische regimes en terreurgroepen ziet zoals bijvoorbeeld ook Boko Haram.

Feit is wel dat als je als islamitische terreurgroep Israel aanvalt dat je er op mag vertrouwen dat ze dan keihard terugslaan. En dan kun je of weer in de slachtofferrol kruipen, zoals ook nu hier, of je kunt je een keer onthouden van je agressieve en vernietigende expansiedriften. Maar dat laatste sluit nog niet aan met wat er in hun quran staat, dus tja dan moet je maar voelen.
pi_220548166
Ik blijf dit toch wel bijzonder vinden. Tuurlijk zal Save the Children/Palestina overdrijven, maar dat direct afdoen met "bewijs het maar!" is ook zo onnodig.

Er zijn inmiddels zoveel berichten over vermeende mensenrechtenschendingen dat er naar mijn mening best serieus onderzoek gedaan mag worden. Als daaruit komt dat er inderdaad zulke mensenrechtenschendingen plaatsvinden mag dat ook wel aangepakt worden.

Die kramp die sommigen in schieten om gelijk Israël te verdedigen of veroordelen is ook nogal onnodig.
pi_220548170
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

dat bewijs dat Israëlische gegijzelden tijdens hun gijzeling in Gaza zijn mishandeld, gemarteld en/of verkracht was daar wel fysiek bewijs van dan?
pi_220548189
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
dat bewijs dat Israëlische gegijzelden tijdens hun gijzeling in Gaza zijn mishandeld, gemarteld en/of verkracht was daar wel fysiek bewijs van dan?
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:10:50 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548196
Als ze in Gaza op 7 Oktober ook gewoon een gezellig en chill Rave feest hadden gehouden, was er nu helemaal niks aan de hand geweest. Dan hadden er nog steeds allerlei Gazanen gewoon in Israel kunnen werken zoals dat voor die datum ook gebeurde en hadden ze nog een dak boven hun hoofd gehad en zich niet hoeven te beklagen dat het boze Israel daar even heeft huis gehouden.

Dus stop svp met je eindeloze slachtofferrol en dat blameshiften en wordt een keer volwassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 10-04-2026 14:20:47 ]
pi_220548227
Waarschijnlijk ingefluisterd door Gekke Greta Thunberg, die aangaf dat ze mishandeld was na haar arrestatie in Israël. Was dus gelogen.
pi_220548229
Mijn maag draait letterlijk om bij de gedachte alleen al...
Ik snap nu pas waarom het verzet in ww2 zo kleinschalig was. Het zit in de mens om weg te kijken en niet op te komen tegen onrechtvaardigheid. Blijkbaar mag een bevriend land alle grenzen overschrijden, omdat we bang zijn ruzie en sancties te krijgen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:18:04 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220548236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:05 schreef beefkeek het volgende:
Ik blijf dit toch wel bijzonder vinden. Tuurlijk zal Save the Children/Palestina overdrijven, maar dat direct afdoen met "bewijs het maar!" is ook zo onnodig.

Er zijn inmiddels zoveel berichten over vermeende mensenrechtenschendingen dat er naar mijn mening best serieus onderzoek gedaan mag worden. Als daaruit komt dat er inderdaad zulke mensenrechtenschendingen plaatsvinden mag dat ook wel aangepakt worden.

Die kramp die sommigen in schieten om gelijk Israël te verdedigen of veroordelen is ook nogal onnodig.
Hier gaat het al meteen mis, want dan ben je dus als organisatie niet meer objectief bezig maar aan het liegen en propaganda aan het verspreiden. Blijkbaar is de realiteit niet schokkend genoeg en dient deze aangedikt te worden.

Serieus onderzoek zou uitstekend zijn, niemand heeft hier nog anders willen beweren. Daarnaast wordt Israël niet verdedigd maar wordt er kritiek gegeven op de inhoud van dit soort rapporten en tevens het bredere ecosysteem.

Israël verdedigen zou trouwens een begrijpelijke keus zijn, want een land demoniseren op basis van zelfs halve waarheden of hele leugens (zoals sommige actiegroepen en NGOs doen) is verwerpelijk. Als mensen (of landen) ten onrechte (of zonder bewijzen) van iets beschuldig worden, is het logisch deze in eerste instantie te willen verdedigen. Kortom, onschuldpresumptie.

Wat we echter zien is dat sommigen zich zo hebben laten meeslepen in alle bizarre en wilde verhalen over Israël, dat het inmiddels gelijkenissen vertoond met de bekende Middeleeuwse bloedsprookjes, daar wist men ook volledige samenlevingen op basis van idiote theorieën op te stoken tegen een groep.

Dit heeft in het geval van Israël inmiddels zo een schrikbarende haat weten op te wekken bij sommigen, dat men niet eens meer een oprechte interesse heeft in de waarheid, een beschuldiging is een bewijs van schuld en reden voor nog meer haat.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:03 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220548244
Dat verbaast me niets.
Israel gooit herhaaldelijk bommen op onschuldige vrouwen en kinderen.
Dat ze die ook in de gevangenis onmenselijk behandelen kon je geld op zetten.

Het is een ziek regime met duizenden liters bloed aan hun handen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:41 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220548245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
Dat verbaast me niets.
Israel gooit herhaaldelijk bommen op onschuldige vrouwen en kinderen.
Dat ze die ook in de gevangenis onmenselijk behandelen kon je geld op zetten.

Het is een ziek regime met duizenden liters bloed aan hun handen.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')