abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220551046
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, als ik mij superieur had willen voelen was ik wel als user aangebleven. Lekker overal tegen aanschoppen en janken als je een beetje tegengas krijgt ^O^
Auw. Dat wist ik niet.
Dan neem ik alles terug wat ik geschreven heb.
Maar ik vind je ondanks dit alles nog steeds aardig.
Nog wel dus. :(
pi_220551099
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zo verliep de discussie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In feite kwam het daar op neer. En daar reageerde ik op.
Dat weet ik. En ik neem er geen woord van terug.
Wees eerlijk. Een jongetje besnijden zonder medische noodzaak slaat toch helemaal nergens op.
Of een meisjesbaby die geboren wordt met een maagdenvlies die de hele vagina afsluit zodat ze later problemen krijgt met de menstruatie of een kind met een open ruggetje enz.
Allemaal medische noodzakelijkheden.
Dit staat zo ver af van babys die onnodig worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
Dit is op geen enkele manier te vergelijken met jullie zoontje.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 21:02:45 #203
485843 crew  Jippie
pi_220551122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat weet ik. En ik neem er geen woord van terug.
Wees eerlijk. Een jongetje besnijden zonder medische noodzaak slaat toch helemaal nergens op.
Of een meisjesbaby die geboren wordt met een maagdenvlies die de hele vagina afsluit zodat ze later problemen krijgt met de menstruatie of een kind met een open ruggetje enz.
Allemaal medische noodzakelijkheden.
Dit staat zo ver af van babys die onnodig worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
Dit is op geen enkele manier te vergelijken met jullie zoontje.
Dat ben ik 200% met je eens, religieuze verminkingen horen te zijn opgenomen in het strafrecht.
pi_220551127
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat ben ik 200% met je eens, religieuze verminkingen horen te zijn opgenomen in het strafrecht.
Nou dan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 april 2026 @ 21:07:58 #205
485843 crew  Jippie
pi_220551161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou dan.
Ja, dan had je maar iets duidelijker moeten zijn in de discussie. Maar enfin, bij korte berichtjes in een druk topic ligt miscommunicatie altijd op de loer.
pi_220551198
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja, dan had je maar iets duidelijker moeten zijn in de discussie. Maar enfin, bij korte berichtjes in een druk topic ligt miscommunicatie altijd op de loer.
PARDON???

Moet ik duidelijk zijn in een discussie waarbij jouw persoonlijke bijdrage zover afstond bij het onderwerp?
Sorry Jippie, maar dit is helemaal jouw fauxpas.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Faux_pas

:{
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:20:45 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220551241
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:55 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat is nog maar zeer de vraag, want het politiek Zionisme bestond al ver voor er sprake was van Nazi Duitsland, sinds 1897 namelijk, dus vroeg of laat was Israël waarschijnlijk toch wel gesticht.
Dit inderdaad.

De toestroom was waarschijnlijk wel veel minder geweest omdat een deel van Joden in Europa zoals bijvoorbeeld Bundists en bepaalde groepen ultraorthodoxen, uitgesproken tegen zionisme waren. In 1930 zaten er al 175 - 200k Joden in het Britse Mandaatgebied met als bloeiende hart Tel-Aviv terwijl Petach Tikwa en Rishon LeZion ook flink begonnen te groeien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:21:10 #208
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220551244
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Er komt allerlei fake news en ellende van beide kanten. Waarom is de behoefte om een kant te kiezen?
Ik ga er niet in mee om Israel op gelijke voet met Hamas te zetten. Ook niet vwb de berichtgeving
pi_220551439
Ah, natuurlijk. Joden die kinderen gruwelheden aandoen. Waar in de historie heb je dit eerder gelezen?

Moderne bloodlibel dit.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:56:26 #210
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220551480
Different day, same propaganda.

#islam

pi_220552334
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
Ik durf te wedden dat de bronnen aangevallen gaan worden en niet de inhoud ;)
Zal ik dan gewoon eens iets uit de inhoud van de bron zelf plukken:

quote:
A combination of quantitative and qualitative approaches, including surveys, focus groups and key informant interviews, was utilised. All the children interviewed as part of the study were from the West Bank, including East Jerusalem. Save the Children was unable to directly consult children detained from Gaza, due to concerns including the risk of re-traumatisation, as well as difficulties reaching these children due to denials of access by Israeli authorities. However, Save the Children consulted civil society organisations and lawyers who directly support children detained from Gaza, to ensure that their experiences are reflected in this report.
De bron zelf geeft al aan dat alle ondervraagde kinderen geen kinderen waren die zelf in detentie zaten.

Dat de NOS en het NRC er vervolgens dit van maken...

quote:
De hulporganisatie liet 165 Palestijnse kinderen vragenlijsten invullen na hun vrijlating. Ze waren tussen de 12 en 17 jaar oud tijdens hun gevangenschap
...is op z'n minst nogal dubieus te noemen als nota bene de bron zelf wat anders zegt.
pi_220553246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom? Het zijn toch joden? Of is in dit geval het woord joden ook al een foute term?
Zo ja, dan is dit naar mijn mening het toppunt van antisemitisme.
Er wordt ook steeds gesproken over moslims zonder de notitie van welke nationaliteit deze moslims zijn.
Een kwart van de Israeli is niet joods.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:00:09 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220553309
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom? Het zijn toch joden? Of is in dit geval het woord joden ook al een foute term?
Zo ja, dan is dit naar mijn mening het toppunt van antisemitisme.
Er wordt ook steeds gesproken over moslims zonder de notitie van welke nationaliteit deze moslims zijn.
Moslim zijn is een keuze (een verknipte als je het mij vraagt), Jood niet.
pi_220553437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Moslim zijn is een keuze (een verknipte als je het mij vraagt), Jood niet.
Het zijn beide religieuze benamingen.
Iedereen kan zich tot het jodendom bekeren.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:32:59 #215
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220553467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het zijn beide religieuze benamingen.
Iedereen kan zich tot het jodendom bekeren.

Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:33:48 #216
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220553473
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.
Nee hoor.

Bekeren tot het jodendom (gioer) is een intensief, jarenlang proces van studie en integratie in de joodse gemeenschap, waarbij men zich verplicht de joodse wetten na te leven. Het traject eindigt met een rabbinale rechtbank (Bet Din), een ritueel bad (mikwe) en voor mannen een besnijdenis. Het is geen proces van actieve zieltjeswinnerij, maar een bewuste keuze voor een nieuwe levenswijze.Kernpunten van het bekeringstraject (Gioer):Langdurig proces: Een bekering duurt vaak meer dan drie jaar en vraagt toewijding om de joodse wetten en tradities (de 613 geboden) te leren en te praktiseren.Studie en begeleiding: Kandidaat-bekeerlingen studeren onder begeleiding van een rabbijn over de Thora, joodse geschiedenis, tradities en gebruiken.Bet Din: Aan het einde van het proces verschijnt de kandidaat voor een rabbinale rechtbank (Bet Din) die beoordeelt of de persoon klaar is om Jood te worden.Rituele handelingen: De formele toetreding omvat de onderdompeling in een ritueel bad (mikwe) en, indien van toepassing, een besnijdenis voor mannen.Nieuwe identiteit: Na de bekering wordt de persoon volledig als lid van de joodse gemeenschap beschouwd en neemt vaak een Hebreeuwse naam aan.Verschillen in stromingen:De erkenning van een bekering hangt af van de stroming. Orthodoxe bekeringen zijn strenger qua naleving van de wetten (Halacha), terwijl liberale of reformgemeenschappen het proces anders kunnen benaderen.Het is raadzaam om contact op te nemen met een plaatselijke rabbijn of joodse gemeente om over de specifieke stappen te spreken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220553484
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dan behoor je tot het semitische ras. Palestijnen zijn ook semieten.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:35:11 #218
438527 MissButterflyy
pi_220553488
Madonna had zich ook laten bekeren tot het jodendom.
pi_220553527
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Madonna had zich ook laten bekeren tot het jodendom.
Klopt, en Lenny Kuhr ook. Dat zat ik net te lezen toen jij met jouw bericht verscheen over de gioer.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:38:56 #220
438527 MissButterflyy
pi_220553535
Het proces om je te bekeren tot het jodendom is wel langduriger en ingewikkelder, maar dat je enkel een joodse moeder moet hebben is dus niet waar.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:44:22 #221
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220553572
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Het proces om je te bekeren tot het jodendom is wel langduriger en ingewikkelder, maar dat je enkel een joodse moeder moet hebben is dus niet waar.
:')

Wat jij wil joh maar je lult onzin.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:47:44 #222
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220553594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
:')

Wat jij wil joh maar je lult onzin.
Gaat er indd alleen maar om dat je een sigaretje kunt roken onder de douche.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220554084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 01:23 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Zal ik dan gewoon eens iets uit de inhoud van de bron zelf plukken:
[..]
De bron zelf geeft al aan dat alle ondervraagde kinderen geen kinderen waren die zelf in detentie zaten.

Dat de NOS en het NRC er vervolgens dit van maken...
[..]
...is op z'n minst nogal dubieus te noemen als nota bene de bron zelf wat anders zegt.
Dat staat niet in dat stukje van jou. Er staat dat ze geen kinderen direct hebben gesproken die gevangen hebben gezeten en uit Gaza kwamen. De West Bank en Gaza zijn twee aparte gebieden waarbij Jerusalem in de West Bank ligt. Een Palestijn kan niet van het ene naar het andere gebied, daar tussen in ligt Israël.
pi_220554753
Dus... luttele tientallen... pubers... zijn "gemarteld" (lees: ze kregen instructies van Hamas om dat zo in te vullen) en nu ligt er een rapport dat Israël "stelselmatig" KINDEREN (dus nog geen pubers) martelt?

Hier is meer onderzoek nodig. Daadwerkelijke controles door de VN op de plaatsen waar die... pubers... zeiden dat ze vastgehouden werden.
pi_220554779
165 vragenlijsten. In laten vullen door kinderen.

Lijkt me een seer serieuze steekproef. Wat jullie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')