Auw. Dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, als ik mij superieur had willen voelen was ik wel als user aangebleven. Lekker overal tegen aanschoppen en janken als je een beetje tegengas krijgt
Dat weet ik. En ik neem er geen woord van terug.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zo verliep de discussie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In feite kwam het daar op neer. En daar reageerde ik op.
Dat ben ik 200% met je eens, religieuze verminkingen horen te zijn opgenomen in het strafrecht.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat weet ik. En ik neem er geen woord van terug.
Wees eerlijk. Een jongetje besnijden zonder medische noodzaak slaat toch helemaal nergens op.
Of een meisjesbaby die geboren wordt met een maagdenvlies die de hele vagina afsluit zodat ze later problemen krijgt met de menstruatie of een kind met een open ruggetje enz.
Allemaal medische noodzakelijkheden.
Dit staat zo ver af van babys die onnodig worden besneden vanwege achterlijke religieuze regels.
Dit is op geen enkele manier te vergelijken met jullie zoontje.
Nou dan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat ben ik 200% met je eens, religieuze verminkingen horen te zijn opgenomen in het strafrecht.
Ja, dan had je maar iets duidelijker moeten zijn in de discussie. Maar enfin, bij korte berichtjes in een druk topic ligt miscommunicatie altijd op de loer.quote:
PARDON???quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, dan had je maar iets duidelijker moeten zijn in de discussie. Maar enfin, bij korte berichtjes in een druk topic ligt miscommunicatie altijd op de loer.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat is nog maar zeer de vraag, want het politiek Zionisme bestond al ver voor er sprake was van Nazi Duitsland, sinds 1897 namelijk, dus vroeg of laat was Israël waarschijnlijk toch wel gesticht.
Ik ga er niet in mee om Israel op gelijke voet met Hamas te zetten. Ook niet vwb de berichtgevingquote:Op vrijdag 10 april 2026 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Er komt allerlei fake news en ellende van beide kanten. Waarom is de behoefte om een kant te kiezen?
Zal ik dan gewoon eens iets uit de inhoud van de bron zelf plukken:quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
Ik durf te wedden dat de bronnen aangevallen gaan worden en niet de inhoud
De bron zelf geeft al aan dat alle ondervraagde kinderen geen kinderen waren die zelf in detentie zaten.quote:A combination of quantitative and qualitative approaches, including surveys, focus groups and key informant interviews, was utilised. All the children interviewed as part of the study were from the West Bank, including East Jerusalem. Save the Children was unable to directly consult children detained from Gaza, due to concerns including the risk of re-traumatisation, as well as difficulties reaching these children due to denials of access by Israeli authorities. However, Save the Children consulted civil society organisations and lawyers who directly support children detained from Gaza, to ensure that their experiences are reflected in this report.
...is op z'n minst nogal dubieus te noemen als nota bene de bron zelf wat anders zegt.quote:De hulporganisatie liet 165 Palestijnse kinderen vragenlijsten invullen na hun vrijlating. Ze waren tussen de 12 en 17 jaar oud tijdens hun gevangenschap
Een kwart van de Israeli is niet joods.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn toch joden? Of is in dit geval het woord joden ook al een foute term?
Zo ja, dan is dit naar mijn mening het toppunt van antisemitisme.
Er wordt ook steeds gesproken over moslims zonder de notitie van welke nationaliteit deze moslims zijn.
Moslim zijn is een keuze (een verknipte als je het mij vraagt), Jood niet.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn toch joden? Of is in dit geval het woord joden ook al een foute term?
Zo ja, dan is dit naar mijn mening het toppunt van antisemitisme.
Er wordt ook steeds gesproken over moslims zonder de notitie van welke nationaliteit deze moslims zijn.
Het zijn beide religieuze benamingen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moslim zijn is een keuze (een verknipte als je het mij vraagt), Jood niet.
Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het zijn beide religieuze benamingen.
Iedereen kan zich tot het jodendom bekeren.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.
Dan behoor je tot het semitische ras. Palestijnen zijn ook semieten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, Jood ben je automatisch als je moeder ook Joods is. Dat geldt niet voor Christenen en moslims bijvoorbeeld.
Klopt, en Lenny Kuhr ook. Dat zat ik net te lezen toen jij met jouw bericht verscheen over de gioer.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Madonna had zich ook laten bekeren tot het jodendom.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Het proces om je te bekeren tot het jodendom is wel langduriger en ingewikkelder, maar dat je enkel een joodse moeder moet hebben is dus niet waar.
Gaat er indd alleen maar om dat je een sigaretje kunt roken onder de douche.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Wat jij wil joh maar je lult onzin.
Dat staat niet in dat stukje van jou. Er staat dat ze geen kinderen direct hebben gesproken die gevangen hebben gezeten en uit Gaza kwamen. De West Bank en Gaza zijn twee aparte gebieden waarbij Jerusalem in de West Bank ligt. Een Palestijn kan niet van het ene naar het andere gebied, daar tussen in ligt Israël.quote:Op zaterdag 11 april 2026 01:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zal ik dan gewoon eens iets uit de inhoud van de bron zelf plukken:
[..]
De bron zelf geeft al aan dat alle ondervraagde kinderen geen kinderen waren die zelf in detentie zaten.
Dat de NOS en het NRC er vervolgens dit van maken...
[..]
...is op z'n minst nogal dubieus te noemen als nota bene de bron zelf wat anders zegt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |