https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
De president heeft de executive mandaat om hem te gooien. De legertop mag weigeren als ze vinden dat deze niet legaal is. Probleem is alleen dat het legerhoofd recent is opgestapt en vervangen door een loyalist door Hegseth dus alleen de senaat of het kabinet kan Trump nu meteen afzetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 14:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wie moeten er allemaal beslissen over het gooien van kernbommen eigenlijk?
quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zou wel een soort eindoplossing zijn voor veel van zijn problemen.
Tucker heeft af en toe best interessante gasten en sinds hij niet meer bij Fox News zit is hij als interviewer ook een stuk beter te pruimen, hij laat mensen nu tenminste uitpraten zonder ze steeds in de rede te vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 14:37 schreef PluggieOD het volgende:
Zelfs Tucker Carlson komt met koppen als Can You Still Support Trump?
De meeste gelikete reacties:
- America didn't vote for Benjamin Netanyahu.
- I quit supporting him the very instant he bowed to Netanyahu.
- Honestly I can’t support him if he won’t arrest pedophiles and he’s killing innocent people. I support Jesus.
Nouja achter hem staan is een groot woord, maar hij is dit begonnen nu zal het het moeten afmaken ook. Schurkenstaat Iran mag natuurlijk niet de wereldhandel gijzelen dan moet dat land gewoon plat, in elk geval tot ze in dimmen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 14:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
Even teruggelezen. Er zijn er hier wel een paar rijp voor minimaal professionele hulp, maar eigenlijk gedwongen opname als je nu nog kritiekloos achter Trump staat
Vreemd genoeg was dat er een tijdje geleden nog helemaal niet aan de orden. Raar hè? Is er iets doms gebeurd misschien?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja achter hem staan is een groot woord, maar hij is dit begonnen nu zal het het moeten afmaken ook. Schurkenstaat Iran mag natuurlijk niet de wereldhandel gijzelen dan moet dat land gewoon plat, in elk geval tot ze in dimmen.
Ze werden gestopt vrijblijvend terreurorganisaties te steunen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was dat er een tijdje geleden nog helemaal niet aan de orden. Raar hè? Is er iets doms gebeurd misschien?
Trump heeft Iran zelf min of meer gedwongen de wereldhandel te gijzelen. Dit is zijn en Bibi's schuld. Het is echt zo bijzonder om hier mensen oorzaak-gevolg door elkaar te zien halen. Net als Putin kan hij het heel eenvoudig afmaken door gewoon te stoppen en terug te gaan. America first. Lekker stoppen met politie-agentje te spelen in de wereld en dat aan de volwassenen overlaten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja achter hem staan is een groot woord, maar hij is dit begonnen nu zal het het moeten afmaken ook. Schurkenstaat Iran mag natuurlijk niet de wereldhandel gijzelen dan moet dat land gewoon plat, in elk geval tot ze in dimmen.
Wat lukt dat goed en voorspoedig he.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze werden gestopt vrijblijvend terreurorganisaties te steunen.
Klopt. Iran had Hormuz niet moeten blokkeren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was dat er een tijdje geleden nog helemaal niet aan de orden. Raar hè? Is er iets doms gebeurd misschien?
Ja en de Houthi's maar lekker raketten blijven geven en hamas en hezbollah. Wij hebben er weinig last van dus wat kan ons het schelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Trump heeft Iran zelf min of meer gedwongen de wereldhandel te gijzelen. Dit is zijn en Bibi's schuld. Het is echt zo bijzonder om hier mensen oorzaak-gevolg door elkaar te zien halen. Net als Putin kan hij het heel eenvoudig afmaken door gewoon te stoppen en terug te gaan. America first. Lekker stoppen met politie-agentje te spelen in de wereld en dat aan de volwassenen overlaten.
Dat hoorde ik bij die muur ook en de heffingen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:07 schreef TheJanitor het volgende:
Trump doet altijd hetzelfde, met veel bombarie dingen aankondigen hopende dat de andere partij daarvan onder de indruk is. Dit klinkt als nukes, maar dat gaat hij nooit doen natuulijk. Blijkbaar werkte deze tactiek een lange tijd voor hem maar tegen een regime dat niet bang is om te sterven en wetende dat hij het toch niet gaat doen werkt het niet.
Trump heeft een meisjesschool opgeblazen, 40 minuten gewacht en toen nog een bom op de toegesnelde hulpdiensten en familieleden gegooid die op zoek naar hun dochter waren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Deed Iran dat zomaar uit het niks? En waarom zou Iran het niet mogen doen eigenlijk? Wie bepaald dat?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt. Iran had Hormuz niet moeten blokkeren.
Jij denkt dat Trump een grapje maakt en je was hem aan het uit lachen maar ze gaan het vannacht krijgen, dat heb ik vorige week al voorspeld hier..
Al zie ik ze nog wel terugkrabbelen op het laatste moment.
Begrijp je je eigen hersengymnastiek hier?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump wou Iran niet eens binnenvallen, het was eerst Groenland. En wie weet daarna Den Haag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, vorig jaar was het nog 'wie tegen Trump is, is tegen vrede'.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja en de Houthi's maar lekker raketten blijven geven en hamas en hezbollah. Wij hebben er weinig last van dus wat kan ons het schelen.
Je hebt het afgelopen jaar volledig gemist?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:07 schreef TheJanitor het volgende:
Trump doet altijd hetzelfde, met veel bombarie dingen aankondigen hopende dat de andere partij daarvan onder de indruk is. Dit klinkt als nukes, maar dat gaat hij nooit doen natuulijk. Blijkbaar werkte deze tactiek een lange tijd voor hem maar tegen een regime dat niet bang is om te sterven en wetende dat hij het toch niet gaat doen werkt het niet.
Er gebeuren daar absoluut mensonterende dingen, niet in de laatste plaats door Israël want die zijn een partijtje aan het huishouden in Libanon, maar uiteindelijk is het wel oorlog en Hormuz moet gewoon open.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump heeft een meisjesschool opgeblazen, 40 minuten gewacht en toen nog een bom op de toegesnelde hulpdiensten en familieleden gegooid die op zoek naar hun dochter waren.
Is dat niet de schurkenstaat die de wereldhandel gegijzeld heeft?
Nee hoor, dat is natuurlijk een keuze van het Iraanse regime zelf. Raar om dit in de schoenen van de VS en Israël te schuiven.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Trump heeft Iran zelf min of meer gedwongen de wereldhandel te gijzelen. Dit is zijn en Bibi's schuld. Het is echt zo bijzonder om hier mensen oorzaak-gevolg door elkaar te zien halen. Net als Putin kan hij het heel eenvoudig afmaken door gewoon te stoppen en terug te gaan. America first. Lekker stoppen met politie-agentje te spelen in de wereld en dat aan de volwassenen overlaten.
Niet uit het niets maar ze moeten er mee stoppen. En dat ja dat bepalen de Amerikanen. Of eigenlijk Trump.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deed Iran dat zomaar uit het niks? En waarom zou Iran het niet mogen doen eigenlijk? Wie bepaald dat?
Zelfde als Oekraïne. Als ze zich nu gewoon in hadden laten lijven door Rusland dan was heel die oorlog niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is natuurlijk een keuze van het Iraanse regime zelf. Raar om dit in de schoenen van de VS en Israël te schuiven.
Lol.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is natuurlijk een keuze van het Iraanse regime zelf. Raar om dit in de schoenen van de VS en Israël te schuiven.
Het is hun straat. Waarom zouden zij, zeker als zij worden aangevallen daar niet over mogen beslissen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar als het allebei schurkenregimes zijn, waarom wil je dan Iran plat en niet de VS?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Er gebeuren daar absoluut mensonterende dingen, niet in de laatste plaats door Israël want die zijn een partijtje aan het huishouden in Libanon, maar uiteindelijk is het wel oorlog en Hormuz moet gewoon open.
De VS en Israël proberen Iran niet in te lijven. Deze vergelijking gaat dus mank.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfde als Oekraïne. Als ze zich nu gewoon in hadden laten lijven door Rusland dan was heel die oorlog niet nodig geweest.
of als ze die deelrepubliekjes gewoon af hadden laten scheidenquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfde als Oekraïne. Als ze zich nu gewoon in hadden laten lijven door Rusland dan was heel die oorlog niet nodig geweest.
Misschien had ie eerst een plan kunnen maken, overleggen met bondgenoten, dat voorstellen aan het congress. Het is maar een ideetje, hoor. Nu deed ie 'Leeeeeeeeeeeeerooooooooooooy Jenkins'. Je weet wel, die ene gast die elke week ruzie heeft in een discotheek, omdat ie dat expres uitlokt en vervolgens van zijn maten gaat verwachten dat ze hem helpen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, als de VS je plat bombardeert moet je op je knietjes bij Trump komen smeken wat je allemaal voor ze kunt doen zodat ze er mee stoppen. Zoals een Amerikaanse staat worden zonder eigen bestuur en ieder jaar enorme betalingen aan de Amerikaanse Keizer doen, zodat hij het niet meer doet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt. Iran had Hormuz niet moeten blokkeren.
Jij denkt dat Trump een grapje maakt en je was hem aan het uit lachen maar ze gaan het vannacht krijgen, dat heb ik vorige week al voorspeld hier..
Al zie ik ze nog wel terugkrabbelen op het laatste moment. Iran dus![]()
Geldt dit ook voor de Noordzee dan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet uit het niets maar ze moeten er mee stoppen. En dat ja dat bepalen de Amerikanen. Of eigenlijk Trump.
Of ze moeten nu op hele korte termijn politiek iets op zetten om hem te onthoofden maar dat zie ik niet gebeuren.
Het is altijd de ander die "eerlijk" oorlog moet voeren tegen de partij die veel sterker is en bovendien zelf ook niet eerlijk oorlog voert.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
als Iran zegt, val mij aan en ik sluit de straat af
dan is het natuurlijk niet raar om het dan in de schoenen van de VS en Israel te schuiven, die zijn gaan aanvallen in de volle wetenschap wat de consequentie daarvan is
Lol, the art of the deal.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet uit het niets maar ze moeten er mee stoppen. En dat ja dat bepalen de Amerikanen. Of eigenlijk Trump.
Of ze moeten nu op hele korte termijn politiek iets op zetten om hem te onthoofden maar dat zie ik niet gebeuren.
Nee, dat bepalen de Amerikanen niet. Dat bepaald Iran op het moment, Trump heeft het maar te slikken, had hij niet zo dom moeten doen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Je maakt de misrekening dat het om politiek en argumenten gaat terwijl simpelweg het recht van de sterkste telt. En Trump is overal toe in staat als het om geld en kiezers gaat.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
dan is het natuurlijk niet raar om het dan in de schoenen van de VS en Israel te schuiven, die zijn gaan aanvallen in de volle wetenschap wat de consequentie daarvan is
Wou Trump niet de olie overnemen? En probeerde hij niet een regime change dmv een loyalist daar de macht te geven?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS en Israël proberen Iran niet in te lijven. Deze vergelijking gaat dus mank.
zeeblokkade is niet per definitie oneerlijkquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is altijd de ander die "eerlijk" oorlog moet voeren tegen de partij die veel sterker is en bovendien zelf ook niet eerlijk oorlog voert.
Het staat overal. Ik mag hopen dat de diplomatieke wereld nu in rep en roer is om die domme incompetente baviaan tot bedaren te dwingen. En dat dat hopelijk lukt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oorlog-iran-gevolgen
Trump waarschuwt Iran in aanloop deadline: 'Vanavond zal een hele beschaving sterven'
De Amerikaanse president Donald Trump waarschuwt Iran dat vanavond 'een hele beschaving zal sterven', in de aanloop naar de door hem gestelde deadline om de Straat van Hormuz te openen.
Het staat ook op RTL Nieuws. Want ik dacht eerst nog dat ik het niet goed gelezen had.
Het treft namelijk allerlei landen die niets met deze oorlog te maken heeft. Als de reactie van Oekraïne zou zijn geweest om na de inval van Rusland, vervolgens Warschau te bombarderen, was dat even idioot geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het is hun straat. Waarom zouden zij, zeker als zij worden aangevallen daar niet over mogen beslissen?
Heeft Trump ook zeggenschap over de Noordzee?
Worst case sta je morgen helemaal niet opquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:17 schreef Haags het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat als we morgenochtend wakker worden er geen brug en energiecentrale meer overeind staat in Iran?
Iedereen en z'n driedubbel demente goudvis wist dat Iran dat zou doen, dus lijkt me heel logisch om de VS en Israel daarop aan te kijken wanneer zij op eigen houtje besluiten om met een knuppel tegen dat wespennest te slaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat het de bedoeling was om andere landen mee te krijgen in zijn oorlog, zodat ie ze uit kan knijpen voor eigen gewin. Dat liep voor hem anders af en het is een kwestie van tijd dat zijn bevolking hem daarop gaat afrekenen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
Sterker nog, de hele Iraanse beschaving is dan gewist. Als hij daad bij het woord voegt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:17 schreef Haags het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat als we morgenochtend wakker worden er geen brug en energiecentrale meer overeind staat in Iran?
Ik vermoed dat ze enig advies terzijde hebben geschoven want MURIUCA YEAH STRONGEST ARMY EVERquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
dat was niet de stelling die waar ik op reageer dus die conclusie die je trekt is ook volledig uit de lucht gegrepenquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Je maakt de misrekening dat het om politiek en argumenten gaat terwijl simpelweg het recht van de sterkste telt. En Trump is overal toe in staat als het om geld en kiezers gaat.
Besef hoe achterlijk de gemiddelde mens isquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat Iran verder niet relevant is. Ze moeten de olie door laten en snel ook.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar als het allebei schurkenregimes zijn, waarom wil je dan Iran plat en niet de VS?
Wat als Frankrijk de straat van Calais zou blokkeren?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het treft namelijk allerlei landen die niets met deze oorlog te maken heeft. Als de reactie van Oekraïne zou zijn geweest om na de inval van Rusland, vervolgens Warschau te bombarderen, was dat even idioot geweest.
Deze act neemt echt steeds ergere vormen aanquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is een reden dat geen enkele Amerikaanse president tot dusver directe aanvallen op Iran heeft aangedurfd. Dat is echt niet omdat men niet wist dat de VS volledig militair superieur was aan Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
Misschien had Iran dan wat meer Shaded drones naar Moskou moeten sturen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als Trump elke keer zijn zin krijgt is olie op de lange termijn het minst waar je je zorgen over hoeft te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat Iran verder niet relevant is. Ze moeten de olie door laten en snel ook.
Nee hoor, een actie van het Iraanse regime is een verantwoordelijkheid die alleen zij dragen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen en z'n driedubbel demente goudvis wist dat Iran dat zou doen, dus lijkt me heel logisch om de VS en Israel daarop aan te kijken wanneer zij op eigen houtje besluiten om met een knuppel tegen dat wespennest te slaan.
of Turkije de Dardanellenquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat als Frankrijk de straat van Calais zou blokkeren?
Trump is het van plan de rest van de meningkjes doet helemaal niet ter zake. Die van Iran al helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als de VS je plat bombardeert moet je op je knietjes bij Trump komen smeken wat je allemaal voor ze kunt doen zodat ze er mee stoppen. Zoals een Amerikaanse staat worden zonder eigen bestuur en ieder jaar enorme betalingen aan de Amerikaanse Keizer doen, zodat hij het niet meer doet.
Maar dat jij dat zou doen, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook gaan doen.
Dat ie daartoe in staat is, dat geloof ik ook wel. Maar 'het recht van de sterkste' is vooral voor mensen die niet slim genoeg zijn om te praten en lijkt mij voor de mensheid zelf een stap terug in het Westen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Je maakt de misrekening dat het om politiek en argumenten gaat terwijl simpelweg het recht van de sterkste telt. En Trump is overal toe in staat als het om geld en kiezers gaat.
De senaat, kan die nog iets?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als Trump elke keer zijn zin krijgt is olie op de lange termijn het minst waar je je zorgen over hoeft te maken.
Zoals ik al eerder schreef, het plan was eerst Groenland. Het was dat de senaat en legertop dreigde met afzetting. Een legertop dat daarna vervangen is.
Dan ziet Poetin zijn kans schoon in Oekraïne...quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef vosss het volgende:
Maargoed, stel hij gooit wat tactical nukes, wat kunnen we verwachten daarna van de rest van de wereld?
Koppen wij er een van China of Rusland? Of gaan ze allemaal tegelijk de lucht in?
Dat was ook het idee.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:04 schreef Vallon het volgende:
TT heeft veel weg van een walgelijk verleden dat we nu met termen zien worden herhaald.
CNN, tragikomisch hoe tal van Republiekijnen de term "vernietigen van een beschaving" uitleggen dat het hier slechts gaat om stukmaken van bruggen, wegen en energie voorzieningen. het alleen maar de bedoeling is om de bevolking te bevrijden van hun onderdrukkers.
Vervolgens daar als (bijkans) in dat afgesproken draaiboek, zich vasthouden aan dat het verantwoord is.
Oeoa manier kunnen veel mensen ze zich niet over hun zelf ingestelde cognitieve dissonantie heen zetten.
Opvallend blijft, hoe de imo niet mis te verstane woorden worden verzacht of anders uitgelegd.
Zelfs hoop ik vurig op een TACO om mij dan in te vermaken want dit gaat anders volstrekt - voor iedereen - de foute kant op. Het is net of ik de geschiedenis opnieuw voorbij zie komen en nog steeds niet begrijp hoe in beginsel redelijke mensen dus kunnen verworden tot tirranieke gez(w)ellen.
Dat zijn ze nu heel druk allemaal aan het bedenken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef vosss het volgende:
Maargoed, stel hij gooit wat tactical nukes, wat kunnen we verwachten daarna van de rest van de wereld?
Koppen wij er een van China of Rusland? Of gaan ze allemaal tegelijk de lucht in?
En ook Taiwan zal ook nog lang licht geven in het donker.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan ziet Poetin zijn kans schoon in Oekraïne...
De wespen als die jou al 40 jaar lang steken. Dan snap ik wel dat je er klaar mee bent.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Zeg @:howardroark als jij lekker op een terrasje zit te bieren, lekker weertje niks aan de hand alles is mooi, en ik sla met een knuppel tegen het wespennest boven jouw hoofd, wie geef je dan de schuld als je gestoken wordt: mij, of de wespen?
hoe dan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Elan over een paar maanden als Trump gebruikt maakt van de The Hague Invasion Act: "Ja de schuld van Jetten, moet hij maar de ICC eruit gooien"
We zullen zien wat US militair in petto heeft, volgens een aantal clowns hier was hun rol al uitgespeeld en moesten ze met hangende pootjes afdruipen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dat bepalen de Amerikanen niet. Dat bepaald Iran op het moment, Trump heeft het maar te slikken, had hij niet zo dom moeten doen.
Tja, dit blijven mensen maar negeren. Het door het Iraanse gefinancierde terreur dient Israël gewoon maar mee te leven. Dat Iran rustig knutselt aan ballistische raketten die steeds verder kunnen komen en atoomwapens, is ook prima schijnbaar.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De wespen als die jou al 40 jaar lang steken.
Ik zou niet weten waarom China een nuke op ons zou gooien? Al zijn er wel erg lelijke dingen gezegd onlangs in een aantal radioshows.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef vosss het volgende:
Volgens de VS was hun rol al uitgespeeld op dag 3 ofzoquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
We zullen zien wat US militair in petto heeft, volgens een aantal clowns hier was hun rol al uitgespeeld en moesten ze met hangende pootjes afdruipen.
niet nodigquote:Dezelfde figuren die denken dat we US niet nodig hebben in NAVO.
Als uiterste poging van waarschuwing voor de VS?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom China een nuke op ons zou gooien? Al zijn er wel erg lelijke dingen gezegd onlangs in een aantal radioshows.
De senaat zou hem kunnen afzetten, mogelijk zonder het huis van afgevaardigde. Ligt eraan wat het hooggerechtshof besluit. Maar goed ik weet niet of JD Vance als voormalig senator bestand is tegen de gekken in de regering met een Peter Thiel, Steven Miller, Steve Bannon, Elon Muskquote:
Die moeten gewoon met de pootjes omhoog gaan liggen en wachten totdat ze anaal vernederd worden?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hey was jij geen mod?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zijn ze nu heel druk allemaal aan het bedenken.
Trump boeit mij niet de inflatie hier boeit mij wel en zou jou ook moeten boeien. In Frankrijk is de benzine op sommige plekken bijna op.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als Trump elke keer zijn zin krijgt is olie op de lange termijn het minst waar je je zorgen over hoeft te maken.
Zoals ik al eerder schreef, het plan was eerst Groenland. Het was dat de senaat en legertop dreigde met afzetting. Een legertop dat daarna vervangen is.
Dus eigenlijk moeten we nu allemaal aan Trump gaan vragen of hij ons niet alsjeblieft in wil lijven in de VS, want anders roepen we het over onszelf af als hij je komt annexeren?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
We zullen zien wat US militair in petto heeft, volgens een aantal clowns hier was hun rol al uitgespeeld en moesten ze met hangende pootjes afdruipen.
Dezelfde figuren die denken dat we US niet nodig hebben in NAVO.
Leuk dat logisch denken bij iemand die om het jaar dreigt met nukes te gooien. Of dat nou tegen orkanen zijn of tegen Iraniers.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe dan?
er zit geen Amerikaan gevangen bij het ICC
Met zulke vrienden hebben we geen vijanden meer nodig nee.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
De VS en Israël die hun terugtrekking nemen zorgt ook voor het heropenen van de straat van Hormuz. Daar hoeft niet heel Iran voor kapot.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump boeit mij niet de inflatie hier boeit mij wel en zou jou ook moeten boeien. In Frankrijk is de benzine op sommige plekken bijna op.
Hormuz moet dus open tegen elke prijs en daarna kunnen we op het gemak gaan kijken naar een oplossing uit deze shitshow. Of eigenlijk Trump kan dat gaan doen.
Dus jij neemt liever het risico op een derde wereldoorlog, met kernbommen vanwege wat olie?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump boeit mij niet de inflatie hier boeit mij wel en zou jou ook moeten boeien. In Frankrijk is de benzine op sommige plekken bijna op.
Hormuz moet dus open tegen elke prijs en daarna kunnen we op het gemak gaan kijken naar een oplossing uit deze shitshow. Of eigenlijk Trump kan dat gaan doen.
Dit is toch wel lijp als je zo een bizar sterk leger hebt en anderen gewoon de les kunt lezen tot ze luisteren.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:
Het is me daar toch een partij droevig dat een openlijke dreiging om een genocide te plegen op een hele samenleving nog steeds goedgepraat wordt.
Echt hoor, what the fuck. En diezelfde groep geeft dan af op het gebrek aan moraliteit en fatsoen in Iran. Jullie zijn geen haar beter.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet het Iraanse regime al decennia jegens Israël.
Wit Rusland bombarderen was wel logisch geweest net als Transnisterie.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het treft namelijk allerlei landen die niets met deze oorlog te maken heeft. Als de reactie van Oekraïne zou zijn geweest om na de inval van Rusland, vervolgens Warschau te bombarderen, was dat even idioot geweest.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Maar, stel hij roeit de bevolking uit, dan gaat er natuurlijk wel nog iets gebeuren. Alleen ik heb geen idee wat.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Als uiterste poging van waarschuwing voor de VS?
Iran wordt niet voor niets gezien als een schurkenstaat. Of zijn de ayatollahs plots een lichtend voorbeeld voor het westen?quote:
Er is hier niemand die dat goedpraat. Het schokkende is dat het uit de mond van de president van de VS komt en dat het openlijk gedeeld wordt, voor de hele wereld om te zien.quote:
Van Israël wordt helaas verwacht dat men maar leeft met dit dreigende gevaar. Zodra Israël iets terugdoet, wordt dat meer geproblematiseerd dan nagenoeg alles wat het Iraanse regime doet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iran wordt niet voor niets gezien als een schurkenstaat. Of zijn de ayatollahs plots een lichtend voorbeeld voor het westen?
FrankDrebin oid, van KLB?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow dan was dat iemand anders met Frank in zijn nick denk ik dan.
Nee Trump is een lichtend voorbeeld voor het Westen. Of denk jij dat de plannen voor Groenland vergeten zijn?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iran wordt niet voor niets gezien als een schurkenstaat. Of zijn de ayatollahs plots een lichtend voorbeeld voor het westen?
Wij zijn geen Iran. Wij (EU) zijn net zo goed een globale wereldmacht in militair opzicht. En een economisch blok wat enorm belangrijk is voor de VS.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we nu allemaal aan Trump gaan vragen of hij ons niet alsjeblieft in wil lijven in de VS, want anders roepen we het over onszelf af als hij je komt annexeren?
Leeft hij nog?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
FrankDrebin oid, van KLB?
Maar die is al jaaaaaren weg van Fok
Wie praat deze woorden van Trump dan goed?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is hier niemand die dat goedpraat. Het schokkende is dat het uit de mond van de president van de VS komt en dat het openlijk gedeeld wordt, voor de hele wereld om te zien.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:30 schreef Elan het volgende:
Wij (EU) zijn net zo goed een globale wereldmacht in militair opzicht.
Ik hoor vanaf hier gulzig en gretig Europa nog steeds gniffelen, de Europese grip en beloftes aan Oekraïne getuigen meer van wensdenken dan van een klein beetje ontwikkelde radar op geopolitiek gebied, spijtig van al die miljoenen doden, totaal onnodig.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met zulke vrienden hebben we geen vijanden meer nodig nee.
Is die belofte concreet gedaan dan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De VS en Israël die hun terugtrekking nemen zorgt ook voor het heropenen van de straat van Hormuz. Daar hoeft niet heel Iran voor kapot.
Oh we zijn weer vervallen in dit spelletje? Niemand praat goed wat Iran doet, maar dat betekent nog niet dat je het zelf ook maar moet gaan doen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van Israël wordt helaas verwacht dat men maar leeft met dit dreigende gevaar. Zodra Israël iets terugdoet, wordt dat meer geproblematiseerd dan nagenoeg alles wat het Iraanse regime doet.
Iran heeft een kernbommen. Rusland en China gaan niet alles riskeren voor Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus jij neemt liever het risico op een derde wereldoorlog, met kernbommen vanwege wat olie?
Zoals gewoonlijk negeer je weer eens asymmetrische oorlogsvoering. Tegen een land dat veel machtiger is dan jezelf kies je voor andere tactieken. Sommigen zijn misdadig, zoals je tussen de burgers verschuilen zoals Hamas. Anderen zijn buitengewoon slim, zoals een belangrijke verkeersader afsluiten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is weer een compleet andere discussie. Jij vergoelijkt de dreigementen van Trump door te wijzen naar evil schurkenstaat Iran. Dat raakt kant noch wal.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van Israël wordt helaas verwacht dat men maar leeft met dit dreigende gevaar. Zodra Israël iets terugdoet, wordt dat meer geproblematiseerd dan nagenoeg alles wat het Iraanse regime doet.
Staat me iets van bij dat ie overleden is, maar kan het In Memoriam topic zo gauw niet vinden.quote:
Van Putin wordt gezegd dat hij ook knettergek is. Ik mag hopen dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Iran heeft een kernbommen. Rusland en China gaan niet alles riskeren voor Iran.
Tenzij het je oprecht niks boeit. En het geeft Iran de laatste kans zich over te geven en stoppen met de wereldeconomie gijzelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef capricia het volgende:
Wel een beetje dom om bij je vijand van te voren aan te gaan kondigen wat je gaat doen en wanneer je het gaat doen.
Niemand zegt dat dan ook. Ik heb hier nog geen positieve reactie gezien op die nogal schrikbarende taal van Trump.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh we zijn weer vervallen in dit spelletje? Niemand praat goed wat Iran doet, maar dat betekent nog niet dat je het zelf ook maar moet gaan doen.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:
Het is me daar toch een partij droevig dat een openlijke dreiging om een genocide te plegen op een hele samenleving nog steeds goedgepraat wordt.
Echt hoor, what the fuck. En diezelfde groep geeft dan af op het gebrek aan moraliteit en fatsoen in Iran. Jullie zijn geen haar beter.
De user boven jou Elan vindt het een puik ideequote:Op dinsdag 7 april 2026 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand zegt dat dan ook. Ik heb hier nog geen positieve reactie gezien op die nogal schrikbarende taal van Trump.
Jij zei dit echter wel:
[..]
Ja, dat doen ze wel.quote:
Volgens mij kun je prima lezen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie praat deze woorden van Trump dan goed?
quote:
Kan zijn dat je er klaar mee bent, maar zonder plan met een knuppel erop los meppen lost het probleem nou niet bepaald op he.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De wespen als die jou al 40 jaar lang steken. Dan snap ik wel dat je er klaar mee bent.
Heb je een betrouwbare bron, quote van een Iraanse bestuurder die vindt dat Israeliers opgeruimd moeten worden?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze wel.
Maar jij bent hier ondertussen wel bekend als iemand die alles verdraait, feiten negeert of plat gezegd, de boel aan elkaar liegt.
Leuk plaatje maar als de VS morgen binnenvalt hebben we niks te zeggen. Dat zegt onze Mark Rutte zelf.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is al van 3 jaar geleden overigens. Waar denk je dat Iran staat in zo'n lijstje?
Waarom zou Putin ineens met kernwapens beginnen te gooien laat staan over Iran?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Van Putin wordt gezegd dat hij ook knettergek is. Ik mag hopen dat je gelijk hebt.
Waarna je met je honkbalknuppel op wespen moet gaan jagen om er vervolgens en veel te laat, achter te komen dat dat echt niet werkt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan zijn dat je er klaar mee bent, maar zonder plan met een knuppel erop los meppen lost het probleem nou niet bepaald op he.
Nee, dat valt in de praktijk erg tegen. Wil je Iran net zo diepgaand vernietigen als Gaza dan kom je conventionele bommen tekortquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou Putin ineens met kernwapens beginnen te gooien laat staan over Iran?![]()
Nucleaire optie is ook helemaal niet mee gedreigd door Trump. Hij (US) hebben meer dan genoeg conventionele bommen om Iran in een maanlandschap te doen veranderen.
Is dat nu aan de orde dan? Iran hoort bij NAVO/EU?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuk plaatje maar als de VS morgen binnenvalt hebben we niks te zeggen. Dat zegt onze Mark Rutte zelf.
Men kan toch terugvechten tegen de VS en Israël zonder hier anderen bij te betrekken?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die moeten gewoon met de pootjes omhoog gaan liggen en wachten totdat ze anaal vernederd worden?
Hoe denk jij dat geopolitiek en veiligheidsvraagstukken werken.
Een slimme vent lokt ze dan met siroop en een wespenval.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan zijn dat je er klaar mee bent, maar zonder plan met een knuppel erop los meppen lost het probleem nou niet bepaald op he.
Goed voor de wapenindustrie. Niet eens ironisch bedoeld want dit is precies hoe Trump denkt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat valt in de praktijk erg tegen. Wil je Iran net zo diepgaand vernietigen als Gaza dan kom je conventionele bommen tekort
Tjahhh dat zeiden ze ook over Oekraine, waarom zou Putin Oekraine binnenvallen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou Putin ineens met kernwapens beginnen te gooien laat staan over Iran?![]()
Nucleaire optie is ook helemaal niet mee gedreigd door Trump. Hij (US) hebben meer dan genoeg conventionele bommen om Iran in een maanlandschap te doen veranderen.
Jij claimt dat de EU een militair wereldmacht is. Dat is het niet, wij kunnen zonder de Amerikanen niet eens Oekraine verdedigen, hoe zeer we dat ook graag willen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat nu aan de orde dan? Iran hoort bij NAVO/EU?
Een slimme vent overlegt ook even met z'n maten als 'ie denkt een geniaal plan bekokstoofd te hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een slimme vent lokt ze dan met siroop en een wespenval.
Natuurlijk niet... Weet je hoe groot Iran is? Er zijn genoeg gebieden in Iran waar er geen vuiltje aan de lucht is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
Hij (US) hebben meer dan genoeg conventionele bommen om Iran in een maanlandschap te doen veranderen.
Met wie hadden de VS en Israël dan moeten overleggen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een slimme vent overlegt ook even met z'n maten als 'ie denkt een geniaal plan bekokstoofd te hebben.
Er komen niet toevallig ook grote wormen voor in dit verhaal?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef Zoddie het volgende:
Weet Trump wel dat het Iraanse regime juist uit kijkt naar een apocalypse?
Shi'ite Apocalypticism: Iran's leadership, particularly hardliners, often use doomsday rhetoric, including promises of "Death to America" and threats to destroy regional oil infrastructure, aiming to accelerate the return of the Mahdi.
Als hij kernwapens zou willen gebruiken waarom doet hij dat dan niet in en tegen Oekraïne? En zodra VS Iran met de grond gelijk maakt gaat hij dat wel doen, welke logica zit daar achter?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tjahhh dat zeiden ze ook over Oekraine, waarom zou Putin Oekraine binnenvallen?
Met Putin, Trump en Netanyahu hebben we drie gekken op de wereld die het risico nemen op elk moment de derde wereldoorlog te riskeren. "you're gambling with world war 3" was een stereotypische Freudiaanse manier van Trump om zijn ongenoegen te projecteren op mensen die hij minderwaardig vindt.
Als jij denkt dat de wereld in wereldvrede vervalt na de oorlog tegen Iran dan heb ik slecht nieuws voor je.
Waarom zouden ze? Welk belang hebben ze daar bij?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men kan toch terugvechten tegen de VS en Israël zonder hier anderen bij te betrekken?
Niemand zegt dat het goed gaat met Iran. Militair gaat het zelfs heel slecht met ze maar geopolitike zijn ze deze oorlog aan het winnen.quote:En anaal vernederd worden? Het ging toch zo goed met Iran? We hebben hier meermaals moeten lezen dat deze oorlog een groot fiasco was en Israël en de VS hebben gefaald.
Maar dat doen die gekke radicale gristenen die achter Trump staan ook. Dit is eigenlijk ook gewoon weer een ouderwetse godsdienstoorlog.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef Zoddie het volgende:
Weet Trump wel dat het Iraanse regime juist uit kijkt naar een apocalypse?
Shi'ite Apocalypticism: Iran's leadership, particularly hardliners, often use doomsday rhetoric, including promises of "Death to America" and threats to destroy regional oil infrastructure, aiming to accelerate the return of the Mahdi.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron, quote van een Iraanse bestuurder die vindt dat Israeliers opgeruimd moeten worden?
Jij bent hier koning van de drogredenen, dus hou alsjeblieft op zegquote:En je ad hominem kan ik niks mee. Ik post hier af en toe mee maar blijkbaar ben ik opeens een bf'er.
kunnen we wel, willen we nietquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij claimt dat de EU een militair wereldmacht is. Dat is het niet, wij kunnen zonder de Amerikanen niet eens Oekraine verdedigen, hoe zeer we dat ook graag willen.
De bondgenoten, je weet wel de landen waar hij om de dag komt bedelen om hem nu te helpenquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met wie hadden de VS en Israël dan moeten overleggen?
Wacht jij hebt liever dat Putin en Trump gewoon full armageddon gaan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij kernwapens zou willen gebruiken waarom doet hij dat dan niet in en tegen Oekraïne? En zodra VS Iran met de grond gelijk maakt gaat hij dat wel doen, welke logica zit daar achter?
Omdat de VS en Israël degenen zijn waar Iran mee in een conflict is, niet andere landen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Welk belang hebben ze daar bij?
Die anderen faciliteren trouwens de aanvallen en vooral van SA komt steeds meer naar voren dat die ze aangespoord hebben om nu door te zetten.
[..]
Niemand zegt dat het goed gaat met Iran. Militair gaat het zelfs heel slecht met ze maar geopolitike zijn ze deze oorlog aan het winnen.
Voor de VS gaat het militair uitmuntend maar ze zijn deze oorlog geopolitiek aan het verliezen.
Beiden kan waar zijn maar dat lijk jij niet te snappen.
Leuke poging tot een valse vergelijking. De VS is natuurlijk geen theocratie zoals Iran dat wel is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar dat doen die gekke radicale gristenen die achter Trump staan ook. Dit is eigenlijk ook gewoon weer een ouderwetse godsdienstoorlog.
Het grote deel van onze defensie industrie is Amerikaanse tech.quote:
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de VS en Israël degenen zijn waar Iran mee in een conflict is, niet andere landen.
[..]
Leuke poging tot een valse vergelijking. De VS is natuurlijk geen theocratie zoals Iran dat wel is.
cloud weet ik niet, geen verstand van maar het grote deel van de defensie industrie is Europese techquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het grote deel van onze defensie industrie is Amerikaanse tech.
Onze cloud staat grotendeels in de cloud bij de Amerikanen. Met een druk op de knop kan Trump van de EU een tweede Iran maken.
Het vormt uiteraard wel een antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Die andere landen faciliteren deze aanvallen.
Ahmadinejad ontkent dit:quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Is maar een voorbeeld.
[..]
Jij bent hier koning van de drogredenen, dus hou alsjeblieft op zeg
Zij is al een tijdje gedraaid geloof ik.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:51 schreef RotatoR het volgende:
Zelfs hardcore MAGA spreekt zich openlijk uit tegen Trump:
[ x ]
Dat valt te bezien, want:quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:50 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoop nog steeds dat het allemaal bluf is en dat hij vanavond weer zichzelf geweldig kan noemen met BEST DEAL EVER.
Onze F35's zijn al grotendeels Amerikaans. Zonder die moderne gevechtsvliegtuigen maak je al bijna geen kans.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
cloud weet ik niet, geen verstand van maar het grote deel van de defensie industrie is Europese tech
Israel begint een opmars maar dat gaat vooral ten koste van Amerikaanse tech
Je vergeet alleen dat Trump prima in staat is eenzijdig een deal aan te kondigen. Zonder enig detail of bewijs.quote:
Waarom ga je steeds aan voorbij dat Iran de Straat heeft afgesloten na aanvallen van Israel/VS?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Onze F35's zijn al grotendeels Amerikaans. Zonder die moderne gevechtsvliegtuigen maak je al bijna geen kans.
NPO op 3/Nos had er een item over maar kan die niet meer terug vinden
A genocide a day, keeps the Epstein files awayquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
"I just comitted genocide on the Iranian people and it was awesome. It was amazing. It was the greatest genocide ever. Never been seen before"
Oh, hij onkent het, dan moet het wel waar zijnquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahmadinejad ontkent dit:
Bekijk deze YouTube-video
Interessant wel dat AP de reacties heeft uitgeschakeld. Wie weet hebben ze een "foutje" gemaakt in de vertaling?
Bron: https://www.law.columbia.(...)ocide-against-israelquote:Leading Human Rights Activist: Iran Is Guilty of Trying to Incite Genocide against Israel
May 28, 2009 — If the seeds of the genocides in Rwanda, the former Yugoslavia, and Darfur were planted by leaders who incited others to go on killing sprees, then the rhetoric from Iran offers troubling parallels, a leading human rights activist said.
Irwin Cotler, a member of Canada’s Parliament and that country’s former justice minister and attorney general, says the many anti-Zionist and anti-Semitic remarks of Iranian leaders, especially President Mahmoud Ahmadinejad, are akin to a country sanctioning genocide.
“This is the only instance of state-sanctioned genocide that is foretold—waiting to happen,” said Cotler during a recent appearance at Columbia Law School. “And this is where the duty to prevent kicks in.”
Cotler was the semester’s final speaker in the Hate Speech and Incitement to Violence Workshop sponsored by the Center for the Study of Law and Culture at Columbia University, directed by Professor Kendall Thomas, Nash Professor of Law.
“Incitement to genocide is a crime in and of itself,” said Cotler, citing laws set out in the Genocide Convention drafted by the United Nations in 1948, following the Holocaust.
Ahmadinejad has called Israel a “false regime” and a “stinking corpse” led by “bloodthirsty barbarians” that should be “wiped off the map.”
In such words, Cotler detects the precursors to the incitement of genocide, viewing Ahmadinejad’s remarks as even more serious than the rhetoric that sparked the massacre of an estimated 800,000 Rwandans in 1994.
“The Hutus were equipped with machetes,” said Cotler of the then-ruling majority in Rwanda. “Iran is equipped ostensibly with atomic weapons.”
The Genocide Convention makes it clear that incitement to genocide is punishable. Yet no country has ever sought to take action against Ahmadinejad.
Cotler calls that a mistake. He said using inflammatory words to drum up hatred is the first step on a path that can lead to ethnic cleansing and mass killings. “Genocide is not a spontaneous eruption,” he noted. “It is not the inevitable result of ancient hatreds.”
Cotler was asked how he would distinguish between inciting genocide and hate speech, which may be protected by the constitutions of some countries. He said “brutal political criticism” of a government must be permitted, but not when it essentially advocates the extermination of a state and its people, as when Ahmadinejad in 2006 called for the “elimination of the Zionist regime” in his condemnation of Israel.
Cotler was in Geneva for a United Nations anti-racism conference on April 20 where Ahmadinejad launched into a diatribe against Israel, calling it a “totally racist government in occupied Palestine.”
“The remarks by Ahmadinejad were frankly modest . . . they were almost sanitized for the occasion,” he said.
Cotler said he finds it more troubling that Ahmadinejad is given public forums like Geneva to stoke hatred or to issue a call to arms without being challenged.
“All of this has been characterized by indifference and inaction by the international community,” Cotler said.
Nee dat klopt niet. Jij claimt dat onze wapens grotendeels Europees zijn. Dat klopt niet, onze wapens zijn namelijk zoals ik eerder stelde grotendeels Amerikaans. Onze luchtmacht heeft vooral F35's die draaien op voornamelijk Amerikaanse tech.quote:
Klopt, is al een paar maanden volledig gedraaid.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zij is al een tijdje gedraaid geloof ik.
Maar gelukkig gaan onze nieuwe duikboten Frans. Daar passen zelfs geen Amerikaanse wapens in.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Onze F35's zijn al grotendeels Amerikaans. Zonder die moderne gevechtsvliegtuigen maak je al bijna geen kans.
NPO op 3/Nos had er een item over maar kan die niet meer terug vinden
Nee dat zijn ze dus nietquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Jij claimt dat onze wapens grotendeels Europees zijn. Dat klopt niet, onze wapens zijn namelijk zoals ik eerder stelde grotendeels Amerikaans. Onze luchtmacht heeft vooral F35's die draaien op voornamelijk Amerikaanse tech.
Dit stond ook in de eerste bron die je stuurde. Niet elke hit op Google is per definitie waar. Dat leer je op de eerste dag op de universiteit.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Oh, hij onkent het, dan moet het wel waar zijn![]()
Dit is ook complete onzin dus volgens jou?
[..]
Bron: https://www.law.columbia.(...)ocide-against-israel
Stable genius-dingen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
A whole civilization will die tonight. Iets zeer normaals om te posten
Kijk, weer een drogreden. Ik kom aan met bronnen. Jij gelooft die bronnen niet en dus is het niet waar.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dit stond ook in de eerste bron die je stuurde. Niet elke hit op Google is per definitie waar. Dat leer je op de eerste dag op de universiteit.
Niet een neutraal persoonquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dit is ook complete onzin dus volgens jou?
[..]
Laten we eens onze luchtmacht nemen:quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar het grote deel van de defensie industrie is Europese tech
Alex Jones is ook geen diehard Trump fan meer. Steunt hem wel nog op veel vlakken maar brengt ook steeds meer videos uit vol kritiek.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zij is al een tijdje gedraaid geloof ik.
Nogmaals die landen faciliteren die aanvallen en zijn dus legitieme doelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het vormt uiteraard wel een antwoord op de vraag.
Als Iran in conflict is met die landen heeft het een belang erbij om die landen te bevechten, niet andere landen. Maar we zien het tegenovergestelde, namelijk dat het Iraanse regime wild om zich heen begon te slaan alles en iedereen in de regio aan te vallen, tot Azerbeidzjan en Cyprus toe.
Op wat vliegend materieel (F35, Chinook, Apache, transport vliegtuigen etc) en luchtafweer na, inderdaad overwegend non-USA.quote:
xcancel ipv xquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef vosss het volgende:
Ik kan de berichten onder tweets al heel lang niet meer lezen. Heb geen account. Is er een mogelijkheid om die te lezen zonder account?
F35 gevechtsvliegtuigen van Lockheed Martinquote:
Jij komt met bronnen die je afhaalt van het internet. Als ik kom met een bron in een discussie dat hep gestaen op FOK! dat Rob Jetten op vrouwen valt, betekent niet dat deze waar is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kijk, weer een drogreden. Ik kom aan met bronnen. Jij gelooft die bronnen niet en dus is het niet waar.
Klassiekertje weer, ga zo door!
Kijk de aanschaf van Pakistaanse nukes betaalt zich nu uit voor SA.quote:
nu de landmachtquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Laten we eens onze luchtmacht nemen:
A.330MRTT - Europees - superieur t.o.v. KC-46
AH-64 - Amerikaans
AS.532 - Europees - omdat het moest - KLu wilde het liefst UH-60 - politiek wilde een verdeling
C-130 - Amerikaans
CH-47 - Amerikaans
F-35 - Amerikaans
GLF-G650 - Amerikaans
MQ-9 - Amerikaans
NH-90 - Europees - inferieur aan SH-60
PC-7 - Europees - prima product - binnenkort vervangen door PC-7MKX
Je gaat gewoon maar door hè? Jij zegt dus dat gepubliceerde video's en andere internetbronnen allemaal niet te vertrouwen zijn. En dus is het niet waar.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:07 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij komt met bronnen die afhaalt van het internet. Als ik kom met een bron in een discussie dat hep gestaen op FOK! dat Rob Jetten op vrouwen valt, betekent niet dat deze waar is.
Bij het 4500 keer kleinere Gaza heeft dat anders toch al gauw een jaar of 2 geduurd.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
daarna de marine en de marechausseequote:
Nee precies.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de VS en Israël degenen zijn waar Iran mee in een conflict is, niet andere landen.
[..]
Leuke poging tot een valse vergelijking. De VS is natuurlijk geen theocratie zoals Iran dat wel is.
Bij Gaza hebben ze nog rekening gehouden met het feit dat er mensen wonen. Trump lijkt daar (als we zijn plannen mogen geloven) niet echt trek in te hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Bij het 4500 keer kleinere Gaza heeft dat anders toch al gauw een jaar of 2 geduurd.
Ah, ja. Trump gooit een atoombom op Teheran, Poetin denkt: dan mag ik dat ook. En als hij de EU wil pakken, gaat de eerste kernbom op Rotterdam.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Tenzij het je oprecht niks boeit. En het geeft Iran de laatste kans zich over te geven en stoppen met de wereldeconomie gijzelen.
In Rotterdam hebben ze wel ervaring met bommen. Lijkt me verder nogal overdreven wat je schetst.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ja. Trump gooit een atoombom op Teheran, Poetin denkt: dan mag ik dat ook. En als hij de EU wil pakken, gaat de eerste kernbom op Rotterdam.
geen zin inquote:
Nou, als die bom valt, dan maar hier in Rotterdam. Dat schijnt een hele abrupte dood te zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ja. Trump gooit een atoombom op Teheran, Poetin denkt: dan mag ik dat ook. En als hij de EU wil pakken, gaat de eerste kernbom op Rotterdam.
En dan hebben nog dronken Hegseth die denkt dat hij een kruisvaarder is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De VS (het machtigste land ter wereld) heeft gewoon evangelisten op hoge posities die geloven in de Rapture en actief het einde van de wereld willen inluiden. Persoonlijk vind ik het niet zo handig en wenselijk, maar daarover kunnen de meningen verschillen.
flauwquote:
ook niet die van mijquote:
Voor de geinquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan hebben nog dronken Hegseth die denkt dat hij een kruisvaarder is.![]()
En als je de rest van onze wapens neemt?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
AH-64 - Amerikaans
AS.532 - Europees - omdat het moest - KLu wilde het liefst UH-60 - politiek wilde een verdeling
C-130 - Amerikaans
CH-47 - Amerikaans
F-35 - Amerikaans
GLF-G650 - Amerikaans
MQ-9 - Amerikaans
Ja maak eens een lijstje voor ons.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En als je de rest van onze wapens neemt?
Inderdaad. Religieus zijn maakt een land an sich nog geen theocratie.quote:
Ja, onze luchtmacht geilt enorm op Amerikaanse wapensystemen. Ze betalen zelfs mee aan de ontwikkeling ervan en ze staan altijd vooraan de rij als er wat nieuws is. Alleen de duurste Amerikaanse wapens zijn goed genoeg.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
AH-64 - Amerikaans
C-130 - Amerikaans
CH-47 - Amerikaans
F-35 - Amerikaans
GLF-G650 - Amerikaans
MQ-9 - Amerikaans
Niet in de klassieke vorm. Ondertussen is er met het uitvoeren van Project 2025 natuurlijk gewoon een diepreligieuze schaduwregering actief. Wel één die verdomd inconsequent is, door Trump te verafgoden en hem als vervanger van Jezus neer te zetten onlangs. Dus je kunt jezelf afvragen of de christenfascisten het als doel of als middel zien.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Religieus zijn maakt een land an sich nog geen theocratie.
Wel vreemd, want Trump zei juist dat de oorlog al was gewonnen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Onnodig eigenlijk, zonde van het geld, verschuil je gewoon in een kleuterschooltje of achter een kinderwagen en als ze je dan toch beschieten ga je huilzeuren dat dat oneerlijk is en een genocide.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, onze luchtmacht geilt enorm op Amerikaanse wapensystemen. Ze betalen zelfs mee aan de ontwikkeling ervan en ze staan altijd vooraan de rij als er wat nieuws is. Alleen de duurste Amerikaanse wapens zijn goed genoeg.
Vreemd genoeg gaan mensen die deze oorlog constant verdedigen daar nooit op in.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wel vreemd, want Trump zei juist dat de oorlog al was gewonnen.
Interessant wel. Trump wilt heel Iran uitmoorden vanwege wat olie en Iran is de moordenaar.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:23 schreef UitStraling het volgende:
maak een ander dood en je krijgt 72 vagina's
Feudalisme, met Trump als keizer en de techbro's als koningen en andere adel. Geen democratie, geen rechten voor andere mensen dan Blanke Mannen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:25 schreef Friggles het volgende:
[..]
Niet in de klassieke vorm. Ondertussen is er met het uitvoeren van Project 2025 natuurlijk gewoon een diepreligieuze schaduwregering actief. Wel één die verdomd inconsequent is, door Trump te verafgoden en hem als vervanger van Jezus neer te zetten onlangs. Dus je kunt jezelf afvragen of de christenfascisten het als doel of als middel zien.
De ironie is hier om te ruiken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
Men kan toch terugvechten tegen de VS en Israël zonder hier anderen bij te betrekken?
Dat zijn het ook, ze vallen moslims aan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan hebben nog dronken Hegseth die denkt dat hij een kruisvaarder is.![]()
Daar zet je een plan voor op, praat met experts (wespenverwijderaars) en gaat niet zelf uit de losse pols te werk.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een slimme vent lokt ze dan met siroop en een wespenval.
Dus dit is dan toch wel gewoon weer een ordinaire godsdienstige oorlog?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn het ook, ze vallen moslims aan.
De eeuwige vijand. "There can be only one!"quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
IQ van 146 hier, jij?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Interessant wel. Trump wilt heel Iran uitmoorden vanwege wat olie en Iran is de moordenaar.
Best interessant hoe het in een brein aan toe gaat van iemand die waarschijnlijk niet verder is gekomen dan LWOO
En critici, journalisten, oppositie, links, rechters, zelfs de voorzitter van de centrale bank.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Begin nu ook te zien hoe Trump met de meisjes omging op dat eiland.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vance: aanval op Kharg geen escalatie
Oh oke
Israëlische media meldden dat de Israëlische luchtmacht spoortrajecten en bruggen in Iran heeft aangevallen.
Here we go...
Als je graag wil dat de leden van de NAVO meewerken, dan is dat wel zo handig.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met wie hadden de VS en Israël dan moeten overleggen?
Overleggen is zo on Trumpiaans. Hielenlikken, yes daddy zeggen en ja knikken is het enige wat Trump en zijn "adviseurs" verstaanquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je graag wil dat de leden van de NAVO meewerken, dan is dat wel zo handig.
Mwa, ik geloof dat het gewoon gaat om de kernwapens, echter, een kernwapen op Iran gooien op Iran om te zorgen dat ze er zelf geen maken zou wel ironisch zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus dit is dan toch wel gewoon weer een ordinaire godsdienstige oorlog?
En nog steeds figuren in het topic die van alles uit de kast halen om vooral geen kritiek op Trump en co te leveren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:51 schreef RotatoR het volgende:
Zelfs hardcore MAGA spreekt zich openlijk uit tegen Trump:
[ x ]
[ x ]
Wie dan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En nog steeds figuren in het topic die van alles uit de kast halen om vooral geen kritiek op Trump en co te leveren.
Of gaan we er allemaal last van krijgen? Dit heeft hoe dan ook nogal wat consequenties op de lange termijn.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:54 schreef damsco het volgende:
Nou we gaan het zien wie er gelijk krijgt. Gaat Iran op de knieën gebracht worden of druipt de VS af.
De helft daarvan zit zwaar onder de invloed van AIPAC, dat wordt niks dus.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:36 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop dat de Democraten ooit het lef en de ballen krijgen om iedereen die ook maar iets heeft bijgedragen aan deze regering te berechten en zwaar te straffen. Echt het meest walgelijke kabinet allertijden.
Wat zouden deze figuren doen als Nederland wordt binnengevallen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En nog steeds figuren in het topic die van alles uit de kast halen om vooral geen kritiek op Trump en co te leveren.
Dat levert je hier een ban op.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
A whole civilization will die tonight. Iets zeer normaals om te posten
Bijzondere complottheorie dit wel. Heb je hier verder ook nog bewijzen van?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De helft daarvan zit zwaar onder de invloed van AIPAC, dat wordt niks dus.
Bespaar jezelf een hoop ellende, doe het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef vosss het volgende:
Ik kan de berichten onder tweets al heel lang niet meer lezen. Heb geen account. Is er een mogelijkheid om die te lezen zonder account?
Als ze zich gewoon wat minder bezig zouden houden met terreur en moorden en dreigen elke Jood en Westerling op Aarde te vernietigen zou dit uiteraard niet nodig zijn, je kunt niet ongestraft blijven moorden en verkrachten, dat komt je een keer duur te staan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mwa, ik geloof dat het gewoon gaat om de kernwapens, echter, een kernwapen op Iran gooien op Iran om te zorgen dat ze er zelf geen maken zou wel ironisch zijn.
Ik heb op de Frontpage wel eens gelijkwaardig gelezen. Over het oproepen tot geweld tegen bepaalde mensen, stond er een paar dagen later nog steeds op.quote:
Ik zet inderdaad zelden TRs. Ik probeer meestal een discussie opgang te krijgen, maar dat blijkt helaas vaak erg lastig.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:
HR lijkt mij overigens niet zo'n type die uitlokt en dan geniepig alles gaat tr'en.
Die geniet te veel van de aandacht
Dat AIPAC een van de meest invloedrijke lobby’s allertijden is? Ga zelf eens Googlen. Wij hoeven dat werk niet voor je te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere complottheorie dit wel. Heb je hier verder ook nog bewijzen van?
Miller staat zich juist ergens af te trekken, dit is allemaal dingen waar die zelfs in zijn dromen bij dacht dat het nooit zou gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:02 schreef -XOR- het volgende:
Stephen Miller is ingeruild voor Jack Daniels?
Ben jij zelf Joods? Ik heb je die vraag nooit zien beantwoorden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zet inderdaad zelden TRs. Ik probeer meestal een discussie opgang te krijgen, maar dat blijkt helaas vaak erg lastig.
Vreemd, die zijn net nog gered door oom Donald.quote:
Maar iraniers maken juist wel de mooiste architectuur met baksteen. Dus dan gaan er weer wat puntjes bij toch?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als ze zich gewoon wat minder bezig zouden houden met terreur en moorden en dreigen elke Jood en Westerling op Aarde te vernietigen zou dit uiteraard niet nodig zijn, je kunt niet ongestraft blijven moorden en verkrachten, dat komt je een keer duur te staan.
Dat AIPAC lobbyt klopt zeker, maar er zijn zoveel lobbygroepen. Het valt wat dat betreft op dat er juist rond AIPAC nogal veel complottheorieën zijn ontstaan. De claim was hier namelijk dat de helft van de Democraten onder invloed zou van AIPAC, dan ben ik benieuwd naar de bewijzen daarvan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:40 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat AIPAC een van de meest invloedrijke lobby’s allertijden is? Ga zelf eens Googlen. Wij hoeven dat werk niet voor je te doen.
Wat ik zeg, links loopt weg met Tuckerquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tucker heeft af en toe best interessante gasten en sinds hij niet meer bij Fox News zit is hij als interviewer ook een stuk beter te pruimen, hij laat mensen nu tenminste uitpraten zonder ze steeds in de rede te vallen.
Een van beste afleveringen van de laatste tijd is trouwens die met een Joodse documentaire maker over de corruptie van Netanyahu. Echt een eye-opener.
Ze zullen wel moeten dan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar iraniers maken juist wel de mooiste architectuur met baksteen. Dus dan gaan er weer wat puntjes bij toch?
Moest lachen. Wat voor discussie wil je dan opgang krijgen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zet inderdaad zelden TRs. Ik probeer meestal een discussie opgang te krijgen, maar dat blijkt helaas vaak erg lastig.
Als je de middelen hebt om een gewapend conflict in welke fase dan ook in jouw voordeel te beslechten kun je dat prima roepen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wel vreemd, want Trump zei juist dat de oorlog al was gewonnen.
Ik weet niet of het klopt maar bij de democraten was er geen kritiek mogelijk op de regering Netanyahu, zijn extreem-rechtse bewindspersonen en de genocide in Gazaquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat AIPAC lobbyt klopt zeker, maar er zijn zoveel lobbygroepen. Het valt wat dat betreft op dat er juist rond AIPAC nogal veel complottheorieën zijn ontstaan. De claim was hier namelijk dat de helft van de Democraten onder invloed zou van AIPAC, dan ben ik benieuwd naar de bewijzen daarvan.
https://www.politico.com/(...)c-primaries-00162404quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat AIPAC lobbyt klopt zeker, maar er zijn zoveel lobbygroepen. Het valt wat dat betreft op dat er juist rond AIPAC nogal veel complottheorieën zijn ontstaan. De claim was hier namelijk dat de helft van de Democraten onder invloed zou van AIPAC, dan ben ik benieuwd naar de bewijzen daarvan.
Het is dan ook Amerikaans Christelijk. Vergeet die ene rijke gast op tv niet te doneren, God heeft hem vertelt dat alle arme mensen hun laatste centen aan hem moeten geven, en dat staat ie dan te vertellen in de enorme tuin tussen zijn gigantische villa en uitgebreide wagenpark in. God heeft gewoon een hele aparte smaak.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:25 schreef Friggles het volgende:
[..]
Niet in de klassieke vorm. Ondertussen is er met het uitvoeren van Project 2025 natuurlijk gewoon een diepreligieuze schaduwregering actief. Wel één die verdomd inconsequent is, door Trump te verafgoden en hem als vervanger van Jezus neer te zetten onlangs. Dus je kunt jezelf afvragen of de christenfascisten het als doel of als middel zien.
Subtiel hoorquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar als het allebei schurkenregimes zijn, waarom wil je dan Iran plat en niet de VS?
Bij Lindsey Graham zou je toch wel verwachten dat hij minimaal een miljoen dollar krijgt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
https://www.politico.com/(...)c-primaries-00162404
[ afbeelding ]
Leuk, gaan we elkaar vragen: Ben jij een jood?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:46 schreef Nexum het volgende:
@:HowardRoark je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Ik zou graag je persoonlijke reden voor je affiniteit met het Jodendom en met Israël willen weten.
Jij bent er in ieder geval eerlijk over.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat ook een onzinvraag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:46 schreef Nexum het volgende:
@:HowardRoark je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Ik zou graag je persoonlijke reden voor je affiniteit met het Jodendom en met Israël willen weten.
Half jaar geleden was het nog Groenland.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En critici, journalisten, oppositie, links, rechters, zelfs de voorzitter van de centrale bank.
Ik heb zo'n gevoel dat dit niet bij Iran blijft.
Zo’n rare vraag is dat toch niet? Er is verder ook niks mis mee, maar het zou wel een hoop verklaren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuk, gaan we elkaar vragen: Ben jij een jood?
Wordt het vast gezelliger op.
Misschien kunnen we een davidstericoontje maken voor joodse accountsquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuk, gaan we elkaar vragen: Ben jij een jood?
Wordt het vast gezelliger op.
Lang geleden dat Joden zich op afroep moesten identificeren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:46 schreef Nexum het volgende:
Eind januari toch?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Half jaar geleden was het nog Groenland.
Wat maakt dat je dat een onzinvraag vindt? Als een moslim zich hier heel erg zou bekommeren om de Palestijnen dan zouden mensen daar ook iets van vinden. Het omgekeerde kan toch ook iets oproepen? Ik ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat ook een onzinvraag.
Ja, dat is een rare vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zo’n rare vraag is dat toch niet? Er is verder ook niks mis mee, maar het zou wel een hoop verklaren.
Wat verklaart dat dan? Niet elke jood is pro-Netanyanu.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zo’n rare vraag is dat toch niet? Er is verder ook niks mis mee, maar het zou wel een hoop verklaren.
Het verbaast mij dat er geen retoriek volgt dat luidt dat de Iraniers de vrijheid nodig hebben die ze verdienen door ze allemaal te vermoorden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja blijkbaar is niet alleen in Gaza, maar ook in Iran in de ogen van onze huis-magaas het grootschalig vermoorden van non-combattanten en vernietiging van civiele infrastructuur een prima idee. Misschien wel een beetje vreemd wanneer het doel de bescherming van de Iraanse bevolking was? Oh wacht, dat was drie weken geleden.
Dat onze trumpanzees nog niet door hebben dat dit soort wanhopige en kinderlijke dreigementen nogal contraproductief zijn en het regime juist sterken in de gedachte dat ze blijkbaar lekker bezig zijn, tja daarvoor is een iq van 146 nodig, dat begrijp ik.
Heb hier 5 albums liggen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat ik zeg, links loopt weg met Tucker![]()
Nog even en we krijgen een lofzang over Kanye West
Lekker gewerkt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat is een rare vraag.
Als je aanvoelt dat je de ander niet kan overtuigen, laat het dan. Scheelt een hoop diarree om doorheen te scrollen voor de rest ook.
Dat allemaal vermoorden zegt volgens mij niemand hier? Maar ze mogen best helemaal naar de moeder worden gebombardeerd als het gaat om infrastructuur.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat er geen retoriek volgt dat luidt dat de Iraniers de vrijheid nodig hebben die ze verdienen door ze allemaal te vermoorden.
Wat wel of niet winnen is, is dan weer zeer persoonlijk gericht op Trump zelf. En als ie verliest, dan zegt ie alsnog dat ie gewonnen heeft. Daarom is het bizar dat die meneer nog steeds in het Witte Huis mag zitten, dan faalt die gehele constitution.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de middelen hebt om een gewapend conflict in welke fase dan ook in jouw voordeel te beslechten kun je dat prima roepen.
Wij spelen een potje schaak en de winnaar krijgt 20 euro. Als jij wint schiet ik je dood en pak ik je 20 euro. Dat is een beetje de Trump manier van denken. Hij wil altijd winnen.
En de andere helft van de islamquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De helft daarvan zit zwaar onder de invloed van AIPAC, dat wordt niks dus.
Is er nu wel of geen regime? Het verandert met de seconde.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:45 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Ik heb er nog geen met vertaling gevonden Alleen dit stukje "Het terroristische regime in Iran verder verpletteren >>"
‘Blijf uit de buurt bij gebouwen met meerdere verdiepingen’.quote:
Die vraag is al de afgelopen al meerdere keren gesteld en ook beantwoord. Zie bijvoorbeeld hier .quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:49 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat maakt dat je dat een onzinvraag vindt? Als een moslim zich hier heel erg zou bekommeren om de Palestijnen dan zouden mensen daar ook iets van vinden. Het omgekeerde kan toch ook iets oproepen? Ik ben wel benieuwd.
Zelfs in mijn dorpje van nog geen 750 inwoners is dat onmogelijk, aangezien alle woningen hier een zolder hebben 😱quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
‘Blijf uit de buurt bij gebouwen met meerdere verdiepingen’.
Dat lijkt me wel lastig.
Ja mee eens hoor, het is echt een mongool eerste klas. Maar op een zieke manier wel heel effectief. Elke andere president ging er met hangende pootjes uit en hij overweegt een genocide.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat wel of niet winnen is, is dan weer zeer persoonlijk gericht op Trump zelf. En als ie verliest, dan zegt ie alsnog dat ie gewonnen heeft. Daarom is het bizar dat die meneer nog steeds in het Witte Huis mag zitten, dan faalt die gehele constitution.
Elke jood is toch een zionistquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat verklaart dat dan? Niet elke jood is pro-Netanyanu.
Niet zo zeer moslimhaat maar een haat aan alles wat niet Joods is. Christenen worden in bepaalde plekken van het heilige land ook onder gespuugd door de wat radicalere appelsapjes.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Maar even, de complete burgerinfrastructuur van Iran vernietigen is omdat? Het enige dat ik kan bedenken is pure moslimhaat vanuit Israël. Want regime change ga je er niet mee bewerkstelligen en het zogenaamde atoomwapenprogramma is ook al kapot toch?
Ik weet niet precies wat dat is, maar zag op insta ook een filmpje van een jongen die uit protest daar muziek ging maken, hij vertelde tegen het regime te zijn maar het niet eens te zijn met de aanval op de infrastructuur en energiebronnen, omdat de gewone bevolking dan de Sjaak is. Niks geen dwang, maar een protest uit vrije wil.quote:
Ik denk niet dat dit erg helpt tegen raketten. Maar kan het mis hebbenquote:
Appelsapjes?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:00 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Niet zo zeer moslimhaat maar een haat aan alles wat niet Joods is. Christenen worden in bepaalde plekken van het heilige land ook onder gespuugd door de wat radicalere appelsapjes.
Af en toe een Jazeera erbij pakken is soms wel grappig.quote:The most viral exchange occurred over Trump’s blunt demand to “Open the Strait”. The Iranian embassy in Zimbabwe casually said on X: “We’ve lost the keys.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |