abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220526264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:17 schreef Haags het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat als we morgenochtend wakker worden er geen brug en energiecentrale meer overeind staat in Iran? :')
Sterker nog, de hele Iraanse beschaving is dan gewist. Als hij daad bij het woord voegt.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 15:18:42 #52
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220526265
quote:
88s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
als Iran zegt, val mij aan en ik sluit de straat af

dan is het natuurlijk niet raar om het dan in de schoenen van de VS en Israel te schuiven, die zijn gaan aanvallen in de volle wetenschap wat de consequentie daarvan is
Ik vermoed dat ze enig advies terzijde hebben geschoven want MURIUCA YEAH STRONGEST ARMY EVER B:)B , en gewoon echt dachten dat het in een paar dagen klaar zou zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 15:18:48 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220526266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Je maakt de misrekening dat het om politiek en argumenten gaat terwijl simpelweg het recht van de sterkste telt. En Trump is overal toe in staat als het om geld en kiezers gaat.
dat was niet de stelling die waar ik op reageer dus die conclusie die je trekt is ook volledig uit de lucht gegrepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220526269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Trump heeft Iran zelf min of meer gedwongen de wereldhandel te gijzelen. Dit is zijn en Bibi's schuld. Het is echt zo bijzonder om hier mensen oorzaak-gevolg door elkaar te zien halen. Net als Putin kan hij het heel eenvoudig afmaken door gewoon te stoppen en terug te gaan. America first. Lekker stoppen met politie-agentje te spelen in de wereld en dat aan de volwassenen overlaten.
Besef hoe achterlijk de gemiddelde mens is

En de helft is nog achterlijker dan dat
pi_220526270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar als het allebei schurkenregimes zijn, waarom wil je dan Iran plat en niet de VS?
Omdat Iran verder niet relevant is. Ze moeten de olie door laten en snel ook.
blablablabla
pi_220526272
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het treft namelijk allerlei landen die niets met deze oorlog te maken heeft. Als de reactie van Oekraïne zou zijn geweest om na de inval van Rusland, vervolgens Warschau te bombarderen, was dat even idioot geweest.
Wat als Frankrijk de straat van Calais zou blokkeren?
pi_220526273
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is natuurlijk een keuze van het Iraanse regime zelf. Raar om dit in de schoenen van de VS en Israël te schuiven.
Deze act neemt echt steeds ergere vormen aan -O-

Israel en de VS vallen Iran aan. Niet andersom en de oorlog is ook niet getriggered.
Israel en de VS hebben besloten uit het niets om Iran aan te vallen.

Dan moet je niet gaan janken dat Iran maatregelen neemt, zoals de straat van Hormuz afsluiten.
Iran doet dat, maar de schuld ligt toch echt bij Israel en de VS.
pi_220526274
quote:
88s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:15 schreef sp3c het volgende:
als Iran zegt, val mij aan en ik sluit de straat af

dan is het natuurlijk niet raar om het dan in de schoenen van de VS en Israel te schuiven, die zijn gaan aanvallen in de volle wetenschap wat de consequentie daarvan is
Er is een reden dat geen enkele Amerikaanse president tot dusver directe aanvallen op Iran heeft aangedurfd. Dat is echt niet omdat men niet wist dat de VS volledig militair superieur was aan Iran.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220526275
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Zelfde als Oekraïne. Als ze zich nu gewoon in hadden laten lijven door Rusland dan was heel die oorlog niet nodig geweest.
Misschien had Iran dan wat meer Shaded drones naar Moskou moeten sturen.
blablablabla
pi_220526281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat Iran verder niet relevant is. Ze moeten de olie door laten en snel ook.
Als Trump elke keer zijn zin krijgt is olie op de lange termijn het minst waar je je zorgen over hoeft te maken.

Zoals ik al eerder schreef, het plan was eerst Groenland. Het was dat de senaat en legertop dreigde met afzetting. Een legertop dat daarna vervangen is.
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:20:40 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220526284
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Iedereen en z'n driedubbel demente goudvis wist dat Iran dat zou doen, dus lijkt me heel logisch om de VS en Israel daarop aan te kijken wanneer zij op eigen houtje besluiten om met een knuppel tegen dat wespennest te slaan.
Nee hoor, een actie van het Iraanse regime is een verantwoordelijkheid die alleen zij dragen.

Waarom niet tegen de VS en Israël strijden zonder de wereldeconomie proberen te treffen? Dit is immers wat het Iraanse regime zo graag wilde. Zij praten al decennialang niet bepaald vriendelijk over Israël en de VS, waarvan men zelfs openlijk heeft gezegd Israël te willen vernietigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 15:20:50 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220526287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat als Frankrijk de straat van Calais zou blokkeren?
of Turkije de Dardanellen

of wacht eens ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220526288
Maargoed, stel hij gooit wat tactical nukes, wat kunnen we verwachten daarna van de rest van de wereld?
Koppen wij er een van China of Rusland? Of gaan ze allemaal tegelijk de lucht in?
vosss is de naam,
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:21:12 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220526290
Stonden hier al een tijdje vier stratotankers van het Amerikaanse leger op de luchthaven. Deze middag bomvol vertrokken :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220526291
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als de VS je plat bombardeert moet je op je knietjes bij Trump komen smeken wat je allemaal voor ze kunt doen zodat ze er mee stoppen. Zoals een Amerikaanse staat worden zonder eigen bestuur en ieder jaar enorme betalingen aan de Amerikaanse Keizer doen, zodat hij het niet meer doet.

Maar dat jij dat zou doen, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook gaan doen.
Trump is het van plan de rest van de meningkjes doet helemaal niet ter zake. Die van Iran al helemaal niet.
blablablabla
pi_220526292
Elan over een paar maanden als Trump gebruikt maakt van de The Hague Invasion Act: "Ja de schuld van Jetten, moet hij maar de ICC eruit gooien"
pi_220526293
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:21:42 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220526295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Je maakt de misrekening dat het om politiek en argumenten gaat terwijl simpelweg het recht van de sterkste telt. En Trump is overal toe in staat als het om geld en kiezers gaat.
Dat ie daartoe in staat is, dat geloof ik ook wel. Maar 'het recht van de sterkste' is vooral voor mensen die niet slim genoeg zijn om te praten en lijkt mij voor de mensheid zelf een stap terug in het Westen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220526297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als Trump elke keer zijn zin krijgt is olie op de lange termijn het minst waar je je zorgen over hoeft te maken.

Zoals ik al eerder schreef, het plan was eerst Groenland. Het was dat de senaat en legertop dreigde met afzetting. Een legertop dat daarna vervangen is.
De senaat, kan die nog iets?
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 15:21:55 #70
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220526304
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef vosss het volgende:
Maargoed, stel hij gooit wat tactical nukes, wat kunnen we verwachten daarna van de rest van de wereld?
Koppen wij er een van China of Rusland? Of gaan ze allemaal tegelijk de lucht in?
Dan ziet Poetin zijn kans schoon in Oekraïne...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:22:03 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220526306
Zeg @HowardRoark als jij lekker op een terrasje zit te bieren, lekker weertje koud biertje niks aan de hand alles is mooi, en ik sla met een knuppel tegen het wespennest boven jouw hoofd, wie geef je dan de schuld als je gestoken wordt: mij, of de wespen?
Huilen dan.
pi_220526310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:04 schreef Vallon het volgende:
TT heeft veel weg van een walgelijk verleden dat we nu met termen zien worden herhaald.

CNN, tragikomisch hoe tal van Republiekijnen de term "vernietigen van een beschaving" uitleggen dat het hier slechts gaat om stukmaken van bruggen, wegen en energie voorzieningen. het alleen maar de bedoeling is om de bevolking te bevrijden van hun onderdrukkers.
Vervolgens daar als (bijkans) in dat afgesproken draaiboek, zich vasthouden aan dat het verantwoord is.

Oeoa manier kunnen veel mensen ze zich niet over hun zelf ingestelde cognitieve dissonantie heen zetten.
Opvallend blijft, hoe de imo niet mis te verstane woorden worden verzacht of anders uitgelegd.

Zelfs hoop ik vurig op een TACO om mij dan in te vermaken want dit gaat anders volstrekt - voor iedereen - de foute kant op. Het is net of ik de geschiedenis opnieuw voorbij zie komen en nog steeds niet begrijp hoe in beginsel redelijke mensen dus kunnen verworden tot tirranieke gez(w)ellen.
Dat was ook het idee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220526311
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef vosss het volgende:
Dat zijn ze nu heel druk allemaal aan het bedenken.
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:22:42 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220526312
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan ziet Poetin zijn kans schoon in Oekraïne...
En ook Taiwan zal ook nog lang licht geven in het donker.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220526313
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Zeg @:howardroark als jij lekker op een terrasje zit te bieren, lekker weertje niks aan de hand alles is mooi, en ik sla met een knuppel tegen het wespennest boven jouw hoofd, wie geef je dan de schuld als je gestoken wordt: mij, of de wespen?
De wespen als die jou al 40 jaar lang steken. Dan snap ik wel dat je er klaar mee bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')