D66 blokkeert de implementatie van de nieuwe Europese terugkeerwet, waarmee de partij afspraken uit het regeerakkoord over een strenger asielbeleid negeert. Deze opstelling frustreert de coalitie en vertraagt noodzakelijke maatregelen voor het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, wat de druk op de opvangketen in stand houdt.quote:Coalitie niet op één lijn over EU-terugkeerwet, ondanks regeerakkoord
De Kamer stemde vandaag in met het EU-migratiepact, maar over de bijbehorende terugkeerwet is onenigheid binnen de coalitie. In het coalitieakkoord hebben D66, VVD en CDA opgeschreven dat ze de nieuwe EU-terugkeerverordening steunen, maar D66 wil daarop terugkomen.
Volgens D66 is er in Brussel uiteindelijk "een veel strenger pakket" aangenomen dan voorzien. "Ik denk dat we hierover moeten gaan praten", zegt Kamerlid Van Asten tegen Nieuwsuur.
VVD-Kamerlid Ellian voelt daar niks voor. "Er is toch geen Spaans bij?", zegt hij over de afspraak in het coalitieakkoord. "Als je hier aan gaat morrelen dan morrel je feitelijk aan de grotere afspraak dat we migratie maximaal gaan beperken." Hij wijst erop dat hem betreft de terugkeerverordening "essentieel" is.
Zo staat zijn CDA-collega er ook in. "De tekst in het coalitieakkoord is heel helder", zegt Kamerlid Straatman. "Wat het CDA betreft gaan we daar geen verandering in aanbrengen."
De terugkeerwet geldt als het sluitstuk van het asiel- en migratiepact, het Europese beleid dat in juni ingaat. In het pact wordt geregeld dat asielzoekers aan de buitengrenzen worden tegengehouden en beoordeeld. Om mensen die geen kans meer maken om te mogen blijven terug te sturen, was nog een terugkeerwet nodig.
Terugkeerhubs
Over het voorstel was de afgelopen tijd veel te doen in Brussel. Vorige maand stemde het Europees Parlement in met een plan dat verder gaat dan een voorstel van VVD-onderhandelaar Azmani dat eerder voorlag.
De wet maakt het makkelijker om uitgeprocedeerde mensen sneller uit te zetten, ook naar plekken buiten de Europese Unie. Dat zijn de zogenoemde 'terugkeerhubs'. Het plan werd aangenomen met steun van de christendemocraten, de rechts-conservatieven en de radicaal- en extreemrechtse partijen.
De partij van Van Asten stemde in Brussel tegen het nieuwe voorstel. D66 is het er onder meer niet mee eens dat gezinnen met kinderen naar de 'hubs' buiten de EU kunnen worden gestuurd. "Dat is een majeure wijziging ten opzichte van het voorstel dat er lag ten tijde van het sluiten van coalitieakkoord", aldus het Tweede Kamerlid.
'Groot deel uitwerking'
Minister-president Jetten (ook D66) wil niet echt ingaan op de vraag of hij de inhoudelijk bezwaren van zijn partij deelt. Volgens hem zit er nog "een heel groot deel uitwerking achter" de terugkeerwet en lopen er nog onderhandelingen over die uitwerking. Tegelijk benadrukt Jetten dat het coalitieakkoord "heel helder" is.
Ook VVD-Kamerlid Ellian stipt aan dat de onderhandelingen in Europa nog gaande zijn. "Maar wat daar uitkomt dat gaan we steunen." Hij zegt best in gesprek te willen met D66 - "mijn deur staat altijd open" - maar van gedachten veranderen, zit er voor hem niet in. "De terugkeerverordening is superessentieel, dus ik ben daar duidelijk over."
Net als over het migratiepact moet de Tweede Kamer zich ook nog over de Europese terugkeerwet buigen. Het is niet bekend wanneer dat gaat gebeuren.
https://nos.nl/artikel/26(...)ndanks-regeerakkoord
Al die zwevende kiezers die dachten dat d66 het walhalla zou zijn en ze eindelijk krijgen waar ze al jaren op hoopte: LPF, SP, PVV, FVD, BBB, NSC, D66quote:Op donderdag 2 april 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat D66 maar compleet gedecimeerd mag worden bij de volgende verkiezingen.
Is dit geen paradox?quote:Op donderdag 2 april 2026 17:36 schreef Cruzinats het volgende:
Als D66 stemmers zelfstandig konden nadenken zouden ze nu heel boos zijn.
Jij denkt dat mensen massaal op D66 gestemd hebben omdat ze een heel streng asiel beleid wilde?quote:Op donderdag 2 april 2026 17:36 schreef Cruzinats het volgende:
Als D66 stemmers zelfstandig konden nadenken zouden ze nu heel boos zijn.
De D66 campagne stond bol van het populisme. Mensen krijgen absoluut niet wat er in het verkiezingsprogramma stond en de mooie metaforen van Rob Jetten.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen massaal op D66 gestemd hebben omdat ze een heel streng asiel beleid wilde?
Sinds wanneer was D66 de vaandel drager van het anti immigratie thema. Dacht dat wilders dit was?
Dus jij denkt dat D66 kiezers massaal dit een belangrijk punt gaan vinden. denk dat 95% van hun stemmers schouder ophalend zullen reageren (als ze er sowieso al niet partij stand punt steunen).quote:Op donderdag 2 april 2026 17:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De D66 campagne stond bol van het populisme. Mensen krijgen absoluut niet wat er in het verkiezingsprogramma stond en de mooie metaforen van Rob Jetten.
Het wordt een mooie boel als we op die manier politiek gaan bedrijven.."ach dat boeit ze toch niet" om je vervolgens niet meer aan een voorgenomen afspraken te hoeven houden.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat D66 kiezers massaal dit een belangrijk punt gaan vinden. denk dat 95% van hun stemmers schouder ophalend zullen reageren (als ze er sowieso al niet partij stand punt steunen).
Er is meer dan immigratie voor heel veel nederlanders.
Mensen die immigratie het aller belangrijkste vinden stemmen PVV en FvD. Dan weet je precies dat voor alle andere zetels immigratie een thema is, maar nooit het enige of aller belangrijkste thema.
D66 heeft in juli vorig jaar zulke blatante populistische draaikonterij laten zien over migratie dat het me verbaast dat mensen daar zo in mee zijn gegaan. De ene week een vernietigende tweet tegen anti-migratie, de week erna heeft de spindoctor besloten dat er een officieel bericht uitgegaan moest worden dat d66 toch besloten heeft dat migratie aangepakt moest worden (ze stonden toen erg slecht in de peilingen). Politiek, tja.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen massaal op D66 gestemd hebben omdat ze een heel streng asiel beleid wilde?
Sinds wanneer was D66 de vaandel drager van het anti immigratie thema. Dacht dat wilders dit was?
Mensen stemmen hier zelf voor, keer op keer. VVD is puntje bij paaltje net zo ergquote:Op donderdag 2 april 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet, gewoon netjes de vier jaar uitdienen. D’66 heeft geen voet aan de grond in de gemeenteraden.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hou ik me echt zo slecht aan de afspraken dat dit nu het nieuwe ding is? D66 kan het verder denk ik wel vergeten.
Wanneer krijgen we weer nieuwe verkiezingen? Kan de VVD mooi het stokje weer gaan overnemen
Ze hebben niet voor niets de wachtgeldregeling intact gehouden zoals die isquote:Op donderdag 2 april 2026 18:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet, gewoon netjes de vier jaar uitdienen. D’66 heeft geen voet aan de grond in de gemeenteraden.
Bij nieuwe verkiezingen stemt mijn schoonmoeder gewoon weer D’66 tenzij ze zelf eens op de feiten wordt gedrukt door haar geliefde Jetten en Kaag. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
We zingen die vier jaar wel uit, liever dat dan dat dit zooitje eerst de boel sloopt en weer wachtgeld opstrijkt.
Natuurlijk, maar ze blijven zitten tot ze de puinhopen zelf leren opruimen. Niks geen motie van wantrouwen, das lekker makkelijk.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ze hebben niet voor niets de wachtgeldregeling intact gehouden zoals die isAllemaal vooropgezet.
Kun je nagaan hoe links het hier allemaal is.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:24 schreef RotatoR het volgende:
D66 had niet voorzien dat ze in de EU over rechts ingehaald zouden worden
Dan hebben ze gegarandeerd werk tot hun overlijden, lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ze blijven zitten tot ze de puinhopen zelf leren opruimen. Niks geen motie van wantrouwen, das lekker makkelijk.
Huichelaars.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Toen de tweede kamer vorige week tegen dat geld voor UNRWA stemde, ging D66 Sjoerd Sjoerdsma de miljoenen toch aan UNRWA geven. Want dat stond tenslotte in het coalitieakkoord.
Maar nu het D66 niet uitkomt, is het coalitieakkoord opeens niet zoveel meer waard?
Smerig dit.
De natte droom van d66, iedereen 'aan de slag' tot zn dood.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan hebben ze gegarandeerd werk tot hun overlijden, lijkt me ook niet de bedoeling.
En terroristensponsoren.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:37 schreef Seeburg54 het volgende:
D66 is een onbetrouwbare zooi. Je verwacht het niet.Op naar de stembus maar weer.
Maar niet als het ze niet uitkomt, natuurlijk.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
Migratiebeleid hebben we uit handen gegeven aan Europa (en rechters), dus moeten we ook doen wat zij zeggen. Zo werkt het nou eenmaal en daar heeft D66 het ook altijd over gehad.
Sjoerd liet zijn ware kleur inderdaad alweer zien..quote:Op donderdag 2 april 2026 18:39 schreef William_Papadin het volgende:
Oh, het backstabben van D66 is al begonnen. Sneller dan ik had gedacht maar totaal in de lijn der verwachting.
eu:quote:Over economie: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over mensen: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over maatschappij: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over zorg: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over geld: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over migratencrisis: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over milieu: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
Over je reet afvegen: Ja, euhm, meer EU is het antwoord
d66:quote:wij hebben een antwoord op de migrantencrisis!!
quote:Ja echt niet!!
Tis wel duidelijk dat Jetten de 4 jaar niet gaat halen zo, net begonnen en nu al breekt de pleuris uit.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:43 schreef Red_85 het volgende:
d66:
[..]
eu:
[..]
d66:
[..]![]()
Nu maar hopen dat het 3de kabinet op rij valt over de migrantencrisis.aan ze
Een stilstaande klok heeft ook minimaal een keer op een dag gelijk, dus zoals ze bij die kutclub in rotterdam zuid zeggen: geen woorden maar daden.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Altijd dat gelieg en gehuichel van die partij. Bij de campagne waren ze voor streng migratiebeleid. In het coalitieakkoord waren ze voor streng migratiebeleid.
Maar nu er streng migratiebeleid gaat komen, zijn ze opeens tegen.
Jetten maakt er nog een groter teringzooitje van dan Wilders.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tis wel duidelijk dat Jetten de 4 jaar niet gaat halen zo, net begonnen en nu al breekt de pleuris uit.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tis wel duidelijk dat Jetten de 4 jaar niet gaat halen zo, net begonnen en nu al breekt de pleuris uit.
Zou heerlijke karma zijn als hij er nog korter is als kabinet schoof.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jetten maakt er nog een groter teringzooitje van dan Wilders.
Wie had dat gedacht.
Je zou denken van niet. Maar ik verwacht nog meer ellende van die schijnheil van een Jetten.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En terroristensponsoren.
Kan het nog slechter met die partij en zn leden?
Jetten is vast ook al begonnen met het bouwen van steden. Of wacht…quote:Op donderdag 2 april 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik verwacht wel dat D66 bij eventuele volgende verkiezingen gruwelijk op de bek gaat. Wat een huichelachtige vieze club is dat zeg.
Valt mee, PVV is veel erger. Maar hier zal D66 gewoon moeten inbinden, het regeerakkoord is duidelijk. Zo'n kamerlid probeert de achterban een beetje te bespelen maar uiteindelijk zullen ze moeten luisteren naar de EU en hun coalitiepartners.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zelden zo'n populistische partij gezien als D66.
Tien nieuwe steden belovenquote:Op donderdag 2 april 2026 18:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Valt mee, PVV is veel erger. Maar hier zal D66 gewoon moeten inbinden, het regeerakkoord is duidelijk. Zo'n kamerlid probeert de achterban een beetje te bespelen maar uiteindelijk zullen ze moeten luisteren naar de EU en hun coalitiepartners.
Ze gaan er niet hier over uit stappen zoals Wilders deed.
Ik snap dat niet. Die jongen straalt een en al gluiperigheid uit met zijn narren grijns. Dat ziet zelfs een blinde.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jetten is vast ook al begonnen met het bouwen van steden. Of wacht…
Met straks dat gejank over stikstof.![]()
En al die mensen maar D66 stemmen vanwege het poppetje.
De partij staat bol van ondemocratisch handelen. Pia Dijkstra die ondanks verzochte kamerinstemming het pandemieverdrag tekende. Jan Paternotte die partijen wilde verbieden middels koninklijk besluit, faalhaas Tjeerd met zijn veestapel.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Tien nieuwe steden beloven
De meerderheid van de kamer gewoon naast je neerleggen (UNWRA)
Streng migratiebeleid beloven
Het coalitieakkoord niet willen uitvoeren
Het kan wel!
Het is een mindfuck voor ze.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:06 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, je moet dit een beetje in de context zien. D66 is natuurlijk geen partij die de migratie gaat afremmen.
Dat vindt men immers allemaal wel prima. Men stelt in zulke kringen te genieten van de 'diversiteit' die het brengt, maar trekt zich vervolgens terug in wijken met voornamelijk Westerse mensen en/of expats.
Ik ben verder wel benieuwd wat men zelf gaat aandragen als de reden om dit Europese beleid ter discussie te willen stellen. D66 wilde toch juist meer Europa? Blijkt dat dus enkel het geval is zolang het links en progressief beleid is.
Beetje naïef is het wel. Als je tussen de regels door leest en hun beleidsmatige acties en uitgangspunten van afgelopen jaren pakt dan valt de partij prima op haar merites te beoordelen.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:07 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb niet op ze gestemd.
Maar wat die paar kiezers betreft; ik kan me voorstellen dat het voelt als een fluim vol in je gezicht.
Dat rechts pro-eu is is toch al een tijdje zo? Sinds ze er achter zijn gekomen die oempaloempa europa haat werken ze ineens wel samen in europa.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:40 schreef Korenfok het volgende:
We gaan straks zien dat 'links' anti eu gaat worden en 'rechts' pro eu.
Tegen die tijd trappen mensen toch wel weer in de gladde praatjes van Jetten. Net zoals ze bij Rutte ook keer op keer hebben gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Kijk niet naar wat ze zeggen, maar wat ze doen/stemmen.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje naïef is het wel. Als je tussen de regels door leest en hun beleidsmatige acties en uitgangspunten van afgelopen jaren pakt dan valt de partij prima op haar merites te beoordelen.
Maar het is inderdaad ook een staaltje additioneel kiezersbedrog.
Ik vrees het ook. Maar een mens mag blijven hopen.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Tegen die tijd trappen mensen toch wel weer in de gladde praatjes van Jetten. Net zoals ze bij Rutte ook keer op keer hebben gedaan.
Daar mag net voor de verkiezingen wel veel meer de aandacht bij liggen ja. of steeds stemmingsuitslagen delen bijv.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk niet naar wat ze zeggen, maar wat ze doen/stemmen.
Die gasten zitten voor hun zelfquote:Op donderdag 2 april 2026 17:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De D66 campagne stond bol van het populisme. Mensen krijgen absoluut niet wat er in het verkiezingsprogramma stond en de mooie metaforen van Rob Jetten.
Maar mijn punt is dat vooral de mensen die op de rechtse oppositie gestemd hebben hier heel erg zwaar aan tillen.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het wordt een mooie boel als we op die manier politiek gaan bedrijven.."ach dat boeit ze toch niet" om je vervolgens niet meer aan een voorgenomen afspraken te hoeven houden.
Het is en blijft een hele rare manier van politiek. Tweede keer deze week dat D66 zich niet aan gemaakte afspraken (wil) houdenquote:Op donderdag 2 april 2026 19:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar mijn punt is dat vooral de mensen die op de rechtse oppositie gestemd hebben hier heel erg zwaar aan tillen.
Beetje als 65 is 65 argument tegen de PVV of EU standpunten in de ijskast veel van de mensen die ik ken die PVV stemmen vonden dat soort punten veel minder belangrijk dan strengere asiel wetten.
Kijk als D66 nu zou zeggen we gaan uit de EU, dat zal meer hun eigen achterban verantwaardigen.....
nu is vooral niet D66 stemmers en iedereen met een beetje democratische kennis weet dat er d66 ers zijn wie voor gezinshereniging zullen zijn.
Dat is een beetje bezijden het punt hier, directeur.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:46 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Volgens mij is er nog steeds een meerderheid van de TK vóór de EU uitzetdeal (VVD, CDA, PVV, FvD, JA21, BBB) dus kan de minister (CDA) er straks gewoon mee aan de slag. D66 kamerleden kunnen dwars liggen maar niets blokkeren.
De regering is echter niet verplicht om moties van de kamer uit te voeren.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:46 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Volgens mij is er nog steeds een meerderheid van de TK vóór de EU uitzetdeal dus kan de minister er straks gewoon mee aan de slag.
?quote:Op donderdag 2 april 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De regering is echter niet verplicht om moties van de kamer uit te voeren.
Naja toch wel fijn dat ze er gewoon mee aan de slag kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is een beetje bezijden het punt hier, directeur.
Heel fijn. Maar ook fijn om te weten dat D66 een extreem onbetrouwbare coalitiepartner is.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:52 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Naja toch wel fijn dat ze er gewoon mee aan de slag kunnen.
Ik hoop met je mee.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:51 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
?
De regering wil gewoon het coalitieakkoord uitvoeren en daar is op dit punt in de TK ook zonder D66 een meerderheid voor, dus een motie om de EU deal niet uit te voeren zal het niet eens halen.
Vergeet het maar. De Nederlander heeft besloten dat ze niet wil voortbestaan.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat maakt voor de Nederlandse burger toch geen verschil:quote:Op donderdag 2 april 2026 18:58 schreef Pisces29 het volgende:
Jetten is vast ook al begonnen met het bouwen van steden. Of wacht…
Leuk, maar dan krijgen we dus of meer VVD, of meer GL/PvdA.. en die laatste staan er ongeveer hetzelfde tegenover.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Uitventen van organen van iedereen en zn moeder aan iedereen en zn moeder.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De partij staat bol van ondemocratisch handelen. Pia Dijkstra die ondanks verzochte kamerinstemming het pandemieverdrag tekende. Jan Paternotte die partijen wilde verbieden middels koninklijk besluit, faalhaas Tjeerd met zijn veestapel.
Over ondeskundige Rob. J te zwijgen.
Echt een lachwekkend staatsgevaarlijk clubje.
Het ironische is dat D66 zich altijd verschuild achter EU regeltjes en met het moralistische vingertje zwaait zodra andere partijen tegen EU beleid in willen gaan. Nu dat de EU regels eens een keer niet in hun straatje past gaan ze zelf ondermijnen. Achterbaks clubje.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
Migratiebeleid hebben we uit handen gegeven aan Europa (en rechters), dus moeten we ook doen wat zij zeggen. Zo werkt het nou eenmaal en daar heeft D66 het ook altijd over gehad.
De regering heeft geen meerderheid dus dit kan prima kamer breed worden ingevoerd. Plus gaat het dus om 1 kamerlid wie twijfelt.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De regering is echter niet verplicht om moties van de kamer uit te voeren.
Van dat laatste weet je wel dat ze niet met zulke voorwaarden in een kabinet stappen.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk, maar dan krijgen we dus of meer VVD, of meer GL/PvdA.. en die laatste staan er ongeveer hetzelfde tegenover.
Ja Faber faalde gigantisch.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:15 schreef AchJa het volgende:
Jetten, Berkel, Boekholt, Sjoerdsma, Dittrich, van Asten, van Essen, Paternotte, van Veldhoven, Vijlbrief, van Huffelen...
Hoe krijg je het ook voorelkaar om zoveel incompetente figuren te verzamelen binnen je partij...
Maar he, Faber was pas errug...![]()
Zodra het ze niet uitkomt, isD66 in geen velden en wegen bereid de democratische wil van de kamer op te volgen. Zo hebben we al eerder gezien.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De regering heeft geen meerderheid dus dit kan prima kamer breed worden ingevoerd. Plus gaat het dus om 1 kamerlid wie twijfelt.
Ik zou me er niet zo druk om maken. Die wet komt er echt wel door.
We hebben nu Elanor Boekholt-O'Sullivan. Dat is nog erger dan Faber.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja Faber faalde gigantisch.
Plus wedden dat d66 deze wet gewoon gaat steunen?
O'Sullivan klinkt meer als een snookerspeler.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
We hebben nu Elanor Boekholt-O'Sullivan. Dat is nog erger dan Faber.
Wat heeft de vermeende incompetentie van deze opsomming te maken met concrete kritiek op Faber?quote:Op donderdag 2 april 2026 20:15 schreef AchJa het volgende:
Jetten, Berkel, Boekholt, Sjoerdsma, Dittrich, van Asten, van Essen, Paternotte, van Veldhoven, Vijlbrief, van Huffelen...
Hoe krijg je het ook voorelkaar om zoveel incompetente figuren te verzamelen binnen je partij...
Met welke argumenten?quote:Op donderdag 2 april 2026 20:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
We hebben nu Elanor Boekholt-O'Sullivan. Dat is nog erger dan Faber.
Je vergeet Kaag… van wie moet Sjoertsma anders dat geld voor die Palestijnen regelen?quote:Op donderdag 2 april 2026 20:15 schreef AchJa het volgende:
Ja een domme opmerking over douchemuntjes is zeker geen lekkere binnenkomer. Maar om na 1.5 maand al te zeggen dat het duidelijk veel slechter is dan broddelwerken is misschien wat voorbarig.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze was vorige week nog uitgebreid in het nieuws vanwege haar geblunder.
Niet alleen dat maar ook het Ella Vogelaartje, het interview in The Guardian waar ze voor haar beurt sprak en haar gefaal tijdens het kamerdebat waar ze antwoorden van briefjes moest oplezen.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja een domme opmerking over douchemuntjes is zeker geen lekkere binnenkomer. Maar om na 1.5 maand al te zeggen dat het duidelijk veel slechter is dan broddelwerken is misschien wat voorbarig.
Volgens mij werkt het zo;quote:Op donderdag 2 april 2026 20:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodra het ze niet uitkomt, isD66 in geen velden en wegen bereid de democratische wil van de kamer op te volgen. Zo hebben we al eerder gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De EU kan maar in beperkte mate verplichtingen opleggen ja. Dus daar moet alsnog democratisch over gestemd worden. Ik zou het niet ondemocratisch noemen dus. Je zou kunnen kiezen voor onbetrouwbaar omdat er een afspraak lag.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het zo;
wanneer de meerderheid van de kamer een wet aanneemt dan voert de kamer deze uit. wanneer een wet niet de meerderheid heeft dan komt de wet er niet.
Best simpel.
Daar heb je dan als partij toch mee ingestemd?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De EU kan maar in beperkte mate verplichtingen opleggen ja. Dus daar moet alsnog democratisch over gestemd worden. Ik zou het niet ondemocratisch noemen dus. Je zou kunnen kiezen voor onbetrouwbaar omdat er een afspraak lag.
Met die afspraak ja, dus om dan nu terug te trekken is inderdaad onbetrouwbaar. Dat is toch wat ik zeg?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Daar heb je dan als partij toch mee ingestemd?
Sommige kiezers zijn vreselijk. Die kiezen op basis van 'goh, wat een leuke vent die Jetten. Die krijgt mijn stem.' Waanzin ten top.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat D66 kiezers massaal dit een belangrijk punt gaan vinden. denk dat 95% van hun stemmers schouder ophalend zullen reageren (als ze er sowieso al niet partij stand punt steunen).
Er is meer dan immigratie voor heel veel nederlanders.
Mensen die immigratie het aller belangrijkste vinden stemmen PVV en FvD. Dan weet je precies dat voor alle andere zetels immigratie een thema is, maar nooit het enige of aller belangrijkste thema.
Zouden die kiezers hier wakker van liggen?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:20 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Sommige kiezers zijn vreselijk. Die kiezen op basis van 'goh, wat een leuke vent die Jetten. Die krijgt mijn stem.' Waanzin ten top.
Nee.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zouden die kiezers hier wakker van liggen?
Integendeel. Progressieve beginnen te verliezen dmv dit soort bruin rechtse wetgeving. Een VVD doet ideologisch niets voor een FvD. Een JA21 zonder Nannina, met Eerdmans en Coenradie is zelfs nog liberaler. Mits Boomsma, vriendje van Baudet niks te zeggen krijgtquote:Op donderdag 2 april 2026 17:27 schreef Hathor het volgende:
Gadverdamme wat een ruggengraatloze clowns zijn dat toch in die partij.
D66 heeft zichzelf gewoon een hoog opgeleid, politiek correct deug keurslijf aangemeten. Wat onzettend lekker valt bij de bourgeoisie in de witte bubbel. Die staan te kwijlen om daarop te stemmen. Een homo minister-president past daar natuurlijk helemaal bij. Zo lekker progressief. Bekt zo lekker op de borrel van je deugkring.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:20 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Sommige kiezers zijn vreselijk. Die kiezen op basis van 'goh, wat een leuke vent die Jetten. Die krijgt mijn stem.' Waanzin ten top.
Dat worden ze soberso met deze twee conservatieve partijen.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Pardon? PVV/FvD stemmers die overstappen naar D66?quote:Op donderdag 2 april 2026 17:37 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Al die zwevende kiezers die dachten dat d66 het walhalla zou zijn en ze eindelijk krijgen waar ze al jaren op hoopte: LPF, SP, PVV, FVD, BBB, NSC, D66
Volgensmij klopt de volgorde vrij aardig, en weer worden ze snoeihard in de poepert genomen
Wat heeft die met rechtstatelijk te maken? Mijn god, wat een simpelheid weer.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:46 schreef Schanulleke het volgende:
D66 die laat zien dat ze niet rechtsstatelijk zijn. Goh!
Best gek dat ik nergens deze kritiek las toen Wilders met zijn 10 punten plan kwam. Beter nog een relatief groot deel vond dat Wilders gelijk had om zijn partners op te zadelen met nieuwe plannen, waar ze mee moesten stemmen met dictator Geertje.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het wordt een mooie boel als we op die manier politiek gaan bedrijven.."ach dat boeit ze toch niet" om je vervolgens niet meer aan een voorgenomen afspraken te hoeven houden.
We hebben gezien wat een niet stabiel kabinet betekend, dus liever dit dan het vorige. Ik vind het belangrijk als duidelijkheid is hoe partijen erin staan en dat ze ook doen wat ze eerder gezegd hebben te zullen doenquote:Op donderdag 2 april 2026 21:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Integendeel. Progressieve beginnen te verliezen dmv dit soort bruin rechtse wetgeving. Een VVD doet ideologisch niets voor een FvD. Een JA21 zonder Nannina, met Eerdmans en Coenradie is zelfs nog liberaler. Mits Boomsma, vriendje van Baudet niks te zeggen krijgt
Slimme schoonmoeder.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet, gewoon netjes de vier jaar uitdienen. D’66 heeft geen voet aan de grond in de gemeenteraden.
Bij nieuwe verkiezingen stemt mijn schoonmoeder gewoon weer D’66 tenzij ze zelf eens op de feiten wordt gedrukt door haar geliefde Jetten en Kaag. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
We zingen die vier jaar wel uit, liever dat dan dat dit zooitje eerst de boel sloopt en weer wachtgeld opstrijkt.
D66 is NIET links, D66 is rechts. Rechts progressief.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat verbaast toch niemand als je op linkse landverraders stemt. Dan krijg je precies dit soort gezeik over "strengere" afspraken die ineens te ver gaan.
"Massaal" = minder dan twee miljoen stemmen?quote:Op donderdag 2 april 2026 18:22 schreef vosss het volgende:
Massaal D66 stemmen en dan verontwaardigd gaan lopen doen als je land ten grabbel gegooid wordt.
Ja brr een homo aan de macht, dat zou niet moeten kunnen hoor, die moet daar wel door mensen gestemd zijn om deugpunten te scoren.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
D66 heeft zichzelf gewoon een hoog opgeleid, politiek correct deug keurslijf aangemeten. Wat onzettend lekker valt bij de bourgeoisie in de witte bubbel. Die staan te kwijlen om daarop te stemmen. Een homo minister-president past daar natuurlijk helemaal bij. Zo lekker progressief. Bekt zo lekker op de borrel van je deugkring.
Het gaat hier niet om competentie of ervaring. D66 pleegt doelbewust obstructie om effectief beleid te kunnen voeren.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:15 schreef AchJa het volgende:
Volgens een paar users zijn mensen die een Hitler groet doen "bezorgde burgers". Is FvD een normale partij en zijn Putin/Trump toffe gozers.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:35 schreef inslagenreuring het volgende:
Volgens een paar users, die ik al niet echt hoog had zitten, was D66 een rechtse partij.
Als je het neo-liberale afbraakbeleid rechts vindt, oké. Maar voor de rest is het gewoon GL/PVdA.
Klopt hoor.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het zo;
wanneer de meerderheid van de kamer een wet aanneemt dan voert de kamer deze uit. wanneer een wet niet de meerderheid heeft dan komt de wet er niet.
Best simpel.
Dus jij wilt een Nederland met slechte sociale voorzieningen? Slechte WW rechten, AOW omhoog, meer korten op de zorg? Etc?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
We hebben gezien wat een niet stabiel kabinet betekend, dus liever dit dan het vorige. Ik vind het belangrijk als duidelijkheid is hoe partijen erin staan en dat ze ook doen wat ze eerder gezegd hebben te zullen doen
quote:Op donderdag 2 april 2026 21:06 schreef RamboDirk het volgende:
Juffrouw Jetten I
AOW naar 71
WW naar 1 jaar
Arbeidsongeschiktheid afstraffen
Vermogensbelasting voor de verstandige loonslaaf skyhigh
Pensioenpot naar Brussel
Meer migranten
Meer EU
Woningen splitsen
Meer multiculti per m2
Meer wegkijken
Minder Nederland
Minder JijVolgens mij doet D66 hier aan minder EU regels opleggen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook nooit goed😂
Dat is een verzinsel, ze zijn een klassieke linkse sociaal liberale partij die open grenzen en progressief beleid omarmt.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is NIET links, D66 is rechts. Rechts progressief.
Wat is er sociaal en links aan bezuinigen op de WW, AOW, zorg?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is een verzinsel, ze zijn een klassieke linkse sociaal liberale partij die open grenzen en progressief beleid omarmt.
Maar daar was dus een meerderheid voor in de kamer. anders kan het niet.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt hoor.
Afgelopen week niet gevolgd met d66 en die terroristensponsoring?
quote:Op donderdag 2 april 2026 21:06 schreef RamboDirk het volgende:
Juffrouw Jetten I
AOW naar 71
WW naar 1 jaar
Arbeidsongeschiktheid afstraffen
Vermogensbelasting voor de verstandige loonslaaf skyhigh
Pensioenpot naar Brussel
Meer migranten
Meer EU
Woningen splitsen
Meer multiculti per m2
Meer wegkijken
Minder Nederland
Minder JijEn de VVD en het CDA hebben niets te maken met het regeerakkoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dat is zeer zeker géén verzinsel.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is een verzinsel, ze zijn een klassieke linkse sociaal liberale partij die open grenzen en progressief beleid omarmt.
Er is helemaal niks mis met een homofiele mp. Volgens mij mis je mijn punt.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja brr een homo aan de macht, dat zou niet moeten kunnen hoor, die moet daar wel door mensen gestemd zijn om deugpunten te scoren.
Had je zoiets ook geroepen bij de LPF?
Omdat ze in een coalitie zitten en meedoen met VVD en CDA maar hun kern is nog altijd open grenzen, klimaatideologie, genderwaanzin en meer migratie. Zodra ze weer kunnen, draaien ze terug naar links.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat is er sociaal en links aan bezuinigen op de WW, AOW, zorg?
Dat mag jij haarfijn gaan uitleggen
Dat zeker niet, de kabinet voor Schoof was in het begin vrij stabiel en had best veel kunnen doen in mijn beleving.Het ging mij om stabiliteit of niet, je kan ook stabiel zijn zonder bezuinigen die 1 kant op gaan zonder bedrijven hierin te betrekken.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus jij wilt een Nederland met slechte sociale voorzieningen? Slechte WW rechten, AOW omhoog, meer korten op de zorg? Etc?
Nee dan was het vorig kabinet beter
Waaruit maak je dat op?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:38 schreef -Deluzion- het volgende:
maar hun kern is nog altijd open grenzen, klimaatideologie, genderwaanzin en meer migratie
Een punt gebaseerd op onderbuikgevoel en aannames.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Er is helemaal niks mis met een homofiele mp. Volgens mij mis je mijn punt.
Lol.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je dat op?
Noem drie voorbeelden
Euh nee. Ik kom wekelijks op zogenaamd hoog opgeleid bourgeoisie witte bubbel borrels waar dit gewoon de algehele sfeer is.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een punt gebaseerd op onderbuikgevoel en aannames.
Ze blijven inzetten op vergaande klimaatmaatregelingen, ze zijn voor legale migratieroutes en beschermde opvang voor LHBTI migranten, de standpuntenm rond gender/identiteit zijn super progressief, ze willen de regels van gezinshereniging verruimen en minder beperken, ze pleiten nog steeds voor ruimhartigerr migratie en opvang.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je dat op?
Noem drie voorbeelden
Wat raar dat ze dan stemmen voor het inperken van gezinshereniging.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:52 schreef -Deluzion- het volgende:
ze willen de regels van gezinshereniging verruimen en minder beperken
https://www.nrc.nl/nieuws(...)igratiepact-a4924652quote:De Tweede Kamer heeft donderdag ingestemd met het Europese Asiel- en migratiepact. Een meerderheid van 105 van de honderdvijftig Kamerleden stemde voor een wetsvoorstel dat de uitvoering van dit migratiepact, dat vanaf juni 2026 in de Europese Unie (EU) geldt, mogelijk maakt.
Het migratiepact is een verzameling regels waarmee de EU meer grip wil krijgen op migratie. Zo moeten er strengere controles komen aan de EU-buitengrenzen en verkorte procedures voor ‘kansarme’ asielverzoeken. Ook komt er een solidariteitsmechanisme, waarmee de opvang van asielzoekers eerlijker over EU-lidstaten verdeeld moet worden.
Coalitiepartijen D66, VVD en CDA stemden voor de wet die de implementatie van het pact regelt. Zij kregen steun van de PVV, JA21, BBB, SGP, ChristenUnie en 50Plus. De grootste oppositiepartij, Progressief Nederland, tot voor kort nog GroenLinks-PvdA, stemde tegen het wetsvoorstel. De partij is voor het EU-migratiepact, zei Kamerlid Lisa Westerveld voorafgaand aan de stemming, maar het kabinet voegt er in het wetsvoorstel volgens haar partij „onnodig” regels aan toe die het beleid strenger maken.
Zo wil het kabinet gezinshereniging versoberen en de mogelijkheid om kinderen in detentie te plaatsen juist verruimen. Een amendement van PRO, Volt en ChristenUnie om de detentie van kinderen uit de wet te schrappen, werd afgelopen dinsdag, net als vrijwel alle andere amendementen, verworpen. „Het hoeft niet van Europa, het is een keuze”, zei Westerveld.
Klopt. Heeft Boris Dittrich zelf al aangekondigd.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik neem aan dat D66 ook tegen de Faber-wetten gaat stemmen in de eerste kamer.
Ze willen namelijk helemaal geen strenger migratie- en asielbeleid.
Let maar op. Mark deze post.
D66 is de list en bedrog partij.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:04 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klopt. Heeft Boris Dittrich zelf al aangekondigd.
'Grip op migratie' was een verkiezingsleugen.
Niks raars aan, D66 steunt dat pact maar dat betekent niet dat ze ineens voor strengere gezinshereniging zijn.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat raar dat ze dan stemmen voor het inperken van gezinshereniging.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)igratiepact-a4924652
https://archive.is/202604(...)tion-3965.0-3989.356
Maar goed kinderen in de cel gooien is superlinks en supersociaal natuurlijk
Daar is gewoon onderzoek naar, maar ja, dat past niet in het linkse wereldbeeld dus dat wordt vast weer genegeerd. Het komt er gewoon op neer dat links totaal geen gevoel heeft voor risico en dreiging, zero survival instinct:quote:Op donderdag 2 april 2026 22:17 schreef Koortsdroom het volgende:
D66'ers zullen het nooit snappen.
Niet nadat hun dochter is verkracht.
Niet nadat hun bejaarde ouders zijn overvallen omdat het toch maar ongelovigen zijn.
Niet nadat ze het mes tussen hun ribben voelen glijden, vergezeld door een luid 'Allahu akbar..!'
Zelfs dan zullen ze blijven geloven wat de maatschappijleraar met zijn geitenwollen trui vroeger zei: "We zijn allemaal gelijk en de wereld is maakbaar"
Het is alsof je naar een treinongeluk in slow-motion zit te kijken
Ben je bekend met starhopper?quote:Op donderdag 2 april 2026 21:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Pardon? PVV/FvD stemmers die overstappen naar D66?
Goed gezien.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:17 schreef Koortsdroom het volgende:
Het is alsof je naar een treinongeluk in slow-motion zit te kijken
Fantastisch oude filmbeelden van de stad Eindhoven uit de jaren '70 toen er nog geen criminaliteit was. Oh, wacht, dat was er wel.quote:Op donderdag 2 april 2026 23:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed gezien.
Mijn geboortejaar en mijn geboortestad. Dit hadden we. Vergelijk dat eens met wat we hebben.
Bekijk deze YouTube-video
Mooie beeldenquote:Op donderdag 2 april 2026 23:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed gezien.
Mijn geboortejaar en mijn geboortestad. Dit hadden we. Vergelijk dat eens met wat we hebben.
Bekijk deze YouTube-video
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |