abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220499859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:13 schreef probeer het volgende:
En dan is het maar de vraag hoe lang vrijwillig ook echt vrijwillig blijft, wanneer er niet genoeg mensen met een migratieachtergrond gehoor aan geven. Ze wonen immers hier met een reden. Velen hebben duizenden / alles wat ze hadden uitgegeven om hier te komen. Daar zal een paar duizend euro om weer terug te gaan zeer ws niet tegenop wegen. En meer dan dat is vanuit overheidswege financieel natuurlijk niet haalbaar. En dan zal (lichte) dwang snel om de hoek komen kijken. Dat sentiment zie je hier al.
Ik zou zeggen dubbele nationaliteit, halve uitkering. Geen werk? Zoek maar een woning in eigen land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220499981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 23:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Fantastisch oude filmbeelden van de stad Eindhoven uit de jaren '70 toen er nog geen criminaliteit was. Oh, wacht, dat was er wel.
Tot eind jaren zeventig stond bij ons thuis de deur altijd wagenwijd open. Er was veel cohesie en vertrouwen bij de buurtbewoners. Met een blik op mensen in de buurt wist je wat voor een vlees je in de kuip had.

Als je je buren niet kunt verstaan, niet bekend bent met de cultuur achter een nikab, dan kun je elkaar niet vertrouwen. Beter, dan ben je achterlijk als je elkaar wel vertrouwt. Onze linkse vrinden pochen dat iedereen gelijk is en dat het niet uitmaakt waar iedereen vandaan komt, maar zo werkt het niet.

We hebben die veilige cohesie opgegeven. Waarom?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220499996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Tot eind jaren zeventig stond bij ons thuis de deur altijd wagenwijd open. Er was veel cohesie en vertrouwen bij de buurtbewoners. Met een blik op mensen in de buurt wist je wat voor een vlees je in de kuip had.

Als je je buren niet kunt verstaan, niet bekend bent met de cultuur achter een nikab, dan kun je elkaar niet vertrouwen. Beter, dan ben je achterlijk als je elkaar wel vertrouwt. Onze linkse vrinden pochen dat iedereen gelijk is en dat het niet uitmaakt waar iedereen vandaan komt, maar zo werkt het niet.

We hebben die veilige cohesie opgegeven. Waarom?
We hebben hem niet opgegeven, hij is verkocht en weggegeven door met name links georiënteerde mensen.
pi_220500142
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:24 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
We hebben hem niet opgegeven, hij is verkocht en weggegeven door met name links georiënteerde mensen.
Het is niet de verantwoordelijkheid van links Nederland dat rechtse partijen in het buitenland hun eigen bevolking wegjagen, het is juist aan rechts Nederland om verantwoordelijkheid te nemen en die buitenlandse rechtse partijen tot de orde te roepen, zodat mensen weer perspectief hebben om in hun eigen land te willen blijven.
pi_220500185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:24 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Te gemakkelijk.

Laat ik de hand in eigen boezem steken. Als jochie heb ik met afgrijzen naar Hans Janmaat gekeken. Nederland voor de Nederlander? Dat kan toch niet? De bekrompenheid alleen al. Ik denk dat mijn houding een reactie was op de verschrikkingen van WW2, waar niemand mee geassocieerd wil worden. Maar ik ben bang dat Hans Janmaat met “Nederland voor de Nederlanders” een visionair was, die we arrogant aan de kant hebben geschoven.

Globalisten zoals Soros hebben daar later op ingespeeld. Vooral de Duitsers hebben dit moeten bekopen, vanwege hun oorlogsverleden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:58:30 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220500266
Wat ik overkoepelend niet snap, is dat een hoop instroom niet te vermijden zou zijn want Europese wetgeving jammer maar het is niet anders; en nu verandert de Europese wetgeving en gaan we dat lekker niet doen.
pi_220500276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:58 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik overkoepelend niet snap, is dat een hoop instroom niet te vermijden zou zijn want Europese wetgeving jammer maar het is niet anders; en nu verandert de Europese wetgeving en gaan we dat lekker niet doen.
Het lijkt er bijna op dat er partijen zijn die doelbewust immigratie in stand willen houden danwel willen aanjagen.
  Forum Admin vrijdag 3 april 2026 @ 16:43:42 #208
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220500538
quote:
Met andere woorden (want dit is niet nieuw) heeft D66 en dan met name Jette gewoon gelogen tijdens de campagne. Je verschuilen achter EU wetgeving terwijl je weet dat als de kans zich voor doet, je de boel aan de kant schufit.

Classic..typisch, geef het een naam.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220500559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Met andere woorden (want dit is niet nieuw) heeft D66 en dan met name Jette gewoon gelogen tijdens de campagne. Je verschuilen achter EU wetgeving terwijl je weet dat als de kans zich voor doet, je de boel aan de kant schufit.

Classic..typisch, geef het een naam.
Nou ja, het typische is dat Wilders/Schoof hetzelfde geintje flikte en toen heel Nederland er over viel. Nu hoor je oorverdovende stilte uit een niet nader te benoemen hoek hierover.
pi_220500800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
We worden gepakt op naïviteit en strategische onbekwaamheid.
;(
Wat ons nekt is het extreme korte-termijn denken.

De Nederlandse bestuurders denken alleen maar aan de volgende kwartaalrapportage. Geen visie, geen stip aan de horizon. En gespeend van enig cultureel besef hoe Nederland over pakweg 20 a 30 jaar eruit moet komen te zien. Geen idee. Boeit niet.

Hoe anders is dat in landen als China of die jihadisten in het Midden-Oosten. Die hebben een duidelijk langer termijn doel. Voor de laatste is het: Europa islamitisch maken.
pi_220500801
quote:
https://x.com/sypwynia/status/2040052575714632179
  vrijdag 3 april 2026 @ 17:36:59 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220500827
D66 is een hele vervelende rubriek.
  vrijdag 3 april 2026 @ 17:40:14 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220500844
Zelfs nu .nl
https://www.nu.nl/de-wand(...)edereen-is-boos.html

'Heb je nou je zin? Papa en mama boos!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 april 2026 @ 17:43:17 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220500859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:30 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat ons nekt is het extreme korte-termijn denken.

De Nederlandse bestuurders denken alleen maar aan de volgende kwartaalrapportage. Geen visie, geen stip aan de horizon. En gespeend van enig cultureel besef hoe Nederland over pakweg 20 a 30 jaar eruit moet komen te zien. Geen idee. Boeit niet.

Hoe anders is dat in landen als China of die jihadisten in het Midden-Oosten. Die hebben een duidelijk langer termijn doel. Voor de laatste is het: Europa islamitisch maken.
Politici hebben ook een visie van tot de volgende verkiezingen. Thats it.

Voor bestuurders zijn visie, missie en doelstellingen ook een vies iets. Werk gelukkig ergens waar het wel serieus wordt genomen en je merkt gelijk een hoop meer efficientie en duidelijkheid bij iedereen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 april 2026 @ 17:44:30 #215
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220500869
Als FvD in de EK ook tegen het migratiepact gaat stemmen dan is het nog maar de vraag of het er doorheen komt.
Blaf me vol
pi_220500940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Als FvD in de EK ook tegen het migratiepact gaat stemmen dan is het nog maar de vraag of het er doorheen komt.
waarom stemt fvd tegen?
  Redactie Sport vrijdag 3 april 2026 @ 18:29:51 #217
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220501121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:07 schreef Homey het volgende:

[..]
Die is niet vervuild, ook een typische linkse frame. Links bepaalt niet welke termen vervuild zijn of niet, en bovendien, maakt dat iets uit?

Ik vind open grenzen vervuild.
Tsja, het maakt politiek gezien behoorlijk wat uit. Een groot deel van de mensen is niet zo kapot van fascisme. Dus als je het wil verkopen gebruik je geen termen die in die kringen vast gebezigd worden.

Jij gaat nooit naar het buitenland dus?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220501181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom stemt fvd tegen?
Dan kunnen ze geen campagne meer voeren.
  Redactie Sport vrijdag 3 april 2026 @ 18:42:11 #219
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220501209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
FvD zit er ook alleen maar voor FvD.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:47:39 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220501234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
FvD zit er ook alleen maar voor FvD.
De rot in de hele Nederlandse politiek zit echt veel dieper dan simpel links of rechts.
pi_220501303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De rot in de hele Nederlandse politiek zit echt veel dieper dan simpel links of rechts.
Correct, die zit natuurlijk gewoon in de omarming van extreemrechts.
pi_220501863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:19 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De TS zijn topic(s) gaat puur om d66 bashen, los van enig realiteit.

Wel weer opvallend dat de fvd-fan club niet massaal achter deze d66 parlementariër is gaan staan, aangezien fvd ook tegen is.....
FVD stemt tegen omdat dit migratiepact het probleem niet oplost maar juistt meer migratie en minder Nederlandse zeggenschap oplevert. FVD en D66 stemmen tegen om totaal verschillende redenen. Het valt mij tegen dat PVV ook voor de wet stemt.
pi_220501880
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:
Correct, die zit natuurlijk gewoon in de omarming van extreemrechts.
Links is al decennia de rot door massale immigratie, culturele zelfhaat en het kapotmaken van de eigen samenleving onder het mom van progressie.
pi_220501913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Links is al decennia de rot door massale immigratie, culturele zelfhaat en het kapotmaken van de eigen samenleving onder het mom van progressie.
Dank voor de bevestiging van het punt.
pi_220502149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het is niet de verantwoordelijkheid van links Nederland dat rechtse partijen in het buitenland hun eigen bevolking wegjagen, het is juist aan rechts Nederland om verantwoordelijkheid te nemen en die buitenlandse rechtse partijen tot de orde te roepen, zodat mensen weer perspectief hebben om in hun eigen land te willen blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')