abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220379664
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:26:03 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220379687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende: [..] De heldhaftige Nederlander raakt al in paniek als het litertje benzine een halve euro duurder is.
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.

Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220379705
Kunnen we een OP krijgen die wat meer up to date is?
pi_220379710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:08 schreef Perrin het volgende:
Maar wat gaan ze eraan doen?

[ x ]
Samenwerking met de VS opzeggen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:27:30 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220379724
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.

Dus waarschijnlijk kunnen ze in de praktijk op korte termijn weinig meer dan een beetje mopperen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220379730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kunnen we een OP krijgen die wat meer up to date is?
Ik lees 'clusterfuck'.
Is dat de al gewijzigde titel?

Want anders zou ik zeggen: prima. Is altijd van toepassing.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:29:59 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220379766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:08 schreef Perrin het volgende:
Maar wat gaan ze eraan doen?

[ x ]
Dus, er was al een hele lijst met landen die een enorme hekel hebben aan de VS

Daar zijn de afgelopen maanden de westerse bondgenoten bijgekomen die geschoffeerd, beledigd en zelfs bedreigd zijn bijgekomen.

En nu dus ook de Arabische 'vrienden'.

Een aparte manier van winning en America great te maken :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220379769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij is
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:32:08 #9
38496 Perrin
pi_220379798
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
De vraag is wat er dan precies over is van hun economie en maatschappij. Als Iran veel van hun olie- en gasinstallaties onklaar heeft gemaakt, ontziltingsinstallaties heeft geraakt.. Het leven in de woestijn is niet zo comfortabel zonder water of airco en zonder inkomsten van fossiele brandstoffen of toerisme.
pi_220379806
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.

Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
pi_220379834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
Dit ontroert me.
Dank, dank, dank!
pi_220379858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dit ontroert me.
Dank, dank, dank!
Zo zijn we dan ook wel weer.
pi_220379859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Miller, ben jij dat?
pi_220379896
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo zijn we dan ook wel weer.
^O^

Gelukkig ben ik hooguit af en toe een linkse onrustzaaier.
Ik ben gewoon blij voor al die linkse zusters en broeders die wat minder te makke hebbe.

Want zo zijn wij linkse onrustzaaiers dan ook wel weer.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 12:43:16 #15
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379991
Hier weer krampachtig een 'links vs rechts'-verhaaltje van willen maken :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220380023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen in :')

Verder zijn het maar wat dunne lagen die pas vanaf 500 meter diepte begonnen waardoor open pit mining hier waarschijnlijk nooit rendabel te krijgen is dit in tegenstelling tot de bruinkool over de grens met veel dikkere lagen, dichter bij de oppervlakte.

Ik had wel wat meer kolen kennis van iemand verwacht die zulke uitspraken doet..
pi_220380071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen in :')

Verder zijn het maar wat dunne lagen die pas vanaf 500 meter diepte begonnen waardoor open pit mining hier waarschijnlijk nooit rendabel te krijgen is dit in tegenstelling tot de bruinkool over de grens met veel dikkere lagen, dichter bij de oppervlakte.

Ik had wel wat meer kolen kennis van iemand verwacht die zulke uitspraken doet..
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
pi_220380085
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.

Gisteren naar het werk gereden buiten de spits en het was 0,0 stiller dan normaal. Misschien dat mensen zich wel wat zorgen maken, maar van paniek zoals in de eerdere post vernoemd is nog geen sprake.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:06:23 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220380144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.

Gisteren naar het werk gereden buiten de spits en het was 0,0 stiller dan normaal. Misschien dat mensen zich wel wat zorgen maken, maar van paniek zoals in de eerdere post vernoemd is nog geen sprake.
Paniek zou ook een beetje prematuur zijn. Bovendien: zou het 500 euro in de maand kosten moest het ook want mijn werk levert aardig wat meer op.

Reed overigens gisteren ook naar werk buiten spits en toen meende ik dat het juist wel rustiger was. Terugweg niet overigens.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220380154
Minder verkeer op de weg is me best een forsere benzineprijs waard eigenlijk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:11:43 #21
38496 Perrin
pi_220380184
De oorlog in Iran bedreigt de economieën van Europa en Azië door stijgende energieprijzen en inflatie.

Europese landen met hoge schulden, zoals Duitsland en het VK, hebben beperkte fiscale ruimte, terwijl Zuid-Europese landen eenvoudiger steun kunnen bieden.

In Azië lopen opkomende markten zoals Thailand, Indonesië, Bangladesh en Pakistan risico op hogere schulden en kredietwaardigheidsverlagingen.

Als het conflict aanhoudt, zullen hogere energieprijzen de groei drukken en de houdbaarheid van schulden ondermijnen, waardoor gerichte subsidies noodzakelijk worden.

quote:
NY Times: The Iran War’s Economic Threat to Europe and Asia

For governments around the globe, the prospect of a prolonged war in the Middle East is raising the risk of fiscal strain on already stretched public budgets.

Officials from London to Seoul to Bangkok are starting to grapple with a vexing dilemma: Spend more to shield citizens from surging costs, risking the ire of global debt investors, or choose fiscal discipline and face the political backlash that is certain to follow.

No country is immune to the problem, but it is especially acute in countries throughout Europe and Asia where dependence on imported oil and gas is great and inflation is an economic and political concern.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:14:24 #22
38496 Perrin
pi_220380207
Zo te zien luisteren ze niet naar Macron's oproep tot de-escalatie.

twitter
pi_220380228
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Het begint kolderiek te worden die man.
pi_220380300
quote:

[ x ]
“Ja we willen Iran bevrijden!”

Ook VS: “death and destruction from above”

Gauw weer terug naar FOX met ‘m
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 13:21:35 #25
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220380344
quote:

[ x ]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen. :r 8)7
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:21:36 #26
38496 Perrin
pi_220380345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“Ja we willen Iran bevrijden!”

Ook VS: “death and destruction from above”

Gauw weer terug naar FOX met ‘m
We have won and Iran is defeated and today we'll hit them even harder and we will hit them harder every day and liberate the fuck out of them but this is not a war and by the way please help us in Hormuz but we don't need allies.

Duidelijk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:22:06 #27
38496 Perrin
pi_220380359
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen. :r 8)7
Hij LARPt een generaal.
pi_220380422
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:10 schreef Perrin het volgende:
Al Trump's hoop is gevestigd op Belarus.

[ x ]
Dit is niet waar toch???
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:27:10 #29
38496 Perrin
pi_220380461
quote:
5s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit is niet waar toch???
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:27:39 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220380464
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een hoop mensen in dit topic snappen de petrodollar niet helemaal.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:29:29 #31
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380476
quote:
5s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit is niet waar toch???
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.

Ze hebben wel militaire schepen voor op de rivieren, maar ik denk dat een vliegdekschip daar niet tussen zit.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:30:38 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.
In tegenstelling tot de legendarische Zwitserse marine met hun top notch stealth capaciteiten _O_ _O_ _O_
A murky, forgotten land.
pi_220380493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen? :)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:33:22 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380510
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen? :)
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinken :Y
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:34:08 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220380515
quote:

[ x ]
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje is
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 13:35:18 #36
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220380524
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinken :Y
Of HJ.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:35:31 #37
38496 Perrin
pi_220380526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje is
Ik denk dat hij ook echt geniet. Dit is de rol die hij altijd al had willen spelen.
pi_220380530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het begint kolderiek te worden die man.
Begint? Bourbon barrel was een clown vanaf het begin.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220380541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo zo kun je deze beschuldiging over generaties lang uitkeringen trekken ook onderbouwen of is dit het zoveelste bewijs dat dom rechts echt zo dom is. :')

Verder hebben we in Nl de eerste golf van immigranten te danken aan jawel de mijnen zelfs in de jaren 60 waren Limburgers niet meer te porren om ondergronds te gaan werken..

Hier zijn de belangrijkste punten over de relatie tussen de kolenmijnen en immigratie in Heerlen:

Arbeidstekort en Migratie: Rond 1900 begon de grootschalige mijnbouw in het agrarische gebied rond Heerlen, Kerkrade en Brunssum. Omdat er niet genoeg lokale arbeidskrachten waren, trokken de mijnen (zoals de Oranje-Nassaumijnen in Heerlen) arbeiders van elders aan.
Herkomst van Arbeiders: De eerste golf mijnwerkers kwam uit andere Nederlandse regio's, maar al snel volgden arbeiders uit Duitsland, Polen, Slovenië, en later uit Italië, Spanje, Turkije en Marokko.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:39:29 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380555
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of HJ.
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.

Hun pils wordt in Braboland gebrouwen, in Dommelen.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:40:16 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380562
*zet vast een HJ koud voor vanavond
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:40:49 #42
38496 Perrin
pi_220380569
Iemand heeft de oplossing:

donderdag 19 maart 2026 @ 13:45:30 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:40 schreef Perrin het volgende:
Iemand heeft de oplossing:

[ afbeelding ]
Ook goed voor het toerisme *O*

Pleur al die kanalen vol met roeibootjes en gondels met valszingende Italianen in gestreepte shirts en met gekke hoedjes *O*
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:45:40 #44
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220380598
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.

Ze hebben wel militaire schepen voor op de rivieren, maar ik denk dat een vliegdekschip daar niet tussen zit.

Belarus's Carrierstrike group onderweg om de VS te helpen in de straat.
pi_220380615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:
De oorlog in Iran bedreigt de economieën van Europa en Azië door stijgende energieprijzen en inflatie.

Europese landen met hoge schulden, zoals Duitsland en het VK, hebben beperkte fiscale ruimte, terwijl Zuid-Europese landen eenvoudiger steun kunnen bieden.

In Azië lopen opkomende markten zoals Thailand, Indonesië, Bangladesh en Pakistan risico op hogere schulden en kredietwaardigheidsverlagingen.

Als het conflict aanhoudt, zullen hogere energieprijzen de groei drukken en de houdbaarheid van schulden ondermijnen, waardoor gerichte subsidies noodzakelijk worden.

[..]

In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.
Flink wat inflatie en bijbehorende salariscorrecties zou mij wel helpen.

Moet ik alleen nog weten waar ik met mijn spaargeld heen moet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:48:27 #46
38496 Perrin
pi_220380621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

_O_
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:48:28 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:D

Wellicht dat Trump bij mattie Vlad kan regelen dat ie hun varende milieudelict kan lenen :P
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:49:13 #48
38496 Perrin
pi_220380624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.

Disclaimer: Dit is geen beleggingsadvies. Ik heb er de ballen verstand van.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 13:50:01 #49
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220380632
quote:

[..]

Speculeren met olie! :Y
pi_220380639
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.

Disclaimer: Dit is geen beleggingsadvies. Ik heb er de ballen verstand van.
Ik ben een tijdje terug uit Rheinmetall gestapt toen de koers zo rond de 1850 lag. Geen spijt van, want ze zitten er alweer een tijdje aardig onder. :P Nog wel wat Saab in m'n bezit. De echte groei lijkt daar voorlopig wel een beetje uit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220380662
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ook goed voor het toerisme *O*

Pleur al die kanalen vol met roeibootjes en gondels met valszingende Italianen in gestreepte shirts en met gekke hoedjes *O*
No need for the Italians.
In de Arabische landen zijn genoeg alternatieven voorhanden.
pi_220380669
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.

Hun pils wordt in Braboland gebrouwen, in Dommelen.
@EttovanBelgie, kom er maar in!
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:55:29 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
No need for the Italians.
In de Arabische landen zijn genoeg alternatieven voorhanden.
Wollah, wil je instappen of niet broer *O*
A murky, forgotten land.
pi_220380676
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wellicht dat Trump bij mattie Vlad kan regelen dat ie hun varende milieudelict kan lenen :P
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.
pi_220380679
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.

twitter

Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:57:08 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380682
quote:
Naar mij, naar mij *O*

*maakt ruimte op rekening
A murky, forgotten land.
pi_220380688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.
Gelukkig rookt trumpie niet, dus dat hoopje schrootijzer is veilig :')
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:00:25 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220380705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.

[ x ]

Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
What the fuck is Midnight Hammer nu weer? Zijn we afgestapt van Epic Fury?
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:01:41 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Midnight Hammer heeft ie last van na een langdurig overleg met zijn adviseur Jack Daniels :P
A murky, forgotten land.
pi_220380728
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.
pi_220380730
quote:

[..]
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.
Die zo enorm succesvol was.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:04:19 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380731
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:

Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary

Dus eigenlijk had het Legendary Fury moeten heten *O*
A murky, forgotten land.
pi_220380752
quote:

[..]
Bourbon barrel's 10e shot zodra het 11am is.

11am? Jawel. Military time.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:07:22 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rol

blijft een hele vreemde keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220380754
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:

Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary

Ik kan sedert lange tijd het woord 'common' niet meer met droge ogen lezen.
'Common.'
"Commoner."

donderdag 19 maart 2026 @ 14:07:32 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220380755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.
Die zo enorm succesvol was.
Aha
pi_220380778
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rol

blijft een hele vreemde keuze
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:14:05 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380803
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.
in dit geval wel
pi_220380826
quote:

[..]
Dat was die missie vorig jaar waar Iran’s nucleaire capabilities “obliterated” waren en het jaren ging duren voor ze weer konden herbouwen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:19:20 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220380834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:

[ x ]

Toch vreemd.
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij is
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:28:06 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij is
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
pi_220380881
twitter
pi_220380896
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
in dit geval wel
In dit geval solliciteer ik voor de functie van secretary of war. Ik heb geen open bar tab nodig.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:32:53 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380907
ik wel
pi_220380919
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:32 schreef sp3c het volgende:
ik wel
Heb je ook kruisvaarders tattoos?
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:38:08 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je ook kruisvaarders tattoos?
nee, naalden, bleeeegh
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:38:19 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380939
soms teken ik ze op mijn hand
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:39:20 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380951
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee, naalden, bleeeegh
Dan gewoon een plakplaatje, net als bij die Donald Duck kauwgum van vroegah _O_
A murky, forgotten land.
pi_220380964
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:

Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary

Ik ben het er mee eens dat Epic niet passend is.

Echter als je het woord Legendary wilt gebruiken dan moet je dus Fury ook aanpassen:

Legendary Stupid of Legendary fail
pi_220381017
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:38 schreef sp3c het volgende:
soms teken ik ze op mijn hand
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:49:16 #81
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220381019
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220381025
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:50:24 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381029
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Sodeju 😱

Als dat geen schone onderbroek wordt.
A murky, forgotten land.
pi_220381030
quote:
[ x ]
Opvallende naam voor een RT reporter.
Volgens Israel zal hij wel een vermomde terrorist zijn.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:51:38 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
Nee, want ik ben niet gelovig :7
A murky, forgotten land.
pi_220381042
quote:
[ x ]
Dit toont wel voor mij aan dat Israël het niet veel interesseert of er burgerdoden vallen en ook niet doen alsof ze alles zo goed controleren eerst.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220381056
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sodeju 😱

Als dat geen schone onderbroek wordt.
Klein bommetje, brug is nog gewoon intact.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:58:31 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220381075
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.
Daarom kon Rusland ook daar meer gebied veroveren maar kregen dus harde klappen in Bij Kiev en overige noordelijke gebieden omdat daar veel meer Oekraiense troepen ophielden.
Het kwam dus Eignelijk dat Oekraiene zich meer aan de Minsk voorwaarden hield dan Rusland!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:59:11 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
ik bid nie voor bruine bonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:00:41 #90
8781 crew  Frutsel
pi_220381086
twitter

Hmmm.. .5 other nations

quote:
France, Germany, Italy, the Netherlands and Japan,
pi_220381112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.
Daarom kon Rusland ook daar meer gebied veroveren maar kregen dus harde klappen in Bij Kiev en overige noordelijke gebieden omdat daar veel meer Oekraiense troepen ophielden.
Het kwam dus Eignelijk dat Oekraiene zich meer aan de Minsk voorwaarden hield dan Rusland!
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:05:52 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:00 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]

Hmmm.. .5 other nations
[..]

Will natuurlijk niet meteen zeggen dat we militaire middelen gaan gebruiken.

Frankrijk en Italië zijn samen al een week of zo net Iran aan het praten hierover.

En sinds een paar dagen mogen er al mondjesmaat sommige schepen passeren, na een controle door Iran.
Al lijken dat voornamelijk Indiase en Chinese schepen te zijn.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:06:21 #93
38496 Perrin
pi_220381127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:00 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]

Hmmm.. .5 other nations
[..]

Oproepen tot de-escalatie klinken nogal hol als Hegseth net staat te verkondigen dat de VS vandaag Iran harder dan ooit gaat bombarderen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:07:10 #94
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381131
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
Autobot of Decepticon?
A murky, forgotten land.
pi_220381233
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220381266
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.

Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220381285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.

Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:33:24 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220381304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
hij moet het gewoon oplossen

gelijk, niet meer eten, niet meer drinken, niet meer slapen en niet meer op tiktok tot het opgelost is!

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 19-03-2026 15:56:15 ]
pi_220381317
quote:

[..]
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220381329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.
Trump had mogelijk een herhaling van Venezuela verwacht. Kopstukken direct dood of gearresteerd, bevolking helpt of houdt zich afzijdig, begeerde assets veiliggesteld. Ik denk dat de nu ogenschijnlijk afwachtende houding van de lokale bevolking ook deels door hemzelf, namelijk zijn getwijfel en wispelturigheid, wordt veroorzaakt. Je wilt niet in opstand komen en vervolgens het leven laten doordat de Amerikanen onterecht de overwinning uitroepen en je weer in de steek laten.

Misschien zitten Trump en Poetin straks in eenzelfde situatie. Een oorlog gestart die veel lastiger is dan verwacht, die je niet al te zeer kunt intensiveren omdat dan je overgebleven eigen achterban je ook de rug toekeert, en die je niet zomaar kunt stoppen zonder flink gezichtsverlies.
pi_220381331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Wut
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:37:59 #102
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220381346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wut
Plus, Jetten is homo en daar moet in verdekte termen altijd wat van gezegd worden. Nederland heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:38:45 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220381351
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.
_O-

Funny because its true.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220381357
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Plus, Jetten is homo en daar moet in verdekte termen altijd wat van gezegd worden. Nederland heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.
Bij domlinks is kritiek op vrouwen altijd mysoginie, kritiek op moslims is islamofobie en kritiek op homo's homofobie.

Dat Rob Jetten homo is heeft er niks mee te maken.
pi_220381358
Frankrijk, Duitsland, Italië, Amerika, Nederland, Japan en Israël in oorlog met Iran nu dus.
pi_220381362
quote:

[..]
Ik heb goede wandelschoenen. So let's fucking go 14.gif
pi_220381369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
_O-

Funny because its true.
Ik vind het eigenlijk treurig. Er komt een enorme crisis op ons af, de gasvoorraad is nog voor 7% gevuld en de premier is drukker met jolige filmpjes maken dan met het afwenden van een ramp.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:41:46 #108
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220381373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Bij domlinks is kritiek op vrouwen altijd mysoginie, kritiek op moslims is islamofobie en kritiek op homo's homofobie.

Dat Rob Jetten homo is heeft er niks mee te maken.
Toch kun je het niet laten het woordje "toyboy" te gebruiken ipv van partner of vriend, wat toch een aardige negatieve connotatie heeft.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:42:29 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220381376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk treurig. Er komt een enorme crisis op ons af, de gasvoorraad is nog voor 7% gevuld en de premier is drukker met jolige filmpjes maken dan met het afwenden van een ramp.
Grof schandaal dat premier Jetten 24/7 bezig is met TikTok.

T is niet alsof hij in Berlijn is geweest en nu bij EU-top is.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:42:45 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220381380
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch kun je het niet laten het woordje "toyboy" te gebruiken ipv van partner of vriend, wat toch een aardige negatieve connotatie heeft.
Mensen gaan zeuren over de vorm zodra ze inhoudelijks niets meer te melden hebben.

;)
1947-2016
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 15:43:12 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220381383
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:08 schreef UitStraling het volgende:
Minder verkeer op de weg is me best een forsere benzineprijs waard eigenlijk.
Als ik zie hoe verschrikkelijk druk het nog is op de raarste tijdstippen zou je het idee krijgen dat benzine goedkoop is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:43:56 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220381389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Triest is het. Het niveau politici van tegenwoordig.
1947-2016
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:44:41 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220381392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mensen gaan zeuren over de vorm zodra ze inhoudelijks niets meer te melden hebben.

;)
Dan moet er om te beginnen al wel iets van inhoud zijn in de post waar ik op reageerde. En die was er niet echt.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:44:57 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220381394
Blij dat we een premier hebben die wel oog heeft voor energietransitie en dus minder afhankelijkheid van olie *O*

Jammer dat vorig kabinet daar geen ene fuck mee wou doen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:45:12 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381398
quote:

[..]
Daar doet hij zelf aan mee door het te misbruiken in zijn branding en profilering.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:46:18 #116
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220381408
"hEt iS dE sCHuLd vAN rOB JEtTeN eN zIJn tOYbOY!"

_O-
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:46:35 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220381414
quote:

[..]
Ik vind hem ook niet geschikt om Nederland door zware tijden te loodsen. Typisch een jaren 90 D66 product toen alles zo gemakkelijk was en tegen ieder probleem geld werd gegooid ipv een pijnlijke oplossing en waarbij koketteren met homoseksualiteit al voldoende inhoud bood
The End Times are wild
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:47:51 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220381426
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan moet er om te beginnen al wel iets van inhoud zijn in de post waar ik op reageerde. En die was er niet echt.
Nou ja, er zit een enorme kern van waarheid in in wat hij post, dus inhoudelijk zit het wel snor.

Bij jou niet.
1947-2016
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:47:54 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220381427
quote:

[..]
Nee, hij maakt het zelf de essentie van zijn premierschap.
De ultieme weak man die hard times veroorzaakt
The End Times are wild
pi_220381428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De huidige korting kost jaarlijks 1,6 miljard en er blijkt niets zo blijvend als een tijdelijke maatregel. Snap wel dat je niet meteen over gaat tot een dergelijke maatregel die daarna waarschijnlijk nooit meer teruggedraaid wordt.

Even voor alle mensen die rechts stemmen en voor een kleine, minder bemoeizuchtige, overheid zijn. Jullie moeten dit beleid toch gewoon omarmen?
pi_220381430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blij dat we een premier hebben die wel oog heeft voor energietransitie en dus minder afhankelijkheid van olie *O*

Rob Jetten de schuld geven terwijl vorige kabinetten het opgefokt hebben inderdaad.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:49:35 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220381442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Kritiek mag uiteraard maar het wordt wel een beetje kansloos als Jetten ondertussen gewoon op tal van plaatsen is geweest en allerlei gesprekken heeft gevoerd.

In dat opzicht was Dick Schoof nog veel onzichtbaarder.
Gesprekken voeren of een kritieke situatie onder handen nemen.
Prima hoor, waar je prioriteiten liggen....
1947-2016
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:50:41 #123
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220381453
Trump stort ons in energiecrisis
MAGA be like: "Jetten TikTok Heaumeau Abseilen D66 Stom Stop de tijd!"
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:51:25 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220381458
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gesprekken voeren of een kritieke situatie onder handen nemen.
Prima hoor, waar je prioriteiten liggen....
Welke kritieke situatie wil je dat hij onder handen neemt :?
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:51:52 #125
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De huidige accijnsverlaging van 17 cent is ingevoerd op 1 april 2022
[..]
De huidige korting kost jaarlijks 1,6 miljard en er blijkt niets zo blijvend als een tijdelijke maatregel. Snap wel dat je niet meteen over gaat tot een dergelijke maatregel die daarna waarschijnlijk nooit meer teruggedraaid wordt.

Even voor alle mensen die rechts stemmen en voor een kleine, minder bemoeizuchtige, overheid zijn. Jullie moeten dit beleid toch gewoon omarmen?

Oké. Maar dan ook geen vrijheidstaks en andere fiscale lastenverzwaringen.

Maar het is natuurlijk lekker selectief roeptoeteren van je.
pi_220381475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké. Maar dan ook geen vrijheidstaks en andere fiscale lastenverzwaringen.

Maar het is natuurlijk lekker selectief roeptoeteren van je.
Het is of het één of het andere, als je minder overheidsbemoeienis wil dan moet je ook niet klaar staan als er wel wat aan de hand is. Ik vind het wel goed dat we niet overal meteen bovenop springen maar in kaart brengen wat de juiste manier is. Ik weet nog goed hoe met de inval van Oekraíne iedereen een subsidie kreeg, ook degene met een vast contract die daarmee maandenlang hun energiekosten konden betalen.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 15:55:05 #127
pi_220381480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

;)
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220381502
De VS heeft 11 grote vliegdekschepen. Ze hebben een wet die dat verplicht. De oudste is nu 50 jaar en er zijn er 3 minder dan 25 jaar oud. Voor een marine heb je ongeveer drie schepen nodig om er 1 vaarklaar te hebben. Als je er een heleboel hebt wordt dat beter. Maar als je er maar 11 hebt, ga je er normaal gesproken niet meer dan 4 tegelijkertijd in kunnen zetten. Zeker als ze zo oud zijn.

Nou is het eerste dat de VS doet als ze hun spieren willen laten zien of gaan vechten: er een groep schepen met een vliegdekschip naar toe sturen. 1 vliegdekschip, 4 destroyers, 2 schepen om uit te kijken naar onderzeeërs en nog 2 of 3 ondersteunende schepen, zoals tankers.

Nou hebben ze bijvoorbeeld 76 destroyers, waarvan 38 moderne (minder dan 37 jaar oud of sindsdien flink vernieuwd) en 11 die ze om aan het bouwen zijn. Waarvan ze er 16 nodig hebben voor de actieve vliegdekschepen. Veel meer zullen er dan ook niet vaarklaar zijn, want ze gaan die oude modellen alleen meesturen als het echt niet anders kan. Ze hebben ook nog 7 oude kruisers, waarvan er hoogstens 3 vaarklaar zijn.

Alle programma's om nieuwe moderne schepen te bouwen zijn mislukt, dus daar moeten ze het mee doen.

Dus, met 1 vliegdekschip voor Venezuela en binnenkort Cuba en 3 voor Iran, is de koek op. En als je iedere dag een paar honderd grote drones kunt maken is zo'n groep schepen met een vliegdekschip een stuk minder indrukwekkend geworden.
pi_220381505
De mensen die hier Jetten lopen te bashen zijn dezelfde mensen die een harde plasser krijgen van mensen als Putin en Trump. Precies de twee die verantwoordelijk zijn voor deze energie ellende.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:57:37 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is of het één of het andere, als je minder overheidsbemoeienis wil dan moet je ook niet klaar staan als er wel wat aan de hand is. Ik vind het wel goed dat we niet overal meteen bovenop springen maar in kaart brengen wat de juiste manier is. Ik weet nog goed hoe met de inval van Oekraíne iedereen een subsidie kreeg, ook degene met een vast contract die daarmee maandenlang hun energiekosten konden betalen.
Ik ben ook voor minder overheidsbemoeienis maar dan over de gehele linie. Dus niet selectief, zoals jij eigenlijk oppert nu.
pi_220381525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
_O-

Funny because its true.
Alle andere bezuinigingen zijn al afgeketst, dus dan blijft er van de begroting niet veel meer over.
pi_220381556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ik zie hoe verschrikkelijk druk het nog is op de raarste tijdstippen zou je het idee krijgen dat benzine goedkoop is.
Of dat het OV belachelijk slecht is.
pi_220381568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

Ik heb nog nergens gelezen dat we hier kerncentrales aan het bouwen zijn. Jij wel?
pi_220381586
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar dat is niet omdat het een homo is maar omdat hij de TikTok zoomer uithangt. Als hij dat met zijn vrouwelijke sugarbabe had gedaan had ik het ook gezegd.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:04:13 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381587
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb nog nergens gelezen dat we hier kerncentrales aan het bouwen zijn. Jij wel?
Maar hij heeft er wel oog voor, kijkt er naar, laat plannen maken, heeft oog voor de plannen, kijkt naar de plannen en gaat over de plannen praten.

Feest.
pi_220381598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.
pi_220381615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Rob Jetten de schuld geven terwijl vorige kabinetten het opgefokt hebben inderdaad.
Jetten is ook minister geweest toch?
pi_220381617
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.
Hij is vrij besluiteloos. Net als Rutte. Maar dat heb je natuurlijk al gauw met een minderheidskabinet; dan moet je eerst zieltjes gaan winnen en er over stemmen in de tweede kamer voordat je een besluit kunt nemen.

Dus wees blij, dat hij bij de EU niet al een hoop dingen gaat beloven die hij waarschijnlijk niet waar kan maken.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:08:59 #139
pi_220381618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat een kinderlijk simpele en domme gevolgtrekking man.
pi_220381625
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Grof schandaal dat premier Jetten 24/7 bezig is met TikTok.

T is niet alsof hij in Berlijn is geweest en nu bij EU-top is.
Oh, ze hebben weer "gepraat"? Jazeker dat moet ik toegeven, daar zijn we erg goed in in Europa.

Concrete maatregelen iets minder terwijl daar nu behoefte aan is.
pi_220381637
quote:

[..]
Of over tiktokfilmpjes die hij blijkbaar 24/7 maakt ipv effe tussen het werken door :')
Echt, de domheid en de vergelijkingen :')
En dan denken een punt te maken _O-
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220381638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een kinderlijk simpele en domme gevolgtrekking man.
Wat is er kinderlijk simpel aan? Ik adresseer zijn TikTok zoomer gedrag en pompompom betrekt zijn geaardheid er bij. Als er iemand kinderlijk simpel is is het pompompomx die bij iedere kritiek op een premier die toevallig homoseksueel is "homofobie" begint te schreeuwen.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:15:00 #143
pi_220381660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat is er kinderlijk simpel aan? Ik adresseer zijn TikTok zoomer gedrag en pompompom betrekt zijn geaardheid er bij. Als er iemand kinderlijk simpel is is het pompompomx die bij iedere kritiek op een premier die toevallig homoseksueel is "homofobie" begint te schreeuwen.
Het zegt heel veel over jou als je denkt dat dat de manier is om fatsoenlijk en inhoudelijk te discussieren. Het is denigrerend en ook niet relevant.
pi_220381670
Hier een lijst met 5 realistische maatregelen van Grok, wat de premier ook in had kunnen voeren ipv tiktokfilmpjes uploaden:
quote:
Hier is een realistische lijst van 5 maatregelen die premier Jetten (als verantwoordelijk minister of in een crisissituatie) op korte termijn (binnen weken tot maximaal 3 maanden) kan invoeren via ministeriële regeling, noodbesluit of versnelde uitwerking. Deze zijn direct uitvoerbaar, kosten relatief beperkt en gericht op zowel vraag als aanbod:Tijdelijk prijsplafond gas, elektriciteit en stadswarmte verlengen/uitbreiden
Stel een nieuw of verlengd prijsplafond in voor alle huishoudens en kleine bedrijven (bijv. ¤0,22/kWh elektriciteit, ¤1,45/m³ gas) tot en met maart 2027. Dit kan via een eenvoudige ministeriële regeling en dempt de energierekening direct met 30-50 % voor de meeste mensen.
Accijns en energiebelasting tijdelijk halveren
Reduceer de energiebelasting en ODE (opslag duurzame energie) met 50 % voor een periode van 6-12 maanden. Dit is een eenvoudige aanpassing in de tariefstructuur die binnen 4-6 weken kan ingaan en levert een besparing van ¤200-400 per gemiddeld huishouden per jaar.
Landelijke “Noodbesparingsactie” met directe subsidies
Maak ¤300 miljoen vrij voor directe, kosteloze of 100 % gesubsidieerde maatregelen: tochtstrips, LED-lampen, radiatorfolie, slimme thermostaten en boiler-timers. Via een online aanvraag binnen 48 uur uit te betalen (zoals de oude “bespaarkaart”). Dit kan via een spoedregeling van RVO en reduceert de vraag met 5-8 % in één winter.
Extra energietoeslag + uitbreiding naar middeninkomens
Verhoog de eenmalige energietoeslag naar ¤1.500 voor huishoudens tot 150 % van het minimuminkomen en maak hem automatisch uit te betalen via de Belastingdienst. Dit is in 2-3 weken te regelen en beschermt direct 1,5 miljoen kwetsbare huishoudens.
Maximale vulling gasopslag + spoed-LNG-contracten
Geef TenneT en Gasunie opdracht om de gasopslagen (Norg, Grijpskerk, Zuidwending) voor 1 november 2026 tot 100 % te vullen (via verplichte inkoop) en sluit 2-3 extra korte-termijn LNG-contracten af via de staat (zoals in 2022). Dit kost weinig extra subsidie en voorkomt prijsspikes in de winter.

Deze vijf maatregelen kunnen samen de verwachte prijsstijging van 30-60 % grotendeels opvangen zonder dat er nieuwe wetgeving door de Tweede Kamer hoeft. Ze zijn grotendeels gebaseerd op wat in 2022-2023 al succesvol is gebleken en kunnen binnen de huidige begroting (of via een klein crisisfonds) gefinancierd worden.

Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:16:32 #145
pi_220381672
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Of over tiktokfilmpjes die hij blijkbaar 24/7 maakt ipv effe tussen het werken door :')
Echt, de domheid en de vergelijkingen :')
En dan denken een punt te maken _O-
Jetten lost het in zijn eentje op joh.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:17:16 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381674
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De klimaatdrammer vind het prima
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220381688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt heel veel over jou als je denkt dat dat de manier is om fatsoenlijk en inhoudelijk te discussieren. Het is denigrerend en ook niet relevant.
Het is wel degelijk relevant.

Wat denigrerend is is om jezelf als premier der Nederlanden tijdens een crisis (ook buiten een crisis overigens) als een ordinaire TikTok zoomer te gedragen ipv als premier die een crisis oplost.

En nogmaals, zijn geaardheid halen zijn supporters er bij, niet ik.
pi_220381708
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Laat hem beginnen met de aanstichters oproepen te stoppen met hun oorlog.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:22:10 #149
438527 MissButterflyy
pi_220381713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier een lijst met 5 realistische maatregelen van Grok, wat de premier ook in had kunnen voeren ipv tiktokfilmpjes uploaden:
[..]

Is AI nu zo betrouwbaar dat het maar blind moet worden gevolgd?
Dat zou ik pas dom vinden.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:22:26 #150
438527 MissButterflyy
pi_220381718
twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:23:01 #151
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220381722
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Rob Jetten.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:23:11 #152
pi_220381723
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is wel degelijk relevant.

Wat denigrerend is is om jezelf als premier der Nederlanden tijdens een crisis (ook buiten een crisis overigens) als een ordinaire TikTok zoomer te gedragen ipv als premier die een crisis oplost.

En nogmaals, zijn geaardheid halen zijn supporters er bij, niet ik.
Ook zo mooi dat je er meteen vanuit haar dat mensen die jouw opmerking afkeuren meteen een supporter van Jetten zijn.

Dit is precies de simpele denkwijze die er voor gezorgd heeft dat we zo'n gepolariseerd land zijn geworden. Denk gewoon eens na in plaats van uit lades kant en klare simpele antwoorden te trekken.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:23:35 #153
438527 MissButterflyy
pi_220381728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:23 schreef Perox het volgende:

[..]
Rob Jetten.
?
pi_220381731
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
?
Schuld van.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:24:15 #155
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220381734
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
?
Die gaat dit niet oplossen, is alleen maar met Tik Tok bezig. Stomme D66!
pi_220381738
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook zo mooi dat je er meteen vanuit haar dat mensen die jouw opmerking afkeuren meteen een supporter van Jetten zijn.

Dit is precies de simpele denkwijze die er voor gezorgd heeft dat we zo'n gepolariseerd land zijn geworden. Denk gewoon eens na in plaats van uit lades kant en klare simpele antwoorden te trekken.
Je gaat aan het kernpunt voorbij: ik betrek zijn geaardheid er niet bij.

De reden dat we een gepolariseerd land zijn geworden is omdat een bepaalde groep mensen 90% van de tijd liever discussiëren over fatsoen en de vorm dan over oplossingen voor problemen.
pi_220381744
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is AI nu zo betrouwbaar dat het maar blind moet worden gevolgd?
Dat zou ik pas dom vinden.
Nee zeer zeker niet! Maar om even aan te geven dat er meer gedaan kan worden dan eindeloos praten zonder concrete maatregelen en ondertussen jolige filmpjes posten en dromen over van de Euromast abseilen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:25:58 #158
38496 Perrin
pi_220381747
Oepsie.

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:27:44 #159
38496 Perrin
pi_220381761
Ook:

twitter
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:27:49 #160
pi_220381763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je gaat aan het kernpunt voorbij: ik betrek zijn geaardheid er niet bij.
Dat doe je wel door zijn partner erbij te betrekken door hem toyboy te noemen.

Als je dat niet snapt kan ik je niet verder helpen.
pi_220381766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat doe je wel door zijn partner erbij te betrekken door hem toyboy te noemen.

Hij betrekt zijn partner er zelf bij door als premier in crisistijd jolige filmpjes van hem en zijn partner te posten in crisistijd. En zijn partner is nou eenmaal man. Had ik hem zijn sugarbabe moeten noemen dan?

Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:29:25 #162
pi_220381769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hij betrekt zijn partner er zelf bij door als premier in crisistijd jolige filmpjes van hem en zijn partner te posten in crisistijd.

Wat ben jij een simpele vent zeg. Kolere.

Het is gewoon zijn partner..jij gaat helemaal apeshit op het feit dat zijn partner een man is. _O-
pi_220381771
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee zeer zeker niet! Maar om even aan te geven dat er meer gedaan kan worden dan eindeloos praten zonder concrete maatregelen en ondertussen jolige filmpjes posten en dromen over van de Euromast abseilen.
Gisteren zijn de gemeenteraadsverkiezingen geweest, dat is ook belangrijk. Dat is de context rond dat verhaal over abseilen van de Euromast.

Gezien Nederland in het rijtje met het VK, Japan, Frankrijk en wat anderen staan is het niet zo dat er niets gedaan wordt.
pi_220381785
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat ben jij een simpele vent zeg. Kolere.

Het is gewoon zijn partner..jij gaat helemaal apeshit op het feit dat zijn partner een man is. _O-
Jetten betrekt zelf zijn partner er bij Simpleton. Zijn partner is toevallig man.

Had ik zijn partner aan moeten duiden als sugarbabe dan?

Je bevestigt wel mijn punt: kritiek op een homo is automatisch homofobie.

Jetten betrekt zijn partner erbij
Ik noem zijn partner toyboy
Verdchillende fokkers springen op mijn nek om de vorm en vallen me al 3 pagina's lastig

Jouw conclusie: je gaat apeshit omdat zijn partner een man is.

Nee Sherlock, jullie gaan apeshit omdat ik zijn partner toyboy noem.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 19-03-2026 16:38:33 ]
pi_220381804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:25 schreef Perrin het volgende:
Oepsie.

[ afbeelding ]

[ x ]
Dit is natuurlijk weer intens treurig voor de Israëlische bevolking, net als al die aanslagen op civiele infrastructuur in het hele M-O, Iran incluis, uiteindelijk vooral bevolkingen duperen. Het lijkt er gewoon op dat Iran z'n goedkope drones nog steeds kan produceren en met het afnemen van de dure anti-drone capaciteit in de vorm van Patriots en THAADs, lijkt het ook steeds moeilijker te worden om deze aanvallen te voorkomen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:39:22 #166
38496 Perrin
pi_220381832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk weer intens treurig voor de Israëlische bevolking, net als al die aanslagen op civiele infrastructuur in het hele M-O, Iran incluis, uiteindelijk vooral bevolkingen duperen. Het lijkt er gewoon op dat Iran z'n goedkope drones nog steeds kan produceren en met het afnemen van de dure anti-drone capaciteit in de vorm van Patriots en THAADs, lijkt het ook steeds moeilijker te worden om deze aanvallen te voorkomen.
Alle Golfstaten zijn existentieel kwetsbaar voor deze wapens. Als Iran het wil, worden die landen onleefbaar. Potentieel is het hele Midden-Oosten straks een onleefbaar gebied als ze allemaal elkaars raffinaderijen, ontziltingsinstallies en andere cruciale infra kapotmaken.
pi_220381851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle Golfstaten zijn existentieel kwetsbaar voor deze wapens. Als Iran het wil, worden die landen onleefbaar. Potentieel is het hele Midden-Oosten straks een onleefbaar gebied als ze allemaal elkaars raffinaderijen, ontziltingsinstallies en andere cruciale infra kapotmaken.
Ja en een onderbelicht aspect is ook dat de VS als een idioot door z'n voorraad Patriots en THAADs is heengegaan, terwijl de productie daarvan totaal niet opgeschaald is. Dat is weer afhankelijk van tientallen miljarden aan investering die het congres moet goedkeuren, maar vooral ook afhankelijk is van bottlenecks als rare earth minerals die volledig in handen zijn van China, zie: https://www.economist.com(...)tary-power-for-years
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:43:11 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220381864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:24 schreef Perox het volgende:

[..]
Die gaat dit niet oplossen, is alleen maar met Tik Tok bezig. Stomme D66!
Ja ze willen natuurlijk dat die meteen de subsidietrog klaarzet.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:44:02 #169
38496 Perrin
pi_220381872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja en een onderbelicht aspect is ook dat de VS als een idioot door z'n voorraad Patriots en THAADs is heengegaan, terwijl de productie daarvan totaal niet opgeschaald is. Dat is weer afhankelijk van tientallen miljarden aan investering die het congres moet goedkeuren, maar vooral ook afhankelijk is van bottlenecks als rare earth minerals die volledig in handen zijn van China, zie: https://www.economist.com(...)tary-power-for-years
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken aan goedkope Iraanse drones.

Maarja, de heren strategen zullen het allemaal wel uitgekiend hebben.
pi_220381876
quote:

[..]
Ja. Trump-Amerika heeft niet helemaal door dat ook zij op veel gebieden niet 'de kaarten' hebben.
pi_220381878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken tegen goedkope Iraanse drones.

Trump zijn plan is het hebben van geen plan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:46:52 #172
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220381884
Benieuwd of de Trumpies hier nog steeds zo blij zijn met deze oorlog
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 16:46:56 #173
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220381885
quote:

[..]
Zo blijkt nog maar eens wat een fantastisch, en van voor tot achter uitgedacht plan er vooraf ging aan deze oorlog. Niks werd aan het toeval overgelaten. _O_

Een of andere chinees zei ooit (in het Chinees): "Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat."
pi_220381899
quote:

[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken tegen goedkope Iraanse drones.

Nou ja, we hadden ooit de 'pivot to aipac' onder Obama waarbij de VS z'n militaire middelen richting de Grote Oceaan verplaatste om tegenwicht aan China te bieden. Bij Trump is dat vooral veel gebral, maar weinig actie. Afgezien van het verspillen van munitie is het ook goed denkbaar dat de VS de komende tijd jarenlang geen inzetbare vliegdekschepen heeft bijvoorbeeld. Iets met so much winning en trolling de libtards ofzo.
pi_220381914
Haha stel je voor dat de band na 2028 met Amerika weer gaat normaliseren, maar Amerika tegen die tijd geen serieuze superpower meer is. Dan baal je ook...

Wat een circus.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 16:52:25 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220381922
quote:
Wat een bedrag 8)7
pi_220381926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:57 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hier Jetten lopen te bashen zijn dezelfde mensen die een harde plasser krijgen van mensen als Putin en Trump. Precies de twee die verantwoordelijk zijn voor deze energie ellende.
En dezelfde die wel de funny filmpjes van circus trump hier posten maar dan Jetten de maat nemen over zijn filmpjes.

Objectief verfieerbare hypocrisie waar een bepaalde subgroep binnen onze maatschappij zich steeds vaker schuldig maakt.
pi_220381963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:25 schreef Perrin het volgende:
Oepsie.

[ afbeelding ]

[ x ]
Worden steeds meer hits. Munitie raakt echt op.
pi_220381972
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Europa trekt zelfstandigheid al bijna niet. Die golfstaten hebben helemaal de middelen niet; moeten ze belasting voor gaan heffen. Drie minuten later begint het gedoe over representatie en staatsburgerschap.
pi_220381975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het zou dom zijn voor de tegenstanders van Israël om hier blij mee te zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220381993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En dezelfde die wel de funny filmpjes van circus trump hier posten maar dan Jetten de maat nemen over zijn filmpjes.

Objectief verfieerbare hypocrisie waar een bepaalde subgroep binnen onze maatschappij zich steeds vaker schuldig maakt.
Over objectief verifiëerbare hypocrisie gesproken, wie zijn dat dat dan? Die personen die de funny filmpjes van Trump posten én Rob Jetten de maat nemen en kun je daar voorbeelden van posten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al hebben filmpjes van Trump posten en het bekritiseren van Jetten om diens filmpjes natuurlijk niks met elkaar te maken.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:03:50 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220381999
Iraanse olietankers mogen wellicht straks weer vrij bewegen. Zou wel grappig zijn als er straks Iraanse olietankers aanmeren in Amerikaanse havens.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220382000
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de voorraden zo snel oprakken eigenlijk?
pi_220382008
quote:
81s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een bedrag 8)7
Heeft Hegseth al uitgelegd tijdens zijn persco eerder vandaag.
Vooral de schuld van Joe Biden en diens erfenis.

Bij de volgende 200 miljard 100% zeker hetzelfde verhaal.
pi_220382009
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De munitie van de VS is nog lang niet op. Alleen wordt de schade voor Iran groter.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:06:42 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220382018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:05 schreef HiZ het volgende:

[..]
De munitie van de VS is nog lang niet op. Alleen wordt de schade voor Iran groter.
Dat is zeker , maar Iran gaat ook niet opgeven
pi_220382019
Dit alles gaat grote gevolgen hebben en afschuwelijk aflopen. Dat is helaas mijn sterke overtuiging.

"Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity."
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220382022
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iraanse olietankers mogen wellicht straks weer vrij bewegen. Zou wel grappig zijn als er straks Iraanse olietankers aanmeren in Amerikaanse havens.

[ afbeelding ]
Dus dan gaan landen betalen voor Iraanse olie, zodat Iran weer geld voor meer drones, raketten en andere wapens heeft?

Het is net of ze niet willen dat dit eindigt :wtf:
pi_220382025
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]
Weet jij iets over de vorm waarop. Voor hetzelfde geld worden de fondsen alsnog bevroren.
pi_220382029
quote:
81s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een bedrag 8)7
Dat staat ongeveer gelijk aan nog 9 maanden van wat er de eerste 2 weken gespendeerd is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:08:05 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220382033
quote:
18s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:06 schreef OllieA het volgende:
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity."
quote:
These lines are from W.B. Yeats’s 1920 poem, "The Second Coming," written in the aftermath of World War I
pi_220382035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef theunderdog het volgende:
Ze zijn ook niet op. Ze zijn minder voorradig dan gewenst. En dat is hier geen semantisch verschil.
pi_220382037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Weet jij iets over de vorm waarop. Voor hetzelfde geld worden de fondsen alsnog bevroren.
https://www.reuters.com/b(...)ent-says-2026-03-19/
quote:
Bessent said the addition of sanctioned Iranian oil into global supplies would help ⁠keep oil prices down for the next 10 to 14 days. Oil prices have been ​above $100 per barrel for much of the past two weeks as Iran has closed the Strait of ​Hormuz to shipping and has attacked tankers.
The Treasury recently took a similar step to allow the sale of sanctioned Russian oil stranded in tankers, which Treasury said added 130 million barrels to global supplies.
Bessent said ​the U.S. would take other actions to increase supply, including a unilateral release of stocks ​from the Strategic Petroleum Reserve above last week's coordinated joint G7 release of 400 million barrels.
Lijkt me toch lastig, dan moeten embargo's gelift worden, want bedrijven die zaken doen in de VS mogen nu geen zaken doen met Iran.
pi_220382041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:08 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ze zijn ook niet op. Ze zijn minder voorradig dan gewenst. En dat is hier geen semantisch verschil.
Ze zijn uiteraard niet op - op. Maar het is flink aan het slinken. Best een probleem.
pi_220382042
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jetten betrekt zelf zijn partner er bij Simpleton. Zijn partner is toevallig man.

Had ik zijn partner aan moeten duiden als sugarbabe dan?

Je bevestigt wel mijn punt: kritiek op een homo is automatisch homofobie.

Jetten betrekt zijn partner erbij
Ik noem zijn partner toyboy
Verdchillende fokkers springen op mijn nek om de vorm en vallen me al 3 pagina's lastig

Jouw conclusie: je gaat apeshit omdat zijn partner een man is.

Nee Sherlock, jullie gaan apeshit omdat ik zijn partner toyboy noem.
Misschien had je de term partner moeten pakken ipv toyboy, sherlock.
pi_220382043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:08 schreef HiZ het volgende:

[..]
JOE BIDEN ZEG IK U! JOE BIDEN!
Thank you for your attention to this matter
.
pi_220382049
Als de lente valt dan gooien wij... bommen op Iran.
pi_220382057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
https://www.reuters.com/b(...)ent-says-2026-03-19/
[..]
Lijkt me toch lastig, dan moeten embargo's gelift worden, want bedrijven die zaken doen in de VS mogen nu geen zaken doen met Iran.
Iran staat onder VN sancties, Rusland niet. Dat maakt flexibelere sancties eenvoudiger. Of dingen als wel de olie doorlaten, maar niet het geld.
  FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2026 @ 17:12:06 #200
364681 over_hedge
pi_220382059
Alles gaat volgens plan. Wel hebben we 200 miljard extra nodig.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220382063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien had je de term partner moeten pakken ipv toyboy, sherlock.
Ik ga zelf over mijn eigen woorden.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:12:44 #202
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220382068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:11 schreef TheJanitor het volgende:
Als de lente valt dan gooien wij... bommen op Iran.
Poepjurken naar Allah bombarderen _O_
Please consider the environment before printing this post
pi_220382069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef theunderdog het volgende:
Amerika en de VS kunnen met veel geweld een paar dagen alles naar de tyfus schieten, maar een echt langdurige oorlog lukt de asymmetrische partij veel beter.
pi_220382077
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze zijn uiteraard niet op - op. Maar het is flink aan het slinken. Best een probleem.
Misschien, misschien ook niet. Ik denk dat er hele slimme koppen zitten na te denken of die dure raketten wel zo optimaal zijn in de wereld van 2026.
pi_220382083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Misschien, misschien ook niet. Ik denk dat er hele slimme koppen zitten na te denken of die dure raketten wel zo optimaal zijn in de wereld van 2026.
Nu al?
pi_220382106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nu al?
Natuurlijk nu al. Heb je niet gezien wat de Oekraïners doen met een batterij en twee lege petflessen?

En het probleem met Iran zit ook al niet in hun onbeperkte S400s.
pi_220382107
De VS maakte maar 350 Patriots per jaar, dat zijn ze nu aan het opschalen tot 650 per jaar en mogelijk in de toekomst tot 1000 per jaar. Voor de schepen: er zijn in totaal maar 12.000 SM-2 afweerraketten gemaakt en de helft daarvan hebben ze aan het buitenland verkocht. Een destroyer heeft er gemiddeld 64 aan boord. Voor 76 destroyers zijn dat er 4864. En dan de rest van de schepen nog. Dus veel reserve hadden ze al niet. Tja, in vredestijd kosten voorraden geld.

Iran maakte zo'n 400 grote drones per dag en had een grote voorraad raketten. Dus dan zijn ze snel op.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:19:03 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220382114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Amerika en de VS kunnen met veel geweld een paar dagen alles naar de tyfus schieten, maar een echt langdurige oorlog lukt de asymmetrische partij veel beter.
Nja, uiteindelijk is het voor de VS een politiek verhaal.

Opzich is dat altijd een goed teken. Zolang men dode soldaten thuis niet kan verkopen is Amerika altijd nog beter dan bijvoorbeeld Rusland.

Als Trump duizenden Amerikanen de grinder in kan sturen zonder al te veel weerstand wordt het tijd om je echt zorgen te maken :P

De VS kan ongetwijfeld elke oorlog winnen als het echt moet. Ik bedoel, ze kunnen vast heel Iran bedekken in gifgas als ethische bezwaren en mensenrechten geen rol speelden.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:19:15 #209
396550 Richestorags
pi_220382117
quote:

[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken aan goedkope Iraanse drones.

Herverkozen worden en dat mensen niet aan de Epstein Files denken is ook wat waard.
pi_220382130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef HiZ het volgende:

[..]
Iran staat onder VN sancties, Rusland niet. Dat maakt flexibelere sancties eenvoudiger. Of dingen als wel de olie doorlaten, maar niet het geld.
Die VN sancties gaan alleen over wapens e.d. toch? De VS heeft daarnaast ook nog economische sancties op Iran. Als de VN sancties gelift worden kunnen bedrijven die ook zaken doen in de VS nog niets van Iran kopen.
pi_220382138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Herverkozen worden en dat mensen niet aan de Epstein Files denken is ook wat waard.
Deze oorlog kan hem ook de midterms kosten. Hij neemt nogal een gok en hij is niet erg intelligent.
pi_220382139
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Natuurlijk nu al. Heb je niet gezien wat de Oekraïners doen met een batterij en twee lege petflessen?

En het probleem met Iran zit ook al niet in hun onbeperkte S400s.
Oekraïne is er inderdaad al veel langer mee bezig.
For the entire world to see.

Waarom is die slimme aanpak dan niet eerder meegenomen in het geniale plan van het machtigste land ter wereld met het sterkste leger ter wereld?
Waarom zou je moeten wachten tot je eigen knappe koppen daarover eens gaan nadenken?

Zelensky heeft de hulp van Oekraïne overigens al aangeboden.
Hij kon opkrassen van Trump.

Schei toch uit.
pi_220382140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
De VS maakte maar 350 Patriots per jaar, dat zijn ze nu aan het opschalen tot 650 per jaar en mogelijk in de toekomst tot 1000 per jaar. Voor de schepen: er zijn in totaal maar 12.000 SM-2 afweerraketten gemaakt en de helft daarvan hebben ze aan het buitenland verkocht. Een destroyer heeft er gemiddeld 64 aan boord. Voor 76 destroyers zijn dat er 4864. En dan de rest van de schepen nog. Dus veel reserve hadden ze al niet. Tja, in vredestijd kosten voorraden geld.

Iran maakte zo'n 400 grote drones per dag en had een grote voorraad raketten. Dus dan zijn ze snel op.
Dus smijten de Amerikanen er gewoon hele grote bommen op die meer kapot maken dan je lief is. Maar er zijn er heel veel van. Jammer van Iran, maar dan moet je maar geen fout regime hebben dat niet wil opgeven.
pi_220382143
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Trump duizenden Amerikanen de grinder in kan sturen zonder al te veel weerstand wordt het tijd om je echt zorgen te maken :P
Dat gaan ze over een paar weken testen.

quote:
De VS kan ongetwijfeld elke oorlog winnen als het echt moet. Ik bedoel, ze kunnen vast heel Iran bedekken in gifgas als ethische bezwaren en mensenrechten geen rol speelden.
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:23:32 #215
396550 Richestorags
pi_220382145
quote:

[..]
Mwaah. Ik vind dat hij gelijk heeft dat het onderdeel is van het punt. Net als wanneer hij constant met één of andere blonde bimbo filmpjes aan het maken was.

De volgende vraag is of het punt helemaal klopt.
pi_220382148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dus smijten de Amerikanen er gewoon hele grote bommen op die meer kapot maken dan je lief is. Maar er zijn er heel veel van. Jammer van Iran, maar dan moet je maar geen fout regime hebben dat niet wil opgeven.
Jammer van Iran?
Maar het plan was toch om de Iraniërs te helpen?

Zou het de Iraniërs helpen als er straks geen land meer over is om in te wonen?
Of trekken knappe Amerikaanse koppen dan tig keer 200 miljard uit om dat alsnog voor elkaar te krijgen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:25:19 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220382154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.
Atoombommen zijn juist niet zo effectief in een berggebied zoals Iran. Je zal dan op elke vallei een bom moeten gooien.

Kan je beter vervuild radioactief materiaal uit vliegtuigen sproeien en gewoon wachten.
pi_220382159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Die VN sancties gaan alleen over wapens e.d. toch? De VS heeft daarnaast ook nog economische sancties op Iran. Als de VN sancties gelift worden kunnen bedrijven die ook zaken doen in de VS nog niets van Iran kopen.
Ze gaan over van alles; centraal is dat Iran geen olie mag verkopen.
pi_220382162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
Weet je dat zeker?
pi_220382172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jammer van Iran?
Maar het plan was toch om de Iraniërs te helpen?

Zou het de Iraniërs helpen als er straks geen land meer over is om in te wonen?
Of trekken knappe Amerikaanse koppen dan tig keer 200 miljard uit om dat alsnog voor elkaar te krijgen?
Ik weet niet wat het plan is over 15 minuten. En als het plan was de Iraniërs te helpen; ga jij de VS even op de vingers tikken?
pi_220382173
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Atoombommen zijn juist niet zo effectief in een berggebied zoals Iran. Je zal dan op elke vallei een bom moeten gooien.

Kan je beter vervuild radioactief materiaal uit vliegtuigen sproeien en gewoon wachten.
Je kunt beter geen oorlog beginnen, zeker als je die niet kan winnen zonder miljoenen burgers te vermoorden.
pi_220382176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mwaah. Ik vind dat hij gelijk heeft dat het onderdeel is van het punt. Net als wanneer hij constant met één of andere blonde bimbo filmpjes aan het maken was.

De volgende vraag is of het punt helemaal klopt.
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.

Moet je je eens voorstellen dat Balkenende dit gedaan zou hebben, die zou het niet in zijn hoofd halen. Of zie jij Macron dit soort dingen posten? Of Merz, of Melloni? Waarom is onze premier dat dan wel aan het doen met zijn "toyboy"?
pi_220382179
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo blijkt nog maar eens wat een fantastisch, en van voor tot achter uitgedacht plan er vooraf ging aan deze oorlog. Niks werd aan het toeval overgelaten. _O_

Een of andere chinees zei ooit (in het Chinees): "Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat."
pi_220382188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het plan is over 15 minuten. En als het plan was de Iraniërs te helpen; ga jij de VS even op de vingers tikken?
Nou, als je dat niet weet, dan zit een baan bij die knappe koppen er niet in voor je. Niet erg, want stel dat ze je op de vingers gaan tikken. Of jij hun.

Punt 2: het geeft alleen maar aan dat het plan één grote leugen was. Zoals door velen al vanaf het begin werd gesteld. Dat zou niet ik, maar onze regering (en vele andere regeringen) aan Trump en Netanyahu duidelijk moeten maken. Ik kan alleen maar stemmen op een partij die zich kritisch over deze oorlog uitlaat. Hoe meer mensen dat zouden doen, hoe beter, wat mij betreft.
pi_220382204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Oekraïne is er inderdaad al veel langer mee bezig.
For the entire world to see.

Waarom is die slimme aanpak dan niet eerder meegenomen in het geniale plan van het machtigste land ter wereld met het sterkste leger ter wereld?
Waarom zou je moeten wachten tot je eigen knappe koppen daarover eens gaan nadenken?

Zelensky heeft de hulp van Oekraïne overigens al aangeboden.
Hij kon opkrassen van Trump.

Schei toch uit.
Generaals bereiden zich altijd voor op de vorige oorlog. Niet zelf bedacht.
pi_220382216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:35 schreef HiZ het volgende:

[..]
Generaals bereiden zich altijd voor op de vorige oorlog. Niet zelf bedacht.
En wie zijn die knappe koppen dan?

Overigens is het niet uit te sluiten dat generaals betere ministers van defensie zouden kunnen zijn dan om het even welke andere idioot. Omdat ze bereid zijn te leren van fouten uit die vorige oorlog, en omdat ze weten dat voorkomen (defensie) beter is dan genezen (oorlog). In tegenstelling wederom tot om het even welke andere idioot.
Bovendien kan, met een generaal als minister, de naam van dat Amerikaanse idiote ministerie ook weer worden hersteld.
pi_220382217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Deze oorlog kan hem ook de midterms kosten. Hij neemt nogal een gok en hij is niet erg intelligent.
Gewoon meer voter suppression gebruiken of nog drastischere maatregelen. Zo rolt de Donald!

Maar de midterms zijn ook nog ver weg. Kan nog van alles gebeuren, en het geheugen van de kiezer gaat zelden veel verder dan een week terug.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220382237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En wie zijn die knappe koppen dan?

Overigens is het niet uit te sluiten dat generaals betere ministers van defensie zouden kunnen zijn dan om het even welke andere idioot. Omdat ze bereid zijn te leren van fouten uit die vorige oorlog, en omdat ze weten dat voorkomen (defensie) beter is dan genezen (oorlog). In tegenstelling wederom tot om het even welke andere idioot.
Bovendien kan, met een generaal als minister, de naam van dat Amerikaanse idiote ministerie ook weer worden hersteld.
Zie oa Mattis, vorige regering Trump. Maar ja, dergelijke capabele krachten zijn er ditmaal wel uitgefilterd, en de huidige lichting lijkt vooral geselecteerd op hun vermogen kritiekloos ja te knikken.
pi_220382240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Gewoon meer voter suppression gebruiken of nog drastischere maatregelen. Zo rolt de Donald!

Maar de midterms zijn ook nog ver weg. Kan nog van alles gebeuren, en het geheugen van de kiezer gaat zelden veel verder dan een week terug.
Als deze shitshow blijft voortrollen, dan komen die midterms er gewoon niet.
En komen ze er wel, dan zal een negatieve uitslag ongeldig worden verklaard. Desnoods laat je zo'n ongeldigheidsbesluit handhaven cq verdedigen door de mensen van ICE. Hebben die ook weer wat te doen. Kijken of het Hooggerechtshof dan durft op te treden.

De leermeester van Trump, als die er al zou zijn, moet je niet zoeken onder aanhangers van een parlementaire democratie en van een evenwichtige rechtsstaat. Dan moet je eerder denken aan een Vladimir Poetin.
pi_220382241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.

Moet je je eens voorstellen dat Balkenende dit gedaan zou hebben, die zou het niet in zijn hoofd halen. Of zie jij Macron dit soort dingen posten? Of Merz, of Melloni? Waarom is onze premier dat dan wel aan het doen met zijn "toyboy"?
Wat ben jij zielig.
pi_220382266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat ben jij zielig.
Waarom? Omdat ik van een premier enig decorum verwacht?
pi_220382269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij hebt in ieder geval bij Balkenende slecht opgelet.
Die ging met Schuurman en Maasland maar al te graag publiekelijk aan de zwier. Ongeacht de toestand in het land, die volgens hemzelf zeer zorgelijk was. Normen en waarden. "Fatsoen moet je doen."
Die dames waren niet eens met hem getrouwd! Allebei niet! Dat kan toch niet!
Mevrouw Balkenende moest dat allemaal maar aanzien hoe haar fatsoenlijke gristelijke JP de MP aan de zwier ging met rondborstige... wat was het ook weer? Sugarbabes?

Foei.
pi_220382273
Was deze misselijkmakende ellende al gepost?

twitter
pi_220382281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:49 schreef Tjoent het volgende:

[ x ]
Ja.
En het gaat alleen maar erger worden.
Deze verknipte religasten kenden al nauwelijks een rem, en nu al helemaal niet meer.
pi_220382294
quote:

[ x ]
Met diplomatie en theedrinken was dit nooit gebeurd. Onee, wacht dit gebeurt al 47 jaar.
pi_220382306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja.
En het gaat alleen maar erger worden.
Deze verknipte religasten kenden al nauwelijks een rem, en nu al helemaal niet meer.
Ja nu hebben de Iraniers last van die onderdrukking én bombardementen.
pi_220382309
twitter

Nederland is READY om het IRGC voetvolk te nuken.
pi_220382314
Kortom: UK, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Japan buigen dan toch voor Trump.

Ik zei het al :)
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:58:17 #239
438527 MissButterflyy
pi_220382323
Nederland levert pas 'passende hulp' in Straat van Hormuz na stoppen aanvallen
Eerder vanmiddag gaf Nederland samen met enkele Europese landen en Japan aan klaar te staan voor 'passende inspanningen' om de veiligheid van de scheepvaart in de Straat van Hormuz te garanderen. Die inspanningen komen pas als de aanvallen rond de Straat van Hormuz stoppen, verduidelijkt een woordvoerder van premier Rob Jetten tegen NU.nl.

"We hebben met elkaar de intentie uitgesproken om uitgesproken om het gesprek te voeren", zegt de woordvoerder. "Zo kunnen we vast over de invulling van de inspanningen nadenken." Hoe die inspanningen eruit gaan zien, is dus nog niet bekend.

De verklaring is dus in lijn met de woorden van Jetten de afgelopen dagen. Hij zei herhaaldelijk dat de situatie in de Straat van Hormuz "te instabiel" is om als Nederland een missie te starten.

Nu.nl
pi_220382327
De angst voor Trump zit diep.
Mensonterend diep.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 17:59:58 #241
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220382332
quote:

[ x ]
Het wil niet echt lukken met de regime change dmv bombarderen, is het wel?
pi_220382335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jij hebt in ieder geval bij Balkenende slecht opgelet.
Die ging met Schuurman en Maasland maar al te graag publiekelijk aan de zwier. Ongeacht de toestand in het land, die volgens hemzelf zeer zorgelijk was. Normen en waarden. "Fatsoen moet je doen."
Die dames waren niet eens met hem getrouwd! Allebei niet! Dat kan toch niet!
Mevrouw Balkenende moest dat allemaal maar aanzien hoe haar fatsoenlijke gristelijke JP de MP aan de zwier ging met rondborstige... wat was het ook weer? Sugarbabes?

Foei.
Ja hij ging aan de zwier, met iets te opzichtig enthousiasme, maar nog altijd vele malen braver dan de kleffe foto's van Jetten, maar je mist het belangrijkste:

1) hij postte die foto's niet op zijn sociale media
2) hij is er uitgebreid voor bekritiseerd zonder dat diegenen die daar kritiek op hadden werden aangevallen en van "heterofobie" werden beschuldigd.

Als ik dit had gezegd over Baudet met zijn sugarbabe. Of over Lidewij met haar toyboy, was er helemaal niemand over mijn woorden gevallen. Maar Jetten is homo, en dan mag je dat soort dingen niet zeggen. Ik snap wel hoe het werkt hoor.
pi_220382342
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het wil niet echt lukken met de regime change dmv bombarderen, is het wel?
Daar denkt Israël anders over.

quote:
Israel estimates that Iranian regime is on verge of losing control due to ongoing eliminations and strikes; Iran’s leadership is in total chaos, says senior Israeli source.

Israel intends to make the internal crisis in Iran worse in the coming days; plans include “unusual and powerful action” that hasn’t been done before to directly undermine the regime’s ability to govern.

“We want to create a breaking point,” says the Israeli source; the aim is to show the Iranian public that it’s game over for the regime.

https://x.com/IsraelRadar_com/status/2034537504020340959
pi_220382349
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Nederland levert pas 'passende hulp' in Straat van Hormuz na stoppen aanvallen
Eerder vanmiddag gaf Nederland samen met enkele Europese landen en Japan aan klaar te staan voor 'passende inspanningen' om de veiligheid van de scheepvaart in de Straat van Hormuz te garanderen. Die inspanningen komen pas als de aanvallen rond de Straat van Hormuz stoppen, verduidelijkt een woordvoerder van premier Rob Jetten tegen NU.nl.

"We hebben met elkaar de intentie uitgesproken om uitgesproken om het gesprek te voeren", zegt de woordvoerder. "Zo kunnen we vast over de invulling van de inspanningen nadenken." Hoe die inspanningen eruit gaan zien, is dus nog niet bekend.

De verklaring is dus in lijn met de woorden van Jetten de afgelopen dagen. Hij zei herhaaldelijk dat de situatie in de Straat van Hormuz "te instabiel" is om als Nederland een missie te starten.

Nu.nl
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 18:03:13 #245
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220382356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.
Uitermate teleurstellend van onze regering imho.
pi_220382364
Ah ze hebben eindelijk iets bedacht waarmee ze hopen de gemoederen aan beide kanten te sussen; we gaan helpen @Amerikanen, (zodra het 't minst nodig is @Eigen bevolking)!
pi_220382366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Baudet met zijn sugarbabe. Of over Lidewij
Je bedoelt, dat Lidewij niet het nieuwe gezicht van het FvD is omdat ze zich regelmatig laat pakken door Baudet? Zo leer je nog eens wat.
pi_220382367
Goed dat we mee gaan doen aan de strijd tegen Het Kwaad.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:06:31 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220382376
quote:

[..]
Wel als hij de blitz loopt te dien op de socials ipv het land te leiden. Zelfde kritiek naar trump.

Je hebt andere prioriteiten als premier.
1947-2016
pi_220382388
quote:
85s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uitermate teleurstellend van onze regering imho.
Dat niet. Want ik wist het al.

Volstrekt logisch. Gezien onze afhankelijkheid van Amerika. Maar mensen zaten nogal aan de coping-drank.
pi_220382391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bedoelt, dat Lidewij niet het nieuwe gezicht van het FvD is omdat ze zich regelmatig laat pakken door Baudet? Zo leer je nog eens wat.
Nee, dat bedoel ik niet maar dat jij moeite met lezen hebt is wel duidelijk.
pi_220382392
twitter

Humor :D
pi_220382396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dat zou toch verdedigend zijn?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220382399
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Met diplomatie en theedrinken was dit nooit gebeurd. Onee, wacht dit gebeurt al 47 jaar.
Diplomatie, theedrinken (of iets anders), infiltreren en daadwerkelijk binnenlandse verzetshaarden steunen. Bij de Mossad en de CIA is over die laatste onderdelen de nodige kennis voorhanden.
Ook geen garantie voor succes, dat geef ik direct toe, maar wel slimmer dan de huidige bommentapijten met alle (langlopende) gevolgen van dien voor de hele regio en de hele wereld. En bovendien een teken van echt vertrouwen in de onderdrukte bevolking en hun oppositie. Er blijft een risico dat die oppositie, eenmaal aan de macht, zich ook tegen het westen gaat keren, gezien de islamitische wijsheden die daar landsbreed rondgaan, maar die kans acht ik in Iran iets kleiner dan bijvoorbeeld destijds in Afghanistan. Aan de andere kant: de Arabische Lente in een land als Egypte leverde uiteindelijk een tamelijk volmondige keuze op voor het Moslim Broederschap. Zoiets zullen Donald en Bibi toch ook niet willen.

Het hele idee 'bommen erop' is van een simplistische simpliciteit. Helemaal gecombineerd met het gedachtengoed: en daarna knapt de bevolking het zelf wel op.

Maar goed, er komen nu toch waarschijnlijk grondtroepen.
Dus is de kans op een zoveelste Vietnam, Aghanistan (of Irak) alsnog aanwezig. Dat is fijn.
pi_220382403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar dat zou toch verdedigend zijn?
Wat bedoel je?
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:11:48 #256
438527 MissButterflyy
pi_220382411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef UitStraling het volgende:
Zo lees ik het niet.
pi_220382420
Maar, onze MAGA haatbaarden hebben de discussie dus weer overgenomen. Het is nu alleen nog de VS en Israël de hemel in prijzen en hopen dat alle Iraniërs het loodje leggen.
pi_220382423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Dingen zoals deze dat is toch niet echt aanvallend deelnemen?

Schepen begeleiden (escorteren)

De situatie in de gaten houden (surveillance)

Informatie delen met bondgenoten

Ingrijpen als een schip wordt aangevallen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220382425
We zijn er weer bij en dat is prima. Voorlopig het OV maar even mijden
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:15:01 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382428
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]
beep boop beep boop!
Typen en Nederlands is niet mijn sterkste punt, ik heb dyslekdinges en mijn instellingen staan op Engels geen autocorrect want tegenwoordig spreek en typ ik meer Engels dan Nederlands.
pi_220382431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik geef het 1 dag en dan zitten ze al in volle gevechtsmodus. De drones gaan ze om de oren vliegen daar.
Zonder wrijving geen glans
pi_220382433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het gaat in stapjes. Dit is niets meer dan een: 'Trump! we willen echt wel helpen! maar asjeblieft, wees hiermee tevreden!'.

Nu heel hard hopen dat Trump het best vindt.
pi_220382437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef UitStraling het volgende:
We gaan niet meedoen aan deze oorlog.

We gaan, als de straat van Hormuz veilig genoeg is, een patrouille instellen zodat tankers er veilig doorheen kunnen. En dat is het.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:17:13 #264
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220382441
Wat is er zo gevaarlijk aan die gasvelden, zitten er daar de kernwapens verstopt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220382443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We gaan, als de straat van Hormuz veilig genoeg is, een patrouille instellen zodat tankers er veilig doorheen kunnen. En dat is het.
Hahaha...

Jij doet niet aan coping, je identificeert jezelf ermee.
pi_220382444
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er zo gevaarlijk aan die gasvelden, zitten er daar de kernwapens verstopt?
Zo speelde ik altijd Stratego.
Ik zette mijn maarschalk gewoon tussen de bommen.

Dat zal ze leren.
pi_220382445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

donderdag 19 maart 2026 @ 18:18:10 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, onze MAGA haatbaarden hebben de discussie dus weer overgenomen. Het is nu alleen nog de VS en Israël de hemel in prijzen en hopen dat alle Iraniërs het loodje leggen.
Mag ik toch niet hopen, In iran is het de extreme overheid en hun kleine maar velle aanhang (in verhouding) tegen de rest van het land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:18:38 #269
459912 FlippingCoin
pi_220382448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zo speelde ik altijd Stratego.
Ik zette mijn maarschalk gewoon tussen de bommen.

Dat zal ze leren.
ja natuurlijk, lekker tactisch :')

je hebt iets waarvan je weet dat ze het willen aanvallen, en dat niet wil, dus verstop je het bij iets waarvan je helemaal niet wil dat ze het aanvallen

logic
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220382451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:15 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik geef het 1 dag en dan zitten ze al in volle gevechtsmodus. De drones gaan ze om de oren vliegen daar.
Met een niet-werkend kanon maar hopelijk wel genoeg roze koeken aan boord.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:20:02 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220382456
Beter je vingers überhaupt niet aan branden. Wat ga je doen als een Nederlands bootje wordt aangevallen?

Laat Trump en Netanyahu hun eigen bende maar lekker opruimen.
Huilen dan.
pi_220382459
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja natuurlijk, lekker tactisch :')

je hebt iets waarvan je weet dat ze het willen aanvallen, en dat niet wil, dus verstop je het bij iets waarvan je helemaal niet wil dat ze het aanvallen

logic
Met mijn tactiek was het spelletje tenminste snel voorbij.
Al dat quasi-geheimzinnige geschuifel met torentjes.

Ik ging liever een goed boek lezen.
Of buiten voetballen.
pi_220382461
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Beter je vingers überhaupt niet aan branden. Wat ga je doen als een Nederlands bootje wordt aangevallen?

Dan is het 'dag boot'.
pi_220382462
Nederland gaat helpen zodra er geen gevaar meer is. Leuke grap.
pi_220382465
quote:

We betalen hier ook wel de prijs voor jarenlange softe wegkijkerij.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:22:45 #276
459912 FlippingCoin
pi_220382466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Met mijn tactiek was het spelletje tenminste snel voorbij.
Al dat quasi-geheimzinnige geschuifel met torentjes.

Ik ging liever een goed boek lezen.
Of buiten voetballen.
noem 6 goede boeken!
pi_220382467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit naïef is.
We zouden dit gewoon niet moeten doen.
Maar ja, Rutte en Jetten kunnen het goed met elkaar vinden.
Over de herenliefde begin ik nu even niet.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:23:15 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382469
quote:

Jup en dan gewoon Puur omdat het Trump lekker pissed maakt alleen daarom zou ik het al doen.

Voor de rest als het doel het Iraanse volk te bevrijden is dan steun ik dat wel, maar van de zijlijn!
pi_220382476
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
noem 6 goede boeken!
Goud-Elsje verlooft zich.
Joop Terheul.
Marjoleintje van het pleintje.
De doopkaars.
Floortje helpt een hond.
Helden zonder glorie.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:26:13 #280
38496 Perrin
pi_220382482
twitter
pi_220382488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

En ik maar denken dat mensen in dit topic zo’n hekel hadden aan whataboutisms.

Diplomatie voeren is de beste man echt totaal vreemd he.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:29:50 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220382509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Jup en dan gewoon Puur omdat het Trump lekker pissed maakt alleen daarom zou ik het al doen.

Voor de rest als het doel het Iraanse volk te bevrijden is dan steun ik dat wel, maar van de zijlijn!
[ afbeelding ]
Dat laatste zou mooi zijn, maar het verleden leert echter dat wanneer je een misdadig regime onderwerpt (voor zover dat überhaupt lukt) dat het niet de genuanceerde, vredelievende, en fatsoenlijke mensen zijn die in het machtsvacuüm stappen. Dus vooralsnog zie ik het somber in voor de Iraniërs.
Huilen dan.
pi_220382512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik er hard om moest lachen.
De man heeft duidelijk meer gevoel voor decorum dan Rob Jetten met zijn tomboy.

Ik zou een geweldig politicus zijn.
Het volgende leven dan maar.
pi_220382516
Maarten heeft een mooi stukje gisteren gepost.

pi_220382538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:30 schreef Basp1 het volgende:
Maarten heeft een mooi stukje gisteren gepost.

We zijn geschoffeerd?
Heeft Van Rossem de Amerikanen dan wel vooraf geïnformeerd over Pearl Harbor?
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:33:46 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382540
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat laatste zou mooi zijn, maar het verleden leert echter dat wanneer je een misdadig regime onderwerpt (voor zover dat überhaupt lukt) dat het niet de genuanceerde, vredelievende, en fatsoenlijke mensen zijn die in het machtsvacuüm stappen. Dus vooralsnog zie ik het somber in voor de Iraniërs.
We gaan het zien, ik heb zo het uidee dat als de VS en Israel klaar zijn ze wel weer inbreken op de staats tv om een revolutie te veroorzaken.
Zoeits denk ik!
pi_220382551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
We gaan het zien, ik heb zo het uidee dat als de VS en Israel klaar zijn ze wel weer inbreken op de staats tv om een revolutie te veroorzaken.
Zoeits denk ik!
Geloof mij nou maar: landen als de VS en Israël zijn nooit klaar.
Dat heeft echter wel diverse (en verschillende) oorzaken.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:36:04 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220382555
Gaan beelden rond nu van die F-35 die geraakt zou zijn (voor het eerst in deze oorlog)

https://www.reddit.com/r/(...)iranian_air_defence/
pi_220382592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Toevoegend: hij weet dat hij het kan doen. Het heeft geen enkel gevolg.
Japan gaat toch wel weer schoorvoetend meedoen.
Net zoals hij weet dat hij Europese landen en de NAVO-bondgenoten kan schofferen wanneer hij maar wil.
Uiteindelijk gaan ze (de meesten althans) schoorvoetend toch wel weer meedoen.

Daar zouden die andere landen eens over moeten nadenken, wat mij betreft.
pi_220382691
Duitszegt overigens nog steeds 'nee' om schepen te sturen.

Zo fijn, om in een eensgezinde EU te leven. Vooral met deze ontwikkelingen.
pi_220382777
Rond half acht straks een persconferentie met Netanyahu volgens CNN

https://youtube.com/shorts/aqZrWxShNqA?is=ujj1QjAn5oFj5l1D
  donderdag 19 maart 2026 @ 19:09:42 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382783
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaan beelden rond nu van die F-35 die geraakt zou zijn (voor het eerst in deze oorlog)

https://www.reddit.com/r/(...)iranian_air_defence/
Sorry, this post has been removed by the moderators of r/CombatFootage.

Godsamme ik account aanmaken, is het bericht verwijderd!
twitter

The post shares purported radar footage of an F-35 engagement over Iran, citing an IRGC claim of a successful hit and likely crash, but quotes a prior CNN report indicating the jet made an emergency landing with the pilot stable.
This incident marks the first reported combat damage to a US F-35 from Iranian air defenses, occurring amid March 2026 escalations including Israeli F-35 strikes on Iranian targets and subsequent retaliatory missile attacks on US bases.
pi_220382801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:09 schreef zakjapannertje het volgende:
Rond half acht straks een persconferentie met Netanyahu volgens CNN
Zijn dubbelganger die weer debiele taal gaat uitslaan dat alles vernietigd moet worden

dwaas in beeld
  FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2026 @ 19:11:59 #294
364681 over_hedge
pi_220382805
Footage shows the moment an F-35 fighter jet was destroyed over Iranian skies.

zelfde tweet:

The aircraft managed to make an emergency landing at an undisclosed location in the Middle East and the pilot is stable.

Ja wat is het nou. geloof er trouwens ook echt niks van dat die eerste video er ook maar iets mee te maken heeft. Maar zal binnenkort wel bekend worden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220382818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Duitszegt overigens nog steeds 'nee' om schepen te sturen.

Zo fijn, om in een eensgezinde EU te leven. Vooral met deze ontwikkelingen.
Ik hoop dat Iran een paar van die schepen goed gaat raken

Iran heeft op dit moment overal schijt aan....die gaat bommen gooien op onze soldaten
pi_220382824
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:10 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Zijn dubbelganger die weer debiele taal gaat uitslaan dat alles vernietigd moet worden

dwaas in beeld
Jullie zijn lekker aan het verliezen.
pi_220382826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:11 schreef over_hedge het volgende:
Footage shows the moment an F-35 fighter jet was destroyed over Iranian skies.

zelfde tweet:

The aircraft managed to make an emergency landing at an undisclosed location in the Middle East and the pilot is stable.

Ja wat is het nou. geloof er trouwens ook echt niks van dat die eerste video er ook maar iets mee te maken heeft. Maar zal binnenkort wel bekend worden
Ik dacht dat die dingen volgens de VS niet te raken waren :P
pi_220382848
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jullie zijn lekker aan het verliezen.
Ik denk dat het andersom is. Europa erbij betrekken omdat je het zelf niet kan handelen
  FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2026 @ 19:16:07 #299
364681 over_hedge
pi_220382852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ze zijn heel lastig om een lock op te krijgen. Maar elk vliegtuig is te raken met een hoop geluk :P
pi_220382858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
TRUMP heeft nog geen fuk geraakt
pi_220382861
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: