https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende: [..] De heldhaftige Nederlander raakt al in paniek als het litertje benzine een halve euro duurder is.
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.quote:
Ik lees 'clusterfuck'.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kunnen we een OP krijgen die wat meer up to date is?
Dus, er was al een hele lijst met landen die een enorme hekel hebben aan de VSquote:
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij isquote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.
De vraag is wat er dan precies over is van hun economie en maatschappij. Als Iran veel van hun olie- en gasinstallaties onklaar heeft gemaakt, ontziltingsinstallaties heeft geraakt.. Het leven in de woestijn is niet zo comfortabel zonder water of airco en zonder inkomsten van fossiele brandstoffen of toerisme.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij is
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.
Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Dit ontroert me.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
Miller, ben jij dat?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
quote:
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen inquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen in![]()
Verder zijn het maar wat dunne lagen die pas vanaf 500 meter diepte begonnen waardoor open pit mining hier waarschijnlijk nooit rendabel te krijgen is dit in tegenstelling tot de bruinkool over de grens met veel dikkere lagen, dichter bij de oppervlakte.
Ik had wel wat meer kolen kennis van iemand verwacht die zulke uitspraken doet..
Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.
Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Paniek zou ook een beetje prematuur zijn. Bovendien: zou het 500 euro in de maand kosten moest het ook want mijn werk levert aardig wat meer op.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.
Gisteren naar het werk gereden buiten de spits en het was 0,0 stiller dan normaal. Misschien dat mensen zich wel wat zorgen maken, maar van paniek zoals in de eerdere post vernoemd is nog geen sprake.
quote:NY Times: The Iran War’s Economic Threat to Europe and Asia
For governments around the globe, the prospect of a prolonged war in the Middle East is raising the risk of fiscal strain on already stretched public budgets.
Officials from London to Seoul to Bangkok are starting to grapple with a vexing dilemma: Spend more to shield citizens from surging costs, risking the ire of global debt investors, or choose fiscal discipline and face the political backlash that is certain to follow.
No country is immune to the problem, but it is especially acute in countries throughout Europe and Asia where dependence on imported oil and gas is great and inflation is an economic and political concern.
Het begint kolderiek te worden die man.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
Zo te zien luisteren ze niet naar Macron's oproep tot de-escalatie.
[ x ]
“Ja we willen Iran bevrijden!”quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
We have won and Iran is defeated and today we'll hit them even harder and we will hit them harder every day and liberate the fuck out of them but this is not a war and by the way please help us in Hormuz but we don't need allies.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“Ja we willen Iran bevrijden!”
Ook VS: “death and destruction from above”
Gauw weer terug naar FOX met ‘m
Hij LARPt een generaal.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen.![]()
Dit is niet waar toch???quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:10 schreef Perrin het volgende:
Al Trump's hoop is gevestigd op Belarus.
[ x ]
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.quote:
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.quote:
In tegenstelling tot de legendarische Zwitserse marine met hun top notch stealth capaciteitenquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinkenquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen?
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje isquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Of HJ.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinken
Ik denk dat hij ook echt geniet. Dit is de rol die hij altijd al had willen spelen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje is
Begint? Bourbon barrel was een clown vanaf het begin.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het begint kolderiek te worden die man.
Zo zo kun je deze beschuldiging over generaties lang uitkeringen trekken ook onderbouwen of is dit het zoveelste bewijs dat dom rechts echt zo dom is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.quote:
Ook goed voor het toerismequote:Op donderdag 19 maart 2026 13:40 schreef Perrin het volgende:
Iemand heeft de oplossing:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.
Ze hebben wel militaire schepen voor op de rivieren, maar ik denk dat een vliegdekschip daar niet tussen zit.
In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:
De oorlog in Iran bedreigt de economieën van Europa en Azië door stijgende energieprijzen en inflatie.
Europese landen met hoge schulden, zoals Duitsland en het VK, hebben beperkte fiscale ruimte, terwijl Zuid-Europese landen eenvoudiger steun kunnen bieden.
In Azië lopen opkomende markten zoals Thailand, Indonesië, Bangladesh en Pakistan risico op hogere schulden en kredietwaardigheidsverlagingen.
Als het conflict aanhoudt, zullen hogere energieprijzen de groei drukken en de houdbaarheid van schulden ondermijnen, waardoor gerichte subsidies noodzakelijk worden.
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Belarus's Carrierstrike group onderweg om de VS te helpen in de straat.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Belarus's Carrierstrike group onderweg om de VS te helpen in de straat.
Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.
Flink wat inflatie en bijbehorende salariscorrecties zou mij wel helpen.
Moet ik alleen nog weten waar ik met mijn spaargeld heen moet.
Speculeren met olie!quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.
Flink wat inflatie en bijbehorende salariscorrecties zou mij wel helpen.
Ik ben een tijdje terug uit Rheinmetall gestapt toen de koers zo rond de 1850 lag. Geen spijt van, want ze zitten er alweer een tijdje aardig onder.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.
Disclaimer: Dit is geen beleggingsadvies. Ik heb er de ballen verstand van.
No need for the Italians.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook goed voor het toerisme
Pleur al die kanalen vol met roeibootjes en gondels met valszingende Italianen in gestreepte shirts en met gekke hoedjes
@EttovanBelgie, kom er maar in!quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.
Hun pils wordt in Braboland gebrouwen, in Dommelen.
Wollah, wil je instappen of niet broerquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
No need for the Italians.
In de Arabische landen zijn genoeg alternatieven voorhanden.
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht dat Trump bij mattie Vlad kan regelen dat ie hun varende milieudelict kan lenen
Naar mij, naar mijquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Gelukkig rookt trumpie niet, dus dat hoopje schrootijzer is veiligquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.
What the fuck is Midnight Hammer nu weer? Zijn we afgestapt van Epic Fury?quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.
[ x ]
Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
Midnight Hammer heeft ie last van na een langdurig overleg met zijn adviseur Jack Danielsquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
What the fuck is Midnight Hammer nu weer? Zijn we afgestapt van Epic Fury?
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen.![]()
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bourbon barrel's 10e shot zodra het 11am is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rolquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.
Ik kan sedert lange tijd het woord 'common' niet meer met droge ogen lezen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:
Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary
Dus eigenlijk had het Legendary Fury moeten heten
Ahaquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.
Die zo enorm succesvol was.
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rol
blijft een hele vreemde keuze
in dit geval welquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.
Dat was die missie vorig jaar waar Iran’s nucleaire capabilities “obliterated” waren en het jaren ging duren voor ze weer konden herbouwen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij isquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.
[ x ]
Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij is
In dit geval solliciteer ik voor de functie van secretary of war. Ik heb geen open bar tab nodig.quote:
Heb je ook kruisvaarders tattoos?quote:
nee, naalden, bleeeeghquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heb je ook kruisvaarders tattoos?
Dan gewoon een plakplaatje, net als bij die Donald Duck kauwgum van vroegahquote:
Ik ben het er mee eens dat Epic niet passend is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:
Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary
Dus eigenlijk had het Legendary Fury moeten heten
quote:
Sodeju 😱quote:
Nee, want ik ben niet gelovigquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
Dit toont wel voor mij aan dat Israël het niet veel interesseert of er burgerdoden vallen en ook niet doen alsof ze alles zo goed controleren eerst.quote:
Klein bommetje, brug is nog gewoon intact.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sodeju 😱
Als dat geen schone onderbroek wordt.
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
ik bid nie voor bruine bonenquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.
Daarom kon Rusland ook daar meer gebied veroveren maar kregen dus harde klappen in Bij Kiev en overige noordelijke gebieden omdat daar veel meer Oekraiense troepen ophielden.
Het kwam dus Eignelijk dat Oekraiene zich meer aan de Minsk voorwaarden hield dan Rusland!
Will natuurlijk niet meteen zeggen dat we militaire middelen gaan gebruiken.quote:
Oproepen tot de-escalatie klinken nogal hol als Hegseth net staat te verkondigen dat de VS vandaag Iran harder dan ooit gaat bombarderen.quote:
Autobot of Decepticon?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.
Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
hij moet het gewoon oplossenquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Trump had mogelijk een herhaling van Venezuela verwacht. Kopstukken direct dood of gearresteerd, bevolking helpt of houdt zich afzijdig, begeerde assets veiliggesteld. Ik denk dat de nu ogenschijnlijk afwachtende houding van de lokale bevolking ook deels door hemzelf, namelijk zijn getwijfel en wispelturigheid, wordt veroorzaakt. Je wilt niet in opstand komen en vervolgens het leven laten doordat de Amerikanen onterecht de overwinning uitroepen en je weer in de steek laten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.
Wutquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.
Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
Plus, Jetten is homo en daar moet in verdekte termen altijd wat van gezegd worden. Nederland heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.
Bij domlinks is kritiek op vrouwen altijd mysoginie, kritiek op moslims is islamofobie en kritiek op homo's homofobie.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Plus, Jetten is homo en daar moet in verdekte termen altijd wat van gezegd worden. Nederland heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.
Ik heb goede wandelschoenen. So let's fucking goquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Plus, Jetten is homo en daar moet in verdekte termen altijd wat van gezegd worden. Nederland heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.
Ik vind het eigenlijk treurig. Er komt een enorme crisis op ons af, de gasvoorraad is nog voor 7% gevuld en de premier is drukker met jolige filmpjes maken dan met het afwenden van een ramp.quote:
Toch kun je het niet laten het woordje "toyboy" te gebruiken ipv van partner of vriend, wat toch een aardige negatieve connotatie heeft.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Bij domlinks is kritiek op vrouwen altijd mysoginie, kritiek op moslims is islamofobie en kritiek op homo's homofobie.
Dat Rob Jetten homo is heeft er niks mee te maken.
Grof schandaal dat premier Jetten 24/7 bezig is met TikTok.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk treurig. Er komt een enorme crisis op ons af, de gasvoorraad is nog voor 7% gevuld en de premier is drukker met jolige filmpjes maken dan met het afwenden van een ramp.
Mensen gaan zeuren over de vorm zodra ze inhoudelijks niets meer te melden hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kun je het niet laten het woordje "toyboy" te gebruiken ipv van partner of vriend, wat toch een aardige negatieve connotatie heeft.
Als ik zie hoe verschrikkelijk druk het nog is op de raarste tijdstippen zou je het idee krijgen dat benzine goedkoop is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:08 schreef UitStraling het volgende:
Minder verkeer op de weg is me best een forsere benzineprijs waard eigenlijk.
Triest is het. Het niveau politici van tegenwoordig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk treurig. Er komt een enorme crisis op ons af, de gasvoorraad is nog voor 7% gevuld en de premier is drukker met jolige filmpjes maken dan met het afwenden van een ramp.
Dan moet er om te beginnen al wel iets van inhoud zijn in de post waar ik op reageerde. En die was er niet echt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen gaan zeuren over de vorm zodra ze inhoudelijks niets meer te melden hebben.
Daar doet hij zelf aan mee door het te misbruiken in zijn branding en profilering.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet geschikt om Nederland door zware tijden te loodsen. Typisch een jaren 90 D66 product toen alles zo gemakkelijk was en tegen ieder probleem geld werd gegooid ipv een pijnlijke oplossing en waarbij koketteren met homoseksualiteit al voldoende inhoud boodquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nou ja, er zit een enorme kern van waarheid in in wat hij post, dus inhoudelijk zit het wel snor.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan moet er om te beginnen al wel iets van inhoud zijn in de post waar ik op reageerde. En die was er niet echt.
Nee, hij maakt het zelf de essentie van zijn premierschap.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De huidige korting kost jaarlijks 1,6 miljard en er blijkt niets zo blijvend als een tijdelijke maatregel. Snap wel dat je niet meteen over gaat tot een dergelijke maatregel die daarna waarschijnlijk nooit meer teruggedraaid wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.
Rob Jetten de schuld geven terwijl vorige kabinetten het opgefokt hebben inderdaad.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blij dat we een premier hebben die wel oog heeft voor energietransitie en dus minder afhankelijkheid van olie
Jammer dat vorig kabinet daar geen ene fuck mee wou doen.
Gesprekken voeren of een kritieke situatie onder handen nemen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kritiek mag uiteraard maar het wordt wel een beetje kansloos als Jetten ondertussen gewoon op tal van plaatsen is geweest en allerlei gesprekken heeft gevoerd.
In dat opzicht was Dick Schoof nog veel onzichtbaarder.
Welke kritieke situatie wil je dat hij onder handen neemtquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gesprekken voeren of een kritieke situatie onder handen nemen.
Prima hoor, waar je prioriteiten liggen....
Oké. Maar dan ook geen vrijheidstaks en andere fiscale lastenverzwaringen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De huidige accijnsverlaging van 17 cent is ingevoerd op 1 april 2022
[..]
De huidige korting kost jaarlijks 1,6 miljard en er blijkt niets zo blijvend als een tijdelijke maatregel. Snap wel dat je niet meteen over gaat tot een dergelijke maatregel die daarna waarschijnlijk nooit meer teruggedraaid wordt.
Even voor alle mensen die rechts stemmen en voor een kleine, minder bemoeizuchtige, overheid zijn. Jullie moeten dit beleid toch gewoon omarmen?
Het is of het één of het andere, als je minder overheidsbemoeienis wil dan moet je ook niet klaar staan als er wel wat aan de hand is. Ik vind het wel goed dat we niet overal meteen bovenop springen maar in kaart brengen wat de juiste manier is. Ik weet nog goed hoe met de inval van Oekraíne iedereen een subsidie kreeg, ook degene met een vast contract die daarmee maandenlang hun energiekosten konden betalen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Maar dan ook geen vrijheidstaks en andere fiscale lastenverzwaringen.
Maar het is natuurlijk lekker selectief roeptoeteren van je.
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen gaan zeuren over de vorm zodra ze inhoudelijks niets meer te melden hebben.
Ik ben ook voor minder overheidsbemoeienis maar dan over de gehele linie. Dus niet selectief, zoals jij eigenlijk oppert nu.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is of het één of het andere, als je minder overheidsbemoeienis wil dan moet je ook niet klaar staan als er wel wat aan de hand is. Ik vind het wel goed dat we niet overal meteen bovenop springen maar in kaart brengen wat de juiste manier is. Ik weet nog goed hoe met de inval van Oekraíne iedereen een subsidie kreeg, ook degene met een vast contract die daarmee maandenlang hun energiekosten konden betalen.
Alle andere bezuinigingen zijn al afgeketst, dus dan blijft er van de begroting niet veel meer over.quote:
Of dat het OV belachelijk slecht is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik zie hoe verschrikkelijk druk het nog is op de raarste tijdstippen zou je het idee krijgen dat benzine goedkoop is.
Ik heb nog nergens gelezen dat we hier kerncentrales aan het bouwen zijn. Jij wel?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blij dat we een premier hebben die wel oog heeft voor energietransitie en dus minder afhankelijkheid van olie
Jammer dat vorig kabinet daar geen ene fuck mee wou doen.
Dat klopt. Maar dat is niet omdat het een homo is maar omdat hij de TikTok zoomer uithangt. Als hij dat met zijn vrouwelijke sugarbabe had gedaan had ik het ook gezegd.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kun je het niet laten het woordje "toyboy" te gebruiken ipv van partner of vriend, wat toch een aardige negatieve connotatie heeft.
Maar hij heeft er wel oog voor, kijkt er naar, laat plannen maken, heeft oog voor de plannen, kijkt naar de plannen en gaat over de plannen praten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens gelezen dat we hier kerncentrales aan het bouwen zijn. Jij wel?
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
Jetten is ook minister geweest toch?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Rob Jetten de schuld geven terwijl vorige kabinetten het opgefokt hebben inderdaad.
Hij is vrij besluiteloos. Net als Rutte. Maar dat heb je natuurlijk al gauw met een minderheidskabinet; dan moet je eerst zieltjes gaan winnen en er over stemmen in de tweede kamer voordat je een besluit kunt nemen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.
Wat een kinderlijk simpele en domme gevolgtrekking man.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.
Oh, ze hebben weer "gepraat"? Jazeker dat moet ik toegeven, daar zijn we erg goed in in Europa.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Grof schandaal dat premier Jetten 24/7 bezig is met TikTok.
T is niet alsof hij in Berlijn is geweest en nu bij EU-top is.
Of over tiktokfilmpjes die hij blijkbaar 24/7 maakt ipv effe tussen het werken doorquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
Wat is er kinderlijk simpel aan? Ik adresseer zijn TikTok zoomer gedrag en pompompom betrekt zijn geaardheid er bij. Als er iemand kinderlijk simpel is is het pompompomx die bij iedere kritiek op een premier die toevallig homoseksueel is "homofobie" begint te schreeuwen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een kinderlijk simpele en domme gevolgtrekking man.
Het zegt heel veel over jou als je denkt dat dat de manier is om fatsoenlijk en inhoudelijk te discussieren. Het is denigrerend en ook niet relevant.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er kinderlijk simpel aan? Ik adresseer zijn TikTok zoomer gedrag en pompompom betrekt zijn geaardheid er bij. Als er iemand kinderlijk simpel is is het pompompomx die bij iedere kritiek op een premier die toevallig homoseksueel is "homofobie" begint te schreeuwen.
quote:Hier is een realistische lijst van 5 maatregelen die premier Jetten (als verantwoordelijk minister of in een crisissituatie) op korte termijn (binnen weken tot maximaal 3 maanden) kan invoeren via ministeriële regeling, noodbesluit of versnelde uitwerking. Deze zijn direct uitvoerbaar, kosten relatief beperkt en gericht op zowel vraag als aanbod:Tijdelijk prijsplafond gas, elektriciteit en stadswarmte verlengen/uitbreiden
Stel een nieuw of verlengd prijsplafond in voor alle huishoudens en kleine bedrijven (bijv. ¤0,22/kWh elektriciteit, ¤1,45/m³ gas) tot en met maart 2027. Dit kan via een eenvoudige ministeriële regeling en dempt de energierekening direct met 30-50 % voor de meeste mensen.
Accijns en energiebelasting tijdelijk halveren
Reduceer de energiebelasting en ODE (opslag duurzame energie) met 50 % voor een periode van 6-12 maanden. Dit is een eenvoudige aanpassing in de tariefstructuur die binnen 4-6 weken kan ingaan en levert een besparing van ¤200-400 per gemiddeld huishouden per jaar.
Landelijke “Noodbesparingsactie” met directe subsidies
Maak ¤300 miljoen vrij voor directe, kosteloze of 100 % gesubsidieerde maatregelen: tochtstrips, LED-lampen, radiatorfolie, slimme thermostaten en boiler-timers. Via een online aanvraag binnen 48 uur uit te betalen (zoals de oude “bespaarkaart”). Dit kan via een spoedregeling van RVO en reduceert de vraag met 5-8 % in één winter.
Extra energietoeslag + uitbreiding naar middeninkomens
Verhoog de eenmalige energietoeslag naar ¤1.500 voor huishoudens tot 150 % van het minimuminkomen en maak hem automatisch uit te betalen via de Belastingdienst. Dit is in 2-3 weken te regelen en beschermt direct 1,5 miljoen kwetsbare huishoudens.
Maximale vulling gasopslag + spoed-LNG-contracten
Geef TenneT en Gasunie opdracht om de gasopslagen (Norg, Grijpskerk, Zuidwending) voor 1 november 2026 tot 100 % te vullen (via verplichte inkoop) en sluit 2-3 extra korte-termijn LNG-contracten af via de staat (zoals in 2022). Dit kost weinig extra subsidie en voorkomt prijsspikes in de winter.
Deze vijf maatregelen kunnen samen de verwachte prijsstijging van 30-60 % grotendeels opvangen zonder dat er nieuwe wetgeving door de Tweede Kamer hoeft. Ze zijn grotendeels gebaseerd op wat in 2022-2023 al succesvol is gebleken en kunnen binnen de huidige begroting (of via een klein crisisfonds) gefinancierd worden.
Jetten lost het in zijn eentje op joh.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Of over tiktokfilmpjes die hij blijkbaar 24/7 maakt ipv effe tussen het werken door
Echt, de domheid en de vergelijkingen
En dan denken een punt te maken
De klimaatdrammer vind het primaquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jetten lost het in zijn eentje op joh.
Het is wel degelijk relevant.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zegt heel veel over jou als je denkt dat dat de manier is om fatsoenlijk en inhoudelijk te discussieren. Het is denigrerend en ook niet relevant.
Laat hem beginnen met de aanstichters oproepen te stoppen met hun oorlog.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jetten lost het in zijn eentje op joh.
Is AI nu zo betrouwbaar dat het maar blind moet worden gevolgd?quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier een lijst met 5 realistische maatregelen van Grok, wat de premier ook in had kunnen voeren ipv tiktokfilmpjes uploaden:
[..]
Ook zo mooi dat je er meteen vanuit haar dat mensen die jouw opmerking afkeuren meteen een supporter van Jetten zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is wel degelijk relevant.
Wat denigrerend is is om jezelf als premier der Nederlanden tijdens een crisis (ook buiten een crisis overigens) als een ordinaire TikTok zoomer te gedragen ipv als premier die een crisis oplost.
En nogmaals, zijn geaardheid halen zijn supporters er bij, niet ik.
Je gaat aan het kernpunt voorbij: ik betrek zijn geaardheid er niet bij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook zo mooi dat je er meteen vanuit haar dat mensen die jouw opmerking afkeuren meteen een supporter van Jetten zijn.
Dit is precies de simpele denkwijze die er voor gezorgd heeft dat we zo'n gepolariseerd land zijn geworden. Denk gewoon eens na in plaats van uit lades kant en klare simpele antwoorden te trekken.
Nee zeer zeker niet! Maar om even aan te geven dat er meer gedaan kan worden dan eindeloos praten zonder concrete maatregelen en ondertussen jolige filmpjes posten en dromen over van de Euromast abseilen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is AI nu zo betrouwbaar dat het maar blind moet worden gevolgd?
Dat zou ik pas dom vinden.
Dat doe je wel door zijn partner erbij te betrekken door hem toyboy te noemen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je gaat aan het kernpunt voorbij: ik betrek zijn geaardheid er niet bij.
Hij betrekt zijn partner er zelf bij door als premier in crisistijd jolige filmpjes van hem en zijn partner te posten in crisistijd. En zijn partner is nou eenmaal man. Had ik hem zijn sugarbabe moeten noemen dan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe je wel door zijn partner erbij te betrekken door hem toyboy te noemen.
Als je dat niet snapt kan ik je niet verder helpen.
Wat ben jij een simpele vent zeg. Kolere.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij betrekt zijn partner er zelf bij door als premier in crisistijd jolige filmpjes van hem en zijn partner te posten in crisistijd.
Als je dat niet snapt kan ik je niet verder helpen.
Gisteren zijn de gemeenteraadsverkiezingen geweest, dat is ook belangrijk. Dat is de context rond dat verhaal over abseilen van de Euromast.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee zeer zeker niet! Maar om even aan te geven dat er meer gedaan kan worden dan eindeloos praten zonder concrete maatregelen en ondertussen jolige filmpjes posten en dromen over van de Euromast abseilen.
Jetten betrekt zelf zijn partner er bij Simpleton. Zijn partner is toevallig man.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ben jij een simpele vent zeg. Kolere.
Het is gewoon zijn partner..jij gaat helemaal apeshit op het feit dat zijn partner een man is.![]()
Dit is natuurlijk weer intens treurig voor de Israëlische bevolking, net als al die aanslagen op civiele infrastructuur in het hele M-O, Iran incluis, uiteindelijk vooral bevolkingen duperen. Het lijkt er gewoon op dat Iran z'n goedkope drones nog steeds kan produceren en met het afnemen van de dure anti-drone capaciteit in de vorm van Patriots en THAADs, lijkt het ook steeds moeilijker te worden om deze aanvallen te voorkomen.quote:
Alle Golfstaten zijn existentieel kwetsbaar voor deze wapens. Als Iran het wil, worden die landen onleefbaar. Potentieel is het hele Midden-Oosten straks een onleefbaar gebied als ze allemaal elkaars raffinaderijen, ontziltingsinstallies en andere cruciale infra kapotmaken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk weer intens treurig voor de Israëlische bevolking, net als al die aanslagen op civiele infrastructuur in het hele M-O, Iran incluis, uiteindelijk vooral bevolkingen duperen. Het lijkt er gewoon op dat Iran z'n goedkope drones nog steeds kan produceren en met het afnemen van de dure anti-drone capaciteit in de vorm van Patriots en THAADs, lijkt het ook steeds moeilijker te worden om deze aanvallen te voorkomen.
Ja en een onderbelicht aspect is ook dat de VS als een idioot door z'n voorraad Patriots en THAADs is heengegaan, terwijl de productie daarvan totaal niet opgeschaald is. Dat is weer afhankelijk van tientallen miljarden aan investering die het congres moet goedkeuren, maar vooral ook afhankelijk is van bottlenecks als rare earth minerals die volledig in handen zijn van China, zie: https://www.economist.com(...)tary-power-for-yearsquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle Golfstaten zijn existentieel kwetsbaar voor deze wapens. Als Iran het wil, worden die landen onleefbaar. Potentieel is het hele Midden-Oosten straks een onleefbaar gebied als ze allemaal elkaars raffinaderijen, ontziltingsinstallies en andere cruciale infra kapotmaken.
Ja ze willen natuurlijk dat die meteen de subsidietrog klaarzet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:24 schreef Perox het volgende:
[..]
Die gaat dit niet oplossen, is alleen maar met Tik Tok bezig. Stomme D66!
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken aan goedkope Iraanse drones.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja en een onderbelicht aspect is ook dat de VS als een idioot door z'n voorraad Patriots en THAADs is heengegaan, terwijl de productie daarvan totaal niet opgeschaald is. Dat is weer afhankelijk van tientallen miljarden aan investering die het congres moet goedkeuren, maar vooral ook afhankelijk is van bottlenecks als rare earth minerals die volledig in handen zijn van China, zie: https://www.economist.com(...)tary-power-for-years
Ja. Trump-Amerika heeft niet helemaal door dat ook zij op veel gebieden niet 'de kaarten' hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja en een onderbelicht aspect is ook dat de VS als een idioot door z'n voorraad Patriots en THAADs is heengegaan, terwijl de productie daarvan totaal niet opgeschaald is. Dat is weer afhankelijk van tientallen miljarden aan investering die het congres moet goedkeuren, maar vooral ook afhankelijk is van bottlenecks als rare earth minerals die volledig in handen zijn van China, zie: https://www.economist.com(...)tary-power-for-years
Trump zijn plan is het hebben van geen plan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken tegen goedkope Iraanse drones.
Maarja, de heren strategen zullen het allemaal wel uitgekiend hebben.
Zo blijkt nog maar eens wat een fantastisch, en van voor tot achter uitgedacht plan er vooraf ging aan deze oorlog. Niks werd aan het toeval overgelaten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, we hadden ooit de 'pivot to aipac' onder Obama waarbij de VS z'n militaire middelen richting de Grote Oceaan verplaatste om tegenwicht aan China te bieden. Bij Trump is dat vooral veel gebral, maar weinig actie. Afgezien van het verspillen van munitie is het ook goed denkbaar dat de VS de komende tijd jarenlang geen inzetbare vliegdekschepen heeft bijvoorbeeld. Iets met so much winning en trolling de libtards ofzo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken tegen goedkope Iraanse drones.
Wat een bedragquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:47 schreef nostra het volgende:
200 miljard erbij.
https://apnews.com/articl(...)2c3633e6ab7fff389791
En dezelfde die wel de funny filmpjes van circus trump hier posten maar dan Jetten de maat nemen over zijn filmpjes.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:57 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hier Jetten lopen te bashen zijn dezelfde mensen die een harde plasser krijgen van mensen als Putin en Trump. Precies de twee die verantwoordelijk zijn voor deze energie ellende.
Worden steeds meer hits. Munitie raakt echt op.quote:
Europa trekt zelfstandigheid al bijna niet. Die golfstaten hebben helemaal de middelen niet; moeten ze belasting voor gaan heffen. Drie minuten later begint het gedoe over representatie en staatsburgerschap.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij is
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
Het zou dom zijn voor de tegenstanders van Israël om hier blij mee te zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Worden steeds meer hits. Munitie raakt echt op.
Over objectief verifiëerbare hypocrisie gesproken, wie zijn dat dat dan? Die personen die de funny filmpjes van Trump posten én Rob Jetten de maat nemen en kun je daar voorbeelden van posten?quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dezelfde die wel de funny filmpjes van circus trump hier posten maar dan Jetten de maat nemen over zijn filmpjes.
Objectief verfieerbare hypocrisie waar een bepaalde subgroep binnen onze maatschappij zich steeds vaker schuldig maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al hebben filmpjes van Trump posten en het bekritiseren van Jetten om diens filmpjes natuurlijk niks met elkaar te maken.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
Heeft Hegseth al uitgelegd tijdens zijn persco eerder vandaag.quote:
De munitie van de VS is nog lang niet op. Alleen wordt de schade voor Iran groter.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Worden steeds meer hits. Munitie raakt echt op.
Dat is zeker , maar Iran gaat ook niet opgevenquote:Op donderdag 19 maart 2026 17:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
De munitie van de VS is nog lang niet op. Alleen wordt de schade voor Iran groter.
Dus dan gaan landen betalen voor Iraanse olie, zodat Iran weer geld voor meer drones, raketten en andere wapens heeft?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iraanse olietankers mogen wellicht straks weer vrij bewegen. Zou wel grappig zijn als er straks Iraanse olietankers aanmeren in Amerikaanse havens.
[ afbeelding ]
Weet jij iets over de vorm waarop. Voor hetzelfde geld worden de fondsen alsnog bevroren.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iraanse olietankers mogen wellicht straks weer vrij bewegen. Zou wel grappig zijn als er straks Iraanse olietankers aanmeren in Amerikaanse havens.
[ afbeelding ]
Dat staat ongeveer gelijk aan nog 9 maanden van wat er de eerste 2 weken gespendeerd is.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:06 schreef OllieA het volgende:
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity."
quote:These lines are from W.B. Yeats’s 1920 poem, "The Second Coming," written in the aftermath of World War I
Ze zijn ook niet op. Ze zijn minder voorradig dan gewenst. En dat is hier geen semantisch verschil.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef theunderdog het volgende:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de voorraden zo snel oprakken eigenlijk?
https://www.reuters.com/b(...)ent-says-2026-03-19/quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weet jij iets over de vorm waarop. Voor hetzelfde geld worden de fondsen alsnog bevroren.
Lijkt me toch lastig, dan moeten embargo's gelift worden, want bedrijven die zaken doen in de VS mogen nu geen zaken doen met Iran.quote:Bessent said the addition of sanctioned Iranian oil into global supplies would help keep oil prices down for the next 10 to 14 days. Oil prices have been above $100 per barrel for much of the past two weeks as Iran has closed the Strait of Hormuz to shipping and has attacked tankers.
The Treasury recently took a similar step to allow the sale of sanctioned Russian oil stranded in tankers, which Treasury said added 130 million barrels to global supplies.
Bessent said the U.S. would take other actions to increase supply, including a unilateral release of stocks from the Strategic Petroleum Reserve above last week's coordinated joint G7 release of 400 million barrels.
Ze zijn uiteraard niet op - op. Maar het is flink aan het slinken. Best een probleem.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet op. Ze zijn minder voorradig dan gewenst. En dat is hier geen semantisch verschil.
Misschien had je de term partner moeten pakken ipv toyboy, sherlock.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jetten betrekt zelf zijn partner er bij Simpleton. Zijn partner is toevallig man.
Had ik zijn partner aan moeten duiden als sugarbabe dan?
Je bevestigt wel mijn punt: kritiek op een homo is automatisch homofobie.
Jetten betrekt zijn partner erbij
Ik noem zijn partner toyboy
Verdchillende fokkers springen op mijn nek om de vorm en vallen me al 3 pagina's lastig
Jouw conclusie: je gaat apeshit omdat zijn partner een man is.
Nee Sherlock, jullie gaan apeshit omdat ik zijn partner toyboy noem.
JOE BIDEN ZEG IK U! JOE BIDEN!quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet op. Ze zijn minder voorradig dan gewenst. En dat is hier geen semantisch verschil.
Iran staat onder VN sancties, Rusland niet. Dat maakt flexibelere sancties eenvoudiger. Of dingen als wel de olie doorlaten, maar niet het geld.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/b(...)ent-says-2026-03-19/
[..]
Lijkt me toch lastig, dan moeten embargo's gelift worden, want bedrijven die zaken doen in de VS mogen nu geen zaken doen met Iran.
Ik ga zelf over mijn eigen woorden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien had je de term partner moeten pakken ipv toyboy, sherlock.
Poepjurken naar Allah bombarderenquote:Op donderdag 19 maart 2026 17:11 schreef TheJanitor het volgende:
Als de lente valt dan gooien wij... bommen op Iran.
Amerika en de VS kunnen met veel geweld een paar dagen alles naar de tyfus schieten, maar een echt langdurige oorlog lukt de asymmetrische partij veel beter.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef theunderdog het volgende:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de voorraden zo snel oprakken eigenlijk?
Misschien, misschien ook niet. Ik denk dat er hele slimme koppen zitten na te denken of die dure raketten wel zo optimaal zijn in de wereld van 2026.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn uiteraard niet op - op. Maar het is flink aan het slinken. Best een probleem.
Nu al?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Misschien, misschien ook niet. Ik denk dat er hele slimme koppen zitten na te denken of die dure raketten wel zo optimaal zijn in de wereld van 2026.
Natuurlijk nu al. Heb je niet gezien wat de Oekraïners doen met een batterij en twee lege petflessen?quote:
Nja, uiteindelijk is het voor de VS een politiek verhaal.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Amerika en de VS kunnen met veel geweld een paar dagen alles naar de tyfus schieten, maar een echt langdurige oorlog lukt de asymmetrische partij veel beter.
Herverkozen worden en dat mensen niet aan de Epstein Files denken is ook wat waard.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken aan goedkope Iraanse drones.
Die VN sancties gaan alleen over wapens e.d. toch? De VS heeft daarnaast ook nog economische sancties op Iran. Als de VN sancties gelift worden kunnen bedrijven die ook zaken doen in de VS nog niets van Iran kopen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iran staat onder VN sancties, Rusland niet. Dat maakt flexibelere sancties eenvoudiger. Of dingen als wel de olie doorlaten, maar niet het geld.
Deze oorlog kan hem ook de midterms kosten. Hij neemt nogal een gok en hij is niet erg intelligent.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Herverkozen worden en dat mensen niet aan de Epstein Files denken is ook wat waard.
Oekraïne is er inderdaad al veel langer mee bezig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk nu al. Heb je niet gezien wat de Oekraïners doen met een batterij en twee lege petflessen?
En het probleem met Iran zit ook al niet in hun onbeperkte S400s.
Dus smijten de Amerikanen er gewoon hele grote bommen op die meer kapot maken dan je lief is. Maar er zijn er heel veel van. Jammer van Iran, maar dan moet je maar geen fout regime hebben dat niet wil opgeven.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
De VS maakte maar 350 Patriots per jaar, dat zijn ze nu aan het opschalen tot 650 per jaar en mogelijk in de toekomst tot 1000 per jaar. Voor de schepen: er zijn in totaal maar 12.000 SM-2 afweerraketten gemaakt en de helft daarvan hebben ze aan het buitenland verkocht. Een destroyer heeft er gemiddeld 64 aan boord. Voor 76 destroyers zijn dat er 4864. En dan de rest van de schepen nog. Dus veel reserve hadden ze al niet. Tja, in vredestijd kosten voorraden geld.
Iran maakte zo'n 400 grote drones per dag en had een grote voorraad raketten. Dus dan zijn ze snel op.
Dat gaan ze over een paar weken testen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Trump duizenden Amerikanen de grinder in kan sturen zonder al te veel weerstand wordt het tijd om je echt zorgen te maken![]()
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.quote:De VS kan ongetwijfeld elke oorlog winnen als het echt moet. Ik bedoel, ze kunnen vast heel Iran bedekken in gifgas als ethische bezwaren en mensenrechten geen rol speelden.
Mwaah. Ik vind dat hij gelijk heeft dat het onderdeel is van het punt. Net als wanneer hij constant met één of andere blonde bimbo filmpjes aan het maken was.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jammer van Iran?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dus smijten de Amerikanen er gewoon hele grote bommen op die meer kapot maken dan je lief is. Maar er zijn er heel veel van. Jammer van Iran, maar dan moet je maar geen fout regime hebben dat niet wil opgeven.
Atoombommen zijn juist niet zo effectief in een berggebied zoals Iran. Je zal dan op elke vallei een bom moeten gooien.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat gaan ze over een paar weken testen.
[..]
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.
Ze gaan over van alles; centraal is dat Iran geen olie mag verkopen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die VN sancties gaan alleen over wapens e.d. toch? De VS heeft daarnaast ook nog economische sancties op Iran. Als de VN sancties gelift worden kunnen bedrijven die ook zaken doen in de VS nog niets van Iran kopen.
Weet je dat zeker?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat gaan ze over een paar weken testen.
[..]
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.
Ik weet niet wat het plan is over 15 minuten. En als het plan was de Iraniërs te helpen; ga jij de VS even op de vingers tikken?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jammer van Iran?
Maar het plan was toch om de Iraniërs te helpen?
Zou het de Iraniërs helpen als er straks geen land meer over is om in te wonen?
Of trekken knappe Amerikaanse koppen dan tig keer 200 miljard uit om dat alsnog voor elkaar te krijgen?
Je kunt beter geen oorlog beginnen, zeker als je die niet kan winnen zonder miljoenen burgers te vermoorden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Atoombommen zijn juist niet zo effectief in een berggebied zoals Iran. Je zal dan op elke vallei een bom moeten gooien.
Kan je beter vervuild radioactief materiaal uit vliegtuigen sproeien en gewoon wachten.
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaah. Ik vind dat hij gelijk heeft dat het onderdeel is van het punt. Net als wanneer hij constant met één of andere blonde bimbo filmpjes aan het maken was.
De volgende vraag is of het punt helemaal klopt.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo blijkt nog maar eens wat een fantastisch, en van voor tot achter uitgedacht plan er vooraf ging aan deze oorlog. Niks werd aan het toeval overgelaten.![]()
Een of andere chinees zei ooit (in het Chinees): "Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat."
Nou, als je dat niet weet, dan zit een baan bij die knappe koppen er niet in voor je. Niet erg, want stel dat ze je op de vingers gaan tikken. Of jij hun.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het plan is over 15 minuten. En als het plan was de Iraniërs te helpen; ga jij de VS even op de vingers tikken?
Generaals bereiden zich altijd voor op de vorige oorlog. Niet zelf bedacht.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Oekraïne is er inderdaad al veel langer mee bezig.
For the entire world to see.
Waarom is die slimme aanpak dan niet eerder meegenomen in het geniale plan van het machtigste land ter wereld met het sterkste leger ter wereld?
Waarom zou je moeten wachten tot je eigen knappe koppen daarover eens gaan nadenken?
Zelensky heeft de hulp van Oekraïne overigens al aangeboden.
Hij kon opkrassen van Trump.
Schei toch uit.
En wie zijn die knappe koppen dan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Generaals bereiden zich altijd voor op de vorige oorlog. Niet zelf bedacht.
Gewoon meer voter suppression gebruiken of nog drastischere maatregelen. Zo rolt de Donald!quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Deze oorlog kan hem ook de midterms kosten. Hij neemt nogal een gok en hij is niet erg intelligent.
Zie oa Mattis, vorige regering Trump. Maar ja, dergelijke capabele krachten zijn er ditmaal wel uitgefilterd, en de huidige lichting lijkt vooral geselecteerd op hun vermogen kritiekloos ja te knikken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En wie zijn die knappe koppen dan?
Overigens is het niet uit te sluiten dat generaals betere ministers van defensie zouden kunnen zijn dan om het even welke andere idioot. Omdat ze bereid zijn te leren van fouten uit die vorige oorlog, en omdat ze weten dat voorkomen (defensie) beter is dan genezen (oorlog). In tegenstelling wederom tot om het even welke andere idioot.
Bovendien kan, met een generaal als minister, de naam van dat Amerikaanse idiote ministerie ook weer worden hersteld.
Als deze shitshow blijft voortrollen, dan komen die midterms er gewoon niet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon meer voter suppression gebruiken of nog drastischere maatregelen. Zo rolt de Donald!
Maar de midterms zijn ook nog ver weg. Kan nog van alles gebeuren, en het geheugen van de kiezer gaat zelden veel verder dan een week terug.
Wat ben jij zielig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.
Moet je je eens voorstellen dat Balkenende dit gedaan zou hebben, die zou het niet in zijn hoofd halen. Of zie jij Macron dit soort dingen posten? Of Merz, of Melloni? Waarom is onze premier dat dan wel aan het doen met zijn "toyboy"?
Waarom? Omdat ik van een premier enig decorum verwacht?quote:
Jij hebt in ieder geval bij Balkenende slecht opgelet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.
Moet je je eens voorstellen dat Balkenende dit gedaan zou hebben, die zou het niet in zijn hoofd halen. Of zie jij Macron dit soort dingen posten? Of Merz, of Melloni? Waarom is onze premier dat dan wel aan het doen met zijn "toyboy"?
Ja.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:49 schreef Tjoent het volgende:
Was deze misselijkmakende ellende al gepost?
[ x ]
Met diplomatie en theedrinken was dit nooit gebeurd. Onee, wacht dit gebeurt al 47 jaar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Ja nu hebben de Iraniers last van die onderdrukking én bombardementen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
En het gaat alleen maar erger worden.
Deze verknipte religasten kenden al nauwelijks een rem, en nu al helemaal niet meer.
Het wil niet echt lukken met de regime change dmv bombarderen, is het wel?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Ja hij ging aan de zwier, met iets te opzichtig enthousiasme, maar nog altijd vele malen braver dan de kleffe foto's van Jetten, maar je mist het belangrijkste:quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jij hebt in ieder geval bij Balkenende slecht opgelet.
Die ging met Schuurman en Maasland maar al te graag publiekelijk aan de zwier. Ongeacht de toestand in het land, die volgens hemzelf zeer zorgelijk was. Normen en waarden. "Fatsoen moet je doen."
Die dames waren niet eens met hem getrouwd! Allebei niet! Dat kan toch niet!
Mevrouw Balkenende moest dat allemaal maar aanzien hoe haar fatsoenlijke gristelijke JP de MP aan de zwier ging met rondborstige... wat was het ook weer? Sugarbabes?
Foei.
Daar denkt Israël anders over.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het wil niet echt lukken met de regime change dmv bombarderen, is het wel?
quote:Israel estimates that Iranian regime is on verge of losing control due to ongoing eliminations and strikes; Iran’s leadership is in total chaos, says senior Israeli source.
Israel intends to make the internal crisis in Iran worse in the coming days; plans include “unusual and powerful action” that hasn’t been done before to directly undermine the regime’s ability to govern.
“We want to create a breaking point,” says the Israeli source; the aim is to show the Iranian public that it’s game over for the regime.
https://x.com/IsraelRadar_com/status/2034537504020340959
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Nederland levert pas 'passende hulp' in Straat van Hormuz na stoppen aanvallen
Eerder vanmiddag gaf Nederland samen met enkele Europese landen en Japan aan klaar te staan voor 'passende inspanningen' om de veiligheid van de scheepvaart in de Straat van Hormuz te garanderen. Die inspanningen komen pas als de aanvallen rond de Straat van Hormuz stoppen, verduidelijkt een woordvoerder van premier Rob Jetten tegen NU.nl.
"We hebben met elkaar de intentie uitgesproken om uitgesproken om het gesprek te voeren", zegt de woordvoerder. "Zo kunnen we vast over de invulling van de inspanningen nadenken." Hoe die inspanningen eruit gaan zien, is dus nog niet bekend.
De verklaring is dus in lijn met de woorden van Jetten de afgelopen dagen. Hij zei herhaaldelijk dat de situatie in de Straat van Hormuz "te instabiel" is om als Nederland een missie te starten.
Nu.nl
Uitermate teleurstellend van onze regering imho.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.
Je bedoelt, dat Lidewij niet het nieuwe gezicht van het FvD is omdat ze zich regelmatig laat pakken door Baudet? Zo leer je nog eens wat.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Baudet met zijn sugarbabe. Of over Lidewij
Wel als hij de blitz loopt te dien op de socials ipv het land te leiden. Zelfde kritiek naar trump.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet. Want ik wist het al.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uitermate teleurstellend van onze regering imho.
Nee, dat bedoel ik niet maar dat jij moeite met lezen hebt is wel duidelijk.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat Lidewij niet het nieuwe gezicht van het FvD is omdat ze zich regelmatig laat pakken door Baudet? Zo leer je nog eens wat.
Maar dat zou toch verdedigend zijn?quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.
Diplomatie, theedrinken (of iets anders), infiltreren en daadwerkelijk binnenlandse verzetshaarden steunen. Bij de Mossad en de CIA is over die laatste onderdelen de nodige kennis voorhanden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Met diplomatie en theedrinken was dit nooit gebeurd. Onee, wacht dit gebeurt al 47 jaar.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat zou toch verdedigend zijn?
Zo lees ik het niet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef UitStraling het volgende:
Goed dat we mee gaan doen aan de strijd tegen Het Kwaad.
Dingen zoals deze dat is toch niet echt aanvallend deelnemen?quote:
beep boop beep boop!quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
Ik geef het 1 dag en dan zitten ze al in volle gevechtsmodus. De drones gaan ze om de oren vliegen daar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dingen zoals deze dat is toch niet echt aanvallend deelnemen?
Schepen begeleiden (escorteren)
De situatie in de gaten houden (surveillance)
Informatie delen met bondgenoten
Ingrijpen als een schip wordt aangevallen
Het gaat in stapjes. Dit is niets meer dan een: 'Trump! we willen echt wel helpen! maar asjeblieft, wees hiermee tevreden!'.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dingen zoals deze dat is toch niet echt aanvallend deelnemen?
Schepen begeleiden (escorteren)
De situatie in de gaten houden (surveillance)
Informatie delen met bondgenoten
Ingrijpen als een schip wordt aangevallen
We gaan niet meedoen aan deze oorlog.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef UitStraling het volgende:
Goed dat we mee gaan doen aan de strijd tegen Het Kwaad.
Hahaha...quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We gaan niet meedoen aan deze oorlog.
We gaan, als de straat van Hormuz veilig genoeg is, een patrouille instellen zodat tankers er veilig doorheen kunnen. En dat is het.
Zo speelde ik altijd Stratego.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er zo gevaarlijk aan die gasvelden, zitten er daar de kernwapens verstopt?
Mag ik toch niet hopen, In iran is het de extreme overheid en hun kleine maar velle aanhang (in verhouding) tegen de rest van het land.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, onze MAGA haatbaarden hebben de discussie dus weer overgenomen. Het is nu alleen nog de VS en Israël de hemel in prijzen en hopen dat alle Iraniërs het loodje leggen.
ja natuurlijk, lekker tactischquote:Op donderdag 19 maart 2026 18:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zo speelde ik altijd Stratego.
Ik zette mijn maarschalk gewoon tussen de bommen.
Dat zal ze leren.
Met een niet-werkend kanon maar hopelijk wel genoeg roze koeken aan boord.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik geef het 1 dag en dan zitten ze al in volle gevechtsmodus. De drones gaan ze om de oren vliegen daar.
Met mijn tactiek was het spelletje tenminste snel voorbij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja natuurlijk, lekker tactisch
je hebt iets waarvan je weet dat ze het willen aanvallen, en dat niet wil, dus verstop je het bij iets waarvan je helemaal niet wil dat ze het aanvallen
logic
Dan is het 'dag boot'.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Beter je vingers überhaupt niet aan branden. Wat ga je doen als een Nederlands bootje wordt aangevallen?
Laat Trump en Netanyahu hun eigen bende maar lekker opruimen.
We betalen hier ook wel de prijs voor jarenlange softe wegkijkerij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Beter je vingers überhaupt niet aan branden. Wat ga je doen als een Nederlands bootje wordt aangevallen?
noem 6 goede boeken!quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met mijn tactiek was het spelletje tenminste snel voorbij.
Al dat quasi-geheimzinnige geschuifel met torentjes.
Ik ging liever een goed boek lezen.
Of buiten voetballen.
Ik vrees dat dit naïef is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We gaan niet meedoen aan deze oorlog.
We gaan, als de straat van Hormuz veilig genoeg is, een patrouille instellen zodat tankers er veilig doorheen kunnen. En dat is het.
Jup en dan gewoon Puur omdat het Trump lekker pissed maakt alleen daarom zou ik het al doen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Goud-Elsje verlooft zich.quote:
En ik maar denken dat mensen in dit topic zo’n hekel hadden aan whataboutisms.quote:
Dat laatste zou mooi zijn, maar het verleden leert echter dat wanneer je een misdadig regime onderwerpt (voor zover dat überhaupt lukt) dat het niet de genuanceerde, vredelievende, en fatsoenlijke mensen zijn die in het machtsvacuüm stappen. Dus vooralsnog zie ik het somber in voor de Iraniërs.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup en dan gewoon Puur omdat het Trump lekker pissed maakt alleen daarom zou ik het al doen.
Voor de rest als het doel het Iraanse volk te bevrijden is dan steun ik dat wel, maar van de zijlijn!
[ afbeelding ]
Ik geef toe dat ik er hard om moest lachen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En ik maar denken dat mensen in dit topic zo’n hekel hadden aan whataboutisms.
Diplomatie voeren is de beste man echt totaal vreemd he.
We zijn geschoffeerd?quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:30 schreef Basp1 het volgende:
Maarten heeft een mooi stukje gisteren gepost.
Bekijk deze YouTube-video
We gaan het zien, ik heb zo het uidee dat als de VS en Israel klaar zijn ze wel weer inbreken op de staats tv om een revolutie te veroorzaken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat laatste zou mooi zijn, maar het verleden leert echter dat wanneer je een misdadig regime onderwerpt (voor zover dat überhaupt lukt) dat het niet de genuanceerde, vredelievende, en fatsoenlijke mensen zijn die in het machtsvacuüm stappen. Dus vooralsnog zie ik het somber in voor de Iraniërs.
Geloof mij nou maar: landen als de VS en Israël zijn nooit klaar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
We gaan het zien, ik heb zo het uidee dat als de VS en Israel klaar zijn ze wel weer inbreken op de staats tv om een revolutie te veroorzaken.
Zoeits denk ik!
Toevoegend: hij weet dat hij het kan doen. Het heeft geen enkel gevolg.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En ik maar denken dat mensen in dit topic zo’n hekel hadden aan whataboutisms.
Diplomatie voeren is de beste man echt totaal vreemd he.
Sorry, this post has been removed by the moderators of r/CombatFootage.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaan beelden rond nu van die F-35 die geraakt zou zijn (voor het eerst in deze oorlog)
https://www.reddit.com/r/(...)iranian_air_defence/
Zijn dubbelganger die weer debiele taal gaat uitslaan dat alles vernietigd moet wordenquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:09 schreef zakjapannertje het volgende:
Rond half acht straks een persconferentie met Netanyahu volgens CNN
Ik hoop dat Iran een paar van die schepen goed gaat rakenquote:Op donderdag 19 maart 2026 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Duitszegt overigens nog steeds 'nee' om schepen te sturen.
Zo fijn, om in een eensgezinde EU te leven. Vooral met deze ontwikkelingen.
Jullie zijn lekker aan het verliezen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:10 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Zijn dubbelganger die weer debiele taal gaat uitslaan dat alles vernietigd moet worden
dwaas in beeld
Ik dacht dat die dingen volgens de VS niet te raken warenquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:11 schreef over_hedge het volgende:
Footage shows the moment an F-35 fighter jet was destroyed over Iranian skies.
zelfde tweet:
The aircraft managed to make an emergency landing at an undisclosed location in the Middle East and the pilot is stable.
Ja wat is het nou. geloof er trouwens ook echt niks van dat die eerste video er ook maar iets mee te maken heeft. Maar zal binnenkort wel bekend worden
Ik denk dat het andersom is. Europa erbij betrekken omdat je het zelf niet kan handelenquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jullie zijn lekker aan het verliezen.
Ze zijn heel lastig om een lock op te krijgen. Maar elk vliegtuig is te raken met een hoop gelukquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen volgens de VS niet te raken waren
TRUMP heeft nog geen fuk geraaktquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen volgens de VS niet te raken waren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |