abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220382063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien had je de term partner moeten pakken ipv toyboy, sherlock.
Ik ga zelf over mijn eigen woorden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:12:44 #202
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220382068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:11 schreef TheJanitor het volgende:
Als de lente valt dan gooien wij... bommen op Iran.
Poepjurken naar Allah bombarderen _O_
Please consider the environment before printing this post
pi_220382069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef theunderdog het volgende:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de voorraden zo snel oprakken eigenlijk?
Amerika en de VS kunnen met veel geweld een paar dagen alles naar de tyfus schieten, maar een echt langdurige oorlog lukt de asymmetrische partij veel beter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220382077
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze zijn uiteraard niet op - op. Maar het is flink aan het slinken. Best een probleem.
Misschien, misschien ook niet. Ik denk dat er hele slimme koppen zitten na te denken of die dure raketten wel zo optimaal zijn in de wereld van 2026.
pi_220382083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Misschien, misschien ook niet. Ik denk dat er hele slimme koppen zitten na te denken of die dure raketten wel zo optimaal zijn in de wereld van 2026.
Nu al?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220382106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nu al?
Natuurlijk nu al. Heb je niet gezien wat de Oekraïners doen met een batterij en twee lege petflessen?

En het probleem met Iran zit ook al niet in hun onbeperkte S400s.
pi_220382107
De VS maakte maar 350 Patriots per jaar, dat zijn ze nu aan het opschalen tot 650 per jaar en mogelijk in de toekomst tot 1000 per jaar. Voor de schepen: er zijn in totaal maar 12.000 SM-2 afweerraketten gemaakt en de helft daarvan hebben ze aan het buitenland verkocht. Een destroyer heeft er gemiddeld 64 aan boord. Voor 76 destroyers zijn dat er 4864. En dan de rest van de schepen nog. Dus veel reserve hadden ze al niet. Tja, in vredestijd kosten voorraden geld.

Iran maakte zo'n 400 grote drones per dag en had een grote voorraad raketten. Dus dan zijn ze snel op.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:19:03 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220382114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Amerika en de VS kunnen met veel geweld een paar dagen alles naar de tyfus schieten, maar een echt langdurige oorlog lukt de asymmetrische partij veel beter.
Nja, uiteindelijk is het voor de VS een politiek verhaal.

Opzich is dat altijd een goed teken. Zolang men dode soldaten thuis niet kan verkopen is Amerika altijd nog beter dan bijvoorbeeld Rusland.

Als Trump duizenden Amerikanen de grinder in kan sturen zonder al te veel weerstand wordt het tijd om je echt zorgen te maken :P

De VS kan ongetwijfeld elke oorlog winnen als het echt moet. Ik bedoel, ze kunnen vast heel Iran bedekken in gifgas als ethische bezwaren en mensenrechten geen rol speelden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:19:15 #209
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220382117
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
En Rusland en China zelf ook allerlei raketten en vliegtuigen hebben waartegen je in de niet al te verre toekomst misschien best graag een forsere voorraad van je eigen luchtafweerraketten had willen houden. En je ze misschien niet allemaal had willen opmaken aan goedkope Iraanse drones.

Maarja, de heren strategen zullen het allemaal wel uitgekiend hebben.
Herverkozen worden en dat mensen niet aan de Epstein Files denken is ook wat waard.
pi_220382130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef HiZ het volgende:

[..]
Iran staat onder VN sancties, Rusland niet. Dat maakt flexibelere sancties eenvoudiger. Of dingen als wel de olie doorlaten, maar niet het geld.
Die VN sancties gaan alleen over wapens e.d. toch? De VS heeft daarnaast ook nog economische sancties op Iran. Als de VN sancties gelift worden kunnen bedrijven die ook zaken doen in de VS nog niets van Iran kopen.
pi_220382138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Herverkozen worden en dat mensen niet aan de Epstein Files denken is ook wat waard.
Deze oorlog kan hem ook de midterms kosten. Hij neemt nogal een gok en hij is niet erg intelligent.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220382139
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Natuurlijk nu al. Heb je niet gezien wat de Oekraïners doen met een batterij en twee lege petflessen?

En het probleem met Iran zit ook al niet in hun onbeperkte S400s.
Oekraïne is er inderdaad al veel langer mee bezig.
For the entire world to see.

Waarom is die slimme aanpak dan niet eerder meegenomen in het geniale plan van het machtigste land ter wereld met het sterkste leger ter wereld?
Waarom zou je moeten wachten tot je eigen knappe koppen daarover eens gaan nadenken?

Zelensky heeft de hulp van Oekraïne overigens al aangeboden.
Hij kon opkrassen van Trump.

Schei toch uit.
pi_220382140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
De VS maakte maar 350 Patriots per jaar, dat zijn ze nu aan het opschalen tot 650 per jaar en mogelijk in de toekomst tot 1000 per jaar. Voor de schepen: er zijn in totaal maar 12.000 SM-2 afweerraketten gemaakt en de helft daarvan hebben ze aan het buitenland verkocht. Een destroyer heeft er gemiddeld 64 aan boord. Voor 76 destroyers zijn dat er 4864. En dan de rest van de schepen nog. Dus veel reserve hadden ze al niet. Tja, in vredestijd kosten voorraden geld.

Iran maakte zo'n 400 grote drones per dag en had een grote voorraad raketten. Dus dan zijn ze snel op.
Dus smijten de Amerikanen er gewoon hele grote bommen op die meer kapot maken dan je lief is. Maar er zijn er heel veel van. Jammer van Iran, maar dan moet je maar geen fout regime hebben dat niet wil opgeven.
pi_220382143
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Trump duizenden Amerikanen de grinder in kan sturen zonder al te veel weerstand wordt het tijd om je echt zorgen te maken :P
Dat gaan ze over een paar weken testen.

quote:
De VS kan ongetwijfeld elke oorlog winnen als het echt moet. Ik bedoel, ze kunnen vast heel Iran bedekken in gifgas als ethische bezwaren en mensenrechten geen rol speelden.
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:23:32 #215
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220382145
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
Mwaah. Ik vind dat hij gelijk heeft dat het onderdeel is van het punt. Net als wanneer hij constant met één of andere blonde bimbo filmpjes aan het maken was.

De volgende vraag is of het punt helemaal klopt.
pi_220382148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dus smijten de Amerikanen er gewoon hele grote bommen op die meer kapot maken dan je lief is. Maar er zijn er heel veel van. Jammer van Iran, maar dan moet je maar geen fout regime hebben dat niet wil opgeven.
Jammer van Iran?
Maar het plan was toch om de Iraniërs te helpen?

Zou het de Iraniërs helpen als er straks geen land meer over is om in te wonen?
Of trekken knappe Amerikaanse koppen dan tig keer 200 miljard uit om dat alsnog voor elkaar te krijgen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:25:19 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220382154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
Daar hebben ze atoombommen voor. Maar dan krijgen ze de rest van de wereld tegen zich.
Atoombommen zijn juist niet zo effectief in een berggebied zoals Iran. Je zal dan op elke vallei een bom moeten gooien.

Kan je beter vervuild radioactief materiaal uit vliegtuigen sproeien en gewoon wachten.
pi_220382159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Die VN sancties gaan alleen over wapens e.d. toch? De VS heeft daarnaast ook nog economische sancties op Iran. Als de VN sancties gelift worden kunnen bedrijven die ook zaken doen in de VS nog niets van Iran kopen.
Ze gaan over van alles; centraal is dat Iran geen olie mag verkopen.
pi_220382162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
Weet je dat zeker?
pi_220382172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jammer van Iran?
Maar het plan was toch om de Iraniërs te helpen?

Zou het de Iraniërs helpen als er straks geen land meer over is om in te wonen?
Of trekken knappe Amerikaanse koppen dan tig keer 200 miljard uit om dat alsnog voor elkaar te krijgen?
Ik weet niet wat het plan is over 15 minuten. En als het plan was de Iraniërs te helpen; ga jij de VS even op de vingers tikken?
pi_220382173
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Atoombommen zijn juist niet zo effectief in een berggebied zoals Iran. Je zal dan op elke vallei een bom moeten gooien.

Kan je beter vervuild radioactief materiaal uit vliegtuigen sproeien en gewoon wachten.
Je kunt beter geen oorlog beginnen, zeker als je die niet kan winnen zonder miljoenen burgers te vermoorden.
pi_220382176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mwaah. Ik vind dat hij gelijk heeft dat het onderdeel is van het punt. Net als wanneer hij constant met één of andere blonde bimbo filmpjes aan het maken was.

De volgende vraag is of het punt helemaal klopt.
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.

Moet je je eens voorstellen dat Balkenende dit gedaan zou hebben, die zou het niet in zijn hoofd halen. Of zie jij Macron dit soort dingen posten? Of Merz, of Melloni? Waarom is onze premier dat dan wel aan het doen met zijn "toyboy"?
pi_220382179
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo blijkt nog maar eens wat een fantastisch, en van voor tot achter uitgedacht plan er vooraf ging aan deze oorlog. Niks werd aan het toeval overgelaten. _O_

Een of andere chinees zei ooit (in het Chinees): "Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat."
pi_220382188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het plan is over 15 minuten. En als het plan was de Iraniërs te helpen; ga jij de VS even op de vingers tikken?
Nou, als je dat niet weet, dan zit een baan bij die knappe koppen er niet in voor je. Niet erg, want stel dat ze je op de vingers gaan tikken. Of jij hun.

Punt 2: het geeft alleen maar aan dat het plan één grote leugen was. Zoals door velen al vanaf het begin werd gesteld. Dat zou niet ik, maar onze regering (en vele andere regeringen) aan Trump en Netanyahu duidelijk moeten maken. Ik kan alleen maar stemmen op een partij die zich kritisch over deze oorlog uitlaat. Hoe meer mensen dat zouden doen, hoe beter, wat mij betreft.
pi_220382204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Oekraïne is er inderdaad al veel langer mee bezig.
For the entire world to see.

Waarom is die slimme aanpak dan niet eerder meegenomen in het geniale plan van het machtigste land ter wereld met het sterkste leger ter wereld?
Waarom zou je moeten wachten tot je eigen knappe koppen daarover eens gaan nadenken?

Zelensky heeft de hulp van Oekraïne overigens al aangeboden.
Hij kon opkrassen van Trump.

Schei toch uit.
Generaals bereiden zich altijd voor op de vorige oorlog. Niet zelf bedacht.
pi_220382216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:35 schreef HiZ het volgende:

[..]
Generaals bereiden zich altijd voor op de vorige oorlog. Niet zelf bedacht.
En wie zijn die knappe koppen dan?

Overigens is het niet uit te sluiten dat generaals betere ministers van defensie zouden kunnen zijn dan om het even welke andere idioot. Omdat ze bereid zijn te leren van fouten uit die vorige oorlog, en omdat ze weten dat voorkomen (defensie) beter is dan genezen (oorlog). In tegenstelling wederom tot om het even welke andere idioot.
Bovendien kan, met een generaal als minister, de naam van dat Amerikaanse idiote ministerie ook weer worden hersteld.
pi_220382217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Deze oorlog kan hem ook de midterms kosten. Hij neemt nogal een gok en hij is niet erg intelligent.
Gewoon meer voter suppression gebruiken of nog drastischere maatregelen. Zo rolt de Donald!

Maar de midterms zijn ook nog ver weg. Kan nog van alles gebeuren, en het geheugen van de kiezer gaat zelden veel verder dan een week terug.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220382237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En wie zijn die knappe koppen dan?

Overigens is het niet uit te sluiten dat generaals betere ministers van defensie zouden kunnen zijn dan om het even welke andere idioot. Omdat ze bereid zijn te leren van fouten uit die vorige oorlog, en omdat ze weten dat voorkomen (defensie) beter is dan genezen (oorlog). In tegenstelling wederom tot om het even welke andere idioot.
Bovendien kan, met een generaal als minister, de naam van dat Amerikaanse idiote ministerie ook weer worden hersteld.
Zie oa Mattis, vorige regering Trump. Maar ja, dergelijke capabele krachten zijn er ditmaal wel uitgefilterd, en de huidige lichting lijkt vooral geselecteerd op hun vermogen kritiekloos ja te knikken.
pi_220382240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Gewoon meer voter suppression gebruiken of nog drastischere maatregelen. Zo rolt de Donald!

Maar de midterms zijn ook nog ver weg. Kan nog van alles gebeuren, en het geheugen van de kiezer gaat zelden veel verder dan een week terug.
Als deze shitshow blijft voortrollen, dan komen die midterms er gewoon niet.
En komen ze er wel, dan zal een negatieve uitslag ongeldig worden verklaard. Desnoods laat je zo'n ongeldigheidsbesluit handhaven cq verdedigen door de mensen van ICE. Hebben die ook weer wat te doen. Kijken of het Hooggerechtshof dan durft op te treden.

De leermeester van Trump, als die er al zou zijn, moet je niet zoeken onder aanhangers van een parlementaire democratie en van een evenwichtige rechtsstaat. Dan moet je eerder denken aan een Vladimir Poetin.
pi_220382241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Inderdaad. Het gaat mij niet om zijn partner en of hij homo is. Dat moet hij lekker zelf weten. Ik verwacht van een premier gewoon ander gedrag, zeker aan de vooravond van een enorme crisis.

Moet je je eens voorstellen dat Balkenende dit gedaan zou hebben, die zou het niet in zijn hoofd halen. Of zie jij Macron dit soort dingen posten? Of Merz, of Melloni? Waarom is onze premier dat dan wel aan het doen met zijn "toyboy"?
Wat ben jij zielig.
pi_220382266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat ben jij zielig.
Waarom? Omdat ik van een premier enig decorum verwacht?
pi_220382269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij hebt in ieder geval bij Balkenende slecht opgelet.
Die ging met Schuurman en Maasland maar al te graag publiekelijk aan de zwier. Ongeacht de toestand in het land, die volgens hemzelf zeer zorgelijk was. Normen en waarden. "Fatsoen moet je doen."
Die dames waren niet eens met hem getrouwd! Allebei niet! Dat kan toch niet!
Mevrouw Balkenende moest dat allemaal maar aanzien hoe haar fatsoenlijke gristelijke JP de MP aan de zwier ging met rondborstige... wat was het ook weer? Sugarbabes?

Foei.
pi_220382273
Was deze misselijkmakende ellende al gepost?

twitter
pi_220382281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:49 schreef Tjoent het volgende:

[ x ]
Ja.
En het gaat alleen maar erger worden.
Deze verknipte religasten kenden al nauwelijks een rem, en nu al helemaal niet meer.
pi_220382294
quote:

[ x ]
Met diplomatie en theedrinken was dit nooit gebeurd. Onee, wacht dit gebeurt al 47 jaar.
pi_220382306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja.
En het gaat alleen maar erger worden.
Deze verknipte religasten kenden al nauwelijks een rem, en nu al helemaal niet meer.
Ja nu hebben de Iraniers last van die onderdrukking én bombardementen.
pi_220382309
twitter

Nederland is READY om het IRGC voetvolk te nuken.
pi_220382314
Kortom: UK, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Japan buigen dan toch voor Trump.

Ik zei het al :)
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:58:17 #239
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220382323
Nederland levert pas 'passende hulp' in Straat van Hormuz na stoppen aanvallen
Eerder vanmiddag gaf Nederland samen met enkele Europese landen en Japan aan klaar te staan voor 'passende inspanningen' om de veiligheid van de scheepvaart in de Straat van Hormuz te garanderen. Die inspanningen komen pas als de aanvallen rond de Straat van Hormuz stoppen, verduidelijkt een woordvoerder van premier Rob Jetten tegen NU.nl.

"We hebben met elkaar de intentie uitgesproken om uitgesproken om het gesprek te voeren", zegt de woordvoerder. "Zo kunnen we vast over de invulling van de inspanningen nadenken." Hoe die inspanningen eruit gaan zien, is dus nog niet bekend.

De verklaring is dus in lijn met de woorden van Jetten de afgelopen dagen. Hij zei herhaaldelijk dat de situatie in de Straat van Hormuz "te instabiel" is om als Nederland een missie te starten.

Nu.nl
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220382327
De angst voor Trump zit diep.
Mensonterend diep.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 17:59:58 #241
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220382332
quote:

[ x ]
Het wil niet echt lukken met de regime change dmv bombarderen, is het wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220382335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jij hebt in ieder geval bij Balkenende slecht opgelet.
Die ging met Schuurman en Maasland maar al te graag publiekelijk aan de zwier. Ongeacht de toestand in het land, die volgens hemzelf zeer zorgelijk was. Normen en waarden. "Fatsoen moet je doen."
Die dames waren niet eens met hem getrouwd! Allebei niet! Dat kan toch niet!
Mevrouw Balkenende moest dat allemaal maar aanzien hoe haar fatsoenlijke gristelijke JP de MP aan de zwier ging met rondborstige... wat was het ook weer? Sugarbabes?

Foei.
Ja hij ging aan de zwier, met iets te opzichtig enthousiasme, maar nog altijd vele malen braver dan de kleffe foto's van Jetten, maar je mist het belangrijkste:

1) hij postte die foto's niet op zijn sociale media
2) hij is er uitgebreid voor bekritiseerd zonder dat diegenen die daar kritiek op hadden werden aangevallen en van "heterofobie" werden beschuldigd.

Als ik dit had gezegd over Baudet met zijn sugarbabe. Of over Lidewij met haar toyboy, was er helemaal niemand over mijn woorden gevallen. Maar Jetten is homo, en dan mag je dat soort dingen niet zeggen. Ik snap wel hoe het werkt hoor.
pi_220382342
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het wil niet echt lukken met de regime change dmv bombarderen, is het wel?
Daar denkt Israël anders over.

quote:
Israel estimates that Iranian regime is on verge of losing control due to ongoing eliminations and strikes; Iran’s leadership is in total chaos, says senior Israeli source.

Israel intends to make the internal crisis in Iran worse in the coming days; plans include “unusual and powerful action” that hasn’t been done before to directly undermine the regime’s ability to govern.

“We want to create a breaking point,” says the Israeli source; the aim is to show the Iranian public that it’s game over for the regime.

https://x.com/IsraelRadar_com/status/2034537504020340959
pi_220382349
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Nederland levert pas 'passende hulp' in Straat van Hormuz na stoppen aanvallen
Eerder vanmiddag gaf Nederland samen met enkele Europese landen en Japan aan klaar te staan voor 'passende inspanningen' om de veiligheid van de scheepvaart in de Straat van Hormuz te garanderen. Die inspanningen komen pas als de aanvallen rond de Straat van Hormuz stoppen, verduidelijkt een woordvoerder van premier Rob Jetten tegen NU.nl.

"We hebben met elkaar de intentie uitgesproken om uitgesproken om het gesprek te voeren", zegt de woordvoerder. "Zo kunnen we vast over de invulling van de inspanningen nadenken." Hoe die inspanningen eruit gaan zien, is dus nog niet bekend.

De verklaring is dus in lijn met de woorden van Jetten de afgelopen dagen. Hij zei herhaaldelijk dat de situatie in de Straat van Hormuz "te instabiel" is om als Nederland een missie te starten.

Nu.nl
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 18:03:13 #245
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220382356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zat eraan te komen. We waren even bratty subs, maar we kussen de voeten van Trump alweer.
Uitermate teleurstellend van onze regering imho.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220382364
Ah ze hebben eindelijk iets bedacht waarmee ze hopen de gemoederen aan beide kanten te sussen; we gaan helpen @Amerikanen, (zodra het 't minst nodig is @Eigen bevolking)!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220382366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Baudet met zijn sugarbabe. Of over Lidewij
Je bedoelt, dat Lidewij niet het nieuwe gezicht van het FvD is omdat ze zich regelmatig laat pakken door Baudet? Zo leer je nog eens wat.
pi_220382367
Goed dat we mee gaan doen aan de strijd tegen Het Kwaad.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:06:31 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220382376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
Wel als hij de blitz loopt te dien op de socials ipv het land te leiden. Zelfde kritiek naar trump.

Je hebt andere prioriteiten als premier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220382388
quote:
85s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uitermate teleurstellend van onze regering imho.
Dat niet. Want ik wist het al.

Volstrekt logisch. Gezien onze afhankelijkheid van Amerika. Maar mensen zaten nogal aan de coping-drank.
pi_220382391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bedoelt, dat Lidewij niet het nieuwe gezicht van het FvD is omdat ze zich regelmatig laat pakken door Baudet? Zo leer je nog eens wat.
Nee, dat bedoel ik niet maar dat jij moeite met lezen hebt is wel duidelijk.
pi_220382392
twitter

Humor :D
pi_220382396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dat zou toch verdedigend zijn?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220382399
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Met diplomatie en theedrinken was dit nooit gebeurd. Onee, wacht dit gebeurt al 47 jaar.
Diplomatie, theedrinken (of iets anders), infiltreren en daadwerkelijk binnenlandse verzetshaarden steunen. Bij de Mossad en de CIA is over die laatste onderdelen de nodige kennis voorhanden.
Ook geen garantie voor succes, dat geef ik direct toe, maar wel slimmer dan de huidige bommentapijten met alle (langlopende) gevolgen van dien voor de hele regio en de hele wereld. En bovendien een teken van echt vertrouwen in de onderdrukte bevolking en hun oppositie. Er blijft een risico dat die oppositie, eenmaal aan de macht, zich ook tegen het westen gaat keren, gezien de islamitische wijsheden die daar landsbreed rondgaan, maar die kans acht ik in Iran iets kleiner dan bijvoorbeeld destijds in Afghanistan. Aan de andere kant: de Arabische Lente in een land als Egypte leverde uiteindelijk een tamelijk volmondige keuze op voor het Moslim Broederschap. Zoiets zullen Donald en Bibi toch ook niet willen.

Het hele idee 'bommen erop' is van een simplistische simpliciteit. Helemaal gecombineerd met het gedachtengoed: en daarna knapt de bevolking het zelf wel op.

Maar goed, er komen nu toch waarschijnlijk grondtroepen.
Dus is de kans op een zoveelste Vietnam, Aghanistan (of Irak) alsnog aanwezig. Dat is fijn.
pi_220382403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar dat zou toch verdedigend zijn?
Wat bedoel je?
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:11:48 #256
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220382411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef UitStraling het volgende:
Zo lees ik het niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220382420
Maar, onze MAGA haatbaarden hebben de discussie dus weer overgenomen. Het is nu alleen nog de VS en Israël de hemel in prijzen en hopen dat alle Iraniërs het loodje leggen.
pi_220382423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Dingen zoals deze dat is toch niet echt aanvallend deelnemen?

Schepen begeleiden (escorteren)

De situatie in de gaten houden (surveillance)

Informatie delen met bondgenoten

Ingrijpen als een schip wordt aangevallen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220382425
We zijn er weer bij en dat is prima. Voorlopig het OV maar even mijden
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:15:01 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382428
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
beep boop beep boop!
Typen en Nederlands is niet mijn sterkste punt, ik heb dyslekdinges en mijn instellingen staan op Engels geen autocorrect want tegenwoordig spreek en typ ik meer Engels dan Nederlands.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220382431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik geef het 1 dag en dan zitten ze al in volle gevechtsmodus. De drones gaan ze om de oren vliegen daar.
Zonder wrijving geen glans
pi_220382433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het gaat in stapjes. Dit is niets meer dan een: 'Trump! we willen echt wel helpen! maar asjeblieft, wees hiermee tevreden!'.

Nu heel hard hopen dat Trump het best vindt.
pi_220382437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:04 schreef UitStraling het volgende:
We gaan niet meedoen aan deze oorlog.

We gaan, als de straat van Hormuz veilig genoeg is, een patrouille instellen zodat tankers er veilig doorheen kunnen. En dat is het.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:17:13 #264
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220382441
Wat is er zo gevaarlijk aan die gasvelden, zitten er daar de kernwapens verstopt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220382443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We gaan, als de straat van Hormuz veilig genoeg is, een patrouille instellen zodat tankers er veilig doorheen kunnen. En dat is het.
Hahaha...

Jij doet niet aan coping, je identificeert jezelf ermee.
pi_220382444
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er zo gevaarlijk aan die gasvelden, zitten er daar de kernwapens verstopt?
Zo speelde ik altijd Stratego.
Ik zette mijn maarschalk gewoon tussen de bommen.

Dat zal ze leren.
pi_220382445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

:D
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:18:10 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, onze MAGA haatbaarden hebben de discussie dus weer overgenomen. Het is nu alleen nog de VS en Israël de hemel in prijzen en hopen dat alle Iraniërs het loodje leggen.
Mag ik toch niet hopen, In iran is het de extreme overheid en hun kleine maar velle aanhang (in verhouding) tegen de rest van het land.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:18:38 #269
459912 FlippingCoin
pi_220382448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zo speelde ik altijd Stratego.
Ik zette mijn maarschalk gewoon tussen de bommen.

Dat zal ze leren.
ja natuurlijk, lekker tactisch :')

je hebt iets waarvan je weet dat ze het willen aanvallen, en dat niet wil, dus verstop je het bij iets waarvan je helemaal niet wil dat ze het aanvallen

logic
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220382451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:15 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik geef het 1 dag en dan zitten ze al in volle gevechtsmodus. De drones gaan ze om de oren vliegen daar.
Met een niet-werkend kanon maar hopelijk wel genoeg roze koeken aan boord.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:20:02 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220382456
Beter je vingers überhaupt niet aan branden. Wat ga je doen als een Nederlands bootje wordt aangevallen?

Laat Trump en Netanyahu hun eigen bende maar lekker opruimen.
Huilen dan.
pi_220382459
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja natuurlijk, lekker tactisch :')

je hebt iets waarvan je weet dat ze het willen aanvallen, en dat niet wil, dus verstop je het bij iets waarvan je helemaal niet wil dat ze het aanvallen

logic
Met mijn tactiek was het spelletje tenminste snel voorbij.
Al dat quasi-geheimzinnige geschuifel met torentjes.

Ik ging liever een goed boek lezen.
Of buiten voetballen.
pi_220382461
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Beter je vingers überhaupt niet aan branden. Wat ga je doen als een Nederlands bootje wordt aangevallen?

Dan is het 'dag boot'.
pi_220382462
Nederland gaat helpen zodra er geen gevaar meer is. Leuke grap.
pi_220382465
quote:

We betalen hier ook wel de prijs voor jarenlange softe wegkijkerij.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:22:45 #276
459912 FlippingCoin
pi_220382466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Met mijn tactiek was het spelletje tenminste snel voorbij.
Al dat quasi-geheimzinnige geschuifel met torentjes.

Ik ging liever een goed boek lezen.
Of buiten voetballen.
noem 6 goede boeken!
pi_220382467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit naïef is.
We zouden dit gewoon niet moeten doen.
Maar ja, Rutte en Jetten kunnen het goed met elkaar vinden.
Over de herenliefde begin ik nu even niet.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:23:15 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382469
quote:

Jup en dan gewoon Puur omdat het Trump lekker pissed maakt alleen daarom zou ik het al doen.

Voor de rest als het doel het Iraanse volk te bevrijden is dan steun ik dat wel, maar van de zijlijn!
pi_220382476
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
noem 6 goede boeken!
Goud-Elsje verlooft zich.
Joop Terheul.
Marjoleintje van het pleintje.
De doopkaars.
Floortje helpt een hond.
Helden zonder glorie.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:26:13 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220382482
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220382488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:09 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

En ik maar denken dat mensen in dit topic zo’n hekel hadden aan whataboutisms.

Diplomatie voeren is de beste man echt totaal vreemd he.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:29:50 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220382509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Jup en dan gewoon Puur omdat het Trump lekker pissed maakt alleen daarom zou ik het al doen.

Voor de rest als het doel het Iraanse volk te bevrijden is dan steun ik dat wel, maar van de zijlijn!
[ afbeelding ]
Dat laatste zou mooi zijn, maar het verleden leert echter dat wanneer je een misdadig regime onderwerpt (voor zover dat überhaupt lukt) dat het niet de genuanceerde, vredelievende, en fatsoenlijke mensen zijn die in het machtsvacuüm stappen. Dus vooralsnog zie ik het somber in voor de Iraniërs.
Huilen dan.
pi_220382512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik er hard om moest lachen.
De man heeft duidelijk meer gevoel voor decorum dan Rob Jetten met zijn tomboy.

Ik zou een geweldig politicus zijn.
Het volgende leven dan maar.
pi_220382516
Maarten heeft een mooi stukje gisteren gepost.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220382538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:30 schreef Basp1 het volgende:
Maarten heeft een mooi stukje gisteren gepost.

Bekijk deze YouTube-video
We zijn geschoffeerd?
Heeft Van Rossem de Amerikanen dan wel vooraf geïnformeerd over Pearl Harbor?
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:33:46 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382540
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat laatste zou mooi zijn, maar het verleden leert echter dat wanneer je een misdadig regime onderwerpt (voor zover dat überhaupt lukt) dat het niet de genuanceerde, vredelievende, en fatsoenlijke mensen zijn die in het machtsvacuüm stappen. Dus vooralsnog zie ik het somber in voor de Iraniërs.
We gaan het zien, ik heb zo het uidee dat als de VS en Israel klaar zijn ze wel weer inbreken op de staats tv om een revolutie te veroorzaken.
Zoeits denk ik!
pi_220382551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
We gaan het zien, ik heb zo het uidee dat als de VS en Israel klaar zijn ze wel weer inbreken op de staats tv om een revolutie te veroorzaken.
Zoeits denk ik!
Geloof mij nou maar: landen als de VS en Israël zijn nooit klaar.
Dat heeft echter wel diverse (en verschillende) oorzaken.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:36:04 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220382555
Gaan beelden rond nu van die F-35 die geraakt zou zijn (voor het eerst in deze oorlog)

https://www.reddit.com/r/(...)iranian_air_defence/
pi_220382592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Toevoegend: hij weet dat hij het kan doen. Het heeft geen enkel gevolg.
Japan gaat toch wel weer schoorvoetend meedoen.
Net zoals hij weet dat hij Europese landen en de NAVO-bondgenoten kan schofferen wanneer hij maar wil.
Uiteindelijk gaan ze (de meesten althans) schoorvoetend toch wel weer meedoen.

Daar zouden die andere landen eens over moeten nadenken, wat mij betreft.
pi_220382691
Duitszegt overigens nog steeds 'nee' om schepen te sturen.

Zo fijn, om in een eensgezinde EU te leven. Vooral met deze ontwikkelingen.
pi_220382777
Rond half acht straks een persconferentie met Netanyahu volgens CNN

https://youtube.com/shorts/aqZrWxShNqA?is=ujj1QjAn5oFj5l1D
  donderdag 19 maart 2026 @ 19:09:42 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220382783
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaan beelden rond nu van die F-35 die geraakt zou zijn (voor het eerst in deze oorlog)

https://www.reddit.com/r/(...)iranian_air_defence/
Sorry, this post has been removed by the moderators of r/CombatFootage.

Godsamme ik account aanmaken, is het bericht verwijderd!
twitter

The post shares purported radar footage of an F-35 engagement over Iran, citing an IRGC claim of a successful hit and likely crash, but quotes a prior CNN report indicating the jet made an emergency landing with the pilot stable.
This incident marks the first reported combat damage to a US F-35 from Iranian air defenses, occurring amid March 2026 escalations including Israeli F-35 strikes on Iranian targets and subsequent retaliatory missile attacks on US bases.
pi_220382801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:09 schreef zakjapannertje het volgende:
Rond half acht straks een persconferentie met Netanyahu volgens CNN
Zijn dubbelganger die weer debiele taal gaat uitslaan dat alles vernietigd moet worden

dwaas in beeld
  FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2026 @ 19:11:59 #294
364681 over_hedge
pi_220382805
Footage shows the moment an F-35 fighter jet was destroyed over Iranian skies.

zelfde tweet:

The aircraft managed to make an emergency landing at an undisclosed location in the Middle East and the pilot is stable.

Ja wat is het nou. geloof er trouwens ook echt niks van dat die eerste video er ook maar iets mee te maken heeft. Maar zal binnenkort wel bekend worden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220382818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Duitszegt overigens nog steeds 'nee' om schepen te sturen.

Zo fijn, om in een eensgezinde EU te leven. Vooral met deze ontwikkelingen.
Ik hoop dat Iran een paar van die schepen goed gaat raken

Iran heeft op dit moment overal schijt aan....die gaat bommen gooien op onze soldaten
pi_220382824
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:10 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Zijn dubbelganger die weer debiele taal gaat uitslaan dat alles vernietigd moet worden

dwaas in beeld
Jullie zijn lekker aan het verliezen.
pi_220382826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:11 schreef over_hedge het volgende:
Footage shows the moment an F-35 fighter jet was destroyed over Iranian skies.

zelfde tweet:

The aircraft managed to make an emergency landing at an undisclosed location in the Middle East and the pilot is stable.

Ja wat is het nou. geloof er trouwens ook echt niks van dat die eerste video er ook maar iets mee te maken heeft. Maar zal binnenkort wel bekend worden
Ik dacht dat die dingen volgens de VS niet te raken waren :P
pi_220382848
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jullie zijn lekker aan het verliezen.
Ik denk dat het andersom is. Europa erbij betrekken omdat je het zelf niet kan handelen
  FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2026 @ 19:16:07 #299
364681 over_hedge
pi_220382852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ze zijn heel lastig om een lock op te krijgen. Maar elk vliegtuig is te raken met een hoop geluk :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220382858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
TRUMP heeft nog geen fuk geraakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')