abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220381475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké. Maar dan ook geen vrijheidstaks en andere fiscale lastenverzwaringen.

Maar het is natuurlijk lekker selectief roeptoeteren van je.
Het is of het één of het andere, als je minder overheidsbemoeienis wil dan moet je ook niet klaar staan als er wel wat aan de hand is. Ik vind het wel goed dat we niet overal meteen bovenop springen maar in kaart brengen wat de juiste manier is. Ik weet nog goed hoe met de inval van Oekraíne iedereen een subsidie kreeg, ook degene met een vast contract die daarmee maandenlang hun energiekosten konden betalen.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 15:55:05 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220381480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mensen gaan zeuren over de vorm zodra ze inhoudelijks niets meer te melden hebben.

;)
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220381502
De VS heeft 11 grote vliegdekschepen. Ze hebben een wet die dat verplicht. De oudste is nu 50 jaar en er zijn er 3 minder dan 25 jaar oud. Voor een marine heb je ongeveer drie schepen nodig om er 1 vaarklaar te hebben. Als je er een heleboel hebt wordt dat beter. Maar als je er maar 11 hebt, ga je er normaal gesproken niet meer dan 4 tegelijkertijd in kunnen zetten. Zeker als ze zo oud zijn.

Nou is het eerste dat de VS doet als ze hun spieren willen laten zien of gaan vechten: er een groep schepen met een vliegdekschip naar toe sturen. 1 vliegdekschip, 4 destroyers, 2 schepen om uit te kijken naar onderzeeërs en nog 2 of 3 ondersteunende schepen, zoals tankers.

Nou hebben ze bijvoorbeeld 76 destroyers, waarvan 38 moderne (minder dan 37 jaar oud of sindsdien flink vernieuwd) en 11 die ze om aan het bouwen zijn. Waarvan ze er 16 nodig hebben voor de actieve vliegdekschepen. Veel meer zullen er dan ook niet vaarklaar zijn, want ze gaan die oude modellen alleen meesturen als het echt niet anders kan. Ze hebben ook nog 7 oude kruisers, waarvan er hoogstens 3 vaarklaar zijn.

Alle programma's om nieuwe moderne schepen te bouwen zijn mislukt, dus daar moeten ze het mee doen.

Dus, met 1 vliegdekschip voor Venezuela en binnenkort Cuba en 3 voor Iran, is de koek op. En als je iedere dag een paar honderd grote drones kunt maken is zo'n groep schepen met een vliegdekschip een stuk minder indrukwekkend geworden.
pi_220381505
De mensen die hier Jetten lopen te bashen zijn dezelfde mensen die een harde plasser krijgen van mensen als Putin en Trump. Precies de twee die verantwoordelijk zijn voor deze energie ellende.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:57:37 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is of het één of het andere, als je minder overheidsbemoeienis wil dan moet je ook niet klaar staan als er wel wat aan de hand is. Ik vind het wel goed dat we niet overal meteen bovenop springen maar in kaart brengen wat de juiste manier is. Ik weet nog goed hoe met de inval van Oekraíne iedereen een subsidie kreeg, ook degene met een vast contract die daarmee maandenlang hun energiekosten konden betalen.
Ik ben ook voor minder overheidsbemoeienis maar dan over de gehele linie. Dus niet selectief, zoals jij eigenlijk oppert nu.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220381525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
_O-

Funny because its true.
Alle andere bezuinigingen zijn al afgeketst, dus dan blijft er van de begroting niet veel meer over.
pi_220381556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ik zie hoe verschrikkelijk druk het nog is op de raarste tijdstippen zou je het idee krijgen dat benzine goedkoop is.
Of dat het OV belachelijk slecht is.
pi_220381568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blij dat we een premier hebben die wel oog heeft voor energietransitie en dus minder afhankelijkheid van olie *O*

Jammer dat vorig kabinet daar geen ene fuck mee wou doen.
Ik heb nog nergens gelezen dat we hier kerncentrales aan het bouwen zijn. Jij wel?
pi_220381586
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch kun je het niet laten het woordje "toyboy" te gebruiken ipv van partner of vriend, wat toch een aardige negatieve connotatie heeft.
Dat klopt. Maar dat is niet omdat het een homo is maar omdat hij de TikTok zoomer uithangt. Als hij dat met zijn vrouwelijke sugarbabe had gedaan had ik het ook gezegd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:04:13 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381587
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb nog nergens gelezen dat we hier kerncentrales aan het bouwen zijn. Jij wel?
Maar hij heeft er wel oog voor, kijkt er naar, laat plannen maken, heeft oog voor de plannen, kijkt naar de plannen en gaat over de plannen praten.

Feest.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220381598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De vorm maakt in deze (het gebrek) aan inhoud. Als je het over zijn geaardheid of partner moet hebben, heb je gewoon geen punt.
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220381615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Rob Jetten de schuld geven terwijl vorige kabinetten het opgefokt hebben inderdaad.
Jetten is ook minister geweest toch?
pi_220381617
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De enige die zijn geaardheid er bij betrekt zijn de verdedigers van deze incompetente figuur.
Hij is vrij besluiteloos. Net als Rutte. Maar dat heb je natuurlijk al gauw met een minderheidskabinet; dan moet je eerst zieltjes gaan winnen en er over stemmen in de tweede kamer voordat je een besluit kunt nemen.

Dus wees blij, dat hij bij de EU niet al een hoop dingen gaat beloven die hij waarschijnlijk niet waar kan maken.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:08:59 #139
pi_220381618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat een kinderlijk simpele en domme gevolgtrekking man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220381625
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Grof schandaal dat premier Jetten 24/7 bezig is met TikTok.

T is niet alsof hij in Berlijn is geweest en nu bij EU-top is.
Oh, ze hebben weer "gepraat"? Jazeker dat moet ik toegeven, daar zijn we erg goed in in Europa.

Concrete maatregelen iets minder terwijl daar nu behoefte aan is.
pi_220381637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Of over tiktokfilmpjes die hij blijkbaar 24/7 maakt ipv effe tussen het werken door :')
Echt, de domheid en de vergelijkingen :')
En dan denken een punt te maken _O-
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220381638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een kinderlijk simpele en domme gevolgtrekking man.
Wat is er kinderlijk simpel aan? Ik adresseer zijn TikTok zoomer gedrag en pompompom betrekt zijn geaardheid er bij. Als er iemand kinderlijk simpel is is het pompompomx die bij iedere kritiek op een premier die toevallig homoseksueel is "homofobie" begint te schreeuwen.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:15:00 #143
pi_220381660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat is er kinderlijk simpel aan? Ik adresseer zijn TikTok zoomer gedrag en pompompom betrekt zijn geaardheid er bij. Als er iemand kinderlijk simpel is is het pompompomx die bij iedere kritiek op een premier die toevallig homoseksueel is "homofobie" begint te schreeuwen.
Het zegt heel veel over jou als je denkt dat dat de manier is om fatsoenlijk en inhoudelijk te discussieren. Het is denigrerend en ook niet relevant.
pi_220381670
Hier een lijst met 5 realistische maatregelen van Grok, wat de premier ook in had kunnen voeren ipv tiktokfilmpjes uploaden:
quote:
Hier is een realistische lijst van 5 maatregelen die premier Jetten (als verantwoordelijk minister of in een crisissituatie) op korte termijn (binnen weken tot maximaal 3 maanden) kan invoeren via ministeriële regeling, noodbesluit of versnelde uitwerking. Deze zijn direct uitvoerbaar, kosten relatief beperkt en gericht op zowel vraag als aanbod:Tijdelijk prijsplafond gas, elektriciteit en stadswarmte verlengen/uitbreiden
Stel een nieuw of verlengd prijsplafond in voor alle huishoudens en kleine bedrijven (bijv. ¤0,22/kWh elektriciteit, ¤1,45/m³ gas) tot en met maart 2027. Dit kan via een eenvoudige ministeriële regeling en dempt de energierekening direct met 30-50 % voor de meeste mensen.
Accijns en energiebelasting tijdelijk halveren
Reduceer de energiebelasting en ODE (opslag duurzame energie) met 50 % voor een periode van 6-12 maanden. Dit is een eenvoudige aanpassing in de tariefstructuur die binnen 4-6 weken kan ingaan en levert een besparing van ¤200-400 per gemiddeld huishouden per jaar.
Landelijke “Noodbesparingsactie” met directe subsidies
Maak ¤300 miljoen vrij voor directe, kosteloze of 100 % gesubsidieerde maatregelen: tochtstrips, LED-lampen, radiatorfolie, slimme thermostaten en boiler-timers. Via een online aanvraag binnen 48 uur uit te betalen (zoals de oude “bespaarkaart”). Dit kan via een spoedregeling van RVO en reduceert de vraag met 5-8 % in één winter.
Extra energietoeslag + uitbreiding naar middeninkomens
Verhoog de eenmalige energietoeslag naar ¤1.500 voor huishoudens tot 150 % van het minimuminkomen en maak hem automatisch uit te betalen via de Belastingdienst. Dit is in 2-3 weken te regelen en beschermt direct 1,5 miljoen kwetsbare huishoudens.
Maximale vulling gasopslag + spoed-LNG-contracten
Geef TenneT en Gasunie opdracht om de gasopslagen (Norg, Grijpskerk, Zuidwending) voor 1 november 2026 tot 100 % te vullen (via verplichte inkoop) en sluit 2-3 extra korte-termijn LNG-contracten af via de staat (zoals in 2022). Dit kost weinig extra subsidie en voorkomt prijsspikes in de winter.

Deze vijf maatregelen kunnen samen de verwachte prijsstijging van 30-60 % grotendeels opvangen zonder dat er nieuwe wetgeving door de Tweede Kamer hoeft. Ze zijn grotendeels gebaseerd op wat in 2022-2023 al succesvol is gebleken en kunnen binnen de huidige begroting (of via een klein crisisfonds) gefinancierd worden.

Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 16:16:32 #145
pi_220381672
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Of over tiktokfilmpjes die hij blijkbaar 24/7 maakt ipv effe tussen het werken door :')
Echt, de domheid en de vergelijkingen :')
En dan denken een punt te maken _O-
Jetten lost het in zijn eentje op joh.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:17:16 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381674
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De klimaatdrammer vind het prima
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220381688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt heel veel over jou als je denkt dat dat de manier is om fatsoenlijk en inhoudelijk te discussieren. Het is denigrerend en ook niet relevant.
Het is wel degelijk relevant.

Wat denigrerend is is om jezelf als premier der Nederlanden tijdens een crisis (ook buiten een crisis overigens) als een ordinaire TikTok zoomer te gedragen ipv als premier die een crisis oplost.

En nogmaals, zijn geaardheid halen zijn supporters er bij, niet ik.
pi_220381708
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Laat hem beginnen met de aanstichters oproepen te stoppen met hun oorlog.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:22:10 #149
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220381713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier een lijst met 5 realistische maatregelen van Grok, wat de premier ook in had kunnen voeren ipv tiktokfilmpjes uploaden:
[..]

Is AI nu zo betrouwbaar dat het maar blind moet worden gevolgd?
Dat zou ik pas dom vinden.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:22:26 #150
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220381718
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: