abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220379664
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:26:03 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220379687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende: [..] De heldhaftige Nederlander raakt al in paniek als het litertje benzine een halve euro duurder is.
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.

Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220379705
Kunnen we een OP krijgen die wat meer up to date is?
pi_220379710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:08 schreef Perrin het volgende:
Maar wat gaan ze eraan doen?

[ x ]
Samenwerking met de VS opzeggen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:27:30 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220379724
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.

Dus waarschijnlijk kunnen ze in de praktijk op korte termijn weinig meer dan een beetje mopperen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220379730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kunnen we een OP krijgen die wat meer up to date is?
Ik lees 'clusterfuck'.
Is dat de al gewijzigde titel?

Want anders zou ik zeggen: prima. Is altijd van toepassing.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:29:59 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220379766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:08 schreef Perrin het volgende:
Maar wat gaan ze eraan doen?

[ x ]
Dus, er was al een hele lijst met landen die een enorme hekel hebben aan de VS

Daar zijn de afgelopen maanden de westerse bondgenoten bijgekomen die geschoffeerd, beledigd en zelfs bedreigd zijn bijgekomen.

En nu dus ook de Arabische 'vrienden'.

Een aparte manier van winning en America great te maken :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220379769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij is
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:32:08 #9
38496 Perrin
pi_220379798
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij is
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
De vraag is wat er dan precies over is van hun economie en maatschappij. Als Iran veel van hun olie- en gasinstallaties onklaar heeft gemaakt, ontziltingsinstallaties heeft geraakt.. Het leven in de woestijn is niet zo comfortabel zonder water of airco en zonder inkomsten van fossiele brandstoffen of toerisme.
pi_220379806
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.

Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
pi_220379834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
Dit ontroert me.
Dank, dank, dank!
pi_220379858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dit ontroert me.
Dank, dank, dank!
Zo zijn we dan ook wel weer.
pi_220379859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Miller, ben jij dat?
pi_220379896
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo zijn we dan ook wel weer.
^O^

Gelukkig ben ik hooguit af en toe een linkse onrustzaaier.
Ik ben gewoon blij voor al die linkse zusters en broeders die wat minder te makke hebbe.

Want zo zijn wij linkse onrustzaaiers dan ook wel weer.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 12:43:16 #15
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379991
Hier weer krampachtig een 'links vs rechts'-verhaaltje van willen maken :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220380023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen in :')

Verder zijn het maar wat dunne lagen die pas vanaf 500 meter diepte begonnen waardoor open pit mining hier waarschijnlijk nooit rendabel te krijgen is dit in tegenstelling tot de bruinkool over de grens met veel dikkere lagen, dichter bij de oppervlakte.

Ik had wel wat meer kolen kennis van iemand verwacht die zulke uitspraken doet..
pi_220380071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen in :')

Verder zijn het maar wat dunne lagen die pas vanaf 500 meter diepte begonnen waardoor open pit mining hier waarschijnlijk nooit rendabel te krijgen is dit in tegenstelling tot de bruinkool over de grens met veel dikkere lagen, dichter bij de oppervlakte.

Ik had wel wat meer kolen kennis van iemand verwacht die zulke uitspraken doet..
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
pi_220380085
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.

Gisteren naar het werk gereden buiten de spits en het was 0,0 stiller dan normaal. Misschien dat mensen zich wel wat zorgen maken, maar van paniek zoals in de eerdere post vernoemd is nog geen sprake.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:06:23 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220380144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.

Gisteren naar het werk gereden buiten de spits en het was 0,0 stiller dan normaal. Misschien dat mensen zich wel wat zorgen maken, maar van paniek zoals in de eerdere post vernoemd is nog geen sprake.
Paniek zou ook een beetje prematuur zijn. Bovendien: zou het 500 euro in de maand kosten moest het ook want mijn werk levert aardig wat meer op.

Reed overigens gisteren ook naar werk buiten spits en toen meende ik dat het juist wel rustiger was. Terugweg niet overigens.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220380154
Minder verkeer op de weg is me best een forsere benzineprijs waard eigenlijk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:11:43 #21
38496 Perrin
pi_220380184
De oorlog in Iran bedreigt de economieën van Europa en Azië door stijgende energieprijzen en inflatie.

Europese landen met hoge schulden, zoals Duitsland en het VK, hebben beperkte fiscale ruimte, terwijl Zuid-Europese landen eenvoudiger steun kunnen bieden.

In Azië lopen opkomende markten zoals Thailand, Indonesië, Bangladesh en Pakistan risico op hogere schulden en kredietwaardigheidsverlagingen.

Als het conflict aanhoudt, zullen hogere energieprijzen de groei drukken en de houdbaarheid van schulden ondermijnen, waardoor gerichte subsidies noodzakelijk worden.

quote:
NY Times: The Iran War’s Economic Threat to Europe and Asia

For governments around the globe, the prospect of a prolonged war in the Middle East is raising the risk of fiscal strain on already stretched public budgets.

Officials from London to Seoul to Bangkok are starting to grapple with a vexing dilemma: Spend more to shield citizens from surging costs, risking the ire of global debt investors, or choose fiscal discipline and face the political backlash that is certain to follow.

No country is immune to the problem, but it is especially acute in countries throughout Europe and Asia where dependence on imported oil and gas is great and inflation is an economic and political concern.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:14:24 #22
38496 Perrin
pi_220380207
Zo te zien luisteren ze niet naar Macron's oproep tot de-escalatie.

twitter
pi_220380228
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Het begint kolderiek te worden die man.
pi_220380300
quote:

[ x ]
“Ja we willen Iran bevrijden!”

Ook VS: “death and destruction from above”

Gauw weer terug naar FOX met ‘m
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 13:21:35 #25
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220380344
quote:

[ x ]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen. :r 8)7
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:21:36 #26
38496 Perrin
pi_220380345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“Ja we willen Iran bevrijden!”

Ook VS: “death and destruction from above”

Gauw weer terug naar FOX met ‘m
We have won and Iran is defeated and today we'll hit them even harder and we will hit them harder every day and liberate the fuck out of them but this is not a war and by the way please help us in Hormuz but we don't need allies.

Duidelijk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:22:06 #27
38496 Perrin
pi_220380359
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen. :r 8)7
Hij LARPt een generaal.
pi_220380422
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:10 schreef Perrin het volgende:
Al Trump's hoop is gevestigd op Belarus.

[ x ]
Dit is niet waar toch???
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:27:10 #29
38496 Perrin
pi_220380461
quote:
5s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit is niet waar toch???
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:27:39 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220380464
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een hoop mensen in dit topic snappen de petrodollar niet helemaal.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:29:29 #31
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380476
quote:
5s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit is niet waar toch???
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.

Ze hebben wel militaire schepen voor op de rivieren, maar ik denk dat een vliegdekschip daar niet tussen zit.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:30:38 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.
In tegenstelling tot de legendarische Zwitserse marine met hun top notch stealth capaciteiten _O_ _O_ _O_
A murky, forgotten land.
pi_220380493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen? :)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:33:22 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380510
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen? :)
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinken :Y
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:34:08 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220380515
quote:

[ x ]
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje is
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 13:35:18 #36
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220380524
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinken :Y
Of HJ.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:35:31 #37
38496 Perrin
pi_220380526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje is
Ik denk dat hij ook echt geniet. Dit is de rol die hij altijd al had willen spelen.
pi_220380530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het begint kolderiek te worden die man.
Begint? Bourbon barrel was een clown vanaf het begin.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220380541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo zo kun je deze beschuldiging over generaties lang uitkeringen trekken ook onderbouwen of is dit het zoveelste bewijs dat dom rechts echt zo dom is. :')

Verder hebben we in Nl de eerste golf van immigranten te danken aan jawel de mijnen zelfs in de jaren 60 waren Limburgers niet meer te porren om ondergronds te gaan werken..

Hier zijn de belangrijkste punten over de relatie tussen de kolenmijnen en immigratie in Heerlen:

Arbeidstekort en Migratie: Rond 1900 begon de grootschalige mijnbouw in het agrarische gebied rond Heerlen, Kerkrade en Brunssum. Omdat er niet genoeg lokale arbeidskrachten waren, trokken de mijnen (zoals de Oranje-Nassaumijnen in Heerlen) arbeiders van elders aan.
Herkomst van Arbeiders: De eerste golf mijnwerkers kwam uit andere Nederlandse regio's, maar al snel volgden arbeiders uit Duitsland, Polen, Slovenië, en later uit Italië, Spanje, Turkije en Marokko.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:39:29 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380555
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of HJ.
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.

Hun pils wordt in Braboland gebrouwen, in Dommelen.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:40:16 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380562
*zet vast een HJ koud voor vanavond
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:40:49 #42
38496 Perrin
pi_220380569
Iemand heeft de oplossing:

donderdag 19 maart 2026 @ 13:45:30 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:40 schreef Perrin het volgende:
Iemand heeft de oplossing:

[ afbeelding ]
Ook goed voor het toerisme *O*

Pleur al die kanalen vol met roeibootjes en gondels met valszingende Italianen in gestreepte shirts en met gekke hoedjes *O*
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:45:40 #44
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220380598
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.

Ze hebben wel militaire schepen voor op de rivieren, maar ik denk dat een vliegdekschip daar niet tussen zit.

Belarus's Carrierstrike group onderweg om de VS te helpen in de straat.
pi_220380615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:
De oorlog in Iran bedreigt de economieën van Europa en Azië door stijgende energieprijzen en inflatie.

Europese landen met hoge schulden, zoals Duitsland en het VK, hebben beperkte fiscale ruimte, terwijl Zuid-Europese landen eenvoudiger steun kunnen bieden.

In Azië lopen opkomende markten zoals Thailand, Indonesië, Bangladesh en Pakistan risico op hogere schulden en kredietwaardigheidsverlagingen.

Als het conflict aanhoudt, zullen hogere energieprijzen de groei drukken en de houdbaarheid van schulden ondermijnen, waardoor gerichte subsidies noodzakelijk worden.

[..]

In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.
Flink wat inflatie en bijbehorende salariscorrecties zou mij wel helpen.

Moet ik alleen nog weten waar ik met mijn spaargeld heen moet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:48:27 #46
38496 Perrin
pi_220380621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

_O_
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:48:28 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:D

Wellicht dat Trump bij mattie Vlad kan regelen dat ie hun varende milieudelict kan lenen :P
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:49:13 #48
38496 Perrin
pi_220380624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.

Disclaimer: Dit is geen beleggingsadvies. Ik heb er de ballen verstand van.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 13:50:01 #49
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220380632
quote:

[..]

Speculeren met olie! :Y
pi_220380639
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.

Disclaimer: Dit is geen beleggingsadvies. Ik heb er de ballen verstand van.
Ik ben een tijdje terug uit Rheinmetall gestapt toen de koers zo rond de 1850 lag. Geen spijt van, want ze zitten er alweer een tijdje aardig onder. :P Nog wel wat Saab in m'n bezit. De echte groei lijkt daar voorlopig wel een beetje uit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220380662
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ook goed voor het toerisme *O*

Pleur al die kanalen vol met roeibootjes en gondels met valszingende Italianen in gestreepte shirts en met gekke hoedjes *O*
No need for the Italians.
In de Arabische landen zijn genoeg alternatieven voorhanden.
pi_220380669
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.

Hun pils wordt in Braboland gebrouwen, in Dommelen.
@EttovanBelgie, kom er maar in!
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:55:29 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
No need for the Italians.
In de Arabische landen zijn genoeg alternatieven voorhanden.
Wollah, wil je instappen of niet broer *O*
A murky, forgotten land.
pi_220380676
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
:D

Wellicht dat Trump bij mattie Vlad kan regelen dat ie hun varende milieudelict kan lenen :P
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.
pi_220380679
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.

twitter

Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:57:08 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380682
quote:
Naar mij, naar mij *O*

*maakt ruimte op rekening
A murky, forgotten land.
pi_220380688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.
Gelukkig rookt trumpie niet, dus dat hoopje schrootijzer is veilig :')
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:00:25 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220380705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.

[ x ]

Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
What the fuck is Midnight Hammer nu weer? Zijn we afgestapt van Epic Fury?
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:01:41 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Midnight Hammer heeft ie last van na een langdurig overleg met zijn adviseur Jack Daniels :P
A murky, forgotten land.
pi_220380728
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.
pi_220380730
quote:

[..]
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.
Die zo enorm succesvol was.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:04:19 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380731
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:

Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary

Dus eigenlijk had het Legendary Fury moeten heten *O*
A murky, forgotten land.
pi_220380752
quote:

[..]
Bourbon barrel's 10e shot zodra het 11am is.

11am? Jawel. Military time.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:07:22 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rol

blijft een hele vreemde keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220380754
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:

Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary

Ik kan sedert lange tijd het woord 'common' niet meer met droge ogen lezen.
'Common.'
"Commoner."

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:07:32 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220380755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.
Die zo enorm succesvol was.
Aha
pi_220380778
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rol

blijft een hele vreemde keuze
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:14:05 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380803
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.
in dit geval wel
pi_220380826
quote:

[..]
Dat was die missie vorig jaar waar Iran’s nucleaire capabilities “obliterated” waren en het jaren ging duren voor ze weer konden herbouwen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:19:20 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220380834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:

[ x ]

Toch vreemd.
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij is
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:28:06 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij is
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
pi_220380881
twitter
pi_220380896
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
in dit geval wel
In dit geval solliciteer ik voor de functie van secretary of war. Ik heb geen open bar tab nodig.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:32:53 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380907
ik wel
pi_220380919
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:32 schreef sp3c het volgende:
ik wel
Heb je ook kruisvaarders tattoos?
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:38:08 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je ook kruisvaarders tattoos?
nee, naalden, bleeeegh
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 14:38:19 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220380939
soms teken ik ze op mijn hand
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:39:20 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380951
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee, naalden, bleeeegh
Dan gewoon een plakplaatje, net als bij die Donald Duck kauwgum van vroegah _O_
A murky, forgotten land.
pi_220380964
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:

Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary

Ik ben het er mee eens dat Epic niet passend is.

Echter als je het woord Legendary wilt gebruiken dan moet je dus Fury ook aanpassen:

Legendary Stupid of Legendary fail
pi_220381017
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:38 schreef sp3c het volgende:
soms teken ik ze op mijn hand
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:49:16 #81
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220381019
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220381025
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:50:24 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381029
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Sodeju 😱

Als dat geen schone onderbroek wordt.
A murky, forgotten land.
pi_220381030
quote:
[ x ]
Opvallende naam voor een RT reporter.
Volgens Israel zal hij wel een vermomde terrorist zijn.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:51:38 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
Nee, want ik ben niet gelovig :7
A murky, forgotten land.
pi_220381042
quote:
[ x ]
Dit toont wel voor mij aan dat Israël het niet veel interesseert of er burgerdoden vallen en ook niet doen alsof ze alles zo goed controleren eerst.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220381056
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sodeju 😱

Als dat geen schone onderbroek wordt.
Klein bommetje, brug is nog gewoon intact.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:58:31 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220381075
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.
Daarom kon Rusland ook daar meer gebied veroveren maar kregen dus harde klappen in Bij Kiev en overige noordelijke gebieden omdat daar veel meer Oekraiense troepen ophielden.
Het kwam dus Eignelijk dat Oekraiene zich meer aan de Minsk voorwaarden hield dan Rusland!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:59:11 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
ik bid nie voor bruine bonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:00:41 #90
8781 crew  Frutsel
pi_220381086
twitter

Hmmm.. .5 other nations

quote:
France, Germany, Italy, the Netherlands and Japan,
pi_220381112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.
Daarom kon Rusland ook daar meer gebied veroveren maar kregen dus harde klappen in Bij Kiev en overige noordelijke gebieden omdat daar veel meer Oekraiense troepen ophielden.
Het kwam dus Eignelijk dat Oekraiene zich meer aan de Minsk voorwaarden hield dan Rusland!
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:05:52 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:00 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]

Hmmm.. .5 other nations
[..]

Will natuurlijk niet meteen zeggen dat we militaire middelen gaan gebruiken.

Frankrijk en Italië zijn samen al een week of zo net Iran aan het praten hierover.

En sinds een paar dagen mogen er al mondjesmaat sommige schepen passeren, na een controle door Iran.
Al lijken dat voornamelijk Indiase en Chinese schepen te zijn.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:06:21 #93
38496 Perrin
pi_220381127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:00 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]

Hmmm.. .5 other nations
[..]

Oproepen tot de-escalatie klinken nogal hol als Hegseth net staat te verkondigen dat de VS vandaag Iran harder dan ooit gaat bombarderen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:07:10 #94
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381131
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
Autobot of Decepticon?
A murky, forgotten land.
pi_220381233
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220381266
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.

Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220381285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.

Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 15:33:24 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220381304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
hij moet het gewoon oplossen

gelijk, niet meer eten, niet meer drinken, niet meer slapen en niet meer op tiktok tot het opgelost is!

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 19-03-2026 15:56:15 ]
pi_220381317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220381329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.
Trump had mogelijk een herhaling van Venezuela verwacht. Kopstukken direct dood of gearresteerd, bevolking helpt of houdt zich afzijdig, begeerde assets veiliggesteld. Ik denk dat de nu ogenschijnlijk afwachtende houding van de lokale bevolking ook deels door hemzelf, namelijk zijn getwijfel en wispelturigheid, wordt veroorzaakt. Je wilt niet in opstand komen en vervolgens het leven laten doordat de Amerikanen onterecht de overwinning uitroepen en je weer in de steek laten.

Misschien zitten Trump en Poetin straks in eenzelfde situatie. Een oorlog gestart die veel lastiger is dan verwacht, die je niet al te zeer kunt intensiveren omdat dan je overgebleven eigen achterban je ook de rug toekeert, en die je niet zomaar kunt stoppen zonder flink gezichtsverlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')