https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende: [..] De heldhaftige Nederlander raakt al in paniek als het litertje benzine een halve euro duurder is.
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.quote:
Ik lees 'clusterfuck'.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kunnen we een OP krijgen die wat meer up to date is?
Dus, er was al een hele lijst met landen die een enorme hekel hebben aan de VSquote:
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij isquote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Investeringen terugtrekken is hun enige echte wapen denk ik. Maar op dit moment is dat niet echt handig, met een woedende Iran als buurman. Gaan ze die zelf temmen, zonder VS? Ze zitten net zo goed strategisch gevangen in deze oorlog.
De vraag is wat er dan precies over is van hun economie en maatschappij. Als Iran veel van hun olie- en gasinstallaties onklaar heeft gemaakt, ontziltingsinstallaties heeft geraakt.. Het leven in de woestijn is niet zo comfortabel zonder water of airco en zonder inkomsten van fossiele brandstoffen of toerisme.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Golfstaten zullen pas stappen ondernemen als deze oorlog voorbij is
Ik denk dat ze dan eens goed moeten kijken naar het bondgenootschap met de VS, of dit het allemaal waard is.
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.
Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Dit ontroert me.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
Miller, ben jij dat?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kunnen jij en ik weer eventjes wat linkse armoedzaaiers in leven houden, zo werkt het.
quote:
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen inquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meest kolen zaten tussen Heerlen en Geleen in![]()
Verder zijn het maar wat dunne lagen die pas vanaf 500 meter diepte begonnen waardoor open pit mining hier waarschijnlijk nooit rendabel te krijgen is dit in tegenstelling tot de bruinkool over de grens met veel dikkere lagen, dichter bij de oppervlakte.
Ik had wel wat meer kolen kennis van iemand verwacht die zulke uitspraken doet..
Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het valt allemaal nog wel mee. Maar het duurt pas 3 weken he. Als dit langer aanhoudt dan wordt werkelijk alles duurder (hogere transport- en productiekosten) en kan inflatie (en graaiflatie) welig tieren.
Nu zit ik niet aan de armoedegrens en heb ik veel geluk. Maar enigszins zorgelijk is het wel.
Paniek zou ook een beetje prematuur zijn. Bovendien: zou het 500 euro in de maand kosten moest het ook want mijn werk levert aardig wat meer op.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het eens berekend, ik tank voor 100 a 120 euro per maand. Als dat zou verdubbelen zou ik het zelf makkelijk kunnen dragen.
Gisteren naar het werk gereden buiten de spits en het was 0,0 stiller dan normaal. Misschien dat mensen zich wel wat zorgen maken, maar van paniek zoals in de eerdere post vernoemd is nog geen sprake.
quote:NY Times: The Iran War’s Economic Threat to Europe and Asia
For governments around the globe, the prospect of a prolonged war in the Middle East is raising the risk of fiscal strain on already stretched public budgets.
Officials from London to Seoul to Bangkok are starting to grapple with a vexing dilemma: Spend more to shield citizens from surging costs, risking the ire of global debt investors, or choose fiscal discipline and face the political backlash that is certain to follow.
No country is immune to the problem, but it is especially acute in countries throughout Europe and Asia where dependence on imported oil and gas is great and inflation is an economic and political concern.
Het begint kolderiek te worden die man.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
Zo te zien luisteren ze niet naar Macron's oproep tot de-escalatie.
[ x ]
“Ja we willen Iran bevrijden!”quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
We have won and Iran is defeated and today we'll hit them even harder and we will hit them harder every day and liberate the fuck out of them but this is not a war and by the way please help us in Hormuz but we don't need allies.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“Ja we willen Iran bevrijden!”
Ook VS: “death and destruction from above”
Gauw weer terug naar FOX met ‘m
Hij LARPt een generaal.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen.![]()
Dit is niet waar toch???quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:10 schreef Perrin het volgende:
Al Trump's hoop is gevestigd op Belarus.
[ x ]
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.quote:
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.quote:
In tegenstelling tot de legendarische Zwitserse marine met hun top notch stealth capaciteitenquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee de marine van Belarus is niet zo heel indrukwekkend.
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinkenquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je cijfers die dergelijke uitspraken ondersteunen?
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje isquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:14 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Of HJ.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk idd dat ze ook bijvoorbeeld Gulpener en Alfa bier drinken
Ik denk dat hij ook echt geniet. Dit is de rol die hij altijd al had willen spelen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die zit er gewoon bij te lachen. Alsof het gewoon een computerspelletje is
Begint? Bourbon barrel was een clown vanaf het begin.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het begint kolderiek te worden die man.
Zo zo kun je deze beschuldiging over generaties lang uitkeringen trekken ook onderbouwen of is dit het zoveelste bewijs dat dom rechts echt zo dom is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is een beetje uit de tijd, je krijgt de Limburgers echt niet meer de mijnen in, die zitten inmiddels allemaal al een generatie lang lekker thuis aan het Brandbier op kosten van de belastingbetaler.
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.quote:
Ook goed voor het toerismequote:Op donderdag 19 maart 2026 13:40 schreef Perrin het volgende:
Iemand heeft de oplossing:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar mijn weten heeft Belarus geen marine, aangezien het landlocked is.
Ze hebben wel militaire schepen voor op de rivieren, maar ik denk dat een vliegdekschip daar niet tussen zit.
In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:
De oorlog in Iran bedreigt de economieën van Europa en Azië door stijgende energieprijzen en inflatie.
Europese landen met hoge schulden, zoals Duitsland en het VK, hebben beperkte fiscale ruimte, terwijl Zuid-Europese landen eenvoudiger steun kunnen bieden.
In Azië lopen opkomende markten zoals Thailand, Indonesië, Bangladesh en Pakistan risico op hogere schulden en kredietwaardigheidsverlagingen.
Als het conflict aanhoudt, zullen hogere energieprijzen de groei drukken en de houdbaarheid van schulden ondermijnen, waardoor gerichte subsidies noodzakelijk worden.
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Belarus's Carrierstrike group onderweg om de VS te helpen in de straat.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Belarus's Carrierstrike group onderweg om de VS te helpen in de straat.
Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.
Flink wat inflatie en bijbehorende salariscorrecties zou mij wel helpen.
Moet ik alleen nog weten waar ik met mijn spaargeld heen moet.
Speculeren met olie!quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In principe heb ik een nieuwbouw koophuis met net geen 50% ltv hypotheek.
Flink wat inflatie en bijbehorende salariscorrecties zou mij wel helpen.
Ik ben een tijdje terug uit Rheinmetall gestapt toen de koers zo rond de 1850 lag. Geen spijt van, want ze zitten er alweer een tijdje aardig onder.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Traditioneel gezien goud en grondstoffen. Tegenwoordig denk ik ook defensie.
Disclaimer: Dit is geen beleggingsadvies. Ik heb er de ballen verstand van.
No need for the Italians.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook goed voor het toerisme
Pleur al die kanalen vol met roeibootjes en gondels met valszingende Italianen in gestreepte shirts en met gekke hoedjes
@EttovanBelgie, kom er maar in!quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is officieel Limburgs idd, maar in Arcen worden alleen de speciaalbieren gebrouwen.
Hun pils wordt in Braboland gebrouwen, in Dommelen.
Wollah, wil je instappen of niet broerquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
No need for the Italians.
In de Arabische landen zijn genoeg alternatieven voorhanden.
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht dat Trump bij mattie Vlad kan regelen dat ie hun varende milieudelict kan lenen
Naar mij, naar mijquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Gelukkig rookt trumpie niet, dus dat hoopje schrootijzer is veiligquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lenen? Briljant zakenman Donnie kan vast wel een leuke prijs voor de Admiral Kuznetsov eruit onderhandelen.
What the fuck is Midnight Hammer nu weer? Zijn we afgestapt van Epic Fury?quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.
[ x ]
Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
Midnight Hammer heeft ie last van na een langdurig overleg met zijn adviseur Jack Danielsquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
What the fuck is Midnight Hammer nu weer? Zijn we afgestapt van Epic Fury?
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helemaal high op het gevoel van oorlogje te kunnen spelen zonder zelf gevaar te lopen.![]()
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bourbon barrel's 10e shot zodra het 11am is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rolquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bronze Star drager en veteraan van Afghanistan en Irak maar goed.
Ik kan sedert lange tijd het woord 'common' niet meer met droge ogen lezen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:
Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary
Dus eigenlijk had het Legendary Fury moeten heten
Ahaquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat was de naam van de operatie van vorig jaar.
Die zo enorm succesvol was.
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet in een gevechtsfunctie en ook niet in een leidende rol
blijft een hele vreemde keuze
in dit geval welquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En laten we eerlijk zijn; bronze star is een participatie speldje. Beetje zoals de medaille voor de Nijmeegse vierdaagse.
Dat was die missie vorig jaar waar Iran’s nucleaire capabilities “obliterated” waren en het jaren ging duren voor ze weer konden herbouwen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij isquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
Voor alle extra centen die de VS nu moet uitgeven voor extra wapentuig... blame Joe Biden (nee maar). Want die gaf alle wapens aan Oekraïne.
[ x ]
Toch vreemd.
Als je te weinig wapens hebt, wiens schuld dat ook is... waarom zou je dan zo nodig aan een oorlog beginnen?
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zelfde issue met Rusland die oekraiene binnenviel, denken dat zo voorbij is
In dit geval solliciteer ik voor de functie van secretary of war. Ik heb geen open bar tab nodig.quote:
Heb je ook kruisvaarders tattoos?quote:
nee, naalden, bleeeeghquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heb je ook kruisvaarders tattoos?
Dan gewoon een plakplaatje, net als bij die Donald Duck kauwgum van vroegahquote:
Ik ben het er mee eens dat Epic niet passend is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Fury is sowieso een idiote naam, want iedereen weet dat de Tier list als volgt is:
Common
Uncommon
Rare
Epic
Legendary
Dus eigenlijk had het Legendary Fury moeten heten
quote:
Sodeju 😱quote:
Nee, want ik ben niet gelovigquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
Dit toont wel voor mij aan dat Israël het niet veel interesseert of er burgerdoden vallen en ook niet doen alsof ze alles zo goed controleren eerst.quote:
Klein bommetje, brug is nog gewoon intact.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sodeju 😱
Als dat geen schone onderbroek wordt.
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
ik bid nie voor bruine bonenquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bidden jullie ook iedere dag op jullie knieën zoals ze in Iran en in de VS doen?
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
De grootste fout hierbij was dat in de minsk akkoorden Oekraiene zijn Leger moest terug trekken, en dus meer units zich ophielden bij Kiev dan bij De grens met Rusland.
Daarom kon Rusland ook daar meer gebied veroveren maar kregen dus harde klappen in Bij Kiev en overige noordelijke gebieden omdat daar veel meer Oekraiense troepen ophielden.
Het kwam dus Eignelijk dat Oekraiene zich meer aan de Minsk voorwaarden hield dan Rusland!
Will natuurlijk niet meteen zeggen dat we militaire middelen gaan gebruiken.quote:
Oproepen tot de-escalatie klinken nogal hol als Hegseth net staat te verkondigen dat de VS vandaag Iran harder dan ooit gaat bombarderen.quote:
Autobot of Decepticon?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het willekeurige gebruik van hoofdletters en alles afsluitend met een uitroepteken, tezamen met de keuze van topics waarin je post, zegt mij dat je een bot bent.
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
jamaar als ze Hostomel beter hadden voorbereid dan was het ook zo voorbij geweest!!!11!1!
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu de energievoorziening echt serieus in gevaar begint te komen ben ik blij dat wij Rob Jetten als premier hebben om ons door deze woelige tijden te loodsen.
Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de grootste energiecrisis, temidden van een deindustrialisatie een premier hebt die drukker is met jolige TikTok filmpjes maken en van de Euromast abseilen ipv met het oplossen van de energiecrisis?
hij moet het gewoon oplossenquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?
De accijns op brandstof verlagen bijvoorbeeld of in ieder geval enig gevoel voor urgentie uitstralen ipv de TikTok zoomer uit te hangen met zijn toyboy.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat zou je precies willen dat hij nu zou doen?
Trump had mogelijk een herhaling van Venezuela verwacht. Kopstukken direct dood of gearresteerd, bevolking helpt of houdt zich afzijdig, begeerde assets veiliggesteld. Ik denk dat de nu ogenschijnlijk afwachtende houding van de lokale bevolking ook deels door hemzelf, namelijk zijn getwijfel en wispelturigheid, wordt veroorzaakt. Je wilt niet in opstand komen en vervolgens het leven laten doordat de Amerikanen onterecht de overwinning uitroepen en je weer in de steek laten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Oekraine niet zo veel weerstand had geboden ook. Zelfde zie je nu bij Iran. De tegenpartij speelt niet leuk mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |