Sterkte maatquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:16 schreef Felagund het volgende:
Ik was pas nog in Doetinchem, komt wel dichtbij zo.
Daar doen ze in de Achterhoek niet aan.quote:
quote:Doetinchem is een gemeente in de Achterhoek en de Liemers, in de Nederlandse provincie Gelderland. De gemeente is genoemd naar de hoofdplaats Doetinchem, telt 59.623 inwoners en heeft een oppervlakte van 79,07 km². Wikipedia
Provincie Gelderland
zeker wel bij kasteel Slangenburg en ver boven NAPquote:
Mooi wandelen daar ook.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeker wel bij kasteel Slangenburg
quote:Exit poll - Tilburg
Het opkomstpercentage in Tilburg is 45,5 procent. Dit was in 2022 40 procent.
Dit is de volledige uitslag van de exitpoll in Tilburg:
GL-PvdA 21%
LST (Smolders) 14%
D66 13%
VVD 11%
50+ 7%
CDA 6%
Lokaal Tilburg 5%
PvdD 4%
SP 4%
FvD 4%
ONS Tilburg 4%
Voor Tilburg 013 2%
Volt 2%
BBB 1%
Denk 1%
https://www.omroepbrabant(...)-is-de-grote-winnaar
De omgeving is er prachtig.quote:
Net als wel meer plaatsen in de achterhoek trouwens, beetje een onderschatte regio.quote:
Ik snap je maar gemeenteraadsverkiezingen boeit mij al niks. Hier echt een pot nat. Altijd coalities met meer partijen dan in de oppositie. Ik snap mensen die dit overslaan prima. Zelf wel gestemd hoor maar lijst 1, nummer 1. Nul emotiequote:Op woensdag 18 maart 2026 21:15 schreef capricia het volgende: [..] Als meer dan de helft de moeite niet neemt, vind ik dat wel zorgwekkend hoor.
Ik lag inderdaad met corona op bed en heb niet gestemd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toen had iedereen en z’n moeder corona
de partij voor lokaal maatwerk is winnaarquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik krijg het gevoel dat GL-PvdA de grote winnaar gaat worden.
Nouquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik krijg het gevoel dat GL-PvdA de grote winnaar gaat worden.
Akkoordquote:
Die 33 met 2 vingers tegelijk vind ik wel jaaroverzichtwaardigquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nuttige toevoeging ook wel, dat geklieder.
Ik durf de stelling wel aan dat Forum erger is dan de NSDAP van 1929.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:22 schreef Faraday01 het volgende:
Forum meer dan 10%
Mensen hebben echt geen idee
Ik denk dat het voor velen meer een anti-stem is. Met dat gezeik van uitsluiten. Je leeft in een democratie.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:22 schreef Faraday01 het volgende:
Forum meer dan 10%
Mensen hebben echt geen idee
Ze hebben zo lopen lobbyen op TikTok bij de jeugdquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor velen meer een anti-stem is. Met dat gezeik van uitsluiten. Je leeft in een democratie.
FvD doet natuurlijk ook aan uitsluiten, en de VVD al helemaal.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor velen meer een anti-stem is. Met dat gezeik van uitsluiten. Je leeft in een democratie.
Bruisend centrum, ze hebben (of hadden) er zelfs een Jeans centre!quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:22 schreef Perrin het volgende:
Doetinchem hoef ik niet heen te verhuizen gezien die uitslag.
Zeg hier in de omgeving best wat Denk borden, heeft dus niet echt geholpenquote:
Dus stem je dan op een partij met veroordeelde criminelen en extreemrechtse sympathien. Hoe gek kun je zijn als je enig benul van de geschiedenis hebt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze hebben zo lopen lobbyen op TikTok bij de jeugd
Ach, de kans dat ze mee gaan doen in een gemeenteraad is zeer klein. Daarom hadden die andere partijen beter gewoon hun bek kunnen houden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
FvD doet natuurlijk ook aan uitsluiten, en de VVD al helemaal.
Zitten er 18+’ers op TikTok?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maak er maar 28 van.quote:
quote:
Ik zag inderdaad vandaag op tiktok opvallend veel FvD stemmers voorbij komenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die precies net niet.quote:
Die is bij ons UITMUNTENDquote:
Diep in de nacht genot!quote:
Jij mag in mijn hokje komen stemmen hoorquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
Is er nu ook weer zo’n hokje bij iemand in de woonkamer?
Jip die was er. Zag het vanmiddag ergens.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind dat zo GE WEL DIGquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jip die was er. Zag het vanmiddag ergens.
Ja, stond vandaag in de krant. Iets van 20 stemgerechtigden of zo. Als maar 40% komt opdagen heeft die arme man niks te doen en voor niks een pot koffie gezet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
Sinds 1948, in Marle, Overijssel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
Nee joh die heeft gewoon z’n hele belevenis.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, stond vandaag in de krant. Iets van 20 stemgerechtigden of zo. Als maar 40% komt opdagen heeft die arme man niks te doen en voor niks een pot koffie gezet.
Wel mooi toch, hoeven die mensen de rivier niet over te stekenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, stond vandaag in de krant. Iets van 20 stemgerechtigden of zo. Als maar 40% komt opdagen heeft die arme man niks te doen en voor niks een pot koffie gezet.
In principe mag iedereen in de gemeente daar stemmen toch?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sinds 1948, in Marne, Overijssel.
En een pontje of zoquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als die ook een keer landelijk is, neem ik een kiezerspas en ga ik 2 uur met de auto.![]()
https://www.hartvannederl(...)bureau-van-nederlandquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als die ook een keer landelijk is, neem ik een kiezerspas en ga ik 2 uur met de auto.![]()
Juist. En heel Den Haag ook blijkbaarquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
In principe mag iedereen in de gemeente daar stemmen toch?
Het is de schuld van Willy.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:34 schreef StephanL het volgende:
Aparte situatie daar met de stad Dokkum en al die dorpen.
Ik kon het al niet vindenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)bureau-van-nederland
Ow chips, het is Marle, niet Marne.![]()
Maak je dan een filmpje voor op TikTok?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
NOS premium nemen. @3rr0rquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
Ok, kom op met de exitpoll van Dokkum.
For surequote:Op woensdag 18 maart 2026 21:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maak je dan een filmpje voor op TikTok?
En je kan hoor, het is met elke verkiezing open.quote:
FNPquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:39 schreef alpeko het volgende:
Ik kan er geen slag naar slaan. Wie denken jullie wie de grote winnaar in Dokkum e.o. is?
Anti-Fatbike Partijquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:39 schreef alpeko het volgende:
Ik kan er geen slag naar slaan. Wie denken jullie wie de grote winnaar in Dokkum e.o. is?
Niet Bonifatius in ieder gevalquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:39 schreef alpeko het volgende:
Hart voor Dokkum? Leefbaar Dokkum? Stadspartij Dokkum? Lokale partij Dokkum?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:39 schreef alpeko het volgende:
Dokken voor Dokkum?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hart voor Dokkum? Leefbaar Dokkum? Stadspartij Dokkum? Lokale partij Dokkum?
quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:22 schreef Perrin het volgende:
Doetinchem hoef ik niet heen te verhuizen gezien die uitslag.
Called it. Nu Arnhem nog, al zie ik het daar iets minder somber inquote:
Da's gewoon de VVD.quote:
Of de nieuwe Wybren-partij.quote:
O, jullie zijn gehalveerd.quote:
Heb je het linkje voor de uitslagen nog paraat voor me?quote:
Het is van een treurigheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
Een lokale partij wil een uitzondering op de spreidingswet. Succes daarmee
Och heden, die doet ook weer mee?quote:
https://app.nos.nl/nieuws/gr2026/quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je het linkje voor de uitslagen nog paraat voor me?
https://app.nos.nl/nieuws/gr2026/quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niets veranderd in de zetelaantallenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Partij hernoemd, en hop verdubbeld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Och heden, die doet ook weer mee?
Treurig, ach ja, idioten hou je altijd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Partij hernoemd, en hop verdubbeld.
Nee bedankt zeg.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:46 schreef TweedeKlum het volgende:
Gemeenten zouden minstens 100.000 inwoners moeten hebben, fuseren met die handel.
Beter noem je je partij AZCNeeGPT, zetels gegarandeerd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Partij hernoemd, en hop verdubbeld.
Neder-Betuwe?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee bedankt zeg.Mijn gemeente heeft niks met de buren.
Azc weg ermee. Echte partij ook nog ergens.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beter noem je je partij AZCNeeGPT, zetels gegarandeerd.
Vorige keer ook, lokale partij (HOI Werkt) had daar meer dan 50% van de stemmenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef tizitl2 het volgende:
Gemeente van mijn ouders (Hilvarenbeek) had trouwens maar 3 partijen dit keer.
Formeert gelijk wel een stuk makkelijker
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee bedankt zeg.Mijn gemeente heeft niks met de buren.
Eerlijk gezegd vind ik het lokaal eerder te verklaren dan landelijk. Bovendien gaat er genoeg mis bij en met azcs, dat word handig uitgespeeld maar het is wel een reëel probleemquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook vanavond vind ik het weer opmerkelijk en treurig dat veel Nederlanders vallen voor een rechtse populistische antimigratie partij.
Alsof mensen niks anders interesseert ofzo.
Klopt, overigens blijf ik van mening dat een partij met zo'n naam standaard 2 zetels aftrek moet krijgenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vorige keer ook, lokale partij (HOI Werkt) had daar meer dan 50% van de stemmen
Democratie mag wat kosten. Met jouw idee worden kleine gemeentes opgegeten door de grotere.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.
Flinke rukwind he!quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ook dit is Limburg.
Venlo valt echt nog mee in vergelijking met sommige gemeenten qua accentquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ook dit is Limburg.
Het is toch een beperkt probleem op de schaal van Nederland. Het wordt vooral gebruikt om op te hitsen. En als het er eenmaal is, zijn de omwonenden vaak heel erg positief er over.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het lokaal eerder te verklaren dan landelijk. Bovendien gaat er genoeg mis bij en met azcs, dat word handig uitgespeeld maar het is wel een reëel probleem
Toch zien we continu weer dat herindeling van gemeente niet specifiek resulteert in minder kosten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.
Behalve diegene die dat niet zijn, die zijn dan ook erg ontevreden en hebben er veel last van en raken daar eerder door gemotiveerd om op partijen te stemmen die zeggen daar wat aan te doen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is toch een beperkt probleem op de schaal van Nederland. Het wordt vooral gebruikt om op te hitsen. En als het er eenmaal is, zijn de omwonenden vaak heel erg positief er over.
Dat was ook niet het doel , en waarom zou dat wel zo zijn??quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch zien we continu weer dat herindeling van gemeente niet specifiek resulteert in minder kosten.
quote:Vijfheerenlanden is een gemeente in de Nederlandse provincie Utrecht, die op 1 januari 2019 is ontstaan door de fusie van de gemeenten Leerdam, Vianen en Zederik. De gemeente ligt in de gelijknamige streek en heeft ongeveer 63.000 inwoners.
Wikipedia +2
Belangrijkste informatie over de gemeente:
Locatie en Provincie: Hoewel delen van de streek voorheen bij Zuid-Holland hoorden, valt de gehele fusiegemeente nu onder de provincie Utrecht.
Belangrijkste Kernen: De grootste plaatsen binnen de gemeente zijn Vianen, Leerdam en Ameide.
Oorsprong van de naam: De naam verwijst naar de historische "vijf heren" van de gebieden Van Arkel, Ter Leede, Hagestein, Everdingen en Vianen.
Bestuur en Actualiteit:
De gemeente wordt momenteel bestuurd vanuit het stadhuis in Vianen.
Onzin, Je kan rustig naar 3 gemeentes, Schouwen/Tholen, Midden-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen. Het grefovolk wordt dan iets minder machtig en dat is goed voor heel Zeeland.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Democratie mag wat kosten. Met jouw idee worden kleine gemeentes opgegeten door de grotere.
Zeeland is niet representatief voor de rest van NLquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Onzin, Je kan rustig naar 3 gemeentes, Schouwen/Tholen, Midden-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen. Het grefovolk wordt dan iets minder machtig en dat is goed voor heel Zeeland.
Maar hoe groot zijn die problemen werkelijk in vergelijking met een onveilige rotonde? Waarom weigeren deze zelfde partijen het regenboogakkoord te ondersteunen en doen ze actief mee met haat tegen homo's? Heeft landelijk rechts niet zelf een bijdrage geleverd aan alle problemen met AZCs? (Zoals zo een Faber, die gewoon alle psychische hulp stop zet en vluchtelingenwerk frustreert)quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het lokaal eerder te verklaren dan landelijk. Bovendien gaat er genoeg mis bij en met azcs, dat word handig uitgespeeld maar het is wel een reëel probleem
En vies matje.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Regilio_ het volgende:
Wilfriet met zijn grachtengordelsnor. Wegwezen.
Het is maar waar je je druk over maakt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:00 schreef Alpha0 het volgende:
Kan Marianne van Bochove ee ns e ven h a a r ho ofd sti l hou den als ze pra at
Omdat het gros van de partijen die zeggen daar wat tegen te doen gewoon waardeloos zijn. Het is hun one trick pony.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar hoe groot zijn die problemen werkelijk in vergelijking met een onveilige rotonde? Waarom weigeren deze zelfde partijen het regenboogakkoord te ondersteunen en doen ze actief mee met haat tegen homo's? Heeft landelijk rechts niet zelf een bijdrage geleverd aan alle problemen met AZCs? (Zoals zo een Faber, die gewoon alle psychische hulp stop zet en vluchtelingenwerk frustreert)
De Nathan Rutjes van de NOSquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Regilio_ het volgende:
We hadden het gewoon niet moeten terugpakken van Duitsland.quote:
Dat is ook wel zo. Alleen hoeft er maar iets te gebeuren en ze zeggen 'zie je wel' (die 1-3% waar wat mis mee is). Bij niet-asielzoekers stappen ze daar makkelijker overheen. Zelfs bij een beroving.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het gros van de partijen die zeggen daar wat tegen te doen gewoon waardeloos zijn. Het is hun one trick pony.
En ik ken wel degelijk mensen die zich enorm onveilig voelen na een aantal incidenten. Op het grote plaatje is het niets, maar voor iemand zijn of haar veiligheidsgevoel kan het wel een grote impact zijn.
Wij willen de comb-over van Philip Freriks voor Winfried!quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Regilio_ het volgende:
Kan ik mee leven.quote:
Het staat ook in het artikel op wikipedia:quote:
Als ik af moet gaan op het artikel op wikipedia, zou je niet de eerste zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
Dan kom je op gemiddeld zo'n 37 duizend inwoners per gemeente. Dat is niet abnormaal.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Wie het kleine niet eert...quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Eindelijk, daar zaten we allemaal op te wachten
het is wel erg gemakkelijk voor de inwoners en het gemeentehuis is altijd open 5 dagen per weekquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In die wijk was het iets van 20 kiezers.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
In principe mag iedereen in de gemeente daar stemmen toch?
Nederlanders vinden dat ook veruit het belangrijkste:quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook vanavond vind ik het weer opmerkelijk en treurig dat veel Nederlanders vallen voor een rechtse populistische antimigratie partij.
Alsof mensen niks anders interesseert ofzo.
quote:Eerste exitpolls: winst voor partijen die nee zeggen tegen opvang asielzoekers
Uit de eerste drie exitpolls lijkt het erop dat tot nu toe partijen winnen die duidelijk nee zeggen tegen de opvang van asielzoekers. Volgens politiek verslaggever Marleen de Rooy wordt dat een lastige kluif voor de Tweede Kamer in Den Haag. "Het is een ingewikkeld dossier waar het minderheidskabinet mee aan de slag moet", zegt De Rooy.
De spreidingswet is nog altijd van kracht. Als gemeenten daar niet in mee willen gaan, dan moet een buurgemeente of een andere gemeente het oplossen. Het moet binnen de provincie geregeld worden. De Rooy noemt het dossier "heel complex".
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-klaar-met-tellen
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:
quote:AI-overzicht
De gemeente Doesburg onderzoekt een mogelijke fusie met Duiven, Westervoort en Zevenaar om een nieuwe Liemerse gemeente te vormen.
De gemeenteraden beslissen begin 2026 over de richting, met vervolgbesluiten gepland in 2026 en 2027.
Dit proces richt zich op het samenvoegen van de besturen en ambtelijke organisaties, meldt Gemeente Zevenaar.
Gemeente Zevenaar
Gemeente Zevenaar
+1
Doel: Een sterkere, gezamenlijke gemeente in de regio Liemers.
Betrokken gemeenten: Doesburg, Duiven, Westervoort, Zevenaar.
De peiling van Ipsos had het op plek 10 staan. Uiterst rechts scoort in Doetinchem niet beter dan bij TK 2025 (toen: 35% van de stemmen voor PVV, JA21, BBB, FvD).quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nederlanders vinden dat ook veruit het belangrijkste:
[..]
Dat klopt ja, vandaar het vraagteken. Al hebben ze dus geen meerderheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De grootste van doesburg is toch tegen de fusie?
Dat ging over de tekeningen, ik heb het hier over het goed/handig gebruik maken van het scherm.quote:
Ja Herman kon alles met een schermquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ging over de tekeningen, ik heb het hier over het goed/handig gebruik maken van het scherm.
En huisvesting voor weidevogels?quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
Men blijkt huisvesting voor jongeren en ouderen erg belangrijk te vinden
dat staat op nummer 1
Inheemse of uitheemse?quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En huisvesting voor weidevogels?
Tja SGP.quote:
quote:
Als 80% van het Wikipedia artikel van een gemiddeld dorp daar gaat over de kerkelijke samenstelling en eindigt met het aantal doopleden per jaar, dan weet je wel hoe laat het is.quote:
Amper verschuivingen dus.quote:
Daar is huisvesting meer dan genoeg voor, we zijn druk met het verjagen van Grutto s hierquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En huisvesting voor weidevogels?
quote:Het programmabureau Veenweiden Gouwe Wiericke meldt dat het gestopt is met het verjagen van grutto's en andere weidevogels met honden in het weidevogelgebied Bodegraven Noord.
De andere werkzaamheden die verstorend kunnen werken voor weidevogels zijn volgens woordvoerder Marinske Horstman afgeschaald.
In Bodegraven Noord ontwikkelt het programmabureau Veenweiden Gouwe Wiericke in opdracht van de provincie Zuid-Holland een verbindingszone tussen twee natuurgebieden voor onder andere weidevogels.
Maar er zitten al weidevogels en om de werkzaamheden in het gebied door te kunnen laten gaan, zette de projectorganisatie honden in om te voorkomen dat de vogels nesten gingen maken.
Zou dat gebeuren dan moeten de werkzaamheden per direct stil worden gelegd om verstoring te voorkomen.
Vaste achterban, altijd stemmen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als 80% van het Wikipedia artikel van een gemiddeld dorp daar gaat over de kerkelijke samenstelling en eindig met het aantal doopleden per jaar, dan weet je wel hoe laat het is.
Vooralsnog winnen ze nergens en verliezen ze wel links en rechts zetels.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd of GL/PvdA nu weer een tikkie gaat krijgen, dat zou dan toch wel de zoveelste klap zijn in de wens/hoop dat Nederland op een meer links beleid zit te wachten, ook lokaal
Het lijkt wat magertjes tot nu toe.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd of GL/PvdA nu weer een tikkie gaat krijgen, dat zou dan toch wel de zoveelste klap zijn in de wens/hoop dat Nederland op een meer links beleid zit te wachten, ook lokaal
Het is ook niet overal GL/PVDAquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Klaver probeert het vooral recht te lullen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Klaver claimt ook een Pyrrusoverwinning geloof ik
Die maakt er gewoon een wokkel van hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:56 schreef TweedeKlum het volgende:
Tering, daar is ook alle erotiek uit geramd.
Een echt cda hoofdquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:56 schreef TweedeKlum het volgende:
Tering, daar is ook alle erotiek uit geramd.
God krijgt niet de schuld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:00 schreef TheVulture het volgende:
ChristenUnie krijgt als je naar de totalen kijkt tot nu toe ook wel flinke tikken, in vergelijking met 2022 al 8 raadszetels kwijt
Na dat gedonder met die burgemeester geen verrassing.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
PVV 4 zetels erbij en nu de grootste in Terneuzen
De Bitterballenrevolutie!quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:02 schreef KareldeStoute het volgende:
Minder belasting, meer bitterballen.
Wat een toppers
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat hoofdschudden is vrij irritant
Voordeel is dat ze bijna overal hun laatste zetel verloren, dus het kan vanaf nu alleen maar beter!quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:18 schreef superniger het volgende:
En weer een verloren verkiezing voor de SP.
Jimmy halfdoodquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:18 schreef superniger het volgende:
En weer een verloren verkiezing voor de SP.
De prognoses in een aantal grotere steden zijn gelukkig minder gunstig voor de VVDquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:21 schreef TheVulture het volgende:
De VVD heeft toch best een goede avond zoals het zich nu aftekent, zeker in vergelijking met 2022 toen ze volgens mij ook al een aardige uitslag neer hadden gezet
Niet echt verrassend natuurlijk, Lidewij is de nieuwe hoop voor de rechtse populistische stroomquote:
Zo hoor je iedereen praten... Terwijl ze gewoon dik verliezenquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:25 schreef TheVulture het volgende:
Jimmy heeft de memo niet gekregen dat ie op sommige mensen ook uit raden is verdwenen
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Lidewij is blij dat ze overal een voet tussen de deur heeft gekregen, we verheugen ons nu al op de talloze schandalen en afsplitsingen
Nieuw in Venlo!quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voordeel is dat ze bijna overal hun laatste zetel verloren, dus het kan vanaf nu alleen maar beter!
Daadwerkelijke oplossingenquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Lidewij is blij dat ze overal een voet tussen de deur heeft gekregen, we verheugen ons nu al op de talloze schandalen en afsplitsingen
Aan de krakkemikke Lidewij kun je wel zien dat het geen reet uitmaakt wat je zegt, zolang je maar de indruk wekt een teringhekel te hebben aan alles dat van buiten komt trek je zetels van het werwerpvolk naar je toe.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet echt verrassend natuurlijk, Lidewij is de nieuwe hoop voor de rechtse populistische stroom
Amper verrassend, doen op veel meer plekken mee. En zijn momenteel even de populaire club op uiterst rechts.quote:
Deuren dicht en alles dat er vreemd uitziet, wegwezen!quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan de krakkemikke Lidewij kun je wel zien dat het geen reet uitmaakt wat je zegt, zolang je maar de indruk wekt een teringhekel te hebben aan alles dat van buiten komt trek je zetels van het werwerpvolk naar je toe.
Sssst, denk om de policy hiero.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Zomerkampen en eigen scholen bij de FvD... het doet gelukkig nergens aan denken
Hij vroeg het wel, maar ze ratelde gewoon haar eigen verhaal afquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daadwerkelijke oplossingen
En geen enkele vraag over extreemrechtse kandidaten op de kieslijsten
Ik hou mijn mond maar.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Zomerkampen en eigen scholen bij de FvD... het doet gelukkig nergens aan denken
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Amper verrassend, doen op veel meer plekken mee. En zijn momenteel even de populaire club op uiterst rechts.
Jep, de peilingen lijken zich nu in daadwerkelijke zetels te gaan vertalen. Ik vermoed dat ze ook nog wel door blijven groeien, tenzij er op uiterst rechts een andere messias opstaat maar dat lijkt vooralsnog niet te gebeuren in de nasmeulende puinhopen bij de BBB en PVV.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet echt verrassend natuurlijk, Lidewij is de nieuwe hoop voor de rechtse populistische stroom
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou mijn mond maar.
Ze laat ook zelf dit soort fotos maken.
[ afbeelding ]
Niet echt verbazingwekkend, wel heel treurig dat deze partij die openlijk met het nazisme en Rusland heult zo populair is onder de kiezer.quote:
Hier (wel samen met de SGP) de grootste in de tussenstand...quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:34 schreef Houtenbeen het volgende:
CU is denk ik wel de grootste verliezer van vanavond
Bij ons staan ze op 5quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:34 schreef Houtenbeen het volgende:
CU is denk ik wel de grootste verliezer van vanavond
Maart volgend jaar. Provinciale Staten verkiezingen (dus eerste kamer)quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:33 schreef vPlien het volgende:
[..]
Jep, de peilingen lijken zich nu in daadwerkelijke zetels te gaan vertalen. Ik vermoed dat ze ook nog wel door blijven groeien, tenzij er op uiterst rechts een andere messias opstaat maar dat lijkt vooralsnog niet te gebeuren in de nasmeulende puinhopen bij de BBB en PVV.
Dat moet een statushouder zijn geweestquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alle vakjes van Denk ingekleurd door een stemmer in Vlaardingen![]()
[ afbeelding ]
Zeven stemmen erbij voor hun!
Mensen hebben dus geen probleem om op iemand van de Volksunie te stemmenquote:
Zo heeft iedereen zijn jeugdzondes.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mensen hebben dus geen probleem om op iemand van de Volksunie te stemmen
Lekker scheel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou mijn mond maar.
Ze laat ook zelf dit soort fotos maken.
[ afbeelding ]
Tja, anders zou je FvD sowieso al niet overwegen…quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nieuwegein moet zich schamenquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het CDA staat tot nu toe op 427 zetels, net iets meer dan de 14 zetels van de BBB.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:42 schreef capricia het volgende:
Klinkt alsof de BBB het lokaal nog niet zo slecht doet.
Minnetje voor het CDA dus. Want dat was traditioneel de Boerenpartij. Die zijn die kiezers wel echt kwijt en niet meer terug gewonnen.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
FVD de grootste in Epe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |