Neder-Betuwe?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee bedankt zeg.Mijn gemeente heeft niks met de buren.
Azc weg ermee. Echte partij ook nog ergens.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beter noem je je partij AZCNeeGPT, zetels gegarandeerd.
Vorige keer ook, lokale partij (HOI Werkt) had daar meer dan 50% van de stemmenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef tizitl2 het volgende:
Gemeente van mijn ouders (Hilvarenbeek) had trouwens maar 3 partijen dit keer.
Formeert gelijk wel een stuk makkelijker
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee bedankt zeg.Mijn gemeente heeft niks met de buren.
Eerlijk gezegd vind ik het lokaal eerder te verklaren dan landelijk. Bovendien gaat er genoeg mis bij en met azcs, dat word handig uitgespeeld maar het is wel een reëel probleemquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook vanavond vind ik het weer opmerkelijk en treurig dat veel Nederlanders vallen voor een rechtse populistische antimigratie partij.
Alsof mensen niks anders interesseert ofzo.
Klopt, overigens blijf ik van mening dat een partij met zo'n naam standaard 2 zetels aftrek moet krijgenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vorige keer ook, lokale partij (HOI Werkt) had daar meer dan 50% van de stemmen
Democratie mag wat kosten. Met jouw idee worden kleine gemeentes opgegeten door de grotere.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.
Flinke rukwind he!quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ook dit is Limburg.
Venlo valt echt nog mee in vergelijking met sommige gemeenten qua accentquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ook dit is Limburg.
Het is toch een beperkt probleem op de schaal van Nederland. Het wordt vooral gebruikt om op te hitsen. En als het er eenmaal is, zijn de omwonenden vaak heel erg positief er over.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het lokaal eerder te verklaren dan landelijk. Bovendien gaat er genoeg mis bij en met azcs, dat word handig uitgespeeld maar het is wel een reëel probleem
Toch zien we continu weer dat herindeling van gemeente niet specifiek resulteert in minder kosten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.
Behalve diegene die dat niet zijn, die zijn dan ook erg ontevreden en hebben er veel last van en raken daar eerder door gemotiveerd om op partijen te stemmen die zeggen daar wat aan te doen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is toch een beperkt probleem op de schaal van Nederland. Het wordt vooral gebruikt om op te hitsen. En als het er eenmaal is, zijn de omwonenden vaak heel erg positief er over.
Dat was ook niet het doel , en waarom zou dat wel zo zijn??quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch zien we continu weer dat herindeling van gemeente niet specifiek resulteert in minder kosten.
quote:Vijfheerenlanden is een gemeente in de Nederlandse provincie Utrecht, die op 1 januari 2019 is ontstaan door de fusie van de gemeenten Leerdam, Vianen en Zederik. De gemeente ligt in de gelijknamige streek en heeft ongeveer 63.000 inwoners.
Wikipedia +2
Belangrijkste informatie over de gemeente:
Locatie en Provincie: Hoewel delen van de streek voorheen bij Zuid-Holland hoorden, valt de gehele fusiegemeente nu onder de provincie Utrecht.
Belangrijkste Kernen: De grootste plaatsen binnen de gemeente zijn Vianen, Leerdam en Ameide.
Oorsprong van de naam: De naam verwijst naar de historische "vijf heren" van de gebieden Van Arkel, Ter Leede, Hagestein, Everdingen en Vianen.
Bestuur en Actualiteit:
De gemeente wordt momenteel bestuurd vanuit het stadhuis in Vianen.
Onzin, Je kan rustig naar 3 gemeentes, Schouwen/Tholen, Midden-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen. Het grefovolk wordt dan iets minder machtig en dat is goed voor heel Zeeland.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Democratie mag wat kosten. Met jouw idee worden kleine gemeentes opgegeten door de grotere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |