Zeeland is niet representatief voor de rest van NLquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Onzin, Je kan rustig naar 3 gemeentes, Schouwen/Tholen, Midden-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen. Het grefovolk wordt dan iets minder machtig en dat is goed voor heel Zeeland.
Maar hoe groot zijn die problemen werkelijk in vergelijking met een onveilige rotonde? Waarom weigeren deze zelfde partijen het regenboogakkoord te ondersteunen en doen ze actief mee met haat tegen homo's? Heeft landelijk rechts niet zelf een bijdrage geleverd aan alle problemen met AZCs? (Zoals zo een Faber, die gewoon alle psychische hulp stop zet en vluchtelingenwerk frustreert)quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het lokaal eerder te verklaren dan landelijk. Bovendien gaat er genoeg mis bij en met azcs, dat word handig uitgespeeld maar het is wel een reëel probleem
En vies matje.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Regilio_ het volgende:
Wilfriet met zijn grachtengordelsnor. Wegwezen.
Het is maar waar je je druk over maakt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:00 schreef Alpha0 het volgende:
Kan Marianne van Bochove ee ns e ven h a a r ho ofd sti l hou den als ze pra at
Omdat het gros van de partijen die zeggen daar wat tegen te doen gewoon waardeloos zijn. Het is hun one trick pony.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar hoe groot zijn die problemen werkelijk in vergelijking met een onveilige rotonde? Waarom weigeren deze zelfde partijen het regenboogakkoord te ondersteunen en doen ze actief mee met haat tegen homo's? Heeft landelijk rechts niet zelf een bijdrage geleverd aan alle problemen met AZCs? (Zoals zo een Faber, die gewoon alle psychische hulp stop zet en vluchtelingenwerk frustreert)
De Nathan Rutjes van de NOSquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Regilio_ het volgende:
We hadden het gewoon niet moeten terugpakken van Duitsland.quote:
Dat is ook wel zo. Alleen hoeft er maar iets te gebeuren en ze zeggen 'zie je wel' (die 1-3% waar wat mis mee is). Bij niet-asielzoekers stappen ze daar makkelijker overheen. Zelfs bij een beroving.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het gros van de partijen die zeggen daar wat tegen te doen gewoon waardeloos zijn. Het is hun one trick pony.
En ik ken wel degelijk mensen die zich enorm onveilig voelen na een aantal incidenten. Op het grote plaatje is het niets, maar voor iemand zijn of haar veiligheidsgevoel kan het wel een grote impact zijn.
Wij willen de comb-over van Philip Freriks voor Winfried!quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:59 schreef Regilio_ het volgende:
Kan ik mee leven.quote:
Het staat ook in het artikel op wikipedia:quote:
Als ik af moet gaan op het artikel op wikipedia, zou je niet de eerste zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
Als die ook een keer landelijk is, neem ik een kiezerspas en ga ik 2 uur met de auto.![]()
Dan kom je op gemiddeld zo'n 37 duizend inwoners per gemeente. Dat is niet abnormaal.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.
Wie het kleine niet eert...quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Eindelijk, daar zaten we allemaal op te wachten
het is wel erg gemakkelijk voor de inwoners en het gemeentehuis is altijd open 5 dagen per weekquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan pas je je maar aan zeg, heb je geen last van in het dagelijks leven, scheelt wel waanzinnig in de kosten. Hier in Zeeland hebben we 11 gemeenten met 400.000 inwoners, krankzinnig.
In die wijk was het iets van 20 kiezers.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
In principe mag iedereen in de gemeente daar stemmen toch?
Nederlanders vinden dat ook veruit het belangrijkste:quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook vanavond vind ik het weer opmerkelijk en treurig dat veel Nederlanders vallen voor een rechtse populistische antimigratie partij.
Alsof mensen niks anders interesseert ofzo.
quote:Eerste exitpolls: winst voor partijen die nee zeggen tegen opvang asielzoekers
Uit de eerste drie exitpolls lijkt het erop dat tot nu toe partijen winnen die duidelijk nee zeggen tegen de opvang van asielzoekers. Volgens politiek verslaggever Marleen de Rooy wordt dat een lastige kluif voor de Tweede Kamer in Den Haag. "Het is een ingewikkeld dossier waar het minderheidskabinet mee aan de slag moet", zegt De Rooy.
De spreidingswet is nog altijd van kracht. Als gemeenten daar niet in mee willen gaan, dan moet een buurgemeente of een andere gemeente het oplossen. Het moet binnen de provincie geregeld worden. De Rooy noemt het dossier "heel complex".
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-klaar-met-tellen
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:
quote:AI-overzicht
De gemeente Doesburg onderzoekt een mogelijke fusie met Duiven, Westervoort en Zevenaar om een nieuwe Liemerse gemeente te vormen.
De gemeenteraden beslissen begin 2026 over de richting, met vervolgbesluiten gepland in 2026 en 2027.
Dit proces richt zich op het samenvoegen van de besturen en ambtelijke organisaties, meldt Gemeente Zevenaar.
Gemeente Zevenaar
Gemeente Zevenaar
+1
Doel: Een sterkere, gezamenlijke gemeente in de regio Liemers.
Betrokken gemeenten: Doesburg, Duiven, Westervoort, Zevenaar.
De peiling van Ipsos had het op plek 10 staan. Uiterst rechts scoort in Doetinchem niet beter dan bij TK 2025 (toen: 35% van de stemmen voor PVV, JA21, BBB, FvD).quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nederlanders vinden dat ook veruit het belangrijkste:
[..]
Dat klopt ja, vandaar het vraagteken. Al hebben ze dus geen meerderheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De grootste van doesburg is toch tegen de fusie?
Dat ging over de tekeningen, ik heb het hier over het goed/handig gebruik maken van het scherm.quote:
Ja Herman kon alles met een schermquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ging over de tekeningen, ik heb het hier over het goed/handig gebruik maken van het scherm.
En huisvesting voor weidevogels?quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
Men blijkt huisvesting voor jongeren en ouderen erg belangrijk te vinden
dat staat op nummer 1
Inheemse of uitheemse?quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En huisvesting voor weidevogels?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |