https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Vuur hier al een tijdjequote:
Weet je, ik erger mij ook aan dit soort berichten. Er komt...blablabla etc. Geloof ook niet in waarzeggers. Dat je die uilebal hier post..quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:48 schreef Starhopper het volgende:
Vanaf 5:20. Er komt een aanslag in Amerika door Iran in Silverstreet oid. En een afzwaaier van raket op totaal onbedoelde plek. En een aanval met gemanipuleerde postduiven ofzo? Ben benieuwd
Bekijk deze YouTube-video
Islamofilie heeft er echt helemaal niks mee te maken, Etto. Israël is gewoon een schurkenstaat. Simpel hè.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Enkel als je als buur Israël al vanaf het begin dood wil, wellicht.
Gaat echt lekker op links, dit... mijn goede godheid wat een populistisch islamofiel gezever er wel niet allemaal bij elkaar gekauwd wordt om af te geven op israel.
Ik denk weer eens wat anders! MAar die op afstand bestuurbare postduiven vind ik stiekem wel interessantquote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Weet je, ik erger mij ook aan dit soort berichten. Er komt...blablabla etc. Geloof ook niet in waarzeggers. Dat je die uilebal hier post..![]()
Onzin, helemaal geen schurkenstaat. Netanyanu is een schurk.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Islamofilie heeft er echt helemaal niks mee te maken, Etto. Israël is gewoon een schurkenstaat. Simpel hè.
Een staat bestuurd door schurken: schurkenstaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Onzin, helemaal geen schurkenstaat. Netanyanu is een schurk.
De definities van een schurkenstaat zijn oa. het schenden van mensenrechten en het steunen van terrorisme. Voorbeelden van echte schurkenstaten zijn Noord-Korea en Iran.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een staat bestuurd door schurken: schurkenstaat.
Ja en dat is Israel niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:25 schreef Swango het volgende:
[..]
De definities van een schurkenstaat zijn oa. het schenden van mensenrechten en het steunen van terrorisme. Voorbeelden van echte schurkenstaten zijn Noord-Korea en Iran.
Israël maakt zich structureel schuldig aan mensenrechtenschendingen: schurkenstaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:25 schreef Swango het volgende:
[..]
De definities van een schurkenstaat zijn oa. het schenden van mensenrechten en het steunen van terrorisme. Voorbeelden van echte schurkenstaten zijn Noord-Korea en Iran.
Ok, geef eens wat meer onderbouwing.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Israël maakt zich schuldig structureel aan mensenrechtenschendingen: schurkenstaat.
De voorbeelden zijn legio. Zie onder andere: https://www.washingtonpos(...)an-rights-violationsquote:
ja, kan ik niet lezen dus. Eerst betalen, geen zin an.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De voorbeelden zijn legio. Zie onder andere: https://www.washingtonpos(...)an-rights-violations
Dat heeft hij dus helemaal niet, wat hij wel heeft gedaan is een hele generatie van nog meer radicalen opgericht, zal hem een worst wezen want dan is ie toch al dood.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat je ook van Bibi vindt, hij heeft wel zo'n beetje de complete radicale islam in de regio uitgeschakeld. Based.
Zo werkt dit helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus helemaal niet, wat hij wel heeft gedaan is een hele generatie van nog meer radicalen opgericht, zal hem een worst wezen want dan is ie toch al dood.
Maar die waren er toch al, zelfs al voordat de staat Israel een feit was.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus helemaal niet, wat hij wel heeft gedaan is een hele generatie van nog meer radicalen opgericht, zal hem een worst wezen want dan is ie toch al dood.
Moet jij wel op rekenen, hoelang er hier nog werd gesproken over die rotmoffen duurde minsten twee generaties, laat staan als je familieleden uitgemoord zijn.quote:
De Geallieerden hebben Japan (zelfs 300.000 mensen gesmolten) en Duitsland helemaal de moeder gebombardeerd, dat heeft nog geen halve terrorist opgeleverd.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Moet jij wel op rekenen, hoelang er hier nog werd gesproken over die rotmoffen duurde minsten twee generaties, laat staan als je familieleden uitgemoord zijn.
De leiders van Hezbollah, Hamas, de Houthi's en de IRGC zijn zo'n beetje allemaal uitgeroeid. Best een knappe prestatie. Zodra dit is afgelopen zal het de komende decennia een stuk rustiger zijn dan voor 7 oktober.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zonder centjes en Nazi propaganda gaan de Gazanen misschien wel fruit en groenten telen, stel je voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[..]
De leiders van Hezbollah, Hamas, de Houthi's en de IRGC zijn zo'n beetje allemaal uitgeroeid. Best een knappe prestatie. Zodra dit is afgelopen zal het de komende decennia een stuk rustiger zijn dan voor 7 oktober.
Als je aankomt met een samenraapsel van beschuldigingen en bloodlibels, zou het handig zijn als je ook bronnen hiervan erbij post.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:50 schreef -Knapzak- het volgende:
Het bombarderen van scholen, ziekenhuizen, woonwijken, stadions, banken, passagiersvliegtuigen en zelfs musea maakt Israël en de VS in mijn ogen vele malen erger en gevaarlijker dan ISIS. Zelfs de ayatolla's zijn niet zo barbaars en psychopathisch. Als ze hiertoe in staat zijn, dan past het allemaal in de lijn van het verkrachten en doden van kinderen en het chanteren van politici, zoals in de Epstein-documenten naar voren komt. Het ontbreekt deze "leiders" aan een geweten en ze horen geen landen te regeren, maar in de gevangenis.
Huh? Amerika viel Japan aan omdat zij Hawai aanvielen en Duitsland omdat ze inmiddels al in de tweede wereldoorlog zaten. Vanaf 1946 hadden ze alles aardig onder controle, behalve Rusland dan.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat ontzettend vreemd dat de Amerikanen ze dan aanvielen zeg.
Nee, hij zei vanmiddag al dat de VS onder sleepy Joe Biden miljarden had gegeven aan Oekraine, dus hij ziet dit als een schuld die Europa/NAVO bondgenoten moet inlossen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Slim idee van Stubb. Trump houdt van deals, nou hier heb je een deal.
Best idea everrrrrquote:Op woensdag 18 maart 2026 00:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Slim idee van Stubb. Trump houdt van deals, nou hier heb je een deal.
quote:Hours ago, U.S. forces successfully employed multiple 5,000-pound deep penetrator munitions on hardened Iranian missile sites along Iran's coastline near the Strait of Hormuz. The Iranian anti-ship cruise missiles in these sites posed a risk to international shipping in the strait.
Pearl Harbor gemist?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat toch dicht die straat, eigenlijk is het gewoon compleet belachelijk en eerloos dat Nederland en de rest van Europa olie koopt van een dictatoriaal islamofascistisch regime, dat met onze euro's zijn eigen bevolking onderdrukt, executeert en martelt. de gehele regio aan het schijten brengt en op dagelijkse basis Europa, Israël en Amerika dreigt te vernietigen.quote:
Ach Trump roept zoveel, veelal stoere praatjes voor het MAGA publiek. Uiteindelijk zal er wel weer een gezamenlijke oplossing komen zoals we dat telkens hebben gezien. En anders regelt Daddy Rutte het wel weer.quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, hij zei vanmiddag al dat de VS onder sleepy Joe Biden miljarden had gegeven aan Oekraine, dus hij ziet dit als een schuld die Europa/NAVO bondgenoten moet inlossen.
Nou ja als de rollen omgedraaid waren en Iran had de macht die Amerika en Israel nu hebben dan was Israel er allang niet meer, laten we wel wezen. De enige reden dat ze minder barbaars zijn in jouw ogen is omdat ze de mogelijkheden niet hebben. Ze hebben zat geprobeerd maar veel is uit de lucht geschoten. Blijkbaar telt het alleen als het raak is.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:50 schreef -Knapzak- het volgende:
Het bombarderen van scholen, ziekenhuizen, woonwijken, stadions, banken, passagiersvliegtuigen en zelfs musea maakt Israël en de VS in mijn ogen vele malen erger en gevaarlijker dan ISIS. Zelfs de ayatolla's zijn niet zo barbaars en psychopathisch. Als ze hiertoe in staat zijn, dan past het allemaal in de lijn van het verkrachten en doden van kinderen en het chanteren van politici, zoals in de Epstein-documenten naar voren komt. Het ontbreekt deze "leiders" aan een geweten en ze horen geen landen te regeren, maar in de gevangenis.
Toch maar eens je lesboekjes nog eens doornemen en misschien iets meer aan je uitstraling doen voordat je met een lap voor je mond weer wat onzin uitkraamt. Ja, sorry, hoor, ben het even zat. Je mag mij rapporteren. Ik val je niet persoonlijk aan, wel die onzin die uit je bakkus komt. Eerloos Nederland, hoe kom je er op?quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat toch dicht die straat, eigenlijk is het gewoon compleet belachelijk en eerloos dat Nederland en de rest van Europa olie koopt van een dictatoriaal islamofascistisch regime, dat met onze euro's zijn eigen bevolking onderdrukt, executeert en martelt. de gehele regio aan het schijten brengt en op dagelijkse basis Europa, Israël en Amerika dreigt te vernietigen.
Waarom zou ik je in hemelsnaam rapporteren, ik ben toch geen linkse deugknol, ik heb liever dat je wat leert en opsteekt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Toch maar eens je lesboekjes nog eens doornemen en misschien iets meer aan je uitstraling doen voordat je met een lap voor je mond weer wat onzin uitkraamt. Ja, sorry, hoor, ben het even zat. Je mag mij rapporteren. Ik val je niet persoonlijk aan, wel die onzin die uit je bakkus komt. Eerloos Nederland, hoe kom je er op?
Ik leer behoorlijk veel van jou, jaquote:Op woensdag 18 maart 2026 00:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom zou ik je in hemelsnaam rapporteren, ik ben toch geen linkse deugknol, ik heb liever dat je wat leert en opsteekt.
Niet uit iran, wel komt het door die zeestraatquote:Op woensdag 18 maart 2026 00:40 schreef Swango het volgende:
Volgens mij haalt Europa niet zoveel olie uit Iran, wel uit andere landen in het MO.
Nederland en Europese Unie landen kopen geen olie uit Iran. Iets met sancties enzo.quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat toch dicht die straat, eigenlijk is het gewoon compleet belachelijk en eerloos dat Nederland en de rest van Europa olie koopt van een dictatoriaal islamofascistisch regime, dat met onze euro's zijn eigen bevolking onderdrukt, executeert en martelt. de gehele regio aan het schijten brengt en op dagelijkse basis Europa, Israël en Amerika dreigt te vernietigen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-oorlog-terechtkomtquote:Op woensdag 18 maart 2026 00:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nederland en Europese Unie landen kopen geen olie uit Iran. Iets met sancties enzo.
Geeft ook een beeld op de dreiging van Iran alles af te sluiten en ook dat Spanje direct begon te steigeren om mee te doen met Trump.quote:Maandvoorraad olie
Een kwart eeuw na het einde van de Koude Oorlog is er echter weinig veranderd aan de omvang van het netwerk. In totaal kan er 4,1 miljoen kubieke meter aan olie worden opgeslagen in het netwerk. Dat staat gelijk aan bijvoorbeeld een maandvoorraad voor de Nederlandse olieconsumptie.
Landen die verbonden zijn met het netwerk, zijn Griekenland, IJsland, Italië, Noorwegen, Portugal, Turkije, Denemarken, Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. Europese NAVO-landen die niet verbonden zijn, en afhankelijk zijn van hun eigen netwerk aan pijpleidingen, zijn onder meer Roemenië, Polen, Slowakije, Spanje, Hongarije, Tsjechië en de verschillende Baltische staten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 18 maart 2026 01:18 schreef 3rr0r het volgende:
Bolton nu op CNN zegt ook precies wat ik hier eerder zei, dat de manier waarop oa Kallas en anderen in Europa zeggen 'niet onze oorlog' dom is en je Trump zo in de kaart speelt met z'n gedrag.
Ik weet toch wel wat ik net live op tv hoorde, snap niet hoezo je dat wil betwisten terwijl je zelf dus niet live CNN keek.quote:Op woensdag 18 maart 2026 01:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Niet nu, al eerder en ik hoor iets anders dan jij.
Een beetje een rare denkfout wordt hier gemaakt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De geallieerden hebben 50 jaar lang Japan gebombardeerd?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Geallieerden hebben Japan (zelfs 300.000 mensen gesmolten) en Duitsland helemaal de moeder gebombardeerd, dat heeft nog geen halve terrorist opgeleverd.
Beetje zelf na blijven denken.
Het enige positieve aan Bolton is dat hij - weliswaar met de nodige vertraging - er zo'n 8 jaar geleden achter is gekomen dat Trump een idioot is. Verder behoort hij, net als destijds (onder Bush jr.) figuren als Cheney en Rumsfeld, tot de ouderwetse haviken en de warmongers van de Republikeinse partij. America rules the waves, we bedenken en liegen zelf wel wat bij elkaar om een oorlog te beginnen, dan zal de wereld tenminste weer weten wie op deze planeet de baas is!quote:Op woensdag 18 maart 2026 01:18 schreef 3rr0r het volgende:
Bolton nu op CNN zegt ook precies wat ik hier eerder zei, dat de manier waarop oa Kallas en anderen in Europa zeggen 'niet onze oorlog' dom is en je Trump zo in de kaart speelt met z'n gedrag.
Heb je niet opgelet op de basisschool?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Al deepthroat je hem, wat ze ook zo vaak gedaan hebben, het eindresultaat veranderd er toch geen steek door.quote:Op woensdag 18 maart 2026 01:18 schreef 3rr0r het volgende:
En de oorlogsverklaringen van Duitsland en Italië.quote:
En de oorlogsverklaringen van Duitsland en Italië.quote:
. jij bent de neo nazi's vergeten?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Geallieerden hebben Japan (zelfs 300.000 mensen gesmolten) en Duitsland helemaal de moeder gebombardeerd, dat heeft nog geen halve terrorist opgeleverd.
Beetje zelf na blijven denken.
Dat komt er ook nog eens bij. Rutte is nog steeds de laatste resten aan het wegslikken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 06:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Al deepthroat je hem, wat ze ook zo vaak gedaan hebben, het eindresultaat veranderd er toch geen steek door.
Denk dat nadat Trump druk heeft uitgeoefend heeft op de NAVO hij had verwacht dat als ze meer spenderen op hun leger ze me straks komen helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 06:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat komt er ook nog eens bij. Rutte is nog steeds de laatste resten aan het wegslikken.
En bovendien is het Trump die dreigementen uit, niet de bondgenoten. "Serious consequences for NATO." Sorry makker, het intern opblazen van de NAVO was al vanaf 2016 één van je doelstellingen, goedschiks of kwaadschiks. Niks nieuws onder de zon. En dat weet Bolton ook wel. Hij was destijds zelf getuige van het geblaf van Trump tegen de bondgenoten.
Trump heeft deze operatie gewoon slecht voorbereid. Want hij weet toch alles beter en heeft geen bondgenoten nodig (behalve, in dit geval, Netanyahu).
Wat ik ook van Bolton vind, hij maakt(e) in ieder geval deel uit van een club Amerikaanse warmongers die goed onderling NAVO-overleg belangrijk vond en de noodzaak van een zo goed mogelijke voorbereiding inzag. Those were the days.
Maar natuurlijk wordt Iran bevrijd van het regime.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Denk dat nadat Trump druk heeft uitgeoefend heeft op de NAVO hij had verwacht dat als ze meer spenderen op hun leger ze me straks komen helpen.
hij kan alleen geen druk hier op uitvoeren omdat hij zelf de veroorzaker is in dit conflict en elk land dus zelf mag aangeven of ze willen helpen ja of nee.
Hij doet nu een beroep terwijl hij daarvoor nog groenland in wou nemen wat dus abosluut niet lekker viel bij vrijwel heel Europa.
geen handige actie, en nu moet ie zelf maar oplossen wat hij heeft veroorzaakt.
Ik wens hem en de VS veel succes om het Iraanse volk te bevrijden van het regime, en hoop voor het Iraanse volk dat het hem ook lukt, maar als je troep veroorzaakt moet je het ook zelf opruimen!
Hij kan gewoon uit de NAVO stappen maar dat is alleen maar goed, Europa is als een luie verwende baby in de luier, hoog tijd om volwassen te worden, van de tiet af te geraken en slagtanden te groeien.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Denk dat nadat Trump druk heeft uitgeoefend heeft op de NAVO hij had verwacht dat als ze meer spenderen op hun leger ze me straks komen helpen.
hij kan alleen geen druk hier op uitvoeren omdat hij zelf de veroorzaker is in dit conflict en elk land dus zelf mag aangeven of ze willen helpen ja of nee.
Hij doet nu een beroep terwijl hij daarvoor nog groenland in wou nemen wat dus abosluut niet lekker viel bij vrijwel heel Europa.
geen handige actie, en nu moet ie zelf maar oplossen wat hij heeft veroorzaakt.
Ik wens hem en de VS veel succes om het Iraanse volk te bevrijden van het regime, en hoop voor het Iraanse volk dat het hem ook lukt, maar als je troep veroorzaakt moet je het ook zelf opruimen!
Dit inderdaad, Trump gebruikt de verdeel en heers strategie. Bondgenootschappen zijn ongewenst. Of het nu de EU, BRICS of de NAVO betreft maakt niet uit.quote:Op woensdag 18 maart 2026 06:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En bovendien is het Trump die dreigementen uit, niet de bondgenoten. "Serious consequences for NATO." Sorry makker, het intern opblazen van de NAVO was al vanaf 2016 één van je doelstellingen, goedschiks of kwaadschiks. Niks nieuws onder de zon.
Trump begint onvoorbereid een oorlog die een meerderheid in Europa niet eens steunt, al helemaal omdat hij de diplomatieke route gesaboteerd heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hij kan gewoon uit de NAVO stappen maar dat is alleen maar goed, Europa is als een luie verwende baby in de luier, hoog tijd om volwassen te worden, van de tiet af te geraken en slagtanden te groeien.
Waanzin dat zo'n volslagen debiel het überhaupt tot POTUS heeft kunnen schoppen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump begint onvoorbereid een oorlog die een meerderheid in Europa niet eens steunt, al helemaal omdat hij de diplomatieke route gesaboteerd heeft.
Het is z'n eigen probleem.
Trump is de verwende peuter, stampvoetend als hij z'n zin niet krijgt.
Veel Amerikanen herkennen zichzelf in hem.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin dat zo'n volslagen debiel het überhaupt tot POTUS heeft kunnen schoppen.
Er wonen daar wat, 350 miljoen mensen ofzo? En dan is dit het beste wat ze hebben na een termijn van een seniele ouwe opa. Gewoon de volgende volslagen randdebiele opa?!
Was hij maar een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump begint onvoorbereid een oorlog die een meerderheid in Europa niet eens steunt, al helemaal omdat hij de diplomatieke route gesaboteerd heeft.
Het is z'n eigen probleem.
Trump is de verwende peuter, stampvoetend als hij z'n zin niet krijgt.
"als ik".quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Was hij maar een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt.
Hmm... deze opmerking ga ik eens aan Rutte voorleggen.
Niemand weet zoveel over rake opmerkingen dan ik.
Qua oorlog en ellende scoort Europa sinds WO2 heel erg laag wereldwijd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hij kan gewoon uit de NAVO stappen maar dat is alleen maar goed, Europa is als een luie verwende baby in de luier, hoog tijd om volwassen te worden, van de tiet af te geraken en slagtanden te groeien.
Dat is echter niet in het belang van Amerika.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klopt, als we niet automatisch meer op steun van de VS hoeven te rekenen en zij niet meer op die van ons, dan hoeven we ook niet meer te zorgen dat onze wapensystemen compatible zijn en kunnen we buiten de VS gaan shoppen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is echter niet in het belang van Amerika.
Lol.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"als ik".
Niemand weet zoveel over taal als ik.
Wat?quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:37 schreef vosss het volgende:
Niks tegen opaatjes overigens. Mocht hier een ouwe opaatje zitten en zich aangevallen voelen door mijn vorige post.
Trump vind Europa een bolwerk van hysterische huisvrouwtjes, mannen in strakke jurkjes, klimaatwaanzinnigen, zwakkelingen en moslimknuffelaars.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is echter niet in het belang van Amerika.
quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:25 schreef Swango het volgende:
[..]
Dat is precies wat Israel doet.quote:
Gelukkig is Europa een stuk verder ontwikkeld dan Trump en nemen we hem al helemaal niet serieus.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump vind Europa een bolwerk van hysterische huisvrouwtjes, mannen in strakke jurkjes, klimaatwaanzinnigen, zwakkelingen en moslimknuffelaars.
"vindt"quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump vind Europa een bolwerk van hysterische huisvrouwtjes, mannen in strakke jurkjes, klimaatwaanzinnigen, zwakkelingen en moslimknuffelaars.
Niemand weet meer van school shootings dan Trump.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"vindt"
En wat Trump vindt moet hij zelf weten. We hebben hier geen 233 school shootings per jaar.
233 shoarmatenten per dorpje wel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"vindt"
En wat Trump vindt moet hij zelf weten. We hebben hier in Europa geen 233 school shootings per jaar.
Nog niet, maar dat gaat rap die kant op met wapengebruikquote:Op woensdag 18 maart 2026 07:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"vindt"
En wat Trump vindt moet hij zelf weten. We hebben hier in Europa geen 233 school shootings per jaar.
Eens met deel 1.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelukkig is Europa een stuk verder ontwikkeld dan Trump en nemen we hem al helemaal niet serieus.
Er zijn ongeveer 2.100 shoarma en kebab zaken in Nederland.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
233 shoarmatenten per dorpje wel.
Niet onderbouwd gelul noemen we dat.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog niet, maar dat gaat rap die kant op met wapengebruik
Hadden we er maar 233 per dorp.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 2.100 shoarma en kebab zaken in Nederland.
We hebben ongeveer 2.500 woonplaatsen in Nederland.
Dan kom ik op 0,84 shoarma zaak per woonplaats.
In Nederland is wapenbezit voorbehouden aan de politie, defensie en de mocromaffia.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog niet, maar dat gaat rap die kant op met wapengebruik
Met de juiste vergunning en geschikte kluis mag je prima een wapen thuis hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Nederland is wapenbezit voorbehouden aan de politie, defensie en de mocromaffia.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met de juiste vergunning en geschikte kluis mag je prima een wapen thuis hebben.
En hij blijft echt wel in die kluis hoor, ik ben heel kalm.
Precies.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:07 schreef UitStraling het volgende:
Een pacifist met wapens, moet kunnen allemaal.
Ik ben geen principieel pacisfist.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:07 schreef UitStraling het volgende:
Een pacifist met wapens, moet kunnen allemaal.
Bovendien moet een pacifist ook eens de kans hebben om zijn argumenten met geweld kracht bij te zetten, vind ik. Voor mijn part noemen we dat 'vrijheid van meningsuiting'. Onder diezelfde noemer staan Twitter en andere social media vol met dat soort bedreigingen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben geen principieel pacisfist.
Maar daarmee ben ik niet automatisch voor iedere oorlog.
Dat is het probleem met "hokjesmensen".
"Ik ben pacifist en als je het daar niet mee eens bent, is hier my fist".quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bovendien moet een pacifist ook eens de kans hebben om zijn argumenten met geweld kracht bij te zetten, vind ik. Voor mijn part noemen we dat 'vrijheid van meningsuiting'. Onder diezelfde noemer staan Twitter en andere social media vol met dat soort bedreigingen.
Of de rechter het eens is met dat geweld, is uiteraard de vraag.
En dat is nou het mooie aan de rechtsstaat Nederland.
Laten we dat blijven koesteren.
Neem nog een kopje kamillethee.quote:
Of trek eens een strak jurkje aan.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Neem nog een kopje kamillethee.
Word je rustig van, zie je alles helder.
Tja oude cijfertjes, en idd schoolshootings komen weinig voor, maar zoek een op wapenincidenten of rijdt zelf eens door grote steden als Parijs, Berlijn of Antwerpen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet onderbouwd gelul noemen we dat.
[ afbeelding ]
Ja, ik denk dat we alle docenten wapens moeten geven.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:20 schreef TAmaru het volgende:
Het zou fantastisch zijn als je hier ook eenvoudiger wapens zou kunnen kopen.
Hoeveel school shootings waren er in Europa vorig jaar?quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja oude cijfertjes, en idd schoolshootings komen weinig voor, maar zoek een op wapenincidenten of rijdt zelf eens door grote steden als Parijs, Berlijn of Antwerpen.
Daar zit een enorm stijgende lijn in.
Toch laat je dat niet zien.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja oude cijfertjes, en idd schoolshootings komen weinig voor, maar zoek een op wapenincidenten of rijdt zelf eens door grote steden als Parijs, Berlijn of Antwerpen.
Hoeveel wapens waren er illegaal in omloop 20, 10 , 5 en 0 jaar terug, ik denk dat je je doodschriktquote:Op woensdag 18 maart 2026 08:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel school shootings waren er in Europa vorig jaar?
Nou?quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel wapens waren er illegaal in omloop 20, 10 , 5 en 0 jaar terug, ik denk dat je je doodschrikt
@Dannyquote:Op woensdag 18 maart 2026 08:23 schreef Isdatzo het volgende:
Dat mensen nog de moeite nemen om te reageren op de debiele act van UitStraling. Ofwel een trolletje ofwel te dom om te poepen. In beide gevallen kan je je letters beter aan iets anders besteden.
Omdat de pilitie ook geen idee heeft,quote:
Kortom, het komt uit je grote duim.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat de pilitie ook geen idee heeft,
Hier een enquête of je ook illegale wapens hebt.
Het raakt in Europa al snel Amerikaanse toestanden.
Kijk alleen eens hoeveel minderjarigen met wapen door coppers zijn afgeknalt in Nl afgelopen jaar.
Juist daarom moeten we ons bewapenen om ons te kunnen verdedigenquote:Op woensdag 18 maart 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij wel? Ofwel: je roept iets maar geen cijfers.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat de pilitie ook geen idee heeft,
Nou, hoeveel?quote:Kijk alleen eens hoeveel minderjarigen met wapen door coppers zijn afgeknalt in Nl afgelopen jaar.
Ja, dat is in de VS ook zo'n succes.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Juist daarom moeten we ons bewapenen om ons te kunnen verdedigen
Nou nou.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
@:Danny
Dit soort links droef gedoe moet je niet willen hebben in je huisje.
Trollen die domme mensen belachelijk maken kan ik waarderen, maak met spiegelgedrag maar duidelijk hoe dom die ander eigenlijk doet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:23 schreef Isdatzo het volgende:
Dat mensen nog de moeite nemen om te reageren op de debiele act van UitStraling. Ofwel een trolletje ofwel te dom om te poepen. In beide gevallen kan je je letters beter aan iets anders besteden.
Waar maak jij uit op dat het geen succes zou zijn? Ja, er is meer wapengerelateerd geweld in de VS. Dat kan wel of dat kan niet komen door het hogere wapenbezit. Maar de positieve kanten worden nooit belicht. Het voorkomen van misdrijven dankzij wapenbezig; het verhoogde gevoel van persoonlijke vrijheid en veiligheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is in de VS ook zo'n succes.
Die kwamen na Pearl Harborquote:Op woensdag 18 maart 2026 06:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En de oorlogsverklaringen van Duitsland en Italië.
Ik heb even gezocht: er zijn geen specifieke cijfers voor het aantal minderjarigen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jij wel? Ofwel: je roept iets maar geen cijfers.
[..]
Nou, hoeveel?
Is er een verhoogd gevoel van persoonlijke vrijheid en veiligheid in de VS ten opzichte van Europa?quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat het geen succes zou zijn? Ja, er is meer wapengerelateerd geweld in de VS. Dat kan wel of dat kan niet komen door het hogere wapenbezit. Maar de positieve kanten worden nooit belicht. Het voorkomen van misdrijven dankzij wapenbezig; het verhoogde gevoel van persoonlijke vrijheid en veiligheid.
Dat is niet relevant.quote:
https://abcnews.com/Polit(...)s/story?id=131163787quote:More than a dozen unmanned MQ-9 Reaper drones have been lost in combat as part of operations against Iran, two U.S. officials confirmed to ABC News. The drones are used for reconnaissance and can be armed with weapons.
The Reaper drones were lost either to Iranian missiles or were destroyed on the ground by incoming fire.
Reaper drones can be used as reconnaissance aircraft, but they are also equipped with Hellfire missiles used to strike targets.
The loss of this number of Reapers is indicative of how many of these key unmanned aircraft must be operating as part of the U.S. operations against Iran.
The loss of the drones in the Iran war was first reported by the Wall Street Journal.
The Air Force announced its final five-year purchasing contract for Reapers in 2020, and manufacturer General Atomics closed the production line last year after building 575 of them. The final lot cost about $16 million each when purchased in a batch of four, according to C. Mark Brinkley, a General Atomics spokesman.
Ik vind het lekker wel relevant.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet relevant.
De vraag was waarom de VS oorlog voerde tegen landen die geen olievoorraden hebben.
Niet veel eerder:quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou nou.
Niet meteen als een Europees hysterisch huisvrouwtje om je pappie gaan roepen.
Neem Trump als voorbeeld, en wees een echte niet-Europese vent.
Dus: UitStraling blijkt gewoon een linkse deugknol te zijn. Het kan verkeren.quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom zou ik je in hemelsnaam rapporteren, ik ben toch geen linkse deugknol, ik heb liever dat je wat leert en opsteekt.
Ja mee eens maar hoeveel misdrijven gaat het voorkomen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we alle docenten wapens moeten geven.
En alle kleuters, dan kunnen ze bij school shootings gewoon terugschieten.
En alle criminelen, dan kunnen ze zichzelf door hun hoofd knallen.
Echt een goed plan.
Dat doet niet terzake.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het lekker wel relevant.
Dus door een leraar een wapen geven voorkom je verkrachting op scholen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja mee eens maar hoeveel misdrijven gaat het voorkomen?
Inbraken, verkrachtingen en berovingen?
Daar heb ik uiteraard geen cijfers van maar het is wel iets om over na te denken.
Je kan er vanuit gaan, dat als bewoners zich bewapenen dat inbrekers zich ook zullen bewapenen, waar ze nu nog vaak simpel voor de buit gaan en eruit.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja mee eens maar hoeveel misdrijven gaat het voorkomen?
Inbraken, verkrachtingen en berovingen?
Daar heb ik uiteraard geen cijfers van maar het is wel iets om over na te denken.
Voor jou niet maar de post waar ik op reageerde wel,quote:
De kans is dan wel kleiner dat die leraar verkracht wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door een leraar een wapen geven voorkom je verkrachting op scholen?
Het wordt steeds gekker.
Niet reageren a.u.b.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet veel eerder:
[..]
Dus: UitStraling blijkt gewoon een linkse deugknol te zijn. Het kan verkeren.
Als je ergens simpelweg van uit gaat dan mis je veel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan, dat als bewoners zich bewapenen dat inbrekers zich ook zullen bewapenen, waar ze nu nog vaak simpel voor de buit gaan en eruit.
Het aantal familieleden dat 's nachts iets uit de koelkast haalt en doodgeschoten wordt omdat ze aangezien worden voor een inbreker zal iig toenemen.
Hoe zou een verkrachting of beroving voorkomen worden met een wapen? Moet iedereen dan met wapens op straat gaan lopen?
Ik zie alleen maar meer slachtoffers en minder veiligheid.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je ergens simpelweg van uit gaat dan mis je veel.
Kijk naar landen als Tjechie, daar is het juist een succes.
Nou denk ik niet dat het hier een succes zou zijn.
Hadden die studenten op die universiteit nu ook allemaal maar wapens gehad.quote:vr 22 dec. 2023
De 24-jarige man die gisteren 14 mensen doodschoot in een universiteitsgebouw in Praag, was in het bezit van meerdere vuurwapens. In het gebouw werd ook een grote hoeveelheid munitie gevonden.
Welke wapens hij gebruikt heeft, is nog niet geheel duidelijk. Wel zeker is dat hij die wapens rechtmatig in zijn bezit had. En dat is minder verbazingwekkend dan op het eerste gezicht zou lijken. Tsjechië heeft namelijk een van de meest tolerante wapenwetgevingen in de Europese Unie.
Neequote:Op woensdag 18 maart 2026 08:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Voor jou niet maar de post waar ik op reageerde wel,
[..]
Iquote:De kans is dan wel kleiner dat die leraar verkracht wordt.
Vermoedelijk is daar net zo min bewijs voor als voor jouw beweringen. Zelf zou ik me in elk geval veiliger voelen als ik (openlijk) een wapen bij me kon dragen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is er een verhoogd gevoel van persoonlijke vrijheid en veiligheid in de VS ten opzichte van Europa?
Wie heeft dat onderzocht?
Kwam dat door wapens of andere factoren?
quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
@:Danny
Dit soort links droef gedoe moet je niet willen hebben in je huisje.
Heuh?!?quote:Op woensdag 18 maart 2026 00:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou me niet veiliger voelen als jij een wapen bij je kon dragen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vermoedelijk is daar net zo min bewijs voor als voor jouw beweringen. Zelf zou ik me in elk geval veiliger voelen als ik (openlijk) een wapen bij me kon dragen.
Ja kom op man is dit nou je niveau?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Het is een schietpartij met 14 doden. Dan is het toch niet zo relevant of dat dit jaar was of 2 jaar terug? Het is als gevolg van het liberale wapenbezit.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja kom op man is dit nou je niveau?
Een nieuwsbericht van meer dan 2 jaar geleden.
Laat maar weer, ik had je hoger ingeschat.
Af en toe praten met een Amerikaan die op verziede is in NL kan ook geen kwaad.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou me niet veiliger voelen als jij een wapen bij je kon dragen.
Wat een onzin 35 per 1000? https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics hier staat 41,4 per 100.000 in 2022. In Nederland was het in 2023 ongeveer 3x lager dan in de VS, 13,3. Engeland en Wales hebben 117.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee
[..]
I
Verkrachting in de VS in 2024: 35 per 1000 inwoners.
Verkrachting in NL in 2024: 0,15 per 1000 inwoners.
Jij zei kleiner?
3x lager lijkt me netjes.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een onzin 35 per 1000? https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics hier staat 41,4 per 100.000 in 2022. In Nederland was het in 2023 ongeveer 3x lager dan in de VS, 13,3. Engeland en Wales hebben 117.
Gewoon een schop onder de kont geven en flink aanpakken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Eens met deel 1.
Niet met deel 2.
Trump is (en wordt nog steeds) veel te weinig serieus genomen.
Dagelijks wordt de wereld ermee geconfronteerd dat dat geen verstandige houding is (geweest).
Het feit dat iemand uit de nek lult is één ding. Het feit dat zo iemand president van de VS is, is heel wat anders. In die functie kan iemand ontzettend veel schade aanrichten. Zeker iemand die constant uit zijn nek lult.
Vermoedelijk hebben wapens er niks mee te maken, want die zijn in Engeland en Wales ook niet zo eenvoudig te krijgen. Wat wel vergelijkbaar is tussen de VS en Engeland/Wales, is het aantal niet-westerse immigranten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
3x lager lijkt me netjes.
Zouden die vrouwen in de VS met een wapen bedreigd zijn?
Ik vind 'flink aanpakken' anders serieus genoeg.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gewoon een schop onder de kont geven en flink aanpakken.
Ipv serieus nemen.
Misschien hadden Trump en Netanyahu dat dan moeten regelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:54 schreef UitStraling het volgende:
Van Iran naar wapenbezit in Nederland, het is een bijzondere wereld.
Wapens hebben de meisjes in Iran harder nodig om zich te beschermen tegen islamitische piemels.
Ik neem aan dat dit gewoon nog in de planning zit, die mensen zijn niet dom.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Misschien hadden Trump en Netanyahu dat dan moeten regelen.
Plus wapens aan andere oppositiegroeperingen.
In plaats van al die bombardementen die de wereld grotendeels lamleggen.
Ik zou die aannames maar even in de koelkast zetten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit gewoon nog in de planning zit, die mensen zijn niet dom.
Wat heb je meegemaakt waardoor jezelf wilt bewapenen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vermoedelijk is daar net zo min bewijs voor als voor jouw beweringen. Zelf zou ik me in elk geval veiliger voelen als ik (openlijk) een wapen bij me kon dragen.
Kortom, de tijd zal het leren of jij ze dom vindt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jij noemt 2022, ik 2024quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een onzin 35 per 1000? https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics hier staat 41,4 per 100.000 in 2022. In Nederland was het in 2023 ongeveer 3x lager dan in de VS, 13,3. Engeland en Wales hebben 117.
Ik ben wel eens beroofd bijvoorbeeld. En heb wel eens overlast van mensen in het OV of in de stad maar dan durf ik niks te zeggen uit angst in elkaar geslagen te worden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heb je meegemaakt waardoor jezelf wilt bewapenen?
En hoe weet je zeker dat je zelf beter kunt schieten dan degene die je wil belagen?
in 2024 zijn de verkrachtingen in de VS opeens 100 keer hoger?quote:
Lolquote:Op woensdag 18 maart 2026 09:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar dan komt Trump er slecht van af.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef Perrin het volgende:
Is het een idee om enigszins ontopic te blijven?
Biden was aan de macht hèquote:Op woensdag 18 maart 2026 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
in 2024 zijn de verkrachtingen in de VS opeens 100 keer hoger?
Als iedereen een wapen draagt, dan durf je er wel iets van te zeggen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben wel eens beroofd bijvoorbeeld. En heb wel eens overlast van mensen in het OV of in de stad maar dan durf ik niks te zeggen uit angst in elkaar geslagen te worden.
Over het algemeen werken wapens deëscalerend. Niemand zal mij proberen te belagen als ik zichtbaar een wapen draag.
Al gooit Noord Korea morgen Seoel plat met nukes of Japan spietst de laatste dwergvinvis ter wereld aan de eetstokjes dan krijgt Trump nog wel de schuld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan komt Trump er slecht van af.
.
Trump is deze oorlog begonnen met Netanyahu.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Al gooit Noord Korea morgen Seoel plat met nukes of Japan spietst de laatste dwergvinvis ter wereld aan de eetstokjes dan krijgt Trump nog wel de schuld.
Die vlieger gaat alleen op als jij de enige bent met een wapen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben wel eens beroofd bijvoorbeeld. En heb wel eens overlast van mensen in het OV of in de stad maar dan durf ik niks te zeggen uit angst in elkaar geslagen te worden.
Over het algemeen werken wapens deëscalerend. Niemand zal mij proberen te belagen als ik zichtbaar een wapen draag.
Met jou maar weinigen. In Europa is het veiligheidsgevoel hoger dan in de VS.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Niks hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Al gooit Noord Korea morgen Seoel plat met nukes of Japan spietst de laatste dwergvinvis ter wereld aan de eetstokjes dan krijgt Trump nog wel de schuld.
Je bent zeker ook veel gepest op school. Je roept het zelf over je af je bent gewoon een geboren prooi in deze wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze oorlog is het gevolg van een langslepend conflict tussen Iran en Israël, gestart door het Iraanse regime na de Iraanse revolutie, waarbij men ook het volledige Midden-Oosten heeft weten te destabiliseren. Van Irak tot Jemen en van Syrië tot Libanon. Deze oorlog is dus niet zomaar gestart door Israël of de VS.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump is deze oorlog begonnen met Netanyahu.
Of wou je dat ontkennen.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel typisch hoe clustermunitie opeens een probleem is als het tegen Israel gebruikt wordt. Als Israel het gebruikt hoor ik daar nooit een probleem mee.
Israel heeft natuurlijk vanaf de oprichting van het Iraanse regime al de wens dat land te vernietigen, nu hopen ze dat te bereiken door continue de leiding daar uit te moorden. Uiteindelijk wordt zo natuurlijk vooral bewezen dat Israel een compleet onbetrouwbare schurkenstaat is en dat Iran groot gelijk heeft in hun weerstand ertegen.
Hopelijk kan Europa ook uiteindeiljk de draai maken om Israel te isoleren en het regime daar ten val te brengen.
Wat het plan was met Gaza heeft Israel overduidelijk ook nodig, volledige ontwapening en het land zal onder bestuur van elders moeten worden gebracht.
quote:Following the 1979 revolution, the new Iranian regime immediately severed ties with Israel, labeling it a "Little Satan" (subordinate to the U.S. "Great Satan") and an illegitimate entity that needed to be dismantled. Ayatollah Khomeini declared that Palestine belonged to the Islamic space and that Israel had no legal justification for existence.
Key initial actions and statements included:
Cutting Diplomatic Relations: Immediately ending the close, covertly friendly relationship that existed under the Shah.
Renouncing Legitimacy: Branding Israel as an illegal occupier of Palestinian territory.
Shifting Support to Palestine: Rebranding the conflict from a regional Arab-Israeli dispute to a global Islamic issue, advocating for "resistance" against Israeli existence.
"Little Satan" Rhetoric: Positioned Israel as an extension of Western imperialism/influence in the Middle East.
The regime also intensified the promotion of Quds Day to cement its position against Israel.
Bron: Google Gemini
Daarvoor heeft Israël de dictator van Iran geholpen bij het opzetten van de infrastructuur die nodig is om het Iraanse volk bloedig te onderdrukken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze oorlog is het gevolg van een langslepend conflict tussen Iran en Israël, gestart door het Iraanse regime na de Iraanse revolutie, waarbij men ook het volledige Midden-Oosten heeft weten te destabiliseren. Van Irak tot Jemen en van Syrië tot Libanon. Deze oorlog is dus niet zomaar gestart door Israël of de VS.
[..]
:'
quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze oorlog is het gevolg van een langslepend conflict tussen Iran en Israël, gestart door het Iraanse regime na de Iraanse revolutie, waarbij men ook het volledige Midden-Oosten heeft weten te destabiliseren. Van Irak tot Jemen en van Syrië tot Libanon. Deze oorlog is dus niet zomaar gestart door Israël of de VS.
[..]_!
Deze post is weer een pareltje.
Realiteit: de banden tussen Iran en Israël waren prima tot het aantreden van het Iraanse regime dat meteen openlijk verkondigde Israël te willen vernietigen.
Lord-Ronddraai: 'Israël heeft natuurlijk vanaf de oprichting van het Iraanse regime al de wens dat land te vernietigen.'
Dit is zulke ontzettend bizarre geschiedvervalsing en gaslighting. Zie ook:
[..]
We zien ook dat het keer op keer hetzelfde liedje is Israel valt aan en speelt vervolgens slachtoffer.quote:The Islamic Republic of Iran, Netanyahu's favorite enemy for 30 years
Since his rise to prominence on the Israeli political stage in the early 1990s, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has repeatedly insisted that the regime in Tehran poses an 'existential threat' to Israel.
It has long been his obsession. According to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, the "existential threat" that looms over Israel is neither Palestinian nor Arab. It comes from Iran and its nuclear program. This obsession, which he has railed against since he first broke out on the political scene, is rooted in his ideological convictions, strategic analyses, personal history and, as always with Israel's longest-serving prime minister, his political maneuvers. To such an extent that one of his political rivals, former chief of the general staff Shaul Mofaz, who was born in Iran, said, in 2012, that Netanyahu was driven by "a messianic conviction to bomb Iran."
Je gaat hier volledig aan het stuk voorbij dat ik had gepost. Jij begint in de geschiedenis in 1990, ik begin in 1979. Ik kijk naar de hele geschiedenis, jij shopt selectief om een anti-Israël narratief te kunnen optuigen dat simpelweg historisch onjuist is.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Netanyahu geeft ook gewoon toe dat het altijd al zijn levensmissie is geweest om Iran te vernietigen.
https://www.lemonde.fr/en(...)years_6742320_4.html
[..]
We zien ook dat het keer op keer hetzelfde liedje is Israel valt aan en speelt vervolgens slachtoffer.
Wat vind jij van alle terreurgroeperingen die Iran financiert, aanstuurt en traint zoals Hezbollah, Hamas, pro-Assad troepen, de Houthi's en Kata'ib Hezbollah? Wordt de regio hier een betere plek van of niet volgens jou?quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het wordt toch ook juist genoemd als reden voor de inval. Dat Iran zich wil kunnen verdedigen door middel van het hebben van een atoombom.
Uitiendelijk blijkt ook wel dat het bestaan van Iran het probleem is voor Israel en Amerika. Daarom wordt elke deal opgeblazen en verbranden ze ook elke brug die tot enige onderhandeling kan leiden door telkens de mensen waarmee ze onderhandelen uit te moorden terwijl de onderhandelingen nog gaande zijn. Zowel Amerika en Israel laten zien dat deals met hun geen cent waard zijn.
Hoog tijd dat we dit soort omdraai onzin strafbaar gaan maken, dezelfde juridische staat als holocaust ontkenning.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]_!
Realiteit: de banden tussen Iran en Israël waren prima tot het aantreden van het Iraanse regime dat meteen openlijk verkondigde Israël te willen vernietigen.
Lord-Ronddraai: 'Israël heeft natuurlijk vanaf de oprichting van het Iraanse regime al de wens dat land te vernietigen.'
Dit is zulke ontzettend bizarre geschiedvervalsing en gaslighting. Zie ook:
[..]
Ik weet het dit gaat parels voor de zwijnen worden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoog tijd dat we dit soort omdraai onzin strafbaar gaan maken, dezelfde juridische staat als holocaust ontkenning.
Zoals de user @UitStraling al zegt heeft dergelijke geschiedvervalsing natuurlijk consequenties. Denk aan wat we ook in bepaalde contreien in de VS zien, waar mensen inmiddels beweren dat niet Hitler maar Churchill de grote schurk van de Tweede Wereldoorlog was en Hitler slechts het Duitse volk wilde beschermen. Zijn we gebaat bij zulke narratieven?quote:
Bijzonder, op basis waarvan dacht je dit dan? Deze oorlog is slechts twee weken bezig.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik dacht dat Iran uitgeschakeld was.
Dat zei Trump, vorige week nog.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, op basis waarvan dacht je dit dan? Deze oorlog is slechts twee weken bezig.
Ik ben niet zo van het strafbaar maken van meningen eigenlijk, hoe apert ze ook mogen zijn. Lijkt me een stuk gezonder dan hetgeen je hier laat zien, wat eigenlijk een idee is om een user hier het zwijgen op te kunnen leggen.quote:
Ach Ach als we het over iq hebben mag je het publiek eens uitleggen waarom onderbouwde kritiek op Israël door veel conservatieven hier zonder onderbouwing meteen geframed wordt als antisemitisme. En dan als echoput elkaar napraten.quote:
Wie heeft jou of iemand anders hier voor antisemiet weggezet dan? Dat is volgens mij de hele discussie over de oorlog in Iran nog niet gebeurd. Wel krijg je natuurijk te maken met kritiek als mensen bijvoorbeeld proberen te beweren dat Israël het grote probleem zou zijn en niet het Iraanse regime of stelt (zoals jij wel vaker doet) dat het vele moslimfundamentalistische terreur in het Midden-Oosten door het Westen komt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach Ach als we het over iq hebben mag je het publiek eens uitleggen waarom onderbouwde kritiek op Israël door veel conservatieven hier zonder onderbouwing meteen geframed wordt als antisemitisme. En dan als echoput elkaar napraten.
Wat het helemaal wonderbaarlijk maakt dat veel conservatieven klagen dat immigranten altijd de discriminatie kaart trekken maken terwijl ze zelf dan weer heel snel de antisemitisme kaart trekken.
Hoe kom je erbij. Jij kijkt nooit naar de hele geschiedenis. Je lepelt pro-Israelische propaganda op wanneer het je uitkomt. Selectief shoppen is inderdaad je modus operandiquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je gaat hier volledig aan het stuk voorbij dat ik had gepost. Jij begint in de geschiedenis in 1990, ik begin in 1979. Ik kijk naar de hele geschiedenis, jij shopt selectief om een anti-Israël narratief te kunnen optuigen dat simpelweg historisch onjuist is.
Dit is hetzelfde als de Tweede Wereldoorlog beginnen bij de bombardementen van de geallieerden op de Duitse steden en dan gaan claimen dat niet Hitler en Nazi-Duitsland, maar de geallieerden deze oorlog zijn begonnen en het Nazi-Duitsland wilden vernietigen.
Gewoon omdat jij net als mij als simpel 'goymens' niet genoeg Ashkenazi DNA hebt voor het IQ om zulke argumenten te begrijpen.quote:
"Liever rakketten boven mijn hoofd dan 50% belasting betalen"quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:37 schreef alternatif het volgende:
https://www.reddit.com/r/dubai/s/GnaUZjjgEs
Dubai heb groot probleem
Wauw, dat je dit je toetsenbord uit krijgt joh.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij. Jij kijkt nooit naar de hele geschiedenis. Je lepelt pro-Israelische propaganda op wanneer het je uitkomt. Selectief shoppen is inderdaad je modus operandi
Als ik je presenteer met het feit dat Israel al meer dan 30 jaar uit is op de vernietiging van Iran schuif je dat aan de kant, komt niet uit. Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden schuif je ook aan de kant. Toch zien we keer op keer dat Israel het probleem is in het midden-oosten. Continue staatsterrorisme. Israel groeit en groeit en de stapel lijken groeit en groeit.
Bijvoorbeeld neem hoe Israel de Iraanse leiding vermoord. Dat is geen geaccepteerde manier van oorlogvoeren. Stel je voor hoeveel schande ervan gesproken zou worden als Iran inzet om de leiding van Israel te blijven vermoorden net zo lang tot het land uit elkaar valt. Kijk hoe Israel ook de hele familie van Khamenei te grazen heeft genomen. Dat is natuurlijk geen stijl, wat kan het kleinkind van Khamenei aan haar grootvaders misdaden doen?
Ah, vandaarquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gewoon omdat jij net als mij als simpel 'goymens' niet genoeg Ashkenazi DNA hebt voor het IQ om zulke argumenten te begrijpen.
Omdat de wapens illegaal rondgaan, zijn er geen cijfers, alleen schattingen op basis van incidentenquote:Op woensdag 18 maart 2026 08:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel school shootings waren er in Europa vorig jaar?
En hoeveel in de VS?
Hoeveel inwoners heeft VS vs Europa?
Slap ouwehoeren kan ik zelf wel. Kom met cijfers, niet met verdachtmakingen.
En dat is alleen nog maar wat in beslag genomen wordtquote:Ook het aantal zware (semi-)automatische vuurwapens stijgt. Twee jaar geleden waren dat er nog tien, dit jaar gaat het richting de vijftig. Volgens de Nationale Politie komt dat overeen met het landelijk beeld..
Dus?quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij. Jij kijkt nooit naar de hele geschiedenis. Je lepelt pro-Israelische propaganda op wanneer het je uitkomt. Selectief shoppen is inderdaad je modus operandi
Als ik je presenteer met het feit dat Israel al meer dan 30 jaar uit is op de vernietiging van Iran schuif je dat aan de kant, komt niet uit. Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden schuif je ook aan de kant. Toch zien we keer op keer dat Israel het probleem is in het midden-oosten. Continue staatsterrorisme. Israel groeit en groeit en de stapel lijken groeit en groeit.
Bijvoorbeeld neem hoe Israel de Iraanse leiding vermoord. Dat is geen geaccepteerde manier van oorlogvoeren. Stel je voor hoeveel schande ervan gesproken zou worden als Iran inzet om de leiding van Israel te blijven vermoorden net zo lang tot het land uit elkaar valt. Kijk hoe Israel ook de hele familie van Khamenei te grazen heeft genomen. Dat is natuurlijk geen stijl, wat kan het kleinkind van Khamenei aan haar grootvaders misdaden doen?
Het is ook een bewuste strategie om iedereen te vermoorden waarmee Amerika kan onderhandelen. Israel wil escalatie koste wat kost.
Eerder bijzonder dat je mijn mening hierin niet deelt. Waarom steun je een barbaars land dat vooral bezig is met territoriale uitbreiding, genocide, apartheid. Ik weet dat de Israeliers zichzelf het verkozen volk vinden, maar jij bent geen Israelier dus waarom steun je dat soort waan-ideeën?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wauw, dat je dit je toetsenbord uit krijgt joh.
Dat was niet het punt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat de wapens illegaal rondgaan, zijn er geen cijfers, alleen schattingen op basis van incidenten
https://nos.nl/artikel/20(...)name-illegale-wapens
Er zit nog weer een wereld van ruimte tussen "meningen" en bijvoorbeeld "aanzetten tot haat" of "racisme".quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan erg opmerkelijk, want als ik jou confronteer met dingen die je hier eerder hebt gezegd of posts die je liked mbt een bepaald onderwerp, dan zijn die vaak binnen vijf minuten weg, worden genote en ook heb ik begrepen dat er hierover wordt geklaagd. Dit heeft mij zelfs bijna een permban opgeleverd.
Op louter onzin reageer ik niet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je kon er dus geen speld tussenin krijgen
Dat doe ik dan ook niet. Wel zien we dat velen nogal snel dingen zo bestempelen. Kritiek op migranten of de Islam wordt al snel zo geframed, dat is het echter niet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zit nog weer een wereld van ruimte tussen "meningen" en bijvoorbeeld "aanzetten tot haat" of "racisme".
Een mening moet kunnen, daarvoor hebben we vrijheid van meningsuiting.
Maar dat is niet onbeperkt.
Net zo min als kritiek op Israël per definitie wijst op antisemitisme.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet. Wel zien we dat velen nogal snel dingen zo bestempelen. Kritiek op migranten of de Islam wordt al snel zo geframed, dat is het echter niet.
Staat het antwoord je niet aan?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat was niet het punt.
Ik vroeg hoeveel school shootings er waren en dan kom je met een politiechef die zich zorgen maakt.
Maar goed, dit onderwerp had ik al gedropt omdat het verder off-topic is.
Je geeft letterlijk geen antwoord. Je komt iedere keert met een afleidingsmanoeuvre.quote:
Merkwaardig.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:51 schreef StateOfMind het volgende:
De USS Geralt of Rivia Gerald Ford, die eerder al grote problemen had met de wc's, is recent blijkbaar getroffen door een grote brand in de Was ruimte, die blijkbaar pas na 30 uur geblust kon worden.
Bootje gaat nu tijdelijk naar Kreta.
https://www.ad.nl/buitenl(...)door-brand~afc3f8ba/
Epic Failure
Toen ie richting Venezuela ging had ie eigenlijk al in het dock moeten liggen voor een onderhoudsbeurt plus APK.
En daarna ging ie meteen door naar Iran.
Experts waren hier op tegen, terecht, zo blijkt nu.
Zonder toiletten kunnen ze het wel hernoemen tot de "Donald Dump".quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:51 schreef StateOfMind het volgende:
De USS Geralt of Rivia Gerald Ford, die eerder al grote problemen had met de wc's, is recent blijkbaar getroffen door een grote brand in de Was ruimte, die blijkbaar pas na 30 uur geblust kon worden.
Epic Failure
Toen ie richting Venezuela ging had ie eigenlijk al in het dock moeten liggen voor een onderhoudsbeurt plus APK.
Volgens mij is er geen grotere vliegdekschipdeskundige op de wereld dan Trump, dus dit lijkt me sterk.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:51 schreef StateOfMind het volgende:
Epic Failure
Behalve dan dat Israël één van de meest bekritiseerde landen ter wereld is en vrijwel alles wat ze doen ligt onder een vergrootglas. Hoe kan je met droge ogen beweren dat men geen kritiek op Israël mag hebben. Zeer vijandig tegenover Israël staan is vrijwel de norm aan de linkerkant van het politiek spectrum.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het probleem met Israël is dat, sinds de holocaust, niemand nog kritiek lijkt te mogen geven en ze daarmee een soort "cart blanche" hebben.
En ik heb het specifiek over Israël, niet de / alle joden.
Wat ze hebben gedaan in de Gazastrook en Iran kan je rustig tot oorlogsmisdaden rekenen.
Dat zal in bepaalde kringen niet zo populair zijn maar gezien de vrijheid van meningsuiting zeg ik het toch.
Pleit ik daarmee Iran of Hamas vrij? Zeker niet. Maar ook Israël heeft zich te gedragen. Op dit moment durft niemand dat land nog tot de orde te roepen en ben ik bang voor waar het eindigt.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Behalve dan dat Israël één van de meest bekritiseerde landen ter wereld is en vrijwel alles wat ze doen onder een vergrootglas ligt.
Omdat je dan direct in de "linkerkant van het politiek spectrum" wordt gedrukt.quote:Hoe kan je met droge ogen beweren dat men geen kritiek op Israël mag hebben.
Zie je wel.quote:Zeer vijandig tegenover Israël staan is vrijwel de norm aan de linkerkant van het politiek spectrum.
Iedereen mag kritiek geven op Israël dus ik snap je punt niet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze komen letterlijk overal mee weg momenteel.
[..]
Omdat je dan direct in de "linkerkant van het politiek spectrum" wordt gedrukt.
[..]
Zie je wel.
We zien met name dat velen erg gretig zijn om de geschiedenis en realiteit te verdraaien mbt Israël.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het probleem met Israël is dat, sinds de holocaust, niemand nog kritiek lijkt te mogen geven en ze daarmee een soort "cart blanche" hebben.
En ik heb het specifiek over Israël, niet de / alle joden.
Wat ze hebben gedaan in de Gazastrook en Iran kan je rustig tot oorlogsmisdaden rekenen.
Dat zal in bepaalde kringen niet zo populair zijn maar gezien de vrijheid van meningsuiting zeg ik het toch.
Pleit ik daarmee Iran of Hamas vrij? Zeker niet. Maar ook Israël heeft zich te gedragen. Op dit moment durft niemand dat land nog tot de orde te roepen en ben ik bang voor waar het eindigt.
Op Fok word je dan meteen weggezet als antisemiet en Israëlhater.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:59 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Iedereen mag kritiek geven op Israël dus ik snap je punt niet.
Ik heb ooit een rondleiding gehad in het (of een?) depot in Apeldoorn van de politie waar de in beslag genomen wapens worden bewaard en uiteindelijk vernietigd. Ik was geschokt over hoe veel en wat voor zieke zooi daar lag. Van bazooka's tot zelf in elkaar geknutselde martelwerktuigen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat de wapens illegaal rondgaan, zijn er geen cijfers, alleen schattingen op basis van incidenten
https://nos.nl/artikel/20(...)name-illegale-wapens
Een toename van 500%
[..]
En dat is alleen nog maar wat in beslag genomen wordt
Waarom doe je dat dan?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien met name dat velen erg gretig zijn om de geschiedenis en realiteit te verdraaien mbt Israël.
Ik doe dat juist niet. En waarom negeer je de rest van mijn post?quote:
Omdat de rest van je post een herhaling is van eerdere posts. Er stond niets nieuws meer in.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waarom negeer je de rest van mijn post?
Nee, omdat je geen inhoudelijke reactie hebt. Behalve mij betichten van waar jij en anderen zich zelf schuldig aan maken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat de rest van je post een herhaling is van eerdere posts. Er stond niets nieuws meer in.
Israël heeft wat mij betreft bestaansrecht.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien met name dat velen erg gretig zijn om de geschiedenis en realiteit te verdraaien mbt Israël.
Nog voor de oprichting van het land, dus toen Israël nog niet bestond maar er wel vele Joodse gemeenschappen waren in dit gebied, hadden deze te maken met systematisch en structureel geweld van Arabieren. Zo kwam ook de voorloper van het Israëlische leger tot stand (de Haganah).
Na de oprichting van Israël is het een aaneenschakeling van geweld en terreur geweest jegens het land. Talloze oorlogen die zijn gestart met als poging het land te vernietigen en die zijn gelukkig allemaal mislukt.
Toen kwam in 1979 het Iraanse regime aan de macht, dat heeft geworden Israël te willen ontmantelen en vernietigen en als land en hier ook van alles voor in het werk gesteld.
En dan komen er mensen, zoals jij nu ook hier doet, die eenzijdig wijzen naar Israël en selectief wijzen naar alles wat Israël doet. Daarmee neem je een positie in, je haaks staat op de feitelijke geschiedenis.
Als Israël wordt aangevallen en terugslaat en mensen problematiseren alleen dit laatste, dan ben je niet objectief. De pijnlijke realiteit is dan ook dat wat op de vorige pagina door een user is uitgesproken (dat Israël de tumor van deze regio zou zijn en vernietigd dient te worden) een sentiment is dat velen in meer of mindere mate delen. Daarom zien we vanuit de te verwachten contreien ook geen veroordeling van zo een schandalige uitspraak.
Misschien omdat iemand hier schrijft: "Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden". Kritiek is natuurlijk prima, maar velen schieten daarin een beetje door. Had je dat hier vijf jaren geleden geschreven dan had je gewoon een ban gekregen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op Fok word je dan meteen weggezet als antisemiet en Israëlhater.
Nee, omdat je langspeelplaat constant herhaalt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, omdat je geen inhoudelijke reactie hebt.
Waarom ben je dan niet in gegaan op mijn zetbaas verhaal in Iran wat je argument van een volgzaam Iran natuurlijk in een totaal ander daglicht zet. Een objectief verfieerbare vervelende realiteit wat natuurlijk een wat genuanceerder beeld geeft maar niet in je gewenste te verspreiden narratief over Iran past...quote:
Ik denk dat je daar nog steeds een ban voor kan krijgen maar daar ga ik niet over.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:10 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Misschien omdat iemand hier schrijft: "Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden". Kritiek is natuurlijk prima, maar velen schieten daarin een beetje door. Had je dat hier vijf jaren geleden geschreven dan had je gewoon een ban gekregen.
Wat is volgens jou de methode Netanyahu?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Israël heeft wat mij betreft bestaansrecht.
Maar ik geloof niet in de methode-Netanyahu.
Die zal de spiraal van haat en geweld alleen maar verhevigen.
Er zijn in die regio geen leiders meer die over hun schaduw van haat willen heenstappen.
Van welke kant dan ook.
En ongeacht wie er haat dan wel wordt gehaat.
Israël is niet de tumor van die regio.
Die hele regio is een tumor.
Helaas.
De huidige oorlog zal ook geen oplossing bieden.
Alleen maar een groeiende haat.
Dit zijn de feiten. Jij stelde dat ik de geschiedenis en realiteit zou verdraaien. Heb je daar ook voorbeelden van?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, omdat je je constant herhaalt.
bla bla bla, 1979, bla bla bla, Iran, bla
https://mycroft.fok.nl/index.php?query=1979&posted_by=HowardRoark
Ik blijf niet reageren op hetzelfde.
Dat klopt, dat plaatste ik ook niet. Je reageerde wel op mijn post daarentegen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op louter onzin reageer ik niet.
Natuurlijk is dat niet grappig dat bijvoorbeeld mocromaffia makkelijk aan de wapens komen. Maar de oplossing van sommigen is dan om iedereen maar een wapen te geven.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Staat het antwoord je niet aan?
Mijn punt is we lachten Amerika terecht uit om hun vele wapens.
Maar ondertussen hoeven we dat niet te doen aangezien het in de hele EU de spuigaten uitloopt.
En kan best zijn dat daar donkere krachten achter zitten zoals proxys uit Iran.
De toename van jeugdbendes die met automatische wapens rondlopen is niet grappig ofzo.
Of je dat nou leuk vind of niet .
Je hebt een heel eenzijdige kijk op de zaken, nuance is vrijwel afwezig en kritiek op Israël staat voor jou gelijk aan antisemitisme.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn de feiten. Jij stelde dat ik de geschiedenis en realiteit zou verdraaien. Heb je daar ook voorbeelden van?
Hoe kun je nu haaks op de geschiedenis staan wanneer je alleen maar wijst naar iets wat Israël fout doet? Dit is nou juist wat er misgaat bij pro-Israël mensen: alles wat Israël fout doet wegwuiven door naar het verleden of naar anderen te wijzen. Terwijl iets op zichzelf ook al gewoon fout kan zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
En dan komen er mensen, zoals jij nu ook hier doet, die eenzijdig wijzen naar Israël en selectief wijzen naar alles wat Israël doet. Daarmee neem je een positie in, je haaks staat op de feitelijke geschiedenis.
Maar waarom veroordeel je 7 oktober? Hoe moet Israel volgens jou dan aangepakt worden? Ik zie zelf het liefst een volledig isolement van Israel tot ze hun terroristen in Den Haag afleveren. Maar dat is blijkbaar politiek niet haalbaar, om Israel zich aan verdragen te laten houden. Dankzij de Amerikaanse steun is het Israelische regime door middel van een conventionele oorlog ook niet te wippen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt een heel eenzijdige kijk op de zaken, nuance is vrijwel afwezig en kritiek op Israël staat voor jou gelijk aan antisemitisme.
Zonder twijfel heeft Israël en de joden het niet makkelijk gehad, de aanslag van 7 oktober veroordeel ik ook.
Maar de reactie van Israël is buiten iedere proportie, ze hebben sindsdien vele tienduizenden doden op hun geweten, ook kinderen, honderdduizenden dakloos gemaakt en er lijkt geen enkele rem meer te zitten op hun vernietiging- en expansiedrift. Er zijn ook door Israël oorlogsmisdaden gepleegd en ze worden nog gepleegd.
En dan krijgen we straks vast weer het stukje proza over 1979.
Stoppen met het koloniseren op de Westelijke Jordaanoever zou al een begin zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de methode Netanyahu?
Er is in deze regio met name een grote oorzaak van de ellende, en dat speelt ook in de haat jegens Israël een rol. Dat is moslimfundamentalisme. Als er niet de claim zou zijn vanuit de Islam op dit gebied, dan was er geen conflict. Het Iraanse regime bijvoorbeeld, bekijkt dit conflict ook vanuit een diep religieus perspectief. Juist daarom wil men Israël vernietigen.
[..]
Omdat dat overduidelijk terrorisme was.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom veroordeel je 7 oktober?
Daarom zeg ik, ze hebben een cart blanche, onaantastbaar, niemand legt ze nog een strobreed in de weg want alle kritiek of weerstand wordt weggezet als "antisemitisme".quote:Hoe moet Israel volgens jou dan aangepakt worden? Ik zie zelf het liefst een volledig isolement van Israel tot ze hun terroristen in Den Haag afleveren. Maar dat is blijkbaar politiek niet haalbaar, om Israel zich aan verdragen te laten houden. Dankzij de Amerikaanse steun is het Israelische regime door middel van een conventionele oorlog ook niet te wippen.
Dan rest toch eenzelfde soort terrorisme gebruiken als wat Israel op veel grotere schaal zelf gebruikt.
Dat laatste zet overigens geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat dat overduidelijk terrorisme was.
Dat hoeft geen land te pikken.
[..]
Daarom zeg ik, ze hebben een cart blanche, onaantastbaar, niemand legt ze nog een strobreed in de weg want alle kritiek of weerstand wordt weggezet als "antisemitisme".
In de multipolaire wereld heeft Europa daarnaast effectieve en relatief goedkope moderne wapens nodig en die komen vooral uit Israel. Evenals we olie en gas kopen van landen waar we eigenlijk liever geen handel mee zouden doen, geldt hetzelfde voor Israel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ze hebben een cart blanche, onaantastbaar, niemand legt ze nog een strobreed in de weg want alle kritiek of weerstand wordt weggezet als "antisemitisme".
Nee, aangezien Israël niet de aanstichter van dit conflict is en eigenlijk alleen reageert op gevaar of pogingen het land of diens bewoners te schaden, is het raar om juist daar te beginnen. Maar deze discussie is zinloos, ook jij hebt in het verleden het terreur van Hamas bijvoorbeeld al 'begrijpelijk' genoemd en het antisemitisme dat er in het Midden-Oosten heerst opgehangen aan Israël zelf. Hoe wil je dan nog een serieuze discussie kunnen voeren?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe kun je nu haaks op de geschiedenis staan wanneer je alleen maar wijst naar iets wat Israël fout doet? Dit is nou juist wat er misgaat bij pro-Israël mensen: alles wat Israël fout doet wegwuiven door naar het verleden of naar anderen te wijzen. Terwijl iets op zichzelf ook al gewoon fout kan zijn.
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Stoppen met het koloniseren op de Westelijke Jordaanoever zou al een begin zijn.
De Palestijnse Autoriteit serieus nemen en gesprekken beginnen.
W.b. het diep religieuze perspectief van welke regering of partij dan ook: ga de motieven van de Israëlische regering eens bekijken. Daarbij worden politieke en religieuze opvattingen en doelstellingen ook met elkaar verweven, en vaak niet op een frisse manier (hoewel jij daar wellicht heel anders over zal denken). Die zogenaamde 'diepe religieuze' perspectieven van welke gelovige politicus dan ook heeft de wereld al eeuwen- en eeuwenlang miljoenen oorlogen en doden opgeleverd. En daar doen al eeuwen- en eeuwenlang meerdere 'diep' religieus denkende leiders en landen aan mee. Niet alleen van moslimzijde.
Er zijn al vele gesprekken geweest. De Palestijnen zelf hebben tot op heden elke mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Stoppen met het koloniseren op de Westelijke Jordaanoever zou al een begin zijn.
De Palestijnse Autoriteit serieus nemen en gesprekken beginnen.
W.b. het diep religieuze perspectief van welke regering of partij dan ook: ga de motieven van de Israëlische regering eens bekijken. Daarbij worden politieke en religieuze opvattingen en doelstellingen ook met elkaar verweven, en vaak niet op een frisse manier (hoewel jij daar wellicht heel anders over zal denken). Die zogenaamde 'diepe religieuze' perspectieven van welke gelovige politicus dan ook heeft de wereld al eeuwen- en eeuwenlang miljoenen oorlogen en doden opgeleverd. En daar doen al eeuwen- en eeuwenlang meerdere 'diep' religieus denkende leiders en landen aan mee. Niet alleen van moslimzijde.
Welk gebied zou jij willen aanwijzen als Palestijnse staat?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn al vele gesprekken geweest. De Palestijnen zelf hebben tot op heden elke mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen.
Moeten ze maar niet elke keer stemmen op Bibi Netanyahu.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:28 schreef Swango het volgende:
[..]
Israel gaat gebukt onder terrorisme, dus nee.
Die kans hebben ze inmiddels wel verspeeld. De Palestijnen hebben zich de afgelopen 1,5 eeuw weten te onderscheiden in terrorisme, antisemitisme en de constante poging een ander land te willen vernietigen en alle Joden te verdrijven uit dit gebied.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welk gebied zou jij willen aanwijzen als Palestijnse staat?
Dat beweer ik niet. Jouw opmerking geeft aan dat ook jij Israël en het Jood zijn als één concept beschouwt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever?
Er zijn in het Midden-Oosten ook al ontzettend veel kogels afgeschoten en bommen gegooid.quote:[..]
Er zijn al vele gesprekken geweest. De Palestijnen zelf hebben tot op heden elke mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen.
Dat mogen ze prima. Moeten ze wel hun eigen land voor kopen ipv het met geweld te stelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever?
Volgens mij waren de Oslo Vredes akkoorden toch echt getekend door beide partijen. Tot premier van Israël Yithzak Rabin werd vermoord door een Israëlische extremist.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
Netanyahu is juist het resultaat van het Palestijnse terrorisme. Na de aanslag op Rabin in 1996 stond diens opvolger Peres flink voor op Netanyahu in de peilingen van de verkiezingen dat jaar, toen waren er een een aantal zeer heftige bomaanslagen die ervoor zorgde dat Netanyahu bleef stegen en uiteindelijk won. Zie ook:quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Moeten ze maar niet elke keer stemmen op Bibi Netanyahu.
In perspectief is Mark Rutte de paus vergeleken met Bibi.
quote:Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%.
Bron
Wellicht is handig om na het onderteken van zulke akkoorden niet met een reeks heftige bomaanslagen te komen, dit deden de Palestijnen echter wel. Na het ondertekenen van die akkoorden, volgende de meeste heftige aanslagen in tijden, die zorgde ervoor dat Netanyahu werd verkozen (zie ook bovenstaande post).quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat mogen ze prima. Moeten ze wel hun eigen land voor kopen ipv het met geweld te stelen.
[..]
Volgens mij waren de Oslo Vredes akkoorden toch echt getekend door beide partijen. Tot premier van Israël Yithzak Rabin werd vermoord door een Israëlische extremist.
Er is maar een agressor die op basis van neokolonistische ideen zoals een Groot Israel in samenspraak met partijen die Judea en Samaria en de wederkering van Jezus mensen kapot willen makenquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
Die kans hebben ze inmiddels wel verspeeld. De Palestijnen hebben zich de afgelopen 1,5 eeuw weten te onderscheiden in terrorisme, antisemitisme en de constante poging een ander land te willen vernietigen en alle Joden te verdrijven uit dit gebied.
Opnieuw negeer je de Oslo Vredes akkoorden. Ondertekend door beide partijen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
Er is deze verzameling van Arabieren uit de regio met een gefabriceerde nationaliteit identiteit, tot vijf keer toe een eigen staat aangeboden. Die is altijd afgewezen.
Goh wat een toeval. Bibi die ook nog deze terroristen financieel ondersteunde. Zeker ook om de PLO van Arafat te verdrijven.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Netanyahu is juist het resultaat van het Palestijnse terrorisme. Na de aanslag op Rabin in 1996 stond diens opvolger Peres flink voor op Netanyahu in de peilingen van de verkiezingen dat jaar, toen waren er een een aantal zeer heftige bomaanslagen die ervoor zorgde dat Netanyahu bleef stegen en uiteindelijk won. Zie ook:
[..]
Mag ik wel onderscheid maken tussen Netanyahu en normale Israeliers net zoals ik onderscheid mag maken tussen normale Palestijnen en Hamas.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht is handig om na het onderteken van zulke akkoorden niet met een reeks heftige bomaanslagen te komen, dit deden de Palestijnen echter wel. Na het ondertekenen van die akkoorden, volgende de meeste heftige aanslagen in tijden, die zorgde ervoor dat Netanyahu werd verkozen (zie ook bovenstaande post).
De Palestijnen zijn nog altijd de aanstichter, als zij de wapens neerleggen is er vrede. Verder valt het mij wederom op dat inhoudelijk eigenlijk niet reageert op wat ik in mijn post allemaal benoem.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel lekker makkelijk als alleen de aanstichter van vele vele jaren geleden de schuld krijgt voor alles wat daarna gebeurt. Ongeacht of je zelf dan niet daarna de dominante partij bent en genoeg foute dingen doet. Dat mag want je was niet de aanstichter.
Heerlijk.
Is USA dan ook eigenlijk niet de foute partij in Iran aangezien ze de democratie hebben omgeworpen in 1953? Of bestaat grijs dan nog wel? Hmm hmm
Dat doet men ook. Huizen worden gewoon gekocht op de Westelijke Jordaanoever. Die worden niet gratis weggegeven of zo.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat mogen ze prima. Moeten ze wel hun eigen land voor kopen ipv het met geweld te stelen.
[..]
Volgens mij waren de Oslo Vredes akkoorden toch echt getekend door beide partijen. Tot premier van Israël Yithzak Rabin werd vermoord door een Israëlische extremist.
Nee, de enige agressor in dit conflict zijn de Palestijnen. En 'Groot Israël' is niets meer dan een complottheorie.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er is maar een agressor die op basis van neokolonistische ideen zoals een Groot Israel in samenspraak met partijen die Judea en Samaria en de wederkering van Jezus mensen kapot willen maken
[..]
Nee hoor, Netanyahu heeft niet financieel terroristen ondersteunt en zeker niet in de jaren 1990.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Goh wat een toeval. Bibi die ook nog deze terroristen financieel ondersteunde. Zeker ook om de PLO van Arafat te verdrijven.
Voor een duurzame vrede heb je twee partijen nodig. Palestijnen kunnen wel hun wapens gaan neerleggen maar niets duidt erop dat Israel dan stopt met hun onderdrukking en hun ongebreidelde kolonialisme (zie ook wat er in Westelijk Jordaanoever gebeurt en de eerste kolonisten zijn er al in Gaza.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn nog altijd de aanstichter, als zij de wapens neerleggen is er vrede. Verder valt het mij wederom op dat inhoudelijk eigenlijk niet reageert op wat ik in mijn post allemaal benoem.
De pijnlijke realiteit is dat er weinig niet geradicaliseerde Palestijnen zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Mag ik wel onderscheid maken tussen Netanyahu en normale Israeliers net zoals ik onderscheid mag maken tussen normale Palestijnen en Hamas.
Uiteindelijk zitten er vele terroristen in dat gebied. Die arme mensen het met de dood laten bekopen
Even iets heel anders: waar ligt voor jou de grens van wat Israël mag doen qua militaire acties?quote:
En daarna switchten de Israëlische kiezers weer naar Barak. Die, ondanks de aanslagen, toch weer wilde praten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Netanyahu is juist het resultaat van het Palestijnse terrorisme. Na de aanslag op Rabin in 1996 stond diens opvolger Peres flink voor op Netanyahu in de peilingen van de verkiezingen dat jaar, toen waren er een een aantal zeer heftige bomaanslagen die ervoor zorgde dat Netanyahu bleef stegen en uiteindelijk won. Zie ook:
[..]
Inmiddels is de kans voor een eigen staat wel klaar, maar dat komt niet door Israël zelf. Israël kreeg na de Zesdaagse Oorlog de controle over twee gebieden waarvan de vorige eigenaren (Egypte & Jordanië) deze niet meer terugwilden. Toen is er meermaals de poging gedaan voor een tweestatenoplossing. Israël had met name in de jaren 1980 en 1990 een hele grote vredesbeweging. Elk voorstellen is afgewezen door de Palestijnen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor een duurzame vrede heb je twee partijen nodig. Palestijnen kunnen wel hun wapens gaan neerleggen maar niets duidt erop dat Israel dan stopt met hun onderdrukking en hun ongebreidelde kolonialisme (zie ook wat er in Westelijk Jordaanoever gebeurt en de eerste kolonisten zijn er al in Gaza.
Dat weet je zelf allemaal best maar goed dat past dan weer niet in je narratief.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cheroetquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, de enige agressor in dit conflict zijn de Palestijnen. En 'Groot Israël' is niets meer dan een complottheorie.
https://www.npr.org/secti(...)ve-millions-to-hamasquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, Netanyahu heeft niet financieel terroristen ondersteunt en zeker niet in de jaren 1990.
Het probleem is met name geweest dat er nooit enige oprechte wil was voor een tweestatenoplossing. Zelfs een Arafat zag een tweestatenoplossing slechts als een 'tijdelijke' opstap naar de totale vernietiging van Israël.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En daarna switchten de Israëlische kiezers weer naar Barak. Die, ondanks de aanslagen, toch weer wilde praten.
Barak en Arafat hebben het daarna helaas niet zo slim 'gespeeld'. Ook door slecht overleg met hun achterban.
Daarna is de gehele regio aan de goden haters overgeleverd geraakt. Met een spiraal van geweld. Ook nog eens met zinloze bijdragen als gevolg van 9/11. Die eveneens niets hebben opgelost.
Dat is mijn voornaamste punt tegen de huidige oorlog: het lost niets op. Het voegt alleen wat toe aan die spiraal.
De huidige oorlog lost natuurlijk wel wat op. In deze regio begrijpt men alleen maar spierballentaal. En de militaire capaciteit van het Iraanse regime elimineren en tevens de manieren hoe men het regime financiert (zoals via olie) zorgt ervoor dat terreurgroeperingen zoals Hamas en Hezbollah (getraind en gefinancierd) door het Iraanse regime. Minder kwaad kunnen doen. Om hier natuurlijk nog maar te zwijgen over de ballistische raketten en kernwapens waar het regime aan werkte.quote:Our basic aim is to liberate the land from the Mediterranean Seas to the Jordan River.... The Palestinian revolution's basic concern is the uprooting of the Zionist entity from our land and liberating it. — Yasser Arafat, 1970
The PLO has complex, often contradictory attitudes to peace with Israel. Officially, the PLO accepted Israel's right to exist in peace, which was the first of the PLO's obligations under the Oslo Accords. In Yasser Arafat's 9 September 1993 letter to Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin, as part of the first Oslo Accord, Arafat stated that
"The PLO recognizes the right of the State of Israel to exist in peace and security." These remarks from Arafat were seen as a shift from one of the PLO's previous primary aims—the destruction of Israel.
However, during the 1990s and 2000s the PLO leadership has stated that it considered any peace with Israel was to be temporary until the dream of Israel's destruction could be realized.
Bron
O, zeker.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het probleem is met name geweest dat er nooit enige oprechte wil was voor een tweestatenoplossing. Zelfs een Arafat zag een tweestatenoplossing slechts als een 'tijdelijke' opstap naar de totale vernietiging van Israël.
[..]
De huidige oorlog lost natuurlijk wel wat op. In deze regio begrijpt men alleen maar spierballentaal. En de militaire capaciteit van het Iraanse regime elimineren en tevens de manieren hoe men het regime financiert (zoals via olie) zorgt ervoor dat terreurgroeperingen zoals Hamas en Hezbollah (getraind en gefinancierd) door het Iraanse regime. Minder kwaad kunnen doen. Om hier natuurlijk nog maar te zwijgen over de ballistische raketten en kernwapens waar het regime aan werkte.
Dat is niet in de jaren 1990, dit is in de jaren 2010 geweest waar Qatar geld gaf aan Hamas, wat lange tijd is toegestaan door Israël in de hoop dat meer welvaart in de Gazastrook voor minder drang voor terreur zou zorgen. Zie ook:quote:
Dit wordt ook nogmaals benoemd in een van de links die je hier zelf deelt:quote:Yossi Kuperwasser, an Israeli intelligence and security expert, said that Qatari's support for Hamas could help deter the group from war by improving life in Gaza. Kuperwasser stated in 2015:
"We believe that better conditions in Gaza would lessen the incentive of Hamas and the population to go again to a war. So in a way, it is helping the deterrence. But the purpose is to improve the conditions of the people of Gaza and enable them to live a respectable life."
Bron
Kortom, dit is iets compleet anders dan Netanyahu die eigenhandig terroristen financieel ondersteund heeft (zoals jij claimde).quote:Yossi Kuperwasser, former head of research for Israel's military intelligence, says that there's one good reason Israel is helping Qatar help Gaza.
"Nobody else is ready to help but Qatar," he says.
Kuperwasser says that because Hamas is not only a militia but also the de facto government, improving life in Gaza could deter Hamas from war.
"We believe that better conditions in Gaza would lessen the incentive of Hamas and the population to go again to a war," he says. "So in a way, it is helping the deterrence. But the purpose is to improve the conditions of the people of Gaza and enable them to live a respectable life."
A Hamas spokesman said Israel is facilitating Qatar mainly to deflect criticism over the war destruction and the continued restrictions on materials going into Gaza.
Hoe bedoel je? De hele regio moet dat toch pikken als het van Israelische kant komt?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat dat overduidelijk terrorisme was.
Dat hoeft geen land te pikken.
Mijn punt was we kunnen wel smullend doen en lachen om de Amerikanen met hun wapens, maar ondertussen loopt het in de EU de spuigaten uit en zullen er veel meer schietpartijen komen als de lijn niet gebroken wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet grappig dat bijvoorbeeld mocromaffia makkelijk aan de wapens komen. Maar de oplossing van sommigen is dan om iedereen maar een wapen te geven.
Dat is nog minder grappig...
Is dat zo? In Nazi-Duitsland zat ook nogal wat haat en antisemitisme, die hebben ook kunnen de-radicaliseren. Waarom zou dat hier anders zijn?quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
O, zeker.
Ze zullen tijdelijk minder kwaad kunnen doen.
Maar in een regio vol haat neemt de haat niet af vanwege zogenaamde spierballentaal.
Die terroristische organisaties gaan daarna de tijd nemen om zich te versterken en om op andere manieren zich te laten sponsoren. Zoals ongetwijfeld nu ook al gebeurt.
En dan kan het feest weer opnieuw beginnen.
Oorlogen hebben nog nooit iets opgelost.
Behalve eventuele overbevolking.
Dat noem ik dan ook geen kritiek.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:10 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Misschien omdat iemand hier schrijft: "Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden". Kritiek is natuurlijk prima, maar velen schieten daarin een beetje door. Had je dat hier vijf jaren geleden geschreven dan had je gewoon een ban gekregen.
Dus wij zijn de oorlog tegen Duitsland gestart vanwege dat doel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dat zo? In Nazi-Duitsland zat ook nogal wat haat en antisemitisme, die hebben ook kunnen de-radicaliseren. Waarom zou dat hier anders zijn?
Dit is toch exact wat partijen zoals de Palestijnen en het Iraanse regime willen met Israël? Zij willen Israël vernietigen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus wij zijn de oorlog tegen Duitsland gestart vanwege dat doel.
Het is niet zo dat Duitsland de oorlog is gestart om een groot deel van Europa in te nemen, en vervolgens de geallieerden dat hebben terug gedraaid.
Oorlogen moet je voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dat zo? In Nazi-Duitsland zat ook nogal wat haat en antisemitisme, die hebben ook kunnen de-radicaliseren. Waarom zou dat hier anders zijn?
Oorlogen hebben ook wel degelijk iets opgelost. Een oorlog heeft ons (Nederland) mede de onafhankelijkheid gegeven en via oorlog hebben de geallieerden Nazi-Duitsland verslagen.
Ja leuke spin. Hun eerste woordjes als baby zijn dan ook "Allahu Akhbar"quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De pijnlijke realiteit is dat er weinig niet geradicaliseerde Palestijnen zijn.
Deze worden vaak vanaf jonge leeftijd al geïndoctrineerd met een ongezonde haat jegens Joden, op zo een manier dat 10 of 11-jarige sterven als martelaar voor de vermeende 'Allah', terwijl men een paar Joden doodsteekt als een nobel streven ziet. Daar zijn vele videos van. Zoals ik al aangaf is er ook nooit een vredesbeweging geweest in de Palestijnse samenleving.
Dat is geen spin, het betreft de realiteit.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja leuke spin. Hun eerste woordjes als baby zijn dan ook "Allahu Akhbar"
Soms moet je gewoon oorlogen voeren, zo werkt de hele wereld nu eenmaal. Anders krijgen mensen zoals het Iraanse regime of de Russen wat men wil en daar wordt de wereld geen betere plek van.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Oorlogen moet je voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.
WO2 had voorkomen kunnen worden.
WO2 was een gevolg van WO1.
WO1 was volkomen zinloos.
Maar Duitsland kreeg van alles de schuld. Gevolg: woede, frustratie, haat. Gevolg: Hitler, nationaal-socialisme, Jodenhaat, WO2.
Ga maar eens in Margraten, Normandië of Mauthausen kijken hoe zinvol WO2 was.
Oorlogen zijn afschuwelijk, ze zijn zinloos, ze zijn een belediging voor het mensdom en ieder mens dat oorlogen propageert heeft een hekel aan de eigen soort.
Dat is mijn mening en die deel ik.
(Dit is geen citaat uit een Asterix, maar uit een Kuifje. Dit terzijde, voor eventueel geïnteresseerden.)
Gevolgd door een willekeurig Memri TV filmpje als bewijsquote:Op woensdag 18 maart 2026 12:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja leuke spin. Hun eerste woordjes als baby zijn dan ook "Allahu Akhbar"
Israel is een land dat de bevolking indoctrineert met haat van jonge leeftijd. Israel is ook een land dat in het buitenland soldaten ronselt voor de strijd. Zie bijvoorbeeld hoe Nederlandse jongeren worden gelokt om terrorrisme te plegen voor IDF. Daarvoor heeft Israel allemaal van die padvindersclubs die dan beïnvloedbare jongeren tot emigratie proberen aan te zetten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oorlogen hebben ook wel degelijk iets opgelost. Een oorlog heeft ons (Nederland) mede de onafhankelijkheid gegeven en via oorlog hebben de geallieerden Nazi-Duitsland verslagen.
Iran begon de oorlog tegen Irak niet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[...]
Soms moet je gewoon oorlogen voeren, zo werkt de hele wereld nu eenmaal. Anders krijgen mensen zoals het Iraanse regime of de Russen wat men wil en daar wordt de wereld geen betere plek van.
Vanuit je eigen bron:quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:06 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is niet in de jaren 1990, dit is in de jaren 2010 geweest waar Qatar geld gaf aan Hamas, wat lange tijd is toegestaan door Israël in de hoop dat meer welvaart in de Gazastrook voor minder drang voor terreur zou zorgen. Zie ook:
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_support_for_Hamasquote:Israeli Brigadier General Yitzhak Segev, who served as the Israeli military governor in Gaza during the early 1980s, admitted to providing financial assistance to Mujama al-Islamiya, the precursor of Hamas, on the instruction of the Israeli authorities.
Van de NYTquote:Op woensdag 18 maart 2026 12:06 schreef HowardRoark het volgende:
Kortom, dit is iets compleet anders dan Netanyahu die eigenhandig terroristen financieel ondersteund heeft (zoals jij claimde).
quote:During a 2018 cabinet meeting, Mr. Netanyahu’s aides presented a new plan: Every month, the Qatari government would make millions of dollars in cash payments directly to people in Gaza as part of a cease-fire agreement with Hamas.
Shin Bet, the country’s domestic security service, would monitor the list of recipients to try to ensure that members of Hamas’s military wing would not directly benefit.
Despite those assurances, dissent boiled over. Mr. Lieberman saw the plan as a capitulation and resigned in November 2018. He publicly accused Mr. Netanyahu of “buying short-term peace at the price of serious damage to long-term national security.” In the years that followed, Mr. Lieberman would become one of Mr. Netanyahu’s fiercest critics.
During an interview last month in his office, Mr. Lieberman said the decisions in 2018 directly led to the Oct. 7 attacks.
“For Netanyahu, there is only one thing that is really important: to be in power at any cost,” he said. “To stay in power, he preferred to pay for tranquillity.”
Suitcases filled with cash soon began crossing the border into Gaza.
Each month, Israeli security officials met Mohammed al-Emadi, a Qatari diplomat, at the border between Israel and Jordan. From there, they drove him to the Kerem Shalom border crossing and into Gaza.
At first, Mr. Emadi brought with him $15 million to distribute, with $100 handed out at designated locations to each family approved by the Israeli government, according to former Israeli and American officials.
Image
Mohammed el Emadi, a Qatari diplomat, left, and Hamas’s security chief Tawfiq Abu Naim, second left, during a visit in Gaza City in 2019.Credit...Mohammed Abed/Agence France-Presse — Getty Images
The funds were intended to pay salaries and other expenses, but one senior Western diplomat who was based in Israel until last year said that Western governments had long assessed that Hamas was skimming from the cash disbursements.
“Money is fungible,” said Chip Usher, a senior Middle East analyst at the C.I.A. until his retirement this year. “Anything that Hamas didn’t have to use out of its own budget freed up money for other things.”
Naftali Bennett, who was Israel’s education minister in 2018 when the payments began and later became the defense minister, was among members of Mr. Netanyahu’s government who criticized the payments. He called them “protection money.”
And yet, when Mr. Bennett began his one-year stint as prime minister in June 2021, he continued the policy. By then, Qatar was spending roughly $30 million a month in Gaza.
Mr. Bennett and his aides, though, decided that the cash disbursements were a monthly embarrassment for his government. During meetings with security officials, Mr. Barnea, the Mossad chief, expressed opposition to continuing the payments — certain that some of the money was being diverted to Hamas’s military activities.
For their part, Qatari officials wanted a more stable, reliable way to get money to Gaza for the long-term.
All sides reached a compromise: United Nations agencies would distribute the Qatari money rather than Mr. Emadi. Some of the money went directly to buy fuel for the power plant in Gaza.
Mr. Hulata, the national security adviser to Mr. Bennett, recalls the tension: Israel was blessing these Qatari payments, even as Mossad intelligence assessments concluded that Qatar was using other channels to secretly finance Hamas’s military arm.
It was hard to stop these military payments, he said, when Israel had become so reliant on Qatar.
Yossi Cohen, who managed the Qatari file for many years as the Mossad chief, came to question Israel’s policy toward the Gaza money. During his final year running the spy service, he believed there was little oversight over where the money was going.
In June 2021, Mr. Cohen gave his first public speech after retiring from the spy service. He said that the Qatari money to the Gaza Strip had gotten “out of control.”
quote:During his meetings in September with the Qatari officials, according to several people familiar with the secret discussions, the Mossad chief, David Barnea, was asked a question that had not been on the agenda: Did Israel want the payments to continue?
Mr. Netanyahu’s government had recently decided to continue the policy, so Mr. Barnea said yes. The Israeli government still welcomed the money from Doha
Misschien geen directe link dat het geld Israelisch was en naar Hamas ging. Maar zeker wel politieke steun, steun met lobby's in Washington DC om Qatar niet te dwingen te stoppen en zelfs een link met 7 october.quote:As far back as December 2012, Mr. Netanyahu told the prominent Israeli journalist Dan Margalit that it was important to keep Hamas strong, as a counterweight to the Palestinian Authority in the West Bank. Mr. Margalit, in an interview, said that Mr. Netanyahu told him that having two strong rivals, including Hamas, would lessen pressure on him to negotiate toward a Palestinian state.
Bron?quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is geen spin, het betreft de realiteit.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gewoon omdat jij net als mij als simpel 'goymens' niet genoeg Ashkenazi DNA hebt voor het IQ om zulke argumenten te begrijpen.
Het valt op dat jouw posts niet over het conflict in het Midden-Oosten gaan maar met name over het Jodendom/Joden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:26 schreef Since2003 het volgende:
Je mag in het westen letterlijk elk collectief op de schop nemen maar God verhoedde dat je 'de Joden' bekritiseerd of die ene specifieke extremistische stroming binnen het Jodendom, een specifieke tak van de grote 'Jodenboom' die werkelijk geen fuck geeft om niet Joden. Genoeg historisch bewijs dat die tak niet schroomt om zelfs de andere takken aan de eigen 'Jodenboom' samen met de rest van het bos te zuiveren met 'niet aangestoken' bosbranden.
"Shut up, you're a bunch of antisemenites!!"
Ik blijf erbij. De 'dood' van Jeffrey Epstein was een Franz Ferdinand momentje.
Potver, wat een 'tantoe slecht' plot man.
Quote dan het hele stuk:quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vanuit je eigen bron:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_support_for_Hamas
https://www.mmegi.bw/ampArticle/110490
Je dacht, ach, ik laat die laatste zin gewoon weg? Geld voor moskeeën, really?quote:Israeli Brigadier General Yitzhak Segev, who served as the Israeli military governor in Gaza during the early 1980s, admitted to providing financial assistance to Mujama al-Islamiya, the precursor of Hamas, on the instruction of the Israeli authorities. In March 1981, Segev told The New York Times that "the Israeli Government gave me a budget and the military government gives to the mosques."
Dit gaat toch over geld vanuit Qatar. Dat benadrukt dus wat ik al aangaf.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Van de NYT
[..]
[..]
[..]
Misschien geen directe link dat het geld Israelisch was en naar Hamas ging. Maar zeker wel politieke steun, steun met lobby's in Washington DC om Qatar niet te dwingen te stoppen en zelfs een link met 7 october.
De pijnlijke realiteit is dat mensen wanneer hun huizen worden plat gegooid omdat Israël overal Hamas strijders zegt te zien nu ook niet deze agressor als bevrijders zullen zien waardoor deze extreme over reactie van Israël alleen maar meer radicale mensen voort zal brengen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen om zelf een geschifte tweet te plaatsen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:41 schreef alternatif het volgende:
kan dat gejank in deze topic ophouden AUB !!!
ik kom hier voor de gekke tweets
ik hoor er is een olieveld opgeblazen
Er zijn talloze van zulke videos. Duitse televisie had in 2014 nog een hele reportage over wat er gaande is in Palestijnse scholen en hier zijn in Nederland zelfs kamervragen over geweest.quote:
Ah, het hard aanpakken van terreur leidt tot meer terreur. Right right.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De pijnlijke realiteit is dat mensen wanneer hun huizen worden plat gegooid omdat Israël overal Hamas strijders zegt te zien nu ook niet deze agressor als bevrijders zullen zien waardoor deze extreme over reactie van Israël alleen maar meer radicale mensen voort zal brengen.
Datzelfde meer radicale mensen vormen voorzie ik helaas ook als meest waarschijnlijke uitkomst van de huidige aanval van Israël en de VS op Iran..
Vrouwen…quote:.De oplossing is heel simpel. Mik de US en Israëlische ambassadeurs en diplomaten het land uit en vrije doorgang is toegezegd.
Daarna de handel overzetten op de Euro of Chinese munt (lijkt me sowieso verstandig, want aan de dollar vasthouden slaat nergens op). Zo simpel kan het zijn. Aan Israël hebben we toch niets, aan de VS tegenwoordig ook niet meer want tarieven. Ze hebben ons harder nodig dan wij hun![]()
Heb jij dan voor het publiek wat voorbeelden uit de afgelopen eeuw waarbij door een staat het hard aanpakken van terreur tot het stoppen van terreur geleid heeft?quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, het hard aanpakken van terreur leidt tot meer terreur. Right right.
Is de Amerikaanse marine dus al decennia tankers daar aan het escorteren?quote:Begin tachtiger jaren was ik scheepswerktuigkundige bij Shell en voer ik op en neer tussen de Golf en Kenia met 40.000 ton vliegtuigbenzine onder m'n kont op de terugweg uit de golf. De Straat gingen we 'snachts door, in konvooi, begeleid door Amerikaanse oorlogsschepen. Alle schepen waren geblindeerd, geen dekverlichting, zelfs geen navigatieverlichting. Alleen de Shell tankers voeren met volle dekverlichting en zelfs grote schijnwerpers op de bekende rode schoorsteen met aan weerszijden de bekende gele schelp.... Blijkbaar had Shell een overeenkomst met beide partijen, Irak en Iran, om haar schepen ongemoeid te laten. Maar dat is ons nooit openlijk verteld. Leerlingen en meevarende echtgenotes van officieren moesten van boord en we kregen dubbele gage. Er is ons nooit iets overkomen, maar 'snachts hoorden we over de radio de verzoeken om hulp van getroffen schepen en we zagen ze branden... Overdag zagen we geblakerde tankers met enorme gaten waar de raketten doel getroffen hadden.
Wij pakken terrorisme hier in het Westen toch ook aan met geweld (politie) en interventie (inlichtingendiensten)?quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb jij dan voor het publiek wat voorbeelden uit de afgelopen eeuw waarbij door een staat het hard aanpakken van terreur tot het stoppen van terreur geleid heeft?
quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn talloze van zulke videos. Duitse televisie had in 2014 nog een hele reportage over wat er gaande is in Palestijnse scholen en hier zijn in Nederland zelfs kamervragen over geweest.
[..]
Ah, het hard aanpakken van terreur leidt tot meer terreur. Right right.
Hoe zou het moslimfundamentalisme dan moeten worden aangepakt? Ik ben benieuwd naar suggesties ..
En vind jij überhaupt dat zulke mensen enige zelfbeschikking hebben of zijn dit slechts 'nobele wilden' die op dierlijke manieren instinctief reageren op externe factoren? Wat deze toon heeft het wel. Dit zou je immers nooit zeggen over Westerse mensen.
De Palestijnen bestaan als volk dan ook helemaal niet historisch gezien, maar zijn zich een volk gaan noemen juist om zich te verzetten tegen de Joden. De Palestijnen zijn dus eerder een verzetsbeweging te noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze worden vaak vanaf jonge leeftijd al geïndoctrineerd met een ongezonde haat jegens Joden, op zo een manier dat 10 of 11-jarige sterven als martelaar voor de vermeende 'Allah', terwijl men een paar Joden doodsteekt als een nobel streven ziet. Daar zijn vele videos van. Zoals ik al aangaf is er ook nooit een vredesbeweging geweest in de Palestijnse samenleving.
Nog niet eens over het collectief "De Joden". Joden moeten gewoon lekker Jood kunnen zijn. Ik heb het over Zionisten en her en der wat frankisten. Ik schaar ze ook wel onder 'Epstein regime'. Onderdeel van die verwoestende tak waar ik het over had. Toegegeven, Ik als Nederlander betwist de 'noodzaak' van de staat Israel in haar huidige vorm. Maar wanneer ik hypothetisch wel wat van zou vinden, van 'Joden' of het 'Jodendom' zoals veel mensen ook wat van Moslims, Islam of Christenen en het Christendom vinden dan is de enige reflex "Shut up! You're an anti-semenite! That's what Hitler said" en dat geframe is echt hopeloos aan kracht aan het verliezen deze dagen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het valt op dat jouw posts niet over het conflict in het Midden-Oosten gaan maar met name over het Jodendom/Joden.
[..]
Quote dan het hele stuk:
[..]
Je dacht, ach, ik laat die laatste zin gewoon weg? Geld voor moskeeën, really?
[..]
Dit gaat toch over geld vanuit Qatar. Dat benadrukt dus wat ik al aangaf.
Volgens mij was dat de tankeroorlog tijdens de Iran-Irakoorlog in de jaren 80.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze reactie op nu.nl vind ik ook interessant.
[..]
Is de Amerikaanse marine dus al decennia tankers daar aan het escorteren?
Nee, je had het wel degelijk over Joden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:15 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Nog niet eens over het collectief "De Joden". Joden moeten gewoon lekker Jood kunnen zijn. Ik heb het over Zionisten en her en der wat frankisten. Ik schaar ze ook wel onder 'Epstein regime'. Onderdeel van die verwoestende tak waar ik het over had. Toegegeven, Ik als Nederlander betwist de 'noodzaak' van de staat Israel in haar huidige vorm. Maar wanneer ik hypothetisch wel wat van zou vinden, van 'Joden' of het 'Jodendom' zoals veel mensen ook wat van Moslims, Islam of Christenen en het Christendom vinden dan is de enige reflex "Shut up! You're an anti-semenite! That's what Hitler said" en dat geframe is echt hopeloos aan kracht aan het verliezen deze dagen.
Ja ik las het.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens mij was dat de tankeroorlog tijdens de Iran-Irakoorlog in de jaren 80.
niemand geeft een neukquote:Op woensdag 18 maart 2026 12:55 schreef Toby56 het volgende:
Er is hier gediscuzeurd en 'gejankt' over de motieven en de zin van deze oorlog.
Het feit dat ik het over een groep 'Joden' heb wil niet zeggen dat ik het over 'de Joden' als collectief had, zoals je het telkens tevergeefs lijkt te framen. En nogmaals, ook had ik die mening wel, is dat niet 'erger' of 'minder erg' dan hoe jij over 'De Moslims' of over 'de Islam' lijkt te denken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je had het wel degelijk over Joden.
En het overgrote merendeel van Joden is trouwens zionist en die zie jij dus als onderdeel van een 'Epstein regime' (wat dit dan ook mag zijn). En 'Frankisten' bestaan niet, dit is een bizarre complottheorie in de wereld geholpen door Candace Owens.
De Islam wordt bekritiseert aan de hand van (historische) feiten. Jij bekritiseert het Jodendom en Joden aan de hand van allerlei rare complotten. Dáár zit het verschil. Als je inhoudelijke kritiek wilt leveren op het Jodendom moet je dat vooral doen, maar daar ontbreekt het aan. Het gaat over 'Frankisten' en een 'Epstein regime' en 'goymensen' en 'Ashkenazi DNA'.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:29 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het feit dat ik het over een groep 'Joden' heb wil niet zeggen dat ik het over 'de Joden' als collectief had, zoals je het telkens tevergeefs lijkt te framen. En nogmaals, ook had ik die mening wel, is dat niet 'erger' of 'minder erg' dan hoe jij over 'De Moslims' of over 'de Islam' lijkt te denken.
Met je superioriteitscomplex.
Complotspoilers noem ik ze tegenwoordig.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam wordt bekritiseert aan de hand van (historische) feiten. Jij bekritiseert het Jodendom en Joden aan de hand van allerlei rare complotten. Dáár zit het verschil. Als je inhoudelijke kritiek wilt leveren op het Jodendom moet je dat vooral doen, maar daar ontbreekt het aan. Het gaat over 'Frankisten' en een 'Epstein regime' en 'goymensen' en 'Ashkenazi DNA'.
Wat doen die gekke tweets er dan nog toe?quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:27 schreef alternatif het volgende:
[..]
niemand geeft een neuk
hier een samenvatting voor je
israel is terror
iran is terror
Netanyahu over de Oslo akkoordenquote:Op woensdag 18 maart 2026 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het valt op dat jouw posts niet over het conflict in het Midden-Oosten gaan maar met name over het Jodendom/Joden.
[..]
Quote dan het hele stuk:
[..]
Je dacht, ach, ik laat die laatste zin gewoon weg? Geld voor moskeeën, really?
[..]
Dit gaat toch over geld vanuit Qatar. Dat benadrukt dus wat ik al aangaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |