abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220369450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Laat toch dicht die straat, eigenlijk is het gewoon compleet belachelijk en eerloos dat Nederland en de rest van Europa olie koopt van een dictatoriaal islamofascistisch regime, dat met onze euro's zijn eigen bevolking onderdrukt, executeert en martelt. de gehele regio aan het schijten brengt en op dagelijkse basis Europa, Israël en Amerika dreigt te vernietigen.
Een beetje een rare denkfout wordt hier gemaakt.

Je suggereert dat de zeestraat enkel wordt gebruikt voor de export van Iran.

Maar waarom zou Iran met militaire middelen zijn eigen export stil leggen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220369452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Geallieerden hebben Japan (zelfs 300.000 mensen gesmolten) en Duitsland helemaal de moeder gebombardeerd, dat heeft nog geen halve terrorist opgeleverd.

Beetje zelf na blijven denken.
De geallieerden hebben 50 jaar lang Japan gebombardeerd?

Heb je daar bewijs voor?
pi_220369475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 01:18 schreef 3rr0r het volgende:
Bolton nu op CNN zegt ook precies wat ik hier eerder zei, dat de manier waarop oa Kallas en anderen in Europa zeggen 'niet onze oorlog' dom is en je Trump zo in de kaart speelt met z'n gedrag.
Het enige positieve aan Bolton is dat hij - weliswaar met de nodige vertraging - er zo'n 8 jaar geleden achter is gekomen dat Trump een idioot is. Verder behoort hij, net als destijds (onder Bush jr.) figuren als Cheney en Rumsfeld, tot de ouderwetse haviken en de warmongers van de Republikeinse partij. America rules the waves, we bedenken en liegen zelf wel wat bij elkaar om een oorlog te beginnen, dan zal de wereld tenminste weer weten wie op deze planeet de baas is!

Als er 1 (nieuw) onderdeel van Trumps buitenlandse politiek is dat Bolton - al dan niet stiekem - prima naar de zin zou moeten zijn, dan is dat het huidige bommentapijt op Iran omdat dat land een grote bedreiging voor de VS zou zijn.
De meeste Europese bondgenoten zijn het niet met die methode eens, en zijn bovendien vooraf ook niet eens geïnformeerd door hun mede-bondgenoot. Dit in tegenstelling tot de dadendrang van Bush jr. destijds. Dat werd tenminste goed overlegd en zelfs naar voren gebracht bij de VN. Aan dat soort fatsoensnormen heeft Donald Trump een schijthekel. En dat mag best eens tot gevolgen leiden.

Voldoende redenen dus voor die Europese bondgenoten om hun terechte chagrijn te uiten.
En wat mij betreft ook voldoende redenen om, in deze situatie, warmonger pur sang John Bolton voor een handvol centen lekker te laten lullen op deze en gene nieuwszender. Maar daar mag het, wat Bolton betreft, bij blijven.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220369485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat ontzettend vreemd dat de Amerikanen ze dan aanvielen zeg.
Heb je niet opgelet op de basisschool?
Japan valt Amerika aan, 7 december 1941, Pearl Harbor. Dus verklaart - geheel en al logisch - Amerika aan Japan de oorlog. Als reactie verklaart Hitler de oorlog aan Amerika. Want Duitsland is een bondgenoot van Japan.

Niet meer vergeten.
pi_220369494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 01:18 schreef 3rr0r het volgende:
Bolton nu op CNN zegt ook precies wat ik hier eerder zei, dat de manier waarop oa Kallas en anderen in Europa zeggen 'niet onze oorlog' dom is en je Trump zo in de kaart speelt met z'n gedrag.
Al deepthroat je hem, wat ze ook zo vaak gedaan hebben, het eindresultaat veranderd er toch geen steek door.
pi_220369495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 00:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Pearl Harbor gemist?
En de oorlogsverklaringen van Duitsland en Italië.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220369501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 00:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Pearl Harbor gemist?
En de oorlogsverklaringen van Duitsland en Italië.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Geallieerden hebben Japan (zelfs 300.000 mensen gesmolten) en Duitsland helemaal de moeder gebombardeerd, dat heeft nog geen halve terrorist opgeleverd.

Beetje zelf na blijven denken.
. jij bent de neo nazi's vergeten?
Of de totale capitulatie van beide landen en overname van de regering.

Al is dat ook geen voorwaarden zie Irak en Vietnam.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220369502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 06:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Al deepthroat je hem, wat ze ook zo vaak gedaan hebben, het eindresultaat veranderd er toch geen steek door.
Dat komt er ook nog eens bij. Rutte is nog steeds de laatste resten aan het wegslikken.
En bovendien is het Trump die dreigementen uit, niet de bondgenoten. "Serious consequences for NATO." Sorry makker, het intern opblazen van de NAVO was al vanaf 2016 één van je doelstellingen, goedschiks of kwaadschiks. Niks nieuws onder de zon. En dat weet Bolton ook wel. Hij was destijds zelf getuige van het geblaf van Trump tegen de bondgenoten.
Trump heeft deze operatie gewoon slecht voorbereid. Want hij weet toch alles beter en heeft geen bondgenoten nodig (behalve, in dit geval, Netanyahu).
Wat ik ook van Bolton vind, hij maakt(e) in ieder geval deel uit van een club Amerikaanse warmongers die goed onderling NAVO-overleg belangrijk vond en de noodzaak van een zo goed mogelijke voorbereiding inzag. Those were the days.
  woensdag 18 maart 2026 @ 07:08:14 #59
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220369536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 06:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat komt er ook nog eens bij. Rutte is nog steeds de laatste resten aan het wegslikken.
En bovendien is het Trump die dreigementen uit, niet de bondgenoten. "Serious consequences for NATO." Sorry makker, het intern opblazen van de NAVO was al vanaf 2016 één van je doelstellingen, goedschiks of kwaadschiks. Niks nieuws onder de zon. En dat weet Bolton ook wel. Hij was destijds zelf getuige van het geblaf van Trump tegen de bondgenoten.
Trump heeft deze operatie gewoon slecht voorbereid. Want hij weet toch alles beter en heeft geen bondgenoten nodig (behalve, in dit geval, Netanyahu).
Wat ik ook van Bolton vind, hij maakt(e) in ieder geval deel uit van een club Amerikaanse warmongers die goed onderling NAVO-overleg belangrijk vond en de noodzaak van een zo goed mogelijke voorbereiding inzag. Those were the days.
Denk dat nadat Trump druk heeft uitgeoefend heeft op de NAVO hij had verwacht dat als ze meer spenderen op hun leger ze me straks komen helpen.
hij kan alleen geen druk hier op uitvoeren omdat hij zelf de veroorzaker is in dit conflict en elk land dus zelf mag aangeven of ze willen helpen ja of nee.
Hij doet nu een beroep terwijl hij daarvoor nog groenland in wou nemen wat dus abosluut niet lekker viel bij vrijwel heel Europa.
geen handige actie, en nu moet ie zelf maar oplossen wat hij heeft veroorzaakt.
Ik wens hem en de VS veel succes om het Iraanse volk te bevrijden van het regime, en hoop voor het Iraanse volk dat het hem ook lukt, maar als je troep veroorzaakt moet je het ook zelf opruimen! :P
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220369552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Denk dat nadat Trump druk heeft uitgeoefend heeft op de NAVO hij had verwacht dat als ze meer spenderen op hun leger ze me straks komen helpen.
hij kan alleen geen druk hier op uitvoeren omdat hij zelf de veroorzaker is in dit conflict en elk land dus zelf mag aangeven of ze willen helpen ja of nee.
Hij doet nu een beroep terwijl hij daarvoor nog groenland in wou nemen wat dus abosluut niet lekker viel bij vrijwel heel Europa.
Ik wens hem en de VS veel succes om het Iraanse volk te bevrijden van het regime, en hoop voor het Iraanse volk dat het hem ook lukt, maar als je troep veroorzaakt moet je het ook zelf opruimen! :P
Maar natuurlijk wordt Iran bevrijd van het regime.
En er zal een langdurige periode van vrede aanbreken in het Midden-Oosten.
Het valt echter wel te hopen dat Donald Trump het eeuwige leven heeft. Want anders lukt het niet.

twitter
pi_220369576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hij kan gewoon uit de NAVO stappen maar dat is alleen maar goed, Europa is als een luie verwende baby in de luier, hoog tijd om volwassen te worden, van de tiet af te geraken en slagtanden te groeien.
pi_220369594
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 06:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En bovendien is het Trump die dreigementen uit, niet de bondgenoten. "Serious consequences for NATO." Sorry makker, het intern opblazen van de NAVO was al vanaf 2016 één van je doelstellingen, goedschiks of kwaadschiks. Niks nieuws onder de zon.
Dit inderdaad, Trump gebruikt de verdeel en heers strategie. Bondgenootschappen zijn ongewenst. Of het nu de EU, BRICS of de NAVO betreft maakt niet uit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220369598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hij kan gewoon uit de NAVO stappen maar dat is alleen maar goed, Europa is als een luie verwende baby in de luier, hoog tijd om volwassen te worden, van de tiet af te geraken en slagtanden te groeien.
Trump begint onvoorbereid een oorlog die een meerderheid in Europa niet eens steunt, al helemaal omdat hij de diplomatieke route gesaboteerd heeft.

Het is z'n eigen probleem.

Trump is de verwende peuter, stampvoetend als hij z'n zin niet krijgt.
pi_220369613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Trump begint onvoorbereid een oorlog die een meerderheid in Europa niet eens steunt, al helemaal omdat hij de diplomatieke route gesaboteerd heeft.

Waanzin dat zo'n volslagen debiel het überhaupt tot POTUS heeft kunnen schoppen.

Er wonen daar wat, 350 miljoen mensen ofzo? En dan is dit het beste wat ze hebben na een termijn van een seniele ouwe opa. Gewoon de volgende volslagen randdebiele opa?! 8)7
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 18 maart 2026 @ 07:34:45 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220369619
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Waanzin dat zo'n volslagen debiel het überhaupt tot POTUS heeft kunnen schoppen.

Er wonen daar wat, 350 miljoen mensen ofzo? En dan is dit het beste wat ze hebben na een termijn van een seniele ouwe opa. Gewoon de volgende volslagen randdebiele opa?! 8)7
Veel Amerikanen herkennen zichzelf in hem.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220369638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Was hij maar een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt.

Hmm... deze opmerking ga ik eens aan Rutte voorleggen.

Niemand weet zoveel over rake opmerkingen dan ik.
pi_220369642
Niks tegen opaatjes overigens. Mocht hier een ouwe opaatje zitten en zich aangevallen voelen door mijn vorige post. :@
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220369645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Was hij maar een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt.

Hmm... deze opmerking ga ik eens aan Rutte voorleggen.

Niemand weet zoveel over rake opmerkingen dan ik.
"als ik".
Niemand weet zoveel over taal als ik.
pi_220369647
quote:

[..]
Qua oorlog en ellende scoort Europa sinds WO2 heel erg laag wereldwijd.
Vandaar wellicht dat peilingen doorgaans aangeven dat in Europese landen de meeste gelukkige mensen wonen.

Daarom mag Europa wat mij betreft grotendeels blijven zoals het is.
pi_220369649
quote:

[..]
Dat is echter niet in het belang van Amerika.
pi_220369654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, als we niet automatisch meer op steun van de VS hoeven te rekenen en zij niet meer op die van ons, dan hoeven we ook niet meer te zorgen dat onze wapensystemen compatible zijn en kunnen we buiten de VS gaan shoppen.

En dat kost de VS wel geld.

Eigen industrie eerst, maak Europa groot weer. De MEGW beweging.
pi_220369658
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"als ik".
Niemand weet zoveel over taal als ik.
Lol.
Maar leuk geprobeerd.

Niemand kan leuke pogingen beter waarderen dan ik.
pi_220369664
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:37 schreef vosss het volgende:
Niks tegen opaatjes overigens. Mocht hier een ouwe opaatje zitten en zich aangevallen voelen door mijn vorige post. :@
Wat?
  woensdag 18 maart 2026 @ 07:46:54 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220369694
Ondertussen legt Iran effectief alles plat.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220369695
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump vind Europa een bolwerk van hysterische huisvrouwtjes, mannen in strakke jurkjes, klimaatwaanzinnigen, zwakkelingen en moslimknuffelaars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')