Jij noemt 2022, ik 2024quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een onzin 35 per 1000? https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics hier staat 41,4 per 100.000 in 2022. In Nederland was het in 2023 ongeveer 3x lager dan in de VS, 13,3. Engeland en Wales hebben 117.
Ik ben wel eens beroofd bijvoorbeeld. En heb wel eens overlast van mensen in het OV of in de stad maar dan durf ik niks te zeggen uit angst in elkaar geslagen te worden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heb je meegemaakt waardoor jezelf wilt bewapenen?
En hoe weet je zeker dat je zelf beter kunt schieten dan degene die je wil belagen?
in 2024 zijn de verkrachtingen in de VS opeens 100 keer hoger?quote:
Lolquote:Op woensdag 18 maart 2026 09:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit gewoon nog in de planning zit, die mensen zijn niet dom.
Maar dan komt Trump er slecht van af.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef Perrin het volgende:
Is het een idee om enigszins ontopic te blijven?
Biden was aan de macht hèquote:Op woensdag 18 maart 2026 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
in 2024 zijn de verkrachtingen in de VS opeens 100 keer hoger?
Als iedereen een wapen draagt, dan durf je er wel iets van te zeggen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben wel eens beroofd bijvoorbeeld. En heb wel eens overlast van mensen in het OV of in de stad maar dan durf ik niks te zeggen uit angst in elkaar geslagen te worden.
Over het algemeen werken wapens deëscalerend. Niemand zal mij proberen te belagen als ik zichtbaar een wapen draag.
Al gooit Noord Korea morgen Seoel plat met nukes of Japan spietst de laatste dwergvinvis ter wereld aan de eetstokjes dan krijgt Trump nog wel de schuld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan komt Trump er slecht van af.
.
Trump is deze oorlog begonnen met Netanyahu.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Al gooit Noord Korea morgen Seoel plat met nukes of Japan spietst de laatste dwergvinvis ter wereld aan de eetstokjes dan krijgt Trump nog wel de schuld.
Die vlieger gaat alleen op als jij de enige bent met een wapen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben wel eens beroofd bijvoorbeeld. En heb wel eens overlast van mensen in het OV of in de stad maar dan durf ik niks te zeggen uit angst in elkaar geslagen te worden.
Over het algemeen werken wapens deëscalerend. Niemand zal mij proberen te belagen als ik zichtbaar een wapen draag.
Met jou maar weinigen. In Europa is het veiligheidsgevoel hoger dan in de VS.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vermoedelijk is daar net zo min bewijs voor als voor jouw beweringen. Zelf zou ik me in elk geval veiliger voelen als ik (openlijk) een wapen bij me kon dragen.
Niks hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Al gooit Noord Korea morgen Seoel plat met nukes of Japan spietst de laatste dwergvinvis ter wereld aan de eetstokjes dan krijgt Trump nog wel de schuld.
Je bent zeker ook veel gepest op school. Je roept het zelf over je af je bent gewoon een geboren prooi in deze wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze oorlog is het gevolg van een langslepend conflict tussen Iran en Israël, gestart door het Iraanse regime na de Iraanse revolutie, waarbij men ook het volledige Midden-Oosten heeft weten te destabiliseren. Van Irak tot Jemen en van Syrië tot Libanon. Deze oorlog is dus niet zomaar gestart door Israël of de VS.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump is deze oorlog begonnen met Netanyahu.
Of wou je dat ontkennen.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel typisch hoe clustermunitie opeens een probleem is als het tegen Israel gebruikt wordt. Als Israel het gebruikt hoor ik daar nooit een probleem mee.
Israel heeft natuurlijk vanaf de oprichting van het Iraanse regime al de wens dat land te vernietigen, nu hopen ze dat te bereiken door continue de leiding daar uit te moorden. Uiteindelijk wordt zo natuurlijk vooral bewezen dat Israel een compleet onbetrouwbare schurkenstaat is en dat Iran groot gelijk heeft in hun weerstand ertegen.
Hopelijk kan Europa ook uiteindeiljk de draai maken om Israel te isoleren en het regime daar ten val te brengen.
Wat het plan was met Gaza heeft Israel overduidelijk ook nodig, volledige ontwapening en het land zal onder bestuur van elders moeten worden gebracht.
quote:Following the 1979 revolution, the new Iranian regime immediately severed ties with Israel, labeling it a "Little Satan" (subordinate to the U.S. "Great Satan") and an illegitimate entity that needed to be dismantled. Ayatollah Khomeini declared that Palestine belonged to the Islamic space and that Israel had no legal justification for existence.
Key initial actions and statements included:
Cutting Diplomatic Relations: Immediately ending the close, covertly friendly relationship that existed under the Shah.
Renouncing Legitimacy: Branding Israel as an illegal occupier of Palestinian territory.
Shifting Support to Palestine: Rebranding the conflict from a regional Arab-Israeli dispute to a global Islamic issue, advocating for "resistance" against Israeli existence.
"Little Satan" Rhetoric: Positioned Israel as an extension of Western imperialism/influence in the Middle East.
The regime also intensified the promotion of Quds Day to cement its position against Israel.
Bron: Google Gemini
Daarvoor heeft Israël de dictator van Iran geholpen bij het opzetten van de infrastructuur die nodig is om het Iraanse volk bloedig te onderdrukken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze oorlog is het gevolg van een langslepend conflict tussen Iran en Israël, gestart door het Iraanse regime na de Iraanse revolutie, waarbij men ook het volledige Midden-Oosten heeft weten te destabiliseren. Van Irak tot Jemen en van Syrië tot Libanon. Deze oorlog is dus niet zomaar gestart door Israël of de VS.
[..]
:'
quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze oorlog is het gevolg van een langslepend conflict tussen Iran en Israël, gestart door het Iraanse regime na de Iraanse revolutie, waarbij men ook het volledige Midden-Oosten heeft weten te destabiliseren. Van Irak tot Jemen en van Syrië tot Libanon. Deze oorlog is dus niet zomaar gestart door Israël of de VS.
[..]_!
Deze post is weer een pareltje.
Realiteit: de banden tussen Iran en Israël waren prima tot het aantreden van het Iraanse regime dat meteen openlijk verkondigde Israël te willen vernietigen.
Lord-Ronddraai: 'Israël heeft natuurlijk vanaf de oprichting van het Iraanse regime al de wens dat land te vernietigen.'
Dit is zulke ontzettend bizarre geschiedvervalsing en gaslighting. Zie ook:
[..]
We zien ook dat het keer op keer hetzelfde liedje is Israel valt aan en speelt vervolgens slachtoffer.quote:The Islamic Republic of Iran, Netanyahu's favorite enemy for 30 years
Since his rise to prominence on the Israeli political stage in the early 1990s, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has repeatedly insisted that the regime in Tehran poses an 'existential threat' to Israel.
It has long been his obsession. According to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, the "existential threat" that looms over Israel is neither Palestinian nor Arab. It comes from Iran and its nuclear program. This obsession, which he has railed against since he first broke out on the political scene, is rooted in his ideological convictions, strategic analyses, personal history and, as always with Israel's longest-serving prime minister, his political maneuvers. To such an extent that one of his political rivals, former chief of the general staff Shaul Mofaz, who was born in Iran, said, in 2012, that Netanyahu was driven by "a messianic conviction to bomb Iran."
Je gaat hier volledig aan het stuk voorbij dat ik had gepost. Jij begint in de geschiedenis in 1990, ik begin in 1979. Ik kijk naar de hele geschiedenis, jij shopt selectief om een anti-Israël narratief te kunnen optuigen dat simpelweg historisch onjuist is.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Netanyahu geeft ook gewoon toe dat het altijd al zijn levensmissie is geweest om Iran te vernietigen.
https://www.lemonde.fr/en(...)years_6742320_4.html
[..]
We zien ook dat het keer op keer hetzelfde liedje is Israel valt aan en speelt vervolgens slachtoffer.
Wat vind jij van alle terreurgroeperingen die Iran financiert, aanstuurt en traint zoals Hezbollah, Hamas, pro-Assad troepen, de Houthi's en Kata'ib Hezbollah? Wordt de regio hier een betere plek van of niet volgens jou?quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het wordt toch ook juist genoemd als reden voor de inval. Dat Iran zich wil kunnen verdedigen door middel van het hebben van een atoombom.
Uitiendelijk blijkt ook wel dat het bestaan van Iran het probleem is voor Israel en Amerika. Daarom wordt elke deal opgeblazen en verbranden ze ook elke brug die tot enige onderhandeling kan leiden door telkens de mensen waarmee ze onderhandelen uit te moorden terwijl de onderhandelingen nog gaande zijn. Zowel Amerika en Israel laten zien dat deals met hun geen cent waard zijn.
Hoog tijd dat we dit soort omdraai onzin strafbaar gaan maken, dezelfde juridische staat als holocaust ontkenning.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]_!
Realiteit: de banden tussen Iran en Israël waren prima tot het aantreden van het Iraanse regime dat meteen openlijk verkondigde Israël te willen vernietigen.
Lord-Ronddraai: 'Israël heeft natuurlijk vanaf de oprichting van het Iraanse regime al de wens dat land te vernietigen.'
Dit is zulke ontzettend bizarre geschiedvervalsing en gaslighting. Zie ook:
[..]
Ik weet het dit gaat parels voor de zwijnen worden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoog tijd dat we dit soort omdraai onzin strafbaar gaan maken, dezelfde juridische staat als holocaust ontkenning.
Zoals de user @UitStraling al zegt heeft dergelijke geschiedvervalsing natuurlijk consequenties. Denk aan wat we ook in bepaalde contreien in de VS zien, waar mensen inmiddels beweren dat niet Hitler maar Churchill de grote schurk van de Tweede Wereldoorlog was en Hitler slechts het Duitse volk wilde beschermen. Zijn we gebaat bij zulke narratieven?quote:
Bijzonder, op basis waarvan dacht je dit dan? Deze oorlog is slechts twee weken bezig.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik dacht dat Iran uitgeschakeld was.
Dat zei Trump, vorige week nog.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, op basis waarvan dacht je dit dan? Deze oorlog is slechts twee weken bezig.
Ik ben niet zo van het strafbaar maken van meningen eigenlijk, hoe apert ze ook mogen zijn. Lijkt me een stuk gezonder dan hetgeen je hier laat zien, wat eigenlijk een idee is om een user hier het zwijgen op te kunnen leggen.quote:
Ach Ach als we het over iq hebben mag je het publiek eens uitleggen waarom onderbouwde kritiek op Israël door veel conservatieven hier zonder onderbouwing meteen geframed wordt als antisemitisme. En dan als echoput elkaar napraten.quote:
Wie heeft jou of iemand anders hier voor antisemiet weggezet dan? Dat is volgens mij de hele discussie over de oorlog in Iran nog niet gebeurd. Wel krijg je natuurijk te maken met kritiek als mensen bijvoorbeeld proberen te beweren dat Israël het grote probleem zou zijn en niet het Iraanse regime of stelt (zoals jij wel vaker doet) dat het vele moslimfundamentalistische terreur in het Midden-Oosten door het Westen komt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach Ach als we het over iq hebben mag je het publiek eens uitleggen waarom onderbouwde kritiek op Israël door veel conservatieven hier zonder onderbouwing meteen geframed wordt als antisemitisme. En dan als echoput elkaar napraten.
Wat het helemaal wonderbaarlijk maakt dat veel conservatieven klagen dat immigranten altijd de discriminatie kaart trekken maken terwijl ze zelf dan weer heel snel de antisemitisme kaart trekken.
Hoe kom je erbij. Jij kijkt nooit naar de hele geschiedenis. Je lepelt pro-Israelische propaganda op wanneer het je uitkomt. Selectief shoppen is inderdaad je modus operandiquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je gaat hier volledig aan het stuk voorbij dat ik had gepost. Jij begint in de geschiedenis in 1990, ik begin in 1979. Ik kijk naar de hele geschiedenis, jij shopt selectief om een anti-Israël narratief te kunnen optuigen dat simpelweg historisch onjuist is.
Dit is hetzelfde als de Tweede Wereldoorlog beginnen bij de bombardementen van de geallieerden op de Duitse steden en dan gaan claimen dat niet Hitler en Nazi-Duitsland, maar de geallieerden deze oorlog zijn begonnen en het Nazi-Duitsland wilden vernietigen.
Gewoon omdat jij net als mij als simpel 'goymens' niet genoeg Ashkenazi DNA hebt voor het IQ om zulke argumenten te begrijpen.quote:
"Liever rakketten boven mijn hoofd dan 50% belasting betalen"quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:37 schreef alternatif het volgende:
https://www.reddit.com/r/dubai/s/GnaUZjjgEs
Dubai heb groot probleem
Wauw, dat je dit je toetsenbord uit krijgt joh.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij. Jij kijkt nooit naar de hele geschiedenis. Je lepelt pro-Israelische propaganda op wanneer het je uitkomt. Selectief shoppen is inderdaad je modus operandi
Als ik je presenteer met het feit dat Israel al meer dan 30 jaar uit is op de vernietiging van Iran schuif je dat aan de kant, komt niet uit. Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden schuif je ook aan de kant. Toch zien we keer op keer dat Israel het probleem is in het midden-oosten. Continue staatsterrorisme. Israel groeit en groeit en de stapel lijken groeit en groeit.
Bijvoorbeeld neem hoe Israel de Iraanse leiding vermoord. Dat is geen geaccepteerde manier van oorlogvoeren. Stel je voor hoeveel schande ervan gesproken zou worden als Iran inzet om de leiding van Israel te blijven vermoorden net zo lang tot het land uit elkaar valt. Kijk hoe Israel ook de hele familie van Khamenei te grazen heeft genomen. Dat is natuurlijk geen stijl, wat kan het kleinkind van Khamenei aan haar grootvaders misdaden doen?
Ah, vandaarquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gewoon omdat jij net als mij als simpel 'goymens' niet genoeg Ashkenazi DNA hebt voor het IQ om zulke argumenten te begrijpen.
Omdat de wapens illegaal rondgaan, zijn er geen cijfers, alleen schattingen op basis van incidentenquote:Op woensdag 18 maart 2026 08:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel school shootings waren er in Europa vorig jaar?
En hoeveel in de VS?
Hoeveel inwoners heeft VS vs Europa?
Slap ouwehoeren kan ik zelf wel. Kom met cijfers, niet met verdachtmakingen.
En dat is alleen nog maar wat in beslag genomen wordtquote:Ook het aantal zware (semi-)automatische vuurwapens stijgt. Twee jaar geleden waren dat er nog tien, dit jaar gaat het richting de vijftig. Volgens de Nationale Politie komt dat overeen met het landelijk beeld..
Dus?quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij. Jij kijkt nooit naar de hele geschiedenis. Je lepelt pro-Israelische propaganda op wanneer het je uitkomt. Selectief shoppen is inderdaad je modus operandi
Als ik je presenteer met het feit dat Israel al meer dan 30 jaar uit is op de vernietiging van Iran schuif je dat aan de kant, komt niet uit. Dat Iran volledig gelijk heeft wat betreft Israel, het is een tumor die vernietigd moet worden schuif je ook aan de kant. Toch zien we keer op keer dat Israel het probleem is in het midden-oosten. Continue staatsterrorisme. Israel groeit en groeit en de stapel lijken groeit en groeit.
Bijvoorbeeld neem hoe Israel de Iraanse leiding vermoord. Dat is geen geaccepteerde manier van oorlogvoeren. Stel je voor hoeveel schande ervan gesproken zou worden als Iran inzet om de leiding van Israel te blijven vermoorden net zo lang tot het land uit elkaar valt. Kijk hoe Israel ook de hele familie van Khamenei te grazen heeft genomen. Dat is natuurlijk geen stijl, wat kan het kleinkind van Khamenei aan haar grootvaders misdaden doen?
Het is ook een bewuste strategie om iedereen te vermoorden waarmee Amerika kan onderhandelen. Israel wil escalatie koste wat kost.
Eerder bijzonder dat je mijn mening hierin niet deelt. Waarom steun je een barbaars land dat vooral bezig is met territoriale uitbreiding, genocide, apartheid. Ik weet dat de Israeliers zichzelf het verkozen volk vinden, maar jij bent geen Israelier dus waarom steun je dat soort waan-ideeën?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wauw, dat je dit je toetsenbord uit krijgt joh.
Dat was niet het punt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat de wapens illegaal rondgaan, zijn er geen cijfers, alleen schattingen op basis van incidenten
https://nos.nl/artikel/20(...)name-illegale-wapens
Er zit nog weer een wereld van ruimte tussen "meningen" en bijvoorbeeld "aanzetten tot haat" of "racisme".quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan erg opmerkelijk, want als ik jou confronteer met dingen die je hier eerder hebt gezegd of posts die je liked mbt een bepaald onderwerp, dan zijn die vaak binnen vijf minuten weg, worden genote en ook heb ik begrepen dat er hierover wordt geklaagd. Dit heeft mij zelfs bijna een permban opgeleverd.
Op louter onzin reageer ik niet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je kon er dus geen speld tussenin krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |