Dat klopt, dat plaatste ik ook niet. Je reageerde wel op mijn post daarentegen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op louter onzin reageer ik niet.
Natuurlijk is dat niet grappig dat bijvoorbeeld mocromaffia makkelijk aan de wapens komen. Maar de oplossing van sommigen is dan om iedereen maar een wapen te geven.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Staat het antwoord je niet aan?
Mijn punt is we lachten Amerika terecht uit om hun vele wapens.
Maar ondertussen hoeven we dat niet te doen aangezien het in de hele EU de spuigaten uitloopt.
En kan best zijn dat daar donkere krachten achter zitten zoals proxys uit Iran.
De toename van jeugdbendes die met automatische wapens rondlopen is niet grappig ofzo.
Of je dat nou leuk vind of niet .
Je hebt een heel eenzijdige kijk op de zaken, nuance is vrijwel afwezig en kritiek op Israël staat voor jou gelijk aan antisemitisme.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn de feiten. Jij stelde dat ik de geschiedenis en realiteit zou verdraaien. Heb je daar ook voorbeelden van?
Hoe kun je nu haaks op de geschiedenis staan wanneer je alleen maar wijst naar iets wat Israël fout doet? Dit is nou juist wat er misgaat bij pro-Israël mensen: alles wat Israël fout doet wegwuiven door naar het verleden of naar anderen te wijzen. Terwijl iets op zichzelf ook al gewoon fout kan zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
En dan komen er mensen, zoals jij nu ook hier doet, die eenzijdig wijzen naar Israël en selectief wijzen naar alles wat Israël doet. Daarmee neem je een positie in, je haaks staat op de feitelijke geschiedenis.
Maar waarom veroordeel je 7 oktober? Hoe moet Israel volgens jou dan aangepakt worden? Ik zie zelf het liefst een volledig isolement van Israel tot ze hun terroristen in Den Haag afleveren. Maar dat is blijkbaar politiek niet haalbaar, om Israel zich aan verdragen te laten houden. Dankzij de Amerikaanse steun is het Israelische regime door middel van een conventionele oorlog ook niet te wippen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt een heel eenzijdige kijk op de zaken, nuance is vrijwel afwezig en kritiek op Israël staat voor jou gelijk aan antisemitisme.
Zonder twijfel heeft Israël en de joden het niet makkelijk gehad, de aanslag van 7 oktober veroordeel ik ook.
Maar de reactie van Israël is buiten iedere proportie, ze hebben sindsdien vele tienduizenden doden op hun geweten, ook kinderen, honderdduizenden dakloos gemaakt en er lijkt geen enkele rem meer te zitten op hun vernietiging- en expansiedrift. Er zijn ook door Israël oorlogsmisdaden gepleegd en ze worden nog gepleegd.
En dan krijgen we straks vast weer het stukje proza over 1979.
Stoppen met het koloniseren op de Westelijke Jordaanoever zou al een begin zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de methode Netanyahu?
Er is in deze regio met name een grote oorzaak van de ellende, en dat speelt ook in de haat jegens Israël een rol. Dat is moslimfundamentalisme. Als er niet de claim zou zijn vanuit de Islam op dit gebied, dan was er geen conflict. Het Iraanse regime bijvoorbeeld, bekijkt dit conflict ook vanuit een diep religieus perspectief. Juist daarom wil men Israël vernietigen.
[..]
Omdat dat overduidelijk terrorisme was.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom veroordeel je 7 oktober?
Daarom zeg ik, ze hebben een cart blanche, onaantastbaar, niemand legt ze nog een strobreed in de weg want alle kritiek of weerstand wordt weggezet als "antisemitisme".quote:Hoe moet Israel volgens jou dan aangepakt worden? Ik zie zelf het liefst een volledig isolement van Israel tot ze hun terroristen in Den Haag afleveren. Maar dat is blijkbaar politiek niet haalbaar, om Israel zich aan verdragen te laten houden. Dankzij de Amerikaanse steun is het Israelische regime door middel van een conventionele oorlog ook niet te wippen.
Dan rest toch eenzelfde soort terrorisme gebruiken als wat Israel op veel grotere schaal zelf gebruikt.
Dat laatste zet overigens geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat dat overduidelijk terrorisme was.
Dat hoeft geen land te pikken.
[..]
Daarom zeg ik, ze hebben een cart blanche, onaantastbaar, niemand legt ze nog een strobreed in de weg want alle kritiek of weerstand wordt weggezet als "antisemitisme".
In de multipolaire wereld heeft Europa daarnaast effectieve en relatief goedkope moderne wapens nodig en die komen vooral uit Israel. Evenals we olie en gas kopen van landen waar we eigenlijk liever geen handel mee zouden doen, geldt hetzelfde voor Israel.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ze hebben een cart blanche, onaantastbaar, niemand legt ze nog een strobreed in de weg want alle kritiek of weerstand wordt weggezet als "antisemitisme".
Nee, aangezien Israël niet de aanstichter van dit conflict is en eigenlijk alleen reageert op gevaar of pogingen het land of diens bewoners te schaden, is het raar om juist daar te beginnen. Maar deze discussie is zinloos, ook jij hebt in het verleden het terreur van Hamas bijvoorbeeld al 'begrijpelijk' genoemd en het antisemitisme dat er in het Midden-Oosten heerst opgehangen aan Israël zelf. Hoe wil je dan nog een serieuze discussie kunnen voeren?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe kun je nu haaks op de geschiedenis staan wanneer je alleen maar wijst naar iets wat Israël fout doet? Dit is nou juist wat er misgaat bij pro-Israël mensen: alles wat Israël fout doet wegwuiven door naar het verleden of naar anderen te wijzen. Terwijl iets op zichzelf ook al gewoon fout kan zijn.
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Stoppen met het koloniseren op de Westelijke Jordaanoever zou al een begin zijn.
De Palestijnse Autoriteit serieus nemen en gesprekken beginnen.
W.b. het diep religieuze perspectief van welke regering of partij dan ook: ga de motieven van de Israëlische regering eens bekijken. Daarbij worden politieke en religieuze opvattingen en doelstellingen ook met elkaar verweven, en vaak niet op een frisse manier (hoewel jij daar wellicht heel anders over zal denken). Die zogenaamde 'diepe religieuze' perspectieven van welke gelovige politicus dan ook heeft de wereld al eeuwen- en eeuwenlang miljoenen oorlogen en doden opgeleverd. En daar doen al eeuwen- en eeuwenlang meerdere 'diep' religieus denkende leiders en landen aan mee. Niet alleen van moslimzijde.
Er zijn al vele gesprekken geweest. De Palestijnen zelf hebben tot op heden elke mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Stoppen met het koloniseren op de Westelijke Jordaanoever zou al een begin zijn.
De Palestijnse Autoriteit serieus nemen en gesprekken beginnen.
W.b. het diep religieuze perspectief van welke regering of partij dan ook: ga de motieven van de Israëlische regering eens bekijken. Daarbij worden politieke en religieuze opvattingen en doelstellingen ook met elkaar verweven, en vaak niet op een frisse manier (hoewel jij daar wellicht heel anders over zal denken). Die zogenaamde 'diepe religieuze' perspectieven van welke gelovige politicus dan ook heeft de wereld al eeuwen- en eeuwenlang miljoenen oorlogen en doden opgeleverd. En daar doen al eeuwen- en eeuwenlang meerdere 'diep' religieus denkende leiders en landen aan mee. Niet alleen van moslimzijde.
Welk gebied zou jij willen aanwijzen als Palestijnse staat?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn al vele gesprekken geweest. De Palestijnen zelf hebben tot op heden elke mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen.
Moeten ze maar niet elke keer stemmen op Bibi Netanyahu.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:28 schreef Swango het volgende:
[..]
Israel gaat gebukt onder terrorisme, dus nee.
Die kans hebben ze inmiddels wel verspeeld. De Palestijnen hebben zich de afgelopen 1,5 eeuw weten te onderscheiden in terrorisme, antisemitisme en de constante poging een ander land te willen vernietigen en alle Joden te verdrijven uit dit gebied.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welk gebied zou jij willen aanwijzen als Palestijnse staat?
Dat beweer ik niet. Jouw opmerking geeft aan dat ook jij Israël en het Jood zijn als één concept beschouwt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever?
Er zijn in het Midden-Oosten ook al ontzettend veel kogels afgeschoten en bommen gegooid.quote:[..]
Er zijn al vele gesprekken geweest. De Palestijnen zelf hebben tot op heden elke mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen.
Dat mogen ze prima. Moeten ze wel hun eigen land voor kopen ipv het met geweld te stelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever?
Volgens mij waren de Oslo Vredes akkoorden toch echt getekend door beide partijen. Tot premier van Israël Yithzak Rabin werd vermoord door een Israëlische extremist.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
Netanyahu is juist het resultaat van het Palestijnse terrorisme. Na de aanslag op Rabin in 1996 stond diens opvolger Peres flink voor op Netanyahu in de peilingen van de verkiezingen dat jaar, toen waren er een een aantal zeer heftige bomaanslagen die ervoor zorgde dat Netanyahu bleef stegen en uiteindelijk won. Zie ook:quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Moeten ze maar niet elke keer stemmen op Bibi Netanyahu.
In perspectief is Mark Rutte de paus vergeleken met Bibi.
quote:Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%.
Bron
Wellicht is handig om na het onderteken van zulke akkoorden niet met een reeks heftige bomaanslagen te komen, dit deden de Palestijnen echter wel. Na het ondertekenen van die akkoorden, volgende de meeste heftige aanslagen in tijden, die zorgde ervoor dat Netanyahu werd verkozen (zie ook bovenstaande post).quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat mogen ze prima. Moeten ze wel hun eigen land voor kopen ipv het met geweld te stelen.
[..]
Volgens mij waren de Oslo Vredes akkoorden toch echt getekend door beide partijen. Tot premier van Israël Yithzak Rabin werd vermoord door een Israëlische extremist.
Er is maar een agressor die op basis van neokolonistische ideen zoals een Groot Israel in samenspraak met partijen die Judea en Samaria en de wederkering van Jezus mensen kapot willen makenquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
Die kans hebben ze inmiddels wel verspeeld. De Palestijnen hebben zich de afgelopen 1,5 eeuw weten te onderscheiden in terrorisme, antisemitisme en de constante poging een ander land te willen vernietigen en alle Joden te verdrijven uit dit gebied.
Opnieuw negeer je de Oslo Vredes akkoorden. Ondertekend door beide partijen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
Er is deze verzameling van Arabieren uit de regio met een gefabriceerde nationaliteit identiteit, tot vijf keer toe een eigen staat aangeboden. Die is altijd afgewezen.
Goh wat een toeval. Bibi die ook nog deze terroristen financieel ondersteunde. Zeker ook om de PLO van Arafat te verdrijven.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Netanyahu is juist het resultaat van het Palestijnse terrorisme. Na de aanslag op Rabin in 1996 stond diens opvolger Peres flink voor op Netanyahu in de peilingen van de verkiezingen dat jaar, toen waren er een een aantal zeer heftige bomaanslagen die ervoor zorgde dat Netanyahu bleef stegen en uiteindelijk won. Zie ook:
[..]
Mag ik wel onderscheid maken tussen Netanyahu en normale Israeliers net zoals ik onderscheid mag maken tussen normale Palestijnen en Hamas.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht is handig om na het onderteken van zulke akkoorden niet met een reeks heftige bomaanslagen te komen, dit deden de Palestijnen echter wel. Na het ondertekenen van die akkoorden, volgende de meeste heftige aanslagen in tijden, die zorgde ervoor dat Netanyahu werd verkozen (zie ook bovenstaande post).
De Palestijnen zijn nog altijd de aanstichter, als zij de wapens neerleggen is er vrede. Verder valt het mij wederom op dat inhoudelijk eigenlijk niet reageert op wat ik in mijn post allemaal benoem.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel lekker makkelijk als alleen de aanstichter van vele vele jaren geleden de schuld krijgt voor alles wat daarna gebeurt. Ongeacht of je zelf dan niet daarna de dominante partij bent en genoeg foute dingen doet. Dat mag want je was niet de aanstichter.
Heerlijk.
Is USA dan ook eigenlijk niet de foute partij in Iran aangezien ze de democratie hebben omgeworpen in 1953? Of bestaat grijs dan nog wel? Hmm hmm
Dat doet men ook. Huizen worden gewoon gekocht op de Westelijke Jordaanoever. Die worden niet gratis weggegeven of zo.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat mogen ze prima. Moeten ze wel hun eigen land voor kopen ipv het met geweld te stelen.
[..]
Volgens mij waren de Oslo Vredes akkoorden toch echt getekend door beide partijen. Tot premier van Israël Yithzak Rabin werd vermoord door een Israëlische extremist.
Nee, de enige agressor in dit conflict zijn de Palestijnen. En 'Groot Israël' is niets meer dan een complottheorie.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er is maar een agressor die op basis van neokolonistische ideen zoals een Groot Israel in samenspraak met partijen die Judea en Samaria en de wederkering van Jezus mensen kapot willen maken
[..]
Nee hoor, Netanyahu heeft niet financieel terroristen ondersteunt en zeker niet in de jaren 1990.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Goh wat een toeval. Bibi die ook nog deze terroristen financieel ondersteunde. Zeker ook om de PLO van Arafat te verdrijven.
Voor een duurzame vrede heb je twee partijen nodig. Palestijnen kunnen wel hun wapens gaan neerleggen maar niets duidt erop dat Israel dan stopt met hun onderdrukking en hun ongebreidelde kolonialisme (zie ook wat er in Westelijk Jordaanoever gebeurt en de eerste kolonisten zijn er al in Gaza.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn nog altijd de aanstichter, als zij de wapens neerleggen is er vrede. Verder valt het mij wederom op dat inhoudelijk eigenlijk niet reageert op wat ik in mijn post allemaal benoem.
De pijnlijke realiteit is dat er weinig niet geradicaliseerde Palestijnen zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Mag ik wel onderscheid maken tussen Netanyahu en normale Israeliers net zoals ik onderscheid mag maken tussen normale Palestijnen en Hamas.
Uiteindelijk zitten er vele terroristen in dat gebied. Die arme mensen het met de dood laten bekopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |