Niets mis met een echte vent. Geen probleem om zorgtaken op mij te nemen, maar gehoorzamen nee, daar ben ik te eigenzinnig voor. Zou ook geen slaafse man willenquote:Jonge mannen uit Generatie Z (geboren tussen 1997 en 2012) blijken er verrassend conservatieve opvattingen op na te houden. Uit grootschalig internationaal onderzoek blijkt dat ongeveer een derde van hen vindt dat een vrouw haar man moet gehoorzamen.
Zorgethicus Jacqueline Kleijer spreekt van een zorgwekkende trend: "Dit is de eerste keer dat een jonge generatie conservatiever is dan hun voorgangers."
De cijfers: Conservatisme op de kaart
Het onderzoek, uitgevoerd door Ipsos en het Global Institute for Women’s Leadership onder 23.000 mensen in 29 landen, legt een opvallende kloof bloot. Op de vraag of een man het laatste woord moet hebben bij belangrijke beslissingen, antwoordt ruim 33% van de Gen Z-mannen bevestigend.
Hoewel het percentage bij vrouwen lager ligt, is ook daar een verschuiving zichtbaar: ongeveer 18% van de jonge vrouwen deelt deze traditionele visie. Volgens Kleijer bevestigt dit resultaat eerdere data uit de European Values Study, waaruit al bleek dat deze generatie teruggrijpt op waarden die hun (groot)ouders juist probeerden te doorbreken.
Waarom Gen Z kiest voor traditie
De oorzaak van deze ruk naar rechts is volgens experts gelaagd:
Onzekere tijden: Door de woningnood, globalisering en snelle maatschappelijke veranderingen zoeken jongeren naar houvast. Traditionele rolpatronen bieden een vorm van voorspelbaarheid en veiligheid.
Sociale media en de 'Manosfeer': Online algoritmes voeden jongeren met content van influencers die patriarchale waarden promoten.
De opkomst van 'Tradwives': Ook onder vrouwen is een trend zichtbaar waarbij het ideaal van de thuisblijvende moeder die de leiding aan de man laat, populairder wordt.
Een gebrek aan dialoog
Kleijer stelt dat eerdere generaties de fout hebben gemaakt door te denken dat gendergelijkheid een "voltooid hoofdstuk" was. "We zijn ervan uitgegaan dat het gesetteld was, maar we hebben de jonge generatie niet goed meegenomen in dat verhaal," aldus de zorgethicus. Hierdoor is een vacuüm ontstaan dat nu wordt ingevuld door conservatieve idealen.
Pleidooi voor actie
De uitkomsten moeten volgens Kleijer dienen als een maatschappelijke waarschuwing. Ze pleit voor:
Overheidscampagnes: Om het belang van gelijkwaardigheid binnen een democratie opnieuw te onderstrepen.
Onderwijs en debat: Jongeren moeten weer leren hoe ze over waarden kunnen discussiėren, zowel op school als aan de keukentafel.
Sociale correctie: De directe omgeving (ouders en vrienden) speelt een cruciale rol in het uitdagen en weerleggen van patriarchale denkbeelden.
"Het is essentieel dat we dit serieus nemen en niet afdoen als een tijdelijke gril," besluit Kleijer. "Ga het gesprek aan en daag elkaar uit."
Bron
Tradwife (@Gemini-AI-impressie)
Misschien is de nieuwsschrijfer wel een tradwife in wordingquote:Op zondag 8 maart 2026 15:39 schreef maily het volgende:
Dat plaatje![]()
Ze kijkt 'm niet eens aan.
En zulk nieuws op Internationale Vrouwendag.![]()
Het onderzoek is juist gedaan met het oog op Internationale Vrouwendag. Waarom zou dit niet geplaatst mogen worden?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:39 schreef maily het volgende:
Dat plaatje![]()
Dit is geil. Stukje cuckold @Wereldgozerquote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef aquawoman het volgende:
En dan wel janken om de male lonliness epidemic. Zou je zelf graag horen dat je moet gehoorzamen?
Ik zeg niet dat je dat niet mag plaatsen?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het onderzoek is juist gedaan met het oog op Internationale Vrouwendag. Waarom zou dit niet geplaatst mogen worden?
Dacht het niet, verbaas oprecht mij over het fenomeen. Ik heb ook minder uren gewerkt toen onze kinderen klein waren. Maar zou niet als 25 jarige al achter de geraniums willen zitten, en op mijn mans zak willen teren.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Misschien is de nieuwsschrijfer wel een tradwife in wording
Ja waarschijnlijk vond de nieuwsbron het een goed onderwerp voor vandaag.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:56 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je dat niet mag plaatsen?
Het valt me op dat dit net vandaag in het nieuws is.
you may not like it but this is what peak performance looks likequote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef OllieA het volgende:
Wat is een echte vent eigenlijk?
En wat een niet echte vent?
Wie geeft me een lijstje met kenmerken?
Een plaatje is geen lijstje hč. Ik wil een lijstje!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
you may not like it but this is what peak performance looks like
[ afbeelding ]
Ik vind mijn vent een echte vent. Lief en zorgzaam, twee meter lang, breedgeschouderd (geen bodybuilderquote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef OllieA het volgende:
Borsthaarquote:Op zondag 8 maart 2026 16:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind mijn vent een echte vent. Lief en zorgzaam, twee meter lang, breedgeschouderd (geen bodybuilder), borsthaar en een kroelbuikje
![]()
Maar iedereen zal zijn/haar eigen eisen/voorkeuren hebben om iemand'een echte vent' te kunnen vinden.
Nee, ik vind een gladgeschoren borstkas vies. Alsof ik een 14 jarig jochie naast me heb zittenquote:
Ik wil tegen je in gaan hierop, maar vanwege je profielfoto van Morena Baccarin (quote:
Lekker smooth. Stukje hygiėne.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:25 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, ik vind een gladgeschoren borstkas vies. Alsof ik een 14 jarig jochie naast me heb zitten
Dat hoort ook niet, dit toont juist nederigheid.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:39 schreef maily het volgende:
Dat plaatje![]()
En dit is nog maar het begin en des te meer van dit soort loze onderzoekjes gepusht worden des te erger het gaat worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
Men is echt te weinig bezig met het verschrikkelijke gedachtegoed dat onder jongere gen Z'ers speelt.
Veruit de meest rechtse generatie sinds 1930.
Dit is ook niet waar. Het gaat om een specifieke groep Gen Z'ers die tot de jongere helft behoren en daar blijft het ook voor nu bij.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
En dit is nog maar het begin en des te meer van dit soort loze onderzoekjes gepusht worden des te erger het gaat worden.
Mooiste is dat we het gewoon gaan meemaken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is ook niet waar. Het gaat om een specifieke groep Gen Z'ers die tot de jongere helft behoren en daar blijft het ook voor nu bij.
Gen Alpha is bijvoorbeeld weer een stuk linkser
Dit is weer rare AI clickbait uiteraard. En daar moeten we dan wat van vinden. Heel vermoeiend omdat AI natuurlijk een miljard absurde zaken per seconde kan posten. Kansloos.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:39 schreef OllieA het volgende:
Ik zou hier trouwens best graag een bron zien naar het onderzoek zelf. Nu is er alleen de FP als bron, en op de FP wordt dan weer BNR genoemd, maar het artikel daar geeft ook geen verwijzing naar het onderzoek in kwestie.
Vind ik jammer. @:Jippie
Want 1/3 van de bevolking is moslim?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:42 schreef HeatWave het volgende:
Ja, echt dit ligt aan de ruk naar rechts, niet aan de vrouwenhatende moslims, echt niet.
Wat een fucking bullshit.
https://www.kcl.ac.uk/ass(...)bal-charts-final.pdfquote:Op zondag 8 maart 2026 16:39 schreef OllieA het volgende:
Ik zou hier trouwens best graag een bron zien naar het onderzoek zelf. Nu is er alleen de FP als bron, en op de FP wordt dan weer BNR genoemd, maar het artikel daar geeft ook geen verwijzing naar het onderzoek in kwestie.
Vind ik jammer. @:Jippie
Het zal zowel van autochtonen als allochtonen komen. Reken maar dat er bij clubjes zoals de FVD (die behoorlijk populair zijn onder jongeren) dit soort sentimenten leven. Onder moslims zal het breder verspreid zitten, dat mag duidelijk zijn vanwege de inmiddels bekende culturele verschillen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:42 schreef HeatWave het volgende:
Ja, echt dit ligt aan de ruk naar rechts, niet aan de vrouwenhatende moslims, echt niet.
Hear, hear.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:25 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, ik vind een gladgeschoren borstkas vies. Alsof ik een 14 jarig jochie naast me heb zitten
Waarvoor dank!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.kcl.ac.uk/ass(...)bal-charts-final.pdf
En toen nam ik de rest al helemaal niet serieus meerquote:Op zondag 8 maart 2026 15:36 schreef Jippie het volgende:
De oorzaak van deze ruk naar rechts is volgens experts
Punt 6 lijkt eruit gelicht om een beetje te scoren, edgy wise.quote:1
Little movement in attitudes
toward gender equality
Overall attitudes toward gender equality
amongst the 24-country trend average are
broadly level with those seen in 2025, with
59% saying things would work better with
more women in positions of responsibility
in business and government, but also half
(50%) saying that efforts toward gender
equality have gone far enough.
2
Optimism about the future
is steady for young women, but
declining for young men
Across all 29 countries surveyed, 55% think
young women in their country today will
have a better life than women in their
parents’ generation, level with last year.
However, optimism about the future of
young men has fallen by five percentage
points (ppts) since last year, to 40%.
3
Divided views on who benefits
from traditional gender roles
Almost three in 10 (29%) think men benefit
most when women keep to traditional
roles, while 19% feel men benefit most
when women don’t keep to tradition. Close
to one-quarter (23%) feel women benefit
most from men’s traditional roles, with as
many thinking women benefit most when
men don’t keep to a traditional role (26%).
4
Women perceived to have more
choice about self-expression, but
men hold more choice around jobs
Women are more likely than men to be
seen to have more choice when it comes to
how to dress (34%), dating (24%), and the
roles they can hold in the household (22%),
while men are more likely than women to
be viewed as having more choice about the
jobs they can have (39%).
5
Most have an egalitarian view of
gender roles, but norms persist
When asked about personal views, the
majority say that things like childcare,
housework, and earning money should be
shared equally. However, when asked
about societal views in their country,
childcare and housework are more closely
linked with women, while earning money is
more strongly associated with men.
6
Gen Z men hold most traditional
views of both women’s roles in
society, as well as men’s
Relative to other groups, Generation Z*
men are the most likely to agree with
traditional ideas about not only women’s
roles (such as that a wife should always
obey her husband), but also men’s (such as
that young men should try to be physically
tough, even if not naturally big).
Nee maar dat komt wel zodra ze op beide knieėn zit.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:39 schreef maily het volgende:
Dat plaatje![]()
Ouwe snoeperds zien hun snoepwinkel uitgebreid wordenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:30 schreef Lenny77 het volgende:
De Gen Z-mannen zullen dus flink eenzaam blijven!
Ze kunnen alvast gaan sparen voor een lekkere gehoorzame pop
En dit.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ouwe snoeperds zien hun snoepwinkel uitgebreid worden
Zat ook al te lezen is gewoon een cherrypicked opiniestukje.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:08 schreef OllieA het volgende:
Nou, het lijkt allemaal wel wat mee te vallen, wb ruk naar rechts. Ik citeer de 6 Key Findings.
[..]
Punt 6 lijkt eruit gelicht om een beetje te scoren, edgy wise.
Dit is geil!quote:Op zondag 8 maart 2026 17:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee maar dat komt wel zodra ze op beide knieėn zit.
Ja, de OP lijkt meer de bedoeling te hebben om wat reuring te creėren dan om te informeren over de uitkomsten van het onderzoek.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Zat ook al te lezen is gewoon een cherrypicked opiniestukje.
Ze vertaalt ook de resultaten van 29 landen naar advies/beleid voor Nederland.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:26 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, de OP lijkt meer de bedoeling te hebben om wat reuring te creėren dan om te informeren over de uitkomsten van het onderzoek.
Gelukkig weten we nu wel weer meer over het mogelijkerwijs prettige van borsthaar bij de man.
Ja, dit was mij ook opgevallen. Zorgethicus Jacqueline Kleijer zou zich een beetje moeten schamen om zo met de resultaten van het onderzoek om te springen.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze vertaalt ook de resultaten van 29 landen naar advies/beleid voor Nederland.
Terwijl:
“A wife should always obey her husband”
Nederland: 6% eens, 11% neutraal, 81% oneens.
29-landengemiddelde: 20% eens, 20% neutraal, 57% oneens.
“A husband should have the final word on important decisions made in his home”
Nederland: 7% eens, 14% neutraal, 75% oneens.
29-landengemiddelde: 21% eens, 25% neutraal, 51%
“Making important decisions about the household”
Nederland: 83% zegt dat dit gelijk gedeeld moet worden, 5% zegt meer bij mannen, 8% zegt meer bij vrouwen.
29-landengemiddelde: 77% gelijk gedeeld, 12% meer bij mannen, 8% meer bij vrouwen.
Op landniveau is Nederland juist een van de minst traditionele landen op precies de punten waar haar opiniestukje alarm op slaat. Dan kan je zeggen dat dit de totalen zijn en niet enkel Gen Z uitgesplitst, dat klopt want dat staat ook niet in deze resultaten. Dus dat kan zij ook niet weten, maar de data die getoond wordt matched niet met haar verhaal.
Erg bijzonder omdat dan wel te gebruiken Nederlands beleidsadvies te geven.
quote:Op zondag 8 maart 2026 17:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, dit was mij ook opgevallen. Zorgethicus Jacqueline Kleijer zou zich een beetje moeten schamen om zo met de resultaten van het onderzoek om te springen.
Goed dat je het hier opmerkt, ik had geen zin om er verder zuur over te doen.
quote:Op zondag 8 maart 2026 18:04 schreef Jahr00n het volgende:
Ik denk dat die vrouwen jullie niet moeten omdat jullie allemaal van die halve bloempot broccoli kut kapsels hebben.
Opflikkeren kutgeneratie.
Gen Z, de bevolkingssamenstelling wordt in een razend tempo veranderd dus een heel groot deel van die 1/3e zou niet Westers kunnen zijn. In tegenstelling tot wat de media je willen doen geloven beginnen we niet elk kalenderjaar weer op nul met de massa-immigratie.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Want 1/3 van de bevolking is moslim?
1930 was bhoorlijk links.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
Men is echt te weinig bezig met het verschrikkelijke gedachtegoed dat onder jongere gen Z'ers speelt.
Veruit de meest rechtse generatie sinds 1930.
Wat heeft democratie er nou weer mee te maken?quote:De uitkomsten moeten volgens Kleijer dienen als een maatschappelijke waarschuwing. Ze pleit voor:
Overheidscampagnes: Om het belang van gelijkwaardigheid binnen een democratie opnieuw te onderstrepen.
Dus jongeren moeten over waarden kunnen discussieren maar ze moet ook sociaal gecorrigeerd worden door degenen met heilige gelijk?quote:Onderwijs en debat: Jongeren moeten weer leren hoe ze over waarden kunnen discussiėren, zowel op school als aan de keukentafel.
Sociale correctie: De directe omgeving (ouders en vrienden) speelt een cruciale rol in het uitdagen en weerleggen van patriarchale denkbeelden.
Anders lees je post #54 even.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:53 schreef FlippingCoin het volgende:
you reap what you sow
als je mannen continu wegzet als fout gaan jonge jongens vanzelf in dit rolmodel passen tijdens het opgroeien
verdorie helemaal 45 opgezocht verander je het weerquote:
Dit, maar daar willen de onderzoekers niet aan. Nee, het zijn alleen maar Fvd'ers en SGP'ersquote:Op zondag 8 maart 2026 17:56 schreef Joppiez het volgende:
1/3 zo niet meer van de gen z generatie komt ook uit, of heeft roots in Afrika, het Midden Oosten of iets als India. Niet zo verwonderlijk dus..
Ze liepen rond op Hoog Catherijne vermoed ik.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:56 schreef Hathor het volgende:
Op welke madrassa hebben ze dit onderzoek gedaan?
Eens.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:56 schreef Joppiez het volgende:
1/3 zo niet meer van de gen z generatie komt ook uit, of heeft roots in Afrika, het Midden Oosten of iets als India. Niet zo verwonderlijk dus..
een combi tussen een gangster rapper en dropshipper als je de jeugd van tegenwoordig vraagt.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef OllieA het volgende:
Ze moeten iets hebben om te verkopen toch anders verdienen ze ook geen zak.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Deze kennelijke millennial wordt vooral een beetje moe van de zoveelste generatie die weer tot in den treure gepusht wordt als zogenaamd radicaal anders in denken en doen. 15 a 20 jaar geleden waren "wij" het die het volgens experts, marketingsgoeroes en futurologen allemaal helemaal anders gingen doen, en uiteindelijk zijn de meesten tamelijk doorsnee mensen met een stationcar en anderhalf kind geworden. Als een gedeelte van de jongeren Tate-achtig gedachtegoed napapegaait zou ik als eerste willen nagaan in hoeverre het niet gewoon rebels afzetten tegen de normen is.
Haha ja dat zal het vast zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
Opmerkelijk stuk.
Misschien begrijpen deze generatie jonge mannen niet dat juist in conservatieve landen/culturen mannen nu juist de lul zijn.
Als er al 1 groep is die naar de telefoon staart zijn zij het wel. Ze hebben zelfs hun telefoon tussen hun hoofddoekje in geklemd zodat ze m niet eens hoeven vast te houden.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:26 schreef Lyrebird het volgende:
Vooral zo door gaan. De moslims hebben hun prioriteiten wel op orde. Als we zo door gaan dan is het binnen twee generaties over en sluiten met dat naar een telefoon staren.
Noem dat maar prioriteiten... vrouwenonderdrukking en homohaat, topshow.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:26 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben Gen X en ken veel Gen X vrouwen die liever kinderen kregen en koekjes wilden bakken, maar in de dwangbuis van werk werden gedwongen.
De meeste vrouwen die zich op hun carričre gestort hebben, hebben nu een hond.
We bakken er echt helemaal niets van.
Als peuter ben ik opgegroeid in een echte SAMENLEVING, waar ik al snel doorhad dat mijn ouders gewaardeerd werden door anderen in die samenleving. Waar ik me zelf ook veilig voelde. We hebben dat systeem dat duizenden jaren gewerkt heeft, bij het vuilnis gezet.
Het gevolg is dat iedereen nu naar z’n telefoon loopt te staren.
Vooral zo door gaan. De moslims hebben hun prioriteiten wel op orde. Als we zo door gaan dan is het binnen twee generaties over en sluiten met dat naar een telefoon staren.
Precies.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Komt ook omdat ik op voorhand al weet dat dit soort stukjes primair gedreven wordt door activisme en geen waarheidsvinding. Ze verstoppen zich achter diploma's en gekleurde wetenschappelijke onderzoekjes die geciteerd en gelegitimeerd worden door activisten met dezelfde agenda om vervolgens dit "krediet" te gebruiken om aan de lopende band dit soort opiniestukjes de publieke ether in te jagen.
Dit soort sociale/maatschappelijke onderzoeken zijn vrijwel altijd onzin.
Ze had er ook voor kunnen kiezen om haar clickbait titel eens verder te onderzoeken in plaats van het gemiddelde dat 5.5x hoger ligt dan wat we voor Nederland zien te gebruiken om een vals moralistisch toontje aan te slaan.
We weten natuurlijk allemaal waarom ze dat niet doet. Want dan zou ze een racist zijn.
[ afbeelding ]
De islam mag niet benoemd worden in dit soort 'onderzoeken'. Weet je toch, dat is een schitterende, progressieve en inclusieve religie waar wij Westerse holbewoners zoveel moois van kunnen opsteken.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als er al 1 groep is die naar de telefoon staart zijn zij het wel. Ze hebben zelfs hun telefoon tussen hun hoofddoekje in geklemd zodat ze ze niet eens hoeven vast te houden.
Ik ben stiekem blij dat ik al ouder benquote:Op zondag 8 maart 2026 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De islam mag niet benoemd worden in dit soort 'onderzoeken'. Weet je toch, dat is een schitterende, progressieve en inclusieve religie waar wij Westerse holbewoners zoveel moois van kunnen opsteken.
Hoppa zweep erover...quote:Op zondag 8 maart 2026 18:04 schreef Jahr00n het volgende:
Ik denk dat die vrouwen jullie niet moeten omdat jullie allemaal van die halve bloempot broccoli kut kapsels hebben.
Opflikkeren kutgeneratie.
Er is zoveel meer mis aan dat plaatjequote:Op zondag 8 maart 2026 15:39 schreef maily het volgende:
Dat plaatje![]()
Vrouwen willen een echte man.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef OllieA het volgende:
Dit roept bij mij heel veel vragen op.quote:Op maandag 9 maart 2026 01:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ken in mijn omgeving echt niemand die zo denkt, geen een man, van welke leeftijd dan ook. Maar ik moet zeggen ik heb in mijn omgeving geen moslims en weinig andere buitenlanders.
Niet alleen vrouwen hoor.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:43 schreef Qarrad het volgende:
En daarom kiezen meer vrouwen van die generatie ervoor om single te blijven.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-de-vrouw-a4919871
https://www.volkskrant.nl(...)zonder-man~b034dfeb/
Pubers?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:25 schreef theunderdog het volgende:
Het feit dat de mening van pubers op zo'n serieuze manier wordt geanalyseerd laat vooral zien dat er veel volwassenen zijn die niets te doen hebben.
Het gaat over gen Z.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Want 1/3 van de bevolking is moslim?
Ragebait artikel. Maar jongemannen zijn weer even in een negatief daglicht gezet. En rechts. Alsof een ruk naar rechts inherent slecht is.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:08 schreef OllieA het volgende:
Nou, het lijkt allemaal wel wat mee te vallen, wb ruk naar rechts. Ik citeer de 6 Key Findings.
[..]
Punt 6 lijkt eruit gelicht om een beetje te scoren, edgy wise.
Stel ze gerust. Ik woon niet in een stad, dat scheelt veel denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2026 01:34 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Dit roept bij mij heel veel vragen op.
Dat niet alleen maar het deel van een klas wat uit conservatieve gezinnen komt groeit alleen maar en dat gedachtengoed zal zich in de klassen ook verder verspreiden onder de jongeren.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goh
Wat zou de demografische achtergrond van deze mannen zijn?
Ah natuurlijk....quote:Op zondag 8 maart 2026 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem dat maar prioriteiten... vrouwenonderdrukking en homohaat, topshow.
3 jaar geleden lag het rond de 15% lees ik, dat lijkt me wel realistisch. Misschien iets hoger. Waarbij de vraag is of het aantal mannen dan hoger is, daar valt wat voor te zeggen dat vrouwen zich in een vrij land iets makkelijker tegen een geloof keren met als onderdeel onderdrukking van eigen geslacht.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:30 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het gaat over gen Z.
Misschien is 30% van die generatie wel moslim. Ik zou het niet vreemd vinden als je door de grote steden loopt en het straatbeeld waarneemt.
Of misschien is het 20% en is die overige 10% Andrew Tate fan.
En nu in het Nederlands?quote:Op maandag 9 maart 2026 09:38 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar het deel van een klas wat uit conservatieve gezinnen komt groeit alleen maar en dat gedachtengoed zal zich in de klassen ook verder verspreiden onder de jongeren.
Een deel zal conservatieve migrant zjn. Maar ook een heel deel gewoon Nederlandse incel die de schuld van zijn problemen aan feminisme geeft.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goh
Wat zou de demografische achtergrond van deze mannen zijn?
Is een internationaal onderzoekquote:Op maandag 9 maart 2026 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een deel zal conservatieve migrant zjn. Maar ook een heel deel gewoon Nederlandse incel die de schuld van zijn problemen aan feminisme geeft.
Oh dan is het helemaal lastig om vast te stellen wat de achtergrond is. Ik had inderdaad niet gelezen dat het om internationale zooi ging. Ik bedoel, als je dit onderzoek in Dubai voert zijn de resultaten vast anders dan wanneer je ze voert in Helsinki, en daar is het weer anders dan in Belgrado, zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is een internationaal onderzoek
Daarom des te belangrijker wat de demografie en de populatie van het onderzoek is
Sociologen en onderzoek dat geen narratief bevat, tja, blijft lastigquote:Op maandag 9 maart 2026 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh dan is het helemaal lastig om vast te stellen wat de achtergrond is. Ik had inderdaad niet gelezen dat het om internationale zooi ging. Ik bedoel, als je dit onderzoek in Dubai voert zijn de resultaten vast anders dan wanneer je ze voert in Helsinki, en daar is het weer anders dan in Belgrado, zullen we maar zeggen.
Pubers - jongvolwassenen. Prima leeftijd om lekker edgy te doen. Zegt niets over de toekomst.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:17 schreef Samhain het volgende:
[..]
Pubers?
De oudsten van deze generatie worden volgend jaar 30!
Faces of death op VHS was ook erg populair bij sommige vrienden van mijquote:Op maandag 9 maart 2026 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pubers - jongvolwassenen. Prima leeftijd om lekker edgy te doen. Zegt niets over de toekomst.
Toen ik puber was, moest ik lachen om rotten . com en bestgore video's.
Boeien is toch AI. Als je dat niet ziet hebben we een veel groter probleem.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:39 schreef maily het volgende:
Dat plaatje![]()
Ja, dat jij zo was zegt toch niet dat de pubers van deze generatie ook zo zijn?quote:Op maandag 9 maart 2026 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pubers - jongvolwassenen. Prima leeftijd om lekker edgy te doen. Zegt niets over de toekomst.
Dit dus.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Mijn vrouw wil ook dat ik die keuzes maak.
Ik ga er vanuit dat het Europees is. In Saoedie Arabie zal weinig veranderd zijn.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is een internationaal onderzoek
Daarom des te belangrijker wat de demografie en de populatie van het onderzoek is
Geen idee, in de bron staat er geen link naarquote:Op maandag 9 maart 2026 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het Europees is. In Saoedie Arabie zal weinig veranderd zijn.
Nee er bestaat gewoon een groep mannen die niet overweg kan met vrouwen die zelf ook een mening of wensen hebben. En daarom zichzelf zielig vind en graag naar de middeleeuwen terug wil.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwah, pas bij comment #6. Valt nog mee.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:42 schreef HeatWave het volgende:
Je doet net alsof dat een serieuze ideologie is. Het is gewoon een fase.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee er bestaat gewoon een groep mannen die niet overweg kan met vrouwen die zelf ook een mening of wensen hebben. En daarom zichzelf zielig vind en graag naar de middeleeuwen terug wil.
Gelukkig keert de wal dat schip wel, want op die wijze blijven ze ook maagd.
Nee aangezien er ook ruim volwassen mannen in blijven hangen.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je doet net alsof dat een serieuze ideologie is. Het is gewoon een fase.
Boeien.
Wat een onzin. Er zijn vrouwen die ervan houden als een man een sterk karakter heeft en de leider in de relatie is. Ik gehoorzaam wel, hoor.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:30 schreef Lenny77 het volgende:
De Gen Z-mannen zullen dus flink eenzaam blijven!
Ze kunnen alvast gaan sparen voor een lekkere gehoorzame pop
En er moet ook een bepaalde mate van intelligentie zijn, je gaat tenslotte geen idioot gehoorzamen.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Wat is hier mis mee dan?
Natuurlijk moet er een nuance zijn en moet een man geen dictator zijn.
Maar in mijn huwelijk ook, ik ben uiteindelijk de verantwoordelijke. Mijn vrouw wil ook dat ik die keuzes maak.
Echter voor zoiets overleggen we altijd, kijken we wat we allebei willen en vinden. En dan moet er toch iemand een knoop doorhakken.
Ik zou het echt belachelijk vinden als een vrouw maar zelf alles gaat bepalen en lekker overal tegen in gaat.
Dat werkt toch niet?
En dat je elkaar in een mate gehoorzaam bent is toch niet meer dan logisch in een relatie?
Nu ik dit lees heb ik nog een enger beeld bij jou dan ik al had vanuit andere topics...quote:Op maandag 9 maart 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Wat is hier mis mee dan?
Maar in mijn huwelijk ook, ik ben uiteindelijk de verantwoordelijke. Mijn vrouw wil ook dat ik die keuzes maak.
Echter voor zoiets overleggen we altijd, kijken we wat we allebei willen en vinden. En dan moet er toch iemand een knoop doorhakken.
Ik zou het echt belachelijk vinden als een vrouw maar zelf alles gaat bepalen en lekker overal tegen in gaat.
Dat werkt toch niet?
En dat je elkaar in een mate gehoorzaam bent is toch niet meer dan logisch in een relatie?
Ieuw. Schrik hier van.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn vrouwen die ervan houden als een man een sterk karakter heeft en de leider in de relatie is. Ik gehoorzaam wel, hoor.
Leuk voor het gemiddelde, die religieuze landen waar het 99% isquote:Uit grootschalig internationaal onderzoek
Ja he, we zijn gelijkwaardig. Gelukkig maar. En dan zien we er toch nog mooi en leuk en sexy uit zonder dat te hoeven bedekken.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:08 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dat snap ik. Nederlandse vrouwen zijn net kerels in een relatie.
Dan hoor jij bij die 18% van de vrouwen die het er ook eens mee is en is er nog steeds een overschot van mannen die het lekker alleen mag gaan doen.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn vrouwen die ervan houden als een man een sterk karakter heeft en de leider in de relatie is. Ik gehoorzaam wel, hoor.
Lekkerquote:Op maandag 9 maart 2026 16:08 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dat snap ik. Nederlandse vrouwen zijn net kerels in een relatie.
Die neukt ook buiten de deur hoor, net als 99% van de mannen (en vrouwen!)quote:Op zondag 8 maart 2026 16:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind mijn vent een echte vent. Lief en zorgzaam, twee meter lang, breedgeschouderd (geen bodybuilder), borsthaar en een kroelbuikje
![]()
Maar iedereen zal zijn/haar eigen eisen/voorkeuren hebben om iemand'een echte vent' te kunnen vinden.
Gelijkwaardig? Is dat zo? Buiten de boomers ken ik vrij weinig relaties waar de vrouw de broek niet aanheeft.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja he, we zijn gelijkwaardig. Gelukkig maar. En dan zien we er toch nog mooi en leuk en sexy uit zonder dat te hoeven bedekken.
Op dat moment gaat hij als eunuch verder door het levenquote:Op maandag 9 maart 2026 17:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die neukt ook buiten de deur hoor, net als 99% van de mannen (en vrouwen!)
Ik bedek mijzelf niet, wat is je punt? Dat dit een islamitisch iets is? Dat in Latijns Amerika dit normaal is of in Zuid Europa of eigenlijk de rest van de wereld kun je zelf niet bevatten?quote:Op maandag 9 maart 2026 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja he, we zijn gelijkwaardig. Gelukkig maar. En dan zien we er toch nog mooi en leuk en sexy uit zonder dat te hoeven bedekken.
De meeste vrouwen in NL kleden zich als kerels en zien er niet heel sexy uit.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 maart 2026 17:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Op dat moment gaat hij als eunuch verder door het leven
Op naar de zandbakquote:Op maandag 9 maart 2026 17:23 schreef Servieskast het volgende:
[..]
De meeste vrouwen in NL kleden zich als kerels en zien er niet heel sexy uit.
Heel leuk dat je iemand gaat beledigen.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nu ik dit lees heb ik nog een enger beeld bij jou dan ik al had vanuit andere topics...
Je draait de getallen om.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die neukt ook buiten de deur hoor, net als 99% van de mannen (en vrouwen!)
Ik ga nergens heen. Op zich wel vreemd dat als ik dit aangeef jij mij, die hier geboren is, het land wil uitzetten.quote:
In NL is een andere mening niet ok. Dus ook jij moet een manwijf in je bed hebben.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel leuk dat je iemand gaat beledigen.
Maar ik vraag letterlijk nog wat er mis mee is dan?
Misschien kun je eens dingen onderbouwen ipv direct mensen aan te vallen.
Dan rot je toch lekker op daar naar toe (zijn allemaal maagd hoor 🙃)quote:Op maandag 9 maart 2026 17:28 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ga nergens heen. Op zich wel vreemd dat als ik dit aangeef jij mij, die hier geboren is, het land wil uitzetten.
In de zandbakken zijn de vrouwen prachtig trouwens.
Tsja, Jehovah's...quote:Op maandag 9 maart 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Wat is hier mis mee dan?
Dat werkt toch niet?
Vrij veel jongeren stemmen ook FvD.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:10 schreef Lyrebird het volgende:
Ik werk met 20ers en 30ers, en het valt me idd op dat meer en meer jonge mannen rechts zijn. Maar vind je het gek? Ze staan overal achteraan en zien vrouwen studiebeurzen krijgen, zelfs als ze slechtere cijfers krijgen. Daarnaast is deze jonge generatie niet zoals ons geļndoctrineerd door het (Jeugd)journaal en “de Papagaai”. Ze hebben zelf uit kunnen zoeken waar ze hun informatie vandaanhalen.
Overigens zie ik dat de vrouw gehoorzaam moet zijn niet terug in deze groep. Misschien denken ze dat, en vertellen ze het niet? Lijkt me sterk.
Hoe kun je dat zien?quote:Op maandag 9 maart 2026 17:28 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Sommigen wel. Anderen niet.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:28 schreef Servieskast het volgende:
Is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, zelf niet een fan van snorren (mijn Marokkaanse klasgenote had er ook eentje).quote:
Welnee.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee aangezien er ook ruim volwassen mannen in blijven hangen.
Als jullie allebei ongeveer 50% van de gezinszaken bepalen zou ik dat gezond vinden, bepaal jij 90% en zij 10% dan vind ik dat eng.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Wat is hier mis mee dan?
Dat werkt toch niet?
Kan me wel voorstellen dat men dit in Estland anders zal zien.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:12 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
[..]
Als jullie allebei ongeveer 50% van de gezinszaken bepalen zou ik dat gezond vinden, bepaal jij 90% en zij 10% dan vind ik dat eng.
quote:Op maandag 9 maart 2026 17:20 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik bedek mijzelf niet, wat is je punt? Dat dit een islamitisch iets is? Dat in Latijns Amerika dit normaal is of in Zuid Europa of eigenlijk de rest van de wereld kun je zelf niet bevatten?
Nee, die zijn geļndoctrineerd door een algoritme. Dat is heus beterquote:Op maandag 9 maart 2026 17:10 schreef Lyrebird het volgende:
Ik werk met 20ers en 30ers, en het valt me idd op dat meer en meer jonge mannen rechts zijn. Maar vind je het gek? Ze staan overal achteraan en zien vrouwen studiebeurzen krijgen, zelfs als ze slechtere cijfers krijgen. Daarnaast is deze jonge generatie niet zoals ons geļndoctrineerd door het (Jeugd)journaal en “de Papagaai”. Ze hebben zelf uit kunnen zoeken waar ze hun informatie vandaanhalen.
Overigens zie ik dat de vrouw gehoorzaam moet zijn niet terug in deze groep. Misschien denken ze dat, en vertellen ze het niet? Lijkt me sterk.
Ik weet niet op welk planeet jij leeft, maar die landen hebben een traditionele houding richting relaties.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]joh laat me niet lachen!
Een zuiderse vrouw (Europees of Amerikaans) is allesbehalve gehoorzaam en onderdanig.
Een Italiaanse of Braziliaanse slaat die kerel half dood als m nog maar naar de verkeerde kant ademt.
Uhu....quote:Op maandag 9 maart 2026 21:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk planeet jij leeft, maar die landen hebben een traditionele houding richting relaties.
Ook daar is het geen 1950 meer.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk planeet jij leeft, maar die landen hebben een traditionele houding richting relaties.
Proest.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel leuk dat je iemand gaat beledigen.
Maar ik vraag letterlijk nog wat er mis mee is dan?
Misschien kun je eens dingen onderbouwen ipv direct mensen aan te vallen.
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:10 schreef Lyrebird het volgende:
Ja precies, daar schrik ik van. Dat die mensen er zijn.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom schrik je daarvan? Zij geeft aan dat het haar voorkeur is.
Nederlandse vrouwen zijn allemaal van die bossbabes snap wel dat mannen daar niks van moeten ! En maar afvragen waar alle goeie mannen zijnquote:Op maandag 9 maart 2026 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja precies, daar schrik ik van. Dat die mensen er zijn.
Paar maanden terug hier met die rare. Ansa ofso.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:53 schreef alternatif het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen zijn allemaal van die bossbabes snap wel dat mannen daar niks van moeten ! En maar afvragen waar alle goeie mannen zijn
Waarom is dat eng?quote:Op maandag 9 maart 2026 20:12 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
[..]
Als jullie allebei ongeveer 50% van de gezinszaken bepalen zou ik dat gezond vinden, bepaal jij 90% en zij 10% dan vind ik dat eng.
Hoewel ze hier ouderwetser zijn is dit al van NL en ben ik NL. Dus sowieso al niet relevant.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat men dit in Estland anders zal zien.
Je schrikt van een hoop, maar ik schrik van je gebrek aan inzicht, argumenten en onderbouwing.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
'gevoel'. Logica is een vies woord in dit draadje.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je schrikt van een hoop, maar ik schrik van je gebrek aan inzicht, argumenten en onderbouwing.
Wat? Waarom is de man daar perfect voor gemaakt? Om knopen door te hakken? Omdat die meer verdient? Omdat die intelligenter is? Waarom vind jij dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat is perfect waar de man voor gemaakt is.
Het brein van de man is gericht op oplossing en rationeel.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat? Waarom is de man daar perfect voor gemaakt? Om knopen door te hakken? Omdat die meer verdient? Omdat die intelligenter is? Waarom vind jij dat?
Kan ook net zo goed gewoon een troll geweest zijn natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Paar maanden terug hier met die rare. Ansa ofso.
Wat een vogel.
Arrogante, hooghartige, huichelachtige zeikerd die zich afvroeg waar de aardige mannen bleven, terwijl ze alleen maar zat arrogant, hooghartig en huichelachtig aan het zeiken was.
Soort zoekt soort.
Daar ging het ook wel heen...quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan ook net zo goed gewoon een troll geweest zijn natuurlijk.
Ik kan hier ook doen alsof ik een prinssesje ben
Volgens Bianconeri dus omdat mannen rationeel en oplossingsgericht kunnen denken en vrouwen niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:
In mijn relatie nemen we grote beslissingen samen. Waarom zou een van de twee de "leider" moeten zijn?
En een deel van Gen Z is helemaal niet ondervraagd, ook in NL alleen degenen die 16+ waren, in sommige andere landen zelfs pas vanaf 20 of 21.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Komt ook omdat ik op voorhand al weet dat dit soort stukjes primair gedreven wordt door activisme en geen waarheidsvinding. Ze verstoppen zich achter diploma's en gekleurde wetenschappelijke onderzoekjes die geciteerd en gelegitimeerd worden door activisten met dezelfde agenda om vervolgens dit "krediet" te gebruiken om aan de lopende band dit soort opiniestukjes de publieke ether in te jagen.
Dit soort sociale/maatschappelijke onderzoeken zijn vrijwel altijd onzin.
Ze had er ook voor kunnen kiezen om haar clickbait titel eens verder te onderzoeken in plaats van het gemiddelde dat 5.5x hoger ligt dan wat we voor Nederland zien te gebruiken om een vals moralistisch toontje aan te slaan.
We weten natuurlijk allemaal waarom ze dat niet doet. Want dan zou ze een racist zijn.
[ afbeelding ]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?quote:Op maandag 9 maart 2026 23:01 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Want je man als leider van het huis zien is 1950? Ok man.
You do you.
Het is natuurlijk een beetje zoals religie: Als een ander voor je bepaalt hoe het hoort dan hoef je zelf niet na te denken over wat je moet doen en hoef je daar geen verantwoordelijkheid voor te nemen.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja is dat zo?quote:Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.
En die mannen maar huilen dat ze geen vrouw kunnen krijgen.....quote:Op maandag 9 maart 2026 23:53 schreef alternatif het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen zijn allemaal van die bossbabes snap wel dat mannen daar niks van moeten ! En maar afvragen waar alle goeie mannen zijn
Ben je nu aan het womansplainen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die mannen maar huilen dat ze geen vrouw kunnen krijgen.....
Lekker een "volgzaam" type uit Aziė importeren die je nog veel harder onder de duim heeft maar waarvan je het niet doorhebt.
Omdat ik dat wilquote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?
Hoezo moet iemand daar doorslaggevende dingen kunnen beslissen terwijl de ander een andere mening heeft?
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het brein van de man is gericht op oplossing en rationeel.
Dat van een vrouw niet.
Ja, uitzonderingen daargelaten. Maar dat is hoe de hersenen zijn.
En alsnog leg je weer eens niets uit over je eerdere opmerkingen.
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".quote:
Ja, daar vraagt die post om.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je nu aan het womansplainen?
Je vraagt het aan mij: omdat ik dat wil. Wat anderen doen moet je met hun bespreken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".
Wat jij wilt is een voorkeur, waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Sommigen gaan daar toch gewoon goed op? Ik ken stelletjes waarbij het duidelijk is dat de man de leider is. Maar andersom zie ik dat ook wel eens, dat de vrouw in de relatie duidelijk de touwtjes in handen heeft. Ik denk dat het ook geen probleem hoeft te zijn zolang alle partijen daar vrede mee hebben. Voor mensen in een gelijkwaardige relatie klinkt dat waarschijnlijk als complete idioterie. Maar hey, don't shoot the messengerquote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".
Wat jij wilt is een voorkeur, waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Ik zei: Uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?
Hoe zit het dan als de vrouw een beter wiskundig inzicht heeft?
En hoe ga je dit "de man is daar geschikter voor" hardmaken als een vrouw een IQ van 140 heeft?
De ene wil op vakantie naar Spanje, de ander naar Noorwegen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Gelijkwaardige relaties bestaan niet. Er zal toch echt een beslissing genomen moeten worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sommigen gaan daar toch gewoon goed op? Ik ken stelletjes waarbij het duidelijk is dat de man de leider is. Maar andersom zie ik dat ook wel eens, dat de vrouw in de relatie duidelijk de touwtjes in handen heeft. Ik denk dat het ook geen probleem hoeft te zijn zolang alle partijen daar vrede mee hebben. Voor mensen in een gelijkwaardige relatie klinkt dat waarschijnlijk als complete idioterie. Maar hey, don't shoot the messenger
Allemaal voorbeelden waarin je overlegt en tot een keuze komt die beiden kan behagen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zei: Uitzonderingen daargelaten.
En IQ zegt niets over iemands kunde om beslissingen te nemen.
[..]
De ene wil op vakantie naar Spanje, de ander naar Noorwegen.
De ene wil een rondje fietsen, de ander wil een rondje wandelen.
De ene wil sushi eten, de ander wil Italiaans.
Hoi schatjequote:
Over wat voor 'normaal mannelijk gedrag' hebben we het dan?quote:Normaal mannelijk gedrag wordt toxic masculinity genoemd.
Ja, en dan hoeft er dus geen "leider" te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelijkwaardige relaties bestaan niet. Er zal toch echt een beslissing genomen moeten worden.
Overigens zeggen ze ook altijd voor de grap dat de vrouw altijd de broek aan heeft, niet de man.
Blijkbaar hebben bepaalde figuren het idee dat als er een ´´leider´´ zou zijn dit altijd op een dictatoriaal niveau is.
Misschien hebben ze slechte ervaringen met de baas op werk ofzo....
In een goed huwelijk overleg je als man en vrouw, bespreek je je wensen en alles. En wordt dan in gezamenlijk overleg de knoop door gehakt.
En als ik zeg dat ik ga stofzuigen dan gįįį ik ook stofzuigen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
want dat lukt me vaak niet met die ballgag in m'n mond
Rough and Tumble play (vechten) van basisschooljongens bijvoorbeeld. Dat wordt door overwegend vrouwelijke juffen volledig verkeerd geļnterpreteerd en vaak bestraft.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoi schatje
[..]
Over wat voor 'normaal mannelijk gedrag' hebben we het dan?
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan hoeft er dus geen "leider" te zijn.
Oftewel: Je moet die beslissing maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allemaal voorbeelden waarin je overlegt en tot een keuze komt die beiden kan behagen.
Vandaag Italiaans, morgen Sushi.
Ga jij lekker fietsen, ik ga wandelen.
In de zomer naar Noorwegen, in de winter naar Spanje.
Ik zou niet weten waarom de mening van de een doorslaggevend zou moeten zijn, en al helemaal niet op dit soort vlakken, een beetje moeten gaan fietsen omdat hij wil fietsen terwijl ik wil wandelen, da fuck?!
Wel fijn dat er uitzonderingen zijn, en nee, een IQ zegt niet alles over het vermogen beslissingen te nemen, maar dat bij doorslaggevende zaken de vrouw met een IQ van 140 waarschijnlijk een betere beslissing kan nemen dan een man met een IQ van 100 lijkt me geen hogere wiskunde.
Waar ik woon en werk niet.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]Ja joh, dat gaat in de hele geschiedenis van de mensheid al zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In alles in de maatschappij trekt de man aan het kortste eind.
Ondertussen, als jij nu uit het raam kijkt en om je heen kijkt, is alles wat je ziet, maar dan ook echt alles, niks uitgezonderd, bedacht, gemaakt en onderhouden door (voornamelijk) mannen. De stoel waar je op zit, het beeldscherm waar je dit op leest, het gebouw waar je in zit, de stroom die je device van energie voorziet, de weg die voor je voordeur ligt, de waterleiding, werkelijk alles, niks uitgezonderd is bedacht, gemaakt en onderhouden door mannen. Ondertussen wordt elk lijstje waar je niet op wil staan aangevoerd door mannen. En wat krijgen mannen als dank? Vrouwen die denken dat mannen het zo makkelijk hebben.
Iedere man weet dat, en weet je wat, het is je gegund. Mannen hebben al die ontberingen er graag voor over zodat hun vrouwen, dochters, moeders en zussen een comfortabel leven kunnen leiden.
De oermens, waarbij de man net had bedacht om rechtop te gaan lopen.
Zitten die vrouwen een beetje dom in de regen voor zich uit te staren, denkt zo'n man dat een hol misschien toch een beter idee is. Dus hij geeft haar een tik op d'r hoofd, sleept haar naar binnen, gaat ze daar op een steen zitten wachten totdat ie es een keer met een berenvel aan komt kakken.
Bedenkt ie jagen en verzamelen, loopt ie zich de hele dag de tering te jagen en te verzamelen en die vrouwen maar vreten. Nog te beroerd om een dipsausje te bedenken.
Bedenkt ie weefgetouwen, want die huisindustrie schiet ook niet echt op met die luie wijven, zitten ze weer thuis met hun duimen te draaien en lopen ze met een kussentje op hun kont op straat andere mannen gek te maken.
En is het weer es een keer oorlog, moeten de mannen het wéér opknappen. Elkaar massaal afslachten, concentratiekampen bouwen, kortom, gedoe. En de vrouwen blijven gewoon lekker thuis.
Nee, vertel mij wat, mannen zijn altijd de lul. Maar dat zijn ze graag, voor het comfortabele leven van hun vrouwen. Daarom zijn mannen ook zo goed in barbecueėn.And it's only the giving
That makes you
What you are
Maar kun je ook onderbouwen waarom je je leven zo zou willen leiden?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je vraagt het aan mij: omdat ik dat wil. Wat anderen doen moet je met hun bespreken.
Nee, want dat impliceert dat dezelfde altijd de beslissing kan nemen, want "de leider".quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.
[..]
Oftewel: Je moet die beslissing maken.
Iemand moet de knoop doorhakken over wat er gaat gebeuren.
En ja dat houdt dus ook in dat je zegt: Prima, doen we vandaag sushi en morgen Italiaans.
Dat doe je samen, maar de knoop moet doorgehakt worden. Anders kom je nergens.
Is dat zo?
De hersenen van mannen werken heel anders dan die van vrouwen.
Een vrouw met een hoger IQ zal ongetwijfeld veel beter zijn in bepaalde zaken, maar beslissingen maken hoort daar niet per se bij.
Ik wil een intelligente man die beslissingen neemt, dat past bij mij. Ik wil in mijn vrouwelijke energie hangen, dus dat betekent dat ik geen restaurant ga reserveren, de deur voor hem openhoudt en de boekenkast alleen in elkaar zet. Over beslissingen praten we, maar de man die ik selecteer maakt dan een keuze rekening houdend met mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar kun je ook onderbouwen waarom je je leven zo zou willen leiden?
Waarom je een man wil die beslissingen voor jou neemt en die je moet gehoorzamen?
Is het omdat je het moeilijk vind om besluiten te nemen en je het wel makkelijk vind dat een ander het voor je doet? Een diepgewortelde onzekerheid die je graag uit handen geeft?
Of ben je van jezelf al heel onderdanig? Dan je je man uit jezelf al 'bediend' zeg maar? Je uit jezelf een soort moeder voor hem speelt die thuis alles regelt? Dus vanuit het ultieme willen verzorgen drang.
Ik vind het oprecht moeilijk om te begrijpen dat je een 'leider' wenst in je relatie en geen gelijkheid.
Frappant dat die gelijkwaardigheid door vrouwen gelijk onder de bus wordt gegooid bij de abortus van een weerloze foetus.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwaah, ik heb geen kids. Dat komt omdat ik niemand heb gevonden waarvan ik dacht met jou wil ik ze. Ik ga een kind ook niet alleen opvoeden. De moeder doet altijd meer, ik zie vrouwen helemaal verlept raken door alle drukte en gedoe. Daar pas ik voor. Terwijl ik van nature wel erg verzorgend, liefdevol ben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Frappant dat die gelijkwaardigheid door vrouwen gelijk onder de bus wordt gegooid bij de abortus van een weerloze foetus.
Voor mij zit hier de kern van het probleem. We hadden een samenleving die was gebouwd op traditie, op families en op een patriarchaat waarbij er genoeg aanwas was voor een gezonde samenleving. Die samenleving was niet ideaal, maar werkte en er was groei. Overigens zou ik zo terug naar de jaren 70 gaan als het kon.
We zijn nu afgezakt naar een samenleving die letterlijk ten dode is opgeschreven, omdat er te weinig kinderen worden geboren.
Fortuijn legde de vinger op de zere plek: scholen leiden niet meer op, rechtspraak is kromspraak geworden en onze instituties genieten niet langer het vertrouwen van de mensen. Helen Andrews heeft hier best wel wat zinnigs over te zeggen: met meer vrouwen breng je ook meer vrouwelijke normen en waarden naar het werk, en die zijn niet altijd praktisch.
We hebben nu girl bosses die ons de les lezen, maar die zelf geen kinderen of zelfs een relatie hebben.
Met AI en robotics hebben we een kans om onze maatschappij opnieuw in te richten. We moeten denk ik terug naar een samenleving waarbij we een veilige omgeving voor vrouwen creėeren. In plaats van dat mannen en vrouwen zich op studie en carričre storten, moet de familie weer centraal staan.
Het is lastig uit te leggen als je het zelf nooit hebt meegemaakt, maar de warmte en veiligheid die ik in de jaren 70 voelde was gezond. Er was een bruisend verenigingsleven. Grote families. Het voelde voor mij als het laatste plaatje in ieder stripalbum va Asterix en Obelix.
Waarom zijn juis nu zo veel mensen depressief? Waarom zijn juist zo veel jonge vrouwen depressief? Waarom heeft iedereen last van stress? Omdat we er vaak helemaal alleen voor staan, terwijl we geėvolueerd zijn om in samenlevingen te leven, om samen problemen aan te pakken, niet ieder voor zich.
De generatie van mijn ouders was bijna nooit thuis. Die waren bijna altijd samen met andere families, op vakantie of bij elkaar. Ik heb mijn ouders eind jaren 80 zien veranderen van hele sociale, gezonde en vrolijke mensen naar carrieretijgers met gezondheidsproblemen die na het avondeten op de bank neerploften om TV te kijken.
Het kan niet alleen anders, het moet anders.
Ik kan de meeste dingen ook beter, hoor. De gemiddelde man tegenwoordig heeft een dikkere vagina dan ik. De reden dat veel vrouwen de baas worden in de relatie komt niet door vrouwen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:57 schreef alternatif het volgende:
Je merkt het al aan die attitude van die NL vrauwetjes hier. Die competitie gedrag: wat een man kan kan ik ook en zelfs beter!!11
Mannen moeten daar niks van, en terecht
Maar zo werkt het niet precies. Mannen zijn niet gemiddeld beter dan vrouwen in wiskunde, het zit hem precies in de top 3-5% mannen die veel beter zijn dan vrouwen, iets wat aan de onderkant van de andere zijde van de parabool ook terug is te zien - daar scoren de zwakste 3-5% vrouwen beter dan de zwakste 3-5% mannen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?
Hoe zit het dan als de vrouw een beter wiskundig inzicht heeft?
En hoe ga je dit "de man is daar geschikter voor" hardmaken als een vrouw een IQ van 140 heeft?
Nee, hoe de vrouw erover denkt is inderdaad niet relevant (daar trapte je echt zelf in).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoewel ze hier ouderwetser zijn is dit al van NL en ben ik NL. Dus sowieso al niet relevant.
Ach, het is wel grappig om te zien als je kijkt naar je andere standpunten.quote:
Over kinderen krijgen kun je hetzelfde zeggen: veel ouders gooien er met de pet naar en die kinderen zijn geen reclame om kinderen te krijgen. Terwijl kinderen geweldig zijn. Maar je moet wel in ze investeren. Het zijn geen honden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:14 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Mwaah, ik heb geen kids. Dat komt omdat ik niemand heb gevonden waarvan ik dacht met jou wil ik ze. Ik ga een kind ook niet alleen opvoeden. De moeder doet altijd meer, ik zie vrouwen helemaal verlept raken door alle drukte en gedoe. Daar pas ik voor. Terwijl ik van nature wel erg verzorgend, liefdevol ben.
Als single vrouw heb ik de depth of hel gezien bij en met (getrouwde) mannen. Dan zit ik liever thuis met mijn kat.
Het moet idd anders, maar de oude wereld bestaat niet meer. Ook ik ben opgegroeid met enorm veel drukte en familie om mij heen, maar dat was de tijd voor social media.
En hoe verklaar je dat mensen nu de verleiding niet kunnen weerstaan? De hoeveelheid getrouwde mannen die rare dingen hebben gezegd, seks willen, vrijgezellen mannen die dickpics hebben gestuurd hebben mijn realiteit iig zo verneukt dat ik denk laat maar. Wat gaat AI daar aan doen dan? Rijke mensen gaan ook vreemd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Over kinderen krijgen kun je hetzelfde zeggen: veel ouders gooien er met de pet naar en die kinderen zijn geen reclame om kinderen te krijgen. Terwijl kinderen geweldig zijn. Maar je moet wel in ze investeren. Het zijn geen honden.
Op dit moment is het verdomd lastig - zo niet onmogelijk - om een gezonde relatie te hebben. Er staat enorm veel financiėle druk op de ketel, en er zijn te veel verleidingen om juist niet in een relatie te investeren.
Maar nogmaals, we hebben een kans om opnieuw te beginnen. Veel banen zullen door AI en robots gedaan worden. Veel onzinbanen kunnen worden geschrapt. We kunnen meer tijd met elkaar doorbrengen. We hoeven niet langer in de rat race mee te doen.
Er is natuurlijk een reden dat dit vooral in conservatieve kringen speelt. Sommige zaken zijn daar nou eenmaal gewoon en onbekend maakt onbemind.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Waarom je een man wil die beslissingen voor jou neemt en die je moet gehoorzamen?
Is het omdat je het moeilijk vind om besluiten te nemen en je het wel makkelijk vind dat een ander het voor je doet? Een diepgewortelde onzekerheid die je graag uit handen geeft?
Of ben je van jezelf al heel onderdanig? Dan je je man uit jezelf al 'bediend' zeg maar? Je uit jezelf een soort moeder voor hem speelt die thuis alles regelt? Dus vanuit het ultieme willen verzorgen drang.
Ik vind het oprecht moeilijk om te begrijpen dat je een 'leider' wenst in je relatie en geen gelijkheid.
Mentaliteitsverandering?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef Servieskast het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dat mensen nu de verleiding niet kunnen weerstaan? De hoeveelheid getrouwde mannen die rare dingen hebben gezegd, seks willen, vrijgezellen mannen die dickpics hebben gestuurd hebben mijn realiteit iig zo verneukt dat ik denk laat maar. Wat gaat AI daar aan doen dan? Rijke mensen gaan ook vreemd.
Vrouwen willen liever geen relatie, als je toch al meer moet geven, extra hoofdpijn krijgt kun je toch beter je dingen zelf doen? Ze hoeven de deur niet eens meer uit voor sex.
Waarom zou een gemeenschap alleen gedijen onder het patriarchaat?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Frappant dat die gelijkwaardigheid door vrouwen gelijk onder de bus wordt gegooid bij de abortus van een weerloze foetus.
Voor mij zit hier de kern van het probleem. We hadden een samenleving die was gebouwd op traditie, op families en op een patriarchaat waarbij er genoeg aanwas was voor een gezonde samenleving. Die samenleving was niet ideaal, maar werkte en er was groei. Overigens zou ik zo terug naar de jaren 70 gaan als het kon.
We zijn nu afgezakt naar een samenleving die letterlijk ten dode is opgeschreven, omdat er te weinig kinderen worden geboren.
Fortuijn legde de vinger op de zere plek: scholen leiden niet meer op, rechtspraak is kromspraak geworden en onze instituties genieten niet langer het vertrouwen van de mensen. Helen Andrews heeft hier best wel wat zinnigs over te zeggen: met meer vrouwen breng je ook meer vrouwelijke normen en waarden naar het werk, en die zijn niet altijd praktisch.
We hebben nu girl bosses die ons de les lezen, maar die zelf geen kinderen of zelfs een relatie hebben.
Met AI en robotics hebben we een kans om onze maatschappij opnieuw in te richten. We moeten denk ik terug naar een samenleving waarbij we een veilige omgeving voor vrouwen creėeren. In plaats van dat mannen en vrouwen zich op studie en carričre storten, moet de familie weer centraal staan.
Het is lastig uit te leggen als je het zelf nooit hebt meegemaakt, maar de warmte en veiligheid die ik in de jaren 70 voelde was gezond. Er was een bruisend verenigingsleven. Grote families. Het voelde voor mij als het laatste plaatje in ieder stripalbum van Asterix en Obelix.
Waarom zijn juist nu zo veel mensen depressief? Waarom zijn juist zo veel jonge vrouwen depressief? Waarom heeft iedereen last van stress? Omdat we er vaak helemaal alleen voor staan, terwijl we geėvolueerd zijn om in samenlevingen te leven, om samen problemen aan te pakken, niet ieder voor zich.
De generatie van mijn ouders was bijna nooit thuis. Die waren bijna altijd samen met andere families, op vakantie of bij elkaar. Ik heb mijn ouders eind jaren 80 zien veranderen van hele sociale, gezonde en vrolijke mensen naar carrieretijgers met gezondheidsproblemen die na het avondeten op de bank neerploften om TV te kijken.
Het kan niet alleen anders, het moet anders.
'Her body her choice' inderdaad. Maar dat betekent dus ook 'her body her problem' wanneer papa zich bedenkt en geen zin heeft te betalen omdat hij het kind bijvoorbeeld nooit wilde.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:58 schreef galatea het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeenschap alleen gedijen onder het patriarchaat?
En het is vrij logisch dat een vrouw beslist over een abortus, die baby zit niet in de man zijn buik of wel?
Volgens welke logica precies?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:05 schreef Since2003 het volgende:
[..]
'Her body her choice' inderdaad. Maar dat betekent dus ook 'her body her problem' wanneer papa zich bedenkt en geen zin heeft te betalen omdat hij het kind bijvoorbeeld nooit wilde.
Sommige mensen vinden het fijn om niet zelf alles te hoeven beslissen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?
Hoezo moet iemand daar doorslaggevende dingen kunnen beslissen terwijl de ander een andere mening heeft?
Geen idee. Op dit moment werkt het niet. Niet bij ons, niet bij de Amerikanen (muv het MidWesten), niet bij Oost-Aziaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:58 schreef galatea het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeenschap alleen gedijen onder het patriarchaat?
Een bevriend echtpaar had al drie kinderen, en toen kregen ze per ongeluk een vierde, wat ze financieel gezien eigenlijk niet aankonden. Ze stonden er helemaal alleen voor. Ik ben ze pas later tegengekomen, toen het allemaal prima ging, maar als zo iets in je vriendengroep overkomt, dan moet je er voor elkaar zijn. Ik was financieel bijgesprongen.quote:En het is vrij logisch dat een vrouw beslist over een abortus, die baby zit niet in de man zijn buik of wel?
Met een "leider" is er nog steeds gelijkheid. Zij kiest voor die dynamiek terwijl ze anno 2026 ook voor een andere dynamiek kan kiezen en ook nog eens elk moment kan weglopen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Graham Linehan is een linkse televisieprogrammamaker, die vragen durfde te stellen mbt transgenderism. Die kreeg toen de hele wereld over zich. Als hij rechts was geweest, dan was dit nooit gebeurd. Maar juist omdat hij links was, moest hij verketterd worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:49 schreef Richestorags het volgende:
Er wordt erg diep gegraven bij iemand die zelf aangeeft dit te willen.
Het heeft erg veel weg van "er is iets mis met je" inderdaad of "het klopt niet wat je denkt/vindt".quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Graham Linehan is een linkse televisieprogrammamaker, die vragen durfde te stellen mbt transgenderism. Die kreeg toen de hele wereld over zich. Als hij rechts was geweest, dan was dit nooit gebeurd. Maar juist omdat hij links was, moest hij verketterd worden.
Hier zien we hetzelfde. Een vrouw die vraagtekens durft te zetten bij de Nederlandse status quo mbt de rolverdeling tussen mannen en vrouwen. Dat kunnen we niet hebben!
Als het al niet bloody obvious (pun intended) was: alles gaat al downhill and down the drain voor jongere generaties..En dat mag je op het conto van de Boomers en de Frankfurt School schrijven, met hun March through the Institutions. De Boomers met hun afbetaalde (premie A/B) woningen en met hun vette pensioenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Met de mentaliteit die er nu leeft onder de jongere mensen gaat alles downhill en down the drain. Veel succes er mee!
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.
[..]
Oftewel: Je moet die beslissing maken.
Iemand moet de knoop doorhakken over wat er gaat gebeuren.
En ja dat houdt dus ook in dat je zegt: Prima, doen we vandaag sushi en morgen Italiaans.
Dat doe je samen, maar de knoop moet doorgehakt worden. Anders kom je nergens.
Is dat zo?
De hersenen van mannen werken heel anders dan die van vrouwen.
Een vrouw met een hoger IQ zal ongetwijfeld veel beter zijn in bepaalde zaken, maar beslissingen maken hoort daar niet per se bij.
Charlie died for nothingquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Graham Linehan is een linkse televisieprogrammamaker, die vragen durfde te stellen mbt transgenderism. Die kreeg toen de hele wereld over zich. Als hij rechts was geweest, dan was dit nooit gebeurd. Maar juist omdat hij links was, moest hij verketterd worden.
Zelfs een vrouw die met die machtsdynamiek is opgegroeidquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef Lyrebird het volgende:
Hier zien we hetzelfde. Een vrouw die vraagtekens durft te zetten bij de Nederlandse status quo mbt de rolverdeling tussen mannen en vrouwen. Dat kunnen we niet hebben!
Werkt het patriarchaat wel in het midden Oosten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geen idee. Op dit moment werkt het niet. Niet bij ons, niet bij de Amerikanen (muv het MidWesten), niet bij Oost-Aziaten.
[..]
Een bevriend echtpaar had al drie kinderen, en toen kregen ze per ongeluk een vierde, wat ze financieel gezien eigenlijk niet aankonden. Ze stonden er helemaal alleen voor. Ik ben ze pas later tegengekomen, toen het allemaal prima ging, maar als zo iets in je vriendengroep overkomt, dan moet je er voor elkaar zijn. Ik was financieel bijgesprongen.
Abortus moet wat mij betreft volledig uit de voorbehoedsmiddelendiscussie getrokken worden. De kern van dit verhaal is: lossen we problemen alleen op (wat aantoonbaar niet werkt), of gaan we dit samen aanpakken (wat honderdduizenden jaren wel gewerkt heeft).
Het patriarchaat werkt prima in die zin dat ze in die landen nog steeds kinderen krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:46 schreef galatea het volgende:
[..]
Werkt het patriarchaat wel in het midden Oosten?
Gemeenschapszin gaat over samen delen dat bereik je alleen als je gelijk bent aan elkaar. Nostalgisch zijn naar het verleden betekent niet dat vroeger altijd beter was.
Dus moeten we terug naar een patriarchaat of toe naar een toekomst waar we echt samen taken en verantwoordelijkheden delen?
Ja net als op een schip, heb je twee kapiteins of niet? Haha.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:
In mijn relatie nemen we grote beslissingen samen. Waarom zou een van de twee de "leider" moeten zijn?
Eh, nee. Kijk naar het wereldtoneel. Of je eigen werkvloer. Teveel van die mannetjes die het allemaal beter denken te weten en gaan schreeuwen als ze een keer met feitelijke argumenten worden geconfronteerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het brein van de man is gericht op oplossing en rationeel.
Dat van een vrouw niet.
Ja, uitzonderingen daargelaten. Maar dat is hoe de hersenen zijn.
En alsnog leg je weer eens niets uit over je eerdere opmerkingen.
Is niet wat ik zeg, dus jammer joh.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, hoe de vrouw erover denkt is inderdaad niet relevant (daar trapte je echt zelf in).
Goed standpunt zeg.quote:Ach, het is wel grappig om te zien als je kijkt naar je andere standpunten.
Zo werkt het niet he....quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, want dat impliceert dat dezelfde altijd de beslissing kan nemen, want "de leider".
Ja, dat is zo, als er geen reden is om aan te nemen dat een vrouw met een hoger IQ betere beslissingen kan nemen, dan is er ook geen reden om aan te nemen dat een man betere beslissingen kan nemen om het simpele gegeven dat het een man is.
Opleiding is niet relevant.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:42 schreef June. het volgende:
[..]
Eh, nee. Kijk naar het wereldtoneel. Of je eigen werkvloer. Teveel van die mannetjes die het allemaal beter denken te weten en gaan schreeuwen als ze een keer met feitelijke argumenten worden geconfronteerd.
Inmiddels is het zo dat vrouwen hoger opgeleid zijn dan mannen..
Ja, irrationele beslissingen. Niet goed onderbouwd. Dat zie ik ook op mijn eigen werk. Mannen overschatten zichzelf vaak. Opleiding is juist belangrijk, kun je zaken goed afwegen,multitasken Kunnen mannen niet. Er moet een gezonde mix zijn tussen mannen en vrouwen. Dat er weinig vrouwen zijn in leidinggevende rollen heedt niets met leiderschap te maken, maar met een heleboel andere factoren zoals eerder al genoemd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Opleiding is niet relevant.
Als ik kijk naar dan wel werk dan wel het wereldtoneel dan zijn het toch de mannen die de beslissingen maken.
De vrouwen juist niet.
Vind ik altijd zo'n dooddoener. Waarom hoeft de vrouw niet te werken? Werken is leuk en zorgt voor intellectuele ontwikkeling, financiėle onafhankelijkheid, sociale en mentale ontwikkeling.quote:Op woensdag 11 maart 2026 02:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Mijn opa was marinier.
Die zei altijd ik werk zodat jij niet hoeft te werken maar onze kinderen op te voeden .
Wanneer dat is gedaan en je wilt werken kan je werken naar hartelust.
Iets wat zij als moeder ook gedaan heeft en later jaren voor Kodak heeft gewerkt .
Kinderen zijn belangrijk en dat doe je als gezin.
En zelfs vandaag de dag kan ik niet begrijpen waarom ouders hun kinderen dumpen om vervolgens te gaan werken .
Daarom is er zo zooi ongeregeld jeugt op de wereld tot aan zeer jong volwassen.
Misschien was de ouwe tijd nog niet eens zo slecht als mensen nu denken.
Juist de mannen zijn pragmatisch, praktisch en oplossingsgericht.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:55 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, irrationele beslissingen. Niet goed onderbouwd. Dat zie ik ook op mijn eigen werk. Mannen overschatten zichzelf vaak. Opleiding is juist belangrijk, kun je zaken goed afwegen,multitasken Kunnen mannen niet. Er moet een gezonde mix zijn tussen mannen en vrouwen. Dat er weinig vrouwen zijn in leidinggevende rollen heedt niets met leiderschap te maken, maar met een heleboel andere factoren zoals eerder al genoemd.
Dat vind ik inderdaad ook onzin. Totaal niet om de redenen die jij noemt though.quote:Vind ik altijd zo'n dooddoener. Waarom hoeft de vrouw niet te werken? Werken is leuk en zorgt voor intellectuele ontwikkeling, financiėle onafhankelijkheid, sociale en mentale ontwikkeling.
Hoe denk je dat een regering werkt? Of heb je liever een dictatuur?quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja net als op een schip, heb je twee kapiteins of niet? Haha.
Goddomme, dit is waarom je vrouwen stemrecht moet ontnemen, sorry hoor, niet in staat logisch te redeneren.
Hele onzekere mensen vinden dat vaak wel fijn. Als je niets te kiezen hebt, dan kun je er ook niet onzeker over zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Sommige mensen hebben nou eenmaal een totale onwil om rekening te houden met iemand anders.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een regering werkt? Of heb je liever een dictatuur?
Omdat vrouwen die kans niet krijgen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Opleiding is niet relevant.
Als ik kijk naar dan wel werk dan wel het wereldtoneel dan zijn het toch de mannen die de beslissingen maken.
De vrouwen juist niet.
Krijgen, van wie?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:25 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Omdat vrouwen die kans niet krijgen.
Geilquote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
Je moet ook een ringgag gebruiken. Geeft meer functionaliteit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Bla. Waar hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond voorkeur op vacatures? Bij gelijke geschiktheid proberen sommige bedrijven diversiteit te verbeteren, maar dat betekent niet dat iemand automatisch voorrang krijgt. Het idee dat mensen met een migratieachtergrond structureel een voorkeurspositie hebben op de arbeidsmarkt is nogal moeilijk te rijmen met de cijfers.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja is dat zo?
Normaal mannelijk gedrag wordt toxic masculinity genoemd.
Bij vacatures hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond de voorkeur.
Zware beroepen worden voornamelijk door gemiddelde witte mannen gedaan.
Je hoort dagelijks in de media dat "witte mannen" de oorzaak van alle narigheid in de wereld zijn.
Je bent als gemiddelde man vaker dakloos dan als gemiddelde vrouw.
Voor de gemiddelde man is geen nachtopvang, voor de gemiddelde dakloze vrouw wel.
Gemiddelde mannen worden vaker slachtoffer van geweld dan vrouwen.
Gemiddelde mannen hebben een kortere levensverwachting dan vrouwen.
Mannen zijn vaker dodelijk slachtoffer in gewapende conflicten.
Na een scheiding wordt de man vaker dakloos.
De meeste mensen in gevangenissen zijn man.
De lijst kan ik nog zo 3 maal langer maken. In alles in de maatschappij trekt de man aan het kortste eind.
Ondertussen, als jij nu uit het raam kijkt en om je heen kijkt, is alles wat je ziet, maar dan ook echt alles, niks uitgezonderd, bedacht, gemaakt en onderhouden door (voornamelijk) mannen. De stoel waar je op zit, het beeldscherm waar je dit op leest, het gebouw waar je in zit, de stroom die je device van energie voorziet, de weg die voor je voordeur ligt, de waterleiding, werkelijk alles, niks uitgezonderd is bedacht, gemaakt en onderhouden door mannen. Ondertussen wordt elk lijstje waar je niet op wil staan aangevoerd door mannen. En wat krijgen mannen als dank? Vrouwen die denken dat mannen het zo makkelijk hebben.
Iedere man weet dat, en weet je wat, het is je gegund. Mannen hebben al die ontberingen er graag voor over zodat hun vrouwen, dochters, moeders en zussen een comfortabel leven kunnen leiden.
Als iemand zegt ‘leider in een relatie’, zie ik meteen zo’n ouderwetse hiėrarchie voor me en hoor ik in mijn hoofdquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:42 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik wil een intelligente man die beslissingen neemt, dat past bij mij. Ik wil in mijn vrouwelijke energie hangen, dus dat betekent dat ik geen restaurant ga reserveren, de deur voor hem openhoudt en de boekenkast alleen in elkaar zet. Over beslissingen praten we, maar de man die ik selecteer maakt dan een keuze rekening houdend met mij.
Ik heb gedate met mannen die een vrouwelijke energie hebben, dan ga ik dingen beslissen, kasten in elkaar zetten en als zijn moeder gedragen. Ik hou daar niet van.
Daarnaast heb ik een sterk karakter, een man die zacht is trekt dat niet. Ik ook niet.
Dit uitleggen in NL is lastig, want ik lees in jouw bericht al dat ik mij aan hem moet onderwerpen en gehoorzamen, nergens heb ik dat benoemd. Je benoemt onzekerheid, geen idee hoe je dat nou weer verzint.
Een man die vrouwen stemrecht wil afpakken, bewijst vooral dat hij niet om kan gaan met gelijkwaardige vrouwen. Dat is geen leiderschap, dat is angst.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Goddomme, dit is waarom je vrouwen stemrecht moet ontnemen, sorry hoor, niet in staat logisch te redeneren.
Vrijwel iedere vacature bij de overheid?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:20 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Bla. Waar hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond voorkeur op vacatures?
Welke cijfers.quote:Bij gelijke geschiktheid proberen sommige bedrijven diversiteit te verbeteren, maar dat betekent niet dat iemand automatisch voorrang krijgt. Het idee dat mensen met een migratieachtergrond structureel een voorkeurspositie hebben op de arbeidsmarkt is nogal moeilijk te rijmen met de cijfers.
Dat vind ik ook van jouw bericht waar je zonder enige onderbouwing te geven zegt dat mannen het zo makkelijk hebben.quote:Dat mannen vaker slachtoffer zijn van geweld klopt, maar mannen plegen ook het overgrote deel van het geweld. Dat verandert de context wel wat. Dat mannen vaker in de gevangenis zitten klopt ook, maar dat komt omdat mannen ook veel vaker zware criminaliteit plegen. Dat is geen bewijs dat de samenleving mannen structureel benadeelt.
Dat mannen vaker dakloos zijn heeft veel factoren (verslaving, psychische problemen, sociale netwerken). Vrouwen hebben juist weer veel hoger risico op bijvoorbeeld partnergeweld en seksuele intimidatie. Door mannen. Vandaar vrouwenopvang. En oja, alle vrouwen hebben wel seksuele intimidatie meegemaakt.
Dat mannen veel infrastructuur hebben gebouwd is historisch logisch omdat vrouwen eeuwenlang nauwelijks toegang hadden tot werk. Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Maar ik vind je bericht nogal kort door de bocht.
Sure, heb je weleens die overlevingsprogramma's gekeken waar vrouwem op een eiland worden gedumpt en mannen op een eiland worden gedumpt.quote:Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Ja ik heb liever een dictatuur.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een regering werkt? Of heb je liever een dictatuur?
En zonder vrouwen is de samenleving niet primitief , maar simpelweg afgelopen. Dan is er na een generatie niemand meer over. Dat lijkt me nog primitiever dan een 'kapotte hut'.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Sure, heb je weleens die overlevingsprogramma's gekeken waar vrouwem op een eiland worden gedumpt en mannen op een eiland worden gedumpt.
Na 2 weken liggen de vrouwen zo goed als ondervoed op sterven, stelen elkaars voedsel en slapen in de open lucht terwijl de mannen inmiddels hutten, een taakverdeling en zelfs een strandcafe hebben.
Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Zonder mannen vervalt de maatschappij binnen 3 maanden tot een primitieve samenleving.
Als je een dictatuur liever hebt, dan ben je niet op zoek naar een relatie, maar naar gehoorzaamheid. Dat zegt genoeg.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ik heb liever een dictatuur.
Ik ontken ook niet de waarde van vrouwen. Mannen kunnen niet zonder vrouwen en vrouwen niet zonder mannen. Maar je moet wel realistisch blijven. Grote technologische vooruitgang wordt doorgaans niet gedreven door vrouwen , en dat is niet omdat vrouwen zijn onderdrukt door mannen maar omdat vrouwen gewoon anders in elkaar steken. Dat is niet minder of minderwaardig maar als vanmiddag alle mannen in rook oplossen komt er binnen 3 dagen geen stroom meer uit het stopcontact en geen water meer uit de kraan. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
En zonder vrouwen is de samenleving niet primitief , maar simpelweg afgelopen. Dan is er na een generatie niemand meer over. Dat lijkt me nog primitiever dan een 'kapotte hut'.
Het idee dat vrouwen binnen drie dagen zonder stroom zitten zonder mannen is schattig. Google maar eens hoeveel vrouwen er werken in wetenschap, geneeskunde en techniek, dat zijn er meer dan nul.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet de waarde van vrouwen. Mannen kunnen niet zonder vrouwen en vrouwen niet zonder mannen. Maar je moet wel realistisch blijven. Grote technologische vooruitgang wordt doorgaans niet gedreven door vrouwen , en dat is niet omdat vrouwen zijn onderdrukt door mannen maar omdat vrouwen gewoon anders in elkaar steken. Dat is niet minder of minderwaardig maar als vanmiddag alle mannen in rook oplossen komt er binnen 3 dagen geen stroom meer uit het stopcontact en geen water meer uit de kraan. Zo simpel is het.
Zonder mannen kunnen vrouwen zich overigens ook niet voortplanten, maar dat terzijde.
Ik vind niet dat je vrouwen stemrecht moet ontnemen maar je kan wel een leuke filosofische discussie houden hoe het toch zo heeft kunnen lopen dat vrijwel alle culturen, mondiaal, op een gegeven moment hebben besloten dat je vrouwen niet mee moet laten praten over belangrijke beslissingen. Pas sinds relatief korte tijd zie je dat vrouwen mogen stemmen, wat in mijn ogen goed is, maar het is toch wel fascinerend dat dat wereldwijd ooit zo gegroeid is dat vrouwen hun mond zouden moeten houden over belangrijke dingen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Om een land draaiend te houden is "meer dan 0" echt niet genoeg. En natuurlijk kan een vrouw achter de draaibank, ze kiezen er alleen niet voor. Dus in de huidige situatie zou de volledige infrastructuur instorten zonder mannen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:38 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het idee dat vrouwen binnen drie dagen zonder stroom zitten zonder mannen is schattig. Google maar eens hoeveel vrouwen er werken in wetenschap, geneeskunde en techniek, dat zijn er meer dan nul.
En als ex‑machinebankwerker en CNC‑draaier kan ik je uit ervaring vertellen dat stopcontacten echt niet gaan huilen als er een vrouw achter de draaibank staat.
Dat is dus ook precies wat ik aangeef....quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:42 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als iemand zegt ‘leider in een relatie’, zie ik meteen zo’n ouderwetse hiėrarchie voor me en hoor ik in mijn hoofd
‘Luister maar braaf, meisje.’
Nou…..dat gaat bij mij dus niet gebeuren.
Maar ik zie dat jij iets totaal anders bedoelt , meer de charmante man die initiatief neemt, knopen doorhakt, en jou het gevoel geeft dat jij even lekker kunt leunen zonder dat je meteen in een soort jaren‑50 scenario belandt.
Mijn ideaal werkt alleen net anders. Ik ben gek op gelijkwaardigheid. Samen beslissen, samen dragen, samen lachen om wie het eerst toegeeft als we eigenlijk allebei koppig zijn.
Dus misschien praten we gewoon over twee stijlen die allebei prima werken.
Jij wil een man die de leiding pakt.
Ik wil een teamgenoot die met mij de dans doet.
Dat is dus discriminatie. Mensen selecteren op basis van hun uiterlijke kenmerken is per definitie fout. Ook als het wordt gedaan omwille van een vermeende 'diversiteit'. Dit zou dan ook strafbaar moeten worden gemaakt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:20 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Bla. Waar hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond voorkeur op vacatures? Bij gelijke geschiktheid proberen sommige bedrijven diversiteit te verbeteren, maar dat betekent niet dat iemand automatisch voorrang krijgt. Het idee dat mensen met een migratieachtergrond structureel een voorkeurspositie hebben op de arbeidsmarkt is nogal moeilijk te rijmen met de cijfers.
Op welke manier zou dit nu nog 'doorsijpelen' in de samenleving?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:20 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Dat mannen veel infrastructuur hebben gebouwd is historisch logisch omdat vrouwen eeuwenlang nauwelijks toegang hadden tot werk. Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Alle grootse dingen die mannen in het verleden hebben voortgebracht waren vaak zelfs om indruk te maken op een vrouw.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet de waarde van vrouwen. Mannen kunnen niet zonder vrouwen en vrouwen niet zonder mannen. Maar je moet wel realistisch blijven. Grote technologische vooruitgang wordt doorgaans niet gedreven door vrouwen , en dat is niet omdat vrouwen zijn onderdrukt door mannen maar omdat vrouwen gewoon anders in elkaar steken. Dat is niet minder of minderwaardig maar als vanmiddag alle mannen in rook oplossen komt er binnen 3 dagen geen stroom meer uit het stopcontact en geen water meer uit de kraan. Zo simpel is het.
Zonder mannen kunnen vrouwen zich overigens ook niet voortplanten, maar dat terzijde.
Ik heb jaren in de techniek gewerkt. Wat ik daar leerde is dat het verschil tussen mannen en vrouwen is kleiner dan het verschil tussen competente en incompetente vakmensen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het idee dat vrouwen binnen drie dagen zonder stroom zitten zonder mannen is schattig. Google maar eens hoeveel vrouwen er werken in wetenschap, geneeskunde en techniek, dat zijn er meer dan nul.
En als ex‑machinebankwerker en CNC‑draaier kan ik je uit ervaring vertellen dat stopcontacten echt niet gaan huilen als er een vrouw achter de draaibank staat.
Om een land draaiend te houden is "meer dan 0" echt niet genoeg. En natuurlijk kan een vrouw achter de draaibank, ze kiezen er alleen niet voor. Dus in de huidige situatie zou de volledige infrastructuur instorten zonder mannen.
Zonder vrouwen zouden er weer andere problemen ontstaan. Dan zou de zorg, het onderwijs en de rechtspraak binnen 3 dagen op zijn gat liggen.
Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is dergelijke verschillen te accepteren.
Ditquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik heb jaren in de techniek gewerkt. Wat ik daar leerde is dat het verschil tussen mannen en vrouwen is kleiner dan het verschil tussen competente en incompetente vakmensen.
In de werktuigbouw en installatietechniek (waar jouw stroom en water vandaan komt) is 2% vrouw.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik heb jaren in de techniek gewerkt. Wat ik daar leerde is dat het verschil tussen mannen en vrouwen is kleiner dan het verschil tussen competente en incompetente vakmensen.
Er wordt hier veel gesproken over ‘de gemiddelde vrouw’.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit
In menig buitenland gewerkt en er is een enorm verschil tussen Nederland en bv Ierland, oost Europa waar het gaat om technische beroepen. Cultureel bepaald, ook
in het beeld wat vrouwen van zichzelf en andere vrouwen hebben.
Het is niet voor niets dat van letterlijk elk mogelijk huwelijk lesbische koppels het minste kans hebben en verreweg het meeste scheiden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vrijwel iedere vacature bij de overheid?
[..]
Welke cijfers.
[..]
Dat vind ik ook van jouw bericht waar je zonder enige onderbouwing te geven zegt dat mannen het zo makkelijk hebben.
[..]
Sure, heb je weleens die overlevingsprogramma's gekeken waar vrouwem op een eiland worden gedumpt en mannen op een eiland worden gedumpt.
Na 2 weken liggen de vrouwen zo goed als ondervoed op sterven, stelen elkaars voedsel en slapen in de open lucht terwijl de mannen inmiddels hutten, een taakverdeling en zelfs een strandcafe hebben.
Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Zonder mannen vervalt de maatschappij binnen 3 maanden tot een primitieve samenleving.
Blijkbaar heb jij vooral erg veel moeite met de gemiddelde vrouw en wil je je er vooral erg tegen afzetten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er wordt hier veel gesproken over ‘de gemiddelde vrouw’.
Altijd interessant, want ik voldoe blijkbaar zó slecht aan dat profiel dat ik vermoed dat die ‘gemiddelde vrouw’ een fictief personage is.
Ik ben goed in wiskunde, werk fulltime in de techniek, draag geen make‑up, heb niks met winkelen en ben nu bezig met mijn vrachtwagenrijbewijs en he achteruit inparkeren ging meteen goed.
Ik ben blijkbaar een bug in het systeem, geen vrouw volgens de handleiding.
ja, 2% vrouwen. Klopt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In de werktuigbouw en installatietechniek (waar jouw stroom en water vandaan komt) is 2% vrouw.
Die kunnen nog zo competent zijn, met 2 % van je bestand aan techneuten een technologische samenleving in stand houden is een illusie.
Dat heeft er niet mee te maken dat vrouwen incompetent zouden zijn maar omdat er simpelweg nauwelijks vrouwen in de techniek te vinden zijn.
Als vrouw in de techniek zou je dat moeten weten.
Binnen lesbische relaties schijnt ook veel huiselijk geweld voor te komen. Meer dan binnen heterokoppels of mannelijke homoseksuelen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:48 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat van letterlijk elk mogelijk huwelijk lesbische koppels het minste kans hebben en verreweg het meeste scheiden.
Maar het zijn de mannen heurr.
Tuuuurlijk Oppiedoppie. Als je met 2% van je personeelsbestand je bedrijf draaiende kon houden zou je de overige 98% wel ontslaan is het niet? Dit soort emotionele onzin doet de discussie geen goed.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:54 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
ja, 2% vrouwen. Klopt.
Maar als ik naar sommige werkplaatsen terugdenk, had die 2% makkelijk de hele boel kunnen runnen terwijl de rest ruzie maakte met een inbussleutel.
Een technologische samenleving valt niet om door te weinig vrouwen.
Ze valt om door te veel mensen die denken dat WD‑40 alles oplost.
Hier heb je wel gelijk in hoor. En ik denk dat de oorzaak daarvoor vaak bij de vrouwen zelf ligt. Om namelijk iets dergelijks te bereiken als de genoemde mannen, of welke topfunctie dan ook, zul je toch echt fulltime of meer moeten werken en je volledig daarvoor inzetten. De meeste vrouwen doen dat niet, omdat er kinderen komen en ze daarvoor gaan zorgen. Ik zie dat ook bij mijn klanten (ben belastingadviseur, heb geen kinderen en werk meer dan fulltime). De vrouwen met een goed lopend bedrijf of werk (neuroloog, HR manager, designers) hebben geen kinderen en werken fulltime. Of de zorg voor de kinderen ligt grotendeels bij hun partner.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alle grootse dingen die mannen in het verleden hebben voortgebracht waren vaak zelfs om indruk te maken op een vrouw.
Je kunt niet voor waarheid aannemen dat mannen het vaker fout doen en ontkennen dat mannen ook vooruitgang hebben gedreven en dat komt inderdaad niet alleen door onderdrukking van vrouwen. Mannen nemen grotere risico's blijkt consequent uit onderzoeken en verneuken het dus harder maar bereiken ook meer. Dat is de extremiteit van The Bell Curve. Consistent zien we dit beeld terug: veel meer mannen in de goot en de gevangenis, maar ook meer mannen aan de top. Er is geen één vrouwelijke band die ook maar in de buurt komt en zal komen van The Beatles, Queen of Pink Floyd. Een slechte vrouwelijke leider heet Angela Merkel of Arden. Een slechte mannelijke leider heet Stalin, Mao of Adolf Hitler. Een mannelijke magnaat heet Rockefeller, JP Morgan, Frits Philips, Jeff Bezos, Steve Jobs, Elon Musk. We kennen geen vrouwelijk equivalent. Ook niet in 2026. Mannen hebben zo goed als alle uitvindingen gedaan en alle infrastructuur aangelegd.
Mensen vinden het lastig dit te accepteren zonder hier aanstoot aan te nemen of zonder hier valse trots in te nemen. De gemiddelde man zit zowel niet in de goot als dat hij geen Rockefeller is. Het heeft dus weinig zin om je als een chauvinist met die zaken te identificeren. De Einsteins, Freddy Mercuries, Rockefellers en Abraham Lincolns zitten niet in de league van 99,9 procent van de mannen. Maar het heeft ook geen zin om het fenomeen te ontkennen of niet te onderzoeken. Mocht het toch niet zo zijn, ook prima. Maar we zien nog steeds niet dat het allemaal onzin is.
De reden dat sommige onderzoeken hoger geweld in lesbische relaties laten zien is:quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Binnen lesbische relaties schijnt ook veel huiselijk geweld voor te komen. Meer dan binnen heterokoppels of mannelijke homoseksuelen.
dus vrouwen zijn helemaal niet gewelddadig? Het ligt aan andere factoren?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:01 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De reden dat sommige onderzoeken hoger geweld in lesbische relaties laten zien is:
- hogere meldingsbereidheid
- gedeelde stressfactoren
- minder maatschappelijke steun
- dubbele jeugdtraumakans
- onderrapportage door mannen in hetero relaties
We hadden het over een fictieve wereld zonder mannen en dan gaat er natuurlijk niks meer doordraaien zoals altijd. Er is dan ja maar 50% meer over van de wereldbevolking. Ik denk dat het wel meevalt en dat we het wel gaan redden met alleen vrouwen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tuuuurlijk Oppiedoppie. Als je met 2% van je personeelsbestand je bedrijf draaiende kon houden zou je de overige 98% wel ontslaan is het niet? Dit soort emotionele onzin doet de discussie geen goed.
Ik werk ook al decennia in de zware industrie. Ik bevind mij nu op een industrieterrein in de haven. Vrouwen moet je hier zoeken met een zaklamp en een vergrootglas. Ze zijn er simpelweg niet.
Grappig dat jij mijn nuance leest als ‘schuld van mannen’. Dat zegt vooral iets over hoe jij leest, niet over wat ik zei.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
dus vrouwen zijn helemaal niet gewelddadig? Het ligt aan andere factoren?
Samenvattend: als iets zich voordoet bij mannen of binnen relaties met mannen, dan is het de schuld van mannen. En als er geen mannen bij zijn betrokken en er is toch geweld binnen de relatie dan ligt dat aan andere factoren maar in ieder geval niet aan vrouwen?
Dat alle technologische vooruitgang door mannen is gemaakt is niet toe te schrijven aan mannen, dat komt omdat de vrouwen zijn onderdrukt door die mannen?
Wat vind je er zelf nou van?
Zeker. Maar niet op het niveau dat je nu gewend bent.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
We hadden het over een fictieve wereld zonder mannen en dan gaat er natuurlijk niks meer doordraaien zoals altijd. Er is dan ja maar 50% meer over van de wereldbevolking. Ik denk dat het wel meevalt en dat we het wel gaan redden met alleen vrouwen.
Hier is ze zelf aan het woord.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze vertaalt ook de resultaten van 29 landen naar advies/beleid voor Nederland.
Terwijl:
“A wife should always obey her husband”
Nederland: 6% eens, 11% neutraal, 81% oneens.
29-landengemiddelde: 20% eens, 20% neutraal, 57% oneens.
“A husband should have the final word on important decisions made in his home”
Nederland: 7% eens, 14% neutraal, 75% oneens.
29-landengemiddelde: 21% eens, 25% neutraal, 51%
“Making important decisions about the household”
Nederland: 83% zegt dat dit gelijk gedeeld moet worden, 5% zegt meer bij mannen, 8% zegt meer bij vrouwen.
29-landengemiddelde: 77% gelijk gedeeld, 12% meer bij mannen, 8% meer bij vrouwen.
Op landniveau is Nederland juist een van de minst traditionele landen op precies de punten waar haar opiniestukje alarm op slaat. Dan kan je zeggen dat dit de totalen zijn en niet enkel Gen Z uitgesplitst, dat klopt want dat staat ook niet in deze resultaten. Dus dat kan zij ook niet weten, maar de data die getoond wordt matched niet met haar verhaal.
Erg bijzonder omdat dan wel te gebruiken Nederlands beleidsadvies te geven.
Gemiddeld is een waarde voor mensen die statistiek niet begrijpen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er wordt hier veel gesproken over ‘de gemiddelde vrouw’.
Altijd interessant, want ik voldoe blijkbaar zó slecht aan dat profiel dat ik vermoed dat die ‘gemiddelde vrouw’ een fictief personage is.
Ik ben goed in wiskunde, werk fulltime in de techniek, draag geen make‑up, heb niks met winkelen en ben nu bezig met mijn vrachtwagenrijbewijs en he achteruit inparkeren ging meteen goed.
Ik ben blijkbaar een bug in het systeem, geen vrouw volgens de handleiding.
Duidelijk. Er is een vrouwenprobleem.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet zo fun fact,
Echtscheidingen
Meest voorkomend bij lesbische huwelijken
Daarna onder hetero’s
Het laagst bij Homo’s
Geweld binnen het huwelijk
Daarna onder hetero’s
Het laagst bij Homo’s
...en een mannenprobleem. We moeten er samen uitkomen, en op dit moment worden we tegen elkaar uitgespeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Duidelijk. Er is een vrouwenprobleem.
Tsja, als je dit soort onzin gaat uitkramen heeft het geen zin meer om te reageren.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je vrouwen stemrecht moet ontnemen maar je kan wel een leuke filosofische discussie houden hoe het toch zo heeft kunnen lopen dat vrijwel alle culturen, mondiaal, op een gegeven moment hebben besloten dat je vrouwen niet mee moet laten praten over belangrijke beslissingen. Pas sinds relatief korte tijd zie je dat vrouwen mogen stemmen, wat in mijn ogen goed is, maar het is toch wel fascinerend dat dat wereldwijd ooit zo gegroeid is dat vrouwen hun mond zouden moeten houden over belangrijke dingen.
Tegelijkertijd, als ik dan vrouwen zie die klagen over onveiligheid op straat, tegelijkertijd zeer links stemmen wat in mijn ogen voor meer onveiligheid zorgt (hun onveiligheid, niet mijn onveiligheid) , en dat vrouwelijke bestuurders dan komen met oplossingen als andere straatverlichting en het snoeien van bosjes, dan kan ik me er toch wel iets bij voorstellen dat je je af gaat vragen of deze personen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen.
Klopt. Het is vreemd om te stellen dat een vrouw een man zou moeten gehoorzamen. Dat is nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier heb je wel gelijk in hoor. En ik denk dat de oorzaak daarvoor vaak bij de vrouwen zelf ligt. Om namelijk iets dergelijks te bereiken als de genoemde mannen, of welke topfunctie dan ook, zul je toch echt fulltime of meer moeten werken en je volledig daarvoor inzetten. De meeste vrouwen doen dat niet, omdat er kinderen komen en ze daarvoor gaan zorgen. Ik zie dat ook bij mijn klanten (ben belastingadviseur, heb geen kinderen en werk meer dan fulltime). De vrouwen met een goed lopend bedrijf of werk (neuroloog, HR manager, designers) hebben geen kinderen en werken fulltime. Of de zorg voor de kinderen ligt grotendeels bij hun partner.
Maar hoe dan ook, de stelling dat een vrouw de man moet gehoorzamen blijft vreemd natuurlijk. Een hond moet gehoorzamen.
Vooral niet doen dan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:27 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Tsja, als je dit soort onzin gaat uitkramen heeft het geen zin meer om te reageren.
Nou ben ik heel benieuwd naar deze 'jonge mannen'. Het wil namelijk zo zijn dat in bepaalde culturen/geloven de vrouw moet 'gehoorzamen'.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niets mis met een echte vent. Geen probleem om zorgtaken op mij te nemen, maar gehoorzamen nee, daar ben ik te eigenzinnig voor. Zou ook geen slaafse man willen
Kijk eens op straat. Genoeg meisjes en vrouwen die warm worden van deze jongens en mannen en vice versa. En er bestaan natuurlijk veel gradaties.quote:Op donderdag 12 maart 2026 06:39 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nou ben ik heel benieuwd naar deze 'jonge mannen'. Het wil namelijk zo zijn dat in bepaalde culturen/geloven de vrouw moet 'gehoorzamen'.
Mee eens. En ze (de koppels) lijken gewoon een stuk vruchtbaarder in dit soort relaties. En een stabiele bevolkingsgroei ligt uiteindelijk aan de voet van succes of falen als maatschappij of 'volk'.quote:Op donderdag 12 maart 2026 07:05 schreef TAmaru het volgende:
Afgezien van extremiteiten, ben ik wel van mening dat een iets traditioneler model relatie nu eenmaal beter functioneert voor beide partijen.
Ik maak het geregeld mee op fora dat als ik feiten inbreng dat dit leidt tot ‘schreeuwen’, maar dat betreft toch meestal een vrouw die zo reageert.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:42 schreef June. het volgende:
[..]
Eh, nee. Kijk naar het wereldtoneel. Of je eigen werkvloer. Teveel van die mannetjes die het allemaal beter denken te weten en gaan schreeuwen als ze een keer met feitelijke argumenten worden geconfronteerd.
Ach welnee… Het hele ‘vrouwen zijn klaar met mannen’ is weer iets wat verzonnen is in de lange lijst van ‘mannen zijn kut’ tirades.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:43 schreef Qarrad het volgende:
En daarom kiezen meer vrouwen van die generatie ervoor om single te blijven.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-de-vrouw-a4919871
https://www.volkskrant.nl(...)zonder-man~b034dfeb/
Ik ben dan ook niet gemiddeldquote:Op donderdag 12 maart 2026 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik maak het geregeld mee op fora dat als ik feiten inbreng dat dit leidt tot ‘schreeuwen’, maar dat betreft toch meestal een vrouw die zo reageert.
Juist mannen zijn meer geneigd om te reageren op feiten, waar vrouwen meer geneigd zijn om te reageren op gevoelens (gemiddelden…). Dus bijzonder dat jij dit nu uitsluitend op mannen gooit.
Vrouwen wel dan? Doet VDL het zo geweldig?quote:Op donderdag 12 maart 2026 08:45 schreef June. het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet gemiddeldIk ben hoger opgeleid en werk nagenoeg fulltime, waarbij ik meestal hetzelfde of meer verdien dan de mannen om mij heen. De dynamiek is dan echt anders. Als je ze aanspreekt op hun gedrag dan is soms de kamer te klein. Dat heb ik bin vrouwen nog niet meegemaakt.
Maar goed, ik pleit ook voor een juiste balans. Alleen vrouwen is niet goed, alleen mannen zrkeer ook niet.
En dan het wereldtoneel. Nee daar blinken al die mannen echt uit in competentie of rationele beslissingen.
Even voor de goede orde: het is niet het feminisme die gezorgd heeft voor het afbrokkelen van bestaanszekerheid (niet in het minst omdat ook daar nog best nuance bij past).quote:Op donderdag 12 maart 2026 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
We gaan nou eenmaal weer terug naar een tijd waar niemand, dus noch de man noch de vrouw, vrij liefde kan kiezen.
Ironisch hebben vrouwen hier grotendeels zelf voor gezorgd, feminisme heeft juist de kern van familie vernietigd, overtuigd geraakt door een vrouw die andere vrouwen haatte.
Niemand komt meer rond, huizen onbetaalbaar, maar met name vrouwen denken wel even alleen te gaan wonen en te leven.. maar blijkbaar wonen ze dan nog thuis op 35ste want mannen zijn nooit goed genoeg, voldoen nergens zogenaamd aan en ondertussen is het grootste gedeelte vrijgezel.
Pushen actief mannen weg want mannen zijn zogenaamd vreselijk.
Dan krijg je dus middeleeuwse omstandigheden.
Dan worden vrouwen domweg wel weer gedwongen.
Onbegrijpelijk voor mij hoe hier in het westen we het zo verkloot hebben in zo’n korte tijd.
Werkgevers hebben het feminisme handig aangegrepen om dubbel zoveel werknemers te krijgen en dus de loonontwikkeling amper mee te laten lopen met de economische groei. Eigenlijk hetzelfde verhaal als wat ze nu met arbeidsmigranten aka expats doen. Dus om het feminisme hier de schuld van te geven is een zwaktebod.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: het is niet het feminisme die gezorgd heeft voor het afbrokkelen van bestaanszekerheid (niet in het minst omdat ook daar nog best nuance bij past).
Er is gewoon bewust gestuurd op concentratie van macht en geld. Dat heeft niets met feminisme te maken. Feminisme is niets anders dat de vaststelling dat mannen en vrouwen gelijke rechten dienen te hebben. Gelijke kansen.
Dat lijkt mij objectief bezien de juiste keuze.
Zijn hier ook percentages van?quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet zo fun fact,
Echtscheidingen
Daarna onder hetero’s
Het laagst bij Homo’s
Geweld binnen het huwelijk
Daarna onder hetero’s
Het laagst bij Homo’s
Ja klopt. Dat kan ik niet begrijpen. Maar goed, sommige vrouwen vinden het fijn als ze gedomineerd worden.quote:Op donderdag 12 maart 2026 07:24 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Kijk eens op straat. Genoeg meisjes en vrouwen die warm worden van deze jongens en mannen en vice versa. En er bestaan natuurlijk veel gradaties.
Sommige mannen ook.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:04 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat kan ik niet begrijpen. Maar goed, sommige vrouwen vinden het fijn als ze gedomineerd worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |