quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]Ja joh, dat gaat in de hele geschiedenis van de mensheid al zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In alles in de maatschappij trekt de man aan het kortste eind.
Ondertussen, als jij nu uit het raam kijkt en om je heen kijkt, is alles wat je ziet, maar dan ook echt alles, niks uitgezonderd, bedacht, gemaakt en onderhouden door (voornamelijk) mannen. De stoel waar je op zit, het beeldscherm waar je dit op leest, het gebouw waar je in zit, de stroom die je device van energie voorziet, de weg die voor je voordeur ligt, de waterleiding, werkelijk alles, niks uitgezonderd is bedacht, gemaakt en onderhouden door mannen. Ondertussen wordt elk lijstje waar je niet op wil staan aangevoerd door mannen. En wat krijgen mannen als dank? Vrouwen die denken dat mannen het zo makkelijk hebben.
Iedere man weet dat, en weet je wat, het is je gegund. Mannen hebben al die ontberingen er graag voor over zodat hun vrouwen, dochters, moeders en zussen een comfortabel leven kunnen leiden.
De oermens, waarbij de man net had bedacht om rechtop te gaan lopen.
Zitten die vrouwen een beetje dom in de regen voor zich uit te staren, denkt zo'n man dat een hol misschien toch een beter idee is. Dus hij geeft haar een tik op d'r hoofd, sleept haar naar binnen, gaat ze daar op een steen zitten wachten totdat ie es een keer met een berenvel aan komt kakken.
Bedenkt ie jagen en verzamelen, loopt ie zich de hele dag de tering te jagen en te verzamelen en die vrouwen maar vreten. Nog te beroerd om een dipsausje te bedenken.
Bedenkt ie weefgetouwen, want die huisindustrie schiet ook niet echt op met die luie wijven, zitten ze weer thuis met hun duimen te draaien en lopen ze met een kussentje op hun kont op straat andere mannen gek te maken.
En is het weer es een keer oorlog, moeten de mannen het wéér opknappen. Elkaar massaal afslachten, concentratiekampen bouwen, kortom, gedoe. En de vrouwen blijven gewoon lekker thuis.
Nee, vertel mij wat, mannen zijn altijd de lul. Maar dat zijn ze graag, voor het comfortabele leven van hun vrouwen. Daarom zijn mannen ook zo goed in barbecueën.And it's only the giving
That makes you
What you are
Maar kun je ook onderbouwen waarom je je leven zo zou willen leiden?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je vraagt het aan mij: omdat ik dat wil. Wat anderen doen moet je met hun bespreken.
Nee, want dat impliceert dat dezelfde altijd de beslissing kan nemen, want "de leider".quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.
[..]
Oftewel: Je moet die beslissing maken.
Iemand moet de knoop doorhakken over wat er gaat gebeuren.
En ja dat houdt dus ook in dat je zegt: Prima, doen we vandaag sushi en morgen Italiaans.
Dat doe je samen, maar de knoop moet doorgehakt worden. Anders kom je nergens.
Is dat zo?
De hersenen van mannen werken heel anders dan die van vrouwen.
Een vrouw met een hoger IQ zal ongetwijfeld veel beter zijn in bepaalde zaken, maar beslissingen maken hoort daar niet per se bij.
Ik wil een intelligente man die beslissingen neemt, dat past bij mij. Ik wil in mijn vrouwelijke energie hangen, dus dat betekent dat ik geen restaurant ga reserveren, de deur voor hem openhoudt en de boekenkast alleen in elkaar zet. Over beslissingen praten we, maar de man die ik selecteer maakt dan een keuze rekening houdend met mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar kun je ook onderbouwen waarom je je leven zo zou willen leiden?
Waarom je een man wil die beslissingen voor jou neemt en die je moet gehoorzamen?
Is het omdat je het moeilijk vind om besluiten te nemen en je het wel makkelijk vind dat een ander het voor je doet? Een diepgewortelde onzekerheid die je graag uit handen geeft?
Of ben je van jezelf al heel onderdanig? Dan je je man uit jezelf al 'bediend' zeg maar? Je uit jezelf een soort moeder voor hem speelt die thuis alles regelt? Dus vanuit het ultieme willen verzorgen drang.
Ik vind het oprecht moeilijk om te begrijpen dat je een 'leider' wenst in je relatie en geen gelijkheid.
Frappant dat die gelijkwaardigheid door vrouwen gelijk onder de bus wordt gegooid bij de abortus van een weerloze foetus.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja he, we zijn gelijkwaardig. Gelukkig maar. En dan zien we er toch nog mooi en leuk en sexy uit zonder dat te hoeven bedekken.
Mwaah, ik heb geen kids. Dat komt omdat ik niemand heb gevonden waarvan ik dacht met jou wil ik ze. Ik ga een kind ook niet alleen opvoeden. De moeder doet altijd meer, ik zie vrouwen helemaal verlept raken door alle drukte en gedoe. Daar pas ik voor. Terwijl ik van nature wel erg verzorgend, liefdevol ben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Frappant dat die gelijkwaardigheid door vrouwen gelijk onder de bus wordt gegooid bij de abortus van een weerloze foetus.
Voor mij zit hier de kern van het probleem. We hadden een samenleving die was gebouwd op traditie, op families en op een patriarchaat waarbij er genoeg aanwas was voor een gezonde samenleving. Die samenleving was niet ideaal, maar werkte en er was groei. Overigens zou ik zo terug naar de jaren 70 gaan als het kon.
We zijn nu afgezakt naar een samenleving die letterlijk ten dode is opgeschreven, omdat er te weinig kinderen worden geboren.
Fortuijn legde de vinger op de zere plek: scholen leiden niet meer op, rechtspraak is kromspraak geworden en onze instituties genieten niet langer het vertrouwen van de mensen. Helen Andrews heeft hier best wel wat zinnigs over te zeggen: met meer vrouwen breng je ook meer vrouwelijke normen en waarden naar het werk, en die zijn niet altijd praktisch.
We hebben nu girl bosses die ons de les lezen, maar die zelf geen kinderen of zelfs een relatie hebben.
Met AI en robotics hebben we een kans om onze maatschappij opnieuw in te richten. We moeten denk ik terug naar een samenleving waarbij we een veilige omgeving voor vrouwen creëeren. In plaats van dat mannen en vrouwen zich op studie en carrière storten, moet de familie weer centraal staan.
Het is lastig uit te leggen als je het zelf nooit hebt meegemaakt, maar de warmte en veiligheid die ik in de jaren 70 voelde was gezond. Er was een bruisend verenigingsleven. Grote families. Het voelde voor mij als het laatste plaatje in ieder stripalbum va Asterix en Obelix.
Waarom zijn juis nu zo veel mensen depressief? Waarom zijn juist zo veel jonge vrouwen depressief? Waarom heeft iedereen last van stress? Omdat we er vaak helemaal alleen voor staan, terwijl we geëvolueerd zijn om in samenlevingen te leven, om samen problemen aan te pakken, niet ieder voor zich.
De generatie van mijn ouders was bijna nooit thuis. Die waren bijna altijd samen met andere families, op vakantie of bij elkaar. Ik heb mijn ouders eind jaren 80 zien veranderen van hele sociale, gezonde en vrolijke mensen naar carrieretijgers met gezondheidsproblemen die na het avondeten op de bank neerploften om TV te kijken.
Het kan niet alleen anders, het moet anders.
Ik kan de meeste dingen ook beter, hoor. De gemiddelde man tegenwoordig heeft een dikkere vagina dan ik. De reden dat veel vrouwen de baas worden in de relatie komt niet door vrouwen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:57 schreef alternatif het volgende:
Je merkt het al aan die attitude van die NL vrauwetjes hier. Die competitie gedrag: wat een man kan kan ik ook en zelfs beter!!11
Mannen moeten daar niks van, en terecht
Maar zo werkt het niet precies. Mannen zijn niet gemiddeld beter dan vrouwen in wiskunde, het zit hem precies in de top 3-5% mannen die veel beter zijn dan vrouwen, iets wat aan de onderkant van de andere zijde van de parabool ook terug is te zien - daar scoren de zwakste 3-5% vrouwen beter dan de zwakste 3-5% mannen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?
Hoe zit het dan als de vrouw een beter wiskundig inzicht heeft?
En hoe ga je dit "de man is daar geschikter voor" hardmaken als een vrouw een IQ van 140 heeft?
Nee, hoe de vrouw erover denkt is inderdaad niet relevant (daar trapte je echt zelf in).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoewel ze hier ouderwetser zijn is dit al van NL en ben ik NL. Dus sowieso al niet relevant.
Ach, het is wel grappig om te zien als je kijkt naar je andere standpunten.quote:
Over kinderen krijgen kun je hetzelfde zeggen: veel ouders gooien er met de pet naar en die kinderen zijn geen reclame om kinderen te krijgen. Terwijl kinderen geweldig zijn. Maar je moet wel in ze investeren. Het zijn geen honden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:14 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Mwaah, ik heb geen kids. Dat komt omdat ik niemand heb gevonden waarvan ik dacht met jou wil ik ze. Ik ga een kind ook niet alleen opvoeden. De moeder doet altijd meer, ik zie vrouwen helemaal verlept raken door alle drukte en gedoe. Daar pas ik voor. Terwijl ik van nature wel erg verzorgend, liefdevol ben.
Als single vrouw heb ik de depth of hel gezien bij en met (getrouwde) mannen. Dan zit ik liever thuis met mijn kat.
Het moet idd anders, maar de oude wereld bestaat niet meer. Ook ik ben opgegroeid met enorm veel drukte en familie om mij heen, maar dat was de tijd voor social media.
En hoe verklaar je dat mensen nu de verleiding niet kunnen weerstaan? De hoeveelheid getrouwde mannen die rare dingen hebben gezegd, seks willen, vrijgezellen mannen die dickpics hebben gestuurd hebben mijn realiteit iig zo verneukt dat ik denk laat maar. Wat gaat AI daar aan doen dan? Rijke mensen gaan ook vreemd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Over kinderen krijgen kun je hetzelfde zeggen: veel ouders gooien er met de pet naar en die kinderen zijn geen reclame om kinderen te krijgen. Terwijl kinderen geweldig zijn. Maar je moet wel in ze investeren. Het zijn geen honden.
Op dit moment is het verdomd lastig - zo niet onmogelijk - om een gezonde relatie te hebben. Er staat enorm veel financiële druk op de ketel, en er zijn te veel verleidingen om juist niet in een relatie te investeren.
Maar nogmaals, we hebben een kans om opnieuw te beginnen. Veel banen zullen door AI en robots gedaan worden. Veel onzinbanen kunnen worden geschrapt. We kunnen meer tijd met elkaar doorbrengen. We hoeven niet langer in de rat race mee te doen.
Er is natuurlijk een reden dat dit vooral in conservatieve kringen speelt. Sommige zaken zijn daar nou eenmaal gewoon en onbekend maakt onbemind.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Waarom je een man wil die beslissingen voor jou neemt en die je moet gehoorzamen?
Is het omdat je het moeilijk vind om besluiten te nemen en je het wel makkelijk vind dat een ander het voor je doet? Een diepgewortelde onzekerheid die je graag uit handen geeft?
Of ben je van jezelf al heel onderdanig? Dan je je man uit jezelf al 'bediend' zeg maar? Je uit jezelf een soort moeder voor hem speelt die thuis alles regelt? Dus vanuit het ultieme willen verzorgen drang.
Ik vind het oprecht moeilijk om te begrijpen dat je een 'leider' wenst in je relatie en geen gelijkheid.
Mentaliteitsverandering?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef Servieskast het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dat mensen nu de verleiding niet kunnen weerstaan? De hoeveelheid getrouwde mannen die rare dingen hebben gezegd, seks willen, vrijgezellen mannen die dickpics hebben gestuurd hebben mijn realiteit iig zo verneukt dat ik denk laat maar. Wat gaat AI daar aan doen dan? Rijke mensen gaan ook vreemd.
Vrouwen willen liever geen relatie, als je toch al meer moet geven, extra hoofdpijn krijgt kun je toch beter je dingen zelf doen? Ze hoeven de deur niet eens meer uit voor sex.
Waarom zou een gemeenschap alleen gedijen onder het patriarchaat?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Frappant dat die gelijkwaardigheid door vrouwen gelijk onder de bus wordt gegooid bij de abortus van een weerloze foetus.
Voor mij zit hier de kern van het probleem. We hadden een samenleving die was gebouwd op traditie, op families en op een patriarchaat waarbij er genoeg aanwas was voor een gezonde samenleving. Die samenleving was niet ideaal, maar werkte en er was groei. Overigens zou ik zo terug naar de jaren 70 gaan als het kon.
We zijn nu afgezakt naar een samenleving die letterlijk ten dode is opgeschreven, omdat er te weinig kinderen worden geboren.
Fortuijn legde de vinger op de zere plek: scholen leiden niet meer op, rechtspraak is kromspraak geworden en onze instituties genieten niet langer het vertrouwen van de mensen. Helen Andrews heeft hier best wel wat zinnigs over te zeggen: met meer vrouwen breng je ook meer vrouwelijke normen en waarden naar het werk, en die zijn niet altijd praktisch.
We hebben nu girl bosses die ons de les lezen, maar die zelf geen kinderen of zelfs een relatie hebben.
Met AI en robotics hebben we een kans om onze maatschappij opnieuw in te richten. We moeten denk ik terug naar een samenleving waarbij we een veilige omgeving voor vrouwen creëeren. In plaats van dat mannen en vrouwen zich op studie en carrière storten, moet de familie weer centraal staan.
Het is lastig uit te leggen als je het zelf nooit hebt meegemaakt, maar de warmte en veiligheid die ik in de jaren 70 voelde was gezond. Er was een bruisend verenigingsleven. Grote families. Het voelde voor mij als het laatste plaatje in ieder stripalbum van Asterix en Obelix.
Waarom zijn juist nu zo veel mensen depressief? Waarom zijn juist zo veel jonge vrouwen depressief? Waarom heeft iedereen last van stress? Omdat we er vaak helemaal alleen voor staan, terwijl we geëvolueerd zijn om in samenlevingen te leven, om samen problemen aan te pakken, niet ieder voor zich.
De generatie van mijn ouders was bijna nooit thuis. Die waren bijna altijd samen met andere families, op vakantie of bij elkaar. Ik heb mijn ouders eind jaren 80 zien veranderen van hele sociale, gezonde en vrolijke mensen naar carrieretijgers met gezondheidsproblemen die na het avondeten op de bank neerploften om TV te kijken.
Het kan niet alleen anders, het moet anders.
'Her body her choice' inderdaad. Maar dat betekent dus ook 'her body her problem' wanneer papa zich bedenkt en geen zin heeft te betalen omdat hij het kind bijvoorbeeld nooit wilde.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:58 schreef galatea het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeenschap alleen gedijen onder het patriarchaat?
En het is vrij logisch dat een vrouw beslist over een abortus, die baby zit niet in de man zijn buik of wel?
Volgens welke logica precies?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:05 schreef Since2003 het volgende:
[..]
'Her body her choice' inderdaad. Maar dat betekent dus ook 'her body her problem' wanneer papa zich bedenkt en geen zin heeft te betalen omdat hij het kind bijvoorbeeld nooit wilde.
Sommige mensen vinden het fijn om niet zelf alles te hoeven beslissen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?
Hoezo moet iemand daar doorslaggevende dingen kunnen beslissen terwijl de ander een andere mening heeft?
Geen idee. Op dit moment werkt het niet. Niet bij ons, niet bij de Amerikanen (muv het MidWesten), niet bij Oost-Aziaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:58 schreef galatea het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeenschap alleen gedijen onder het patriarchaat?
Een bevriend echtpaar had al drie kinderen, en toen kregen ze per ongeluk een vierde, wat ze financieel gezien eigenlijk niet aankonden. Ze stonden er helemaal alleen voor. Ik ben ze pas later tegengekomen, toen het allemaal prima ging, maar als zo iets in je vriendengroep overkomt, dan moet je er voor elkaar zijn. Ik was financieel bijgesprongen.quote:En het is vrij logisch dat een vrouw beslist over een abortus, die baby zit niet in de man zijn buik of wel?
Met een "leider" is er nog steeds gelijkheid. Zij kiest voor die dynamiek terwijl ze anno 2026 ook voor een andere dynamiek kan kiezen en ook nog eens elk moment kan weglopen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Graham Linehan is een linkse televisieprogrammamaker, die vragen durfde te stellen mbt transgenderism. Die kreeg toen de hele wereld over zich. Als hij rechts was geweest, dan was dit nooit gebeurd. Maar juist omdat hij links was, moest hij verketterd worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:49 schreef Richestorags het volgende:
Er wordt erg diep gegraven bij iemand die zelf aangeeft dit te willen.
Het heeft erg veel weg van "er is iets mis met je" inderdaad of "het klopt niet wat je denkt/vindt".quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Graham Linehan is een linkse televisieprogrammamaker, die vragen durfde te stellen mbt transgenderism. Die kreeg toen de hele wereld over zich. Als hij rechts was geweest, dan was dit nooit gebeurd. Maar juist omdat hij links was, moest hij verketterd worden.
Hier zien we hetzelfde. Een vrouw die vraagtekens durft te zetten bij de Nederlandse status quo mbt de rolverdeling tussen mannen en vrouwen. Dat kunnen we niet hebben!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |