Volgens Bianconeri dus omdat mannen rationeel en oplossingsgericht kunnen denken en vrouwen niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:
In mijn relatie nemen we grote beslissingen samen. Waarom zou een van de twee de "leider" moeten zijn?
En een deel van Gen Z is helemaal niet ondervraagd, ook in NL alleen degenen die 16+ waren, in sommige andere landen zelfs pas vanaf 20 of 21.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Komt ook omdat ik op voorhand al weet dat dit soort stukjes primair gedreven wordt door activisme en geen waarheidsvinding. Ze verstoppen zich achter diploma's en gekleurde wetenschappelijke onderzoekjes die geciteerd en gelegitimeerd worden door activisten met dezelfde agenda om vervolgens dit "krediet" te gebruiken om aan de lopende band dit soort opiniestukjes de publieke ether in te jagen.
Dit soort sociale/maatschappelijke onderzoeken zijn vrijwel altijd onzin.
Ze had er ook voor kunnen kiezen om haar clickbait titel eens verder te onderzoeken in plaats van het gemiddelde dat 5.5x hoger ligt dan wat we voor Nederland zien te gebruiken om een vals moralistisch toontje aan te slaan.
We weten natuurlijk allemaal waarom ze dat niet doet. Want dan zou ze een racist zijn.
[ afbeelding ]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?quote:Op maandag 9 maart 2026 23:01 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Want je man als leider van het huis zien is 1950? Ok man.
You do you.
Het is natuurlijk een beetje zoals religie: Als een ander voor je bepaalt hoe het hoort dan hoef je zelf niet na te denken over wat je moet doen en hoef je daar geen verantwoordelijkheid voor te nemen.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja precies, daar schrik ik van. Dat die mensen er zijn.
Ja is dat zo?quote:Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.
En die mannen maar huilen dat ze geen vrouw kunnen krijgen.....quote:Op maandag 9 maart 2026 23:53 schreef alternatif het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen zijn allemaal van die bossbabes snap wel dat mannen daar niks van moeten ! En maar afvragen waar alle goeie mannen zijn
Ben je nu aan het womansplainen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die mannen maar huilen dat ze geen vrouw kunnen krijgen.....
Lekker een "volgzaam" type uit Azië importeren die je nog veel harder onder de duim heeft maar waarvan je het niet doorhebt.
Omdat ik dat wilquote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?
Hoezo moet iemand daar doorslaggevende dingen kunnen beslissen terwijl de ander een andere mening heeft?
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het brein van de man is gericht op oplossing en rationeel.
Dat van een vrouw niet.
Ja, uitzonderingen daargelaten. Maar dat is hoe de hersenen zijn.
En alsnog leg je weer eens niets uit over je eerdere opmerkingen.
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".quote:
Ja, daar vraagt die post om.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je nu aan het womansplainen?
Je vraagt het aan mij: omdat ik dat wil. Wat anderen doen moet je met hun bespreken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".
Wat jij wilt is een voorkeur, waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Sommigen gaan daar toch gewoon goed op? Ik ken stelletjes waarbij het duidelijk is dat de man de leider is. Maar andersom zie ik dat ook wel eens, dat de vrouw in de relatie duidelijk de touwtjes in handen heeft. Ik denk dat het ook geen probleem hoeft te zijn zolang alle partijen daar vrede mee hebben. Voor mensen in een gelijkwaardige relatie klinkt dat waarschijnlijk als complete idioterie. Maar hey, don't shoot the messengerquote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".
Wat jij wilt is een voorkeur, waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Ik zei: Uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?
Hoe zit het dan als de vrouw een beter wiskundig inzicht heeft?
En hoe ga je dit "de man is daar geschikter voor" hardmaken als een vrouw een IQ van 140 heeft?
De ene wil op vakantie naar Spanje, de ander naar Noorwegen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Gelijkwaardige relaties bestaan niet. Er zal toch echt een beslissing genomen moeten worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sommigen gaan daar toch gewoon goed op? Ik ken stelletjes waarbij het duidelijk is dat de man de leider is. Maar andersom zie ik dat ook wel eens, dat de vrouw in de relatie duidelijk de touwtjes in handen heeft. Ik denk dat het ook geen probleem hoeft te zijn zolang alle partijen daar vrede mee hebben. Voor mensen in een gelijkwaardige relatie klinkt dat waarschijnlijk als complete idioterie. Maar hey, don't shoot the messenger
Allemaal voorbeelden waarin je overlegt en tot een keuze komt die beiden kan behagen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zei: Uitzonderingen daargelaten.
En IQ zegt niets over iemands kunde om beslissingen te nemen.
[..]
De ene wil op vakantie naar Spanje, de ander naar Noorwegen.
De ene wil een rondje fietsen, de ander wil een rondje wandelen.
De ene wil sushi eten, de ander wil Italiaans.
Hoi schatjequote:
Over wat voor 'normaal mannelijk gedrag' hebben we het dan?quote:Normaal mannelijk gedrag wordt toxic masculinity genoemd.
Ja, en dan hoeft er dus geen "leider" te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelijkwaardige relaties bestaan niet. Er zal toch echt een beslissing genomen moeten worden.
Overigens zeggen ze ook altijd voor de grap dat de vrouw altijd de broek aan heeft, niet de man.
Blijkbaar hebben bepaalde figuren het idee dat als er een ´´leider´´ zou zijn dit altijd op een dictatoriaal niveau is.
Misschien hebben ze slechte ervaringen met de baas op werk ofzo....
In een goed huwelijk overleg je als man en vrouw, bespreek je je wensen en alles. En wordt dan in gezamenlijk overleg de knoop door gehakt.
En als ik zeg dat ik ga stofzuigen dan gááá ik ook stofzuigen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
want dat lukt me vaak niet met die ballgag in m'n mond
Rough and Tumble play (vechten) van basisschooljongens bijvoorbeeld. Dat wordt door overwegend vrouwelijke juffen volledig verkeerd geïnterpreteerd en vaak bestraft.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoi schatje
[..]
Over wat voor 'normaal mannelijk gedrag' hebben we het dan?
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan hoeft er dus geen "leider" te zijn.
Oftewel: Je moet die beslissing maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allemaal voorbeelden waarin je overlegt en tot een keuze komt die beiden kan behagen.
Vandaag Italiaans, morgen Sushi.
Ga jij lekker fietsen, ik ga wandelen.
In de zomer naar Noorwegen, in de winter naar Spanje.
Ik zou niet weten waarom de mening van de een doorslaggevend zou moeten zijn, en al helemaal niet op dit soort vlakken, een beetje moeten gaan fietsen omdat hij wil fietsen terwijl ik wil wandelen, da fuck?!
Wel fijn dat er uitzonderingen zijn, en nee, een IQ zegt niet alles over het vermogen beslissingen te nemen, maar dat bij doorslaggevende zaken de vrouw met een IQ van 140 waarschijnlijk een betere beslissing kan nemen dan een man met een IQ van 100 lijkt me geen hogere wiskunde.
Waar ik woon en werk niet.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |