abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2026 @ 10:50:05 #176
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220305971
In mijn relatie nemen we grote beslissingen samen. Waarom zou een van de twee de "leider" moeten zijn?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220307448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:
In mijn relatie nemen we grote beslissingen samen. Waarom zou een van de twee de "leider" moeten zijn?
Volgens Bianconeri dus omdat mannen rationeel en oplossingsgericht kunnen denken en vrouwen niet. :X
Wanne gek zeg. _O-
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:27:31 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307685
quote:
19s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
_O- Komt ook omdat ik op voorhand al weet dat dit soort stukjes primair gedreven wordt door activisme en geen waarheidsvinding. Ze verstoppen zich achter diploma's en gekleurde wetenschappelijke onderzoekjes die geciteerd en gelegitimeerd worden door activisten met dezelfde agenda om vervolgens dit "krediet" te gebruiken om aan de lopende band dit soort opiniestukjes de publieke ether in te jagen.

Dit soort sociale/maatschappelijke onderzoeken zijn vrijwel altijd onzin.

Ze had er ook voor kunnen kiezen om haar clickbait titel eens verder te onderzoeken in plaats van het gemiddelde dat 5.5x hoger ligt dan wat we voor Nederland zien te gebruiken om een vals moralistisch toontje aan te slaan.

We weten natuurlijk allemaal waarom ze dat niet doet. Want dan zou ze een racist zijn.
[ afbeelding ]
En een deel van Gen Z is helemaal niet ondervraagd, ook in NL alleen degenen die 16+ waren, in sommige andere landen zelfs pas vanaf 20 of 21.
De jongste Gen Z worden dit jaar 14.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:36:37 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307738
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:01 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Want je man als leider van het huis zien is 1950? Ok man.

You do you.
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?
Hoezo moet iemand daar doorslaggevende dingen kunnen beslissen terwijl de ander een andere mening heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:38:53 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307751
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja precies, daar schrik ik van. Dat die mensen er zijn.
Het is natuurlijk een beetje zoals religie: Als een ander voor je bepaalt hoe het hoort dan hoef je zelf niet na te denken over wat je moet doen en hoef je daar geen verantwoordelijkheid voor te nemen.
Je doet het immers zoals van je verwacht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220307755
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.
Ja is dat zo?

Normaal mannelijk gedrag wordt toxic masculinity genoemd.
Bij vacatures hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond de voorkeur.
Zware beroepen worden voornamelijk door gemiddelde witte mannen gedaan.
Je hoort dagelijks in de media dat "witte mannen" de oorzaak van alle narigheid in de wereld zijn.
Je bent als gemiddelde man vaker dakloos dan als gemiddelde vrouw.
Voor de gemiddelde man is geen nachtopvang, voor de gemiddelde dakloze vrouw wel.
Gemiddelde mannen worden vaker slachtoffer van geweld dan vrouwen.
Gemiddelde mannen hebben een kortere levensverwachting dan vrouwen.
Mannen zijn vaker dodelijk slachtoffer in gewapende conflicten.
Na een scheiding wordt de man vaker dakloos.
De meeste mensen in gevangenissen zijn man.

De lijst kan ik nog zo 3 maal langer maken. In alles in de maatschappij trekt de man aan het kortste eind.

Ondertussen, als jij nu uit het raam kijkt en om je heen kijkt, is alles wat je ziet, maar dan ook echt alles, niks uitgezonderd, bedacht, gemaakt en onderhouden door (voornamelijk) mannen. De stoel waar je op zit, het beeldscherm waar je dit op leest, het gebouw waar je in zit, de stroom die je device van energie voorziet, de weg die voor je voordeur ligt, de waterleiding, werkelijk alles, niks uitgezonderd is bedacht, gemaakt en onderhouden door mannen. Ondertussen wordt elk lijstje waar je niet op wil staan aangevoerd door mannen. En wat krijgen mannen als dank? Vrouwen die denken dat mannen het zo makkelijk hebben.

Iedere man weet dat, en weet je wat, het is je gegund. Mannen hebben al die ontberingen er graag voor over zodat hun vrouwen, dochters, moeders en zussen een comfortabel leven kunnen leiden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:40:25 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307759
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:53 schreef alternatif het volgende:

[..]
Nederlandse vrouwen zijn allemaal van die bossbabes snap wel dat mannen daar niks van moeten ! En maar afvragen waar alle goeie mannen zijn
En die mannen maar huilen dat ze geen vrouw kunnen krijgen.....
Lekker een "volgzaam" type uit Azië importeren die je nog veel harder onder de duim heeft maar waarvan je het niet doorhebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220307766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
En die mannen maar huilen dat ze geen vrouw kunnen krijgen.....
Lekker een "volgzaam" type uit Azië importeren die je nog veel harder onder de duim heeft maar waarvan je het niet doorhebt.
Ben je nu aan het womansplainen?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220307772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarom zou een huishouden überhaupt een "leider" nodig hebben als je gezin uit 2 volwassenen bestaat?
Hoezo moet iemand daar doorslaggevende dingen kunnen beslissen terwijl de ander een andere mening heeft?
Omdat ik dat wil
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:43:11 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het brein van de man is gericht op oplossing en rationeel.
Dat van een vrouw niet.
Ja, uitzonderingen daargelaten. Maar dat is hoe de hersenen zijn.

En alsnog leg je weer eens niets uit over je eerdere opmerkingen.
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?
Hoe zit het dan als de vrouw een beter wiskundig inzicht heeft?

En hoe ga je dit "de man is daar geschikter voor" hardmaken als een vrouw een IQ van 140 heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:44:51 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:42 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Omdat ik dat wil
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".
Wat jij wilt is een voorkeur, waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:46:02 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je nu aan het womansplainen?
Ja, daar vraagt die post om.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220307813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ehm nee, ik vraag waarom het nodig zou zijn.... daarvoor is een beter antwoord nodig dan "omdat ik dat wil".
Wat jij wilt is een voorkeur, waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
Je vraagt het aan mij: omdat ik dat wil. Wat anderen doen moet je met hun bespreken.
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 14:48:18 #189
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220307820
quote:

[..]
Sommigen gaan daar toch gewoon goed op? Ik ken stelletjes waarbij het duidelijk is dat de man de leider is. Maar andersom zie ik dat ook wel eens, dat de vrouw in de relatie duidelijk de touwtjes in handen heeft. Ik denk dat het ook geen probleem hoeft te zijn zolang alle partijen daar vrede mee hebben. Voor mensen in een gelijkwaardige relatie klinkt dat waarschijnlijk als complete idioterie. Maar hey, don't shoot the messenger :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_220307850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh.... dat een man beter in wiskunde bijvoorbeeld? Dat idee?
Hoe zit het dan als de vrouw een beter wiskundig inzicht heeft?

En hoe ga je dit "de man is daar geschikter voor" hardmaken als een vrouw een IQ van 140 heeft?
Ik zei: Uitzonderingen daargelaten.
En IQ zegt niets over iemands kunde om beslissingen te nemen.

quote:

waarom zou er een "leider" nodig zijn binnen een relatie tussen 2 intelligente volwassenen?
De ene wil op vakantie naar Spanje, de ander naar Noorwegen.
De ene wil een rondje fietsen, de ander wil een rondje wandelen.
De ene wil sushi eten, de ander wil Italiaans.
pi_220307865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Sommigen gaan daar toch gewoon goed op? Ik ken stelletjes waarbij het duidelijk is dat de man de leider is. Maar andersom zie ik dat ook wel eens, dat de vrouw in de relatie duidelijk de touwtjes in handen heeft. Ik denk dat het ook geen probleem hoeft te zijn zolang alle partijen daar vrede mee hebben. Voor mensen in een gelijkwaardige relatie klinkt dat waarschijnlijk als complete idioterie. Maar hey, don't shoot the messenger :)
Gelijkwaardige relaties bestaan niet. Er zal toch echt een beslissing genomen moeten worden.

Overigens zeggen ze ook altijd voor de grap dat de vrouw altijd de broek aan heeft, niet de man.

Blijkbaar hebben bepaalde figuren het idee dat als er een ´´leider´´ zou zijn dit altijd op een dictatoriaal niveau is.
Misschien hebben ze slechte ervaringen met de baas op werk ofzo....
In een goed huwelijk overleg je als man en vrouw, bespreek je je wensen en alles. En wordt dan in gezamenlijk overleg de knoop door gehakt.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:57:37 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zei: Uitzonderingen daargelaten.
En IQ zegt niets over iemands kunde om beslissingen te nemen.
[..]
De ene wil op vakantie naar Spanje, de ander naar Noorwegen.
De ene wil een rondje fietsen, de ander wil een rondje wandelen.
De ene wil sushi eten, de ander wil Italiaans.
Allemaal voorbeelden waarin je overlegt en tot een keuze komt die beiden kan behagen.
Vandaag Italiaans, morgen Sushi.
Ga jij lekker fietsen, ik ga wandelen.
In de zomer naar Noorwegen, in de winter naar Spanje.

Ik zou niet weten waarom de mening van de een doorslaggevend zou moeten zijn, en al helemaal niet op dit soort vlakken, een beetje moeten gaan fietsen omdat hij wil fietsen terwijl ik wil wandelen, da fuck?! :')

Wel fijn dat er uitzonderingen zijn, en nee, een IQ zegt niet alles over het vermogen beslissingen te nemen, maar dat bij doorslaggevende zaken de vrouw met een IQ van 140 waarschijnlijk een betere beslissing kan nemen dan een man met een IQ van 100 lijkt me geen hogere wiskunde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:00:09 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307911
Overigens las ik hier een hoop suggestief geneuzel over "1/3 van Gen Z heeft een bepaalde religieuze achtergrond" en dat klopt, 1/3 van Gen Z is Christen, een beduidend hoger percentage dan bij de Millenials.

https://wnl.tv/2025/04/18(...)20weer%20christelijk
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:01:49 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220307922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja is dat zo?
Hoi schatje *;
quote:
Normaal mannelijk gedrag wordt toxic masculinity genoemd.
Over wat voor 'normaal mannelijk gedrag' hebben we het dan?
Huilen dan.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:01:54 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Gelijkwaardige relaties bestaan niet. Er zal toch echt een beslissing genomen moeten worden.

Overigens zeggen ze ook altijd voor de grap dat de vrouw altijd de broek aan heeft, niet de man.

Blijkbaar hebben bepaalde figuren het idee dat als er een ´´leider´´ zou zijn dit altijd op een dictatoriaal niveau is.
Misschien hebben ze slechte ervaringen met de baas op werk ofzo....
In een goed huwelijk overleg je als man en vrouw, bespreek je je wensen en alles. En wordt dan in gezamenlijk overleg de knoop door gehakt.
Ja, en dan hoeft er dus geen "leider" te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:02:41 #196
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220307930
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
want dat lukt me vaak niet met die ballgag in m'n mond
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 15:03:11 #197
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220307935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
want dat lukt me vaak niet met die ballgag in m'n mond
En als ik zeg dat ik ga stofzuigen dan gááá ik ook stofzuigen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_220307962
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoi schatje *;
[..]
Over wat voor 'normaal mannelijk gedrag' hebben we het dan?
Rough and Tumble play (vechten) van basisschooljongens bijvoorbeeld. Dat wordt door overwegend vrouwelijke juffen volledig verkeerd geïnterpreteerd en vaak bestraft.
pi_220308031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en dan hoeft er dus geen "leider" te zijn.
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Allemaal voorbeelden waarin je overlegt en tot een keuze komt die beiden kan behagen.
Vandaag Italiaans, morgen Sushi.
Ga jij lekker fietsen, ik ga wandelen.
In de zomer naar Noorwegen, in de winter naar Spanje.

Ik zou niet weten waarom de mening van de een doorslaggevend zou moeten zijn, en al helemaal niet op dit soort vlakken, een beetje moeten gaan fietsen omdat hij wil fietsen terwijl ik wil wandelen, da fuck?! :')

Wel fijn dat er uitzonderingen zijn, en nee, een IQ zegt niet alles over het vermogen beslissingen te nemen, maar dat bij doorslaggevende zaken de vrouw met een IQ van 140 waarschijnlijk een betere beslissing kan nemen dan een man met een IQ van 100 lijkt me geen hogere wiskunde.
Oftewel: Je moet die beslissing maken.
Iemand moet de knoop doorhakken over wat er gaat gebeuren.

En ja dat houdt dus ook in dat je zegt: Prima, doen we vandaag sushi en morgen Italiaans.
Dat doe je samen, maar de knoop moet doorgehakt worden. Anders kom je nergens.

Is dat zo?
De hersenen van mannen werken heel anders dan die van vrouwen.
Een vrouw met een hoger IQ zal ongetwijfeld veel beter zijn in bepaalde zaken, maar beslissingen maken hoort daar niet per se bij.
pi_220308054
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het altijd nog makkelijker in deze wereld als je een gemiddelde, witte man bent die niet goed presteert. Je komt met veel meer weg.
Waar ik woon en werk niet.

Het is nu zelfs zo dat Chinese toppers het afleggen tegen grauwe middelmaat. Als studenten een vagina hebben krijgen ze extra punten bij de aanvraag voor een studiebeurs.

In STEM is grofweg 75% van de instroom man. Maar >50% van de PhD instroom is vrouw, vanwege die extra punten. Bij ons worden bijna alleen nog maar vrouwen aangenomen. Op de TU/E hebben ze ook dit beleid.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')