Als het al niet bloody obvious (pun intended) was: alles gaat al downhill and down the drain voor jongere generaties..En dat mag je op het conto van de Boomers en de Frankfurt School schrijven, met hun March through the Institutions. De Boomers met hun afbetaalde (premie A/B) woningen en met hun vette pensioenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Met de mentaliteit die er nu leeft onder de jongere mensen gaat alles downhill en down the drain. Veel succes er mee!
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel, want anders neem je dus geen beslissing.
[..]
Oftewel: Je moet die beslissing maken.
Iemand moet de knoop doorhakken over wat er gaat gebeuren.
En ja dat houdt dus ook in dat je zegt: Prima, doen we vandaag sushi en morgen Italiaans.
Dat doe je samen, maar de knoop moet doorgehakt worden. Anders kom je nergens.
Is dat zo?
De hersenen van mannen werken heel anders dan die van vrouwen.
Een vrouw met een hoger IQ zal ongetwijfeld veel beter zijn in bepaalde zaken, maar beslissingen maken hoort daar niet per se bij.
Charlie died for nothingquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Graham Linehan is een linkse televisieprogrammamaker, die vragen durfde te stellen mbt transgenderism. Die kreeg toen de hele wereld over zich. Als hij rechts was geweest, dan was dit nooit gebeurd. Maar juist omdat hij links was, moest hij verketterd worden.
Zelfs een vrouw die met die machtsdynamiek is opgegroeidquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef Lyrebird het volgende:
Hier zien we hetzelfde. Een vrouw die vraagtekens durft te zetten bij de Nederlandse status quo mbt de rolverdeling tussen mannen en vrouwen. Dat kunnen we niet hebben!
Werkt het patriarchaat wel in het midden Oosten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geen idee. Op dit moment werkt het niet. Niet bij ons, niet bij de Amerikanen (muv het MidWesten), niet bij Oost-Aziaten.
[..]
Een bevriend echtpaar had al drie kinderen, en toen kregen ze per ongeluk een vierde, wat ze financieel gezien eigenlijk niet aankonden. Ze stonden er helemaal alleen voor. Ik ben ze pas later tegengekomen, toen het allemaal prima ging, maar als zo iets in je vriendengroep overkomt, dan moet je er voor elkaar zijn. Ik was financieel bijgesprongen.
Abortus moet wat mij betreft volledig uit de voorbehoedsmiddelendiscussie getrokken worden. De kern van dit verhaal is: lossen we problemen alleen op (wat aantoonbaar niet werkt), of gaan we dit samen aanpakken (wat honderdduizenden jaren wel gewerkt heeft).
Het patriarchaat werkt prima in die zin dat ze in die landen nog steeds kinderen krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:46 schreef galatea het volgende:
[..]
Werkt het patriarchaat wel in het midden Oosten?
Gemeenschapszin gaat over samen delen dat bereik je alleen als je gelijk bent aan elkaar. Nostalgisch zijn naar het verleden betekent niet dat vroeger altijd beter was.
Dus moeten we terug naar een patriarchaat of toe naar een toekomst waar we echt samen taken en verantwoordelijkheden delen?
Ja net als op een schip, heb je twee kapiteins of niet? Haha.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:
In mijn relatie nemen we grote beslissingen samen. Waarom zou een van de twee de "leider" moeten zijn?
Eh, nee. Kijk naar het wereldtoneel. Of je eigen werkvloer. Teveel van die mannetjes die het allemaal beter denken te weten en gaan schreeuwen als ze een keer met feitelijke argumenten worden geconfronteerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het brein van de man is gericht op oplossing en rationeel.
Dat van een vrouw niet.
Ja, uitzonderingen daargelaten. Maar dat is hoe de hersenen zijn.
En alsnog leg je weer eens niets uit over je eerdere opmerkingen.
Is niet wat ik zeg, dus jammer joh.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, hoe de vrouw erover denkt is inderdaad niet relevant (daar trapte je echt zelf in).
Goed standpunt zeg.quote:Ach, het is wel grappig om te zien als je kijkt naar je andere standpunten.
Zo werkt het niet he....quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, want dat impliceert dat dezelfde altijd de beslissing kan nemen, want "de leider".
Ja, dat is zo, als er geen reden is om aan te nemen dat een vrouw met een hoger IQ betere beslissingen kan nemen, dan is er ook geen reden om aan te nemen dat een man betere beslissingen kan nemen om het simpele gegeven dat het een man is.
Opleiding is niet relevant.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:42 schreef June. het volgende:
[..]
Eh, nee. Kijk naar het wereldtoneel. Of je eigen werkvloer. Teveel van die mannetjes die het allemaal beter denken te weten en gaan schreeuwen als ze een keer met feitelijke argumenten worden geconfronteerd.
Inmiddels is het zo dat vrouwen hoger opgeleid zijn dan mannen..
Ja, irrationele beslissingen. Niet goed onderbouwd. Dat zie ik ook op mijn eigen werk. Mannen overschatten zichzelf vaak. Opleiding is juist belangrijk, kun je zaken goed afwegen,multitasken Kunnen mannen niet. Er moet een gezonde mix zijn tussen mannen en vrouwen. Dat er weinig vrouwen zijn in leidinggevende rollen heedt niets met leiderschap te maken, maar met een heleboel andere factoren zoals eerder al genoemd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Opleiding is niet relevant.
Als ik kijk naar dan wel werk dan wel het wereldtoneel dan zijn het toch de mannen die de beslissingen maken.
De vrouwen juist niet.
Vind ik altijd zo'n dooddoener. Waarom hoeft de vrouw niet te werken? Werken is leuk en zorgt voor intellectuele ontwikkeling, financiėle onafhankelijkheid, sociale en mentale ontwikkeling.quote:Op woensdag 11 maart 2026 02:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Mijn opa was marinier.
Die zei altijd ik werk zodat jij niet hoeft te werken maar onze kinderen op te voeden .
Wanneer dat is gedaan en je wilt werken kan je werken naar hartelust.
Iets wat zij als moeder ook gedaan heeft en later jaren voor Kodak heeft gewerkt .
Kinderen zijn belangrijk en dat doe je als gezin.
En zelfs vandaag de dag kan ik niet begrijpen waarom ouders hun kinderen dumpen om vervolgens te gaan werken .
Daarom is er zo zooi ongeregeld jeugt op de wereld tot aan zeer jong volwassen.
Misschien was de ouwe tijd nog niet eens zo slecht als mensen nu denken.
Juist de mannen zijn pragmatisch, praktisch en oplossingsgericht.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:55 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, irrationele beslissingen. Niet goed onderbouwd. Dat zie ik ook op mijn eigen werk. Mannen overschatten zichzelf vaak. Opleiding is juist belangrijk, kun je zaken goed afwegen,multitasken Kunnen mannen niet. Er moet een gezonde mix zijn tussen mannen en vrouwen. Dat er weinig vrouwen zijn in leidinggevende rollen heedt niets met leiderschap te maken, maar met een heleboel andere factoren zoals eerder al genoemd.
Dat vind ik inderdaad ook onzin. Totaal niet om de redenen die jij noemt though.quote:Vind ik altijd zo'n dooddoener. Waarom hoeft de vrouw niet te werken? Werken is leuk en zorgt voor intellectuele ontwikkeling, financiėle onafhankelijkheid, sociale en mentale ontwikkeling.
Hoe denk je dat een regering werkt? Of heb je liever een dictatuur?quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja net als op een schip, heb je twee kapiteins of niet? Haha.
Goddomme, dit is waarom je vrouwen stemrecht moet ontnemen, sorry hoor, niet in staat logisch te redeneren.
Hele onzekere mensen vinden dat vaak wel fijn. Als je niets te kiezen hebt, dan kun je er ook niet onzeker over zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar kun je ook onderbouwen waarom je je leven zo zou willen leiden?
Waarom je een man wil die beslissingen voor jou neemt en die je moet gehoorzamen?
Is het omdat je het moeilijk vind om besluiten te nemen en je het wel makkelijk vind dat een ander het voor je doet? Een diepgewortelde onzekerheid die je graag uit handen geeft?
Of ben je van jezelf al heel onderdanig? Dan je je man uit jezelf al 'bediend' zeg maar? Je uit jezelf een soort moeder voor hem speelt die thuis alles regelt? Dus vanuit het ultieme willen verzorgen drang.
Ik vind het oprecht moeilijk om te begrijpen dat je een 'leider' wenst in je relatie en geen gelijkheid.
Waarschijnlijk wel. Sommige mensen hebben nou eenmaal een totale onwil om rekening te houden met iemand anders.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een regering werkt? Of heb je liever een dictatuur?
Omdat vrouwen die kans niet krijgen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Opleiding is niet relevant.
Als ik kijk naar dan wel werk dan wel het wereldtoneel dan zijn het toch de mannen die de beslissingen maken.
De vrouwen juist niet.
Krijgen, van wie?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:25 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Omdat vrouwen die kans niet krijgen.
Geilquote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
want dat lukt me vaak niet met die ballgag in m'n mond
Je moet ook een ringgag gebruiken. Geeft meer functionaliteit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef the-eye het volgende:
Dat is dus het eerste wat vanavond ter sprake komt. Ik hoop dat ik duidelijk voor d'r kan zijn
want dat lukt me vaak niet met die ballgag in m'n mond
Bla. Waar hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond voorkeur op vacatures? Bij gelijke geschiktheid proberen sommige bedrijven diversiteit te verbeteren, maar dat betekent niet dat iemand automatisch voorrang krijgt. Het idee dat mensen met een migratieachtergrond structureel een voorkeurspositie hebben op de arbeidsmarkt is nogal moeilijk te rijmen met de cijfers.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja is dat zo?
Normaal mannelijk gedrag wordt toxic masculinity genoemd.
Bij vacatures hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond de voorkeur.
Zware beroepen worden voornamelijk door gemiddelde witte mannen gedaan.
Je hoort dagelijks in de media dat "witte mannen" de oorzaak van alle narigheid in de wereld zijn.
Je bent als gemiddelde man vaker dakloos dan als gemiddelde vrouw.
Voor de gemiddelde man is geen nachtopvang, voor de gemiddelde dakloze vrouw wel.
Gemiddelde mannen worden vaker slachtoffer van geweld dan vrouwen.
Gemiddelde mannen hebben een kortere levensverwachting dan vrouwen.
Mannen zijn vaker dodelijk slachtoffer in gewapende conflicten.
Na een scheiding wordt de man vaker dakloos.
De meeste mensen in gevangenissen zijn man.
De lijst kan ik nog zo 3 maal langer maken. In alles in de maatschappij trekt de man aan het kortste eind.
Ondertussen, als jij nu uit het raam kijkt en om je heen kijkt, is alles wat je ziet, maar dan ook echt alles, niks uitgezonderd, bedacht, gemaakt en onderhouden door (voornamelijk) mannen. De stoel waar je op zit, het beeldscherm waar je dit op leest, het gebouw waar je in zit, de stroom die je device van energie voorziet, de weg die voor je voordeur ligt, de waterleiding, werkelijk alles, niks uitgezonderd is bedacht, gemaakt en onderhouden door mannen. Ondertussen wordt elk lijstje waar je niet op wil staan aangevoerd door mannen. En wat krijgen mannen als dank? Vrouwen die denken dat mannen het zo makkelijk hebben.
Iedere man weet dat, en weet je wat, het is je gegund. Mannen hebben al die ontberingen er graag voor over zodat hun vrouwen, dochters, moeders en zussen een comfortabel leven kunnen leiden.
Als iemand zegt ‘leider in een relatie’, zie ik meteen zo’n ouderwetse hiėrarchie voor me en hoor ik in mijn hoofdquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:42 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik wil een intelligente man die beslissingen neemt, dat past bij mij. Ik wil in mijn vrouwelijke energie hangen, dus dat betekent dat ik geen restaurant ga reserveren, de deur voor hem openhoudt en de boekenkast alleen in elkaar zet. Over beslissingen praten we, maar de man die ik selecteer maakt dan een keuze rekening houdend met mij.
Ik heb gedate met mannen die een vrouwelijke energie hebben, dan ga ik dingen beslissen, kasten in elkaar zetten en als zijn moeder gedragen. Ik hou daar niet van.
Daarnaast heb ik een sterk karakter, een man die zacht is trekt dat niet. Ik ook niet.
Dit uitleggen in NL is lastig, want ik lees in jouw bericht al dat ik mij aan hem moet onderwerpen en gehoorzamen, nergens heb ik dat benoemd. Je benoemt onzekerheid, geen idee hoe je dat nou weer verzint.
Een man die vrouwen stemrecht wil afpakken, bewijst vooral dat hij niet om kan gaan met gelijkwaardige vrouwen. Dat is geen leiderschap, dat is angst.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja net als op een schip, heb je twee kapiteins of niet? Haha.
Goddomme, dit is waarom je vrouwen stemrecht moet ontnemen, sorry hoor, niet in staat logisch te redeneren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |