abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220314472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:20 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Bla. Waar hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond voorkeur op vacatures?
Vrijwel iedere vacature bij de overheid?
quote:
Bij gelijke geschiktheid proberen sommige bedrijven diversiteit te verbeteren, maar dat betekent niet dat iemand automatisch voorrang krijgt. Het idee dat mensen met een migratieachtergrond structureel een voorkeurspositie hebben op de arbeidsmarkt is nogal moeilijk te rijmen met de cijfers.
Welke cijfers.

quote:
Dat mannen vaker slachtoffer zijn van geweld klopt, maar mannen plegen ook het overgrote deel van het geweld. Dat verandert de context wel wat. Dat mannen vaker in de gevangenis zitten klopt ook, maar dat komt omdat mannen ook veel vaker zware criminaliteit plegen. Dat is geen bewijs dat de samenleving mannen structureel benadeelt.

Dat mannen vaker dakloos zijn heeft veel factoren (verslaving, psychische problemen, sociale netwerken). Vrouwen hebben juist weer veel hoger risico op bijvoorbeeld partnergeweld en seksuele intimidatie. Door mannen. Vandaar vrouwenopvang. En oja, alle vrouwen hebben wel seksuele intimidatie meegemaakt.

Dat mannen veel infrastructuur hebben gebouwd is historisch logisch omdat vrouwen eeuwenlang nauwelijks toegang hadden tot werk. Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.

Maar ik vind je bericht nogal kort door de bocht.
Dat vind ik ook van jouw bericht waar je zonder enige onderbouwing te geven zegt dat mannen het zo makkelijk hebben.

quote:
Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Sure, heb je weleens die overlevingsprogramma's gekeken waar vrouwem op een eiland worden gedumpt en mannen op een eiland worden gedumpt.

Na 2 weken liggen de vrouwen zo goed als ondervoed op sterven, stelen elkaars voedsel en slapen in de open lucht terwijl de mannen inmiddels hutten, een taakverdeling en zelfs een strandcafe hebben.

Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Zonder mannen vervalt de maatschappij binnen 3 maanden tot een primitieve samenleving.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220314502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hoe denk je dat een regering werkt? Of heb je liever een dictatuur?
Ja ik heb liever een dictatuur.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:22:46 #253
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_220314568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Sure, heb je weleens die overlevingsprogramma's gekeken waar vrouwem op een eiland worden gedumpt en mannen op een eiland worden gedumpt.

Na 2 weken liggen de vrouwen zo goed als ondervoed op sterven, stelen elkaars voedsel en slapen in de open lucht terwijl de mannen inmiddels hutten, een taakverdeling en zelfs een strandcafe hebben.

Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Zonder mannen vervalt de maatschappij binnen 3 maanden tot een primitieve samenleving.
En zonder vrouwen is de samenleving niet primitief , maar simpelweg afgelopen. Dan is er na een generatie niemand meer over. Dat lijkt me nog primitiever dan een 'kapotte hut'.
To BG or not to BG!
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:27:20 #254
335476 oppiedoppie
pi_220314596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja ik heb liever een dictatuur.
Als je een dictatuur liever hebt, dan ben je niet op zoek naar een relatie, maar naar gehoorzaamheid. Dat zegt genoeg.

En als je echt zo’n fan bent van dictaturen, wat houdt je tegen om naar een te verhuizen?
To BG or not to BG!
pi_220314620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En zonder vrouwen is de samenleving niet primitief , maar simpelweg afgelopen. Dan is er na een generatie niemand meer over. Dat lijkt me nog primitiever dan een 'kapotte hut'.
Ik ontken ook niet de waarde van vrouwen. Mannen kunnen niet zonder vrouwen en vrouwen niet zonder mannen. Maar je moet wel realistisch blijven. Grote technologische vooruitgang wordt doorgaans niet gedreven door vrouwen , en dat is niet omdat vrouwen zijn onderdrukt door mannen maar omdat vrouwen gewoon anders in elkaar steken. Dat is niet minder of minderwaardig maar als vanmiddag alle mannen in rook oplossen komt er binnen 3 dagen geen stroom meer uit het stopcontact en geen water meer uit de kraan. Zo simpel is het.

Zonder mannen kunnen vrouwen zich overigens ook niet voortplanten, maar dat terzijde.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:38:57 #256
335476 oppiedoppie
pi_220314662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik ontken ook niet de waarde van vrouwen. Mannen kunnen niet zonder vrouwen en vrouwen niet zonder mannen. Maar je moet wel realistisch blijven. Grote technologische vooruitgang wordt doorgaans niet gedreven door vrouwen , en dat is niet omdat vrouwen zijn onderdrukt door mannen maar omdat vrouwen gewoon anders in elkaar steken. Dat is niet minder of minderwaardig maar als vanmiddag alle mannen in rook oplossen komt er binnen 3 dagen geen stroom meer uit het stopcontact en geen water meer uit de kraan. Zo simpel is het.

Zonder mannen kunnen vrouwen zich overigens ook niet voortplanten, maar dat terzijde.
Het idee dat vrouwen binnen drie dagen zonder stroom zitten zonder mannen is schattig. Google maar eens hoeveel vrouwen er werken in wetenschap, geneeskunde en techniek, dat zijn er meer dan nul.
En als ex‑machinebankwerker en CNC‑draaier kan ik je uit ervaring vertellen dat stopcontacten echt niet gaan huilen als er een vrouw achter de draaibank staat.
To BG or not to BG!
pi_220314664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja net als op een schip, heb je twee kapiteins of niet? Haha.

Goddomme, dit is waarom je vrouwen stemrecht moet ontnemen, sorry hoor, niet in staat logisch te redeneren.
Ik vind niet dat je vrouwen stemrecht moet ontnemen maar je kan wel een leuke filosofische discussie houden hoe het toch zo heeft kunnen lopen dat vrijwel alle culturen, mondiaal, op een gegeven moment hebben besloten dat je vrouwen niet mee moet laten praten over belangrijke beslissingen. Pas sinds relatief korte tijd zie je dat vrouwen mogen stemmen, wat in mijn ogen goed is, maar het is toch wel fascinerend dat dat wereldwijd ooit zo gegroeid is dat vrouwen hun mond zouden moeten houden over belangrijke dingen.

Tegelijkertijd, als ik dan vrouwen zie die klagen over onveiligheid op straat, tegelijkertijd zeer links stemmen wat in mijn ogen voor meer onveiligheid zorgt (hun onveiligheid, niet mijn onveiligheid) , en dat vrouwelijke bestuurders dan komen met oplossingen als andere straatverlichting en het snoeien van bosjes, dan kan ik me er toch wel iets bij voorstellen dat je je af gaat vragen of deze personen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen.
pi_220314719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:38 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het idee dat vrouwen binnen drie dagen zonder stroom zitten zonder mannen is schattig. Google maar eens hoeveel vrouwen er werken in wetenschap, geneeskunde en techniek, dat zijn er meer dan nul.
En als ex‑machinebankwerker en CNC‑draaier kan ik je uit ervaring vertellen dat stopcontacten echt niet gaan huilen als er een vrouw achter de draaibank staat.
Om een land draaiend te houden is "meer dan 0" echt niet genoeg. En natuurlijk kan een vrouw achter de draaibank, ze kiezen er alleen niet voor. Dus in de huidige situatie zou de volledige infrastructuur instorten zonder mannen.

Zonder vrouwen zouden er weer andere problemen ontstaan. Dan zou de zorg, het onderwijs en de rechtspraak binnen 3 dagen op zijn gat liggen.

Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is dergelijke verschillen te accepteren.
pi_220314832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Als iemand zegt ‘leider in een relatie’, zie ik meteen zo’n ouderwetse hiërarchie voor me en hoor ik in mijn hoofd
‘Luister maar braaf, meisje.’
Nou…..dat gaat bij mij dus niet gebeuren.

Maar ik zie dat jij iets totaal anders bedoelt , meer de charmante man die initiatief neemt, knopen doorhakt, en jou het gevoel geeft dat jij even lekker kunt leunen zonder dat je meteen in een soort jaren‑50 scenario belandt.

Mijn ideaal werkt alleen net anders. Ik ben gek op gelijkwaardigheid. Samen beslissen, samen dragen, samen lachen om wie het eerst toegeeft als we eigenlijk allebei koppig zijn.

Dus misschien praten we gewoon over twee stijlen die allebei prima werken.

Jij wil een man die de leiding pakt.
Ik wil een teamgenoot die met mij de dans doet.
Dat is dus ook precies wat ik aangeef....
Dat de man de leiding neemt in een gezin is heel goed en nodig.
Maar sommigen zetten dan de man direct neer als een dictator, wat natuurlijk de grootste onzin is.

Een huwelijk kan alleen bestaan met een goede samenwerking en overleg.
Dat is dan ook hoe je samen beslissingen maakt, waarbij de man de knoop doorhakt.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:58:54 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220314869
quote:

[..]
Bla. Waar hebben vrouwen en mensen met een migratieachtergrond voorkeur op vacatures? Bij gelijke geschiktheid proberen sommige bedrijven diversiteit te verbeteren, maar dat betekent niet dat iemand automatisch voorrang krijgt. Het idee dat mensen met een migratieachtergrond structureel een voorkeurspositie hebben op de arbeidsmarkt is nogal moeilijk te rijmen met de cijfers.
Dat is dus discriminatie. Mensen selecteren op basis van hun uiterlijke kenmerken is per definitie fout. Ook als het wordt gedaan omwille van een vermeende 'diversiteit'. Dit zou dan ook strafbaar moeten worden gemaakt.
quote:

[..]
Dat mannen veel infrastructuur hebben gebouwd is historisch logisch omdat vrouwen eeuwenlang nauwelijks toegang hadden tot werk. Vrouwen zijn historisch gezien heel lang achtergesteld geweest. Lange tijd niet mogen stemmen, geen eigen bankrekening openen, bepaalde beroepen niet uitoefenen en waren juridisch vaak afhankelijk van hun man. Dat sijpelt nu sowieso nog door in de samenleving.
Op welke manier zou dit nu nog 'doorsijpelen' in de samenleving?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:59:11 #261
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220314871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alle grootse dingen die mannen in het verleden hebben voortgebracht waren vaak zelfs om indruk te maken op een vrouw.

Je kunt niet voor waarheid aannemen dat mannen het vaker fout doen en tegelijkertijd ontkennen dat mannen ook vooruitgang hebben gedreven en dat komt inderdaad niet alleen door onderdrukking van vrouwen. Mannen nemen grotere risico's blijkt consequent uit onderzoeken en verneuken het dus harder maar bereiken ook meer. Dat is de extremiteit van The Bell Curve. Consistent zien we dit beeld terug: veel meer mannen in de goot en de gevangenis, maar ook meer mannen aan de top. Er is geen één vrouwelijke band die ook maar in de buurt komt en zal komen van The Beatles, Queen of Pink Floyd. Een slechte vrouwelijke leider heet Angela Merkel of Arden. Een slechte mannelijke leider heet Stalin, Mao of Adolf Hitler. Een mannelijke magnaat heet Rockefeller, JP Morgan, Frits Philips, Jeff Bezos, Steve Jobs, Elon Musk. We kennen geen vrouwelijk equivalent. Ook niet in 2026. Mannen hebben zo goed als alle uitvindingen gedaan en alle infrastructuur aangelegd.

Mensen vinden het lastig dit te accepteren zonder hier aanstoot aan te nemen of zonder hier valse trots in te nemen. Mannen worden afgebrand in de feministische sfeer en opgehemeld in de manosfeer. De waarheid is: de gemiddelde man zit zowel niet in de goot als dat hij geen Rockefeller is. Het heeft dus weinig zin om je als een chauvinist met die zaken te identificeren. De Einsteins, Freddy Mercuries, Rockefellers en Abraham Lincolns zitten niet in de league van 99,9 procent van de mannen. Maar het heeft ook geen zin om het fenomeen te ontkennen of niet te onderzoeken. Mocht het toch niet zo zijn, ook prima. Maar we zien nog steeds niet dat het allemaal onzin is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 12-03-2026 09:27:00 ]
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:07:16 #262
335476 oppiedoppie
pi_220314943
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Om een land draaiend te houden is "meer dan 0" echt niet genoeg. En natuurlijk kan een vrouw achter de draaibank, ze kiezen er alleen niet voor. Dus in de huidige situatie zou de volledige infrastructuur instorten zonder mannen.

Zonder vrouwen zouden er weer andere problemen ontstaan. Dan zou de zorg, het onderwijs en de rechtspraak binnen 3 dagen op zijn gat liggen.

Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is dergelijke verschillen te accepteren.
Ik heb jaren in de techniek gewerkt. Wat ik daar leerde is dat het verschil tussen mannen en vrouwen is kleiner dan het verschil tussen competente en incompetente vakmensen.
To BG or not to BG!
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:26:05 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220315137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik heb jaren in de techniek gewerkt. Wat ik daar leerde is dat het verschil tussen mannen en vrouwen is kleiner dan het verschil tussen competente en incompetente vakmensen.
Dit
In menig buitenland gewerkt en er is een enorm verschil tussen Nederland en bv Ierland, oost Europa waar het gaat om technische beroepen. Cultureel bepaald, ook
in het beeld wat vrouwen van zichzelf en andere vrouwen hebben.
pi_220315312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
In de werktuigbouw en installatietechniek (waar jouw stroom en water vandaan komt) is 2% vrouw.

Die kunnen nog zo competent zijn, met 2 % van je bestand aan techneuten een technologische samenleving in stand houden is een illusie.
Dat heeft er niet mee te maken dat vrouwen incompetent zouden zijn maar omdat er simpelweg nauwelijks vrouwen in de techniek te vinden zijn.

Als vrouw in de techniek zou je dat moeten weten.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:46:11 #265
335476 oppiedoppie
pi_220315333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit
In menig buitenland gewerkt en er is een enorm verschil tussen Nederland en bv Ierland, oost Europa waar het gaat om technische beroepen. Cultureel bepaald, ook
in het beeld wat vrouwen van zichzelf en andere vrouwen hebben.
Er wordt hier veel gesproken over ‘de gemiddelde vrouw’.
Altijd interessant, want ik voldoe blijkbaar zó slecht aan dat profiel dat ik vermoed dat die ‘gemiddelde vrouw’ een fictief personage is.
Ik ben goed in wiskunde, werk fulltime in de techniek, draag geen make‑up, heb niks met winkelen en ben nu bezig met mijn vrachtwagenrijbewijs en he achteruit inparkeren ging meteen goed.

Ik ben blijkbaar een bug in het systeem, geen vrouw volgens de handleiding.
To BG or not to BG!
pi_220315347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vrijwel iedere vacature bij de overheid?
[..]
Welke cijfers.
[..]
Dat vind ik ook van jouw bericht waar je zonder enige onderbouwing te geven zegt dat mannen het zo makkelijk hebben.
[..]

Het is niet voor niets dat van letterlijk elk mogelijk huwelijk lesbische koppels het minste kans hebben en verreweg het meeste scheiden. :P

Maar het zijn de mannen heurr.
pi_220315361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:46 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Er wordt hier veel gesproken over ‘de gemiddelde vrouw’.
Altijd interessant, want ik voldoe blijkbaar zó slecht aan dat profiel dat ik vermoed dat die ‘gemiddelde vrouw’ een fictief personage is.
Ik ben goed in wiskunde, werk fulltime in de techniek, draag geen make‑up, heb niks met winkelen en ben nu bezig met mijn vrachtwagenrijbewijs en he achteruit inparkeren ging meteen goed.

Ik ben blijkbaar een bug in het systeem, geen vrouw volgens de handleiding.
Blijkbaar heb jij vooral erg veel moeite met de gemiddelde vrouw en wil je je er vooral erg tegen afzetten.

Jij bent blijkbaar geen gemiddelde vrouw, nou dat is prima. Dat verandert echter niks aan het feit dat de gemiddelde vrouw niet kiest voor een carrière in de techniek maar eerder voor zorg of onderwijs.

Het gaat niet om jou of jouw competentieniveau.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:54:12 #268
335476 oppiedoppie
pi_220315435
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In de werktuigbouw en installatietechniek (waar jouw stroom en water vandaan komt) is 2% vrouw.

Die kunnen nog zo competent zijn, met 2 % van je bestand aan techneuten een technologische samenleving in stand houden is een illusie.
Dat heeft er niet mee te maken dat vrouwen incompetent zouden zijn maar omdat er simpelweg nauwelijks vrouwen in de techniek te vinden zijn.

Als vrouw in de techniek zou je dat moeten weten.
ja, 2% vrouwen. Klopt.

Maar als ik naar sommige werkplaatsen terugdenk, had die 2% makkelijk de hele boel kunnen runnen terwijl de rest ruzie maakte met een inbussleutel.

Een technologische samenleving valt niet om door te weinig vrouwen.
Ze valt om door te veel mensen die denken dat WD‑40 alles oplost.
To BG or not to BG!
pi_220315442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:48 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Het is niet voor niets dat van letterlijk elk mogelijk huwelijk lesbische koppels het minste kans hebben en verreweg het meeste scheiden. :P

Maar het zijn de mannen heurr.
Binnen lesbische relaties schijnt ook veel huiselijk geweld voor te komen. Meer dan binnen heterokoppels of mannelijke homoseksuelen.
pi_220315475
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:54 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
ja, 2% vrouwen. Klopt.

Maar als ik naar sommige werkplaatsen terugdenk, had die 2% makkelijk de hele boel kunnen runnen terwijl de rest ruzie maakte met een inbussleutel.

Een technologische samenleving valt niet om door te weinig vrouwen.
Ze valt om door te veel mensen die denken dat WD‑40 alles oplost.
Tuuuurlijk Oppiedoppie. Als je met 2% van je personeelsbestand je bedrijf draaiende kon houden zou je de overige 98% wel ontslaan is het niet? Dit soort emotionele onzin doet de discussie geen goed.

Ik werk ook al decennia in de zware industrie. Ik bevind mij nu op een industrieterrein in de haven. Vrouwen moet je hier zoeken met een zaklamp en een vergrootglas. Ze zijn er simpelweg niet.
pi_220315483
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alle grootse dingen die mannen in het verleden hebben voortgebracht waren vaak zelfs om indruk te maken op een vrouw.

Je kunt niet voor waarheid aannemen dat mannen het vaker fout doen en ontkennen dat mannen ook vooruitgang hebben gedreven en dat komt inderdaad niet alleen door onderdrukking van vrouwen. Mannen nemen grotere risico's blijkt consequent uit onderzoeken en verneuken het dus harder maar bereiken ook meer. Dat is de extremiteit van The Bell Curve. Consistent zien we dit beeld terug: veel meer mannen in de goot en de gevangenis, maar ook meer mannen aan de top. Er is geen één vrouwelijke band die ook maar in de buurt komt en zal komen van The Beatles, Queen of Pink Floyd. Een slechte vrouwelijke leider heet Angela Merkel of Arden. Een slechte mannelijke leider heet Stalin, Mao of Adolf Hitler. Een mannelijke magnaat heet Rockefeller, JP Morgan, Frits Philips, Jeff Bezos, Steve Jobs, Elon Musk. We kennen geen vrouwelijk equivalent. Ook niet in 2026. Mannen hebben zo goed als alle uitvindingen gedaan en alle infrastructuur aangelegd.

Mensen vinden het lastig dit te accepteren zonder hier aanstoot aan te nemen of zonder hier valse trots in te nemen. De gemiddelde man zit zowel niet in de goot als dat hij geen Rockefeller is. Het heeft dus weinig zin om je als een chauvinist met die zaken te identificeren. De Einsteins, Freddy Mercuries, Rockefellers en Abraham Lincolns zitten niet in de league van 99,9 procent van de mannen. Maar het heeft ook geen zin om het fenomeen te ontkennen of niet te onderzoeken. Mocht het toch niet zo zijn, ook prima. Maar we zien nog steeds niet dat het allemaal onzin is.
Hier heb je wel gelijk in hoor. En ik denk dat de oorzaak daarvoor vaak bij de vrouwen zelf ligt. Om namelijk iets dergelijks te bereiken als de genoemde mannen, of welke topfunctie dan ook, zul je toch echt fulltime of meer moeten werken en je volledig daarvoor inzetten. De meeste vrouwen doen dat niet, omdat er kinderen komen en ze daarvoor gaan zorgen. Ik zie dat ook bij mijn klanten (ben belastingadviseur, heb geen kinderen en werk meer dan fulltime). De vrouwen met een goed lopend bedrijf of werk (neuroloog, HR manager, designers) hebben geen kinderen en werken fulltime. Of de zorg voor de kinderen ligt grotendeels bij hun partner.

Maar hoe dan ook, de stelling dat een vrouw de man moet gehoorzamen blijft vreemd natuurlijk. Een hond moet gehoorzamen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:01:39 #272
335476 oppiedoppie
pi_220315518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Binnen lesbische relaties schijnt ook veel huiselijk geweld voor te komen. Meer dan binnen heterokoppels of mannelijke homoseksuelen.
De reden dat sommige onderzoeken hoger geweld in lesbische relaties laten zien is:

- hogere meldingsbereidheid
- gedeelde stressfactoren
- minder maatschappelijke steun
- dubbele jeugdtraumakans
- onderrapportage door mannen in hetero relaties
To BG or not to BG!
pi_220315577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:01 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
De reden dat sommige onderzoeken hoger geweld in lesbische relaties laten zien is:

- hogere meldingsbereidheid
- gedeelde stressfactoren
- minder maatschappelijke steun
- dubbele jeugdtraumakans
- onderrapportage door mannen in hetero relaties
dus vrouwen zijn helemaal niet gewelddadig? Het ligt aan andere factoren?

Samenvattend: als iets zich voordoet bij mannen of binnen relaties met mannen, dan is het de schuld van mannen. En als er geen mannen bij zijn betrokken en er is toch geweld binnen de relatie dan ligt dat aan andere factoren maar in ieder geval niet aan vrouwen?

Dat alle technologische vooruitgang door mannen is gemaakt is niet toe te schrijven aan mannen, dat komt omdat de vrouwen zijn onderdrukt door die mannen?

Wat vind je er zelf nou van?
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:07:24 #274
335476 oppiedoppie
pi_220315598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tuuuurlijk Oppiedoppie. Als je met 2% van je personeelsbestand je bedrijf draaiende kon houden zou je de overige 98% wel ontslaan is het niet? Dit soort emotionele onzin doet de discussie geen goed.

Ik werk ook al decennia in de zware industrie. Ik bevind mij nu op een industrieterrein in de haven. Vrouwen moet je hier zoeken met een zaklamp en een vergrootglas. Ze zijn er simpelweg niet.
We hadden het over een fictieve wereld zonder mannen en dan gaat er natuurlijk niks meer doordraaien zoals altijd. Er is dan ja maar 50% meer over van de wereldbevolking. Ik denk dat het wel meevalt en dat we het wel gaan redden met alleen vrouwen.
To BG or not to BG!
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:10:49 #275
335476 oppiedoppie
pi_220315643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
dus vrouwen zijn helemaal niet gewelddadig? Het ligt aan andere factoren?

Samenvattend: als iets zich voordoet bij mannen of binnen relaties met mannen, dan is het de schuld van mannen. En als er geen mannen bij zijn betrokken en er is toch geweld binnen de relatie dan ligt dat aan andere factoren maar in ieder geval niet aan vrouwen?

Dat alle technologische vooruitgang door mannen is gemaakt is niet toe te schrijven aan mannen, dat komt omdat de vrouwen zijn onderdrukt door die mannen?

Wat vind je er zelf nou van?
Grappig dat jij mijn nuance leest als ‘schuld van mannen’. Dat zegt vooral iets over hoe jij leest, niet over wat ik zei.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')