abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220226696
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220226699
twitter
pi_220226700
Goedemorgen :W

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 09:40:17 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220226704
Rustig vannacht, niet verwacht. Maar nu wel weer inslagen bij Dubai geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220226705
twitter
pi_220226706
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn dochter (14) heeft een spuughekel aan Dubai, terwijl ik maar haar noot over gehad heb. Ze wil wel een keer naar Japan.
Maar ze heeft ook een hekel aan alle Dubai dingen als Dubai bonbons en ijs: Dat is zoooo gaaar! Roept ze dan. :')
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:42:11 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220226714
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.
Precies. Staat dus voor later nog wel op de planning.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220226719
quote:

[..]
Dat hoorde ik ook van een collega Die gevoelig is voor uiterlijk vertoon.
Maar vooral voor met kinderen is er wel heel veel te doen wat zij ook leuk vinden (zei ie)
Vakman pur sang
pi_220226720
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Tjacka het volgende: [..] En ons gas komt uit Qatar :{
Slechts een deel. En de winter is alweer voorbij. Dus op korte termijn zal het wel meevallen.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:43:40 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220226721
quote:

[..]
Achja, Dubai lijkt mij ook niks (want geen echte natuur) maar kan me voorstellen dat mensen er lol hebben. Ik zou zelf wat gebouwen daar een keer willen zien maar dat is het wel.
pi_220226723
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar wel om het land nog straatarmer te maken dan het nu is

zodat ook de Garde haar macht verliest
Israel zal wel gaan infiltreren in Iran nu in samenwerking met Palantir
een andere manier is er niet
Dus de enige manier die jij weet is om de Iraanse bevolking nog verder te laten lijden...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220226724
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat hoorde ik ook van een collega Die gevoelig is voor uiterlijk vertoon.
Maar vooral voor met kinderen is er wel heel veel te doen wat zij ook leuk vinden (zei ie)
Ja, veel te doen. Op het strand wat makkelijker om ze in de gaten te houden dan op een volle Spaanse costa, veilig, netjes allemaal, vriendelijke en niet opdringerige lui...
  zondag 1 maart 2026 @ 09:44:51 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226727
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Achja, Dubai lijkt mij ook niks (want geen echte natuur) maar kan me voorstellen dat mensen er lol hebben. Ik zou zelf wat gebouwen daar een keer willen zien maar dat is het wel.
Dubai is een soort Sharm el Sheik, veel beton en veel hotels
en heel veel zand

Grote zwembaden en grote all incl hotels
geef mij maar de Filipijnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220226731
quote:

[..]
Ik vind het eigenlijk drie keer niks. Het is daar alleen aangenaam als de pistes in Europa open zijn. En dan is het gewoon zonde om naar Dubaï te gaan.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:45:35 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226732
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de enige manier die jij weet is om de Iraanse bevolking nog verder te laten lijden...
ja goed kans dat er niets veranderd ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220226741
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja dat laatste dus.
Jij bent gewoon een oude lul die geleerd heeft dat alles uiteindelijk toch wel kut is.
De jeugd heeft dat besef niet en is gewoon poepblij en ziet weer toekomst.
Je lijkt een grondige studie van me te hebben gemaakt.

Ik ben eigenlijk heel blij dat ik in Nederland woon.
En dat de dingen die hier 'kut' zijn doorgaans in het niets vallen in vergelijking met vele andere landen.

Begin jaren 90 heb ik een Iraanse vluchteling geholpen met zijn Nederlandse taalles-oefeningen.
Een hoog opgeleide man die chirurg was in Teheran. Familieleden van hem waren vervolgd en enkelen vermoord. Zijn vrouw durfde de vlucht naar het westen niet aan.

In Nederland was hij of werkloos of kreeg hij een luizige slecht betaalde administratieve klus.
Maar ik heb zelden zo'n blije man gezien. Hij was dolgelukkig met alles wat hij kreeg, en met ieder gesprekje dat hij, in gebroken Nederlands met mij of anderen kon voeren.

Wat er uiteindelijk van hem geworden is weet ik niet.
Maar zijn levensmoed was aanstekelijk, en heeft me geleerd om (extra) te leren relativeren.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220226745
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dubai is een soort Sharm el Sheik, veel beton en veel hotels
en heel veel zand

geef mij maar de Filipijnen
Daar valt tenminste wat te neuken (behalve Russische sekswerkers), nietwaar? ;)
  zondag 1 maart 2026 @ 09:47:01 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226748
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
ook dat
pi_220226750
Wel leip die raketten op Dubai, zal wel impact op toerisme veroorzaken.
pi_220226751
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Piri doet zelf bar weinig om de over haar geldende vooroordelen te ontkrachten. Extremistisch stuk verdriet waar we prima zonder mee kunnen in onze politieke landschap.
Vooroordelen ontkrachten is verspilde tijd en moeite.
Gewoon je rug recht houden.
Degene die vooroordelen over je hebben gaan toch nooit op je stemmen. Die zitten vast in hun eigen fuik.
pi_220226752
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die Russische sekswerkers in Dubai zijn duur hè?

Ik blijf toch maar hier.
pi_220226759
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
En ons gas komt uit Qatar :{
Iran heeft de grootste gasreserves. Maar goed ik zie dit amerikaans irsaelisch spierballen bombardeer avontuur nog niet in staat om een omwenteling qau lands bestuur in Iran te creëeren en ons dit gas goedkoop te laten kopen.
pi_220226761
Ik weet niet of het al geplaatst is, ik ben het net aan het lezen.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220226769
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:49 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Doorsnee truthje van Trump.
pi_220226771
quote:

[ x ]
Da's toch gewoon standaard Donald Jong Un retoriek? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220226780
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen een enorm offensief maar Want een leger zoals in de eerste golfoorlog heeft men niet, maar Er zijn wat Landen in de regio die wel een aardig leger hebben uitgerust met amerikaans materiaal.
Als Iran door gaat, zou het zomaar kunnen.
Het ligt er denk ik puur aan of er een opstand komt en hoe Iran reageert op de opstand.

Zeg nooit nooit ik denk dat de komende weken, cruciaal zijn, men weet namelijk dat de VS er is voor luchtsteun.
De VS heeft in het verleden vaak genoeg laten zien onbetrouwbaar te zijn op dat vlak.
Ik zou als buurland het er niet op wagen.
pi_220226784
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:33 schreef Toby56 het volgende: [..] De Islam is helemaal geen kopje kleiner. Misschien de politieke Islam, en wel die van sjiitische snit. De Iraniërs waren in 1979 trouwens ook heel blij met de Sjiitische revolutie en de vlucht van de sjah. Ik heb die beelden destijds dag-in-dag-uit op het 8 uur journaal gezien. Massale vreugde. Iedere bevolking is (grotendeels) blij wanneer er een dictator verdwijnt. Maar niet iedere bevolking krijgt daarna een leider die of een leiderschap dat zoveel beter is. Aan de andere kant heb je misschien wel een punt: carpe diem. Vier vandaag maar feest als het kan, want wat er morgen komt weet niemand.
Klopt. Ik gun ook iedereen die er een feestje in ziet z'n feestje. Ik ben ook geen fan geweest van de praktijken.

Maar de kans dat we over een bepaalde periode massaal klagen over vluchtelingenstromen door suni-shia conflicten en totale instabiliteit daar en in de regio, omdat er opnieuw geshuffled wordt is net zo groot als dat de feestvierders geen beter vervolg krijgen.

Dat alle landen in diezelfde regio gedwongen worden tot een strikte a of b-keuze, waar ze normaliter een stabielere optie c (de boel regionaal de boel laten zonder gevolgen) hadden.

Dat terwijl de radicalen diezelfde vluchtelingen hier breed buiten de poorten willen en / of moeten houden van de Rubios, de Putins en de Musks die menen dat ze ook met Europa horen te schaken tussen meningen. Dat is wel zo ongeveer wat in de lijn van verwachtingen zou kunnen liggen.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:53:47 #28
438527 MissButterflyy
pi_220226788
Er zouden onder meer raket- en luchtaanvallen plaatsvinden op het Iraanse stadsdeel Seyyed Khandan, in Teheran. Dat schrijft Al Jazeera op basis van Iraanse staatsmedia. Daarbij zouden "verschrikkelijke explosies" te horen zijn.

Nu.nl

Zware aanvallen nu op Teheran.
pi_220226795
Party like it's 1978
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220226798
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Piri doet zelf bar weinig om de over haar geldende vooroordelen te ontkrachten. Extremistisch stuk verdriet waar we prima zonder mee kunnen in onze politieke landschap.
Ik weet niet of Piri zo extremistisch is.
In vergelijking met 'vroegâh' zijn er bijna geen extreem-linkse volksvertegenwoordigers meer. De SP is grotendeels 'Jan Schaefer PvdA 2.0'.

Piri's motie over het volledige wapenembargo tegen Israël vond ik een enorme blunder, en het speet mij dat er nog meer partijen waren die voorstemden.

Maar doorgaans zijn haar opvattingen tamelijk vreedzaam. Daar vind ik niet zoveel extremistisch aan.
pi_220226806
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 09:55:48 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220226807
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:34 schreef the-eye het volgende:

[..]
Misschien kunnen we ze net zo goed helpen om hun Islamitische moordstaat weer op te bouwen aangezien dat toch onvermijdelijk is?
Dat kan zeker. Afghanistan kostte zo’n 2000 miljard en 2400 Amerikaanse doden om de Taliban te verdrijven en het land te democratiseren. Google eens wie nu de macht heeft in Afghanistan?
Dit, dus.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:56:32 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220226812
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat kan zeker. Afghanistan kostte zo’n 2000 miljard en 2400 Amerikaanse doden om de Taliban te verdrijven en het land te democratiseren. Google eens wie nu de macht heeft in Afghanistan?
Afghanistan is een lost cause. Gewoon geen aandacht meer aan schenken.
pi_220226814
quote:
80s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:54 schreef Aether het volgende:
Party like it's 1978
[ x ]
Ah ja, toen de sjah er nog was, in Iran.
Een grote vriend van de joden.

zondag 1 maart 2026 @ 09:57:49 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220226820
quote:
80s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:54 schreef Aether het volgende:
Party like it's 1978
[ x ]
3 vlaggen die totaal niet compatible zijn met elkaar staan te feesten op straat.

Maar hier? Hier gaan de propali's demonstreren tegen de vs alsof het pakistan is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 1 maart 2026 @ 09:59:05 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226826
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS heeft in het verleden vaak genoeg laten zien onbetrouwbaar te zijn op dat vlak.
Ik zou als buurland het er niet op wagen.
50/50 :P
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220226831
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
3 vlaggen die totaal niet compatible zijn met elkaar staan te feesten op straat.

Maar hier? Hier gaan de propali's demonstreren tegen de vs alsof het pakistan is.
Is er ook al wat mis met Pakistan?

Waarom wordt dat kutland dan nog niet gebombardeerd?
pi_220226832
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Links kan dan ook helemaal niet copen met zo’n tweet als hierboven.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:00:20 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220226833
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik weet niet of Piri zo extremistisch is.
In vergelijking met 'vroegâh' zijn er bijna geen extreem-linkse volksvertegenwoordigers meer. De SP is grotendeels 'Jan Schaefer PvdA 2.0'.

Piri's motie over het volledige wapenembargo tegen Israël vond ik een enorme blunder, en het speet mij dat er nog meer partijen waren die voorstemden.

Maar doorgaans zijn haar opvattingen tamelijk vreedzaam. Daar vind ik niet zoveel extremistisch aan.
Kom je met zo'n motie ben je wel extreem.
Ook wat ze post en wat haar mening is, is extreem

If it walks like, sound like, looks like a duck it probably is a ....?
1947-2016
pi_220226836
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je lijkt een grondige studie van me te hebben gemaakt.

Ik ben eigenlijk heel blij dat ik in Nederland woon.
En dat de dingen die hier 'kut' zijn doorgaans in het niets vallen in vergelijking met vele andere landen.

Begin jaren 90 heb ik een Iraanse vluchteling geholpen met zijn Nederlandse taalles-oefeningen.
Een hoog opgeleide man die chirurg was in Teheran. Familieleden van hem waren vervolgd en enkelen vermoord. Zijn vrouw durfde de vlucht naar het westen niet aan.

In Nederland was hij of werkloos of kreeg hij een luizige slecht betaalde administratieve klus.
Maar ik heb zelden zo'n blije man gezien. Hij was dolgelukkig met alles wat hij kreeg, en met ieder gesprekje dat hij, in gebroken Nederlands met mij of anderen kon voeren.

Wat er uiteindelijk van hem geworden is weet ik niet.
Maar zijn levensmoed was aanstekelijk, en heeft me geleerd om (extra) te leren relativeren.
Ik zou denken, wat voor een lul laat zijn vrouw nou achter. Of het was een feeks, en was die daarom zo blij?
En gejank dat die geen “fatsoenlijke” baan krijgt vind ik ook altijd minder, wat denk je dan dat het AMC hem zo op maandag laat opereren?

Ik heb vooral geleerd kritisch te blijven maar als ik door heb dat iemand menselijk echt oké is en geen profiteur ben ik ook heel menselijk.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 10:01:20 #41
438527 MissButterflyy
pi_220226842
twitter

Dat gebouw is goed geraakt. :o
  zondag 1 maart 2026 @ 10:01:22 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220226844
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Is er ook al wat mis met Pakistan?

Waarom wordt dat kutland dan nog niet gebombardeerd?
Waarom zo cynisch? Een van de meest idiote leiders van de wereld is dood. Een compleet land staat te feesten en is blij.
1947-2016
  zondag 1 maart 2026 @ 10:02:00 #43
438527 MissButterflyy
pi_220226847
Of het trouwens van de CIA is, betwijfel ik. :')
  zondag 1 maart 2026 @ 10:03:29 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220226855
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:00 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Links kan dan ook helemaal niet copen met zo’n tweet als hierboven.
Mooi wakker worden met dit soort beelden
1947-2016
pi_220226864
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het doel daarvan ontgaat mij ook. Sympathie kweken ze er niet mee.
Golflanden onder druk zetten in de hoop dat ze Trump bewegen om de oorlog te stoppen.

Gaat natuurlijk niet werken.
Incelfrikandel
pi_220226869
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe dan? We hebben het hier niet over de katholieke kerk he.
Het christelijke geloof is nog steeds by far het grootste geloof wereldwijd.
Dit is ook een mooi voorbeeld hoe onze club laat zien wie er nog de sterkste is. Laat de wereld luisteren en een voorbeeld nemen.
Er is maar één juiste weg, en dat is christelijk, liberaal en westers. De rest is vergane glorie.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 10:05:09 #47
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226870
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 1 maart 2026 @ 10:05:23 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220226874
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

Dat gebouw is goed geraakt. :o
Ow shit
Dat is weer van die bepaalde brandbare gevelbekleding die vrij massaal is gebruikt daar.
Stuk over gelezen in 2016 in een krant daar toen die toren tov de grote toren in de hens hens had gestaan.
1947-2016
pi_220226888
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zou denken, wat voor een lul laat zijn vrouw nou achter. Of het was een feeks, en was die daarom zo blij?
En gejank dat die geen “fatsoenlijke” baan krijgt vind ik ook altijd minder, wat denk je dan dat het AMC hem zo op maandag laat opereren?

Ik heb vooral geleerd kritisch te blijven maar als ik door heb dat iemand menselijk echt oké is en geen profiteur ben ik ook heel menselijk.
Waar staat in mijn verhaal iets over 'gejank'?
Je maakt op mij een wat verwarde indruk eerlijk gezegd.

De man werd in Iran vervolgd door het sjiitische regime. Je weet wel, van Khomeini en Khamenei en kornuiten. Hij had geen behoefte om zich willoos naar de Islamitische slachtbank te laten leiden.
Het kon hem niet schelen dat hij hier in NL geen dikke baan kreeg, hij was gewoon dolgelukkig dat hij vrij kon zijn en hij greep iedere kans op een simpel baantje aan.

Als zijn familieleden in Iran nog leven, dan staan zij nu te feesten.
En als hij nog leeft, waar dan ook, dan feest hij nu ook.

Dat was toch de groep mensen waar jij zo blij voor was?
  zondag 1 maart 2026 @ 10:06:39 #50
438527 MissButterflyy
pi_220226892
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is ook een mooi voorbeeld hoe onze club laat zien wie er nog de sterkste is. Laat de wereld luisteren en een voorbeeld nemen.
Er is maar één juiste weg, en dat is christelijk, liberaal en westers. De rest is vergane glorie.
:')
  zondag 1 maart 2026 @ 10:06:54 #51
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220226898
Pff ik irriteer mij mateloos aan die NOS-verslaggever in Beiroet. Trage zinsopbouw, veel eeh's, zonder inhoudelijk veel te zeggen.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:07:29 #52
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220226908
Maar dan de vraag: wat nu?

De opperhaatbaard is gedood maar de hele organisatie eronder zal nog wel grotendeels staan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220226909
Laatste minuten: De vernietiging van het hoofdkwartier van het Iraanse terroristische regime in het hart van Teheran.
twitter
pi_220226911
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ah ja, toen de sjah er nog was, in Iran.
Een grote vriend van de joden.

Net als dat alles rondom geopolitiek moeilijk op "de christenen", "de moslims" etc kan worden geprojecteerd, mag het hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt. Zo maken we er niet een vierderangs discussie van.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:07:56 #55
438527 MissButterflyy
pi_220226913
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[ x ]
Het is nog wel een eind van de stad af zo te zien.
pi_220226920
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:47 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die Russische sekswerkers in Dubai zijn duur hè?

Ik blijf toch maar hier.
Ik heb geen idee. Vast wel.
pi_220226922
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef Aether het volgende:
Laatste minuten: De vernietiging van het hoofdkwartier van het Iraanse terroristische regime in het hart van Teheran.
[ x ]
Holy shit
  zondag 1 maart 2026 @ 10:09:35 #58
438527 MissButterflyy
pi_220226926
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef PzKpfw het volgende:

De opperhaatbaard is gedood maar de hele organisatie eronder zal nog wel grotendeels staan.
Klopt. Als Trump denkt dat dit hem een paar dagen gaat kosten, vergist hij zich.
Ik hoop ook niet dat ze zich straks terugtrekken en doen alsof het een daverend succes was, om over een paar maanden weer gezeik te hebben met Iran, en er weinig veranderd is daaro.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:10:23 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220226931
Een nogal asymmetrische relatie.

Het Iraanse terreurregime staat op een beslissend punt en ervaart nu wat Assad en Maduro al hebben meegemaakt: Rusland neemt gretig wat Iran te bieden heeft maar levert zelf zelden iets dat het verschil maakt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220226934
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')
Ja mag toch ook een gewoon trots zijn op je christelijke (en Joodse) afkomst en het feit dat we nog steeds de wereld controleren en de westerse samenleving zijn?
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 10:11:31 #61
38496 Perrin
pi_220226935
quote:
[ x ]
Binnen enkele seconden geheel verpulverd.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:13:07 #62
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226941
quote:
[ x ]
Nice. _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_220226942
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef PzKpfw het volgende:

Nou er zijn inmiddels best wat kopstukken omgelegd, maar de vraag wat het einddoel is staat inderdaad nog wel steeds open. Op voorhand ging het de VS en Israël primair om het nucleaire programma van Iran volledig ontmantelen. Trump sprak uiteraard de hoop uit dat de bevolking massaal in opstand zou komen, met de verwachting dat ze dan van een vijandig regime af zouden zijn en ook vooral omdat hij niet zo'n fan is van overal Amerikaanse troepen in eindeloze oorlogen storten.
Maar ja de kans bestaat ook best dat er tribale conflicten gaan ontstaan, de Koerden ook hier weer gaan proberen om onafhankelijkheid te gaan vergaren en Turkije zich er weer mee gaat bemoeien en ga zo maar door.
De wens van de meeste mensen zal zijn dat het leger tot inkeer komt, het regime en de IRGC afzet en een overgang naar ordentelijke verkiezingen weet te realiseren, maar dat is wel behoorlijk optimistisch in mijn ogen.
pi_220226946
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe dan? We hebben het hier niet over de katholieke kerk he.
Ook in het midden-oosten en zijn proxys wordt het duidelijk dat een extremistisch en islamitisch gedachtegoed de weg is naar ellende. Vooral bij de jeugd.
Uiteindelijk zal hier de christelijke waarde ook populairder worden en het land besturen als liberaal en westers.
Moet er wel steeds sterk en hard opgetreden blijven worden.
Uiteindelijk blijft vrede over als enige mogelijkheid.
Vakman pur sang
pi_220226948
Gelukkig zit Hanneke van D66 er bovenop:

https://x.com/symphony_res/status/2028011308747030638?s=46

Wat een wanvertoning…
pi_220226950
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Net als dat alles rondom geopolitiek moeilijk op "de christenen", "de moslims" etc kan worden geprojecteerd, mag het hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt. Zo maken we er niet een vierderangs discussie van.
Het mag hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt?

Ik geef toe dat ik die zin niet begrijp.

Voor de duidelijkheid: de sjah en zijn kornuiten (party like it's 1978) waren geen oprechte vrienden van de USA of Israël of de joden. Maar zij speelden het gewoon op de Saoedi-achtige manier. En ze hielden van pracht en praal. En dames mochten zich mooi en uitdagend aankleden. Verder was het ook gewoon een club van zelfverrijkers en uitbuiters. En net zo antisemitisch als het gros van de moslims aldaar. Met zijn geleuter over joodse complotten.

Ik las vanochtend dat de zoon van de sjah graag terug wil en zich met de macht wenst te gaan bemoeien. Wie weet vindt Trump dat wel een goed idee. De zoon vond zijn vader een geweldige leider.

Dat is één van de vele redenen waarom ik nog moet zien dat de bevolking in Iran er, op de lange termijn, zoveel mee gaat opschieten.

Maar hoop doet leven.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:16:00 #67
438527 MissButterflyy
pi_220226954
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja mag toch ook een gewoon trots zijn op je christelijke (en Joodse) afkomst en het feit dat we nog steeds de wereld controleren en de westerse samenleving zijn?
Je doet maar. Ik ga hier verder niet op in hoor. :')
pi_220226958
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:10 schreef Perrin het volgende:
Een nogal asymmetrische relatie.

Het Iraanse terreurregime staat op een beslissend punt en ervaart nu wat Assad en Maduro al hebben meegemaakt: Rusland neemt gretig wat Iran te bieden heeft maar levert zelf zelden iets dat het verschil maakt.

[ x ]
Rusland, China, Europa… allemaal toeschouwers. Amerika is gewoon nog altijd nummer 1 als het gaat om militaire macht.
pi_220226959
quote:

[..]
Controleren we als westerlingen de wereld of wordt jou een plaatje in je bubbel gepresenteerd dat jij dit denkt en zelfs hier als totaal niet onderbouwd feit neer zet?
pi_220226961
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je doet maar. Ik ga hier verder niet op in hoor. :')
Nah je ontkent het ook niet. :P
Vakman pur sang
pi_220226962
Ben wel benieuwd of Iran wraak gaat nemen vanwege de dood van hun opperhaatbaard. Of helemaal als de regime change lukt.

Het is maar goed dat er niet zoiets als een WK is dit jaar in Amerika. Dat zou wat zijn...
pi_220226974
quote:

[..]
Sterker nog, die Westerse beschaving is iets wat we met alle mogelijke kracht en intensiteit zouden moeten verdedigen.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:18:57 #73
38496 Perrin
pi_220226975
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rusland, China, Europa… allemaal toeschouwers. Amerika is gewoon nog altijd nummer 1 als het gaat om militaire macht.
Trump laat daar weinig twijfel over bestaan.
pi_220226976
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou er zijn inmiddels best wat kopstukken omgelegd, maar de vraag wat het einddoel is staat inderdaad nog wel steeds open. Op voorhand ging het de VS en Israël primair om het nucleaire programma van Iran volledig ontmantelen. Trump sprak uiteraard de hoop uit dat de bevolking massaal in opstand zou komen, met de verwachting dat ze dan van een vijandig regime af zouden zijn en ook vooral omdat hij niet zo'n fan is van overal Amerikaanse troepen in eindeloze oorlogen storten.
Maar ja de kans bestaat ook best dat er tribale conflicten gaan ontstaan, de Koerden ook hier weer gaan proberen om onafhankelijkheid te gaan vergaren en Turkije zich er weer mee gaat bemoeien en ga zo maar door.
De wens van de meeste mensen zal zijn dat het leger tot inkeer komt, het regime en de IRGC afzet en een overgang naar ordentelijke verkiezingen weet te realiseren, maar dat is wel behoorlijk optimistisch in mijn ogen.
En vergeet ook niet dat het huidige regime in Iran (wat ondanks al die dode kopstukken, nog steeds bestaat) behoorlijk wat sympathisanten heeft. Als de vernedering maar groot genoeg is, kunnen zijn erg vervelende dingen gaan doen.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:19:15 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226978
quote:

[..]
Dank zij PALANTIR
  zondag 1 maart 2026 @ 10:19:52 #76
38496 Perrin
pi_220226982
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Sterker nog, die Westerse beschaving is iets wat we met alle mogelijke kracht en intensiteit zouden moeten verdedigen.
Er zijn velen die aan haar stoelpoten zagen, helaas.
pi_220226984
quote:

[..]
Ik heb liever een seculiere humanistische samenleving. Religie is vergif. Of dat nou islam, jodendom of christendom is. Of animistische religies of wat dan ook. De verlichting was het beste moment in de geschiedenis.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:20:07 #78
438527 MissButterflyy
pi_220226985
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nah je ontkent het ook niet. :P
O jawel hoor, zie de post voor je. Daar ben ik het helemaal mee eens.
pi_220226995
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:17 schreef theunderdog het volgende:
Ben wel benieuwd of Iran wraak gaat nemen vanwege de dood van hun opperhaatbaard. Of helemaal als de regime change lukt.

Het is maar goed dat er niet zoiets als een WK is dit jaar in Amerika. Dat zou wat zijn...
Die motie tegen het WK kreeg al verbazend veel aandacht en steun.
Nu kunnen de westerse landen misschien beter wegblijven omdat er vrindelijk glimlachende haatbaarden straks aanslagen willen plegen. En nee, die haatbaard verraadt ze niet, want de meeste MAGA's uit het zuiden dragen ook allemaal een haatbaard. Dat is erg in tegenwoordig.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:21:15 #80
38496 Perrin
pi_220226997
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

Wat een wanvertoning…
Nu alweer de inhoud vergeten. Die moet nog een tweede ronde communicatiecursus doen :P
pi_220227000
quote:

[..]
Er is ook geen nummer 2 in principe. Of die is er wel, maar die staat ver, ver onder de VS. Dus het is helemaal logisch dat Rusland of China niet helpt, want dat kunnen ze simpelweg niet. Enige die over de hele wereld oorlog kan voeren is de VS, verder niemand.
pi_220227001
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Controleren we als westerlingen de wereld of wordt jou een plaatje in je bubbel gepresenteerd dat jij dit denkt en zelfs hier als totaal niet onderbouwd feit neer zet?
In werkelijkheid is het amerika/Israël die niet alleen de woorden maar ook de daden (en technologie) laten zien.
Maar dat is ons kamp, ik ben ook voorstander om de relaties met de VS goed te onderhouden.
Ik ben ook voorstander van de waarschuwingen van de VS iets aan die migratie te doen.
Het is de beste en meest effectieve relatie tegen bv een Rusland. Als de EU met de VS volgende week optrekken tegen Rusland met dezelfde middelen als hier, en we niet bang zijn voor nucleaire escalatie dan trekken we ook Poetin zo uit zijn
Paleisje.
Vakman pur sang
pi_220227005
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dank zij PALANTIR
Onder meer.

Maar dit is ook precies waarom de waanbeelden van een Europa die de VS niet nodig heeft snel terug in de ijskast mogen en de realiteit best onder ogen gezien mag worden: de VS bepaalt nog altijd.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:22:50 #84
38496 Perrin
pi_220227010
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder meer.

Maar dit is ook precies waarom de waanbeelden van een Europa die de VS niet nodig heeft snel terug in de ijskast mogen en de realiteit best onder ogen gezien mag worden: de VS bepaalt nog altijd.
Daar kun je vanalles van vinden, maar dat is wel de harde realiteit.
pi_220227013
Palantir is overrated.
pi_220227014
Nu heeft het Iraanse volk de kans om definitief de macht over te nemen.
Corporate translator
pi_220227022
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar kun je vanalles van vinden, maar dat is wel de harde realiteit.
"Might makes right"

Laat dat nou precies zijn hoe Poetin ook denkt.
pi_220227024
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die motie tegen het WK kreeg al verbazend veel aandacht en steun.
Nu kunnen de westerse landen misschien beter wegblijven omdat er vrindelijk glimlachende haatbaarden straks aanslagen willen plegen. En nee, die haatbaard verraadt ze niet, want de meeste MAGA's uit het zuiden dragen ook allemaal een haatbaard. Dat is erg in tegenwoordig.
Ze komen ook niet dan pas overvliegen.

Die lui zitten allang in Amerika en andere westerse landen. Normaliter zullen ze niet zoiets zieks doen als aanslagen plegen tijdens een groot toernooi, maar als de vernedering van hun regime groot genoeg was.....
pi_220227025
quote:

[..]
Dan mogen ze dat wel eens laten zien in de Oekraïne. Amerika is vooral een valse hond die makkelijke prooien aanvalt en zich vaak na een korte periode niets aan trekt van door met hun in vertrouwen gemaakte afspraken bijvoorbeeld:
Het opzeggen van de nucaire deal met iran
Het falen van geven van bescherming van de Oekraïne vanwege afzien van de nuclaire Sovjet unie kernwapens.
pi_220227027
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nu alweer de inhoud vergeten. Die moet nog een tweede ronde communicatiecursus doen :P
Nota bene persvoorlichting gedaan bij D66 en helemaal overvallen dat ze hier vandaag een vraag over krijgt.

Zelfs bij de PVV zie je dit soort onkunde zelden. Ja, die rare gozer die per ongeluk de tweede kamer in kwam, maar die zei gewoon steeds simpel dat hij geen mening had. Die deed niet alsof.
pi_220227028
quote:

[..]
Onder meer.

Dat is precies wat Rutte zei onlangs.
Maar dan is die een lul. Maar het is wel zo.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 10:24:54 #92
438527 MissButterflyy
pi_220227030
Iraanse president: 'Wraak is plicht en recht'
De Islamitische Republiek Iran beschouwt het als haar plicht en recht om gerechtigheid te zoeken en wraak te nemen. Dat zegt Iraanse president Masoud Pezeshkian over de moord op Khamenei en andere hoge Iraanse functionarissen.

"Iran zal al haar kracht inzetten om deze grote verantwoordelijkheid en verplichting na te komen," vervolgt hij.

Nu.nl
pi_220227035
Vooral in de straat van Hormuz.* ;)
  zondag 1 maart 2026 @ 10:25:33 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220227043
quote:

Wat een wanvertoning…
:D :D :D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220227046
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er is ook geen nummer 2 in principe. Of die is er wel, maar die staat ver, ver onder de VS. Dus het is helemaal logisch dat Rusland of China niet helpt, want dat kunnen ze simpelweg niet. Enige die over de hele wereld oorlog kan voeren is de VS, verder niemand.
Klopt, al komt China wel dichterbij en wordt kinetische oorlogsvoering steeds minder belangrijk (eerlijk gezegd snap ik ook niet dat Europa nu juist daar veel geld in wil steken).
pi_220227056
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het mag hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt?

Voor de duidelijkheid: de sjah en zijn kornuiten (party like it's 1978) waren geen oprechte vrienden van de USA of Israël of de joden. Maar zij speelden het gewoon op de Saoedi-achtige manier. En ze hielden van pracht en praal. En dames mochten zich mooi en uitdagend aankleden. Verder was het ook gewoon een club van zelfverrijkers en uitbuiters. En net zo antisemitisch als het gros van de moslims aldaar. Met zijn geleuter over joodse complotten.

Ik las vanochtend dat de zoon van de sjah graag terug wil en zich met de macht wenst te gaan bemoeien. Wie weet vindt Trump dat wel een goed idee. De zoon vond zijn vader een geweldige leider.

Dat is één van de vele redenen waarom ik nog moet zien dat de bevolking in Iran er, op de lange termijn, zoveel mee gaat opschieten.

Maar hoop doet leven.
De politieke geschiedenis is alles behalve fraai.

Ik volg de geschiedenis en het nieuws ook. Maar ik sla alle te brede duidingen zoals "de joden", "de moslims" of "de christenen" over als het over de context van politiek gaat. Want dat slaat de plank volledig mis. Zelfs binnen bepaalde zeer specifieke stromingen binnen het joodse geloof zijn er weer voor- en tegenstanders.

Als we naar een land als Israel kijken zal het voor Netanyahu en politieke aanhang wel belangrijk zijn dat men zeer beweeglijk blijft. Maar er zijn geluiden die aangeven dat met die beweeglijkheid ook met de veiligheid van de Israëlische bevolking wordt gespeeld. En daar zitten er genoeg tussen die deze oorlog helemaal niets vinden.
pi_220227060
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
O jawel hoor, zie de post voor je. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Welke post?
Vakman pur sang
pi_220227066
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan mogen ze dat wel eens laten zien in de Oekraïne. Amerika is vooral een valse hond die makkelijke prooien aanvalt en zich vaak na een korte periode niets aan trekt van door met hun in vertrouwen gemaakte afspraken bijvoorbeeld:
Het opzeggen van de nucaire deal met iran
Het falen van geven van bescherming van de Oekraïne vanwege afzien van de nuclaire Sovjet unie kernwapens.
Van wat ik zie is het nooit de bedoeling geweest van de VS om Oekraïne te beschermen. Want dat hadden ze natuurlijk kunnen doen.
pi_220227075
Ik weet wel wie er het beste baat hebben bij deze afleiding van de Epstein files. :P
  zondag 1 maart 2026 @ 10:30:19 #100
438527 MissButterflyy
pi_220227083
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:29 schreef Since2003 het volgende:
Ik weet wel wie er het beste baat hebben bij deze afleiding van de Epstein files. :P
De Epstein files lopen niet weg.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:30:49 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220227086
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat het huidige regime gewoon genoeg steun heeft tot nu toe om aan te blijven en dat ze nog wat Irakees tuig naar binnen hebben gesluisd dat ook niet ineens gaat pottenbakken straks. Dan gaan we helaas zien wat overal het patroon is als de jihadistische politieke islam niet de bovenliggende partij is: aanslagen en andere terreur.

Turkije gaat zich er natuurlijk mee bemoeien, al gedragen de Koerden zich als muisjes, want Turkije heeft de ambitie om zich te profileren als regionale macht en is daarmee al gekomen tot Libië om de boel daar nog even verder te verkutten, rooft het noorden van Syrië momenteel tot de laatste olijfboom leeg om te voorkomen dat ook maar één Koerd genoeg te vreten heeft om iets op touw te willen zetten en claimt delen van Irak ("Het heet hier Kerkük.") maar dat is geen bezetting of zo.

En het enige wat er tegenover staat is een zeer gemotiveerd volk om ervan te maken wat de sjah ooit beoogde (nadat ie zelf zijn zakken en eergevoel gevuld had) en de kleinzoon van diezelfde man die hopelijk iets nobeler motieven heeft dit keer. En de steun van het westen, minus de Kati Pirioïden.

Maar goed, eerst moeten ze nog door die vier lagen beoogde opvolgers, de van tevoren goedgekeurde tegenaanvallen en de massa's zeloten heen komen om de boel echt omver te werpen.
pi_220227091
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:29 schreef Since2003 het volgende:
Alsof mensen en media maar 1 onderwerp tegelijk aan kunnen.
Dom gelul uit de islamitische hoek.
Vakman pur sang
pi_220227093
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is precies wat Rutte zei onlangs.
Maar dan is die een lul. Maar het is wel zo.
Het gekke is dat zulke commentaren er vaak ook nog ingaan als koek.

Nou zie ik ook weinig andere mogelijkheden dan dat Europa zich richt op minder afhankelijkheid (voor zover de VS dat toestaat), maar de realiteit van vandaag en de komende decennia is dat we ons in een afhankelijke positie hebben gemanoeuvreerd.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:31:30 #104
38496 Perrin
pi_220227096
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Van wat ik zie is het nooit de bedoeling geweest van de VS om Oekraïne te beschermen. Want dat hadden ze natuurlijk kunnen doen.
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
pi_220227099
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De Epstein files lopen niet weg.
Die verdwijnen slechts naar de achtergrond. :P
pi_220227101
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef Qarrad het volgende:

Maar goed, eerst moeten ze nog door die vier lagen beoogde opvolgers, de van tevoren goedgekeurde tegenaanvallen en de massa's zeloten heen komen om de boel echt omver te werpen.
Nou ja en vooral wat dat aangaat heb ik mijn twijfels wat je nou echt kunt bereiken met enkel bombardementen.
pi_220227102
Het is best rustig nu in Iran of lijkt dat zo. Even wat leidertjes pakken en klaar?
Zonder wrijving geen glans
pi_220227106
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alsof mensen en media maar 1 onderwerp tegelijk aan kunnen.
Dom gelul uit de islamitische hoek.
Mensen individueel wel. De massa niet.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:33:35 #109
38496 Perrin
pi_220227111
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"Might makes right"

Laat dat nou precies zijn hoe Poetin ook denkt.
Het punt is dat het geen reetje verandert aan de werkelijkheid wat jij of ik ervan vinden.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:33:36 #110
438527 MissButterflyy
pi_220227112
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:32 schreef Haags het volgende:
Het is best rustig nu in Iran of lijkt dat zo. Even wat leidertjes pakken en klaar?
Internet ligt plat. Israël voert op het moment wel aanvallen uit, maar er zijn maar weinig beelden.
pi_220227115
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
Gek genoeg hebben ze die houding wat betreft Israël of Saoedi-Arabië dan weer een stuk minder.
pi_220227117
Follow the Money _O_
pi_220227118
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat het huidige regime gewoon genoeg steun heeft tot nu toe om aan te blijven en dat ze nog wat Irakees tuig naar binnen hebben gesluisd dat ook niet ineens gaat pottenbakken straks. Dan gaan we helaas zien wat overal het patroon is als de jihadistische politieke islam niet de bovenliggende partij is: aanslagen en andere terreur.

Turkije gaat zich er natuurlijk mee bemoeien, al gedragen de Koerden zich als muisjes, want Turkije heeft de ambitie om zich te profileren als regionale macht en is daarmee al gekomen tot Libië om de boel daar nog even verder te verkutten, rooft het noorden van Syrië momenteel tot de laatste olijfboom leeg om te voorkomen dat ook maar één Koerd genoeg te vreten heeft om iets op touw te willen zetten en claimt delen van Irak ("Het heet hier Kerkük.") maar dat is geen bezetting of zo.

En het enige wat er tegenover staat is een zeer gemotiveerd volk om ervan te maken wat de sjah ooit beoogde (nadat ie zelf zijn zakken en eergevoel gevuld had) en de kleinzoon van diezelfde man die hopelijk iets nobeler motieven heeft dit keer. En de steun van het westen, minus de Kati Pirioïden.

Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.

Turkije verzakt ook steeds meer in extremen, door dictator Erdogans.
Was afgelopen week nog bij orthodoxe Turken die jaren geleden al geëmigreerd waren, voor de kleine niet islamitische samenleving wordt het steeds gevaarlijker daar.
Vakman pur sang
pi_220227121
quote:

Wat een wanvertoning…
Dit is een grap, toch?
pi_220227130
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De politieke geschiedenis is alles behalve fraai.

Ik volg de geschiedenis en het nieuws ook. Maar ik sla alle te brede duidingen zoals "de joden", "de moslims" of "de christenen" over als het over de context van politiek gaat. Want dat slaat de plank volledig mis. Zelfs binnen bepaalde zeer specifieke stromingen binnen het joodse geloof zijn er weer voor- en tegenstanders.

Als we naar een land als Israel kijken zal het voor Netanyahu en politieke aanhang wel belangrijk zijn dat men zeer beweeglijk blijft. Maar er zijn geluiden die aangeven dat met die beweeglijkheid ook met de veiligheid van de Israëlische bevolking wordt gespeeld. En daar zitten er genoeg tussen die deze oorlog helemaal niets vinden.
Het was de 'beste man' zelf die in het door mij aangehaalde citaat met generalisaties kwam.
Volgens mij schuif jij mij een mening in de voeten die ik zelf niet heb.
Zelf houd ik ook niet van generalisaties. De sjah en Khamenei blijkbaar wel.

Het is prachtig wanneer allerlei mensen van allerlei gezindten samen met elkaar kunnen dansen like it's 1978.
Maar ook toen was er heel veel shit in de wereld, onder andere in Iran.
En ook toen was er heel veel racisme en antisemitisme in de wereld, onder andere in Iran.
Daarom reageerde ik op die 1978-post.

Dat was mijn punt.
Meer niet.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:36:08 #116
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227134
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:32 schreef Haags het volgende:
De IAF is volop aan het knallen daaro. Ik ga ervanuit dat de USAF en de Navy Air force dat ook doen.
pi_220227138
Khamenei dood jongens, ik had dit echt nooit durven dat die laffe hond, vieze gore islamietje ooit afgemaakt zou worden. Ik hoop dat hij snel begraven wordt zodat ik op zijn graf kan gaan pissen. Wij Iraniërs zijn wereldwijd aan het feesten, en er is niemand die daar iets aan kan veranderen. Nu even feest en hopelijk snel vooruit met het land.
pi_220227140
quote:

[..]
Maar de VS weet ook dat wij Oekraïne noch kunnen, noch willen beschermen.

Het is niet alsof men verrast was door de aanval. Het Oekraïense leger is jarenlang getraind om de Russen op te houden. Maar niet om te verslaan.

Actions speak louder than words. Alles wijst erop dat de uitkomst van deze oorlog (zinloze patstelling) de bedoeling was.

Wat dat betreft heeft de VS gewoon boter op zijn hoofd.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:37:51 #119
438527 MissButterflyy
pi_220227145
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.

Was afgelopen week nog bij orthodoxe Turken die jaren geleden al geëmigreerd waren, voor de kleine niet islamitische samenleving wordt het steeds gevaarlijker daar.
Dat denk ik niet. Turkije is en blijft een bondgenoot.

Ja, Erdogan is een dictator maar in vergelijking met het regime in Iran een doetje.
pi_220227149
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gekke is dat zulke commentaren er vaak ook nog ingaan als koek.

Nou zie ik ook weinig andere mogelijkheden dan dat Europa zich richt op minder afhankelijkheid (voor zover de VS dat toestaat), maar de realiteit van vandaag en de komende decennia is dat we ons in een afhankelijke positie hebben gemanoeuvreerd.
Precies, zie de angst van de 2 oud generaals, de Kruif, die de theaters ingaan met een doomboodschap: er komt oorlog in 2030 in de EU.
Tegen Rusland of China of de VS :') dat weten ze nog niet.

Wat ze wel weten is dat Rusland duizenden tanks en lange afstandsraketten maken en andere opbouw van enorme troepen machten die niet voor Oekraïne bedoelt zijn en en niet worden ingezet.

Maar ik zie de risico’s niet zo groot MITS we gewoon een sterk blok blijven met de VS.
Dwalen we af zijn we echt fucked.
Vakman pur sang
pi_220227153
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dit is een grap, toch?
Helaas is dit het niveau van onze huidige grootste partij. Maar het zal in de media vast niet breed uitgemeten worden.
pi_220227159
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja, Erdogan is een dictator maar in vergelijking met het regime in Iran een doetje.
Daar zijn sterke aanwijzingen voor.
Dat wordt het volgende topic verwacht ik.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 10:39:19 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220227160
quote:

[..]
Ook weer niet teveel natuurlijk, want ze willen wel dat we hun wapens blijven kopen ipv ze zelf maar te gaan maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220227163
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jouw profielpic, Don Draper, vluchtte weg uit een christelijk gezin.
Hij nam een andere naam aan, werd een keiharde zakenman, vluchtte keer op keer zodra de grond hem te heet onder de voeten werd, was het gelukkigst bij een wiet rokende dame uit Californië en bekeerde zich uiteindelijk tot meditatie en boeddhisme.

Ik neem aan, gezien jouw opvattingen, dat die profielpic satire is?
pi_220227164
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het punt is dat het geen reetje verandert aan de werkelijkheid wat jij of ik ervan vinden.
Nee, maar wel de implicaties daarvan. China mag Taiwan binnenvallen en Rusland kan mooi door blijven gaan in Oekraine.
pi_220227166
quote:

[..]

Ook pragmatisme. Want Erdogan is natuurlijk ook een klootzak eerste klas.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:40:58 #127
38496 Perrin
pi_220227175
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gek genoeg hebben ze die houding wat betreft Israël of Saoedi-Arabië dan weer een stuk minder.
De VS steunt Israël en andere kleine bondgenoten militair omdat dat hun invloed vergroot zonder directe confrontatie met kernmachten. In Oekraïne is directe inzet te riskant; daar werken ze via proxies en defensieve steun, liefst door Europa betaald. Zo verzwakken ze Rusland en China zonder zelf in de frontlinie te staan.

Macht en strategie, niet moraal of emotie, bepalen wie actieve militaire steun krijgt.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:41:51 #128
38496 Perrin
pi_220227184
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook weer niet teveel natuurlijk, want ze willen wel dat we hun wapens blijven kopen ipv ze zelf maar te gaan maken.
Ideaal is als we zowel braaf luisteren en wapens van ze kopen als gehoorzame, effectieve militaire partners zijn.
pi_220227186
quote:

[..]

Turkije is ook bezig met een nucleair programma.

https://thedefensepost.co(...)urkish-alliance/amp/
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 10:42:29 #130
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220227188
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:36 schreef MaximumRush het volgende:
Khamenei dood jongens, ik had dit echt nooit durven dat die laffe hond, vieze gore islamietje ooit afgemaakt zou worden. Ik hoop dat hij snel begraven wordt zodat ik op zijn graf kan gaan pissen. Wij Iraniërs zijn wereldwijd aan het feesten, en er is niemand die daar iets aan kan veranderen. Nu even feest en hopelijk snel vooruit met het land.
Ik neem aan dat je per direct een vlucht richting Iran hebt geboekt om met je landgenoten samen deze situatie aan te pakken om een echte Iraanse democratie te vestigen?
pi_220227192
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies, zie de angst van de 2 oud generaals, de Kruif, die de theaters ingaan met een doomboodschap: er komt oorlog in 2030 in de EU.

Wat ze wel weten is dat Rusland duizenden tanks en lange afstandsraketten maken en andere opbouw van enorme troepen machten die niet voor Oekraïne bedoelt zijn en en niet worden ingezet.

Maar ik zie de risico’s niet zo groot MITS we gewoon een sterk blok blijven met de VS.
Moeten we wel enorm veel geld in defensie investeren (en bijvoorbeeld Groenland laten verdedigen door iemand die wel de wil en de mogelijkheden heeft), de grenzen van Europa sluiten voor de islam en onze werkelozen aan het werk trappen, anders valt vriendje VS af.
pi_220227198
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik maak mij sowieso weinig zorgen over een kinetische oorlog hier. Lijkt mij dat Rusland daar wel van genezen is. En China zal ook wel gezien hebben dat je tegenwoordig uit een ander vaatje moet tappen.

Ook Amerika zie ik geen grondoorlogen meer voeren. Dat is iets voor primitieve landen.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:43:37 #133
403588 mcmlxiv
pi_220227202
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Moeten we wel enorm veel geld in defensie investeren (en bijvoorbeeld Groenland laten verdedigen door iemand die wel de wil en de mogelijkheden heeft), de grenzen van Europa sluiten voor de islam en onze werkelozen aan het werk trappen, anders valt vriendje VS af.
Welke werklozen precies?
pi_220227205
Dit is overigens weer een fantastisch voorbeeld van 'er kunnen meerdere dingen tegelijkertijd waar zijn'.

- Het Ayatollah bestaat uit tuig die een groot deel van hun eigen bevolking onderdrukt + erg nadelig is voor westerse belangen. Dus een regime change of in elk geval ernstige inbreuk op hun macht zou in mijn optiek fantastisch zijn.

- Dat kernbom gelul is natuurlijk gewoon een dom excuus. Iran zou dat al 10 jaar + ontwikkelen, en volgens Netanyahu is het al 10 jaar 2 voor 12.. Als dat zo was, dan had Iran al kernwapens en hadden Amerika en Israel dit niet gedaan.

- Het komt zowel Trump en Netanyahu nu goed uit, om af te leiden van interne problematiek.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:44:02 #135
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220227206
Dat is nog eens mooi wakker worden, met de bevestiging dat die rat dood is _O_ *O* *O* *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220227209
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ideaal is als we zowel braaf luisteren en wapens van ze kopen als gehoorzame, effectieve militaire partners zijn.
Je moet daar veel positiever en minder als underdog instaan.

In Europa bouwen we fantastische wapens, van de lichtgeleiding, satellieten, drones tot wapens zelf Rheinmetal.
We kunnen het ook zien als nieuwe impuls voor Frankrijk en Duitsland voornamelijk.
Jaag die economie aan. Laat de VS maar overal
Op de wereld intreden. En laten we in Europa de beste en meest geavanceerde wapensystemen producten.
Wim win! _O_
Vakman pur sang
pi_220227216
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Welke werklozen precies?
Allemaal.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:46:18 #138
38496 Perrin
pi_220227217
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet daar veel positiever en minder als underdog instaan.

In Europa bouwen we fantastische wapens, van de lichtgeleiding, satellieten, drones tot wapens zelf Rheinmetal.
We kunnen het ook zien als nieuwe impuls voor Frankrijk en Duitsland voornamelijk.
Jaag die economie aan. Laat de VS maar overal
Op de wereld intreden. En laten we in Europa de beste en meest geavanceerde wapensystemen producten.
Wim win! _O_
Zeker, zeker. Dat is geheel in ons eigen belang.
pi_220227220
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar dat lijkt mij ook heel verstandig.
Vakman pur sang
pi_220227221
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
De VS steunt Israël en andere kleine bondgenoten militair omdat dat hun invloed vergroot zonder directe confrontatie met kernmachten. In Oekraïne is directe inzet te riskant; daar werken ze via proxies en defensieve steun, liefst door Europa betaald. Zo verzwakken ze Rusland en China zonder zelf in de frontlinie te staan.

Macht en strategie, niet moraal of emotie, bepalen wie actieve militaire steun krijgt.
Lijkt me ook wat selectief. De VS doet nauwelijks nog iets in Oekraïne, ook niet 'via proxies'. Kijk je naar Azië dan krijgen alle bondgenoten daar ook grotendeels een middelvinger van bovenaf. Vergeet niet dat dit Amerikaanse regime een allegaartje van geopolitieke opvattingen bevat. Enerzijds heb je de echte isolationisten zoals b.v. Vance en Gabbard die echt niet staan te springen om dit soort oorlogen. Anderzijds heb je traditionele havikken zoals Rubio. Dan heb je nog een Trump die heel gevoelig is voor een gestreeld ego en de waan van de dag en, wat cynischer, persoonlijk financiële belangen. Schoonzoonlief zal ongetwijfeld ook wel een wat directere ingang hebben dan andere mensen uit de kring van Trump.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2026 @ 10:46:45 #141
284411 crew  heywoodu
pi_220227222
Goede vriendin van ons is Iraanse en is tot 5 uur vanochtend aan het feesten geweest. "Laat Ome Trump en Ome Netanyahu hier alsjeblieft mee door gaan, we houden van raketten richting Iran. Meest positieve en mooiste oorlog ooit."

Uiteraard wetende dat er op het platteland ook wel andere sentimenten zijn :+
  zondag 1 maart 2026 @ 10:47:27 #142
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227226
twitter
pi_220227230
Ja ja onafhankelijkheid is eng jongons. :P

God wat hopeloos.
pi_220227236
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:46 schreef heywoodu het volgende:
Goede vriendin van ons is Iraanse en is tot 5 uur vanochtend aan het feesten geweest. "Laat Ome Trump en Ome Netanyahu hier alsjeblieft mee door gaan, we houden van raketten richting Iran. Meest positieve en mooiste oorlog ooit."

Uiteraard wetende dat er op het platteland ook wel andere sentimenten zijn :+
Als je van haar houdt, zal ik haar wel als advies geven het 'feesten' niet al te openbaar te doen. Het regime is er immers gewoon nog. En groot deel van het leger sympathiseert daarmee.

Van feesten naar hijskraan, kan dan heel snel gaan.
pi_220227246
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je per direct een vlucht richting Iran hebt geboekt om met je landgenoten samen deze situatie aan te pakken om een echte Iraanse democratie te vestigen?
Nee natuurlijk niet, ik woon hier al sinds ik 3 ben, ik heb hier mijn hele hebben en houden. En als ik al mijn bedrijven moet liquideren en vertrekken krijgen jullie een boel werklozen erbij en mist de staat een hoop belasting. Uiteraard probeer ik te doen wat ik kan doen vanuit Nederland.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:51:32 #146
13309 nostra
ask why
pi_220227250
quote:

[ x ]
Hij acht de kans dat dat (op een serieuze manier) lukt dus reëel?
pi_220227255
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Open deur natuurlijk. De VS werkt net zo goed met proxies als Iran dat doet, alleen op een net iets andere manier. In die zin dat complete landen de proxy vormen. In het Midden Oosten zie je dat SA dat is, samen met een VAR, Jordanië en Egypte. Aan de westkant is Marokko dat. Algerije is daarentegen een Russische proxy. Mensen hebben de indruk dat de Koude Oorlog van heel lang terug is, maar als je even nadenkt is die nu volop aan de gang. De oorlog wordt echter gevoerd over de rug van andere landen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 maart 2026 @ 10:53:18 #148
13309 nostra
ask why
pi_220227268
quote:

[..]
Onder meer.

Hé maar de RUG is overgestapt naar NextCloud! Dat draait dan weliswaar op AWS/Azure, maar dat zijn details.
pi_220227271
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat die niet zonder kunnen en dan overlopen zouden worden.
pi_220227274
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je van haar houdt, zal ik haar wel als advies geven het 'feesten' niet al te openbaar te doen. Het regime is er immers gewoon nog. En groot deel van het leger sympathiseert daarmee.

Eerst maar boots on the ground. Ik snap de euforie, maar er is geen reet veranderd nog.
pi_220227282
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Eerst maar boots on the ground. Ik snap de euforie, maar er is geen reet veranderd nog.
Boots on the ground gaan ze denk ik echt niet doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220227293
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Maar zonder boots on the ground hebben de VS en Israel weinig mogelijkheden om echte regime change af te dwingen.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:57:23 #153
13309 nostra
ask why
pi_220227297
quote:

[..]
Dat vonden de Amerikanen altijd al natuurlijk, het wordt nu alleen zowel bot verwoord als ook "direct" uitgevoerd. Kan je van alles vinden van Trump, maar het zijn toch echt "wij" die sinds '89 kumbaya hebben gezongen, want 'dit komt nooit weer'.

Idem voor energie. Zie nog die Duitsers lachen toen Trump ze op zijn Trumps wees op de belachelijke afhankelijkheid van Rusland (en de Energiewende die in 1 nacht gerealiseerd moest worden als een soort Berlijnse muur) en see how they are now.
pi_220227300
quote:

[..]
Dan wordt het Venezuela 2.0. Ook totaal niet over een strategie nagedacht.

Overigens hoor ik bij de extra BNR van gister dat zowel Israël als de VS maar een voorraad hebben van 3-4 dagen met luchtafweerraketten.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:57:54 #155
403588 mcmlxiv
pi_220227302
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:51 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, ik woon hier al sinds ik 3 ben, ik heb hier mijn hele hebben en houden. En als ik al mijn bedrijven moet liquideren en vertrekken krijgen jullie een boel werklozen erbij en mist de staat een hoop belasting. Uiteraard probeer ik te doen wat ik kan doen vanuit Nederland.
Die werkelozen vangen we zelf wel op. Als je echt om Iran geeft ga je actief het regime bevechten nu er een kans ligt.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:58:05 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220227304
quote:

[..]
Ik denk dat ze gokken op Nike Air on the ground: de eigen jonge bevolking die het laatste zetje geeft.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:59:13 #157
13309 nostra
ask why
pi_220227313
quote:

[..]

Neem aan dat ze gewoon in NL woont?
  VIVA zondag 1 maart 2026 @ 10:59:48 #158
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220227315
Oei eerste aanvallen op Saoedi-Arabië ?

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220227319
Boobs on the ground?
pi_220227333
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
.

Wat dat betreft heeft de VS gewoon boter op zijn hoofd.
Of als valse bondgenoot opportunistisch genoeg om lekker door te laten etteren om zodoende o.a de volgende beleidspunten te behalen

1 een test om te zien hoe krachtig de Russische beer nog is.
2 lekker wat chaos op Europees grondgebied dat resulteert in een verminderende economische groei hier.
3 hopend op een uit elkaar vallende eu ook weer om hun eigen economische hegemonie in het westerse halfrond de grootste te laten blijven
  VIVA zondag 1 maart 2026 @ 11:01:52 #161
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220227339
Ook Cyprus is een target...

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 11:02:04 #162
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220227341
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Golflanden onder druk zetten in de hoop dat ze Trump bewegen om de oorlog te stoppen.

Gaat natuurlijk niet werken.
Nee die is daar niet gevoelig voor. Plus ervaringen uit het verleden leren dat je keer op keer het tegenovergestelde effect bereikt.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/02/28/analyse-david-criekemans/

Met uitzondering van Oman, dat bemiddeld heeft tussen de VS en Iran, zijn alle landen in de regio geraakt, en er zijn ook burgerdoelen getroffen", zegt de professor. "Ik denk toch dat Iran hier een enorme strategische fout heeft gemaakt (door ook aanvallen uit te voeren op andere landen, red.). Daardoor wordt het nu ook een verhaal van soennitische en Arabische landen die zich voor een stuk gaan scharen achter wat de VS en Israël doen, omdat hun burgers nu worden belaagd. Ik kan me indenken dat deze landen hun luchtruim nu ook gaan beveiligen. Dit conflict heeft echt een regionaal karakter."
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220227343
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:59 schreef cosmosis het volgende:
Oei eerste aanvallen op Saoedi-Arabië ?

[ x ]
Was te verwachten.
pi_220227351
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:01 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
Op zich niet gek. Zo veel mogelijk escalatie. En daar zal wel amper luchtafweer zijn.
pi_220227354
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er is vast in ieder land in de bredere regio een groep die een gouden eeuw van vrijheid voor zich ziet en tegelijkertijd met een schuin oog naar Syrië en Irak kijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 01-03-2026 11:08:11 ]
  zondag 1 maart 2026 @ 11:03:03 #166
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220227355
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:
Palantir is overrated.
Palantir is underrated

pi_220227362
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Of als valse bondgenoot opportunistisch genoeg om lekker door te laten etteren om zodoende o.a de volgende beleidspunten te behalen

1 een test om te zien hoe krachtig de Russische beer nog is.
2 lekker wat chaos op Europees grondgebied dat resulteert in een verminderende economische groei hier.
3 hopend op een uit elkaar vallende eu ook weer om hun eigen economische hegemonie in het westerse halfrond de grootste te laten blijven
De VS is gebaat bij een sterke eu economie, gezien hun grootste afzetmarkt en gezamenlijke belangen.
Vakman pur sang
  VIVA zondag 1 maart 2026 @ 11:04:40 #168
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220227366
Trump.....Feestje..."Jongens ik moet even weg, even een land de moeder bombarderen, bven zo terug"

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 11:04:57 #169
38496 Perrin
pi_220227372
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat vonden de Amerikanen altijd al natuurlijk, het wordt nu alleen zowel bot verwoord als ook "direct" uitgevoerd. Kan je van alles vinden van Trump, maar het zijn toch echt "wij" die sinds '89 kumbaya hebben gezongen, want 'dit komt nooit weer'.

Idem voor energie. Zie nog die Duitsers lachen toen Trump ze op zijn Trumps wees op de belachelijke afhankelijkheid van Rusland (en de Energiewende die in 1 nacht gerealiseerd moest worden als een soort Berlijnse muur) en see how they are now.
Yup. Ik vind vanalles van de VS en zeker van Trump en MAGA maar dat betekent niet dat ze altijd ongelijk hebben.

Wij moeten zelf onze zaakjes beter op orde hebben.
pi_220227375
quote:
81s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:04 schreef cosmosis het volgende:
Trump.....Feestje..."Jongens ik moet even weg, even een land de moeder bombarderen, bven zo terug"

[ x ]
Wat een baas he. 💪🏼
pi_220227392
Het is wel schitterend om al die zelfverklaarde experts te zien/horen. Niemand heeft de intellectuele bescheidenheid om toe te geven dat ze geen idee hebben. Niemand weet wat nou uiteindelijk het plan is van Amerika/Israel. Wat je wel weet is dat voor een regime change boots on the ground nodig zijn.
pi_220227393
quote:
81s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:04 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
Zijn bebaarde (inmiddels gedode) tegenstander hebben ze van een minderjarig meisje af moeten sleuren waarschijnlijk.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:09:15 #173
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227398
quote:

[ x ]
Ja maar Cyprus ligt niet in Europa.
Wel lid van de EU.
pi_220227404
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:08 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel schitterend om al die zelfverklaarde experts te zien/horen. Niemand heeft de intellectuele bescheidenheid om toe te geven dat ze geen idee hebben. Niemand weet wat nou uiteindelijk het plan is van Amerika/Israel. Wat je wel weet is dat voor een regime change boots on the ground nodig zijn.
Boots on the ground zullen de mensen daar zelf moeten regelen, lijkt me vrij duidelijk als je naar de grote baas van de wereld heb geluisterd.
pi_220227407
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Boots on the ground zullen de mensen daar zelf moeten regelen, lijkt me vrij duidelijk als je naar de grote baas van de wereld heb geluisterd.
Ja prima. maar dan wordt het niets.
pi_220227413
Zie op Instagram dat er veel meer nieuwe beelden zijn die gedeeld worden. X is wel een beetje boomer en passé aan het worden.
pi_220227414
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De VS is gebaat bij een sterke eu economie, gezien hun grootste afzetmarkt en gezamenlijke belangen.
Ah daarom krijgen europese export tarieven opgelegd, en daarom rekent Trump alleen met fysieke goederen en geen diensten mee bij zijn gejank over een handelstekort. :')
  zondag 1 maart 2026 @ 11:11:30 #178
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227415
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zijn bebaarde (inmiddels gedode) tegenstander hebben ze van een minderjarig meisje af moeten sleuren waarschijnlijk.
Haha, wat dat betreft zouden Trump en Khamenei vrienden kunnen zijn _O-
pi_220227421
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja prima. maar dan wordt het niets.
Het was al helemaal niets, nu hebben ze nog een kansje.

Feitelijk meer dan wij, Europa moet nog een beetje (en heel rap) wakker worden.
pi_220227423
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:05 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Wat een baas he. 💪🏼
Het enige wat Trump hoefde te doen is in de bijrijdersstoel te gaan zitten.
pi_220227425
quote:
Zoals ik gister ook al zei: Mensen zijn aan het juichen op een simulacrum van Iran.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:14:20 #182
38496 Perrin
pi_220227431
Die ziet de bui al hangen. Wel een beetje traag van begrip, want de koers van de VS (en Rusland) was al langer duidelijk.

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 11:14:32 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220227432
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Op zich niet gek. Zo veel mogelijk escalatie. En daar zal wel amper luchtafweer zijn.
Willen ze echt de EU ook nog op hun dak hebben?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220227438
Iran heeft raketten afgevuurd op een Britse basis op Cyprus. https://www.independent.c(...)retary-b2929655.html
pi_220227445
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:14 schreef Perrin het volgende:
Die ziet de bui al hangen. Wel een beetje traag van begrip, want de koers van de VS (en Rusland) was al langer duidelijk.

[ x ]
Uh. Vertel eens?
  zondag 1 maart 2026 @ 11:17:15 #187
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220227446
Benieuwd wie de opvolger is van Ayatollah Komijnekaas.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:18:17 #188
38496 Perrin
pi_220227455
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh. Vertel eens?
Misschien dat dit plaatje helpt:

Assad, Maduro, Khamenei..

pi_220227458
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Iran heeft raketten afgevuurd op een Britse basis op Cyprus. https://www.independent.c(...)retary-b2929655.html
Ik zei het gister nog, zouden ze het ook op of rond de EU durven af te vuren.

Bijzonder.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:19:22 #190
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220227459
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:14 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Ja het doel is China verzwakken.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:20:07 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220227465
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ooh please
1947-2016
pi_220227466
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Maar dan kan ik je eigen berichten eerder niet helemaal plaatsen. Want dit is best wel pro-westers beleid, toch?
pi_220227467
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ruslands grootste bondgenoten zijn uit de weg geruimd.
Corporate translator
  zondag 1 maart 2026 @ 11:20:16 #194
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220227469
quote:
Leiderschapsraad vervult rol van tijdelijk rol van opperste leider
De Iraanse Leiderschapsraad vervult tijdelijk de rol van opperste leider van Iran terwijl de Raad van Experts een nieuwe leider kiest, meldt het Iraanse persbureau ISNA.

Ayatollah Alireza Arafi zal, in de rol van jurist, samen met president Pezeshkian en opperrechter Gholamhossein Mohseni Ejei deel uitmaken van de tijdelijke raad.
Ben benieuwd of deze namen het einde van de week halen.
pi_220227475
quote:
Het enige dat iemand kan weten is dat het voor Netanyahu en de allergrootste hardliners in de wereld een zeer gehaaide actie is geweest voor de langere termijn om instabiliteit aan te wakkeren.

Maar dat is ook gebasseerd op zijn eigen Aipac keynotes die gewoon vrij te bekijken zijn.
pi_220227482
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Ruslands grootste bondgenoten zijn uit de weg geruimd.
Gelukkig heeft hij rond Oekraïne nog wel steun van Trump en China…
pi_220227489
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het enige dat iemand kan weten is dat het voor Netanyahu en de allergrootste hardliners in de wereld een zeer gehaaide actie is geweest voor de langere termijn om instabiliteit aan te wakkeren.

Maar dat is ook gebasseerd op zijn eigen Aipac keynotes die gewoon vrij te bekijken zijn.
Dit is zo'n simplificatie van het geheel, dat ik niet eens weet hoe ik er serieus op moet reageren.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:22:30 #198
38496 Perrin
pi_220227491
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dan kan ik je eigen berichten eerder niet helemaal plaatsen. Want dit is best wel pro-westers beleid, toch?
De VS gooit ze één voor één om.

Dugin ziet dat, ziet de voortgang van Rusland in Oekraïne en kan weinig anders dan de logische conclusie trekken.

China ziet het ook en ik denk dat het bericht luid en duidelijk overkomt.

pi_220227495
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:43 schreef theunderdog het volgende:
Dit is overigens weer een fantastisch voorbeeld van 'er kunnen meerdere dingen tegelijkertijd waar zijn'.

- Het Ayatollah bestaat uit tuig die een groot deel van hun eigen bevolking onderdrukt + erg nadelig is voor westerse belangen. Dus een regime change of in elk geval ernstige inbreuk op hun macht zou in mijn optiek fantastisch zijn.

- Dat kernbom gelul is natuurlijk gewoon een dom excuus. Iran zou dat al 10 jaar + ontwikkelen, en volgens Netanyahu is het al 10 jaar 2 voor 12.. Als dat zo was, dan had Iran al kernwapens en hadden Amerika en Israel dit niet gedaan.

- Het komt zowel Trump en Netanyahu nu goed uit, om af te leiden van interne problematiek.
Komende week is er ook een stemming in het Congres om Trump zijn militaire macht wat in te perken. Dus goed moment.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:23:49 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220227501
twitter

Hond is nog steeds aan het blaffen
pi_220227503
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dugin ziet dat, ziet de voortgang van Rusland in Oekraïne en kan weinig anders dan de logische conclusie trekken.

Als dat zo is. Fantastisch.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:25:26 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220227510
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou graag zien dat Trump Putin en de hele Kremlin kliek ook een ticket naar de dood geeft. Maar helaas zuigt Trump liever aan de leuter van Putin.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:25:49 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220227512
Rusland heeft hier niet zoveel mee te maken, Trump pijpt Poetin. Mooi dat Khamenei dood is, nu Poetin, Trump en Netanyahu nog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220227514
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou graag zien dat Trump Putin en de hele Kremlin kliek ook een ticket naar de dood geeft. Maar helaas zuigt Trump liever aan de leuter van Putin.
Nee niet dus. Want anders zouden ze dit niet doen.
pi_220227519
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is zo'n simplificatie van het geheel, dat ik niet eens weet hoe ik er serieus op moet reageren.
Uiteraard is dat een sterke simplificatie. Maar ook is niet alles wat vooraf gewenst wordt mogelijk. Alles moet samenvallen. Als Harris er gezeten had, hadden ze die operatie mogelijk alleen gedaan of niet. Als het aan Netanyahu had gelegen was Iran al begin '90 aangevallen. Dus daar is best wat tijd overheen gegaan.
pi_220227522
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Netanyahu, Trump en Kim missen nog. En misschien Xi, maar dat moet nog blijken.
pi_220227531
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 11:28:43 #209
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220227532
quote:

[ x ]
Artikel 5 NAVO. Gaat Europa nu doen wat er verwacht wordt in zo'n geval?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 1 maart 2026 @ 11:29:09 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220227534
quote:
Beelden van de bestorming van het consulaat in Karachi

In de Pakistaanse stad Karachi zijn negen doden gevallen toen demonstranten het Amerikaanse consulaat bestormden. Ook zijn er twintig gewonden. Betogers waren woedend over de dood van ayatollah Khamenei.
https://nos.nl/liveblog/2(...)in-straat-van-hormuz
  zondag 1 maart 2026 @ 11:29:46 #211
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227539
quote:
4s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]
NAVO lid Cyprus 8)7
pi_220227544
quote:

[..]
_O- _O-
pi_220227552
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:57 schreef nostra het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, uiteindelijk waren het de Fransen die gelijk hadden waar het aankwam op strategische autonomie.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2026 @ 11:31:42 #214
284411 crew  heywoodu
pi_220227555
quote:

[..]

Gelukkig woont ze niet in Iran :)
  zondag 1 maart 2026 @ 11:31:56 #215
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227557
Is trouwens bekend hoe ver die 'raketten op cyprus' gekomen zijn? Of zijn ze boven Irak al neergestort?
  zondag 1 maart 2026 @ 11:33:06 #216
3542 Gia
User under construction
pi_220227566
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:44 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is nog eens mooi wakker worden, met de bevestiging dat die rat dood is _O_ *O* *O* *O*
Op naar de volgende rat. En de volgende, enz....net zolang tot niemand dat baantje nog wil.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:33:55 #217
24533 ACT-F
pi_220227571
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:29 schreef butz0rs het volgende:

[..]
NAVO lid Cyprus 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
_O- _O-
:@

En ik maar denken dat Cyprus automatisch onder de NAVO viel. Nee dus |:(
  zondag 1 maart 2026 @ 11:34:24 #218
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227579
quote:

[..]
Gebrek aan kennis is stuitend.
pi_220227584
quote:

[..]
Op Cyprus zitten de Grieken aan de ene kant, de Turken aan de andere en zijn er ook delen met gemigreerde Israeliërs.

Van de BBC
As of early 2026, an increasing number of Israelis are migrating to Cyprus, driven by security concerns following the October 7, 2023, attacks, high domestic living costs, and political disillusionment
.
pi_220227600
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Uiteraard is dat een sterke simplificatie. Maar ook is niet alles wat vooraf gewenst wordt mogelijk. Alles moet samenvallen. Als Harris er gezeten had, hadden ze die operatie mogelijk alleen gedaan of niet. Als het aan Netanyahu had gelegen was Iran al begin '90 aangevallen. Dus daar is best wat tijd overheen gegaan.
Alsof dit Iraanse regime niet ingaat tegen algehele westerse belangen. Je focus is veel te veel op Israel.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:38:30 #221
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227603
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 11:40:01 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220227618
quote:

[..]
Neuh, dat willen ze natuurlijk geenszins. Ze willen Europa aan het Amerikaanse infuus zonder dat het ze zelf moeite kost.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220227626
Heel nice dat de Groningse gasputten volgestort zijn met beton. Hebben we echt over nagedacht.
pi_220227627
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, dat willen ze natuurlijk geenszins. Ze willen Europa aan het Amerikaanse infuus zonder dat het ze zelf moeite kost.
Door ons te wijzen op de afspraken die we hadden gemaakt als het gaat om defensiebudget, iets waar we 20 jaar lang “vergeten” zijn te betalen.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:42:30 #225
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220227638
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:40 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Door ons te wijzen op de afspraken die we hadden gemaakt als het gaat om defensiebudget, iets waar we 20 jaar lang “vergeten” zijn te betalen.
De VS hebben al aangegeven dat ze tegen verdere Europese integratie en een zelfstandige Europese wapenindustrie zijn. Om dat te voorkomen proberen ze nu Europa kapot te maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 1 maart 2026 @ 11:43:08 #226
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220227646
Dit was gisteren opgenomen!

protest the current thing!!! *O*
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 1 maart 2026 @ 11:43:24 #227
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227649
Wij mogen niet eens Patriots maken, hoezo geen infuus
pi_220227656
quote:

[..]
Wat wordt er volgens jou verwacht?
  zondag 1 maart 2026 @ 11:45:30 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220227659
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:25 schreef -XOR- het volgende:
Rusland heeft hier niet zoveel mee te maken, Trump pijpt Poetin. Mooi dat Khamenei dood is, nu Poetin, Trump en Netanyahu nog.
Die moeten dood??
:{

Wanneer heeft ie dat gedaan staat dat in de Epstein files of heb je beelden van de laatste ontmoeting in Alaska vorig jaar?
  zondag 1 maart 2026 @ 11:47:32 #230
24533 ACT-F
pi_220227678
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat wordt er volgens jou verwacht?
Zoals ik hierboven aangaf maak ik een denkfout door te veronderstellen dat Cyprus deels Grieks en Turks grondgebied is. Vergelijk het maar met het Koninkrijk der Nederlanden waar alleen het Nederlandse deel onder de NAVO en EU valt.
pi_220227688
Allahu akbar!! :) _O_
Die klootzak is dood. Zou heel erg graag geweten hebben wat hij in het hiernamaals meemakt. *O*
Klootzak.
pi_220227689
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS hebben al aangegeven dat ze tegen verdere Europese integratie en een zelfstandige Europese wapenindustrie zijn. Om dat te voorkomen proberen ze nu Europa kapot te maken.
Vreemde theorie.
pi_220227695
quote:
Cyprus is geen lid van de NAVO.

Het Verenigd Koninkrijk heeft twee militaire bases op Cyprus, Akrotiri en Dhekelia, en die zijn officieel Brits grondgebied. Bij de onafhankelijkheid van Cyprus in 1960 heeft het Verenigd Koninkrijk deze gebieden gehouden. Het NAVO-verdrag zou dus wel van toepassing zijn op Akrotiri en Dhekelia.
pi_220227699
quote:
Dat dus. Stelligheid past gewoon niet bij deze situaties en het heeft geen enkele zin om experts uit te nodigen. Wie een paar dagen geleden voorspeld had dat Khamenei nu niet meer zou leven zou voor gek verklaard zijn.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:51:36 #236
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220227706
Islamitische regimes gaan nat v346464969696023. Moet erg frustrerend zijn om continu te zien dat het Westen en Israël veruit superieur zijn op dit vlak.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:51:49 #237
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220227709
quote:
11s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[..]
:@

En ik maar denken dat Cyprus automatisch onder de NAVO viel. Nee dus |:(
Ik kreeg ook bijna een paniekaanval toen ik hoorde dat Cyprus ook een target was hoor.
pi_220227713
Hoe durven jullie zonder mij te beginnen? :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:54:32 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220227727
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vreemde theorie.
Wat vind je er vreemd aan of wat klopt er niet aan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 1 maart 2026 @ 11:54:51 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220227729
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:43 schreef theguyver het volgende:

Geloof steeds sterker dat al deze clubjes dik gefinancierd worden door SA, VAE en Qatar.

Waar ze ook komen, de slogans, trommeltjes en oppervlakkigheden zijn overal eender.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220227730
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
BIEM
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:52 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe durven jullie zonder mij te beginnen? :6
Ja waar de fack was jij jongen.
pi_220227734
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:51 schreef Richestorags het volgende:
Islamitische regimes gaan nat v346464969696023. Moet erg frustrerend zijn om continu te zien dat het Westen en Israël veruit superieur zijn op dit vlak.
Maar of ze er iets van leren?

Moslims zijn in twee dingen erg goed:
-Allahu akbar roepen
-kinderen maken

Zou er echt veel veranderen?
pi_220227740
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik kreeg ook bijna een paniekaanval toen ik hoorde dat Cyprus ook een target was hoor.
"een target" :')

Ik denk dat Iran nu gewoon in de Yolo modus zit, alles wat we kunnen raken raken we, op is op, we kunnen geen moderne wapens meer maken, kopen of in beslag nemen en willen graag nog 1 keer wat laten zien.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:56:25 #244
24533 ACT-F
pi_220227741
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Iran heeft aangegeven alle basissen aan te vallen waar Amerika gebruik van maakt. Dus zo verrassend is het niet.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:56:43 #245
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227743
quote:
intelligence is key, dat hebben Israël en de VS al heel lang geleden begrepen.
pi_220227752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:26 schreef Haags het volgende:

[..]
Voor nu zet ik mijn money op vanavond/vannacht.

Wat jij @:ali_boo ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 1 maart 2026 @ 11:58:05 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220227755
quote:

[..]
Hebben we daar de VS voor nodig? Legio inheemse anti-Westerse nitwits hier die in geuren en kleuren aantonen hun eigen continent naar gort te willen helpen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 maart 2026 @ 11:59:20 #248
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220227762
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:56 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]
"een target" :')

Ik denk dat Iran nu gewoon in de Yolo modus zit, alles wat we kunnen raken raken we, op is op, we kunnen geen moderne wapens meer maken, kopen of in beslag nemen en willen graag nog 1 keer wat laten zien.
Zo stond het op X. "Een target."
  zondag 1 maart 2026 @ 11:59:34 #249
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227766
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:43 schreef theguyver het volgende:

Hoe kan zo'n homo nou voor dat regime zijn? Zijn medebruinwerkers hebben daar geen leven. :')
  zondag 1 maart 2026 @ 12:00:08 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220227774
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:55 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Maar of ze er iets van leren?

Moslims zijn in twee dingen erg goed:
-Allahu akbar roepen
-kinderen maken

Zou er echt veel veranderen?
Dat kan men zeker ja
en de vrouw buiten zetten snachts

quote:
Israëli’s spionnen zijn zo diep gepenetreerd bij de aartsvijand dat zij zelfs vrij snel na de dood van Khamenei een foto van diens lichaam wisten te bemachtigen.

Het bewijs van zijn overlijden werd vervolgens aan zowel Benjamin Netanyahu als Donald Trump getoond.
De bevestiging kwam iets later van Teheran, waarna Iraniërs feestend de straat op gingen.

Verrassingsaanval maanden voorbereid
Israël had maandenlang aan de verrassingsaanval gewerkt, met het doel om net zo’n klap uit te delen als tijdens het openingssalvo van de twaalfdaagse oorlog afgelopen juni.

Destijds hield Donald Trump de liquidatie van Khamenei nog tegen. Dit keer niet.

Het was zelfs de CIA, aldus de New York Times, die aan Israël de verblijfplaats van Khamenei doorgaf.

Het zou vervolgens de Mossad zijn geweest die wist dat de geplande bijeenkomst van de geestelijke leider met een reeks veiligheidsfunctionarissen was vervroegd.
quote:
Maar ook tientallen andere hoge functionarissen waren niet al te snugger: Israël wist zaterdagochtend nog twee bijeenkomsten waar zij bijeen waren te bestoken

Dit resulteerde in de dood van onder anderen de minister van Defensie, de legerleider, het hoofd van een van de inlichtingendiensten en de baas van de Revolutionaire Garde.
Ruim acht maanden later wist Israël zo opnieuw de volledige defensietop van Iran uit te schakelen.

Mossad levert met hulp van CIA nieuw huzarenstukje
De Joodse staat liet in het verleden al veel vaker zien over onvoorstelbare inlichtingen en capaciteiten in Iran te beschikken.

Het stal het nucleaire archief van het land, liquideerde 's lands belangrijkste nucleaire wetenschapper met een op afstand bestuurbare robot en wist vriend en vijand te verrassen door in één klap,
met gebruik van Mossad-spionnen op de grond, vorig jaar naast de volledige defensietop ook negen nucleaire wetenschappers te doden.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2026 12:05:22 ]
pi_220227780
*Giechelt in de stem van Greta
  zondag 1 maart 2026 @ 12:01:22 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220227784
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hebben we daar de VS voor nodig? Legio inheemse anti-Westerse nitwits hier die in geuren en kleuren aantonen hun eigen continent naar gort te willen helpen.
Klopt, maar die worden wel gesteund door Washington.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 1 maart 2026 @ 12:01:53 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220227790
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, maar die worden wel gesteund door Washington.
Eerder Qatar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220227794
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:55 schreef Haags het volgende:

[..]
BIEM
[..]
Ja waar de fack was jij jongen.
Waar ik was?
In de dierentuin met mijn neefjes en nichtje

Ik heb hier zo geen zin in
Het is veel te mooi weer om de hele dag te gaan doomscrollen _O-
pi_220227804
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eerder Qatar.
Qatar mag dat want Islamitisch land.
Corporate translator
pi_220227805
twitter

Gezellie mozarellie
  zondag 1 maart 2026 @ 12:05:48 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220227812
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Das een goeie multi Biem.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:07:22 #258
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227828
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:04 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Gezellie mozarellie
Zijn die diaspora Iraniers ook representatief voor de bevolking van Iran?
Of is het net als bij Turkije dat er vooral Erogan aanhangers en grijze wolven in het buitenland zitten die niet altijd de inheemse bevolking representeren.
pi_220227829
quote:
[ x ]

Gezellie mozarellie
Waar zijn de pro-pallies om het Iraanse regime en hun 30.000 doden te verdedigen?
Corporate translator
pi_220227831
Oh no, niet de rode flag

twitter

zondag 1 maart 2026 @ 12:07:57 #261
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227833
quote:
[ x ]

Gezellie mozarellie
Jammer dat ze geen rekening houden met het verdriet van Denk, Piri en Klaver.

:+
  Moderator / Social Media snolleke zondag 1 maart 2026 @ 12:08:05 #262
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220227835

Alleen al voor dit vind ik dit aanval terecht.

En als dan niet toevallig wat olie bij te winnen valt. Dan is dat mooi meegenomen. Lang leve Trump.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220227839
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Allahu akbar!! :) _O_
Die klootzak is dood. Zou heel erg graag geweten hebben wat hij in het hiernamaals meemakt. *O*
Klootzak.
Niks. Dood is dood. Einde verhaal.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_220227848
quote:
Misschien net zo frustrerend als dat het voor veel westerse mensen is dat de moslims in de straten van onze steden superieur zijn.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:09:29 #265
13309 nostra
ask why
pi_220227851
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:31 schreef Monolith het volgende:

[..]
En laten we wel wezen, uiteindelijk waren het de Fransen die gelijk hadden waar het aankwam op strategische autonomie.
Ja, alleen hebben die dan weer geen centjes om spijkers met koppen te slaan en betekent autonomie toch vooral Thales en Dassault.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:09:38 #266
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220227852
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:08 schreef capuchon_jongen het volgende:

Alleen al voor dit vind ik dit aanval terecht.

En als dan niet toevallig wat olie bij te winnen valt. Dan is dat mooi meegenomen. Lang leve Trump.
Beter dan de ayatollahs, dat zeker. Maar de Sjah was ook een soort Maduro met vooral zelfverheerlijking.
pi_220227857
Denk dat Iran in het vervolg ook in het buitenland aanslagen of moorden gaat plegen. Sleeper cells/inlichtingenagenten, etc. Ik acht een volgende moordpoging op Trump ook niet onwaarschijnlijk.
pi_220227861
Is hij dood? :?

twitter
pi_220227863
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:09 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Beter dan de ayatollahs, dat zeker. Maar de Sjah was ook een soort Maduro met vooral zelfverheerlijking.
Het gaat ook constant over die Sjah hé. :')
  zondag 1 maart 2026 @ 12:11:14 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220227864
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Waar zijn de pro-pallies om het Iraanse regime en hun 30.000 doden te verdedigen?
Ja zie, het wordt nu wat murky in de pro-Pallie beweging...

Kijk, de onbelezen en al heel snel aangebrande linkse paarsebroeken en studenten zullen weer van de partij zijn, want die kun je overal voor optrommelen als er tegen 'het Systeem' gestreden moet worden.

Maar aangezien Iran sji'itisch is, zullen ze het dit keer zonder ondersteuning van de groene brigade moeten doen, want die zijn soenni en hebben een pleurishekel aan sji'ieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220227867
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:10 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Ja
  zondag 1 maart 2026 @ 12:11:49 #272
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220227875
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, alleen hebben die dan weer geen centjes om spijkers met koppen te slaan en betekent autonomie toch vooral Thales en Dassault.
En dus hebben ze autonomie. Itt het Britse arsenaal.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:11:57 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220227877
quote:

[ x ]

Hoe is het hieronder?
pi_220227888
quote:

[..]
Dit dus.
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 12:12:31 #275
236264 crew  capricia
pi_220227890
quote:

[ x ]
Hij hep een tuintje op ze buik ja.
Kassiewijle.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2026 @ 12:12:38 #276
24533 ACT-F
pi_220227891
twitter

:7
  zondag 1 maart 2026 @ 12:15:55 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220227929
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien net zo frustrerend als dat het voor veel westerse mensen is dat de moslims in de straten van onze steden superieur zijn.
Dat is inderdaad ook vrij frustrerend.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:16:06 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220227933
quote:
80s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:12 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]

Lekker lebberen :9

pi_220227943
quote:
[ x ]

Alles voor the gram
pi_220227944
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kijk, de onbelezen en al heel snel aangebrande linkse paarsebroeken en studenten zullen weer van de partij zijn, want die kun je overal voor optrommelen als er tegen 'het Systeem' gestreden moet worden.

Maar aangezien Iran sji'itisch is, zullen ze het dit keer zonder ondersteuning van de groene brigade moeten doen, want die zijn soenni en hebben een pleurishekel aan sji'ieten.
Wel bizar dat pro-pallies en links paarsgehaarden zo'n fan zijn van regimes als Saoedi-Arabië waar o.a. de rechten van de vrouw niet bestaan. Dan zou je juist het regime van Iran moeten verdedigen.
Corporate translator
pi_220227948
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:11 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe is het hieronder?
Ik schakel net in joh.
En zo te zien heb ik het e.e.a. gemist ja :6
pi_220227953
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Lekker lebberen :9

[ afbeelding ]
We gaan hier toch niet lopen geiten he! :7
Corporate translator
  zondag 1 maart 2026 @ 12:19:04 #283
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220227963
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Wel bizar dat pro-pallies en links paarsgehaarden zo'n fan zijn van regimes als Saoedi-Arabië waar o.a. de rechten van de vrouw niet bestaan. Dan zou je juist het regime van Iran moeten verdedigen.
Kun je eens een paar voorbeelden geven?
Dit, dus.
pi_220227964
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Antisemiet Harry Petit gaat vandaag op het Museumplein (hier stond eerst de Dam) protesteren. Als hij dat op het Malieveld zou doen, zou ik hem bekogelen met eieren.
pi_220227973
Het wordt een hele drukke week op deze manier.

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 12:20:11 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220227974
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 12:21:27 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220227984
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Antisemiet Harry Petit gaat vandaag op de Dam protesteren. Als hij dat op het Malieveld zou doen, zou ik hem bekogelen met eieren.
Ah, de Hogepriester van Woke is weer van de partij ja?

Beelden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 12:21:27 #288
236264 crew  capricia
pi_220227985
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:20 schreef Ali_boo het volgende:
Het wordt een hele drukke week op deze manier.

[ x ]
Je zou toch denken dat ze hun oude voorraad al opgemaakt hadden. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220227994
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kun je eens een paar voorbeelden geven?
Harry Petit, Martijntje Smits, Bob Scholte.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:23:27 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220228013
twitter
pi_220228022
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, de Hogepriester van Woke is weer van de partij ja?

Beelden?
https://x.com/HarrygPettit/status/2027862649015255271
  zondag 1 maart 2026 @ 12:24:24 #292
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220228024
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Harry Petit, Martijntje Smits, Bob Scholte.
En wat hebben zij gezegd dat je kunt concluderen dat ze fan van zijn van het regime in S-A?
Dit, dus.
pi_220228030
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat vind je er vreemd aan of wat klopt er niet aan?
Omdat het gedrag van Trump er juist voor zorgt dat Europa meer zelfstandig wil worden.

Door Europa kapot te maken slopen ze die integratie en houd je zelfstandige landen over die niet meer afhankelijk willen zijn van de VS.
  Moderator / Social Media snolleke zondag 1 maart 2026 @ 12:25:39 #294
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220228034
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:40 schreef William_Papadin het volgende:
[ x ]
Dat AI shit komt te goed ...
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220228035
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat ze hun oude voorraad al opgemaakt hadden. :+
3-5 dagen voorraad op dit tempo volgens de BNR extra van gister.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:26:48 #296
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220228040
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja die zullen het weten. :')
  zondag 1 maart 2026 @ 12:26:50 #297
13309 nostra
ask why
  zondag 1 maart 2026 @ 12:27:00 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220228044
quote:
Ayatollah Alireza Arafi is toegetreden tot de zogenoemde Leiderschapsraad van Iran. Dat meldt het Iraanse persbureau ISNA. Die raad moet het landsbestuur waarnemen in aanloop naar de benoeming van een nieuwe Iraanse leider. De raad bestaat naast een juristenlid uit de president en de voorzitter van de Iraanse rechtspraak.

Arafi is in westerse landen een minder bekende figuur, maar geldt volgens CNN als getrouwe van Khamenei. De omgekomen Iraanse leider zou 'een groot vertrouwen' hebben gehad in Arafi en hem om die reden vooraanstaande posities hebben gegund. Arafi nam onder meer zitting in een raad die toeziet op het vooronderzoek naar verkiezingskandidaten.

Arafi spreekt meerdere talen vloeiend en heeft meer dan twintig boeken op zijn naam staan.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:27:17 #299
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220228047
quote:
[ x ]

:) ze leeft nog!
*O*
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 12:27:41 #300
236264 crew  capricia
pi_220228050
Dubai is kennelijk ook niet zo leuk meer als het eerst was.
Al die Nederlandse influencers die nu verschrikt verslag doen vanuit de parkeergarage. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220228051
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Afweer of raketten om in te zetten tegen Iran?

Zodra de de kans hebben moeten ze eigenlijk goedkope drones inzetten, net zoals in de oorlog Rusland - Oekraïne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')