Boots on the ground gaan ze denk ik echt niet doen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eerst maar boots on the ground. Ik snap de euforie, maar er is geen reet veranderd nog.
Maar zonder boots on the ground hebben de VS en Israel weinig mogelijkheden om echte regime change af te dwingen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boots on the ground gaan ze denk ik echt niet doen.
Dat vonden de Amerikanen altijd al natuurlijk, het wordt nu alleen zowel bot verwoord als ook "direct" uitgevoerd. Kan je van alles vinden van Trump, maar het zijn toch echt "wij" die sinds '89 kumbaya hebben gezongen, want 'dit komt nooit weer'.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
Dan wordt het Venezuela 2.0. Ook totaal niet over een strategie nagedacht.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die werkelozen vangen we zelf wel op. Als je echt om Iran geeft ga je actief het regime bevechten nu er een kans ligt.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, ik woon hier al sinds ik 3 ben, ik heb hier mijn hele hebben en houden. En als ik al mijn bedrijven moet liquideren en vertrekken krijgen jullie een boel werklozen erbij en mist de staat een hoop belasting. Uiteraard probeer ik te doen wat ik kan doen vanuit Nederland.
Ik denk dat ze gokken op Nike Air on the ground: de eigen jonge bevolking die het laatste zetje geeft.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neem aan dat ze gewoon in NL woont?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je van haar houdt, zal ik haar wel als advies geven het 'feesten' niet al te openbaar te doen. Het regime is er immers gewoon nog. En groot deel van het leger sympathiseert daarmee.
Van feesten naar hijskraan, kan dan heel snel gaan.
Of als valse bondgenoot opportunistisch genoeg om lekker door te laten etteren om zodoende o.a de volgende beleidspunten te behalenquote:Op zondag 1 maart 2026 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
.
Wat dat betreft heeft de VS gewoon boter op zijn hoofd.
Nee die is daar niet gevoelig voor. Plus ervaringen uit het verleden leren dat je keer op keer het tegenovergestelde effect bereikt.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Golflanden onder druk zetten in de hoop dat ze Trump bewegen om de oorlog te stoppen.
Gaat natuurlijk niet werken.
Was te verwachten.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:59 schreef cosmosis het volgende:
Oei eerste aanvallen op Saoedi-Arabië ?
[ x ]
Op zich niet gek. Zo veel mogelijk escalatie. En daar zal wel amper luchtafweer zijn.quote:
Er is vast in ieder land in de bredere regio een groep die een gouden eeuw van vrijheid voor zich ziet en tegelijkertijd met een schuin oog naar Syrië en Irak kijkt.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.
Turkije verzakt ook steeds meer in extremen, door dictator Erdogans.
Was afgelopen week nog bij orthodoxe Turken die jaren geleden al geëmigreerd waren, voor de kleine niet islamitische samenleving wordt het steeds gevaarlijker daar.
De VS is gebaat bij een sterke eu economie, gezien hun grootste afzetmarkt en gezamenlijke belangen.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of als valse bondgenoot opportunistisch genoeg om lekker door te laten etteren om zodoende o.a de volgende beleidspunten te behalen
1 een test om te zien hoe krachtig de Russische beer nog is.
2 lekker wat chaos op Europees grondgebied dat resulteert in een verminderende economische groei hier.
3 hopend op een uit elkaar vallende eu ook weer om hun eigen economische hegemonie in het westerse halfrond de grootste te laten blijven
Yup. Ik vind vanalles van de VS en zeker van Trump en MAGA maar dat betekent niet dat ze altijd ongelijk hebben.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat vonden de Amerikanen altijd al natuurlijk, het wordt nu alleen zowel bot verwoord als ook "direct" uitgevoerd. Kan je van alles vinden van Trump, maar het zijn toch echt "wij" die sinds '89 kumbaya hebben gezongen, want 'dit komt nooit weer'.
Idem voor energie. Zie nog die Duitsers lachen toen Trump ze op zijn Trumps wees op de belachelijke afhankelijkheid van Rusland (en de Energiewende die in 1 nacht gerealiseerd moest worden als een soort Berlijnse muur) en see how they are now.
Wat een baas he. 💪🏼quote:Op zondag 1 maart 2026 11:04 schreef cosmosis het volgende:
Trump.....Feestje..."Jongens ik moet even weg, even een land de moeder bombarderen, bven zo terug"
[ x ]
Zijn bebaarde (inmiddels gedode) tegenstander hebben ze van een minderjarig meisje af moeten sleuren waarschijnlijk.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:04 schreef cosmosis het volgende:
Trump.....Feestje..."Jongens ik moet even weg, even een land de moeder bombarderen, bven zo terug"
[ x ]
Boots on the ground zullen de mensen daar zelf moeten regelen, lijkt me vrij duidelijk als je naar de grote baas van de wereld heb geluisterd.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:08 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel schitterend om al die zelfverklaarde experts te zien/horen. Niemand heeft de intellectuele bescheidenheid om toe te geven dat ze geen idee hebben. Niemand weet wat nou uiteindelijk het plan is van Amerika/Israel. Wat je wel weet is dat voor een regime change boots on the ground nodig zijn.
Ja prima. maar dan wordt het niets.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Boots on the ground zullen de mensen daar zelf moeten regelen, lijkt me vrij duidelijk als je naar de grote baas van de wereld heb geluisterd.
Ah daarom krijgen europese export tarieven opgelegd, en daarom rekent Trump alleen met fysieke goederen en geen diensten mee bij zijn gejank over een handelstekort.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De VS is gebaat bij een sterke eu economie, gezien hun grootste afzetmarkt en gezamenlijke belangen.
Haha, wat dat betreft zouden Trump en Khamenei vrienden kunnen zijnquote:Op zondag 1 maart 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zijn bebaarde (inmiddels gedode) tegenstander hebben ze van een minderjarig meisje af moeten sleuren waarschijnlijk.
Het was al helemaal niets, nu hebben ze nog een kansje.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja prima. maar dan wordt het niets.
Zoals ik gister ook al zei: Mensen zijn aan het juichen op een simulacrum van Iran.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:08 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel schitterend om al die zelfverklaarde experts te zien/horen. Niemand heeft de intellectuele bescheidenheid om toe te geven dat ze geen idee hebben. Niemand weet wat nou uiteindelijk het plan is van Amerika/Israel. Wat je wel weet is dat voor een regime change boots on the ground nodig zijn.
Willen ze echt de EU ook nog op hun dak hebben?quote:Op zondag 1 maart 2026 11:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op zich niet gek. Zo veel mogelijk escalatie. En daar zal wel amper luchtafweer zijn.
Uh. Vertel eens?quote:Op zondag 1 maart 2026 11:14 schreef Perrin het volgende:
Die ziet de bui al hangen. Wel een beetje traag van begrip, want de koers van de VS (en Rusland) was al langer duidelijk.
[ x ]
Ik zei het gister nog, zouden ze het ook op of rond de EU durven af te vuren.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Iran heeft raketten afgevuurd op een Britse basis op Cyprus. https://www.independent.c(...)retary-b2929655.html
Ja het doel is China verzwakken.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:14 schreef Perrin het volgende:
Die ziet de bui al hangen. Wel een beetje traag van begrip, want de koers van de VS (en Rusland) was al langer duidelijk.
[ x ]
Ooh pleasequote:Op zondag 1 maart 2026 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien dat dit plaatje helpt:
Assad, Maduro, Khamenei..
[ afbeelding ]
Maar dan kan ik je eigen berichten eerder niet helemaal plaatsen. Want dit is best wel pro-westers beleid, toch?quote:Op zondag 1 maart 2026 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ruslands grootste bondgenoten zijn uit de weg geruimd.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of deze namen het einde van de week halen.quote:Leiderschapsraad vervult rol van tijdelijk rol van opperste leider
De Iraanse Leiderschapsraad vervult tijdelijk de rol van opperste leider van Iran terwijl de Raad van Experts een nieuwe leider kiest, meldt het Iraanse persbureau ISNA.
Ayatollah Alireza Arafi zal, in de rol van jurist, samen met president Pezeshkian en opperrechter Gholamhossein Mohseni Ejei deel uitmaken van de tijdelijke raad.
Het enige dat iemand kan weten is dat het voor Netanyahu en de allergrootste hardliners in de wereld een zeer gehaaide actie is geweest voor de langere termijn om instabiliteit aan te wakkeren.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:08 schreef theunderdog het volgende:
Gelukkig heeft hij rond Oekraïne nog wel steun van Trump en China…quote:Op zondag 1 maart 2026 11:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Ruslands grootste bondgenoten zijn uit de weg geruimd.
Dit is zo'n simplificatie van het geheel, dat ik niet eens weet hoe ik er serieus op moet reageren.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het enige dat iemand kan weten is dat het voor Netanyahu en de allergrootste hardliners in de wereld een zeer gehaaide actie is geweest voor de langere termijn om instabiliteit aan te wakkeren.
Maar dat is ook gebasseerd op zijn eigen Aipac keynotes die gewoon vrij te bekijken zijn.
De VS gooit ze één voor één om.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dan kan ik je eigen berichten eerder niet helemaal plaatsen. Want dit is best wel pro-westers beleid, toch?
Komende week is er ook een stemming in het Congres om Trump zijn militaire macht wat in te perken. Dus goed moment.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:43 schreef theunderdog het volgende:
Dit is overigens weer een fantastisch voorbeeld van 'er kunnen meerdere dingen tegelijkertijd waar zijn'.
- Het Ayatollah bestaat uit tuig die een groot deel van hun eigen bevolking onderdrukt + erg nadelig is voor westerse belangen. Dus een regime change of in elk geval ernstige inbreuk op hun macht zou in mijn optiek fantastisch zijn.
- Dat kernbom gelul is natuurlijk gewoon een dom excuus. Iran zou dat al 10 jaar + ontwikkelen, en volgens Netanyahu is het al 10 jaar 2 voor 12.. Als dat zo was, dan had Iran al kernwapens en hadden Amerika en Israel dit niet gedaan.
- Het komt zowel Trump en Netanyahu nu goed uit, om af te leiden van interne problematiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |