abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2026 @ 10:30:49 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220227086
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou er zijn inmiddels best wat kopstukken omgelegd, maar de vraag wat het einddoel is staat inderdaad nog wel steeds open. Op voorhand ging het de VS en Israël primair om het nucleaire programma van Iran volledig ontmantelen. Trump sprak uiteraard de hoop uit dat de bevolking massaal in opstand zou komen, met de verwachting dat ze dan van een vijandig regime af zouden zijn en ook vooral omdat hij niet zo'n fan is van overal Amerikaanse troepen in eindeloze oorlogen storten.
Maar ja de kans bestaat ook best dat er tribale conflicten gaan ontstaan, de Koerden ook hier weer gaan proberen om onafhankelijkheid te gaan vergaren en Turkije zich er weer mee gaat bemoeien en ga zo maar door.
De wens van de meeste mensen zal zijn dat het leger tot inkeer komt, het regime en de IRGC afzet en een overgang naar ordentelijke verkiezingen weet te realiseren, maar dat is wel behoorlijk optimistisch in mijn ogen.
Vergeet ook niet dat het huidige regime gewoon genoeg steun heeft tot nu toe om aan te blijven en dat ze nog wat Irakees tuig naar binnen hebben gesluisd dat ook niet ineens gaat pottenbakken straks. Dan gaan we helaas zien wat overal het patroon is als de jihadistische politieke islam niet de bovenliggende partij is: aanslagen en andere terreur.

Turkije gaat zich er natuurlijk mee bemoeien, al gedragen de Koerden zich als muisjes, want Turkije heeft de ambitie om zich te profileren als regionale macht en is daarmee al gekomen tot Libië om de boel daar nog even verder te verkutten, rooft het noorden van Syrië momenteel tot de laatste olijfboom leeg om te voorkomen dat ook maar één Koerd genoeg te vreten heeft om iets op touw te willen zetten en claimt delen van Irak ("Het heet hier Kerkük.") maar dat is geen bezetting of zo.

En het enige wat er tegenover staat is een zeer gemotiveerd volk om ervan te maken wat de sjah ooit beoogde (nadat ie zelf zijn zakken en eergevoel gevuld had) en de kleinzoon van diezelfde man die hopelijk iets nobeler motieven heeft dit keer. En de steun van het westen, minus de Kati Pirioïden.

Maar goed, eerst moeten ze nog door die vier lagen beoogde opvolgers, de van tevoren goedgekeurde tegenaanvallen en de massa's zeloten heen komen om de boel echt omver te werpen.
pi_220227091
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:29 schreef Since2003 het volgende:
Ik weet wel wie er het beste baat hebben bij deze afleiding van de Epstein files. :P
Alsof mensen en media maar 1 onderwerp tegelijk aan kunnen.
Dom gelul uit de islamitische hoek.
Vakman pur sang
pi_220227093
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is precies wat Rutte zei onlangs.
Maar dan is die een lul. Maar het is wel zo.
Het gekke is dat zulke commentaren er vaak ook nog ingaan als koek.

Nou zie ik ook weinig andere mogelijkheden dan dat Europa zich richt op minder afhankelijkheid (voor zover de VS dat toestaat), maar de realiteit van vandaag en de komende decennia is dat we ons in een afhankelijke positie hebben gemanoeuvreerd.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:31:30 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220227096
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Van wat ik zie is het nooit de bedoeling geweest van de VS om Oekraïne te beschermen. Want dat hadden ze natuurlijk kunnen doen.
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220227099
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De Epstein files lopen niet weg.
Die verdwijnen slechts naar de achtergrond. :P
pi_220227101
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef Qarrad het volgende:

Maar goed, eerst moeten ze nog door die vier lagen beoogde opvolgers, de van tevoren goedgekeurde tegenaanvallen en de massa's zeloten heen komen om de boel echt omver te werpen.
Nou ja en vooral wat dat aangaat heb ik mijn twijfels wat je nou echt kunt bereiken met enkel bombardementen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220227102
Het is best rustig nu in Iran of lijkt dat zo. Even wat leidertjes pakken en klaar?
Zonder wrijving geen glans
pi_220227106
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alsof mensen en media maar 1 onderwerp tegelijk aan kunnen.
Dom gelul uit de islamitische hoek.
Mensen individueel wel. De massa niet.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:33:35 #109
38496 Perrin
pi_220227111
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"Might makes right"

Laat dat nou precies zijn hoe Poetin ook denkt.
Het punt is dat het geen reetje verandert aan de werkelijkheid wat jij of ik ervan vinden.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:33:36 #110
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220227112
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:32 schreef Haags het volgende:
Het is best rustig nu in Iran of lijkt dat zo. Even wat leidertjes pakken en klaar?
Internet ligt plat. Israël voert op het moment wel aanvallen uit, maar er zijn maar weinig beelden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220227115
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
Gek genoeg hebben ze die houding wat betreft Israël of Saoedi-Arabië dan weer een stuk minder.
pi_220227117
Follow the Money _O_
pi_220227118
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat het huidige regime gewoon genoeg steun heeft tot nu toe om aan te blijven en dat ze nog wat Irakees tuig naar binnen hebben gesluisd dat ook niet ineens gaat pottenbakken straks. Dan gaan we helaas zien wat overal het patroon is als de jihadistische politieke islam niet de bovenliggende partij is: aanslagen en andere terreur.

Turkije gaat zich er natuurlijk mee bemoeien, al gedragen de Koerden zich als muisjes, want Turkije heeft de ambitie om zich te profileren als regionale macht en is daarmee al gekomen tot Libië om de boel daar nog even verder te verkutten, rooft het noorden van Syrië momenteel tot de laatste olijfboom leeg om te voorkomen dat ook maar één Koerd genoeg te vreten heeft om iets op touw te willen zetten en claimt delen van Irak ("Het heet hier Kerkük.") maar dat is geen bezetting of zo.

En het enige wat er tegenover staat is een zeer gemotiveerd volk om ervan te maken wat de sjah ooit beoogde (nadat ie zelf zijn zakken en eergevoel gevuld had) en de kleinzoon van diezelfde man die hopelijk iets nobeler motieven heeft dit keer. En de steun van het westen, minus de Kati Pirioïden.

Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.

Turkije verzakt ook steeds meer in extremen, door dictator Erdogans.
Was afgelopen week nog bij orthodoxe Turken die jaren geleden al geëmigreerd waren, voor de kleine niet islamitische samenleving wordt het steeds gevaarlijker daar.
Vakman pur sang
pi_220227121
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
Gelukkig zit Hanneke van D66 er bovenop:

https://x.com/symphony_res/status/2028011308747030638?s=46

Wat een wanvertoning…
Dit is een grap, toch?
pi_220227130
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De politieke geschiedenis is alles behalve fraai.

Ik volg de geschiedenis en het nieuws ook. Maar ik sla alle te brede duidingen zoals "de joden", "de moslims" of "de christenen" over als het over de context van politiek gaat. Want dat slaat de plank volledig mis. Zelfs binnen bepaalde zeer specifieke stromingen binnen het joodse geloof zijn er weer voor- en tegenstanders.

Als we naar een land als Israel kijken zal het voor Netanyahu en politieke aanhang wel belangrijk zijn dat men zeer beweeglijk blijft. Maar er zijn geluiden die aangeven dat met die beweeglijkheid ook met de veiligheid van de Israëlische bevolking wordt gespeeld. En daar zitten er genoeg tussen die deze oorlog helemaal niets vinden.
Het was de 'beste man' zelf die in het door mij aangehaalde citaat met generalisaties kwam.
Volgens mij schuif jij mij een mening in de voeten die ik zelf niet heb.
Zelf houd ik ook niet van generalisaties. De sjah en Khamenei blijkbaar wel.

Het is prachtig wanneer allerlei mensen van allerlei gezindten samen met elkaar kunnen dansen like it's 1978.
Maar ook toen was er heel veel shit in de wereld, onder andere in Iran.
En ook toen was er heel veel racisme en antisemitisme in de wereld, onder andere in Iran.
Daarom reageerde ik op die 1978-post.

Dat was mijn punt.
Meer niet.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:36:08 #116
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227134
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:32 schreef Haags het volgende:
De IAF is volop aan het knallen daaro. Ik ga ervanuit dat de USAF en de Navy Air force dat ook doen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220227138
Khamenei dood jongens, ik had dit echt nooit durven dat die laffe hond, vieze gore islamietje ooit afgemaakt zou worden. Ik hoop dat hij snel begraven wordt zodat ik op zijn graf kan gaan pissen. Wij Iraniërs zijn wereldwijd aan het feesten, en er is niemand die daar iets aan kan veranderen. Nu even feest en hopelijk snel vooruit met het land.
pi_220227140
quote:

[..]
Maar de VS weet ook dat wij Oekraïne noch kunnen, noch willen beschermen.

Het is niet alsof men verrast was door de aanval. Het Oekraïense leger is jarenlang getraind om de Russen op te houden. Maar niet om te verslaan.

Actions speak louder than words. Alles wijst erop dat de uitkomst van deze oorlog (zinloze patstelling) de bedoeling was.

Wat dat betreft heeft de VS gewoon boter op zijn hoofd.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:37:51 #119
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220227145
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.

Turkije verzakt ook steeds meer in extremen, door dictator Erdogans.
Was afgelopen week nog bij orthodoxe Turken die jaren geleden al geëmigreerd waren, voor de kleine niet islamitische samenleving wordt het steeds gevaarlijker daar.
Dat denk ik niet. Turkije is en blijft een bondgenoot.

Ja, Erdogan is een dictator maar in vergelijking met het regime in Iran een doetje.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220227149
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gekke is dat zulke commentaren er vaak ook nog ingaan als koek.

Nou zie ik ook weinig andere mogelijkheden dan dat Europa zich richt op minder afhankelijkheid (voor zover de VS dat toestaat), maar de realiteit van vandaag en de komende decennia is dat we ons in een afhankelijke positie hebben gemanoeuvreerd.
Precies, zie de angst van de 2 oud generaals, de Kruif, die de theaters ingaan met een doomboodschap: er komt oorlog in 2030 in de EU.
Tegen Rusland of China of de VS :') dat weten ze nog niet.

Wat ze wel weten is dat Rusland duizenden tanks en lange afstandsraketten maken en andere opbouw van enorme troepen machten die niet voor Oekraïne bedoelt zijn en en niet worden ingezet.

Maar ik zie de risico’s niet zo groot MITS we gewoon een sterk blok blijven met de VS.
Dwalen we af zijn we echt fucked.
Vakman pur sang
pi_220227153
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dit is een grap, toch?
Helaas is dit het niveau van onze huidige grootste partij. Maar het zal in de media vast niet breed uitgemeten worden.
pi_220227159
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja, Erdogan is een dictator maar in vergelijking met het regime in Iran een doetje.
Daar zijn sterke aanwijzingen voor.
Dat wordt het volgende topic verwacht ik.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 10:39:19 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220227160
quote:

[..]
Ook weer niet teveel natuurlijk, want ze willen wel dat we hun wapens blijven kopen ipv ze zelf maar te gaan maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220227163
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het christelijke geloof is nog steeds by far het grootste geloof wereldwijd.
Dit is ook een mooi voorbeeld hoe onze club laat zien wie er nog de sterkste is. Laat de wereld luisteren en een voorbeeld nemen.
Er is maar één juiste weg, en dat is christelijk, liberaal en westers. De rest is vergane glorie.
Jouw profielpic, Don Draper, vluchtte weg uit een christelijk gezin.
Hij nam een andere naam aan, werd een keiharde zakenman, vluchtte keer op keer zodra de grond hem te heet onder de voeten werd, was het gelukkigst bij een wiet rokende dame uit Californië en bekeerde zich uiteindelijk tot meditatie en boeddhisme.

Ik neem aan, gezien jouw opvattingen, dat die profielpic satire is?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220227164
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het punt is dat het geen reetje verandert aan de werkelijkheid wat jij of ik ervan vinden.
Nee, maar wel de implicaties daarvan. China mag Taiwan binnenvallen en Rusland kan mooi door blijven gaan in Oekraine.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220227166
quote:

[..]

Ook pragmatisme. Want Erdogan is natuurlijk ook een klootzak eerste klas.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:40:58 #127
38496 Perrin
pi_220227175
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gek genoeg hebben ze die houding wat betreft Israël of Saoedi-Arabië dan weer een stuk minder.
De VS steunt Israël en andere kleine bondgenoten militair omdat dat hun invloed vergroot zonder directe confrontatie met kernmachten. In Oekraïne is directe inzet te riskant; daar werken ze via proxies en defensieve steun, liefst door Europa betaald. Zo verzwakken ze Rusland en China zonder zelf in de frontlinie te staan.

Macht en strategie, niet moraal of emotie, bepalen wie actieve militaire steun krijgt.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:41:51 #128
38496 Perrin
pi_220227184
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook weer niet teveel natuurlijk, want ze willen wel dat we hun wapens blijven kopen ipv ze zelf maar te gaan maken.
Ideaal is als we zowel braaf luisteren en wapens van ze kopen als gehoorzame, effectieve militaire partners zijn.
pi_220227186
quote:

[..]

Turkije is ook bezig met een nucleair programma.

https://thedefensepost.co(...)urkish-alliance/amp/
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 10:42:29 #130
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220227188
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:36 schreef MaximumRush het volgende:
Khamenei dood jongens, ik had dit echt nooit durven dat die laffe hond, vieze gore islamietje ooit afgemaakt zou worden. Ik hoop dat hij snel begraven wordt zodat ik op zijn graf kan gaan pissen. Wij Iraniërs zijn wereldwijd aan het feesten, en er is niemand die daar iets aan kan veranderen. Nu even feest en hopelijk snel vooruit met het land.
Ik neem aan dat je per direct een vlucht richting Iran hebt geboekt om met je landgenoten samen deze situatie aan te pakken om een echte Iraanse democratie te vestigen?
pi_220227192
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies, zie de angst van de 2 oud generaals, de Kruif, die de theaters ingaan met een doomboodschap: er komt oorlog in 2030 in de EU.

Wat ze wel weten is dat Rusland duizenden tanks en lange afstandsraketten maken en andere opbouw van enorme troepen machten die niet voor Oekraïne bedoelt zijn en en niet worden ingezet.

Maar ik zie de risico’s niet zo groot MITS we gewoon een sterk blok blijven met de VS.
Moeten we wel enorm veel geld in defensie investeren (en bijvoorbeeld Groenland laten verdedigen door iemand die wel de wil en de mogelijkheden heeft), de grenzen van Europa sluiten voor de islam en onze werkelozen aan het werk trappen, anders valt vriendje VS af.
pi_220227198
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik maak mij sowieso weinig zorgen over een kinetische oorlog hier. Lijkt mij dat Rusland daar wel van genezen is. En China zal ook wel gezien hebben dat je tegenwoordig uit een ander vaatje moet tappen.

Ook Amerika zie ik geen grondoorlogen meer voeren. Dat is iets voor primitieve landen.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:43:37 #133
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220227202
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Moeten we wel enorm veel geld in defensie investeren (en bijvoorbeeld Groenland laten verdedigen door iemand die wel de wil en de mogelijkheden heeft), de grenzen van Europa sluiten voor de islam en onze werkelozen aan het werk trappen, anders valt vriendje VS af.
Welke werklozen precies?
pi_220227205
Dit is overigens weer een fantastisch voorbeeld van 'er kunnen meerdere dingen tegelijkertijd waar zijn'.

- Het Ayatollah bestaat uit tuig die een groot deel van hun eigen bevolking onderdrukt + erg nadelig is voor westerse belangen. Dus een regime change of in elk geval ernstige inbreuk op hun macht zou in mijn optiek fantastisch zijn.

- Dat kernbom gelul is natuurlijk gewoon een dom excuus. Iran zou dat al 10 jaar + ontwikkelen, en volgens Netanyahu is het al 10 jaar 2 voor 12.. Als dat zo was, dan had Iran al kernwapens en hadden Amerika en Israel dit niet gedaan.

- Het komt zowel Trump en Netanyahu nu goed uit, om af te leiden van interne problematiek.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:44:02 #135
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220227206
Dat is nog eens mooi wakker worden, met de bevestiging dat die rat dood is _O_ *O* *O* *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220227209
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ideaal is als we zowel braaf luisteren en wapens van ze kopen als gehoorzame, effectieve militaire partners zijn.
Je moet daar veel positiever en minder als underdog instaan.

In Europa bouwen we fantastische wapens, van de lichtgeleiding, satellieten, drones tot wapens zelf Rheinmetal.
We kunnen het ook zien als nieuwe impuls voor Frankrijk en Duitsland voornamelijk.
Jaag die economie aan. Laat de VS maar overal
Op de wereld intreden. En laten we in Europa de beste en meest geavanceerde wapensystemen producten.
Wim win! _O_
Vakman pur sang
pi_220227216
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Welke werklozen precies?
Allemaal.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:46:18 #138
38496 Perrin
pi_220227217
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet daar veel positiever en minder als underdog instaan.

In Europa bouwen we fantastische wapens, van de lichtgeleiding, satellieten, drones tot wapens zelf Rheinmetal.
We kunnen het ook zien als nieuwe impuls voor Frankrijk en Duitsland voornamelijk.
Jaag die economie aan. Laat de VS maar overal
Op de wereld intreden. En laten we in Europa de beste en meest geavanceerde wapensystemen producten.
Wim win! _O_
Zeker, zeker. Dat is geheel in ons eigen belang.
pi_220227220
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar dat lijkt mij ook heel verstandig.
Vakman pur sang
pi_220227221
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
De VS steunt Israël en andere kleine bondgenoten militair omdat dat hun invloed vergroot zonder directe confrontatie met kernmachten. In Oekraïne is directe inzet te riskant; daar werken ze via proxies en defensieve steun, liefst door Europa betaald. Zo verzwakken ze Rusland en China zonder zelf in de frontlinie te staan.

Macht en strategie, niet moraal of emotie, bepalen wie actieve militaire steun krijgt.
Lijkt me ook wat selectief. De VS doet nauwelijks nog iets in Oekraïne, ook niet 'via proxies'. Kijk je naar Azië dan krijgen alle bondgenoten daar ook grotendeels een middelvinger van bovenaf. Vergeet niet dat dit Amerikaanse regime een allegaartje van geopolitieke opvattingen bevat. Enerzijds heb je de echte isolationisten zoals b.v. Vance en Gabbard die echt niet staan te springen om dit soort oorlogen. Anderzijds heb je traditionele havikken zoals Rubio. Dan heb je nog een Trump die heel gevoelig is voor een gestreeld ego en de waan van de dag en, wat cynischer, persoonlijk financiële belangen. Schoonzoonlief zal ongetwijfeld ook wel een wat directere ingang hebben dan andere mensen uit de kring van Trump.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2026 @ 10:46:45 #141
284411 crew  heywoodu
pi_220227222
Goede vriendin van ons is Iraanse en is tot 5 uur vanochtend aan het feesten geweest. "Laat Ome Trump en Ome Netanyahu hier alsjeblieft mee door gaan, we houden van raketten richting Iran. Meest positieve en mooiste oorlog ooit."

Uiteraard wetende dat er op het platteland ook wel andere sentimenten zijn :+
  zondag 1 maart 2026 @ 10:47:27 #142
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220227226
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220227230
Ja ja onafhankelijkheid is eng jongons. :P

God wat hopeloos.
pi_220227236
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:46 schreef heywoodu het volgende:
Goede vriendin van ons is Iraanse en is tot 5 uur vanochtend aan het feesten geweest. "Laat Ome Trump en Ome Netanyahu hier alsjeblieft mee door gaan, we houden van raketten richting Iran. Meest positieve en mooiste oorlog ooit."

Uiteraard wetende dat er op het platteland ook wel andere sentimenten zijn :+
Als je van haar houdt, zal ik haar wel als advies geven het 'feesten' niet al te openbaar te doen. Het regime is er immers gewoon nog. En groot deel van het leger sympathiseert daarmee.

Van feesten naar hijskraan, kan dan heel snel gaan.
pi_220227246
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je per direct een vlucht richting Iran hebt geboekt om met je landgenoten samen deze situatie aan te pakken om een echte Iraanse democratie te vestigen?
Nee natuurlijk niet, ik woon hier al sinds ik 3 ben, ik heb hier mijn hele hebben en houden. En als ik al mijn bedrijven moet liquideren en vertrekken krijgen jullie een boel werklozen erbij en mist de staat een hoop belasting. Uiteraard probeer ik te doen wat ik kan doen vanuit Nederland.
  zondag 1 maart 2026 @ 10:51:32 #146
13309 nostra
ask why
pi_220227250
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:49 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of het al geplaatst is, ik ben het net aan het lezen.

[ x ]
Hij acht de kans dat dat (op een serieuze manier) lukt dus reëel?
pi_220227255
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Open deur natuurlijk. De VS werkt net zo goed met proxies als Iran dat doet, alleen op een net iets andere manier. In die zin dat complete landen de proxy vormen. In het Midden Oosten zie je dat SA dat is, samen met een VAR, Jordanië en Egypte. Aan de westkant is Marokko dat. Algerije is daarentegen een Russische proxy. Mensen hebben de indruk dat de Koude Oorlog van heel lang terug is, maar als je even nadenkt is die nu volop aan de gang. De oorlog wordt echter gevoerd over de rug van andere landen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 maart 2026 @ 10:53:18 #148
13309 nostra
ask why
pi_220227268
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder meer.

Maar dit is ook precies waarom de waanbeelden van een Europa die de VS niet nodig heeft snel terug in de ijskast mogen en de realiteit best onder ogen gezien mag worden: de VS bepaalt nog altijd.
Hé maar de RUG is overgestapt naar NextCloud! Dat draait dan weliswaar op AWS/Azure, maar dat zijn details.
pi_220227271
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat die niet zonder kunnen en dan overlopen zouden worden.
pi_220227274
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je van haar houdt, zal ik haar wel als advies geven het 'feesten' niet al te openbaar te doen. Het regime is er immers gewoon nog. En groot deel van het leger sympathiseert daarmee.

Van feesten naar hijskraan, kan dan heel snel gaan.
Eerst maar boots on the ground. Ik snap de euforie, maar er is geen reet veranderd nog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')