Vergeet ook niet dat het huidige regime gewoon genoeg steun heeft tot nu toe om aan te blijven en dat ze nog wat Irakees tuig naar binnen hebben gesluisd dat ook niet ineens gaat pottenbakken straks. Dan gaan we helaas zien wat overal het patroon is als de jihadistische politieke islam niet de bovenliggende partij is: aanslagen en andere terreur.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou er zijn inmiddels best wat kopstukken omgelegd, maar de vraag wat het einddoel is staat inderdaad nog wel steeds open. Op voorhand ging het de VS en Israël primair om het nucleaire programma van Iran volledig ontmantelen. Trump sprak uiteraard de hoop uit dat de bevolking massaal in opstand zou komen, met de verwachting dat ze dan van een vijandig regime af zouden zijn en ook vooral omdat hij niet zo'n fan is van overal Amerikaanse troepen in eindeloze oorlogen storten.
Maar ja de kans bestaat ook best dat er tribale conflicten gaan ontstaan, de Koerden ook hier weer gaan proberen om onafhankelijkheid te gaan vergaren en Turkije zich er weer mee gaat bemoeien en ga zo maar door.
De wens van de meeste mensen zal zijn dat het leger tot inkeer komt, het regime en de IRGC afzet en een overgang naar ordentelijke verkiezingen weet te realiseren, maar dat is wel behoorlijk optimistisch in mijn ogen.
Alsof mensen en media maar 1 onderwerp tegelijk aan kunnen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:29 schreef Since2003 het volgende:
Ik weet wel wie er het beste baat hebben bij deze afleiding van de Epstein files.
Het gekke is dat zulke commentaren er vaak ook nog ingaan als koek.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is precies wat Rutte zei onlangs.
Maar dan is die een lul. Maar het is wel zo.
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Van wat ik zie is het nooit de bedoeling geweest van de VS om Oekraïne te beschermen. Want dat hadden ze natuurlijk kunnen doen.
Die verdwijnen slechts naar de achtergrond.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Epstein files lopen niet weg.
Nou ja en vooral wat dat aangaat heb ik mijn twijfels wat je nou echt kunt bereiken met enkel bombardementen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef Qarrad het volgende:
Maar goed, eerst moeten ze nog door die vier lagen beoogde opvolgers, de van tevoren goedgekeurde tegenaanvallen en de massa's zeloten heen komen om de boel echt omver te werpen.
Mensen individueel wel. De massa niet.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alsof mensen en media maar 1 onderwerp tegelijk aan kunnen.
Dom gelul uit de islamitische hoek.
Het punt is dat het geen reetje verandert aan de werkelijkheid wat jij of ik ervan vinden.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
"Might makes right"
Laat dat nou precies zijn hoe Poetin ook denkt.
Internet ligt plat. Israël voert op het moment wel aanvallen uit, maar er zijn maar weinig beelden.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:32 schreef Haags het volgende:
Het is best rustig nu in Iran of lijkt dat zo. Even wat leidertjes pakken en klaar?
Gek genoeg hebben ze die houding wat betreft Israël of Saoedi-Arabië dan weer een stuk minder.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het huidige regime gewoon genoeg steun heeft tot nu toe om aan te blijven en dat ze nog wat Irakees tuig naar binnen hebben gesluisd dat ook niet ineens gaat pottenbakken straks. Dan gaan we helaas zien wat overal het patroon is als de jihadistische politieke islam niet de bovenliggende partij is: aanslagen en andere terreur.
Turkije gaat zich er natuurlijk mee bemoeien, al gedragen de Koerden zich als muisjes, want Turkije heeft de ambitie om zich te profileren als regionale macht en is daarmee al gekomen tot Libië om de boel daar nog even verder te verkutten, rooft het noorden van Syrië momenteel tot de laatste olijfboom leeg om te voorkomen dat ook maar één Koerd genoeg te vreten heeft om iets op touw te willen zetten en claimt delen van Irak ("Het heet hier Kerkük.") maar dat is geen bezetting of zo.
En het enige wat er tegenover staat is een zeer gemotiveerd volk om ervan te maken wat de sjah ooit beoogde (nadat ie zelf zijn zakken en eergevoel gevuld had) en de kleinzoon van diezelfde man die hopelijk iets nobeler motieven heeft dit keer. En de steun van het westen, minus de Kati Pirioïden.
Maar goed, eerst moeten ze nog door die vier lagen beoogde opvolgers, de van tevoren goedgekeurde tegenaanvallen en de massa's zeloten heen komen om de boel echt omver te werpen.
Dit is een grap, toch?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
Gelukkig zit Hanneke van D66 er bovenop:
https://x.com/symphony_res/status/2028011308747030638?s=46
Wat een wanvertoning…
Het was de 'beste man' zelf die in het door mij aangehaalde citaat met generalisaties kwam.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De politieke geschiedenis is alles behalve fraai.
Ik volg de geschiedenis en het nieuws ook. Maar ik sla alle te brede duidingen zoals "de joden", "de moslims" of "de christenen" over als het over de context van politiek gaat. Want dat slaat de plank volledig mis. Zelfs binnen bepaalde zeer specifieke stromingen binnen het joodse geloof zijn er weer voor- en tegenstanders.
Als we naar een land als Israel kijken zal het voor Netanyahu en politieke aanhang wel belangrijk zijn dat men zeer beweeglijk blijft. Maar er zijn geluiden die aangeven dat met die beweeglijkheid ook met de veiligheid van de Israëlische bevolking wordt gespeeld. En daar zitten er genoeg tussen die deze oorlog helemaal niets vinden.
De IAF is volop aan het knallen daaro. Ik ga ervanuit dat de USAF en de Navy Air force dat ook doen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:32 schreef Haags het volgende:
Het is best rustig nu in Iran of lijkt dat zo. Even wat leidertjes pakken en klaar?
Maar de VS weet ook dat wij Oekraïne noch kunnen, noch willen beschermen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS willen dat wij in Europa onze eigen boontjes doppen. Niet geheel onbegrijpelijk.
Dat denk ik niet. Turkije is en blijft een bondgenoot.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vernam dat Turkije het volgende aandachtspunt wordt van dezelfde partijen als hier en dat Erdogan afgezet gaat worden.
Turkije verzakt ook steeds meer in extremen, door dictator Erdogans.
Was afgelopen week nog bij orthodoxe Turken die jaren geleden al geëmigreerd waren, voor de kleine niet islamitische samenleving wordt het steeds gevaarlijker daar.
Precies, zie de angst van de 2 oud generaals, de Kruif, die de theaters ingaan met een doomboodschap: er komt oorlog in 2030 in de EU.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gekke is dat zulke commentaren er vaak ook nog ingaan als koek.
Nou zie ik ook weinig andere mogelijkheden dan dat Europa zich richt op minder afhankelijkheid (voor zover de VS dat toestaat), maar de realiteit van vandaag en de komende decennia is dat we ons in een afhankelijke positie hebben gemanoeuvreerd.
Helaas is dit het niveau van onze huidige grootste partij. Maar het zal in de media vast niet breed uitgemeten worden.quote:
Daar zijn sterke aanwijzingen voor.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Turkije is en blijft een bondgenoot.
Ja, Erdogan is een dictator maar in vergelijking met het regime in Iran een doetje.
Ook weer niet teveel natuurlijk, want ze willen wel dat we hun wapens blijven kopen ipv ze zelf maar te gaan maken.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jouw profielpic, Don Draper, vluchtte weg uit een christelijk gezin.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het christelijke geloof is nog steeds by far het grootste geloof wereldwijd.
Dit is ook een mooi voorbeeld hoe onze club laat zien wie er nog de sterkste is. Laat de wereld luisteren en een voorbeeld nemen.
Er is maar één juiste weg, en dat is christelijk, liberaal en westers. De rest is vergane glorie.
Nee, maar wel de implicaties daarvan. China mag Taiwan binnenvallen en Rusland kan mooi door blijven gaan in Oekraine.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het punt is dat het geen reetje verandert aan de werkelijkheid wat jij of ik ervan vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |