https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn dochter (14) heeft een spuughekel aan Dubai, terwijl ik maar haar noot over gehad heb. Ze wil wel een keer naar Japan.
Maar ze heeft ook een hekel aan alle Dubai dingen als Dubai bonbons en ijs: Dat is zoooo gaaar! Roept ze dan.
Precies. Staat dus voor later nog wel op de planning.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.
Dat hoorde ik ook van een collega Die gevoelig is voor uiterlijk vertoon.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.
Slechts een deel. En de winter is alweer voorbij. Dus op korte termijn zal het wel meevallen.quote:
Achja, Dubai lijkt mij ook niks (want geen echte natuur) maar kan me voorstellen dat mensen er lol hebben. Ik zou zelf wat gebouwen daar een keer willen zien maar dat is het wel.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus de enige manier die jij weet is om de Iraanse bevolking nog verder te laten lijden...quote:Op zondag 1 maart 2026 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar wel om het land nog straatarmer te maken dan het nu is
zodat ook de Garde haar macht verliest
Israel zal wel gaan infiltreren in Iran nu in samenwerking met Palantir
een andere manier is er niet
Ja, veel te doen. Op het strand wat makkelijker om ze in de gaten te houden dan op een volle Spaanse costa, veilig, netjes allemaal, vriendelijke en niet opdringerige lui...quote:Op zondag 1 maart 2026 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook van een collega Die gevoelig is voor uiterlijk vertoon.
Maar vooral voor met kinderen is er wel heel veel te doen wat zij ook leuk vinden (zei ie)
Dubai is een soort Sharm el Sheik, veel beton en veel hotelsquote:Op zondag 1 maart 2026 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Achja, Dubai lijkt mij ook niks (want geen echte natuur) maar kan me voorstellen dat mensen er lol hebben. Ik zou zelf wat gebouwen daar een keer willen zien maar dat is het wel.
Ik vind het eigenlijk drie keer niks. Het is daar alleen aangenaam als de pistes in Europa open zijn. En dan is het gewoon zonde om naar Dubaï te gaan.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
ja goed kans dat er niets veranderd ,quote:Op zondag 1 maart 2026 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de enige manier die jij weet is om de Iraanse bevolking nog verder te laten lijden...
Je lijkt een grondige studie van me te hebben gemaakt.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja dat laatste dus.
Jij bent gewoon een oude lul die geleerd heeft dat alles uiteindelijk toch wel kut is.
De jeugd heeft dat besef niet en is gewoon poepblij en ziet weer toekomst.
Daar valt tenminste wat te neuken (behalve Russische sekswerkers), nietwaar?quote:Op zondag 1 maart 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dubai is een soort Sharm el Sheik, veel beton en veel hotels
en heel veel zand
geef mij maar de Filipijnen
ook datquote:Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar valt tenminste wat te neuken (behalve Russische sekswerkers), nietwaar?
Vooroordelen ontkrachten is verspilde tijd en moeite.quote:Op zondag 1 maart 2026 08:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Piri doet zelf bar weinig om de over haar geldende vooroordelen te ontkrachten. Extremistisch stuk verdriet waar we prima zonder mee kunnen in onze politieke landschap.
Die Russische sekswerkers in Dubai zijn duur hè?quote:Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar valt tenminste wat te neuken (behalve Russische sekswerkers), nietwaar?
Iran heeft de grootste gasreserves. Maar goed ik zie dit amerikaans irsaelisch spierballen bombardeer avontuur nog niet in staat om een omwenteling qau lands bestuur in Iran te creëeren en ons dit gas goedkoop te laten kopen.quote:
Doorsnee truthje van Trump.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:49 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of het al geplaatst is, ik ben het net aan het lezen.
[ x ]
Da's toch gewoon standaard Donald Jong Un retoriek?quote:Op zondag 1 maart 2026 09:49 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of het al geplaatst is, ik ben het net aan het lezen.
[ x ]
De VS heeft in het verleden vaak genoeg laten zien onbetrouwbaar te zijn op dat vlak.quote:Op zondag 1 maart 2026 08:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen een enorm offensief maar Want een leger zoals in de eerste golfoorlog heeft men niet, maar Er zijn wat Landen in de regio die wel een aardig leger hebben uitgerust met amerikaans materiaal.
Als Iran door gaat, zou het zomaar kunnen.
Het ligt er denk ik puur aan of er een opstand komt en hoe Iran reageert op de opstand.
Zeg nooit nooit ik denk dat de komende weken, cruciaal zijn, men weet namelijk dat de VS er is voor luchtsteun.
Bekijk deze YouTube-video
Klopt. Ik gun ook iedereen die er een feestje in ziet z'n feestje. Ik ben ook geen fan geweest van de praktijken.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:33 schreef Toby56 het volgende: [..] De Islam is helemaal geen kopje kleiner. Misschien de politieke Islam, en wel die van sjiitische snit. De Iraniërs waren in 1979 trouwens ook heel blij met de Sjiitische revolutie en de vlucht van de sjah. Ik heb die beelden destijds dag-in-dag-uit op het 8 uur journaal gezien. Massale vreugde. Iedere bevolking is (grotendeels) blij wanneer er een dictator verdwijnt. Maar niet iedere bevolking krijgt daarna een leider die of een leiderschap dat zoveel beter is. Aan de andere kant heb je misschien wel een punt: carpe diem. Vier vandaag maar feest als het kan, want wat er morgen komt weet niemand.
Ik weet niet of Piri zo extremistisch is.quote:Op zondag 1 maart 2026 08:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Piri doet zelf bar weinig om de over haar geldende vooroordelen te ontkrachten. Extremistisch stuk verdriet waar we prima zonder mee kunnen in onze politieke landschap.
Dat kan zeker. Afghanistan kostte zo’n 2000 miljard en 2400 Amerikaanse doden om de Taliban te verdrijven en het land te democratiseren. Google eens wie nu de macht heeft in Afghanistan?quote:Op zondag 1 maart 2026 09:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ze net zo goed helpen om hun Islamitische moordstaat weer op te bouwen aangezien dat toch onvermijdelijk is?
Afghanistan is een lost cause. Gewoon geen aandacht meer aan schenken.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Afghanistan kostte zo’n 2000 miljard en 2400 Amerikaanse doden om de Taliban te verdrijven en het land te democratiseren. Google eens wie nu de macht heeft in Afghanistan?
Ah ja, toen de sjah er nog was, in Iran.quote:
3 vlaggen die totaal niet compatible zijn met elkaar staan te feesten op straat.quote:
50/50quote:Op zondag 1 maart 2026 09:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS heeft in het verleden vaak genoeg laten zien onbetrouwbaar te zijn op dat vlak.
Ik zou als buurland het er niet op wagen.
Is er ook al wat mis met Pakistan?quote:Op zondag 1 maart 2026 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
3 vlaggen die totaal niet compatible zijn met elkaar staan te feesten op straat.
Maar hier? Hier gaan de propali's demonstreren tegen de vs alsof het pakistan is.
Links kan dan ook helemaal niet copen met zo’n tweet als hierboven.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
3 vlaggen die totaal niet compatible zijn met elkaar staan te feesten op straat.
Maar hier? Hier gaan de propali's demonstreren tegen de vs alsof het pakistan is.
Kom je met zo'n motie ben je wel extreem.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik weet niet of Piri zo extremistisch is.
In vergelijking met 'vroegâh' zijn er bijna geen extreem-linkse volksvertegenwoordigers meer. De SP is grotendeels 'Jan Schaefer PvdA 2.0'.
Piri's motie over het volledige wapenembargo tegen Israël vond ik een enorme blunder, en het speet mij dat er nog meer partijen waren die voorstemden.
Maar doorgaans zijn haar opvattingen tamelijk vreedzaam. Daar vind ik niet zoveel extremistisch aan.
Ik zou denken, wat voor een lul laat zijn vrouw nou achter. Of het was een feeks, en was die daarom zo blij?quote:Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je lijkt een grondige studie van me te hebben gemaakt.
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik in Nederland woon.
En dat de dingen die hier 'kut' zijn doorgaans in het niets vallen in vergelijking met vele andere landen.
Begin jaren 90 heb ik een Iraanse vluchteling geholpen met zijn Nederlandse taalles-oefeningen.
Een hoog opgeleide man die chirurg was in Teheran. Familieleden van hem waren vervolgd en enkelen vermoord. Zijn vrouw durfde de vlucht naar het westen niet aan.
In Nederland was hij of werkloos of kreeg hij een luizige slecht betaalde administratieve klus.
Maar ik heb zelden zo'n blije man gezien. Hij was dolgelukkig met alles wat hij kreeg, en met ieder gesprekje dat hij, in gebroken Nederlands met mij of anderen kon voeren.
Wat er uiteindelijk van hem geworden is weet ik niet.
Maar zijn levensmoed was aanstekelijk, en heeft me geleerd om (extra) te leren relativeren.
Waarom zo cynisch? Een van de meest idiote leiders van de wereld is dood. Een compleet land staat te feesten en is blij.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is er ook al wat mis met Pakistan?
Waarom wordt dat kutland dan nog niet gebombardeerd?
Mooi wakker worden met dit soort beeldenquote:Op zondag 1 maart 2026 10:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Links kan dan ook helemaal niet copen met zo’n tweet als hierboven.
Golflanden onder druk zetten in de hoop dat ze Trump bewegen om de oorlog te stoppen.quote:Op zondag 1 maart 2026 07:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja het doel daarvan ontgaat mij ook. Sympathie kweken ze er niet mee.
Het christelijke geloof is nog steeds by far het grootste geloof wereldwijd.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe dan? We hebben het hier niet over de katholieke kerk he.
Ow shitquote:
Waar staat in mijn verhaal iets over 'gejank'?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou denken, wat voor een lul laat zijn vrouw nou achter. Of het was een feeks, en was die daarom zo blij?
En gejank dat die geen “fatsoenlijke” baan krijgt vind ik ook altijd minder, wat denk je dan dat het AMC hem zo op maandag laat opereren?
Ik heb vooral geleerd kritisch te blijven maar als ik door heb dat iemand menselijk echt oké is en geen profiteur ben ik ook heel menselijk.
quote:Op zondag 1 maart 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het christelijke geloof is nog steeds by far het grootste geloof wereldwijd.
Dit is ook een mooi voorbeeld hoe onze club laat zien wie er nog de sterkste is. Laat de wereld luisteren en een voorbeeld nemen.
Er is maar één juiste weg, en dat is christelijk, liberaal en westers. De rest is vergane glorie.
Net als dat alles rondom geopolitiek moeilijk op "de christenen", "de moslims" etc kan worden geprojecteerd, mag het hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt. Zo maken we er niet een vierderangs discussie van.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ah ja, toen de sjah er nog was, in Iran.
Een grote vriend van de joden.
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb geen idee. Vast wel.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die Russische sekswerkers in Dubai zijn duur hè?
Ik blijf toch maar hier.
Holy shitquote:Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef Aether het volgende:
Laatste minuten: De vernietiging van het hoofdkwartier van het Iraanse terroristische regime in het hart van Teheran.
[ x ]
Klopt. Als Trump denkt dat dit hem een paar dagen gaat kosten, vergist hij zich.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dan de vraag: wat nu?
De opperhaatbaard is gedood maar de hele organisatie eronder zal nog wel grotendeels staan.
Ja mag toch ook een gewoon trots zijn op je christelijke (en Joodse) afkomst en het feit dat we nog steeds de wereld controleren en de westerse samenleving zijn?quote:
Binnen enkele seconden geheel verpulverd.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef Aether het volgende:
Laatste minuten: De vernietiging van het hoofdkwartier van het Iraanse terroristische regime in het hart van Teheran.
[ x ]
Nice.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Nou er zijn inmiddels best wat kopstukken omgelegd, maar de vraag wat het einddoel is staat inderdaad nog wel steeds open. Op voorhand ging het de VS en Israël primair om het nucleaire programma van Iran volledig ontmantelen. Trump sprak uiteraard de hoop uit dat de bevolking massaal in opstand zou komen, met de verwachting dat ze dan van een vijandig regime af zouden zijn en ook vooral omdat hij niet zo'n fan is van overal Amerikaanse troepen in eindeloze oorlogen storten.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dan de vraag: wat nu?
De opperhaatbaard is gedood maar de hele organisatie eronder zal nog wel grotendeels staan.
Ook in het midden-oosten en zijn proxys wordt het duidelijk dat een extremistisch en islamitisch gedachtegoed de weg is naar ellende. Vooral bij de jeugd.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe dan? We hebben het hier niet over de katholieke kerk he.
Het mag hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Net als dat alles rondom geopolitiek moeilijk op "de christenen", "de moslims" etc kan worden geprojecteerd, mag het hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt. Zo maken we er niet een vierderangs discussie van.
Je doet maar. Ik ga hier verder niet op in hoor.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja mag toch ook een gewoon trots zijn op je christelijke (en Joodse) afkomst en het feit dat we nog steeds de wereld controleren en de westerse samenleving zijn?
Rusland, China, Europa… allemaal toeschouwers. Amerika is gewoon nog altijd nummer 1 als het gaat om militaire macht.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:10 schreef Perrin het volgende:
Een nogal asymmetrische relatie.
Het Iraanse terreurregime staat op een beslissend punt en ervaart nu wat Assad en Maduro al hebben meegemaakt: Rusland neemt gretig wat Iran te bieden heeft maar levert zelf zelden iets dat het verschil maakt.
[ x ]
Controleren we als westerlingen de wereld of wordt jou een plaatje in je bubbel gepresenteerd dat jij dit denkt en zelfs hier als totaal niet onderbouwd feit neer zet?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja mag toch ook een gewoon trots zijn op je christelijke (en Joodse) afkomst en het feit dat we nog steeds de wereld controleren en de westerse samenleving zijn?
Nah je ontkent het ook niet.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je doet maar. Ik ga hier verder niet op in hoor.
Sterker nog, die Westerse beschaving is iets wat we met alle mogelijke kracht en intensiteit zouden moeten verdedigen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump laat daar weinig twijfel over bestaan.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rusland, China, Europa… allemaal toeschouwers. Amerika is gewoon nog altijd nummer 1 als het gaat om militaire macht.
En vergeet ook niet dat het huidige regime in Iran (wat ondanks al die dode kopstukken, nog steeds bestaat) behoorlijk wat sympathisanten heeft. Als de vernedering maar groot genoeg is, kunnen zijn erg vervelende dingen gaan doen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou er zijn inmiddels best wat kopstukken omgelegd, maar de vraag wat het einddoel is staat inderdaad nog wel steeds open. Op voorhand ging het de VS en Israël primair om het nucleaire programma van Iran volledig ontmantelen. Trump sprak uiteraard de hoop uit dat de bevolking massaal in opstand zou komen, met de verwachting dat ze dan van een vijandig regime af zouden zijn en ook vooral omdat hij niet zo'n fan is van overal Amerikaanse troepen in eindeloze oorlogen storten.
Maar ja de kans bestaat ook best dat er tribale conflicten gaan ontstaan, de Koerden ook hier weer gaan proberen om onafhankelijkheid te gaan vergaren en Turkije zich er weer mee gaat bemoeien en ga zo maar door.
De wens van de meeste mensen zal zijn dat het leger tot inkeer komt, het regime en de IRGC afzet en een overgang naar ordentelijke verkiezingen weet te realiseren, maar dat is wel behoorlijk optimistisch in mijn ogen.
Dank zij PALANTIRquote:Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rusland, China, Europa… allemaal toeschouwers. Amerika is gewoon nog altijd nummer 1 als het gaat om militaire macht.
Er zijn velen die aan haar stoelpoten zagen, helaas.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sterker nog, die Westerse beschaving is iets wat we met alle mogelijke kracht en intensiteit zouden moeten verdedigen.
Ik heb liever een seculiere humanistische samenleving. Religie is vergif. Of dat nou islam, jodendom of christendom is. Of animistische religies of wat dan ook. De verlichting was het beste moment in de geschiedenis.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
O jawel hoor, zie de post voor je. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:
Die motie tegen het WK kreeg al verbazend veel aandacht en steun.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:17 schreef theunderdog het volgende:
Ben wel benieuwd of Iran wraak gaat nemen vanwege de dood van hun opperhaatbaard. Of helemaal als de regime change lukt.
Het is maar goed dat er niet zoiets als een WK is dit jaar in Amerika. Dat zou wat zijn...
Nu alweer de inhoud vergeten. Die moet nog een tweede ronde communicatiecursus doenquote:Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
Gelukkig zit Hanneke van D66 er bovenop:
https://x.com/symphony_res/status/2028011308747030638?s=46
Wat een wanvertoning…
Er is ook geen nummer 2 in principe. Of die is er wel, maar die staat ver, ver onder de VS. Dus het is helemaal logisch dat Rusland of China niet helpt, want dat kunnen ze simpelweg niet. Enige die over de hele wereld oorlog kan voeren is de VS, verder niemand.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In werkelijkheid is het amerika/Israël die niet alleen de woorden maar ook de daden (en technologie) laten zien.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Controleren we als westerlingen de wereld of wordt jou een plaatje in je bubbel gepresenteerd dat jij dit denkt en zelfs hier als totaal niet onderbouwd feit neer zet?
Onder meer.quote:
Daar kun je vanalles van vinden, maar dat is wel de harde realiteit.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onder meer.
Maar dit is ook precies waarom de waanbeelden van een Europa die de VS niet nodig heeft snel terug in de ijskast mogen en de realiteit best onder ogen gezien mag worden: de VS bepaalt nog altijd.
"Might makes right"quote:Op zondag 1 maart 2026 10:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar kun je vanalles van vinden, maar dat is wel de harde realiteit.
Ze komen ook niet dan pas overvliegen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die motie tegen het WK kreeg al verbazend veel aandacht en steun.
Nu kunnen de westerse landen misschien beter wegblijven omdat er vrindelijk glimlachende haatbaarden straks aanslagen willen plegen. En nee, die haatbaard verraadt ze niet, want de meeste MAGA's uit het zuiden dragen ook allemaal een haatbaard. Dat is erg in tegenwoordig.
Dan mogen ze dat wel eens laten zien in de Oekraïne. Amerika is vooral een valse hond die makkelijke prooien aanvalt en zich vaak na een korte periode niets aan trekt van door met hun in vertrouwen gemaakte afspraken bijvoorbeeld:quote:Op zondag 1 maart 2026 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nota bene persvoorlichting gedaan bij D66 en helemaal overvallen dat ze hier vandaag een vraag over krijgt.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu alweer de inhoud vergeten. Die moet nog een tweede ronde communicatiecursus doen
Dat is precies wat Rutte zei onlangs.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onder meer.
Maar dit is ook precies waarom de waanbeelden van een Europa die de VS niet nodig heeft snel terug in de ijskast mogen en de realiteit best onder ogen gezien mag worden: de VS bepaalt nog altijd.
quote:Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
Gelukkig zit Hanneke van D66 er bovenop:
https://x.com/symphony_res/status/2028011308747030638?s=46
Wat een wanvertoning…
Klopt, al komt China wel dichterbij en wordt kinetische oorlogsvoering steeds minder belangrijk (eerlijk gezegd snap ik ook niet dat Europa nu juist daar veel geld in wil steken).quote:Op zondag 1 maart 2026 10:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is ook geen nummer 2 in principe. Of die is er wel, maar die staat ver, ver onder de VS. Dus het is helemaal logisch dat Rusland of China niet helpt, want dat kunnen ze simpelweg niet. Enige die over de hele wereld oorlog kan voeren is de VS, verder niemand.
De politieke geschiedenis is alles behalve fraai.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het mag hier ook wel heel specifiek over de politieke groepen met interesses die je bedoelt?
Voor de duidelijkheid: de sjah en zijn kornuiten (party like it's 1978) waren geen oprechte vrienden van de USA of Israël of de joden. Maar zij speelden het gewoon op de Saoedi-achtige manier. En ze hielden van pracht en praal. En dames mochten zich mooi en uitdagend aankleden. Verder was het ook gewoon een club van zelfverrijkers en uitbuiters. En net zo antisemitisch als het gros van de moslims aldaar. Met zijn geleuter over joodse complotten.
Ik las vanochtend dat de zoon van de sjah graag terug wil en zich met de macht wenst te gaan bemoeien. Wie weet vindt Trump dat wel een goed idee. De zoon vond zijn vader een geweldige leider.
Dat is één van de vele redenen waarom ik nog moet zien dat de bevolking in Iran er, op de lange termijn, zoveel mee gaat opschieten.
Maar hoop doet leven.
Welke post?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
O jawel hoor, zie de post voor je. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Van wat ik zie is het nooit de bedoeling geweest van de VS om Oekraïne te beschermen. Want dat hadden ze natuurlijk kunnen doen.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan mogen ze dat wel eens laten zien in de Oekraïne. Amerika is vooral een valse hond die makkelijke prooien aanvalt en zich vaak na een korte periode niets aan trekt van door met hun in vertrouwen gemaakte afspraken bijvoorbeeld:
Het opzeggen van de nucaire deal met iran
Het falen van geven van bescherming van de Oekraïne vanwege afzien van de nuclaire Sovjet unie kernwapens.
De Epstein files lopen niet weg.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:29 schreef Since2003 het volgende:
Ik weet wel wie er het beste baat hebben bij deze afleiding van de Epstein files.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |