abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220226696
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220226699
twitter
pi_220226700
Goedemorgen :W

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 09:40:17 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220226704
Rustig vannacht, niet verwacht. Maar nu wel weer inslagen bij Dubai geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220226705
twitter
pi_220226706
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn dochter (14) heeft een spuughekel aan Dubai, terwijl ik maar haar noot over gehad heb. Ze wil wel een keer naar Japan.
Maar ze heeft ook een hekel aan alle Dubai dingen als Dubai bonbons en ijs: Dat is zoooo gaaar! Roept ze dan. :')
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:42:11 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220226714
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben er vorige week geweest met de kinderen en voor een vakantie met kinderen vond ik het eigenlijk wel prima.
Precies. Staat dus voor later nog wel op de planning.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220226719
quote:

[..]
Dat hoorde ik ook van een collega Die gevoelig is voor uiterlijk vertoon.
Maar vooral voor met kinderen is er wel heel veel te doen wat zij ook leuk vinden (zei ie)
Vakman pur sang
pi_220226720
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Tjacka het volgende: [..] En ons gas komt uit Qatar :{
Slechts een deel. En de winter is alweer voorbij. Dus op korte termijn zal het wel meevallen.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:43:40 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220226721
quote:

[..]
Achja, Dubai lijkt mij ook niks (want geen echte natuur) maar kan me voorstellen dat mensen er lol hebben. Ik zou zelf wat gebouwen daar een keer willen zien maar dat is het wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220226723
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar wel om het land nog straatarmer te maken dan het nu is

zodat ook de Garde haar macht verliest
Israel zal wel gaan infiltreren in Iran nu in samenwerking met Palantir
een andere manier is er niet
Dus de enige manier die jij weet is om de Iraanse bevolking nog verder te laten lijden...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220226724
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat hoorde ik ook van een collega Die gevoelig is voor uiterlijk vertoon.
Maar vooral voor met kinderen is er wel heel veel te doen wat zij ook leuk vinden (zei ie)
Ja, veel te doen. Op het strand wat makkelijker om ze in de gaten te houden dan op een volle Spaanse costa, veilig, netjes allemaal, vriendelijke en niet opdringerige lui...
  zondag 1 maart 2026 @ 09:44:51 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226727
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Achja, Dubai lijkt mij ook niks (want geen echte natuur) maar kan me voorstellen dat mensen er lol hebben. Ik zou zelf wat gebouwen daar een keer willen zien maar dat is het wel.
Dubai is een soort Sharm el Sheik, veel beton en veel hotels
en heel veel zand

Grote zwembaden en grote all incl hotels
geef mij maar de Filipijnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220226731
quote:

[..]
Ik vind het eigenlijk drie keer niks. Het is daar alleen aangenaam als de pistes in Europa open zijn. En dan is het gewoon zonde om naar Dubaï te gaan.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:45:35 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226732
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de enige manier die jij weet is om de Iraanse bevolking nog verder te laten lijden...
ja goed kans dat er niets veranderd ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220226741
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja dat laatste dus.
Jij bent gewoon een oude lul die geleerd heeft dat alles uiteindelijk toch wel kut is.
De jeugd heeft dat besef niet en is gewoon poepblij en ziet weer toekomst.
Je lijkt een grondige studie van me te hebben gemaakt.

Ik ben eigenlijk heel blij dat ik in Nederland woon.
En dat de dingen die hier 'kut' zijn doorgaans in het niets vallen in vergelijking met vele andere landen.

Begin jaren 90 heb ik een Iraanse vluchteling geholpen met zijn Nederlandse taalles-oefeningen.
Een hoog opgeleide man die chirurg was in Teheran. Familieleden van hem waren vervolgd en enkelen vermoord. Zijn vrouw durfde de vlucht naar het westen niet aan.

In Nederland was hij of werkloos of kreeg hij een luizige slecht betaalde administratieve klus.
Maar ik heb zelden zo'n blije man gezien. Hij was dolgelukkig met alles wat hij kreeg, en met ieder gesprekje dat hij, in gebroken Nederlands met mij of anderen kon voeren.

Wat er uiteindelijk van hem geworden is weet ik niet.
Maar zijn levensmoed was aanstekelijk, en heeft me geleerd om (extra) te leren relativeren.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220226745
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dubai is een soort Sharm el Sheik, veel beton en veel hotels
en heel veel zand

geef mij maar de Filipijnen
Daar valt tenminste wat te neuken (behalve Russische sekswerkers), nietwaar? ;)
  zondag 1 maart 2026 @ 09:47:01 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226748
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
ook dat
pi_220226750
Wel leip die raketten op Dubai, zal wel impact op toerisme veroorzaken.
pi_220226751
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Piri doet zelf bar weinig om de over haar geldende vooroordelen te ontkrachten. Extremistisch stuk verdriet waar we prima zonder mee kunnen in onze politieke landschap.
Vooroordelen ontkrachten is verspilde tijd en moeite.
Gewoon je rug recht houden.
Degene die vooroordelen over je hebben gaan toch nooit op je stemmen. Die zitten vast in hun eigen fuik.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220226752
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die Russische sekswerkers in Dubai zijn duur hè?

Ik blijf toch maar hier.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220226759
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
En ons gas komt uit Qatar :{
Iran heeft de grootste gasreserves. Maar goed ik zie dit amerikaans irsaelisch spierballen bombardeer avontuur nog niet in staat om een omwenteling qau lands bestuur in Iran te creëeren en ons dit gas goedkoop te laten kopen.
pi_220226761
Ik weet niet of het al geplaatst is, ik ben het net aan het lezen.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220226769
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:49 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Doorsnee truthje van Trump.
pi_220226771
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:49 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Da's toch gewoon standaard Donald Jong Un retoriek? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')