abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 00:16:16 #201
236264 crew  capricia
pi_220112393
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 00:14 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de SP op zich wel wil besturen, maar daar zodanige voorwaarden aan stelt, dat het in de praktijk nooit van komt. Je kunt na iedere verkiezing opnieuw gaan beweren dat het volk de volgende keer toch echt die droomcoalitie voor ze in de Tweede Kamer stemt, maar op een gegeven moment wil men ook niet wachten tot St. Juttemis.
Ondertussen worden ze wel steeds kleiner. En dat kan ook nooit hun bedoeling zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220112430
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is jammer dat je niet in gaat op de punten die ik daadwerkelijk maakt en mijn vragen niet beantwoordt, dat maakt het lastig zo. Je begint over het schandaal met de kinderopvangtoeslag, maar daar heb ik het juist expliciet niet over. Het hele toeslagenstelsel is het voorbeeld van de grotesk groeiende overheid dat problemen veroorzaakt. Dat is al waar het mis gaat. Het is niet voor niets dat bijna iedereen er nu weer vanaf wil. Het zou fijn zijn als je daar op in zou kunnen gaan, of op de andere punten die ik genoemd heb. Vind je het toeslagenstelsel inherent goed of zou het afgeschaft moeten worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij verschillen we hier fundamenteel. Jij lijkt ervan uit te gaan dat uitbreiding van overheidstaken vrijwel altijd tot inefficiëntie en ontsporing leidt. Ik zie dat niet als natuurwet, maar als afhankelijk van ontwerp en politieke keuzes. Daar zit denk ik ons echte verschil.

Neem het toeslagensysteem. Ja, het is complex en kwetsbaar, en ik ben er zeker geen fan van (ik heb zelf tienduizenden euro’s moeten terugbetalen). Maar het werkte wel vrij gericht in wat het probeerde te doen: inkomens ondersteunen bij hoge lasten. Het draaide grotendeels geautomatiseerd en was geen project waarbij simpelweg een blik ambtenaren werd opengetrokken. De ontsporing zat vooral in het voorschotsysteem, harde wetgeving en politieke druk op fraudebestrijding.

Je kunt dus zeggen dat het een slecht ontworpen instrument was, of dat herverdeling beter via belastinghervorming had gekund. Daar kan ik prima in mee gaan. Maar dan heb je kritiek op de gekozen weg en niet op de omvang van het apparaat.
  maandag 16 februari 2026 @ 00:50:55 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220112438
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 00:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij verschillen we hier fundamenteel. Jij lijkt ervan uit te gaan dat uitbreiding van overheidstaken vrijwel altijd tot inefficiëntie en ontsporing leidt. Ik zie dat niet als natuurwet, maar als afhankelijk van ontwerp en politieke keuzes. Daar zit denk ik ons echte verschil.

Neem het toeslagensysteem. Ja, het is complex en kwetsbaar, en ik ben er zeker geen fan van (ik heb zelf tienduizenden euro’s moeten terugbetalen). Maar het werkte wel vrij gericht in wat het probeerde te doen: inkomens ondersteunen bij hoge lasten. Het draaide grotendeels geautomatiseerd en was geen project waarbij simpelweg een blik ambtenaren werd opengetrokken. De ontsporing zat vooral in het voorschotsysteem, harde wetgeving en politieke druk op fraudebestrijding.

Je kunt dus zeggen dat het een slecht ontworpen instrument was, of dat herverdeling beter via belastinghervorming had gekund. Daar kan ik prima in mee gaan. Maar dan heb je kritiek op de gekozen weg en niet op de omvang van het apparaat.
herverdeling van inkomen via de belastingen , wat heeft werken dan voor zin , wat heeft een bevordering dan voor nut ,

dom mislukt sociaal experiment , nooit meer doen
12000 euro arbeidskorting voor iedereen en die toeslagen afschaffen ook de HRA en de huursubsidie
en de afdracht aan pensioenfonds voortaan bruto bij het loon
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220113141
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is jammer dat je niet in gaat op de punten die ik daadwerkelijk maakt en mijn vragen niet beantwoordt, dat maakt het lastig zo. Je begint over het schandaal met de kinderopvangtoeslag, maar daar heb ik het juist expliciet niet over. Het hele toeslagenstelsel is het voorbeeld van de grotesk groeiende overheid dat problemen veroorzaakt. Dat is al waar het mis gaat. Het is niet voor niets dat bijna iedereen er nu weer vanaf wil. Het zou fijn zijn als je daar op in zou kunnen gaan, of op de andere punten die ik genoemd heb. Vind je het toeslagenstelsel inherent goed of zou het afgeschaft moeten worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Draai je hier niet oorzaak en gevolg om?
Is de groeiende overheid niet een gevolg van het besluit tot meer toeslagen
pi_220113186
Het grootste deel van de groei van de overheid zit hem paradoxaal genoeg in het kapotbezuinigen van diezelfde overheid.

Doordat de overheid na bezuinigingen zijn basistaken niet kan uitvoeren, ontstaan er crises die worden opgelapt met dure adviesbureaus en inhuur van externen. Omdat financiering voor alles tegenwoordig tijdelijk is (denk aan de manier hoe lagere overheden worden gefinancierd, bijna volledig met tijdelijke regelingen) kun je niet anders dan projectmatig en dus met dure inhuur werken, je kunt geen vaste contracten geven met tijdelijke financiering. Ook hier was weer het doel van de financieringsvorm dat het zuiniger zou zijn.

Als dat dom-zuinige beleid gericht op het krimpen van de overheid dus stopt, kost de overheid minder geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220113253
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:03 schreef Hanca het volgende:
Het grootste deel van de groei van de overheid zit hem paradoxaal genoeg in het kapotbezuinigen van diezelfde overheid.

Doordat de overheid na bezuinigingen zijn basistaken niet kan uitvoeren, ontstaan er crises die worden opgelapt met dure adviesbureaus en inhuur van externen. Omdat financiering voor alles tegenwoordig tijdelijk is (denk aan de manier hoe lagere overheden worden gefinancierd, bijna volledig met tijdelijke regelingen) kun je niet anders dan projectmatig en dus met dure inhuur werken, je kunt geen vaste contracten geven met tijdelijke financiering. Ook hier was weer het doel van de financieringsvorm dat het zuiniger zou zijn.

Als dat dom-zuinige beleid gericht op het krimpen van de overheid dus stopt, kost de overheid minder geld.
Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het COA. Waar ze geen langdurige locaties kunnen openen omdat (om politieke redenen) men dit niet eerlijk durft te begroten en ze daarmee meer aangewezen zijn op kortstondige dure locaties.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:12:54 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220113262
Het heeft ook deels te maken met lage tolerantie voor dingen die mis gaan.

Als er iets mis gaat ergens is er een heel koor dat roept "DAT DIT KAN IN NEDERLAND!! WAAROM DOET DE POLITIEK NIKS!!!"

Nou dan doen ze dus wel iets en dat is allerlei nieuwe regels bedenken om dat weer allemaal te voorkomen. En dus wil men zelf een grote overheid om al die regels te kunnen handhaven.
pi_220113267
De overheid functioneert nu als een persoon die dagelijks met de auto moet, maar de auto heeft wegbezuinigd. Lijkt op korte termijn goedkoper, maar intussen huren ze dagelijks een auto of zelfs een taxi (de dure adviesbureaus). Gewoon dom beleid. Investeer eens flink in de overheid, dan zul je zien dat het al snel veel goedkoper blijkt. Nu nog meer bezuinigen is het domste wat je kunt doen, dat zal voor nog veel meer inhuur van externen zorgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 16 februari 2026 @ 09:31:21 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220113361
Nederland is een rijk, stabiel en goed georganiseerd land. Daar mogen we trots op zijn. Maar in die kracht schuilt ook een kwetsbaarheid: we willen alles regelen, alles rechtvaardig maken, alles optimaliseren. Zo is de overheid langzaam groter, complexer en minder overzichtelijk geworden.

Die toenemende complexiteit moet verminderd.

Ons belasting- en toeslagenstelsel is kwetsbaar. Goede bedoelingen hebben zich opgestapeld tot een wirwar van regels, uitzonderingen en terugvorderingen. De uitvoering raakt overbelast, burgers verliezen het overzicht. Eenvoud is hier ook een vorm van respect: duidelijke regels geven rust en voorspelbaarheid.

Daarnaast hebben we een netwerk opgebouwd van adviesraden, uitvoeringsorganisaties en semi-publieke instellingen. Overleg is waardevol, maar wanneer te veel lagen meebeslissen, vervaagt de verantwoordelijkheid en is het lastig om snel genoeg richting te kiezen. Heldere keuzes vragen om helder eigenaarschap.

Ook bestuurlijk is het landschap versnipperd. Gemeenten, provincies en het Rijk delen taken die elkaar soms overlappen. Kleine gemeenten dragen complexe zorgtaken waarvoor schaalgrootte ontbreekt. Dat kost veel energie, geld en uiteindelijk kwaliteit. Meer samenhang en schaal betekenen meer slagkracht.

Tegelijkertijd blijft de overheid nieuwe beleidsprogramma's ontwikkelen: voor klimaat, stikstof, woningmarkt, zorg en onderwijs. De ambitie is begrijpelijk en vaak nobel. Maar beleid maken is iets anders dan beleid uitvoeren. De grootste winst ligt vaak niet in nóg een nieuw plan, maar in het zorgvuldig en consequent uitvoeren van wat al is afgesproken.

We moeten naar mijn mening toe naar een overheid die zich concentreert op haar kerntaken: rechtsstaat, veiligheid, defensie, infrastructuur, degelijk onderwijs en een solide sociale basis. Minder micromanagement en meer focus. Minder regels stapelen en meer ruimte voor burgers en ondernemers om verantwoordelijkheid te nemen.

Ook in de zorg, woningbouw en digitalisering ligt de oplossing zelden in nieuwe structuren of extra beleidslagen. Het probleem is meestal niet een gebrek aan plannen, maar een opeenstapeling van regels, prikkels en procedures die de uitvoering vertragen.

In de zorg gaat steeds meer tijd naar administratie, verantwoording en contractering. Verschillende financiers en complexe bekostigingsmodellen sturen op productie en controle in plaats van op kwaliteit en aandacht. Minder detailverantwoording en eenvoudiger financiering geven zorgverleners ruimte om te doen waar het om draait: goede zorg leveren.

In de woningbouw stapelen procedures zich op: lokale, provinciale en nationale kaders lopen door elkaar, bezwaartrajecten duren lang en verantwoordelijkheden zijn versnipperd. Het resultaat is vertraging en schaarste. Duidelijke prioriteiten, standaardprocedures en kortere doorlooptijden maken bouwen weer uitvoerbaar.

In de digitalisering werkt de overheid te versnipperd. Organisaties ontwikkelen eigen systemen, met hoge kosten en kwetsbare koppelingen tot gevolg. Een sterke, gezamenlijke digitale basis met heldere regie voorkomt dubbel werk en vergroot betrouwbaarheid.

Wat deze terreinen gemeen hebben, is dat complexiteit zichzelf versterkt. Elke extra regel vraagt om controle, elke controle om administratie. Vereenvoudiging is een keuze voor kwaliteit. Minder lagen betekent meer focus, meer snelheid en uiteindelijk betere resultaten.

De kernvraag is daarom niet hoeveel overheid we willen, maar wat we van haar verwachten. Willen we een overheid die elk verschil probeert glad te strijken? Of een overheid die duidelijke kaders stelt en binnen die kaders stabiliteit en voorspelbaarheid biedt?

Echte efficiëntie vraagt moed om te schrappen. Moed om te vereenvoudigen. Moed om te aanvaarden dat niet elk probleem met nieuwe regelgeving kan worden opgelost.

Een kleinere, scherpere overheid is geen afbraak van solidariteit. Het is een keuze voor kwaliteit boven kwantiteit, voor helderheid boven stapeling, voor vertrouwen boven controle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 16-02-2026 09:47:28 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 februari 2026 @ 09:38:56 #210
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220113399
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 22:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Je wil als partij toch zoveel mogelijk uit je programma verwezelijken?

Maar de SP voert kennelijk liever alleen maar oppositie.
En de PVV niet, wou je zeggen? Die voeren zelfs oppositie als ze zelf aan de regering deelnemen, zoals we de afgelopen, verloren, twee jaar gezien hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220113545
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:12 schreef Hexagon het volgende:
Het heeft ook deels te maken met lage tolerantie voor dingen die mis gaan.

Als er iets mis gaat ergens is er een heel koor dat roept "DAT DIT KAN IN NEDERLAND!! WAAROM DOET DE POLITIEK NIKS!!!"

Nou dan doen ze dus wel iets en dat is allerlei nieuwe regels bedenken om dat weer allemaal te voorkomen. En dus wil men zelf een grote overheid om al die regels te kunnen handhaven.
Die reflex heb je in iedere grotere organisatie omdat bestuurders vooral worden afgerekend op iets niet weten of in beeld hhebben. Ze moeten vooral "in control" zijn.

Dat vervolgens 95% van de organisatie nodeloos aan het administreren is om dat te voorkomen en dus veel daadwerkelijk productieve uren verloren gaan maakt qua beoordeling van het bestuur dan weer geen verschil.
pi_220113981
Het is elk kabinet raak, weer iemand die zijn of haar cv opgepoetst heeft :N
pi_220114062
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:41 schreef Faraday01 het volgende:
Het is elk kabinet raak, weer iemand die zijn of haar cv opgepoetst heeft :N
Zoals 99% van Nederland doet - al is het wel zo bijdehand het ff goed te zetten als je wéét dat je gegoogled gaat worden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220114079
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Zoals 99% van Nederland doet - al is het wel zo bijdehand het ff goed te zetten als je wéét dat je gegoogled gaat worden.
Het is gewoon valsheid in geschrifte als ze daarmee bijvoorbeeld ook bij het uwv binnen is gekomen.
pi_220114096
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is gewoon fraude als ze daarmee bijvoorbeeld ook bij het uwv binnen is gekomen.
Een beetje organisatie vraagt wel een bewijs van een afgeronde HBO of universiteitstudie.

Het zal me verder jeuken trouwens ook.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220114114
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Een beetje organisatie vraagt wel een bewijs van een afgeronde HBO of universiteitstudie.

Dat zou je wel degelijk moeten interesseren aangezien deze mevrouw in de Raad van Bestuur van het UWV zat in de periode dat het daar een enorme bende is geworden. En als iemand dan binnen gekomen zou zijn op basis van kwalificaties die ze helemaal niet heeft behaald is dat nogal pijnlijk te noemen.
pi_220114146
quote:

[..]
Ben ik echt die domme lul? Die 1 procent?
pi_220114148
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zou je wel degelijk moeten interesseren aangezien deze mevrouw in de Raad van Bestuur van het UWV zat in de periode dat het daar een enorme bende is geworden. En als iemand dan binnen gekomen zou zijn op basis van kwalificaties die ze helemaal niet heeft behaald is dat nogal pijnlijk te noemen.
Is zij er niet bijgekomen toen het al een enorme bende wás?

Het punt wordt enigszins overdreven mijns inziens. Het is niet alsof ze fysiotherapie op MBO niveau deed en zei dat ze hartchirurg was. Hoe ik het begreep stond er dat ze een universitaire studie bestuurskunde heeft gevolgd (niet of het afgemaakt is) maar dat dat eigenlijk HBO was…tsja. Die vrouw werkt kennelijk al 20 jaar naar tevredenheid, hoe relevant is het.

Ik begrijp vooral niet dat ze het afgelopen weken niet heeft gecorrigeerd, dit kon je wel bedenken natuurlijk.
pi_220114157
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zal iedereen ergens wel een cursus of bepaalde werkzaamheden/verantwoordelijkheden in een functie ietsjes hebben aangedikt.
  maandag 16 februari 2026 @ 11:05:11 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220114176
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik ook hoor!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 februari 2026 @ 11:05:26 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220114180
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zal iedereen ergens wel een cursus of bepaalde werkzaamheden/verantwoordelijkheden in een functie ietsjes hebben aangedikt.
Nee
pi_220114385
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 10:45 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens de Correspondent 38% in 6 jaar.
quote:
Iedereen wilde de uitkomsten van een grotere overheid, maar niemand, heus niemand, wilde een grotere overheid.
Mooie quote. Overigens weet ik niet of militairen ook meegerekend worden wan het leger wordt ook fors uitgebreid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220114725
quote:

[..]
Dat is mij nog nooit overkomen. Toch al bij het rijk en in het bankwezen gewerkt.
pi_220114777
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Mooie quote. Overigens weet ik niet of militairen ook meegerekend worden wan het leger wordt ook fors uitgebreid.
Gaat om 160k aan mensen bij het rijk dus lijkt me niet. Bovendien zou je dan ook zorg en onderwijs mee moeten tellen.
pi_220114860
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:59 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat is mij nog nooit overkomen. Toch al bij het rijk en in het bankwezen gewerkt.
Mij werd het wel gevraagd in de financiële dienstverlening. Zelfs tot en met de havo aan toe.
pi_220114933
quote:

[..]
Ik heb een keer bij een bedrijf gewerkt waar ze dit actief gingen checken met het actieve personeelsbestand, kwamen ze erachter dat best veel stappen op een CV niet automatisch tot het diploma leide.
pi_220114939
quote:

[..]
Doet 99% van Nederland dat? Of is dat jouw aanname? Ik denk eerlijk gezegd dat minstens 90% van Nederland gewoon eerlijk is, al zal een flink deel eerlijke mensen geen LinkedIn hebben.

Ik vind het eigenlijk wel typisch dat het een D66'er is.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:22:40 #228
236264 crew  capricia
pi_220114974
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is gewoon valsheid in geschrifte als ze daarmee bijvoorbeeld ook bij het uwv binnen is gekomen.
Er zijn toeslagenouders in de ellende gekomen voor mindere fouten ja.

Dit moet je echt niet willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220114981
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Mij werd het wel gevraagd in de financiële dienstverlening. Zelfs tot en met de havo aan toe.
Ik heb op 4 accountantskantoren gewerkt, 3 na afronden studie, en die hebben nooit ergens om gevraagd.

Maar een staatssecretaris die over de belastingdienst gaat, die moet gewoon onkreukbaar zijn. Ik was al niet gelukkig over de keus (er moet daar gewoon een fiscalist zittem), nu zou ik tegen Jetten zeggen: zoek even een vervanger. Sneller bijvoorbeeld uit de fractie, omdat je anders met de vervangers zit die al zijn gebeld.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:26:02 #230
236264 crew  capricia
pi_220115014
quote:

[..]

Het interesseert mij wel.
Omdat je geen precedent wil scheppen of een sfeertje wil creëeren waarin het liegen en bedriegen normaal gevonden wordt en beloond wordt.

Of vind je dat de overheid ook prima zo met burgers om kan gaan? En de burgers ook met de overheid? Gewoon wat liegen op je belastingaangifte.. de staatssecretaris zelf neemt het tenslotte ook niet zo nauw met de waarheid.

Dit moet je gewoon echt niet willen. Heel jammer dat.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 16-02-2026 15:16:07 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115060
Een Schwietertje, ja, dus mevrouw moet er uit, vind ik.

"Charl Schwietert, de journalist die in 1982 onverwacht door de VVD naar voren werd geschoven als staatssecretaris van Defensie. Al na drie dagen moest hij weer aftreden toen duidelijk werd dat hij, in tegenstelling tot wat hij in zijn cv beweerde, nooit een universitair diploma had behaald. Ook was Schwietert, anders dan hij had doen voorkomen, geen luitenant geweest in het Nederlandse leger. In militaire dienst had hij het nooit verder gebracht dan korporaal."

Een Havo diploma bewaren als je wel een HBO- of universitair diploma kunt overleggen vind ik onzin trouwens.
pi_220115085
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doet 99% van Nederland dat? Of is dat jouw aanname? Ik denk eerlijk gezegd dat minstens 90% van Nederland gewoon eerlijk is, al zal een flink deel eerlijke mensen geen LinkedIn hebben.

Ik vind het eigenlijk wel typisch dat het een D66'er is.
Wat is voor jou eerlijk? Qua volle leugens heb je vast gelijk.

Qua dingen mooier voordoen dan ze zijn denk ik dat het zeker in het begin van de gemiddelde carrière wel meer dan 50% bedraagt. Inclusief ondergetekende.

Komt ook wel doordat werkgevers dat vragen voor de meest simpele functies trouwens. Als ze zelf zouden inzien dat het allemaal niet zo spannend is bij een startersfunctie krijg je ook dat CV oppompen niet.
pi_220115112
quote:
Tot donderdagavond stond daar dat zij Public Management (een master Bestuurskunde) aan de Universiteit Leiden studeerde. Inmiddels is dat veranderd in een Pre-master Public Administration: dat is een toelatingstraject voor mensen die graag een master willen studeren, maar niet over de juiste papieren beschikken. Van Berkel maakte dat traject niet af.

Op haar cv stond ook dat ze rechten aan de Erasmus Universiteit studeerde. Dat is wel zo, maar het lukte van Berkel niet om daar haar propedeuse te halen. De beoogd staatssecretaris heeft alleen een havo-diploma en een diploma voor het eerste hbo-jaar bestuurskunde.
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
pi_220115145
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wat is voor jou eerlijk? Qua volle leugens heb je vast gelijk.

Een universitaire studie verzinnen terwijl je de HBO variant niet eens hebt afgerond? Dat is een zeer volle leugen. En ik neem aan dat minder dan 10% zoiets doet, anders kun je LinkedIn beter opheffen.
pi_220115165
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
Zoals ik hem lees stond er al nergens dat er een afgeronde universitaire master was.

Enkel dat ze ervoor zou hebben gestudeerd, maar dat is natuurlijk wel wat anders.
pi_220115168
quote:

[..]
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.
pi_220115195
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.
En daar hebben we er al genoeg van gehad.
  maandag 16 februari 2026 @ 12:47:55 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220115260
quote:

[..]
Mij wel. En ik had ze uiteraard :)
pi_220115345
Ik kreeg mijn eerste baan al tijdens mijn studie, op voorwaarde dat ik die wel even moest afronden uiteraard.
pi_220115405
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:
Ik vind inderdaad ook dat er geen sterk beeld uit naar voren komt. Een pre-master beginnen maar die niet af maken... Een rechtenstudie doen maar niet eens het eerste jaar afronden… Waarom begon je er dan aan?
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 13:06:56 #241
236264 crew  capricia
pi_220115570
Krijg nu ook een beetje het gevoel dat D66 aan het kijken is hoe groot de kwestie wordt, alvorens een besluit te nemen. :')

Lijkt mij dat zij gewoon de eer aan zichzelf moet houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115576
quote:

[..]
Eens, dit is wel iets meer dan oppoetsen.

Qua oppoetsen bedoelde ik dat er genoeg (geen idee of t 99% is maar t zal me niet verbazen) bijvoorbeeld van een functie bij een vleesverwerker iets maken als “verantwoordelijk voor voedsel wat dagelijks door duizenden wordt gegeten”
Het is niet onwaar maar een beetje recruiter gaat er wel wat kritische vragen over stellen in een sollicitatiegesprek. Dat hebben ze kennelijk bij het UWV niet gedaan of ze dachten dit is te lang geleden we nemen aan dat het zo is.
pi_220115612
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:06 schreef capricia het volgende:
Krijg nu ook een beetje het gevoel dat D66 aan het kijken is hoe groot de kwestie wordt, alvorens een besluit te nemen. :')

Dat lijkt mij ook, het vertrouwen is toch al niet groot.
pi_220115675
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:06 schreef capricia het volgende:

AD noemt het de eerste test:
https://www.ad.nl/politie(...)an-berkel~a2ee1eafb/

ND zaagt openlijk aan haar stoelpoten:
https://www.nd.nl/opinie/(...)SAJBbhqPCmRQpw7DGxLg

Tja, dan begint het toch echt wel iets te worden dat het niet waard is, ze kan gewoon de Kamer in en een ander kamerlid (Sneller) naar deze plek.
pi_220115721
Plus NRC

Beoogd D66-staatssecretaris Nathalie van Berkel claimde op LinkedIn onterecht masterstudie te hebben gedaan
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-4-november-a4911826
pi_220115881
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:21 schreef Firuze60 het volgende:
Plus NRC

Beoogd D66-staatssecretaris Nathalie van Berkel claimde op LinkedIn onterecht masterstudie te hebben gedaan
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-4-november-a4911826
Dat is alleen een weergave van de feiten, ND en AD zeggen gewoon dat ze op moet stappen.
pi_220116039
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb op 4 accountantskantoren gewerkt, 3 na afronden studie, en die hebben nooit ergens om gevraagd.

Maar een staatssecretaris die over de belastingdienst gaat, die moet gewoon onkreukbaar zijn. Ik was al niet gelukkig over de keus (er moet daar gewoon een fiscalist zittem), nu zou ik tegen Jetten zeggen: zoek even een vervanger. Sneller bijvoorbeeld uit de fractie, omdat je anders met de vervangers zit die al zijn gebeld.
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220116189
Het is ook wachten of en wat er naar boven komt van haar tijd bij het UWV. Als ze daar aantoonbaar gelegen heeft over haar kwalificaties voordat ze bestuurder werd, is het sowieso onhoudbaar.
pi_220116228
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.
Ze hadden Vijlbrief minister moeten maken en dan had Heinen eventueel staatssecretaris kunnen worden. Politiek kan dat natuurlijk niet maar dan heb je wel mensen die meer toegerust zijn op hun taak.
pi_220116380
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik hoop op (een begin van) een stelselherziening, dan is iemand zoals Van Rij was wel ideaal. Iemand die de discussie tussen fiscalisten ook kan volgen.
pi_220116391
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Gaat om 160k aan mensen bij het rijk dus lijkt me niet. Bovendien zou je dan ook zorg en onderwijs mee moeten tellen.
Dat is semioverheid zijn niet in dienst bij de overheid zelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220116417
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoop op (een begin van) een stelselherziening, dan is iemand zoals Van Rij was wel ideaal. Iemand die de discussie tussen fiscalisten ook kan volgen.
Ik deel je hoop, maar niets uit het akkoord wijst erop dan men werk wil maken van een stelselherziening.

Dus wellicht is daarop niet geprofileerd.
  maandag 16 februari 2026 @ 14:35:34 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220116473
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
Heet het verslechteren van de posities van juist de groepen mensen die al relatief minder hebben of kunnen nu alweer lastige keuzes maken ja?

Hoe is dat lastig? Leg het me uit.

Nee, lastige keuzes zijn om je achterban (de mensen die jou in het zadel houden) eens te zeggen 'ja sorry maar dat kan gewoon niet'. Om de lobbygroepen die je straks aan een dikke baan gaan helpen eens een nee te verkopen.

Niet om groepen mensen waar ze zelf als successvolle politici ontzettend ver van af staan voor de kosten op te laten draaien.

Het valse lef om dat moeilijke keuzes te noemen zeg. De rekening leggen bij de ander, de mensen die het water al decennia lang aan de lippen staat, de zwakkeren, is juist moreel gezien de meest luie en makkelijke weg. Zelf (en voor de succesvolle mensen die je vertegenwoordigt) meer lasten op je nemen, dat is lastig. Afschepen op een ander is dat allerminst.

D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze zou kunnen zijn, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
De lastige keuze is hoe het zo te doen dat de woede van iedere benadeelde groep zich op anderen blijft richten en jouw hoofd niet op het hakblok belandt.
pi_220116584
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, maar zo'n stelselherziening vergt juist een wat bredere blik dan (alleen) de fiscaliteit. Daar zit het hele probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220116586
quote:

[..]
Overigens wel slordig ook van werkgevers.
Ik heb op mijn het CV de jaartallen staan wanneer ik de studie behaald heb. Moest voor mijn werk ook mijn diploma's overleggen (zorg).
pi_220116610
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Overigens wel slordig ook van werkgevers.
Ik heb op mijn het CV de jaartallen staan wanneer ik de studie behaald heb. Moest voor mijn werk ook mijn diploma's overleggen (zorg).
Bij het Rijk en in gemeenteland ook gewoon certificaten / diploma's moeten laten zien. In de commerciële sector niet altijd overigens.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 februari 2026 @ 14:56:02 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220116665
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:31 schreef Perrin het volgende:
[Verhaal]
Mee eens. Overal moet er nog een uitzonderingje erbij en daar moet nog iets gerepareerd worden. In plaats van eens samen te nadenken hoe je het eerlijk ingesteld wil krijgen.

Politiek tegenwoordig is doodsbang om iets groots te herzien omdat er dan een groep nadeel van ondervindt en dat kost dan stemmen. Dus altijd maar pappen en nathouden.

Ik geloof niet dat men bewust ambtenaar wordt/blijft om zogenaamd niks te doen. Iedereen wil wat nuttigs doen maar dan moet je dat ook wel faciliteren (lees: consistent beleid)
pi_220116775
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mee eens. Overal moet er nog een uitzonderingje erbij en daar moet nog iets gerepareerd worden. In plaats van eens samen te nadenken hoe je het eerlijk ingesteld wil krijgen.

Politiek tegenwoordig is doodsbang om iets groots te herzien omdat er dan een groep nadeel van ondervindt en dat kost dan stemmen. Dus altijd maar pappen en nathouden.

Ik geloof niet dat men bewust ambtenaar wordt/blijft om zogenaamd niks te doen. Iedereen wil wat nuttigs doen maar dan moet je dat ook wel faciliteren (lees: consistent beleid)
Je ziet dit overigens niet enkel bij de overheid hoor. Ik zie in het bedrijfsleven ook vaak genoeg dat men een steeds uitdijende, complexere omgeving heeft opgetuigd waaraan men enkel nog subtiele wijzigingen durft te doen en zeker geen rigoureus herontwerp. Het enige verschil is dat dit in het bedrijfsleven binnen een bedrijf nog wel eens wordt opgelost met daadkracht van bovenaf of anders simpelweg omdat een (nieuwe) concurrent deze ballast niet met zich meedraagt en wel in staat is om snel te innoveren een meer waarde tegen een lagere prijs te leveren.
Daarbij is het verschil natuurlijk wel dat je in het bedrijfsleven makkelijker 2% van je klanten kunt schofferen als je daar uiteindelijk onder de streep significante winst- of omzetgroei bij weet te realiseren, terwijl je in de politiek toch al snel wordt geconfronteerd met boze burgers en kritische journalistieke stukken of items.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 15:37:13 #259
236264 crew  capricia
pi_220117061
Dit zegt Jimmy goed.
Rules for thee, not for me.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220117154
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een universitaire studie verzinnen terwijl je de HBO variant niet eens hebt afgerond? Dat is een zeer volle leugen. En ik neem aan dat minder dan 10% zoiets doet, anders kun je LinkedIn beter opheffen.
Hier kun je niet echt meer spreken van een schoonheidsfoutje inderdaad.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:03:02 #261
236264 crew  capricia
pi_220117294
D66 was initiatiefnemer van de hoorzittingen van beoogd bewindslieden de vorige periode.

Ik neem aan dat ze daar nu opeens geen voorstander meer van zijn. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220117536
quote:
n Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, heeft er vertrouwen in dat hij „gewoon zaken kan doen” met China.
Dit is natuurlijk nergens op gebaseerd, hoe naïef kan je zijn.
  maandag 16 februari 2026 @ 16:44:33 #263
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220117571
Vrij naief van Van Berkel om te denken dat je met last minute wijzigingen wegkomt.

Next.
pi_220117670
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik deel je hoop, maar niets uit het akkoord wijst erop dan men werk wil maken van een stelselherziening.

Dus wellicht is daarop niet geprofileerd.
Een herziening moet uit de Kamer komen, niet uit het kabinet. Dat is ook afgesproken. Maar de staatssecretaris praat natuurlijk wel mee.
pi_220117678
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk nergens op gebaseerd, hoe naïef kan je zijn.
Och, ik denk dat de Chinezen uiteindelijk ook gewoon pragmatisch zijn in dit soort dingen. Het alternatief is dat je je oren naar China laat hangen. Wil jij dat die bepalen welke bewindspersonen wel of niet hier in Nederland plaats mogen nemen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220117695
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, maar zo'n stelselherziening vergt juist een wat bredere blik dan (alleen) de fiscaliteit. Daar zit het hele probleem.
Nee, het fiscale stelsel is fiscaliteit, ze moeten juist stoppen andere problemen (te dure zorgkosten e.d.) in het fiscale stelsel te duwen.
  maandag 16 februari 2026 @ 17:09:07 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220117713
Wat een domme doos die Van Berkel
pi_220117720
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Och, ik denk dat de Chinezen uiteindelijk ook gewoon pragmatisch zijn in dit soort dingen. Het alternatief is dat je je oren naar China laat hangen. Wil jij dat die bepalen welke bewindspersonen wel of niet hier in Nederland plaats mogen nemen?
Het boeit geen reet wie er op die plek zit. Waarom je dan iemand kiest die op een sanctielijst staat van één van je grootste handelspartners in deze tijd. Dan ben je echt te dom om te poepen. Het is ook niet alsof China achteraf zegt dat ze iemand niet pruimen.
pi_220117777
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het boeit geen reet wie er op die plek zit. Waarom je dan iemand kiest die op een sanctielijst staat van één van je grootste handelspartners in deze tijd. Dan ben je echt te dom om te poepen. Het is ook niet alsof China achteraf zegt dat ze iemand niet pruimen.
Het doet er natuurlijk wel toe. Je wil iemand die voor mensenrechten op komt op die plek en dat is Sjoerdsma wel. Je bent minister van ontwikkelingssamenwerking, daar moet iemand zitten met een hart voor die programma's.

Het enige wat ik tegen Sjoerdsma heb is zijn roddel over Remkes. Dit met China is vooral een probleem van China, we willen nou eenmaal dat ook zij de genocide op de Oeigoeren erkennen en hopelijk kan Sjoerdsma voorvechter zijn dat meer landen dat doen.

Dat hele 'buitenlandse handel' valt in praktijk gewoon onder de minister van buitenlandse zaken en de minister van economische zaken. Alleen VVD wil doen alsof ontwikkelingssamenwerking over handel gaat, daarom die naam.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 16 februari 2026 @ 18:38:33 #270
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220118249
Van Berkel
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 18:39:09 #271
375570 crew  Cyan9
pi_220118255
Ach.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 16 februari 2026 @ 18:46:38 #272
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220118317
first blood
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220118420
Prima, die was gewoon ongeschikt voor de baan.
pi_220118457
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:58 schreef Hanca het volgende:
Prima, die was gewoon ongeschikt voor de baan.
Nog wel als kamerlid?
pi_220118523
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:38 schreef Pino112 het volgende:
Van Berkel
Onvermijdelijk. Ik begrijp er werkelijk niets van dat partijen na eerdere problemen met diploma's niet standaard aan iedereen die in aanmerking komt voor een functie een uitreksel uit het diplomaregister vragen.
  maandag 16 februari 2026 @ 19:16:50 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220118551
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Onvermijdelijk. Ik begrijp er werkelijk niets van dat partijen na eerdere problemen met diploma's niet standaard aan iedereen die in aanmerking komt voor een functie een uitreksel uit het diplomaregister vragen.
Ze was wel eerlijk bij de gesprekken. Maar niemand heeft daarna gekeken hoe ze zich op social media voordeed.
pi_220118564
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze was wel eerlijk bij de gesprekken. Maar niemand heeft daarna gekeken hoe ze zich op social media voordeed.
Dat niet alleen, ook op de site van de overheid zelf. Heel vreemd dat dat niemand was opgevallen.
pi_220118586
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is ook nogal amateuristisch aangezien de pers al eerder kandidaten zelf doorgelicht heeft en LinkedIn de eerste plaats is waar ze beginnen.
pi_220118681
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is ook nogal amateuristisch aangezien de pers al eerder kandidaten zelf doorgelicht heeft en LinkedIn de eerste plaats is waar ze beginnen.
Tja, ik heb ook deels afgeronde opleidingen op mijn Linkedin staan (zonder vinkje afgerond), die bij eerste aanblik ook lijken te zijn afgerond.
pi_220118706
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, ik heb ook deels afgeronde opleidingen op mijn Linkedin staan (zonder vinkje afgerond), die bij eerste aanblik ook lijken te zijn afgerond.
Ik neem aan dat jij geen valse titel voor je naam laat staan op openbare stukken.
pi_220118784
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:36 schreef Firuze60 het volgende:
Ik neem aan dat jij geen valse titel voor je naam laat staan op openbare stukken.
Er zijn wel eens stukken de deur uit gegaan (offertes) met een drs. titel voor mijn naam, omdat ik in de laatste lichting zat waar je je titel kreeg zonder MSc en ik inmiddels zo oud ben dat iedereen ervanuit gaat dat titel =/= drs. Zelf pas later opgemerkt. Openbaar denk ik niet, zal eens in de RAV waar ik in de RvC zit kijken (alsof iemand dat woord voor woord leest). :+
pi_220118888
De algemene bestuursdienst heeft haar cv ook niet gecontroleerd bij de sollicitatie voor het bestuur van het UWV.

Onder de ABD vallen alle topmanagers van de ministeries. Moeten we vrezen dat daar ook een aantal ongediplomeerde kwakzalvers tussen zitten? :X
pi_220119019
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:53 schreef Faraday01 het volgende:
De algemene bestuursdienst heeft haar cv ook niet gecontroleerd bij de sollicitatie voor het bestuur van het UWV.

Onder de ABD vallen alle topmanagers van de ministeries. Moeten we vrezen dat daar ook een aantal ongediplomeerde kwakzalvers tussen zitten? :X
De vraag is ook hoe relevant die diploma’s zijn als zij - kennelijk- daar prima functioneerde.
Maar feitelijk heeft ze dus zoals eerder opgemerkt alleen een havo of vwo diploma.
pi_220119061
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De vraag is ook hoe relevant die diploma’s zijn als zij - kennelijk- daar prima functioneerde.
Maar feitelijk heeft ze dus zoals eerder opgemerkt alleen een havo of vwo diploma.
We hebben het over een uitkeringsinstantie die het waarschijnlijk ook niet zo kan waarderen als de cliënten liegen bij aanvragen voor een uitkering dus het lijkt me buitengewoon relevant voor een bestuursfunctie daar.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 20:12:10 #285
236264 crew  capricia
pi_220119094
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
We hebben het over een uitkeringsinstantie die het waarschijnlijk ook niet zo kan waarderen als de cliënten liegen bij aanvragen voor een uitkering dus het lijkt me buitengewoon relevant voor een bestuursfunctie daar.
Of een gratis tas boodschappen krijgen.
Weet je nog?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220119275
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:24 schreef nostra het volgende:
Halbe Zijlstra als duider over dit nieuws bij NvdD. Goed gekozen. :s)
Aan Halbe kleeft de Putinleugen, die neem ik ook niet meer serieus.
pi_220119560
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:37 schreef capricia het volgende:
Dit zegt Jimmy goed.
[ x ]
Ontslaan, royeren, vervolgen
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 16 februari 2026 @ 21:01:13 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220119606
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:37 schreef capricia het volgende:
Dit zegt Jimmy goed.
[ x ]
Het is allemaal zo D66.

Plastic, nep, fake en ook onverstoorbaar wanneer het aanpakken van mensen met te weinig geld betreft.

Afgezien van dit debacle zal na openbaring van de plannetjes van Jetten I hopelijk bij al dat volk dat dit keer op D66 stemde denkende met een progressieve, sociale partij van doen te hebben omdat Rob op de Rode Lijn stond en Bram te hulp schoot tegen Baudet en z'n kop niet kan houden over klimaat de schellen van de ogen gevallen zijn.

En wordt het weer het onbetekende keffertje van de VVD wat het altijd al was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220119670
twitter

Wat een laffe reactie ook echt. Alsof de discussie die ontstaan is, het probleem is. Alsof het ook maar een greintje geloofwaardig is dat het nooit haar intentie is geweest.
pi_220119729
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:06 schreef probeer het volgende:
[ x ]

Wat een laffe reactie ook echt. Alsof de discussie die ontstaan is, het probleem is. Alsof het ook maar een greintje geloofwaardig is dat het nooit haar intentie is geweest.
Tjongejonge, een mond vol meel.

Ze had kunnen zeggen:

"Het spijt mij dat ik gelogen heb over mijn cv, maar mijn werkervaring heeft voldoende bewezen dat ik het bestuurdersvak beheers."

Oh wacht..
  maandag 16 februari 2026 @ 21:12:05 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220119741
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mooi he...

Zouden al die 'FRAUDERENDE' bijstanders en toeslagenouders er met zo'n briefje vanaf komen wanneer er een keer iets verkeerd is ingevuld?

Ook dat 'leven lang leren'-evangelie van D66 wordt zo erg genant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220119772
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mooi he...

Zouden al die 'FRAUDERENDE' bijstanders en toeslagenouders er met zo'n briefje vanaf komen wanneer er een keer iets verkeerd is ingevuld?

Ja, verdorie, ze heeft 20 jaar de tijd gekregen om dat papiertje alsnog te halen. Ik heb mijn master nog op mijn 53ste gehaald.
pi_220119791
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ze had kunnen zeggen:

"Het spijt mij dat ik gelogen heb over mijn cv, maar mijn werkervaring heeft voldoende bewezen dat ik het bestuurdersvak beheers."

Oh wacht..
Ook dat vind ik een uitvlucht.

Goede en oprechte excuses bestaan uit 1) toegeven wat je fout deed, 2) erkennen welke schade jouw fout veroorzaakt heeft, 3) aangeven wat je gaat doen om zulk fout gedrag in de toekomst te voorkomen, en tot slot 4) oprechte excuses aanbieden voor wat je gedaan hebt.

Maarja, dat is niet hoe politici geleerd wordt om excuses te maken / fouten toe te geven. Dat gaat allemaal zo ambigue mogelijk. Ws mede ivm daadwerkelijke juridische aansprakelijkheid.

Zeer triest.
pi_220119808
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Ook dat vind ik een uitvlucht.

Goede en oprechte excuses bestaan uit 1) toegeven wat je fout deed, 2) erkennen welke schade jouw fout veroorzaakt heeft, 3) aangeven wat je gaat doen om zulk fout gedrag in de toekomst te voorkomen, en tot slot 4) oprechte excuses aanbieden voor wat je gedaan hebt.
Nou dat gaat niet gebeuren uiteraard want ze heeft zelf juist het tegendeel beweerd.

En ja, zal wel met juridische zaken te maken hebben. Het is tenslotte strafbaar om een titel onterecht te gebruiken.
pi_220119856
Ik kan nu al aanvoelen hoe dat verhaal er uit gaat zien.

Zielige ik kon het door zware omstandigheden buiten mijn macht, allemaal niet afronden / er überhaupt aan beginnen. Blabla miscommunicatie tussen mij en controlerende instanties. Anderen hebben het zo opgeschreven en ik durfde ze niet meer te verbeteren.

Iets van die orde. Plus even lekker aanschuiven bij Eva natuurlijk, met een foei van 1 minuut gevolgd door 14 minuten vol sympathie. Met instemmend knikkende en empathisch kijkende tafelgenoten.
pi_220119862
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:27 schreef probeer het volgende:
Ik kan nu al aanvoelen hoe dat verhaal er uit gaat zien.

Zielige ik kon het door zware omstandigheden buiten mijn macht, allemaal niet afronden / er überhaupt aan beginnen. Blabla miscommunicatie tussen mij en controlerende instanties. Anderen hebben het zo opgeschreven en ik durfde ze niet meer te verbeteren.

Iets van die orde. Plus even lekker aanschuiven bij Eva natuurlijk, met een foei van 1 minuut gevolgd door 14 minuten vol sympathie. Met instemmend knikkende en empathisch kijkende tafelgenoten.
Ga nu al kotsen.
pi_220119873
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mooi he...

Jup. Maar ik geef je op een briefje dat ze niet geroyeerd gaat worden.
pi_220119888
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Maar ik geef je op een briefje dat ze niet geroyeerd gaat worden.
Dan hebben ze dat met de PVV gemeen, die twee lapswansen van dat vals AI-filmpje over Timmermans hadden ook direct geschorst moeten worden.
pi_220119975
En nu? Het beoogde nieuwe kamerlid is neem ik aan al gebeld. Heeft het wellicht al aangegeven op het werk. Ik neem dus aan dat ze iemand uit de fractie halen. Maar aan de andere kant: naast Paternotte heeft alleen Sneller echt veel ervaring. Ik verwachtte hem, maar dat is dan ook weer niet handig. Paulusma, Podt en Van der Werf hebben denk ik ook onmisbare ervaring om de grote groep nieuwelingen te begeleiden.

Misschien Stephen Neijenhuis, voormalig assistent van Van Weyenberg? Of Henk-Jan Oosterhuis, die werkte op het ministerie van Financiën en later adviseur van Jetten en Koolmees was?

Beide onervaren in de Kamer, maar ervaren bestuurders of ministers van dichtbij meegemaakt. En je hoeft dan dus geen vervanger weer af te bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')