abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220114933
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:59 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat is mij nog nooit overkomen. Toch al bij het rijk en in het bankwezen gewerkt.
Ik heb een keer bij een bedrijf gewerkt waar ze dit actief gingen checken met het actieve personeelsbestand, kwamen ze erachter dat best veel stappen op een CV niet automatisch tot het diploma leide.
pi_220114939
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Zoals 99% van Nederland doet - al is het wel zo bijdehand het ff goed te zetten als je wéét dat je gegoogled gaat worden.
Doet 99% van Nederland dat? Of is dat jouw aanname? Ik denk eerlijk gezegd dat minstens 90% van Nederland gewoon eerlijk is, al zal een flink deel eerlijke mensen geen LinkedIn hebben.

Ik vind het eigenlijk wel typisch dat het een D66'er is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:22:40 #228
236264 crew  capricia
pi_220114974
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is gewoon valsheid in geschrifte als ze daarmee bijvoorbeeld ook bij het uwv binnen is gekomen.
Er zijn toeslagenouders in de ellende gekomen voor mindere fouten ja.

Dit moet je echt niet willen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220114981
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Mij werd het wel gevraagd in de financiële dienstverlening. Zelfs tot en met de havo aan toe.
Ik heb op 4 accountantskantoren gewerkt, 3 na afronden studie, en die hebben nooit ergens om gevraagd.

Maar een staatssecretaris die over de belastingdienst gaat, die moet gewoon onkreukbaar zijn. Ik was al niet gelukkig over de keus (er moet daar gewoon een fiscalist zittem), nu zou ik tegen Jetten zeggen: zoek even een vervanger. Sneller bijvoorbeeld uit de fractie, omdat je anders met de vervangers zit die al zijn gebeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:26:02 #230
236264 crew  capricia
pi_220115014
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Een beetje organisatie vraagt wel een bewijs van een afgeronde HBO of universiteitstudie.

Het zal me verder jeuken trouwens ook.
Het interesseert mij wel.
Omdat je geen precedent wil scheppen of een sfeertje wil creëeren waarin het liegen en bedriegen normaal gevonden wordt en beloond wordt.

Of vind je dat de overheid ook prima zo met burgers om kan gaan? En de burgers ook met de overheid? Gewoon wat liegen op je belastingaangifte.. de staatssecretaris zelf neemt het tenslotte ook niet zo nauw met de waarheid.

Dit moet je gewoon echt niet willen. Heel jammer dat.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 16-02-2026 15:16:07 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115060
Een Schwietertje, ja, dus mevrouw moet er uit, vind ik.

"Charl Schwietert, de journalist die in 1982 onverwacht door de VVD naar voren werd geschoven als staatssecretaris van Defensie. Al na drie dagen moest hij weer aftreden toen duidelijk werd dat hij, in tegenstelling tot wat hij in zijn cv beweerde, nooit een universitair diploma had behaald. Ook was Schwietert, anders dan hij had doen voorkomen, geen luitenant geweest in het Nederlandse leger. In militaire dienst had hij het nooit verder gebracht dan korporaal."

Een Havo diploma bewaren als je wel een HBO- of universitair diploma kunt overleggen vind ik onzin trouwens.
pi_220115085
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doet 99% van Nederland dat? Of is dat jouw aanname? Ik denk eerlijk gezegd dat minstens 90% van Nederland gewoon eerlijk is, al zal een flink deel eerlijke mensen geen LinkedIn hebben.

Ik vind het eigenlijk wel typisch dat het een D66'er is.
Wat is voor jou eerlijk? Qua volle leugens heb je vast gelijk.

Qua dingen mooier voordoen dan ze zijn denk ik dat het zeker in het begin van de gemiddelde carrière wel meer dan 50% bedraagt. Inclusief ondergetekende.

Komt ook wel doordat werkgevers dat vragen voor de meest simpele functies trouwens. Als ze zelf zouden inzien dat het allemaal niet zo spannend is bij een startersfunctie krijg je ook dat CV oppompen niet.
pi_220115112
quote:
Tot donderdagavond stond daar dat zij Public Management (een master Bestuurskunde) aan de Universiteit Leiden studeerde. Inmiddels is dat veranderd in een Pre-master Public Administration: dat is een toelatingstraject voor mensen die graag een master willen studeren, maar niet over de juiste papieren beschikken. Van Berkel maakte dat traject niet af.

Op haar cv stond ook dat ze rechten aan de Erasmus Universiteit studeerde. Dat is wel zo, maar het lukte van Berkel niet om daar haar propedeuse te halen. De beoogd staatssecretaris heeft alleen een havo-diploma en een diploma voor het eerste hbo-jaar bestuurskunde.
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
pi_220115145
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wat is voor jou eerlijk? Qua volle leugens heb je vast gelijk.

Een universitaire studie verzinnen terwijl je de HBO variant niet eens hebt afgerond? Dat is een zeer volle leugen. En ik neem aan dat minder dan 10% zoiets doet, anders kun je LinkedIn beter opheffen.
pi_220115165
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
Zoals ik hem lees stond er al nergens dat er een afgeronde universitaire master was.

Enkel dat ze ervoor zou hebben gestudeerd, maar dat is natuurlijk wel wat anders.
pi_220115168
quote:

[..]
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.
pi_220115195
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.
En daar hebben we er al genoeg van gehad.
  maandag 16 februari 2026 @ 12:47:55 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220115260
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:59 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat is mij nog nooit overkomen. Toch al bij het rijk en in het bankwezen gewerkt.
Mij wel. En ik had ze uiteraard :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220115345
Ik kreeg mijn eerste baan al tijdens mijn studie, op voorwaarde dat ik die wel even moest afronden uiteraard.
pi_220115405
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:
Ik vind inderdaad ook dat er geen sterk beeld uit naar voren komt. Een pre-master beginnen maar die niet af maken... Een rechtenstudie doen maar niet eens het eerste jaar afronden… Waarom begon je er dan aan?
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 13:06:56 #241
236264 crew  capricia
pi_220115570
Krijg nu ook een beetje het gevoel dat D66 aan het kijken is hoe groot de kwestie wordt, alvorens een besluit te nemen. :')

Lijkt mij dat zij gewoon de eer aan zichzelf moet houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115576
quote:

[..]
Eens, dit is wel iets meer dan oppoetsen.

Qua oppoetsen bedoelde ik dat er genoeg (geen idee of t 99% is maar t zal me niet verbazen) bijvoorbeeld van een functie bij een vleesverwerker iets maken als “verantwoordelijk voor voedsel wat dagelijks door duizenden wordt gegeten”
Het is niet onwaar maar een beetje recruiter gaat er wel wat kritische vragen over stellen in een sollicitatiegesprek. Dat hebben ze kennelijk bij het UWV niet gedaan of ze dachten dit is te lang geleden we nemen aan dat het zo is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220115612
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:06 schreef capricia het volgende:
Krijg nu ook een beetje het gevoel dat D66 aan het kijken is hoe groot de kwestie wordt, alvorens een besluit te nemen. :')

Dat lijkt mij ook, het vertrouwen is toch al niet groot.
pi_220115675
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:06 schreef capricia het volgende:

AD noemt het de eerste test:
https://www.ad.nl/politie(...)an-berkel~a2ee1eafb/

ND zaagt openlijk aan haar stoelpoten:
https://www.nd.nl/opinie/(...)SAJBbhqPCmRQpw7DGxLg

Tja, dan begint het toch echt wel iets te worden dat het niet waard is, ze kan gewoon de Kamer in en een ander kamerlid (Sneller) naar deze plek.
pi_220115721
Plus NRC

Beoogd D66-staatssecretaris Nathalie van Berkel claimde op LinkedIn onterecht masterstudie te hebben gedaan
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-4-november-a4911826
pi_220115881
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:21 schreef Firuze60 het volgende:
Plus NRC

Beoogd D66-staatssecretaris Nathalie van Berkel claimde op LinkedIn onterecht masterstudie te hebben gedaan
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-4-november-a4911826
Dat is alleen een weergave van de feiten, ND en AD zeggen gewoon dat ze op moet stappen.
pi_220116039
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb op 4 accountantskantoren gewerkt, 3 na afronden studie, en die hebben nooit ergens om gevraagd.

Maar een staatssecretaris die over de belastingdienst gaat, die moet gewoon onkreukbaar zijn. Ik was al niet gelukkig over de keus (er moet daar gewoon een fiscalist zittem), nu zou ik tegen Jetten zeggen: zoek even een vervanger. Sneller bijvoorbeeld uit de fractie, omdat je anders met de vervangers zit die al zijn gebeld.
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220116189
Het is ook wachten of en wat er naar boven komt van haar tijd bij het UWV. Als ze daar aantoonbaar gelegen heeft over haar kwalificaties voordat ze bestuurder werd, is het sowieso onhoudbaar.
pi_220116228
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.
Ze hadden Vijlbrief minister moeten maken en dan had Heinen eventueel staatssecretaris kunnen worden. Politiek kan dat natuurlijk niet maar dan heb je wel mensen die meer toegerust zijn op hun taak.
pi_220116380
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik hoop op (een begin van) een stelselherziening, dan is iemand zoals Van Rij was wel ideaal. Iemand die de discussie tussen fiscalisten ook kan volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')