Ik heb een keer bij een bedrijf gewerkt waar ze dit actief gingen checken met het actieve personeelsbestand, kwamen ze erachter dat best veel stappen op een CV niet automatisch tot het diploma leide.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat is mij nog nooit overkomen. Toch al bij het rijk en in het bankwezen gewerkt.
Doet 99% van Nederland dat? Of is dat jouw aanname? Ik denk eerlijk gezegd dat minstens 90% van Nederland gewoon eerlijk is, al zal een flink deel eerlijke mensen geen LinkedIn hebben.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:48 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zoals 99% van Nederland doet - al is het wel zo bijdehand het ff goed te zetten als je wéét dat je gegoogled gaat worden.
Er zijn toeslagenouders in de ellende gekomen voor mindere fouten ja.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is gewoon valsheid in geschrifte als ze daarmee bijvoorbeeld ook bij het uwv binnen is gekomen.
Ik heb op 4 accountantskantoren gewerkt, 3 na afronden studie, en die hebben nooit ergens om gevraagd.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Mij werd het wel gevraagd in de financiële dienstverlening. Zelfs tot en met de havo aan toe.
Het interesseert mij wel.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Een beetje organisatie vraagt wel een bewijs van een afgeronde HBO of universiteitstudie.
Het zal me verder jeuken trouwens ook.
Wat is voor jou eerlijk? Qua volle leugens heb je vast gelijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doet 99% van Nederland dat? Of is dat jouw aanname? Ik denk eerlijk gezegd dat minstens 90% van Nederland gewoon eerlijk is, al zal een flink deel eerlijke mensen geen LinkedIn hebben.
Ik vind het eigenlijk wel typisch dat het een D66'er is.
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.quote:Tot donderdagavond stond daar dat zij Public Management (een master Bestuurskunde) aan de Universiteit Leiden studeerde. Inmiddels is dat veranderd in een Pre-master Public Administration: dat is een toelatingstraject voor mensen die graag een master willen studeren, maar niet over de juiste papieren beschikken. Van Berkel maakte dat traject niet af.
Op haar cv stond ook dat ze rechten aan de Erasmus Universiteit studeerde. Dat is wel zo, maar het lukte van Berkel niet om daar haar propedeuse te halen. De beoogd staatssecretaris heeft alleen een havo-diploma en een diploma voor het eerste hbo-jaar bestuurskunde.
Een universitaire studie verzinnen terwijl je de HBO variant niet eens hebt afgerond? Dat is een zeer volle leugen. En ik neem aan dat minder dan 10% zoiets doet, anders kun je LinkedIn beter opheffen.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wat is voor jou eerlijk? Qua volle leugens heb je vast gelijk.
Zoals ik hem lees stond er al nergens dat er een afgeronde universitaire master was.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
En daar hebben we er al genoeg van gehad.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.
Mij wel. En ik had ze uiteraardquote:Op maandag 16 februari 2026 11:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat is mij nog nooit overkomen. Toch al bij het rijk en in het bankwezen gewerkt.
Ik vind inderdaad ook dat er geen sterk beeld uit naar voren komt. Een pre-master beginnen maar die niet af maken... Een rechtenstudie doen maar niet eens het eerste jaar afronden… Waarom begon je er dan aan?quote:Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:
Ik zie ook een patroon van steeds hoger mikken dan ze aan kan, vink het vakje ongeschikt maar aan.
Eens, dit is wel iets meer dan oppoetsen.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, het vertrouwen is toch al niet groot.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:06 schreef capricia het volgende:
Krijg nu ook een beetje het gevoel dat D66 aan het kijken is hoe groot de kwestie wordt, alvorens een besluit te nemen.![]()
Lijkt mij dat zij gewoon de eer aan zichzelf moet houden.
AD noemt het de eerste test:quote:Op maandag 16 februari 2026 13:06 schreef capricia het volgende:
Krijg nu ook een beetje het gevoel dat D66 aan het kijken is hoe groot de kwestie wordt, alvorens een besluit te nemen.![]()
Lijkt mij dat zij gewoon de eer aan zichzelf moet houden.
Dat is alleen een weergave van de feiten, ND en AD zeggen gewoon dat ze op moet stappen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:21 schreef Firuze60 het volgende:
Plus NRC
Beoogd D66-staatssecretaris Nathalie van Berkel claimde op LinkedIn onterecht masterstudie te hebben gedaan
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-4-november-a4911826
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb op 4 accountantskantoren gewerkt, 3 na afronden studie, en die hebben nooit ergens om gevraagd.
Maar een staatssecretaris die over de belastingdienst gaat, die moet gewoon onkreukbaar zijn. Ik was al niet gelukkig over de keus (er moet daar gewoon een fiscalist zittem), nu zou ik tegen Jetten zeggen: zoek even een vervanger. Sneller bijvoorbeeld uit de fractie, omdat je anders met de vervangers zit die al zijn gebeld.
Ze hadden Vijlbrief minister moeten maken en dan had Heinen eventueel staatssecretaris kunnen worden. Politiek kan dat natuurlijk niet maar dan heb je wel mensen die meer toegerust zijn op hun taak.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.
Ik hoop op (een begin van) een stelselherziening, dan is iemand zoals Van Rij was wel ideaal. Iemand die de discussie tussen fiscalisten ook kan volgen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er hoeft geen fiscalist te zitten, dat is alles behalve een garantie dat het goed gaat namelijk. Je moet er vooral een realist neerzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |