abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220116391
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Gaat om 160k aan mensen bij het rijk dus lijkt me niet. Bovendien zou je dan ook zorg en onderwijs mee moeten tellen.
Dat is semioverheid zijn niet in dienst bij de overheid zelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220116417
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoop op (een begin van) een stelselherziening, dan is iemand zoals Van Rij was wel ideaal. Iemand die de discussie tussen fiscalisten ook kan volgen.
Ik deel je hoop, maar niets uit het akkoord wijst erop dan men werk wil maken van een stelselherziening.

Dus wellicht is daarop niet geprofileerd.
  maandag 16 februari 2026 @ 14:35:34 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220116473
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
Heet het verslechteren van de posities van juist de groepen mensen die al relatief minder hebben of kunnen nu alweer lastige keuzes maken ja?

Hoe is dat lastig? Leg het me uit.

Nee, lastige keuzes zijn om je achterban (de mensen die jou in het zadel houden) eens te zeggen 'ja sorry maar dat kan gewoon niet'. Om de lobbygroepen die je straks aan een dikke baan gaan helpen eens een nee te verkopen.

Niet om groepen mensen waar ze zelf als successvolle politici ontzettend ver van af staan voor de kosten op te laten draaien.

Het valse lef om dat moeilijke keuzes te noemen zeg. De rekening leggen bij de ander, de mensen die het water al decennia lang aan de lippen staat, de zwakkeren, is juist moreel gezien de meest luie en makkelijke weg. Zelf (en voor de succesvolle mensen die je vertegenwoordigt) meer lasten op je nemen, dat is lastig. Afschepen op een ander is dat allerminst.

D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze zou kunnen zijn, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
De lastige keuze is hoe het zo te doen dat de woede van iedere benadeelde groep zich op anderen blijft richten en jouw hoofd niet op het hakblok belandt.
pi_220116584
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoop op (een begin van) een stelselherziening, dan is iemand zoals Van Rij was wel ideaal. Iemand die de discussie tussen fiscalisten ook kan volgen.
Ik hoop met je mee, maar zo'n stelselherziening vergt juist een wat bredere blik dan (alleen) de fiscaliteit. Daar zit het hele probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220116586
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dus in een paar dagen van een afgeronde universitaire master naar alleen een havo-diploma, dat vind ik wel een erg groot verschil. Dat is niet oppoetsen maar liegen.
Overigens wel slordig ook van werkgevers.
Ik heb op mijn het CV de jaartallen staan wanneer ik de studie behaald heb. Moest voor mijn werk ook mijn diploma's overleggen (zorg).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220116610
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Overigens wel slordig ook van werkgevers.
Ik heb op mijn het CV de jaartallen staan wanneer ik de studie behaald heb. Moest voor mijn werk ook mijn diploma's overleggen (zorg).
Bij het Rijk en in gemeenteland ook gewoon certificaten / diploma's moeten laten zien. In de commerciële sector niet altijd overigens.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 februari 2026 @ 14:56:02 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220116665
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:31 schreef Perrin het volgende:
[Verhaal]
Mee eens. Overal moet er nog een uitzonderingje erbij en daar moet nog iets gerepareerd worden. In plaats van eens samen te nadenken hoe je het eerlijk ingesteld wil krijgen.

Politiek tegenwoordig is doodsbang om iets groots te herzien omdat er dan een groep nadeel van ondervindt en dat kost dan stemmen. Dus altijd maar pappen en nathouden.

Ik geloof niet dat men bewust ambtenaar wordt/blijft om zogenaamd niks te doen. Iedereen wil wat nuttigs doen maar dan moet je dat ook wel faciliteren (lees: consistent beleid)
pi_220116775
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mee eens. Overal moet er nog een uitzonderingje erbij en daar moet nog iets gerepareerd worden. In plaats van eens samen te nadenken hoe je het eerlijk ingesteld wil krijgen.

Politiek tegenwoordig is doodsbang om iets groots te herzien omdat er dan een groep nadeel van ondervindt en dat kost dan stemmen. Dus altijd maar pappen en nathouden.

Ik geloof niet dat men bewust ambtenaar wordt/blijft om zogenaamd niks te doen. Iedereen wil wat nuttigs doen maar dan moet je dat ook wel faciliteren (lees: consistent beleid)
Je ziet dit overigens niet enkel bij de overheid hoor. Ik zie in het bedrijfsleven ook vaak genoeg dat men een steeds uitdijende, complexere omgeving heeft opgetuigd waaraan men enkel nog subtiele wijzigingen durft te doen en zeker geen rigoureus herontwerp. Het enige verschil is dat dit in het bedrijfsleven binnen een bedrijf nog wel eens wordt opgelost met daadkracht van bovenaf of anders simpelweg omdat een (nieuwe) concurrent deze ballast niet met zich meedraagt en wel in staat is om snel te innoveren een meer waarde tegen een lagere prijs te leveren.
Daarbij is het verschil natuurlijk wel dat je in het bedrijfsleven makkelijker 2% van je klanten kunt schofferen als je daar uiteindelijk onder de streep significante winst- of omzetgroei bij weet te realiseren, terwijl je in de politiek toch al snel wordt geconfronteerd met boze burgers en kritische journalistieke stukken of items.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 15:37:13 #259
236264 crew  capricia
pi_220117061
Dit zegt Jimmy goed.
Rules for thee, not for me.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220117154
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een universitaire studie verzinnen terwijl je de HBO variant niet eens hebt afgerond? Dat is een zeer volle leugen. En ik neem aan dat minder dan 10% zoiets doet, anders kun je LinkedIn beter opheffen.
Hier kun je niet echt meer spreken van een schoonheidsfoutje inderdaad.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:03:02 #261
236264 crew  capricia
pi_220117294
D66 was initiatiefnemer van de hoorzittingen van beoogd bewindslieden de vorige periode.

Ik neem aan dat ze daar nu opeens geen voorstander meer van zijn. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220117536
quote:
n Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, heeft er vertrouwen in dat hij „gewoon zaken kan doen” met China.
Dit is natuurlijk nergens op gebaseerd, hoe naïef kan je zijn.
  maandag 16 februari 2026 @ 16:44:33 #263
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220117571
Vrij naief van Van Berkel om te denken dat je met last minute wijzigingen wegkomt.

Next.
pi_220117670
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik deel je hoop, maar niets uit het akkoord wijst erop dan men werk wil maken van een stelselherziening.

Dus wellicht is daarop niet geprofileerd.
Een herziening moet uit de Kamer komen, niet uit het kabinet. Dat is ook afgesproken. Maar de staatssecretaris praat natuurlijk wel mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220117678
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk nergens op gebaseerd, hoe naïef kan je zijn.
Och, ik denk dat de Chinezen uiteindelijk ook gewoon pragmatisch zijn in dit soort dingen. Het alternatief is dat je je oren naar China laat hangen. Wil jij dat die bepalen welke bewindspersonen wel of niet hier in Nederland plaats mogen nemen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220117695
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, maar zo'n stelselherziening vergt juist een wat bredere blik dan (alleen) de fiscaliteit. Daar zit het hele probleem.
Nee, het fiscale stelsel is fiscaliteit, ze moeten juist stoppen andere problemen (te dure zorgkosten e.d.) in het fiscale stelsel te duwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 16 februari 2026 @ 17:09:07 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220117713
Wat een domme doos die Van Berkel
pi_220117720
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Och, ik denk dat de Chinezen uiteindelijk ook gewoon pragmatisch zijn in dit soort dingen. Het alternatief is dat je je oren naar China laat hangen. Wil jij dat die bepalen welke bewindspersonen wel of niet hier in Nederland plaats mogen nemen?
Het boeit geen reet wie er op die plek zit. Waarom je dan iemand kiest die op een sanctielijst staat van één van je grootste handelspartners in deze tijd. Dan ben je echt te dom om te poepen. Het is ook niet alsof China achteraf zegt dat ze iemand niet pruimen.
pi_220117777
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het boeit geen reet wie er op die plek zit. Waarom je dan iemand kiest die op een sanctielijst staat van één van je grootste handelspartners in deze tijd. Dan ben je echt te dom om te poepen. Het is ook niet alsof China achteraf zegt dat ze iemand niet pruimen.
Het doet er natuurlijk wel toe. Je wil iemand die voor mensenrechten op komt op die plek en dat is Sjoerdsma wel. Je bent minister van ontwikkelingssamenwerking, daar moet iemand zitten met een hart voor die programma's.

Het enige wat ik tegen Sjoerdsma heb is zijn roddel over Remkes. Dit met China is vooral een probleem van China, we willen nou eenmaal dat ook zij de genocide op de Oeigoeren erkennen en hopelijk kan Sjoerdsma voorvechter zijn dat meer landen dat doen.

Dat hele 'buitenlandse handel' valt in praktijk gewoon onder de minister van buitenlandse zaken en de minister van economische zaken. Alleen VVD wil doen alsof ontwikkelingssamenwerking over handel gaat, daarom die naam.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 16 februari 2026 @ 18:38:33 #270
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220118249
Van Berkel
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 18:39:09 #271
375570 crew  Cyan9
pi_220118255
Ach.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 16 februari 2026 @ 18:46:38 #272
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220118317
first blood
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220118420
Prima, die was gewoon ongeschikt voor de baan.
pi_220118457
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:58 schreef Hanca het volgende:
Prima, die was gewoon ongeschikt voor de baan.
Nog wel als kamerlid?
pi_220118523
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:38 schreef Pino112 het volgende:
Van Berkel
Onvermijdelijk. Ik begrijp er werkelijk niets van dat partijen na eerdere problemen met diploma's niet standaard aan iedereen die in aanmerking komt voor een functie een uitreksel uit het diplomaregister vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')