Ik denk dat dit niet hoeft te kloppen. Als je "voorbeeldland" Denemarken vergelijkt met Europese landen met procentueel lage overheidsuitgaven. Dan hebben landen als Ierland, Tsjechië en Slowakije een veel kleinere overheid en lagere belastingdruk, maar ze hebben ook een nijpend woningentekort, slechte infrastructuur, slechte openbare diensten (onderwijs en zorg) em (in Ierland) grote ongelijkheid.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het antwoord is, verrassend genoeg, vrij simpel: een grotere overheid zorgt voor meer problemen dan die kan oplossen, en zal altijd blijven uitdijen zolang de mythe heerst dat meer overheid voor betere uitvoering zorgt. Er zijn weinig rotsvaste natuurwetten in de politiek maar dit is er één van.
Nee ik denk het niet, maar wel het beste dat ik kon vinden. Het officiële portret zal nog wel komen? Idd dat portret van Schoof is echt heel goed. Historisch, een tikje calvinistisch.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat het officiële portret? Dat was het enige goede aan Schoof.
bouwen bouwen bouwen en lelystad open , tja echt misdadigquote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:27 schreef probeer het volgende:
Prima geschikt dus, want wat die lul allemaal wil doen is misdadig.
Dit klopt denk ik wel. Onze politiek is vaak te bang om dat te doen waar ze voor ingehuurd zijn, echte keuzes maken…quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet hoeft te kloppen. Als je "voorbeeldland" Denemarken vergelijkt met Europese landen met procentueel lage overheidsuitgaven. Dan hebben landen als Ierland, Tsjechië en Slowakije een veel kleinere overheid en lagere belastingdruk, maar ze hebben ook een nijpend woningentekort, slechte infrastructuur, slechte openbare diensten (onderwijs en zorg) em (in Ierland) grote ongelijkheid.
Ik denk dat de schoen hem vooral wringt in de angst om een bepaalde groep te benadelen, zoals @:nostra ook al opmerkt, aangezien tegenstanders gemakkelijk te mobiliseren zijn en de stemmer behoorlijk volatiel is. Tegelijk worden er wel oplossingen verwacht van een overheid die vrij omvangrijk is. We zoeken dus niet de meest productieve oplossing maar we zoeken de oplossing met de minste weerstand.
Je kunt idd niet iedereen te vriend houden helaas.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit klopt denk ik wel. Onze politiek is vaak te bang om dat te doen waar ze voor ingehuurd zijn, echte keuzes maken…
Met zulke portetten ga ik twijfelen aan mijn heteroseksualiteit.quote:
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt idd niet iedereen te vriend houden helaas.
Idd. Lastige keuzes maken is waar we die lui voor hebben.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.
Van die heerlijk donkere portretten allemaal.quote:
klopt we moeten fiscale wijzigingen van de VVD ongedaan maken want die zijn echt absurd ,quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar nu wordt het bedrijfsleven en de meest welgestelden juist volledig buiten schot gelaten en wordt de pijn volledig gelegd bij mensen die het al moeilijk hebben. Daar zit de weerstand.
Was ook de enige (meen ik) die met concrete cijfers kwam toen er gevraagd werd naar migratie.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.
Smullen idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Van die heerlijk donkere portretten allemaal.
Homo zijn zou het leven enorm versimpelen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zulke portetten ga ik twijfelen aan mijn heteroseksualiteit.
Nou...quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:12 schreef michaelmoore het volgende:
ze moeten mij een jaartje het land laten besturen en het hele stelsel laten wijzigen
Ja, alleen jammer dat hij daarna een sabbatical leek te hebben genomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |