Ik denk dat dit niet hoeft te kloppen. Als je "voorbeeldland" Denemarken vergelijkt met Europese landen met procentueel lage overheidsuitgaven. Dan hebben landen als Ierland, Tsjechië en Slowakije een veel kleinere overheid en lagere belastingdruk, maar ze hebben ook een nijpend woningentekort, slechte infrastructuur, slechte openbare diensten (onderwijs en zorg) em (in Ierland) grote ongelijkheid.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het antwoord is, verrassend genoeg, vrij simpel: een grotere overheid zorgt voor meer problemen dan die kan oplossen, en zal altijd blijven uitdijen zolang de mythe heerst dat meer overheid voor betere uitvoering zorgt. Er zijn weinig rotsvaste natuurwetten in de politiek maar dit is er één van.
Nee ik denk het niet, maar wel het beste dat ik kon vinden. Het officiële portret zal nog wel komen? Idd dat portret van Schoof is echt heel goed. Historisch, een tikje calvinistisch.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat het officiële portret? Dat was het enige goede aan Schoof.
bouwen bouwen bouwen en lelystad open , tja echt misdadigquote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:27 schreef probeer het volgende:
Prima geschikt dus, want wat die lul allemaal wil doen is misdadig.
Dit klopt denk ik wel. Onze politiek is vaak te bang om dat te doen waar ze voor ingehuurd zijn, echte keuzes maken…quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet hoeft te kloppen. Als je "voorbeeldland" Denemarken vergelijkt met Europese landen met procentueel lage overheidsuitgaven. Dan hebben landen als Ierland, Tsjechië en Slowakije een veel kleinere overheid en lagere belastingdruk, maar ze hebben ook een nijpend woningentekort, slechte infrastructuur, slechte openbare diensten (onderwijs en zorg) em (in Ierland) grote ongelijkheid.
Ik denk dat de schoen hem vooral wringt in de angst om een bepaalde groep te benadelen, zoals @:nostra ook al opmerkt, aangezien tegenstanders gemakkelijk te mobiliseren zijn en de stemmer behoorlijk volatiel is. Tegelijk worden er wel oplossingen verwacht van een overheid die vrij omvangrijk is. We zoeken dus niet de meest productieve oplossing maar we zoeken de oplossing met de minste weerstand.
Je kunt idd niet iedereen te vriend houden helaas.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit klopt denk ik wel. Onze politiek is vaak te bang om dat te doen waar ze voor ingehuurd zijn, echte keuzes maken…
Met zulke portetten ga ik twijfelen aan mijn heteroseksualiteit.quote:
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt idd niet iedereen te vriend houden helaas.
Idd. Lastige keuzes maken is waar we die lui voor hebben.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.
Van die heerlijk donkere portretten allemaal.quote:
klopt we moeten fiscale wijzigingen van de VVD ongedaan maken want die zijn echt absurd ,quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar nu wordt het bedrijfsleven en de meest welgestelden juist volledig buiten schot gelaten en wordt de pijn volledig gelegd bij mensen die het al moeilijk hebben. Daar zit de weerstand.
Was ook de enige (meen ik) die met concrete cijfers kwam toen er gevraagd werd naar migratie.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.
Smullen idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Van die heerlijk donkere portretten allemaal.
Homo zijn zou het leven enorm versimpelen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zulke portetten ga ik twijfelen aan mijn heteroseksualiteit.
Nou...quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:12 schreef michaelmoore het volgende:
ze moeten mij een jaartje het land laten besturen en het hele stelsel laten wijzigen
Ja, alleen jammer dat hij daarna een sabbatical leek te hebben genomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik zou de hele maandelijkse pensioenafdracht bruto bij het loon voegen en 12000 euro arbeidskorting creërenquote:
D66 noemde de vrijheidsbijdrage in Europa 'gewoon een cappuccinootje minder per dag' en moest er zelfs door de VVD op gewezen worden dat dat voor velen niet de gewone dagbesteding is.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze is, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
Dat was inmiddels wel duidelijk. Bovendien zouden de voedselbossen eindelijk eens aangepakt. Kom net terug van een rondje Lage Vuursche en al die natuur is maar groen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou de hele pensioenafdracht bruto bij het loon voegen en 12000 euro arbeidskorting creëren
Het niet verder kunnen kijken dan hun eigen succes heeft vele politici enorm ontmenselijkt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
D66 noemde de vrijheidsbijdrage in Europa 'gewoon een cappuccinootje minder per dag' en moest er zelfs door de VVD op gewezen worden dat dat voor velen niet de gewone dagbesteding is.
nee voedselbossen dat is de nieuwe landbouw hequote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was inmiddels wel duidelijk. Bovendien zouden de voedselbossen eindelijk eens aangepakt. Kom net terug van een rondje Lage Vuursche en al die natuur is maar groen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:GroenLinks wil een groot 'voedselbos' in Zeeland. Goed voor de biologische diversiteit in Zeeland, goed voor voedselonderzoek, milieubetrokkenheid van burgers en het zou in één klap het stikstofprobleem in Zeeland oplossen
Hoe redden we de bij en andere insecten? Statenlid Robert Klumpes gaat langs bij Liesbeth van Bemmel van Voedselbos Benthuizen. Een voedselbos produceert voedsel voor zowel mensen als dieren en heeft daarom grote voordelen voor de biodiversiteit.
.
Het was een lastige keuze edelachtbare, maar in het kader van risicospreiding heb ik toch gekozen voor om die bejaarde vrouw te beroven in plaats van dat gewapende geldtransport.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
Heet het verslechteren van de posities van juist de groepen mensen die al relatief minder hebben of kunnen nu alweer lastige keuzes maken ja?
Hoe is dat lastig? Leg het me uit.
Nee, lastige keuzes zijn om je achterban (de mensen die jou in het zadel houden) eens te zeggen 'ja sorry maar dat kan gewoon niet'. Om de lobbygroepen die je straks aan een dikke baan gaan helpen eens een nee te verkopen.
Niet om groepen mensen waar ze zelf als successvolle politici ontzettend ver van af staan voor de kosten op te laten draaien.
Het valse lef om dat moeilijke keuzes te noemen zeg. De rekening leggen bij de ander, de mensen die het water al decennia lang aan de lippen staat, de zwakkeren, is juist moreel gezien de meest luie en makkelijke weg. Zelf (en voor de succesvolle mensen die je vertegenwoordigt) meer lasten op je nemen, dat is lastig. Afschepen op een ander is dat allerminst.
D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze zou kunnen zijn, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
Ja D66 begint bij mij weer de klassieke weerstand van weleer op te roepen. Een hautaine elitaire kwastenpartij die zich voordoet als progressief, maar onder die vlag gewoon asociaal (voorkeurs)beleid uitvoert.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
D66 noemde de vrijheidsbijdrage in Europa 'gewoon een cappuccinootje minder per dag' en moest er zelfs door de VVD op gewezen worden dat dat voor velen niet de gewone dagbesteding is.
Stukje elitarisme.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD heeft het inderdaad efficiënt aangepakt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat hij daarna een sabbatical leek te hebben genomen.
Verplichte maatschappelijke dienstverlening: D66-ers en VVD-ers een maand of 3 in een Vogelaarswijk op bijstandsniveau laten leven. De SP-er een MKB onderneming draaiende laten houden. De SGP-er opzadelen met een ongewenste zwangerschap in de biblebelt. De PVV-er als etnische minderheid in een vijandige samenleving. De FvD-er aan het bed op de covid-afdeling.quote:
Tja, dat is eigenlijk nog de minst relevante opgave als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was ook de enige (meen ik) die met concrete cijfers kwam toen er gevraagd werd naar migratie.
Het viel mij op dat hij de enige was die dat deed en het blijkt toch een heet hangijzer te zijn voor veel kiezers.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat is eigenlijk nog de minst relevante opgave als je het mij vraagt.
Ik heb bij Jetten echt het gevoel naar een salespitch te luisteren. Spindokter materiaal, buzzwoordjes. Blegh.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:41 schreef probeer het volgende:
Laat Rob dit allemaal maar eens aan een zaal van 1000 werkelozen, arbeidsongeschikten en gehandicapten uitleggen. Pas dan mag hij het woord lastig in zijn mond nemen.
Ipv met zijn PR-lui aan tafel om het vervolgens aan wat journalisten mede te delen.
Vast, hij is echt niet de eerste openlijk homoseksuele regeringsleider. Heb je hier ooit problemen over gehoord met bijvoorbeeld Di Rupo?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef nostra het volgende:
Komt Jetten Saudi-Arabië cum suis eigenlijk wel in?
Rob Jetten voelt als een door spindoctors bedacht product. Net als die 10 steden.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb bij Jetten echt het gevoel naar een salespitch te luisteren. Spindokter materiaal, buzzwoordjes. Blegh.
Laat Henri eerst maar eens een zelf-reflecterend essay schrijven over hoe hij sint Peter uit gaat leggen waarom hij de rekening bij de chronisch zieken van de samenleving legt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik moet een beetje aan de intro van de powerpuff girls denken. Waar die professor wat lieve en schattige materialen in een reageerbuisje gooit om zijn dochters te maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Rob Jetten voelt als een door spindoctors bedacht product. Net als die 10 steden.
''Trotse ondernemers, goedkope groene stroom, krachtige samenwerking, prachtige Nederlandse producten''quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet een beetje aan de intro van de powerpuff girls denken. Waar die professor wat lieve en schattige materialen in een reageerbuisje gooit om zijn dochters te maken.
Nee dan kun je inderdaad beter van de SP zijn. Lekker zeiken op de keuzes van anderen omdat je zelf te beroerd bent om eens verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
Heet het verslechteren van de posities van juist de groepen mensen die al relatief minder hebben of kunnen nu alweer lastige keuzes maken ja?
Hoe is dat lastig? Leg het me uit.
Nee, lastige keuzes zijn om je achterban (de mensen die jou in het zadel houden) eens te zeggen 'ja sorry maar dat kan gewoon niet'. Om de lobbygroepen die je straks aan een dikke baan gaan helpen eens een nee te verkopen.
Niet om groepen mensen waar ze zelf als successvolle politici ontzettend ver van af staan voor de kosten op te laten draaien.
Het valse lef om dat moeilijke keuzes te noemen zeg. De rekening leggen bij de ander, de mensen die het water al decennia lang aan de lippen staat, de zwakkeren, is juist moreel gezien de meest luie en makkelijke weg. Zelf (en voor de succesvolle mensen die je vertegenwoordigt) meer lasten op je nemen, dat is lastig. Afschepen op een ander is dat allerminst.
D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze zou kunnen zijn, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
Bravo, wat een jammerlijk mislukte 'whataboutism'. Leg me eens uit hoe ze zelf te beroerd zijn om verantwoordelijkheid te nemen? Ik heb denk ik al die formaties gemist waarin de SP zei 'leuk dat jullie ons er bij willen hebben, maar wij slaan even over hoor'. Dus dat krijg ik graag door je uitgelegd.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee dan kun je inderdaad beter van de SP zijn. Lekker zeiken op de keuzes van anderen omdat je zelf te beroerd bent om eens verantwoordelijkheid te nemen.
Da's wel een slechte hoor Raw, zo kun je allerlei waardeloos beleid wel vergoeilijken.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee dan kun je inderdaad beter van de SP zijn. Lekker zeiken op de keuzes van anderen omdat je zelf te beroerd bent om eens verantwoordelijkheid te nemen.
De SP maakt zichzelf natuurlijk bewust ongeschikt als coalitiepartner. Of denk jij nou werkelijk dat er in die 20-30 jaar dat ze in de TK zitten nooit iemand aan de SP heeft gedacht? Is het dan allemaal een complot tegen de SP ofzo? Dat geloof je toch zelf niet?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Bravo, wat een jammerlijk mislukte 'whataboutism'. Leg me eens uit hoe ze zelf te beroerd zijn om verantwoordelijkheid te nemen? Ik heb denk ik al die formaties gemist waarin de SP zei 'leuk dat jullie ons er bij willen hebben, maar wij slaan even over hoor'. Dus dat krijg ik graag door je uitgelegd.
De Kamer zittende SP-ers zijn iig nog de enigen die een deel van hun loon afstaan. Sure, aan de partijkas en niet aan de lokale soos of een of ander goedbedoelend fonds of doel, maar dat is nog steeds meer eigen opoffering dan elk ander politicus in de Kamer laat zien.
Nee hoor. Je kan wat mij betreft niet hard genoeg zeiken op waardeloos beleid. Ik vind het alleen wat lachwekkend om een SP’er - een partij die nooit keuzes hoeft te maken omdat ze toch bewust nooit meedoen en nooit keuzes hoeven te maken - kritiek te zien hebben om de keuzes van anderen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's wel een slechte hoor Raw, zo kun je allerlei waardeloos beleid wel vergoeilijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |