abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2026 @ 18:26:05 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220097648
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou...
Ik zou de hele maandelijkse pensioenafdracht bruto bij het loon voegen en 12000 euro arbeidskorting creëren
De HRA en de HWF ineens afschaffen en de hypotheek van 30 naar 40 jaar doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220097664
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze is, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
D66 noemde de vrijheidsbijdrage in Europa 'gewoon een cappuccinootje minder per dag' en moest er zelfs door de VVD op gewezen worden dat dat voor velen niet de gewone dagbesteding is.
pi_220097684
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik zou de hele pensioenafdracht bruto bij het loon voegen en 12000 euro arbeidskorting creëren

Dat was inmiddels wel duidelijk. Bovendien zouden de voedselbossen eindelijk eens aangepakt. Kom net terug van een rondje Lage Vuursche en al die natuur is maar groen.
pi_220097691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:27 schreef nostra het volgende:

[..]
D66 noemde de vrijheidsbijdrage in Europa 'gewoon een cappuccinootje minder per dag' en moest er zelfs door de VVD op gewezen worden dat dat voor velen niet de gewone dagbesteding is.
Het niet verder kunnen kijken dan hun eigen succes heeft vele politici enorm ontmenselijkt.

Maar och en wee, wat is het toch lastig om een ander extra ingrijpende lasten te laten dragen waar jij en je groepje zelf geen fuck van merken.

Wat een ethische armoede van dat volk.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 14 februari 2026 @ 18:30:21 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220097695
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat was inmiddels wel duidelijk. Bovendien zouden de voedselbossen eindelijk eens aangepakt. Kom net terug van een rondje Lage Vuursche en al die natuur is maar groen.
nee voedselbossen dat is de nieuwe landbouw he
quote:
GroenLinks wil een groot 'voedselbos' in Zeeland. Goed voor de biologische diversiteit in Zeeland, goed voor voedselonderzoek, milieubetrokkenheid van burgers en het zou in één klap het stikstofprobleem in Zeeland oplossen

Hoe redden we de bij en andere insecten? Statenlid Robert Klumpes gaat langs bij Liesbeth van Bemmel van Voedselbos Benthuizen. Een voedselbos produceert voedsel voor zowel mensen als dieren en heeft daarom grote voordelen voor de biodiversiteit.
.
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 18:30:53 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220097699
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
Heet het verslechteren van de posities van juist de groepen mensen die al relatief minder hebben of kunnen nu alweer lastige keuzes maken ja?

Hoe is dat lastig? Leg het me uit.

Nee, lastige keuzes zijn om je achterban (de mensen die jou in het zadel houden) eens te zeggen 'ja sorry maar dat kan gewoon niet'. Om de lobbygroepen die je straks aan een dikke baan gaan helpen eens een nee te verkopen.

Niet om groepen mensen waar ze zelf als successvolle politici ontzettend ver van af staan voor de kosten op te laten draaien.

Het valse lef om dat moeilijke keuzes te noemen zeg. De rekening leggen bij de ander, de mensen die het water al decennia lang aan de lippen staat, de zwakkeren, is juist moreel gezien de meest luie en makkelijke weg. Zelf (en voor de succesvolle mensen die je vertegenwoordigt) meer lasten op je nemen, dat is lastig. Afschepen op een ander is dat allerminst.

D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze zou kunnen zijn, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
Het was een lastige keuze edelachtbare, maar in het kader van risicospreiding heb ik toch gekozen voor om die bejaarde vrouw te beroven in plaats van dat gewapende geldtransport.

quote:

[..]
Ja D66 begint bij mij weer de klassieke weerstand van weleer op te roepen. Een hautaine elitaire kwastenpartij die zich voordoet als progressief, maar onder die vlag gewoon asociaal (voorkeurs)beleid uitvoert.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 14 februari 2026 @ 18:31:34 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220097705
quote:

[..]
Stukje elitarisme.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220097769
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, alleen jammer dat hij daarna een sabbatical leek te hebben genomen.
De VVD heeft het inderdaad efficiënt aangepakt.
pi_220097770
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje elitarisme.
Verplichte maatschappelijke dienstverlening: D66-ers en VVD-ers een maand of 3 in een Vogelaarswijk op bijstandsniveau laten leven. De SP-er een MKB onderneming draaiende laten houden. De SGP-er opzadelen met een ongewenste zwangerschap in de biblebelt. De PVV-er als etnische minderheid in een vijandige samenleving. De FvD-er aan het bed op de covid-afdeling.
pi_220097773
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Was ook de enige (meen ik) die met concrete cijfers kwam toen er gevraagd werd naar migratie.
Tja, dat is eigenlijk nog de minst relevante opgave als je het mij vraagt.
pi_220097783
Laat Rob dit allemaal maar eens aan een zaal van 1000 werkelozen, arbeidsongeschikten en gehandicapten uitleggen. Pas dan mag hij het woord lastig in zijn mond nemen.

Ipv met zijn PR-lui aan tafel om het vervolgens aan wat journalisten mede te delen.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 18:42:45 #38
pi_220097796
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat is eigenlijk nog de minst relevante opgave als je het mij vraagt.
Het viel mij op dat hij de enige was die dat deed en het blijkt toch een heet hangijzer te zijn voor veel kiezers.

Dat hij daarna compleet de bocht uitvloog met dat gedoe over homogenezing.. tja..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 18:43:34 #39
pi_220097803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:41 schreef probeer het volgende:
Laat Rob dit allemaal maar eens aan een zaal van 1000 werkelozen, arbeidsongeschikten en gehandicapten uitleggen. Pas dan mag hij het woord lastig in zijn mond nemen.

Ipv met zijn PR-lui aan tafel om het vervolgens aan wat journalisten mede te delen.
Ik heb bij Jetten echt het gevoel naar een salespitch te luisteren. Spindokter materiaal, buzzwoordjes. Blegh.
pi_220097809
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef nostra het volgende:
Komt Jetten Saudi-Arabië cum suis eigenlijk wel in?
Vast, hij is echt niet de eerste openlijk homoseksuele regeringsleider. Heb je hier ooit problemen over gehoord met bijvoorbeeld Di Rupo?

Ach, en anders is het ook niet verkeerd om ons minder afhankelijk te maken van olie :P.
pi_220097823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb bij Jetten echt het gevoel naar een salespitch te luisteren. Spindokter materiaal, buzzwoordjes. Blegh.
Rob Jetten voelt als een door spindoctors bedacht product. Net als die 10 steden.
pi_220097834
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In die zin vond ik de campagne van Bontenbal wel verfrissend, daarin kwam regelmatig aan de orde dat er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden en dat ze daar niet voor weg willen lopen.
Laat Henri eerst maar eens een zelf-reflecterend essay schrijven over hoe hij sint Peter uit gaat leggen waarom hij de rekening bij de chronisch zieken van de samenleving legt.

Nee, ook (of misschien zelfs juist) de christenen ontbreekt het aan morele ruggengraat. Medemenselijkheid mn reet.
pi_220097843
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Rob Jetten voelt als een door spindoctors bedacht product. Net als die 10 steden.
Ik moet een beetje aan de intro van de powerpuff girls denken. Waar die professor wat lieve en schattige materialen in een reageerbuisje gooit om zijn dochters te maken.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 18:52:25 #44
pi_220097888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik moet een beetje aan de intro van de powerpuff girls denken. Waar die professor wat lieve en schattige materialen in een reageerbuisje gooit om zijn dochters te maken.
''Trotse ondernemers, goedkope groene stroom, krachtige samenwerking, prachtige Nederlandse producten''

:')
pi_220097921
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
Heet het verslechteren van de posities van juist de groepen mensen die al relatief minder hebben of kunnen nu alweer lastige keuzes maken ja?

Hoe is dat lastig? Leg het me uit.

Nee, lastige keuzes zijn om je achterban (de mensen die jou in het zadel houden) eens te zeggen 'ja sorry maar dat kan gewoon niet'. Om de lobbygroepen die je straks aan een dikke baan gaan helpen eens een nee te verkopen.

Niet om groepen mensen waar ze zelf als successvolle politici ontzettend ver van af staan voor de kosten op te laten draaien.

Het valse lef om dat moeilijke keuzes te noemen zeg. De rekening leggen bij de ander, de mensen die het water al decennia lang aan de lippen staat, de zwakkeren, is juist moreel gezien de meest luie en makkelijke weg. Zelf (en voor de succesvolle mensen die je vertegenwoordigt) meer lasten op je nemen, dat is lastig. Afschepen op een ander is dat allerminst.

D66 en vvd die dit lastige keuzes noemen. De enige manier waarop dat lastig voor ze zou kunnen zijn, is als het wellicht toch ergens een tikkeltje aan hun geweten vreet.
Nee dan kun je inderdaad beter van de SP zijn. Lekker zeiken op de keuzes van anderen omdat je zelf te beroerd bent om eens verantwoordelijkheid te nemen.
pi_220097976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee dan kun je inderdaad beter van de SP zijn. Lekker zeiken op de keuzes van anderen omdat je zelf te beroerd bent om eens verantwoordelijkheid te nemen.
Bravo, wat een jammerlijk mislukte 'whataboutism'. Leg me eens uit hoe ze zelf te beroerd zijn om verantwoordelijkheid te nemen? Ik heb denk ik al die formaties gemist waarin de SP zei 'leuk dat jullie ons er bij willen hebben, maar wij slaan even over hoor'. Dus dat krijg ik graag door je uitgelegd.

De Kamer zittende SP-ers zijn iig nog de enigen die een deel van hun loon afstaan. Sure, aan de partijkas en niet aan de lokale soos of een of ander goedbedoelend fonds of doel, maar dat is nog steeds meer eigen opoffering dan elk ander politicus in de Kamer laat zien.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:07:35 #47
pi_220098019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Da's wel een slechte hoor Raw, zo kun je allerlei waardeloos beleid wel vergoeilijken.
pi_220098053
Daarbij, in mijn ervaring zijn er onder mijn mede-vrijwilligers toch echt verdacht weinig neoliberalen te vinden. Ja, blabla anekdotisch en zo.
pi_220098134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Bravo, wat een jammerlijk mislukte 'whataboutism'. Leg me eens uit hoe ze zelf te beroerd zijn om verantwoordelijkheid te nemen? Ik heb denk ik al die formaties gemist waarin de SP zei 'leuk dat jullie ons er bij willen hebben, maar wij slaan even over hoor'. Dus dat krijg ik graag door je uitgelegd.

De Kamer zittende SP-ers zijn iig nog de enigen die een deel van hun loon afstaan. Sure, aan de partijkas en niet aan de lokale soos of een of ander goedbedoelend fonds of doel, maar dat is nog steeds meer eigen opoffering dan elk ander politicus in de Kamer laat zien.
De SP maakt zichzelf natuurlijk bewust ongeschikt als coalitiepartner. Of denk jij nou werkelijk dat er in die 20-30 jaar dat ze in de TK zitten nooit iemand aan de SP heeft gedacht? Is het dan allemaal een complot tegen de SP ofzo? Dat geloof je toch zelf niet?

Het is net zo’n partij als de Partij voor de Dieren. Ze hebben prijzenswaardige standpunten maar uiteindelijk bereiken ze helemaal geen ene reet.
pi_220098160
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's wel een slechte hoor Raw, zo kun je allerlei waardeloos beleid wel vergoeilijken.
Nee hoor. Je kan wat mij betreft niet hard genoeg zeiken op waardeloos beleid. Ik vind het alleen wat lachwekkend om een SP’er - een partij die nooit keuzes hoeft te maken omdat ze toch bewust nooit meedoen en nooit keuzes hoeven te maken - kritiek te zien hebben om de keuzes van anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')