Het is inderdaad onverwachts slecht. Maar het is vooral een mentaliteitskwestie.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:22 schreef Ferdii het volgende:
Bizarre afgang op de 3 kilometer, waar wij "topfavorieten" waren![]()
![]()
Die andere gladjanus is je al voor 🙄quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:46 schreef Jahr00n het volgende:
ik wil beune wel troosten
als je begrijpt wat ik bedoel
Vooral na de eerste dagen in Tokio, maar toen deed de hele Nederlandse media ook gezellig mee.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit topic blijft ook een klassieker heWie was de eerste gekkie met zo'n topic eigenlijk?
Dat gaat wel een stuk lastiger worden deze OS vrees ik. Buiten dat dit topic natuurlijk een gebbetje is, zijn de vooruitzichten deze OS een stuk minder rooskleurig en zouden ze inderdaad wel eens de slechste in tijden kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:18 schreef tjoptjop het volgende:
In Parijs was dit, terechte, topic een mooie reverse jinx
Goud bij de reuzenslalom!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:24 schreef GotenSSJ het volgende:
Morgen ook helemaal niets, terecht topic
Oh ja, die is morgen, dan is er een kans op een medaille inderdaad. Ik dacht enkel de 5000mquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Goud bij de reuzenslalom!
Zijn vriendin duikt nu al in de slachtofferrol - terwijl ze nog afstanden moet schaatsen. Lekker stel dat 🤣 Het geklaag na de OS zal weer oplaaien 🤮quote:
Maar 'dat' was Wiklund.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:22 schreef Ferdii het volgende:
Bizarre afgang op de 3 kilometer, waar wij "topfavorieten" waren![]()
![]()
De pers hoopt op een aantal starnakel dronken sporters die hun verdriet gaan wegzuipen in hartje Milaan. En dan ergens wakker worden in Innichen of zo (276 km verderop)quote:
Een yuri van geldertje zou leuk zijn jaquote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:50 schreef Sabata het volgende:
[..]
De pers hoopt op een aantal starnakel dronken sporters die hun verdriet gaan wegzuipen in hartje Milaan. En dan ergens wakker worden in Innichen of zo (276 km verderop)
Vandaag, morgen goud!quote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef Simmertje het volgende:
Ook ik wil hier weer even gepost worden. Dit worden 0 medailles.
Laat die maar lekker op haar bek gaan inderdaad! Mediageil wijf 🤮🤮quote:Op zondag 8 februari 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
Leerdam, madame met haar kapsones, hoop dat haar schaats afbreekt!
Dat kan helemaal niet zonder medailles!quote:Op zondag 8 februari 2026 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Laatste op de medaillespiegel...
Olympisch dorpquote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar Dekker kan nu dus naar huis? Of had ze nog wat anders?
Rintje, neem je rotzooi mee!!quote:
Is ook wel erg langquote:
We waren de afgelopen editities gezegend met mensen die op het moment supreme konden schitteren, nu worden we met de neus op de feiten gedrukt omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Wauw en ik maar denken dat Nederlanders de besten in schaatsen waren. Is dit een patatgeneratie? Ze bakken er helemaal niets van. Ik zit me hier gewoon te schamen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Die mensen komen al moe naar de spelen.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf
Omdat je talent had dat piekte op het juiste moment, nu heb je dat talent niet en als het piekt valt het alsnog buiten het podium, doet me een beetje denken aan Lillehammer en Albertville.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Niet dat OKT gelul weer,
Ging de afgelopen eeuw gewoon goed.
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
We waren de afgelopen editities gezegend met mensen die op het moment supreme konden schitteren, nu worden we met de neus op de feiten gedrukt omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf.
Dat is een vorm van arrogantie idd, de nationale concurrentie helpt het eindresultaat om zeep.
Waarschijnlijk omdat je een generatie wereldtopppers had die overal en nergens de prijzen aaneenregen. Heeft weinig met het format van kwalificatie te maken.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Niet dat OKT gelul weer,
Ging de afgelopen eeuw gewoon goed.
Maar is er dan vanuit het NOC niet een bepaalde arrogantie ontstaan om iets als het OKT veel te belangrijk te maken? Ik begrijp dat er commerciele en teamgerelateerde belangen meespelen, maar op het moment dat je twee maanden voor het belangrijkste toernooi je kanshebbers al vaststelt op het resultaat van een bepaalde uitslag gaat er toch wel een bepaalde arrogantie vanuit.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.
Selecteren op basis van resultaten van twee jaar geleden heeft ook weer nadelen en daar komt nog bij dat veel landen alleen de OS heel serieus nemen. En zeker niet Wereldbekerwedstrijdjes.
Misschien is het gewoon minder populair dan vroeger?quote:Op zondag 8 februari 2026 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.
Selecteren op basis van resultaten van twee jaar geleden heeft ook weer nadelen en daar komt nog bij dat veel landen alleen de OS heel serieus nemen. En zeker niet Wereldbekerwedstrijdjes.
☝️quote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat velen hier niet door hebben dat dit topic een parodie is en het nog serieus nemen ook.
Mwoah, tot op heden zijn er net zoveel medailles gewonnen als in Sarajevo na twee dagen, en dekken de analytici op TV zich al in met WRs die door de andere schaatsers in de afgelopen maand gereden zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat velen hier niet door hebben dat dit topic een parodie is en het nog serieus nemen ook.
Dit geldt helaas voor bijna alle sporten en is niet een probleem exclusief voor Nederland. Maar leuke poging.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon minder populair dan vroeger?
https://www.sportknowhowx(...)lt-meer-juttas-nodig
Tijdens de hoogtijdagen van Kramer had je kijkcijfers van boven de 2.5 miljoen bij de WKs.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ag-sponsors-haken-af
Qua aanwas van onderop zou je 10 jaar terug moeten kijken. Misschien zie je nu de effecten daarvan.
Schaatsen steeds minder populair als sport
donderdag 29 oktober 2015, 11:40
Schaatsen is steeds minder populair bij kinderen. Ondanks Nederlandse toppers als Ireen Wüst en Sven Kramer, zijn er steeds minder mensen lid van een schaatsvereniging.
https://jeugdjournaal.nl/(...)r-populair-als-sport
Dit was tien jaar geleden, en juist dat werkt pas later door.
Nogal makkelijk om het te diskwalificeren wanneer jijzelf geen bewijs of indicatie aan levert.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geldt helaas voor bijna alle sporten en is niet een probleem exclusief voor Nederland. Maar leuke poging.
Zijn we iets te vroeg met conclusies?quote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
voetballen kun je in elk weer, schaatsen alleen als het koud is, of als je het zo leuk vind dat je er een ijsbaan voor opzoekt, 20-30 jaar geleden had je langere winterperiodes waarin je ook op natuurijs kon schaatsen e.d. dat zal er ook vast in mee spelen.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nogal makkelijk om het te diskwalificeren wanneer jijzelf geen bewijs of indicatie aan levert.
Het is een voorzichtige poging ja.
Ik heb alleen niet het idee dat voetbal minder populair is geworden onder kinderen. Weliswaar wordt Nederland minder en minder relevant met het voetbal maar dat heeft andere oorzaken.
Dit niet serieus nemenquote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Ook dat;quote:Op zondag 8 februari 2026 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
voetballen kun je in elk weer, schaatsen alleen als het koud is, of als je het zo leuk vind dat je er een ijsbaan voor opzoekt, 20-30 jaar geleden had je langere winterperiodes waarin je ook op natuurijs kon schaatsen e.d. dat zal er ook vast in mee spelen.
Teletekst had het over een "bijrol" maar als de beste Nederlander zevende wordt is "geen rol" meer op zijn plaats.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:07 schreef zorro28 het volgende:
De NOS heeft nu als titel 'Ook op 5000 meter geen Nederlandse schaatsmedaille', past zo in dit topic
Maar hij had zomaar derde kunnen worden!quote:Op zondag 8 februari 2026 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teletekst had het over een "bijrol" maar als de beste Nederlander zevende wordt is "geen rol" meer op zijn plaats.
wel een olympisch diploma gehaald.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar hij had zomaar derde kunnen worden!
Zelfs dat niet. Dan moet je top-6 rijden.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
wel een olympisch diploma gehaald.
top 8 toch?quote:Op zondag 8 februari 2026 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Dan moet je top-6 rijden.
Top8 idd. https://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_diplomaquote:
Dat was het begin van het einde van de kernploegen en almacht KNSB prostaatcommissies.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:58 schreef -XOR- het volgende:
Srebrenica is niet de enige stad in Bosnië waar Nederland ooit faalde...
https://nos.nl/artikel/26(...)rdam-is-in-bloedvormquote:Maar eigenlijk is iedereen in Milaan het er wel over eens dat die medailledroogte snel voorbij is. Morgen al, bij de 1.000 meter voor vrouwen in het langebaanschaatsen.
als we morgen geen medialle halen verwacht ik een statement van de koning door naar huis te gaanquote:Op zondag 8 februari 2026 23:20 schreef tjoptjop het volgende:
NOS jinxt morgen ook maar alvast
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)rdam-is-in-bloedvorm
Yes, je bent terug! Speciaal voor OWS of ook in POL?quote:Op zondag 8 februari 2026 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was het begin van het einde van de kernploegen en almacht KNSB prostaatcommissies.
Nu heb je te maken met profs, die letterlijk tegen de semi-profs en amateurs rijden.
Sowieso is het absurd dat heel veel hiervan door de belastingbetaler betaald moet wordenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:21 schreef Socios het volgende:
Geen enkele medaille en allemaal krabbelaars op het ijs.
Het is gewoon één grote farce. En dan heel zo’n dorp optuigen en al die onzin eromheen. Zogenaamd alles goed geregeld maar eigenlijk alles voor niets. En maar zeuren dat er te weinig geld naar ‘de sport’ gaat. Als men beweert dit olympisch niveau aan te kunnen, traint men maar op ‘eigen houtje’ in eigen vrije tijd. Een “TeamNL” optuigen met al dat personeel en ‘trainers’ erbij is klinkklare flauwekul.
Idem van Kleintje Pils.quote:Op zondag 8 februari 2026 23:20 schreef Ferdii het volgende:
[..]
als we morgen geen medialle halen verwacht ik een statement van de koning door naar huis te gaan
Nee, dan verwacht ik dat hij zich publiekelijk kapotzuipt op de tribunes, zijn broek laat zakken, zich afdrukt en klaarkomt op het ijs en dan schreeuwt, op z'n Haags, "wat is dat ook voor k***** ijs hier, stelletje randdebielen" (het k-woord mag ik niet meer voluit schrijven van de modjes helaas)quote:Op zondag 8 februari 2026 23:20 schreef Ferdii het volgende:
[..]
als we morgen geen medialle halen verwacht ik een statement van de koning door naar huis te gaan
Maak je maar geen zorgen, breedtesport is al compleet wegbezuinigd. Dus nog even en niemand buiten een paar supertalenten komen nog in aanmerking voor een A-Statusquote:Op maandag 9 februari 2026 08:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sowieso is het absurd dat heel veel hiervan door de belastingbetaler betaald moet worden
https://nos.nl/artikel/26(...)nnen-medailles-halenquote:Chef de mission Verheijen mikt op top 10: 'Al onze sporters kunnen medailles halen'
Zo raar is het toch niet dat mensen haar gedrag raar vinden en ook die Jake Paul valt veel over te zeggen. Zijn publieke uitspraken en tweetgedrag.quote:Op maandag 9 februari 2026 09:24 schreef Sorella het volgende:
Ik hoop dat Jutta al die zeikerds die het niet kunnen hebben dat ze een rijke verloofde heeft
Ze heeft vooral een totale degenerate als verloofde maar dat terzijdequote:Op maandag 9 februari 2026 09:24 schreef Sorella het volgende:
Ik hoop dat Jutta al die zeikerds die het niet kunnen hebben dat ze een rijke verloofde heeft, laat zien dat ze nog heel wat in haar mars heeft en zich niet laat piepelen door de pers en alle anderen met hun grote bek.
Oh ze komt met een privejet, oh ze wil niet praten met de pers, azijnpissers allemaal. Officieel hoeft ze de pers niet eens te woord te staan maar pas na de wedstrijd.
Go get them Jutta.
quote:Op maandag 9 februari 2026 09:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen, breedtesport is al compleet wegbezuinigd. Dus nog even en niemand buiten een paar supertalenten komen nog in aanmerking voor een A-Status
Nou he. Laat ze lekker zonder poeha na werktijd rondjes oefenen op de plaatselijke schaatsbaan.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sowieso is het absurd dat heel veel hiervan door de belastingbetaler betaald moet worden
Nou als er een markt is voor topsport, dan is er heus wel iemand die dat allemaal gaat financierenquote:Op maandag 9 februari 2026 09:55 schreef Fok-it het volgende:
Gaat tie het likenoh echt figuren zoals jij
Natuurlijk is er een markt voor topsport. Waarom denk je dat Nederland als dwerglandje enorm floreert op de Olympische Spelen.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou als er een markt is voor topsport, dan is er heus wel iemand die dat allemaal gaat financieren
Er zijn hele hordes mensen die mentaal hun pubertijd nog niet ontgroeid zijn die groot respect hebben voor deze degenerate.quote:Op maandag 9 februari 2026 09:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze heeft vooral een totale degenerate als verloofde maar dat terzijde
quote:Op maandag 9 februari 2026 09:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze heeft vooral een totale degenerate als verloofde maar dat terzijde
Erg succesvolle ondernemer hoor, kun je toch gewoon respect voor hebben. Maar oeeeh hij is een beetje kinderachtig en blablablaquote:Op maandag 9 februari 2026 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn hele hordes mensen die mentaal hun pubertijd nog niet ontgroeid zijn die groot respect hebben voor deze degenerate.
Waarom zou ik respect voor hem moeten hebben alleen omdat hij rijk en ondernemend is? Alleen al om zijn achterlijke tweets door de jaren heen verdient hij 0,0 respectquote:Op maandag 9 februari 2026 10:09 schreef Solotovski het volgende:
[..]
[..]
Erg succesvolle ondernemer hoor, kun je toch gewoon respect voor hebben. Maar oeeeh hij is een beetje kinderachtig en blablabla
Denk dat dat nog wel triester is om daar op te haten imo
Dat bewijst niet dat er een markt voor is. Alleen dat er veel geld in wordt gestoken. Een markt betekent dat er geld mee te verdienen is en/of dat er genoeg interesse is van mensen in topsport. Dat geloof ik graag, maar dan is het me niet duidelijk waarom de overheid hierin moet investeren.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een markt voor topsport. Waarom denk je dat Nederland als dwerglandje enorm floreert op de Olympische Spelen.
Nederland eindigde nota bene 6de in Parijs op de medaillespiegel. Dat je landen als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Canada, Brazilië achter je laat is wel bewijs genoeg dat het met het topsportklimaat over het algemeen wel prima zit
Toch knap wat hij gepresteerd heeft.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou ik respect voor hem moeten hebben alleen omdat hij rijk en ondernemend is? Alleen al om zijn achterlijke tweets door de jaren heen verdient hij 0,0 respect
Omdat het ook een stimulans is om sport in het algemeen en bij jongere kinderen te vergroten, omdat het een uithangbord is voor Nederland, je kan waarschijnlijk wel meer dingen bedenken.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat bewijst niet dat er een markt voor is. Alleen dat er veel geld in wordt gestoken. Een markt betekent dat er geld mee te verdienen is en/of dat er genoeg interesse is van mensen in topsport. Dat geloof ik graag, maar dan is het me niet duidelijk waarom de overheid hierin moet investeren.
Dat heeft toch niks met ouwe zuurpruim te maken? Dan zou je iedereen maar moeten respecteren want succes. Ik heb zelf ook nog een mening en normen en waarden die verder gaan dan dat.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:21 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Toch knap wat hij gepresteerd heeft.
Maar blijf vooral lekker huilen omdat ie blijkbaar eens wat tweets heeft geplaatst. Geen idee wat voor tweets want ik volg dat allemaal niet zo
Ouwe zuurpruim
Zo enorm erg zullen die tweets toch niet zijn tochquote:Op maandag 9 februari 2026 10:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met ouwe zuurpruim te maken? Dan zou je iedereen maar moeten respecteren want succes. Ik heb zelf ook nog een mening en normen en waarden die verder gaan dan dat.
Jij denkt dat bij de andere landen iedereen ijskoud is en nul zenuwen heeft?quote:Op maandag 9 februari 2026 10:28 schreef Solispolar het volgende:
Ik vond het vooral ook opvallend dat iedereen naderhand zegt zo 'zenuwachtig' te zijn. Is dat een Nederlandse ziekte geworden ofzo? De rest schijnt wel gewoon hard te kunnen schaatsen namelijk.
Eitrem won goud en ging van de zenuwen ook bijna onderuit dus het lijkt niet specifiek iets Nls .quote:Op maandag 9 februari 2026 10:28 schreef Solispolar het volgende:
Ik vond het vooral ook opvallend dat iedereen naderhand zegt zo 'zenuwachtig' te zijn. Is dat een Nederlandse ziekte geworden ofzo? De rest schijnt wel gewoon hard te kunnen schaatsen namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
Uithangbord voor Nederland? Hebben we dat nodig dan? Ik noem dat propaganda. En ja, de overheid moet absoluut stoppen met geld stoppen in betaalde voetbalclubs. Ik wist niet eens dat ons belastinggeld daaraan werd verspild. Wat een absurde realiteit. Kunst en cultuur is wel het allerergste. De grootste subsidieslurpers van Nederland bevinden zich in die sector.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat het ook een stimulans is om sport in het algemeen en bij jongere kinderen te vergroten, omdat het een uithangbord is voor Nederland, je kan waarschijnlijk wel meer dingen bedenken.
Maar met jouw redenatie zou de overheid dus ook moeten stoppen met geld stoppen in betaalde voetbalclubs?
En geen enkele cent meer uitgeven aan welke kunst en cultuur dan ook.
Wie moet dat wel doen dan als de overheid het niet doet?quote:Op maandag 9 februari 2026 11:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sport, dat ben ik met je eens, kan heel gunstig zijn voor de mens. Maar dat de overheid dat dan moet subsidiëren, daar ben ik het niet mee eens.
Ik gok dat curling 2 weken duurt en dat ze daarom zelfs voor de opening beginnen, dus je hebt vast nog genoeg kans om er wat van te zienquote:Op zondag 8 februari 2026 14:50 schreef -Sigaartje het volgende:
geen curling uitzond voor de opening. Dat vind ik toch wel één van de leukste sporten.
Waarom zou iemand dat moeten doen? Moet de overheid dan maar alles stimuleren wat door haar of de meerderheid van de bevolking "juist" of "gezond" wordt geacht? Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze willen leven.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wie moet dat wel doen dan als de overheid het niet doet?
klopt, ik heb nog net de elfstedentochten van Evert van Benthem meegemaakt als klein jongetje en vanaf die jaren tot 2005 heb ik het een ding gemaakt om elke winter minstens ergens een keertje op natuurijs te gaan schaatsen en vrijwel elke winter lukte dat ook, als kind ging dat vanzelf, we hadden overal sloten rond het dorp, en toen ik ouder was moest ik er soms wat moeite voor doen , maar het lukte.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
voetballen kun je in elk weer, schaatsen alleen als het koud is, of als je het zo leuk vind dat je er een ijsbaan voor opzoekt, 20-30 jaar geleden had je langere winterperiodes waarin je ook op natuurijs kon schaatsen e.d. dat zal er ook vast in mee spelen.
Mensen ook maar geen uitkering geven als ze werkloos raken dan. Waarom moet de overheid stimuleren wat door de meerderheid van de bevolking als wenselijk wordt geacht?quote:Op maandag 9 februari 2026 11:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat moeten doen? Moet de overheid dan maar alles stimuleren wat door haar of de meerderheid van de bevolking "juist" of "gezond" wordt geacht? Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze willen leven.
Gezonde mensen kosten minder aan zorg en arbeidsongeschiktheidsuitkeringen dan vadsige dikkers die lekker zelf kiezen om ongezond te leven.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat moeten doen? Moet de overheid dan maar alles stimuleren wat door haar of de meerderheid van de bevolking "juist" of "gezond" wordt geacht? Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze willen leven.
Dat zeg ik toch niet? Het kwam op mij alleen heel erg over dat iedereen stijf stond van de zenuwen en 1 belangrijk aspect van het vak topsporter is dat je kunt presteren als de situatie erom vraagt. Als dat dan door zenuwen onvoldoende (of niet) lukt dan is dat wel een dingetje lijkt me.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij denkt dat bij de andere landen iedereen ijskoud is en nul zenuwen heeft?
Ik vertrouw erop dat NL bobsleeteam voor Oranje de meubelen gaan reddenquote:Op maandag 9 februari 2026 09:12 schreef OmniRocket het volgende:
Dit is ook wel een mooie:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)nnen-medailles-halen
Uiteraard geen uitkering geven. Ben ik ook absoluut op tegen.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen ook maar geen uitkering geven als ze werkloos raken dan. Waarom moet de overheid stimuleren wat door de meerderheid van de bevolking als wenselijk wordt geacht?
Het wordt niks, en de schuldige is ook al bekend: Het kwam door de loting https://nos.nl/artikel/26(...)lympisch-goud-kostenquote:Op zondag 8 februari 2026 23:20 schreef tjoptjop het volgende:
NOS jinxt morgen ook maar alvast
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)rdam-is-in-bloedvorm
Ze kotsen alleen meer of minder voor de maatschappij omdat de maatschappij heeft bepaald dat ze de kosten op zich neemt. Als we mensen gewoon lekker zelf verantwoordelijk maken voor hun inkomen en zorg, dan kost dat de maatschappij niet zoveel. Dan zullen mensen zelf de verantwoordelijkheid weer moeten nemen voor hun eigen leven.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:54 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Gezonde mensen kosten minder aan zorg en arbeidsongeschiktheidsuitkeringen dan vadsige dikkers die lekker zelf kiezen om ongezond te leven.
Dus het is juist marktwerking om gezond leven een beetje te stimuleren met wat subsidie , dat is kostenbesparing.
Het is geen verplichting, alleen een aanmoediging..
Ik zag em voorbijkomenquote:Op maandag 9 februari 2026 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wordt niks, en de schuldige is ook al bekend: Het kwam door de loting https://nos.nl/artikel/26(...)lympisch-goud-kosten
Vooralsnog op koers voor goudquote:
Even quoten voor het nageslacht!quote:Op maandag 9 februari 2026 17:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geboren verliezers zullen altijd blijven verliezen.
Geen sweep is wel waardeloos ja.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:25 schreef Ferdii het volgende:
Om de halleloeja sfeer maar even te bederven, 1x goud en 1x zilver maakt dit gewoon nog steeds de Meest waardeloze spelen ooit
Dat viel me al een tijdje op. Wat me ook opvalt is dat hij dit soort dingen (Olympische Spelen kijken) erg leuk vindt en voetballen kijken, en een beetje rondkarren met een legervoertuig. Dan leeft hij helemaal op en een beetje wc-pot-gooien. De rest kan hem volgens mij gestolen worden, het hele koningsschap. Je staat natuurlijk altijd in de aandacht en elke scheet komt in de Story en Privé. Daar moet je tegen kunnen. Ik zou dat niet kunnen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:45 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Wat ziet Willem-Alexander er trouwens enorm oud uit. Die man is net zo oud als Mark Rutte maar wat een verschil tussen die twee. Zou dat dan toch door Maxima en kinderen komen?
Tsja het blijft een sport waarbij zoiets altijd kan gebeuren, Velzeboer neem ik in die zin in de druk ook weinig kwalijk. Maar ja, tactisch heeft Jens dat in ieder geval niet handig aangepakt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Deze was wel vrij matig ja, zonde, weer een goede kans op een medaille weg.
Als internationale relevantie telt zouden we eigenlijk alleen snowboarden, curling, freestyleskien en schansspringen moeten behouden en zijn alle andere sporten niet echt relevant.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:56 schreef bianconeri het volgende:
Het zegt ook wel genoeg dat Nederland alleen iets kan betekenen op de meest kansloze sport van de OS: Langebaan schaatsen.
De winter spelen moet je gewoon lekker laten gaan als Nederland. Gewoon lekker genieten van de landen die wel winterse kwaliteiten hebben![]()
+Langebaan schaatsen afschaffen
Kettingroker, dat haalt je een keer in.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:45 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Wat ziet Willem-Alexander er trouwens enorm oud uit. Die man is net zo oud als Mark Rutte maar wat een verschil tussen die twee. Zou dat dan toch door Maxima en kinderen komen?
Het zijn geen robots en vallen kan altijd - niet de schuld van Velzeboer want ze werd, onnodig, in een heel lastige positie gebracht.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja het blijft een sport waarbij zoiets altijd kan gebeuren, Velzeboer neem ik in die zin in de druk ook weinig kwalijk. Maar ja, tactisch heeft Jens dat in ieder geval niet handig aangepakt.
Nee curling schiet lekker op.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als internationale relevantie telt zouden we eigenlijk alleen snowboarden, curling, freestyleskien en schansspringen moeten behouden en zijn alle andere sporten niet echt relevant.
Ja, het is niet de meest populaire sport bij de gemiddelde Nederlandse kijker.quote:
/lief dagboekquote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:39 schreef Sorella het volgende:
Ik vind curling wel een grappige sport, dat trage gooien van die schijf en dan die 2 mensen met hun bezempje voor die schijf die hun eigen rot vegen om te proberen om die schijf zo dicht mogelijk bij de puck te laten stoppen.
Dat telt ook wel degleijk, het is volgens mij zelfs een vereiste, was volgens mij ook 1 van de redenen dat Honkbal geschrapt werd.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als internationale relevantie telt zouden we eigenlijk alleen snowboarden, curling, freestyleskien en schansspringen moeten behouden en zijn alle andere sporten niet echt relevant.
Het moet in 40 landen worden beoefend.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat telt ook wel degleijk, het is volgens mij zelfs een vereiste, was volgens mij ook 1 van de redenen dat Honkbal geschrapt werd.
Voor mannen is het zelfs 75 en tenminste op 3 continenten, tenminste voor de zomerspelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Het moet in 40 landen worden beoefend.
Wat een vage benadering eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Het moet in 40 landen worden beoefend.
We zitten nog niet op 1/4e hequote:Op woensdag 11 februari 2026 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit wordt voor het eerst sinds OS 1994 nul keer goud bij de mannen. Zomerspelen meegeteld.
De Boo lijkt in ieder geval in vorm. Dus er is wel een kansje ja.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit wordt voor het eerst sinds OS 1994 nul keer goud bij de mannen. De Zomerspelen meegeteld.
Misschien 500 meter klein kansje.
Stomme hinder-Chineesquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:09 schreef Arizona het volgende:
Joep extreem genaaid. Iedereen is tegen ons.
Had sowieso geen goud gewonnen en misschien geen zilver. Lag bij de 600 meter flink achter ten opzichte van De Boo.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:09 schreef Arizona het volgende:
Joep extreem genaaid. Iedereen is tegen ons.
Hij had maar 25honderste sneller moeten zijn voor brons.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Had sowieso geen goud gewonnen en misschien geen zilver. Lag bij de 600 meter flink achter ten opzichte van De Boo.
Ja en misschien Jens op de 1000 meter shorttrack, maar die kans acht ik ook niet heel grootquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit wordt voor het eerst sinds OS 1994 nul keer goud bij de mannen. De Zomerspelen meegeteld.
Misschien 500 meter klein kansje.
Of de relay, die is toch altijd chaotisch..quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja en misschien Jens op de 1000 meter shorttrack, maar die kans acht ik ook niet heel groot
Doet Shitzak daar mee? Dan kan je die vast doorstrepen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of de relay, die is toch altijd chaotisch..
Denk wel dat we daar qua niveau tekort komenquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of de relay, die is toch altijd chaotisch..
Het was geen remmen, zn schaats was verdorie bot. Zó bot zelfs dat Kip de materiaalman er 3 uur aan heeft staan slijpen om hem voor de b finale goed te krijgen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:41 schreef Ploplap het volgende:
Ook die misplaatste arrogantie om met shorttrack te gaan remmen, zodat China er weer bijkomt, en dan moet je gaan knokken om plek 2, en flikker je. Man, man, man.
Wat een amateurisme.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:06 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het was geen remmen, zn schaats was verdorie bot. Zó bot zelfs dat Kip de materiaalman er 3 uur aan heeft staan slijpen om hem voor de b finale goed te krijgen.
Terwijl die B-finale een kwartier later was!quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:06 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het was geen remmen, zn schaats was verdorie bot. Zó bot zelfs dat Kip de materiaalman er 3 uur aan heeft staan slijpen om hem voor de b finale goed te krijgen.
ach ja, er gaan ook mensen dood hèquote:Op donderdag 12 februari 2026 13:52 schreef GotenSSJ het volgende:
Weer NIKS bij het snowboarden, TeamNL TROEP
Wie is er overleden? Dan zijn het serieus wel de slechtste spelen ooit.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:51 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
ach ja, er gaan ook mensen dood hè
quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wie is er overleden? Dan zijn het serieus wel de slechtste spelen ooit.
https://www.nu.nl/olympis(...)d-in-eerste-rit.htmlquote:"De Blois baalt van uitschakeling: 'Maar er gaan ook mensen dood en zo, hè?'"
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:21 schreef Socios het volgende:
Geen enkele medaille en allemaal krabbelaars op het ijs.
Het is gewoon één grote farce. En dan heel zo’n dorp optuigen en al die onzin eromheen. Zogenaamd alles goed geregeld maar eigenlijk alles voor niets. En maar zeuren dat er te weinig geld naar ‘de sport’ gaat. Als men beweert dit olympisch niveau aan te kunnen, traint men maar op ‘eigen houtje’ in eigen vrije tijd. Een “TeamNL” optuigen met al dat personeel en ‘trainers’ erbij is klinkklare flauwekul.
Is toch gebeurdquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja en misschien Jens op de 1000 meter shorttrack, maar die kans acht ik ook niet heel groot
Was dat toen JOK zo oppermachtig was?quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is toch gebeurd
Dus blijft 1994 de laatste Spelen zonder mannelijk goud.
Ja ik noemde m niet voor nietsquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is toch gebeurd
Dus blijft 1994 de laatste Spelen zonder mannelijk goud.
De meeste buitenlandse concurrentie heeft een achtergrond in een andere sport (vaak inline skaten), en dankzij vooral Nederlandse sponsors is het dan lucratiever om naar schaatsen over te stappen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
In het NRC staat dit:
In Italië is schaatsen altijd een kleine sport geweest. Slechts twee (onoverdekte) ijsbanen heeft het land, de nationale schaatsbond telt 748 leden die aan shorttrack of langebaanschaatsen doen. Als Ghiotto’s ouders hun zoon willen zien schaatsen op een EK of WK, moeten ze een tijdelijk abonnement nemen op een betaalzender. Geen wonder dat Italiaanse schaatsers, anders dan hun concurrenten in Nederland, vrijwel onbekend zijn in eigen land. Herkend op straat wordt hij nooit, vertelt Ghiotto. „Toen ik dat wereldrecord reed, kreeg ik vooral veel felicitaties uit Nederland. Daar begrijpen ze echt wat schaatsen is.”
De Nederlandse schaatsbond telt op zijn minst 35000 leden, en een groter deel van je meest getalenteerde sporters kiest voor het schaatsen als sport (ipv basketbal of biathlon iod).
Ook al is dat ledenaantal behoorlijk gekrompen met de jaren, itt bijvoorbeeld het voetbal.
Best wel matig als dan een handjevol Italianen je een beetje deklasseren in deze sport.
Dat valt nu toch juist reuze mee? Met een beetje pech wint Nederland nog maar 1 afstand (500m vrouwen). Je moet vrij lang terug om 'maar' 2 gouden medailles in het schaatsen te hebben voor Nederland gok ik.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:53 schreef papert het volgende:
[..]
De meeste buitenlandse concurrentie heeft een achtergrond in een andere sport (vaak inline skaten), en dankzij vooral Nederlandse sponsors is het dan lucratiever om naar schaatsen over te stappen.
Los daarvan vind ik schaatsen wel een mooie sport, met toch ook wel internationale historie. Maar momenteel is het wel een beetje het veldrijden van Nederland.
Bij het veldrijden zijn de twee besten Nederlanders (oke, twee van de drie besten). Waarvan één een klasse op zichzelf vormt.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat valt nu toch juist reuze mee? Met een beetje pech wint Nederland nog maar 1 afstand (500m vrouwen). Je moet vrij lang terug om 'maar' 2 gouden medailles in het schaatsen te hebben voor Nederland gok ik.
Ja, de vrouwen TP, mass start en 1500m zijn ook goed mogelijk, maar het is niet gegarandeerd oid.
Oh, hij/zij had het over concurrentie. Ging er eigenlijk vanuit dat het daar over ging, qua populariteit zal het voorlopig wel vooral Nederlands blijven ja.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij het veldrijden zijn de twee besten Nederlanders (oke, twee van de drie besten). Waarvan één een klasse op zichzelf vormt.
Doet niets af aan het Belgische karakter van de sport.
Inderdaad, wanneer buiten België (en Nederland) wordt gereden kijkt er niemand, komt niemand langs de kant kijken. Gelijk aan langebaanschaatsen.
Zegt (misschien) vooral iets over onderpresteren van Nederland. Het is het enige land met fullprofs bij het schaatsen. FC Utrecht verslaat Real Madrid.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Oh, hij/zij had het over concurrentie.
Ik doelde inderdaad op de populariteit, en daardoor sponsors en geld.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat valt nu toch juist reuze mee? Met een beetje pech wint Nederland nog maar 1 afstand (500m vrouwen). Je moet vrij lang terug om 'maar' 2 gouden medailles in het schaatsen te hebben voor Nederland gok ik.
Ja, de vrouwen TP, mass start en 1500m zijn ook goed mogelijk, maar het is niet gegarandeerd oid.
Geldt dat niet voor meer wintersporten? Langlaufen is natuurlijk ook vooral een Scandinavisch feestje. Met hier en dar een keer 1 iemand van buiten op het podium.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:54 schreef papert het volgende:
[..]
Ik doelde inderdaad op de populariteit, en daardoor sponsors en geld.
Zonder het Nederlandse publiek zou het schaatsen instorten, hetzelfde geldt voor het veldrijden en België. Dit doet niet af aan hoe mooi de sport kan zijn, maar toont wel de kwetsbaarheid.
Daar heeft nagenoeg elke wintersport ‘last’ van ja. Maar ik denk niet dat ze op fok.no, fok.se en fok.de zo lopen te zeuren over langlaufen of rodelen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor meer wintersporten? Langlaufen is natuurlijk ook vooral een Scandinavisch feestje. Met hier en dar een keer 1 iemand van buiten op het podium.
Klopt, al is een biatlon ook in meerdere landen populair. Langlaufen komt volgens mij ook life op tv in Duitsland, dat is bij het schaatsen steeds minder het geval. Het zou goed zijn als het Noorse succes weer voor een opleving in Noorwegen zorgt.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor meer wintersporten? Langlaufen is natuurlijk ook vooral een Scandinavisch feestje. Met hier en dar een keer 1 iemand van buiten op het podium.
Vooral omdat het Olympisch is en je dus ook in eigen land (eens in de vier jaar) veel meer exposure hebt, denk ik. Bij het inline skaten heb je dat niet.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:53 schreef papert het volgende:
[..]
De meeste buitenlandse concurrentie heeft een achtergrond in een andere sport (vaak inline skaten), en dankzij vooral Nederlandse sponsors is het dan lucratiever om naar schaatsen over te stappen.
Los daarvan vind ik schaatsen wel een mooie sport, met toch ook wel internationale historie. Maar momenteel is het wel een beetje het veldrijden van Nederland.
Zal in het geval van Duitsland ook te maken hebben met het enorme verval van het Duitse schaatsen. Na Niemann, Pechstein en Friesinger is het bij de vrouwen niet zo heel best meer. Bij de mannen al veel langer niets. Alle ballen op Sonnekalb nu.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, al is een biatlon ook in meerdere landen populair. Langlaufen komt volgens mij ook life op tv in Duitsland, dat is bij het schaatsen steeds minder het geval. Het zou goed zijn als het Noorse succes weer voor een opleving in Noorwegen zorgt.
Mwah, veel van die sporten trekken in tegenstelling tot schaatsen wel vaak veel publiek bij wedstrijden buiten hun “thuislanden”. De aantallen publiek in schaatshallen buiten Thialf en heel incidenteel Hamar is wel écht om te janken.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het helpt dat de buitenlandse bonden nu NL'se trainingsmethoden zijn gaan invliegen zodat de zaken wat gelijker verdeeld zijn. Bos in China, de Wit die nog steeds Miho en twee Koreaanse sprinters onder zijn hoede heeft, Eldering en Schouten in Canada en vele buitenlandse schaatsers die af en toe bij de commerciële ploegen meedoen. Ik moest wel lachen toen een paar terug de pers in paniek raakte toen Anema ineens Stolz in de Zaanlander ploeg wilde hebbenquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:53 schreef papert het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak als we al over de helft zijnquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb het idee dat er met langebaanschaatsen weinig gewonnen wordt dit keer.
lolquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb het idee dat er met langebaanschaatsen weinig gewonnen wordt dit keer.
Het ironische van een iets minder dominant Nederland is, is dat dit juist heel goed is voor de schaatssport. Op de lange termijn moeten we er juist blij mee zijn dat die kennis nu ook in het buitenland beschikbaar is.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het helpt dat de buitenlandse bonden nu NL'se trainingsmethoden zijn gaan invliegen zodat de zaken wat gelijker verdeeld zijn. Bos in China, de Wit die nog steeds Miho en twee Koreaanse sprinters onder zijn hoede heeft, Eldering en Schouten in Canada en vele buitenlandse schaatsers die af en toe bij de commerciële ploegen meedoen. Ik moest wel lachen toen een paar terug de pers in paniek raakte toen Anema ineens Stolz in de Zaanlander ploeg wilde hebben
Het is geweldig voor het aanzien van het schaatsen. Een Tsjechische winnaar, een Italiaanse, een Noorse, een Nederlandse, een Amerikaanse, een Poolse #2.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:16 schreef papert het volgende:
[..]
Het ironische van een iets minder dominant Nederland is, is dat dit juist heel goed is voor de schaatssport. Op de lange termijn moeten we er juist blij mee zijn dat die kennis nu ook in het buitenland beschikbaar is.
Helemaal mee eens.mee.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:16 schreef papert het volgende:
[..]
Het ironische van een iets minder dominant Nederland is, is dat dit juist heel goed is voor de schaatssport. Op de lange termijn moeten we er juist blij mee zijn dat die kennis nu ook in het buitenland beschikbaar is.
Ik denk dat niemand dat kan in één keer.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:37 schreef Socios het volgende:
Moeilijk hè, 10.000 kilometer schaatsen.
Dit ja. Het (gemiddelde) niveau van Nederlanders is gewoon niet zo heel hoog.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:17 schreef Socios het volgende:
Niet binnen de 10 secondes openen… Verschijn dan gewoon niet aan de start.
Maar het schaatsen gaat toch niet wegvallen? Het niveau van het Nederlandse schaatsen komt heus wel weer terug in de toekomst.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:46 schreef damsco het volgende:
Tjah als schaatsen wegvalt blijft er weinig over voor team oranje op de Winterspelen. Dan wordt je een soort België, waar je trots over het aantal Olympische diploma’s praat maar vrijwel geen medailles pakt. Ik zie het somber in.
Blijft zonde van die mixed relay als je dit zo ziet de laatste dagen.quote:
Je kunt niet altijd zes gooien.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Blijft zonde van die mixed relay als je dit zo ziet de laatste dagen.
Er komt gewoon veel 'geluk' bij kijken (bij de 1500m haalden aantal van de besten niet de finale).quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Blijft zonde van die mixed relay als je dit zo ziet de laatste dagen.
500 is wat dat betreft juist de makkelijkste afstand, daar krijg je niet eens de kans om de kop over te nemen als iemand goed isquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er komt gewoon veel 'geluk' bij kijken (bij de 1500m haalden aantal van de besten niet de finale).
Het kan ook zomaar dat iedereen bij de 500 meter op hem gaat letten, hem niet op kop wil laten komen, en het allemaal eindigt in een val.
Je zou denken dat je net als bij zwemmen hier 'makkelijk' meerdere (gouden) medailles kunt halen alleen is de praktijk anders.
Nee, de magere oogst bij het langebaanschaatsen is een stuk kostbaarder.
Je hebt er altijd lieden tussen zitten, met nog nul medailles, die een poging willen wagen. Onder het mom van 'anders verlies ik sowieso van de snelste'.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
500 is wat dat betreft juist de makkelijkste afstand, daar krijg je niet eens de kans om de kop over te nemen als iemand goed is
quote:Op zondag 15 februari 2026 02:40 schreef Gretzl het volgende:
HOE DAN!1!? HOE DAN kwam TS om het idee om dit topic te openen? [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Blijven staan hoort er ook bijquote:Op zondag 15 februari 2026 08:29 schreef kibo het volgende:
VantWoud had wel enorme mazzel dat z'n 3 directe concurrenten onderuit gingen....
Die kwamen uit Canada en China dus eigenlijk was dat al ingecalculeerd.quote:Op zondag 15 februari 2026 08:29 schreef kibo het volgende:
VantWoud had wel enorme mazzel dat z'n 3 directe concurrenten onderuit gingen....
In de vorm hoe hij rond schaatst dwing je dat ook gewoon af door op het goede moment op de goede plek te zitte.quote:Op zondag 15 februari 2026 08:29 schreef kibo het volgende:
Dat heet slim schaatsen en zorgen dat je vooraan rijd. Heel bekeken gereden dus!!quote:Op zondag 15 februari 2026 08:29 schreef kibo het volgende:
Tja, en als Conijn haar been uitstak stonden we tweede.quote:Op zondag 15 februari 2026 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Als Jordan Stolz niet was geboren hadden WE nu op plek 3 gestaan.
Als je moeder je vader was geweest had er niet zo’n onzin op dit forum gestaan.quote:Op zondag 15 februari 2026 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Als Jordan Stolz niet was geboren hadden WE nu op plek 3 gestaan.
Dit is geil. @Zipportalquote:Op zondag 15 februari 2026 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als je moeder je vader was geweest had er niet zo’n onzin op dit forum gestaan.
Lolquote:Op maandag 9 februari 2026 17:48 schreef GezondRechts het volgende:
Ja. Nederland dacht wel ff medailles binnen te harken! Hoogmoed komt voor de val! Lesje in bescheidenheid is nu op zijn plaats!
Is alleen als anti-jinx bedoeld. Geen oprecht topic.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:50 schreef Simmertje het volgende:
Heerlijk topic blijft dit toch elke keer.
Dit kan je absoluut niet zeggen over sommigen die hier hebben gepostquote:Op zondag 15 februari 2026 17:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is alleen als anti-jinx bedoeld. Geen oprecht topic.
quote:Op zondag 15 februari 2026 17:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hadden minstens 2e kunnen staan, zonde dit.
Beetje pech en een Noors intralipidje weg van de koppositie.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De mannen en vooral lange afstanden bij het langebaanschaatsen laten het afweten. Ploegenachtervolging blijft lachwekkend.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Vrouwen relay, vrouwen TP en de 1500m zijn kansloos ja.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:10 schreef kibo het volgende:
De kansrijke onderdelen, waarvan we het hadden moeten hebben, zijn nu wel zo n beetje achter de rug.
Hooguit nog bronsop de 1500m.
Het is gedaan.
quote:
De massastart wint Groenewoud vaak ook gewoon ook als de rest van haar onderdelen niet top zijn, al is Lollo wel ontketend natuurlijk.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Vrouwen relay, vrouwen TP en de 1500m zijn kansloos ja.
Laat staan wat er in deze vorm nog meer mogelijk is bij het shorttrack.
Laten afweten? We hebben sinds Kramer en de meltdown van Roest toch geen fatsoenlijke stayer meer? Dat je het van een 40 jarige moet hebben zegt genoeg. De rest is matig.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De mannen en vooral lange afstanden bij het langebaanschaatsen laten het afweten. Ploegenachtervolging blijft lachwekkend.
3 km vrouwen leek me vooraf een grotere kans dan de mixed relay eigenlijkquote:Op maandag 16 februari 2026 08:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Laten afweten? We hebben sinds Kramer en de meltdown van Roest toch geen fatsoenlijke stayer meer? Dat je het van een 40 jarige moet hebben zegt genoeg. De rest is matig.
Feitelijk missen we alleen de ‘zekere’ gouden voor de mixed relay. Maar van ‘t Wout pakt wel 2 onverwachte gouden plakken individueel.
Wie moest dat doen dan? Groenewoud en Beune waren al niet best op het OKT.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
3 km vrouwen leek me vooraf een grotere kans dan de mixed relay eigenlijk
Huh? Groenewoud vloog daar juistquote:Op maandag 16 februari 2026 10:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wie moest dat doen dan? Groenewoud en Beune waren al niet best op het OKT.
Een medaille voor Beune was wel logisch. Maar die heeft een stukje mentale klap gehad van de 1500 denk ik.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wie moest dat doen dan? Groenewoud en Beune waren al niet best op het OKT.
Bart Swings heeft ook goud gewonnen voor België.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:28 schreef Coppi het volgende:
Wat kunnen we lekker zeuren zeg over gemiste medailles. België heeft in de gehele geschiedenis maar 9 medailles gehaald waarvan 2 gouden (2 voor bobsleeën). Die gouden medailles is zowat de Nederlandse opbrengst van een weekend. Niet van een gehele eeuw.
Die van Swings wordt niet meegeteld voor België?quote:Op maandag 16 februari 2026 10:28 schreef Coppi het volgende:
Wat kunnen we lekker zeuren zeg over gemiste medailles. België heeft in de gehele geschiedenis maar 9 medailles gehaald waarvan 2 gouden (2 voor bobsleeën). Die gouden medailles is zowat de Nederlandse opbrengst van een weekend. Niet van een gehele eeuw.
Mondjes snoeren hierquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat gaat wel een stuk lastiger worden deze OS vrees ik. Buiten dat dit topic natuurlijk een gebbetje is, zijn de vooruitzichten deze OS een stuk minder rooskleurig en zouden ze inderdaad wel eens de slechste in tijden kunnen worden.
Ik had er vorige week om deze tijd ook een stuk minder vertrouwen in dan nu moet ik zeggen.quote:
Dit topic is traditie juist omdat het altijd pas laat op gang komt.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had er vorige week om deze tijd ook een stuk minder vertrouwen in dan nu moet ik zeggen.
Vooral lachen omdat ze bij de zomerspelen met jasje trekken beginnen, toen zat iedereen in zak en as.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit topic is traditie juist omdat het altijd pas laat op gang komt.
En ook omdat er best wat misging in de 1e dagen bij de laatste Spelen met oa plankjes, lekke banden, tactische missers en wat allemaal nog meer.. de verwachting was dat er nu ook wel een medaille zou komen op de 1e dagquote:Op maandag 16 februari 2026 13:16 schreef Remco het volgende:
[..]
Vooral lachen omdat ze bij de zomerspelen met jasje trekken beginnen, toen zat iedereen in zak en as.
Ik reageer op mezelf Hans.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:00 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel dat dit topic nogal tongue in cheek is?
Dat is inderdaad 1 van de 2 gouden medailles. Ik zie dat ik niet duidelijk was. Er zijn een zilveren en een bronzen gewonnen bij het bobben. Dus 2 van de 9. Niet 2 van de 2 gouden.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Bart Swings heeft ook goud gewonnen voor België.
Dat is inderdaad 1 van de 2 gouden medailles. Ik zie dat ik niet duidelijk was. Er zijn een zilveren en een bronzen gewonnen bij het bobben. Dus 2 van de 9. Niet 2 van de 2 gouden.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die van Swings wordt niet meegeteld voor België?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |