Het is inderdaad onverwachts slecht. Maar het is vooral een mentaliteitskwestie.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:22 schreef Ferdii het volgende:
Bizarre afgang op de 3 kilometer, waar wij "topfavorieten" waren![]()
![]()
Die andere gladjanus is je al voor 🙄quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:46 schreef Jahr00n het volgende:
ik wil beune wel troosten
als je begrijpt wat ik bedoel
Vooral na de eerste dagen in Tokio, maar toen deed de hele Nederlandse media ook gezellig mee.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit topic blijft ook een klassieker heWie was de eerste gekkie met zo'n topic eigenlijk?
Dat gaat wel een stuk lastiger worden deze OS vrees ik. Buiten dat dit topic natuurlijk een gebbetje is, zijn de vooruitzichten deze OS een stuk minder rooskleurig en zouden ze inderdaad wel eens de slechste in tijden kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:18 schreef tjoptjop het volgende:
In Parijs was dit, terechte, topic een mooie reverse jinx
Goud bij de reuzenslalom!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:24 schreef GotenSSJ het volgende:
Morgen ook helemaal niets, terecht topic
Oh ja, die is morgen, dan is er een kans op een medaille inderdaad. Ik dacht enkel de 5000mquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Goud bij de reuzenslalom!
Zijn vriendin duikt nu al in de slachtofferrol - terwijl ze nog afstanden moet schaatsen. Lekker stel dat 🤣 Het geklaag na de OS zal weer oplaaien 🤮quote:
Maar 'dat' was Wiklund.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:22 schreef Ferdii het volgende:
Bizarre afgang op de 3 kilometer, waar wij "topfavorieten" waren![]()
![]()
De pers hoopt op een aantal starnakel dronken sporters die hun verdriet gaan wegzuipen in hartje Milaan. En dan ergens wakker worden in Innichen of zo (276 km verderop)quote:
Een yuri van geldertje zou leuk zijn jaquote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:50 schreef Sabata het volgende:
[..]
De pers hoopt op een aantal starnakel dronken sporters die hun verdriet gaan wegzuipen in hartje Milaan. En dan ergens wakker worden in Innichen of zo (276 km verderop)
Vandaag, morgen goud!quote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef Simmertje het volgende:
Ook ik wil hier weer even gepost worden. Dit worden 0 medailles.
Laat die maar lekker op haar bek gaan inderdaad! Mediageil wijf 🤮🤮quote:Op zondag 8 februari 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
Leerdam, madame met haar kapsones, hoop dat haar schaats afbreekt!
Dat kan helemaal niet zonder medailles!quote:Op zondag 8 februari 2026 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Laatste op de medaillespiegel...
Olympisch dorpquote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar Dekker kan nu dus naar huis? Of had ze nog wat anders?
Rintje, neem je rotzooi mee!!quote:
Is ook wel erg langquote:
We waren de afgelopen editities gezegend met mensen die op het moment supreme konden schitteren, nu worden we met de neus op de feiten gedrukt omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Wauw en ik maar denken dat Nederlanders de besten in schaatsen waren. Is dit een patatgeneratie? Ze bakken er helemaal niets van. Ik zit me hier gewoon te schamen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Die mensen komen al moe naar de spelen.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf
Omdat je talent had dat piekte op het juiste moment, nu heb je dat talent niet en als het piekt valt het alsnog buiten het podium, doet me een beetje denken aan Lillehammer en Albertville.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Niet dat OKT gelul weer,
Ging de afgelopen eeuw gewoon goed.
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
We waren de afgelopen editities gezegend met mensen die op het moment supreme konden schitteren, nu worden we met de neus op de feiten gedrukt omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf.
Dat is een vorm van arrogantie idd, de nationale concurrentie helpt het eindresultaat om zeep.
Waarschijnlijk omdat je een generatie wereldtopppers had die overal en nergens de prijzen aaneenregen. Heeft weinig met het format van kwalificatie te maken.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Niet dat OKT gelul weer,
Ging de afgelopen eeuw gewoon goed.
Maar is er dan vanuit het NOC niet een bepaalde arrogantie ontstaan om iets als het OKT veel te belangrijk te maken? Ik begrijp dat er commerciele en teamgerelateerde belangen meespelen, maar op het moment dat je twee maanden voor het belangrijkste toernooi je kanshebbers al vaststelt op het resultaat van een bepaalde uitslag gaat er toch wel een bepaalde arrogantie vanuit.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.
Selecteren op basis van resultaten van twee jaar geleden heeft ook weer nadelen en daar komt nog bij dat veel landen alleen de OS heel serieus nemen. En zeker niet Wereldbekerwedstrijdjes.
Misschien is het gewoon minder populair dan vroeger?quote:Op zondag 8 februari 2026 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.
Selecteren op basis van resultaten van twee jaar geleden heeft ook weer nadelen en daar komt nog bij dat veel landen alleen de OS heel serieus nemen. En zeker niet Wereldbekerwedstrijdjes.
☝️quote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat velen hier niet door hebben dat dit topic een parodie is en het nog serieus nemen ook.
Mwoah, tot op heden zijn er net zoveel medailles gewonnen als in Sarajevo na twee dagen, en dekken de analytici op TV zich al in met WRs die door de andere schaatsers in de afgelopen maand gereden zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat velen hier niet door hebben dat dit topic een parodie is en het nog serieus nemen ook.
Dit geldt helaas voor bijna alle sporten en is niet een probleem exclusief voor Nederland. Maar leuke poging.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon minder populair dan vroeger?
https://www.sportknowhowx(...)lt-meer-juttas-nodig
Tijdens de hoogtijdagen van Kramer had je kijkcijfers van boven de 2.5 miljoen bij de WKs.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ag-sponsors-haken-af
Qua aanwas van onderop zou je 10 jaar terug moeten kijken. Misschien zie je nu de effecten daarvan.
Schaatsen steeds minder populair als sport
donderdag 29 oktober 2015, 11:40
Schaatsen is steeds minder populair bij kinderen. Ondanks Nederlandse toppers als Ireen Wüst en Sven Kramer, zijn er steeds minder mensen lid van een schaatsvereniging.
https://jeugdjournaal.nl/(...)r-populair-als-sport
Dit was tien jaar geleden, en juist dat werkt pas later door.
Nogal makkelijk om het te diskwalificeren wanneer jijzelf geen bewijs of indicatie aan levert.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geldt helaas voor bijna alle sporten en is niet een probleem exclusief voor Nederland. Maar leuke poging.
Zijn we iets te vroeg met conclusies?quote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
voetballen kun je in elk weer, schaatsen alleen als het koud is, of als je het zo leuk vind dat je er een ijsbaan voor opzoekt, 20-30 jaar geleden had je langere winterperiodes waarin je ook op natuurijs kon schaatsen e.d. dat zal er ook vast in mee spelen.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nogal makkelijk om het te diskwalificeren wanneer jijzelf geen bewijs of indicatie aan levert.
Het is een voorzichtige poging ja.
Ik heb alleen niet het idee dat voetbal minder populair is geworden onder kinderen. Weliswaar wordt Nederland minder en minder relevant met het voetbal maar dat heeft andere oorzaken.
Dit niet serieus nemenquote:Op zondag 8 februari 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Ook dat;quote:Op zondag 8 februari 2026 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
voetballen kun je in elk weer, schaatsen alleen als het koud is, of als je het zo leuk vind dat je er een ijsbaan voor opzoekt, 20-30 jaar geleden had je langere winterperiodes waarin je ook op natuurijs kon schaatsen e.d. dat zal er ook vast in mee spelen.
Teletekst had het over een "bijrol" maar als de beste Nederlander zevende wordt is "geen rol" meer op zijn plaats.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:07 schreef zorro28 het volgende:
De NOS heeft nu als titel 'Ook op 5000 meter geen Nederlandse schaatsmedaille', past zo in dit topic
Maar hij had zomaar derde kunnen worden!quote:Op zondag 8 februari 2026 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teletekst had het over een "bijrol" maar als de beste Nederlander zevende wordt is "geen rol" meer op zijn plaats.
wel een olympisch diploma gehaald.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar hij had zomaar derde kunnen worden!
Zelfs dat niet. Dan moet je top-6 rijden.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
wel een olympisch diploma gehaald.
top 8 toch?quote:Op zondag 8 februari 2026 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Dan moet je top-6 rijden.
Top8 idd. https://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_diplomaquote:
Dat was het begin van het einde van de kernploegen en almacht KNSB prostaatcommissies.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:58 schreef -XOR- het volgende:
Srebrenica is niet de enige stad in Bosnië waar Nederland ooit faalde...
https://nos.nl/artikel/26(...)rdam-is-in-bloedvormquote:Maar eigenlijk is iedereen in Milaan het er wel over eens dat die medailledroogte snel voorbij is. Morgen al, bij de 1.000 meter voor vrouwen in het langebaanschaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |