Als ik met iemand praat over Biatlon, roept dat altijd wel bewondering en respect op. Om van zo’n hoge hartslag tijdens het langlaufen die zo snel onder controle te krijgen om zo goed te kunnen mikken.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:54 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ik bedoelde echt puur op prestige wereldwijd.
Figuur schaatsen spreekt voor zich inderdaad, gigantische sport met grote wereldwijd beroemde en erkende sterren.
Laten we zeggen 100m atletiek op de zomerspelen qua prestige?
Hockey - kort daarachter. Heeft ook giga grote namen maar het is wel enigszins afhankelijk van wel of geen NHL spelers op de spelen qua prestige.
Laten we zeggen vergelijkbaar met basketbal?
Alpine Skiën - al iets minder groot, maar kent wel grote internationale sterren als Shiffrin en Vonn.
Beetje á zwemmen qua impact?
Alle andere sporten staan er toch wel echt een flink stuk onder qua prestige.
Showsporten heb je wel een goed punt. Gu en voorheen Shaun White zijn natuurlijk ook echt wel wereldsterren. Waarschijnlijk inderdaad wel groter qua prestige dan biatlon.
Noorwegen 5.572.000quote:Op zondag 22 februari 2026 13:59 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Klein kikkerlandje is ook wel heel relatief. Qua oppervlakte zeker, alleen heeft het wel bijna evenveel inwoners als Noorwegen, Zweden en Finland bij elkaar om maar wat te noemen.
De zilveren medaille van melle van t wout en hoe blij jens voor hem was en om samen op het podium te staan.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Wat vonden jullie de mooiste medaille voor Nederland?
Rijpma-de Jongquote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Jorrit Bergsma.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Kok, met zoveel souplesse en overmacht.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Hij stopt overigens nog niet. Olympisch denk ik wel, maar is niet zo duidelijk uitgesproken toch?quote:Op zondag 22 februari 2026 22:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Jorrit Bergsma.
Mooie afsluiting van zijn lange carrière
Hahah neequote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Meest prestigieuze sporten op de winterspelen:
Skiën
Langlaufen/Biatlon
IJshockey
Langebaanschaatsen
Kunstschaatsen
Schansspringen
Hij is 49 btwquote:Op zondag 22 februari 2026 22:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Jorrit Bergsma.
Mooie afsluiting van zijn lange carrière
Eigenlijk wel tot 2014 hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo tussen 1985 en 2005 was Nederland echt goed en toonaangevend met voetbal. Ze hadden veel meer moeten winnen. Grotendeels weggegooid door penalties.
Die 2 op het shorttrack binnen 12 minuten.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Niet de grootste, wel de meeste spelers: canada.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is denk ik alleen in Schotland en misschien Denemarken de grootste wintersport.
Ik weet nog precies waar ik was op dat moment ; op het toilet !quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
dat en oa iets met een vliegtuig of zo, maar vooral dat ja
Jezus, 5,5 miljoen inwoners maar in Noorwegen… En dan ruimschoots het medailleklassement winnen met 41 medailles in 7 verschillende sportenquote:Op zondag 22 februari 2026 19:59 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Noorwegen 5.572.000
Zweden 10.570.000
Finland 5.637.000
Toch nog 21,8 miljoen.
Antoinettequote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Shorttrack relay mannen, na 38 jaar eindelijk geluktquote:Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Zijn leeftijd wordt nooit genoemd bij de NOS, jammer dat ze dat niet even vermelden voor de kijker.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |